Laat ik het zo zeggen, de gemiddelde hanggroep op de hoek waar de politie even een kijkje komt nemen heeft vaak ook niet "niks" op de kerfstok. Maar dat wordt er vaak niet bijgezegd, dus onder die noemer is natuurlijk alles al bij voorbaat terecht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Doelgroepertjes' is een term die de politie vaak gebruikt.
[..]
Bij voorbaat ook al terecht he. Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ik de laatste tijd veel op supporterssites lees dat het eerder om uitlokking gaat van de beveiliging/ politie, dan aan puur holiganisme. Den Bosch en Utrecht even daargelaten van afgelopen tijd.
Geen zorgen, tegen de tijd dat het Sinterklaas is hebben de Eurocraten het al verboden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan doe je niet mee aan dat kinderfeest met je gejank.
.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
Sowieso zijn dit soort rapporten gewoon bijzonder naief altijd, iedereen heeft altijd (voor)oordelen over alles en iedereen. Waarom zouden we dat niet mogen hebben als het ineens een buitenlander betreft of een aanhanger van een bijzonder geloof?
Volgens mij krijgen alle gelovigen er in dit land van langs, en ook de blanke tokkies die bier zuipen in de voortuin in hun trainingspak en mensen met rasta-haar en noem allemaal maar op. Maar als het een moslim of gekleurd persoon betreft moet het ineens aangepakt worden.
Laat me niet lachen. Sterker nog, als mensen zeggen dat anderen met een bepaalde afkomst gewoon over het algemeen crimineler zijn, lager opgeleid etc, dan hebben ze statistisch zelfs gewoon gelijk. Laten we vooral zeggen dat blanke tokkies tuig is en een bedreiging, maar de roma en dergelijke is gewoon ja, mondje dicht.
Derde generatie Midden-Oosterse types vallen onder de noemer autochtoon.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:14 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zolang ze zich maar niet blindstaren op Midden-Oosterse types en rekening houden met het feit dat er tegenwoordig autochtonen zijn die op jihad gaan naar Syrië of een autochtone Belg die zich opblaast in Irak, Nigerianen met een onderbroekbom, Jamaicanen die zichzelf opblazen in Londen of Amerikaanse Joden die zich aansluiten bij al-Qaeda in Afghanistan. Al-Qaeda past zich aan.
als je dat echt denkt, dan zal ik maar snel een baan zoeken bij de europese uniequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:50 schreef Bombshell het volgende:
Nederland moet kapot, economisch en sociaal. Samen met alle andere europese landen. Daarna zal de EU de complete macht grijpen. Dit rapport is gewoon weer een middel om meer grip op Nederland te kunnen krijgen.
Weet jij wel wat discriminatie is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:28 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Nederlanders worden ook vaker gediscrimineerd dan vroeger heb ik het idee. Hoor veel termen zoals kaaskop e.d. voorbij komen. Ik vind dat discriminerend persoonlijk.
?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet jij wel wat discriminatie is?
Schelden is beledigend, maar geen discriminatie.
iemand uitschelden is geen discriminatie? ook niet als je zijn ras of geaardheid erbij betrekt?quote:
In wat voor steden , buurten , wijken en dorpen wonen de leden van deze commissie zelf?quote:De commissie bekritiseert dat bepaalde politici en media de islam en moslims, net als de komst van Oost-Europeanen, vaak afschilderen als bedreiging voor de Nederlandse maatschappij. Ook is er geen nationaal beleid om de Roma en andere zigeuners beter in te passen in de samenleving, aldus het rapport.
Nee. Discriminatie is het uitsluiten vanwege ras, geaardheid e.d.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
iemand uitschelden is geen discriminatie? ook niet als je zijn ras of geaardheid erbij betrekt?
Ik heb het duidelijk over dit soort mensen, of leef je in een staat van ontkenning?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Derde generatie Midden-Oosterse types vallen onder de noemer autochtoon.
dan is kaaskop racisme... sorryquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee. Discriminatie is het uitsluiten vanwege ras, geaardheid e.d.
Bijvoorbeeld een werkgever die iemand afwijst vanwege huidskleur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
Nee, ook niet. Nederlander is geen ras.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
dan is kaaskop racisme... sorry
Dus eigenlijk behoort nigger dan ook niet erg te zijn? Zo worden bepaalde mensen uit bepaalde landen genoemd? Echter zit er wel een beledigend aspect aan net zoals bij kaaskop of hoe vind jij dat, een neger zou nooit kaaskop genoemd kunnen worden, als je het op een bepaalde manier beredeneert dan. Net zoals een blanke geen nigger wordt genoemd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Nederlander is geen ras.
Het scheldwoord 'kaaskop' slaat alleen op Nederlanders. Belgen, Duitsers, e.d zijn geen 'kaaskoppen'.
Dus kaaskop is niet racistisch.
Ras is ook echt een achterlijk woord dat eigenlijk niet voor deze situaties gebruikt zou moeten worden. Er is biologisch gezien maar één ras en dat is homo sapiens. Alle andere gebruiksvormen van het woord ras zijn politiek gemotiveerd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:34 schreef Fides het volgende:
Tja alsof racisme me louter 'ras' omvat. Daarnaast is 'ras' natuurlijk een vrij lastig concept. Welke rassen zijn er en wie vallen daar dan precies onder?
Als Hollanders iedereen met Friese roots zouden ontzetten om openbare ambten te vervullen zou je dit m.i. nog steeds racisme kunnen noemen.
Volgens de VN is 't ook: '[..] any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, color, descent, or national or ethnic origin that has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."(Part 1 of Article 1 of the U.N. International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination)
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slechte bagatelliseer poging.
Tis afgedekt om "kwetsen" van die booslims te voorkomen.
lol en dan te hebben over Racisme en Discriminatie maar wel luisteren naar een geloof soort en de andere 120 geloof soorten weg te drukkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Slechte bagatelliseer poging.
Tis afgedekt om "kwetsen" van die booslims te voorkomen.
Ik vind dat dus een erg dubieus verhaal. Een Zwitserse krant kwam met de bewering dat het doek bedoeld was om te voorkomen dat de Iraanse delegatie aanstoot zou nemen aan de uitgebeelde mannelijke naaktheid (zie hier). Echter: wat niet door het doek werd bedekt, was het reliëf van naakte mannen en, nota bene, vrouwen naast de Adamfiguur:quote:
Nigger is eigenlijk wel racistisch. Het betreft iedereen met een negroïde uiterlijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:25 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk behoort nigger dan ook niet erg te zijn? Zo worden bepaalde mensen uit bepaalde landen genoemd? Echter zit er wel een beledigend aspect aan net zoals bij kaaskop of hoe vind jij dat, een neger zou nooit kaaskop genoemd kunnen worden, als je het op een bepaalde manier beredeneert dan. Net zoals een blanke geen nigger wordt genoemd.
Verder heb je helemaal gelijk.
Dus er is een verschil tussen belediging in uiterlijk en afkomst? Kut Marokkanen mag dus wel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nigger is eigenlijk wel racistisch. Het betreft iedereen met een negroïde uiterlijk.
En in principe kan een gekleurde Nederlander ook kaaskop genoemd worden. Kaaskop slaat namelijk meer op het Nederlander zijn, dan op het uiterlijk.
Nee, dat is discrminatie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:34 schreef Fides het volgende:
Tja alsof racisme me louter 'ras' omvat. Daarnaast is 'ras' natuurlijk een vrij lastig concept. Welke rassen zijn er en wie vallen daar dan precies onder?
Als Hollanders iedereen met Friese roots zouden ontzetten om openbare ambten te vervullen zou je dit m.i. nog steeds racisme kunnen noemen.
Ja maar dat ''kut marokkaan'' slaat ook op het Marokkaan zijn. Waarom is kaaskop, wat slaat op het Nederlander zijn, dan geen discriminatie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is discrminatie.
Racisme is geen synoniem van discriminatie.
Het gaat niet om wat mag. Onnodig beledigen is niet okay. In sommige gevallen zelfs strafbaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:50 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dus er is een verschil tussen belediging in uiterlijk en afkomst? Kut Marokkanen mag dus wel?
Lees trouwens net deze tekst:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is discrminatie.
Racisme is geen synoniem van discriminatie.
Discriminatie is het uitsluiten van mensen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:54 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Lees trouwens net deze tekst:
Er is sprake van racisme als mensen op grond van ras, huidskleur, nationale of etnische afkomst worden gediscrimineerd, dus is kaaskop en en kut marokkaan nu discriminatie of racisme? ( moet er wel aan achtergesteld ''íets'' zijn )
Ja ik volg je Gia, ik kom er straks ff op terugquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Discriminatie is het uitsluiten van mensen.
Uitschelden is beledigend, maar je sluit niemand ergens van uit.
Als een portier van een disco iedereen binnen laat, behalve Turken en Marokkanen, dan discrimineert hij.
Hoop gezever want die uitzendbureaus zitten in de MOElanden en daar heeft de Nederlandse wetgeving niets te vertellen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Zie punt 66 en verder, in het bijzonder deze twee dikgedrukte belangrijkste aanbevelingen:
[..]
Blijkbaar kunnen veel autochtonen dus ook niet nuanceren en hebben ze net zo goed zelf een extreme mening.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:10 schreef Red_85 het volgende:
Het is alleen een beetje jammer dat te veel moslims een wat extremere mening over hun levenwijze hebben, niet kunnen nuanceren, en/of gewoon een discussie kunnen aangaan met religie als onderwerp. Of zich de discrimintatiekaart spelen als ze iets niet voor elkaar krijgen.
Wat is dat voor domme opmerking?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:42 schreef finsdefis het volgende:
Ras is ook echt een achterlijk woord dat eigenlijk niet voor deze situaties gebruikt zou moeten worden. Er is biologisch gezien maar één ras en dat is homo sapiens. Alle andere gebruiksvormen van het woord ras zijn politiek gemotiveerd.
Discriminatie:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:58 schreef Gia het volgende:
Discriminatie is het uitsluiten van mensen.
Uitschelden is beledigend, maar je sluit niemand ergens van uit.
Zeker. Ik ben al sinds mijn geboorte lid van een minderheid. Wel knap dat je dat opmerkt. Chapeau.quote:
Integendeel, mijn beste. Er is meer voor nodig voordat ik het ervaar als een 'kick in the balls'.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:08 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Autsj, een kick in the balls mijn beste.
Jij bent een mocro toch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zeker. Ik ben al sinds mijn geboorte lid van een minderheid. Wel knap dat je dat opmerkt. Chapeau.
[..]
Integendeel, mijn beste. Er is meer voor nodig voordat ik het ervaar als een 'kick in the balls'.
Dat is toch hetzelfde! Als je iedereen binnen laat bij een disco, behalve Marokkanen, dan behandel je die Marokkaan anders dan de rest van het uitgaansvolk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
Discriminatie:
Art.1
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Het gaat dus over gelijk behandelen niet over uitsluiten.
Het doet er niet toe wat ik ben. Wat verandert er dan?quote:
Integendeel! Ik schaam mij niet voor dat soort dingen. Waarom zou je? Voor een paar onbekende figuren op de World Wide Web. Laat mij niet lachen, meisje.quote:
het eten enzquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het doet er niet toe wat ik ben. Wat verandert er dan?
[..]
Integendeel! Ik schaam mij niet voor dat soort dingen. Waarom zou je? Voor een paar onbekende figuren op de World Wide Web. Laat mij niet lachen, meisje.
Ach, vind t wel aandoenlijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:03 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het doet er niet toe wat ik ben. Wat verandert er dan?
[..]
Integendeel! Ik schaam mij niet voor dat soort dingen. Waarom zou je? Voor een paar onbekende figuren op de World Wide Web. Laat mij niet lachen, meisje.
In dat geval is 3/4 van de users een minderheid. Dit hele forum is een misdaad tegen de Nederlandse taal.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |