abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132182142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:10 schreef HotSummerNight het volgende:
dat kun jij nou wel zeggen, maar zwarte piet is gewoon de slaaf van de sint, of dat uit het verleden komt boeit me geen fuck
:')

Die DM kun je nu wel vergeten :P
pi_132182178
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:09 schreef NaturalScience het volgende:
Dat de discussie hiermee definitief mag verdwijnen!
ik ben ervoor de discussie over Zwarte Piet aan te melden bij het UNESCO Fonds voor Cultureel Werelderfgoed :)

Die moet beschermd worden en subsidies krijgen :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:16:59 #223
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132182186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:10 schreef HotSummerNight het volgende:
dat kun jij nou wel zeggen, maar zwarte piet is gewoon de slaaf van de sint, of dat uit het verleden komt boeit me geen fuck
So dirty
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:17:43 #224
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_132182200
Goed stuk, had het nog iets meer met voorbeelden kunnen onderbouwen als hij zoveel riten heeft gezien, maar ik hoop toch ook dat er eens een einde komt aan deze vermoeiende discussie.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:18:14 #225
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132182214
quote:
Op Curaçao hebben de nakomelingen van Afrikaanse slaven geen enkele moeite met Zwarte Piet. Ze verven zich nog zwarter dan ze zijn, inclusief kroespruiken, oorringen, roodgeverfde lippen en pagepakjes, tijdens een uitbundige vrolijke Sinterklaasintocht.
Ach, kijk aan, Arnold-Jan Scheer heeft een stel Uncle Tom's gevonden :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:19:13 #226
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_132182242
Persoonlijk krijg ik altijd een beetje de kriebels van deze hele discussie. Ik vind deze hele discussie ook enorm uit de tijd en irrelevant.

Alles om ons heen kun je in zo lullen dat het op racisme berust. Stel je nu eens voor dat er morgen iemand opstaat die sinterklaas als propaganda van de katholieke kerk bestempeld, zegt dat dit enorm uit de tijd is en pleit voor afschaffing van het hele sinterklaasfeest? Of het kerstfeest (met het hele kerstverhaal) aankaart als hersenspoeling van de atheïstische kinderen?

Waarom schaffen we niet gewoon iedere traditie af die er bestaat? Is de dierenbescherming het er wel mee eens dat de paashaas in één dag de hele wereld moet voorzien van beschilderde eieren? Om nog niet eens te spreken van de schadelijke stoffen die al dat verf van die eieren in de natuur vrijzet.....

Persoonlijk vind ik de mensen die dit soort discussies aanwakkeren van het meest waardeloze soort in onze samenleving. :X
pi_132182282
Pieten zijn schoorsteenvegertjes, roet is zwart, elke werknemer is een slaaf, mensen zijn dom, negers denken alleen maar dat zwart zijn slaaf betekend, negers zijn dom, blanken zijn minder dom, gele zijn het slimst, je hebt ook slimme zwarten, en hele domme blanken. Ik ben blank geboren, negers trouwens ook :P

Laat Sinterklaasfeest zijn wat het is, ben je het er niet mee eens dan ga je lekker emigreren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:22:21 #228
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132182316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef longinus het volgende:
Laat Sinterklaasfeest zijn wat het is, ben je het er niet mee eens dan ga je lekker emigreren.
Dat maak ik zelf wel uit, en als het je niet bevalt ga jíj maar emigreren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132182333
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:22 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf wel uit, en als het je niet bevalt ga jíj maar emigreren
Ieder mag zijn mening hebben, dat is geen reden voor emigratie voor mij :)
pi_132182363
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef longinus het volgende:

.. in een zak en naar Spanje :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:24:32 #231
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_132182368
Denk trouwens ook dat dit vraagstuk aan de doelgroep van Sint en Piet totaal voorbijgaat. Het zijn niet voor niets de ouders die hier zich zo druk over maken. Of kinderen dit op zo'n jonge leeftijd al 'verkeerd' interpreteren of niet lijkt mij eerder kwestie van opvoeding door de ouders.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:25:08 #232
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132182379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:19 schreef NaturalScience het volgende:
Persoonlijk krijg ik altijd een beetje de kriebels van deze hele discussie.
Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132182396
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
Creep.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:25:49 #234
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132182399
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef H.FR het volgende:

[..]

Creep.
Goede reactie ^O^
pi_132182501
quote:

[..]

Goede reactie ^O^
Dankje.

Ik hoor trouwens vrijwel alleen blanken huilen over Zwarte Piet. :')
En jij bent degene die er een racistisch tintje over gooit, niet de feestvierders.

Wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van...
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_132182533
quote:

[..]

Goede reactie ^O^
Je bent al zo geconditioneerd dat je denkt dat alles racisties is. :)
pi_132182563
quote:

[..]

Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat.
Nee. Ik was er eerlijk gezegd niet van op de hoogte totdat iemand hier zich druk om maakte.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:33:39 #238
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132182589
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

So dirty
_O- :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:40:20 #239
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132182726
quote:

[..]

Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen de politiek correcte symboolpolitiek verdedigen. Iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat dat politiek correcte goedpraatgelul opgedrongen door de linkse kliek uit een soort zelfopgelegd minderwaardigheidscomplex waarin je vooral niet op de kilometerslange tenen van de ´minderheden´ mag staan, niks bijdraagt aan de maatschappij. Dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoekjes wringen om recht te proberen praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:40:44 #240
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_132182737
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

So dirty
Komt doordat de hollanders hun schoorstenen nooit vegen :')
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')