abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132162247
Onze realiteit past nog niet samen met die van hun. Het idee dat we te ver van onze natuurlijke staat af staan. We hebben een wereld gemaakt waarin veel van onze natuurlijke aard erg onderdrukt wordt.
Als een volk zich compleet in hun natuurlijke staat bevind en dat bloot legt aan ons kan dat te veel oproepen bij ons, onze angsten van onszelf komen omhoog, we het als te overweldigend ervaren.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_132162283
geloof jij in aliens??
  maandag 14 oktober 2013 @ 18:29:55 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_132162573
Waarom ga jij niet in een wespennest stampen?

Precies dezelfde vraag.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_132163049
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:18 schreef koelkastkaasje het volgende:
geloof jij in aliens??
Natuurlijk denken dat wij de enige levende wezens zijn in het hele universum. :')
Ура для россии
pi_132163086
Waarom waren ze er 30.000 jaar geleden dan ook niet*

*voor zover we weten
pi_132163226
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:18 schreef koelkastkaasje het volgende:
geloof jij in aliens??
De vele vele videos, de getuigenissen van tallozen (waar onder de top van de CIA, FBI en andere hoge pieten) en vergeet niet dat ze talloze keren genoemd worden in de historie.
Ja. :)
Ow en vergeet bashar niet.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:17:31 #7
395200 deadprez
One more rail
pi_132164093
Ik zou hier ook niet willen landen als ik een alien was. :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132164233
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:53 schreef Fusions het volgende:

[..]

De vele vele videos, de getuigenissen van tallozen (waar onder de top van de CIA, FBI en andere hoge pieten) en vergeet niet dat ze talloze keren genoemd worden in de historie.
Ja. :)
Ow en vergeet bashar niet.
ik geloof ook in aliens
pi_132164396
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:17 schreef deadprez het volgende:
Ik zou hier ook niet willen landen als ik een alien was. :')
dat.

kom je hier met je intergalactische cruiseschip aapjes kijken, word je door diezelfde aapjes getrakteerd op een salvo kernraketten.

"goh, dat stond ook niet in de reisbrochure."
pi_132164766
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:24 schreef marc0871 het volgende:

[..]

dat.

kom je hier met je intergalactische cruiseschip aapjes kijken, word je door diezelfde aapjes getrakteerd op een salvo kernraketten.

"goh, dat stond ook niet in de reisbrochure."
Muggen staan ook niet in een reisbrochure, en toch heb je er vaak last van in tropische bestemmingen. Klamboe, cloaking device... niet veel verschil in feite.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_132164859
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:16 schreef Fusions het volgende:
Onze realiteit past nog niet samen met die van hun. Het idee dat we te ver van onze natuurlijke staat af staan. We hebben een wereld gemaakt waarin veel van onze natuurlijke aard erg onderdrukt wordt.
Als een volk zich compleet in hun natuurlijke staat bevind en dat bloot legt aan ons kan dat te veel oproepen bij ons, onze angsten van onszelf komen omhoog, we het als te overweldigend ervaren.
En wat precies is onze natuurlijke aard?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132165105
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En wat precies is onze natuurlijke aard?
psychopathische, oorlogszuchtige moordenaars, met achtervolgingswaanzin.
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:26:29 #13
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132167175
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:42 schreef marc0871 het volgende:
psychopathische, oorlogszuchtige moordenaars, met achtervolgingswaanzin.
Je vergeet: Grootheidswaanzin & egocentrisme (het universum draait om ons ...)
& daarbij uiterst goedgelovig en angstwekkend irrationeel.
Altijd een mening. Soms een idee waarover.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:34 schreef Resistor het volgende:
Muggen staan ook niet in een reisbrochure, en toch heb je er vaak last van in tropische bestemmingen.
Als je naar Lapland (Noord-Finland) gaat, wordt je daar wel degelijk (terecht) voor gewaarschuwd.
& bij tropische bestemmingen ook, al is het maar vanwege de malaria. Staat waarschijnlijk ook wel in de reisbrochure, maar dan ergens bij de kleinere lettertjes algemene bepalingen o.i.d. die op de reis van toepassing zijn. (om eventuele claims te ontwijken) ;)

quote:
Klamboe, cloaking device... niet veel verschil in feite.
Nee, slechts een hele wereld (van verschil). Op een universum is dat niets nee. :P

Klamboe maakt je niet "onzichtbaar" ... (slechts onbereikbaar) "shield" zou dan beter passen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:46:27 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132168236
quote:
Denk je werkelijk dat alle aliens *, vredelievende, dicht bij de natuur staande wezens zijn ?
Vind je dat zelf ook niet een beetje heel erg naief ?

Disclaimer
* = voor zover ze uberhaubt bestaan, van ons bestaan weten, danwel hier potentieel ieder moment achter kunnen komen. (want we kunnen daar vooralsnog geen absolute uitspraken over doen. (wetenschappelijk))
pi_132168715
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:46 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Denk je werkelijk dat alle aliens *, vredelievende, dicht bij de natuur staande wezens zijn ?
Vind je dat zelf ook niet een beetje heel erg naief ?

Disclaimer
* = voor zover ze uberhaubt bestaan, van ons bestaan weten, danwel hier potentieel ieder moment achter kunnen komen. (want we kunnen daar vooralsnog geen absolute uitspraken over doen. (wetenschappelijk))

Ik denk dat je er veilig vanuit kan gaan dat er veel buitenaardse levensvormen bestaan, bestaan hebben en nog zullen ontstaan. Alleen denk ik niet dat ze hier geweest zijn.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:02:36 #16
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132169134
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat je er veilig vanuit kan gaan dat er veel buitenaardse levensvormen bestaan, bestaan hebben en nog zullen ontstaan. Alleen denk ik niet dat ze hier geweest zijn.
Zo veilig is dat anders helemaal niet. Voor zover het om hoogontwikkelde, ruimtereizende, levensvormen gaat.

Waar zijn hun sporen ???
Fermiparadox.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:05:25 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132169286
Als jij boven een vervuilde wc pot hangt duw je dan ook je armen er in?

De aliens met hun schone schepen dus ook niet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:08:48 #18
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132169456
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Als jij boven een vervuilde wc pot hangt duw je dan ook je armen er in?

De aliens met hun schone schepen dus ook niet.
Als jij een prachtig huis vindt om in te wonen, helemaal gratis.
Laat je het dan ook schieten omdat er wat ongedierte binnen zit ?
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:15:14 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132169752
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als jij een prachtig huis vindt om in te wonen, helemaal gratis.
Laat je het dan ook schieten omdat er wat ongedierte binnen zit ?
Newsflits! Het is niet 'wat' ongedierte maar het hele 'prachtige huis' zit propvol ongedierte.
pi_132169757
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:02 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zo veilig is dat anders helemaal niet. Voor zover het om hoogontwikkelde, ruimtereizende, levensvormen gaat.

Waar zijn hun sporen ???
Fermiparadox.
Dat is idd een paradox. Volkomen onbegrijpelijk dat we nog nooit buitenaardse radiosignalen hebben ontvangen. (behalve dat WOW!-ding dan.. maar ja, dat is er maar één.)
Wie weet is de aarde wel veilig afgeschermd en in intergalactische quarantaine geplaatst, vanwege de agressie van de bewoners..
pi_132170041
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:26 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je vergeet: Grootheidswaanzin & egocentrisme (het universum draait om ons ...)
& daarbij uiterst goedgelovig en angstwekkend irrationeel.
Sterker nog, jij bent het universum. The YOU ni verse.
Jij hebt de ogen waarmee het universum naar zichzelf kijkt.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:24:50 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132170292
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:20 schreef Fusions het volgende:

[..]

Sterker nog, jij bent het universum. The YOU ni verse.
Jij hebt de ogen waarmee het universum naar zichzelf kijkt.
haha.. (ok kern van waarheid maar je uitleg is zo godvergeten clownesk.. )

Het is natuurlijk UNI - verse, als in uni = één. Een versum dat één systeem hanteerd in relatieve harmonie met zichzelf.
pi_132170409
Onze natuurlijke staat:
Ons wassen in de rivier, samen, als een familie/volk samenwerken, appels van de bomen eten, een relatie met de omgeving en de dieren om ons heen, kalmte van binnen, liefde voor elk ander etc.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:29:17 #24
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132170552
Sinds we geen natuurlijke vijanden meer hebben die we samen op kunnen jagen hebben we elkaar gevonden om op te jagen.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:48:10 #25
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132171568
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Newsflits! Het is niet 'wat' ongedierte maar het hele 'prachtige huis' zit propvol ongedierte.
En?
Niets wat een beetje nanotechnologie en/of bioengineering op kan lossen.

Al die sci fi poeha met robots & high-tech bommen en noem het maar op is nergens voor nodig.
Een biologische en/of chemische precisie strike of eventueel zelfreplicerende nanobots, geeft veel betere resultaten, zonder enig gevaar voor jezelf.

De atmosfeer een beetje leefbaar maken & de omgeving wat minder giftig, danwel zichzelf hierop aanpassen, is een grotere uitdaging dan het decimeren van de mens.

Kortom, je moet eerst even het ongedierte zoveel mogelijk "uitroken" dan even de bezem & dweil erdoorheen halen, luchten, rotte plekjes vervangen, misschien een likje verf hier en daar, enfin, je kent het wel. ;)
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:59:14 #26
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132172221
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:29 schreef BaajGuardian het volgende:
Sinds we geen natuurlijke vijanden meer hebben die we samen op kunnen jagen hebben we elkaar gevonden om op te jagen.
Waarom denk je dat we dat voor die tijd niet deden?

Met geweld de buit van een (vaak dagenlange) jacht opeisen is makkelijker, voor bepaalde leden der soort. Zelfs al is er genoeg. Daarbij zijn er genoeg verhalen bekend van kanibalisme uit "overtuiging", niet uit noodzaak.

Waarschijnlijker slaan we elkaar als "stammen" al de hersens in, sinds die mensachtige-hersens als dusdanig benoembaar zijn geevolueerd. (& daarvoor beten we elkaar dood :P )

Als er ook iets in onze natuur zit, dan is het geweld, naar alles en iedereen wat/die niet bij "de familie" hoort. Naast onze potentie tot compassie. ;)
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:10:37 #27
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132172804
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat is idd een paradox. Volkomen onbegrijpelijk dat we nog nooit buitenaardse radiosignalen hebben ontvangen. (behalve dat WOW!-ding dan.. maar ja, dat is er maar één.)
Wie weet is de aarde wel veilig afgeschermd en in intergalactische quarantaine geplaatst, vanwege de agressie van de bewoners..
Dat kan alleen als de rest van het zooitje ruimteschuim samenwerkt. Tot op iedere soort die in de ruimte vliegt aan toe. Leuk voor gedachte experimentjes en sci fi verhalen, maar in de realiteit hoogst onhaalbaar.

Bovendien durf ik te beweren dat we hoogst waarschijnlijk (zo goed als zeker) de ergste niet zijn.

Intelligentie is geenszins "gekoppeld" aan vredelievendheid.

Daarbij ga je voorbij aan de 'periode' van onwetendheid waar iedere beschaving doorheen is gegaan.
Een periode waarbij ze net als wij nu, allerlei signalen en sondes de ruimte in slingeren zonder dergelijke consequenties te overzien.

Er zouden hoe dan ook sporen verspreid moeten worden.
pi_132172817
Ik ben vorige week nog opgestraald door een ruimteschip, dit is geen leugen, ik heb dit nog maar 1x gedaan, de veiligheid is niet gegarandeerd.
pi_132173027
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat kan alleen als de rest van het zooitje ruimteschuim samenwerkt. Tot op iedere soort die in de ruimte vliegt aan toe. Leuk voor gedachte experimentjes en sci fi verhalen, maar in de realiteit hoogst onhaalbaar.

Bovendien durf ik te beweren dat we hoogst waarschijnlijk (zo goed als zeker) de ergste niet zijn.

Intelligentie is geenszins "gekoppeld" aan vredelievendheid.

Daarbij ga je voorbij aan de 'periode' van onwetendheid waar iedere beschaving doorheen is gegaan.
Een periode waarbij ze net als wij nu, allerlei signalen en sondes de ruimte in slingeren zonder dergelijke consequenties te overzien.

Er zouden hoe dan ook sporen verspreid moeten worden.
Ons zonnestelsel is gewoon afgeschermd door een groep goedwillende aliens, die alles afvangen, sondes, radiosignalen, ruimtescheepjes, whatever..
Althans dat zou je bijna gaan denken. Technische ontwikkeling en beschaving zijn 2 heel verschillende dingen, dat is zo ja.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:26:58 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132173615
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:10 schreef Gridlok het volgende:
Ik ben vorige week nog opgestraald door een ruimteschip, dit is geen leugen, ik heb dit nog maar 1x gedaan, de veiligheid is niet gegarandeerd.
Kunsjt, ik doe dat elke woensdag. Hebben wel rare milkshake aan boord, lijkt op citroen maar dat is het niet!
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:27:12 #31
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132173625
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ons zonnestelsel is gewoon afgeschermd door een groep goedwillende aliens, die alles afvangen, sondes, radiosignalen, ruimtescheepjes, whatever..
Althans dat zou je bijna gaan denken. Technische ontwikkeling en beschaving zijn 2 heel verschillende dingen, dat is zo ja.
Maar waarom afschermen?
Intussen ontwikkelen we ons gewoon in rap tempo door, tot we werkelijk dat gevaar zijn waar ze nu dan al voor vrezen. Dit terwijl ze ons al die tijd in weze BEschermen tegen de boze buitenwereld.

Preventief ruimen, zeg ik. :P
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:41:34 #32
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132174239
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Kunsjt, ik doe dat elke woensdag. Hebben wel rare milkshake aan boord, lijkt op citroen maar dat is het niet!
Dat was vast bij de McSpace.
pi_132179100
ik wil een keer een alien ontmoeten
pi_132179386
- weg -

[ Bericht 99% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 15-10-2013 09:30:03 ]
pi_132182825
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 01:27 schreef koelkastkaasje het volgende:
ik wil een keer een alien ontmoeten
It will come
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:58:36 #36
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132192204
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_132195944
omdat jij hier leeft ts :')

trouwens aliens bestaan niet maar God wel :)
pi_132197280
Omdat ze Friends nog moeten afkijken.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:07 #39
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132198151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:54 schreef Walter_Joseph_Kovacs het volgende:
Omdat ze Friends nog moeten afkijken.
Daar zeg je wat.
Hoe zouden ze naar de Star Trek escapades van James T. Kirk kijken ?
[edit: aflevering 1 bevindt zich nu op zo'n 47 lichtjaar. (8/22-Sept-1966)]

Misschien denken ze wel dat het allemaal echt is & durven ze daarvoor niet meer te komen.
Die apen hebben teleporters, fazers & photon torpedo's :X

edit2:
De Star Trek wiki zaait enige verwarring. De ene keer staat er: "The first episode of the show aired on 8 September 1966 on NBC." en in de lijst met originele airdates (iets lager op dezelfde pagina) staat : Ep.1 - Where No Man Has Gone Before - 1966-09-22

[ Bericht 3% gewijzigd door R0N1N op 15-10-2013 22:14:23 ]
pi_132202287
Ze kunnen niet landen omdat de aliens alles al hebben uitgevonden behalve het wiel.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_132234141
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef Fusions het volgende:
Onze natuurlijke staat:
Ons wassen in de rivier, samen, als een familie/volk samenwerken, appels van de bomen eten, een relatie met de omgeving en de dieren om ons heen, kalmte van binnen, liefde voor elk ander etc.
Beste Fusions, de mens is een dier, een beest dat zoals alle beesten op aarde dezelfde drang heeft.
Zoals de chimpansee (vrouwlijke) soortgenoten verkracht en niet schuwt te moorden om hogerop te komen, dolfijnen buitenstaanders aggressief behandelen, bepaalde haaien uit (vermeende) concurrentie hun broertjes al in de baarmoeder opeten en sommige soorte vogels de zwakkeren in het nest letterlijk uit ht nest schoppen richting de krokodillen eronder, zo wil de mens ook maar een ding en dat is persoonlijke winst. Overleven, status/bezittingen toeeisen en zorgen voor een zo goed mogelijk situatie voor zichzelf.
Een samenleving is ook niets anders dan dat op een grotere schaal. Door samen te werken kunnen de zwakkere overleven terwijl de sterkeren ook profiteren.

Dat is de natuurlijke aard van het beestje, van alle beesten op aarde.

Jouw visie is een (in mijn ogen) naief wensbeeld wat je op geen enkele manier een natuurlijke aard kan noemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132234202
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:39:48 #43
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132238645
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:49 schreef The_stranger het volgende:
Beste Fusions, de mens is een dier, een beest dat zoals alle beesten op aarde dezelfde drang heeft.
Zoals de chimpansee (vrouwlijke) soortgenoten verkracht en niet schuwt te moorden om hogerop te komen, dolfijnen buitenstaanders aggressief behandelen, bepaalde haaien uit (vermeende) concurrentie hun broertjes al in de baarmoeder opeten en sommige soorte vogels de zwakkeren in het nest letterlijk uit ht nest schoppen richting de krokodillen eronder, zo wil de mens ook maar een ding en dat is persoonlijke winst. Overleven, status/bezittingen toeeisen en zorgen voor een zo goed mogelijk situatie voor zichzelf.
Een samenleving is ook niets anders dan dat op een grotere schaal. Door samen te werken kunnen de zwakkere overleven terwijl de sterkeren ook profiteren.

Jouw visie is een (in mijn ogen) naief wensbeeld wat je op geen enkele manier een natuurlijke aard kan noemen.
Vergeet eenden niet, met hun homoseksuele necrofilie. :X
Of de Koekoek. Die de zorg voor z'n jongen aan een ander overlaat.
Katten, die uren kunnen spelen, met hun nog half levende voedsel. Hoewel, opeten ...
enz, enz.

Wat dat betreft horen we, tegen 'popular belief' in , wel nog bij de bravere soorten op deze planeet. (soms zou je denken dat dieren minder beestachtig zijn. Enkele, ja. :P )

We zijn ongetwijfeld een van de eersten (op Aarde) die er uberhaubt over nadenken, hoe ons diner zich voelt, of hoe een andere stam/kolonie/troep/kudde daar mee omgaat. ;)

Enfin: De natuurlijke staat van het leven = eten en gegeten worden.
pi_132248998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Grappig, dat wat jij vertelt is juist een mythe. Wetenschappelijk onderzoek onder babies leert ons dat we als mensen juist in eerste instantie willen samenwerken en goed willen doen voor elkaar. Dat is de eerste drang die te observeren is in een mens.

Het is cultuur dat uiteindelijk de mal vormt waarin ons bewustzijn wordt gegoten. Alleen cultuur is zoiets abstracts en ongrijpbaars dat mensen binnen een bepaalde cultuur deze cultuur als de natuurlijke staat van zijn beschouwen.

Zijn mensen het resultaat van een lang proces van evolutie waarin een heleboel geweld voorkwam? Ja. Maar mensen zijn zoogdieren en zoogdieren kunnen emoties ervaren en dat stelt ze in staat om in grotere groepen samen te leven en ook samen te werken en daarmee zijn zoogdieren een volgende stap in de evolutie. Bij reptielen bijv. is het ieder voor zich, maar zoogdieren zijn anders en kunnen samenwerken en dat definieert het zoogdier in hoge mate.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:12:30 #45
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132258202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Grappig, dat wat jij vertelt is juist een mythe. Wetenschappelijk onderzoek onder babies leert ons dat we als mensen juist in eerste instantie willen samenwerken en goed willen doen voor elkaar. Dat is de eerste drang die te observeren is in een mens.
& diezelfde studies tonen ons dat veruit de meeste pubers in hun eigen wereldje leven.
"Ze houden zich bezig met hun imago en hun populariteit. Meestal behoren ze tot een groep en zijn ze vijandig tegen buitenstaanders. Maarliefst tweederde van alle tieners is egoïstisch ingesteld en zal niet snel een vinger uitsteken om een ander te helpen. Slechts een derde is begaan met het lot van anderen." - los van cultuur e.d. of door alle culturen heen.

quote:
Het is cultuur dat uiteindelijk de mal vormt waarin ons bewustzijn wordt gegoten. Alleen cultuur is zoiets abstracts en ongrijpbaars dat mensen binnen een bepaalde cultuur deze cultuur als de natuurlijke staat van zijn beschouwen.
?
Over mythes gesproken ...

Ons gedrag als consequentie van onze cultuur.
Ik vrees dat je de boel verdraaid. Cultuur is een gevolg van ons gedrag. Onze "natuurlijke staat". Niet andersom. Je bent als mens niet het product van cultuur, maar cultuur is het product van de mens.

Hoewel dat de wisselwerking en culturele verstikking en dwang enz. niet uitsluit overigens.
Je gedrag wordt dus wel deels cultureel bepaald, maar dat gaat meer over gestelde grenzen en wat binnen de groep als normaal wordt gezien. Daar kun je als individueel buitenbeentje anders over denken.

Onze meest naaste verwant, de chimpansee, vertoont exact hetzelfde gedrag. Een aap uit een andere groep wordt subiet verjaagd danwel vermoord.

"Wetenschappers dachten dat alleen mensen doelgericht soortgenoten opzochten om hen te doden.

Halverwege de jaren zeventig veranderde het beeld ingrijpend. Chimpansee-onderzoek in Afrika beleefde een première: moord. Stilletjes in de randzone van hun gebied patrouillerende groepjes mannelijke chimpansees blijken er niet voor terug te deinzen om een alleen rondtrekkend mannetje van een naburige groep te doden. Sterker nog: ze zijn er op uit. Sluipend gaan ze op verdacht geluid af. Stuiten ze op een eenling, dan gaan ze die te lijf. Eén dier kan daarbij de taak op zich nemen, armen of benen van de tegenstander vast te houden en die zo een machteloos doelwit te maken voor het slaan, vertrappen, bijten en ledematen breken door de andere aanvallers. Het effect is, zij het soms pas na een paar dagen, dodelijk.

Zoiets hoorde niet plaats te vinden onder niet-mensen. Maar het aantal waargenomen fatale overvallen door chimpansees groeide. Herhaalde overvallen kunnen binnen enkele jaren het mannelijke deel van de naburige populatie uitmoorden. De talrijke patrouilles en overvallen buiten eigen gebied die nu zijn waargenomen, geven aan: dit is oorlog. Kleinschaliger dan wij het inmiddels gewend zijn, maar vergelijkbaar. Er was dus minstens één tweede soort die doelbewust overging tot moordacties. En die ene andere soort was nu net de chimpansee, nauwer aan ons verwant dan welke diersoort ook. We hadden nog maar net ontdekt hoe intelligent en zorgzaam ze konden zijn, hoe solidair en hoe handig in werktuiggebruik. Nu bleek dat ze diezelfde intelligentie gebruiken bij het risicoloos en doelbewust doden van anderen.

Ook bleek dat de strijd tussen de seksen binnen mensaap-soorten door mannen weinig fijnzinnig wordt gevoerd. Zo is verkrachting onder mensapen en mensen een veel vaker optredend verschijnsel dan onder andere dieren."

Ook cultuur ?

Chimpansees (& gorrilla's & oerang-oetangs) moorden, verkrachten en mishandelen er op los, als ware het mensen.

Naast al hun verfijnde vreedzame en vriendschappelijke gedrag voeren ze binnen hun groep een perfide beleid van mishandeling - om ontzag in te boezemen. Zo verzekeren ze zich ervan dat wanneer het erop aankomt, in de vruchtbare periode, een vrouwtje hun een paring niet zal weigeren.

Allemaal cultuur ?
& zijn dat nu die zo graag lief samenwerkende goeddoenende zoogdieren ?

quote:
Zijn mensen het resultaat van een lang proces van evolutie waarin een heleboel geweld voorkwam? Ja. Maar mensen zijn zoogdieren en zoogdieren kunnen emoties ervaren en dat stelt ze in staat om in grotere groepen samen te leven en ook samen te werken en daarmee zijn zoogdieren een volgende stap in de evolutie. Bij reptielen bijv. is het ieder voor zich, maar zoogdieren zijn anders en kunnen samenwerken en dat definieert het zoogdier in hoge mate.
We werken ook graag samen, om in groepsverband de andersdenkenden een kopje kleiner te maken.

De mens is niet puur poeslief (& ook die poes niet :P ) & ook niet puur kwaadaardig.
Het is een mix & daarbij afhankelijk van hoe je er naar kijkt.

dat is geen raar, primitief karaktertrekje van een verre voorouder dat is blijven hangen: iedere soort past een vorm van geweld toe die in zijn ecologische en sociale situatie vruchten afwerpt. Ook in een ander opzicht is er niets 'primitiefs' aan: al dat complexe gedrag is er niet ondanks de hoge mentale ontwikkeling, maar dankzij die ontwikkeling. Mensapen zijn de intellectuelen van de dierenwereld. Zij hebben het vermogen individuele soortgenoten te kennen en te manipuleren en complexe sociale netwerken met geweld bij te sturen.

Lees gerust nog wat meer:
http://nrcboeken.vorige.n(...)orden-en-verkrachten

[ Bericht 1% gewijzigd door R0N1N op 17-10-2013 17:04:00 (Verschil in quotes gemaakt) ]
pi_132259661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar bronnen voor? En verwar samenwerken niet met vredelievend zijn, samenwerken is uiteindelijk ook maar egoïsme van de grote groep.

Wat wel wetenschappelijk bekend is, is dat na onderzoek naar het gedrag van de meeste primaten (orang-oetangs, bonobo's en chimpansees zijn bekende gevallen) en van dolfijnen blijkt dat er onder deze zoogdieren, met al hun emoties, van nature veel geweld voorkomt.
Samenwerken staat dat niet in de weg, sterker nog, samenwerken hoeft niets met medeleven te maken te hebben, het is een tactiek om de groep sterker te maken. Waar de groep uit bestaat varieert natuurlijk enorm.
Om terug te komen op de chimpansee, in 2010 kwam er een onderzoek uit (1) waaruit blijkt dat ze in een groep goed kunnen samenwerken, maar als groep andere groepen aanvallen en vermoorden. Ook wordt duidelijk dat het vermoorden van ("vreemde") baby's ook veelvuldig wordt gedaan.
Jane Goodall, de bekende primatoloog, maakte in 1976 (2) gewag van een daadwerkelijke oorlog tussen twee groepen chimpansees. Na vier jaar was de andere groep uiteindelijk in zijn geheel uitgemoord en nam de overwinnaar het gebied in. Je hoeft geen bioloog te zijn om sterke parallellen te zien met de mens.
Ook in de groep onderling is er constante strijd om macht en om seks. Vrouwen worden agressief benaderd en verkracht, kinderen van een vorige leider worden vermoord en om de top in de groep positie te bereiken wordt er flink veel geweld gebruikt.
Bij bonobo's, de andere groep apen die dicht bij ons staan qua genen, is het iets anders (vooral minder agressie binnen de groep), maar ook daar komt vrij veel geweld voor tussen groepen onderling.

Een andere groep zoogdieren, de dolfijnen, laat ook zien dat zoogdieren, met hun emoties, niet boven geweld staan en in dit geval zelfs, als het onderzoek en de data goed geïnterpreteerd is, geweld gebruiken voor de lol, inclusief het vermoorden van jongen.(3)

Dit laat naar mijn mening zien dat zoogdieren niet perse vredelievend zijn, noch geneigd zijn om een staat van vrede te bereiken. Dat we sterk de neiging hebben om samen te werken, is geheel voortgekomen uit het feit dat samenwerken de groep als geheel vooruit kan helpen, echter dat impliceert meteen dat dat ten koste gaat van andere groepen/individuen.
Als je als "gezin" samenwerkt is de kans groter dat de gedeelde genen overleven, ten koste van "vreemde" genen. Als zwak individu in die groep is er dus een kans dat jouw genen ook overleven, een kans die je niet had als je het in je eentje probeerde. Als sterker individu was de kans op voortplanten waarschijnlijk al groot, maar is nu nog groter omdat ook deze profiteert van het werk dat de groep doet, wat hij anders zelf had moeten doen.
Voor een groep is er dus voordeel te behalen met samenwerken, echter dat betekent niet dat er minder geweld zou zijn en dat samenwerkende (zoog)dieren dus vredelievender zouden zijn. Het geweld focust zich nu op de andere groep in plaats van op iedereen.

Er is echter wel wat meer te zeggen over de relatie tussen geweld en samenwerken. Steven Pinker, een Harvard professor, geeft aan dat het geweld onder mensen steeds meer afneemt.(4) Dat is waarschijnlijk het gevolg van een steeds groter wordende groep en de "regelingen" binnen een groeiende groep.
Daar waar de aarde vroeger door kleine groepjes mensen werd bevolkt, denk aan verschillende stammen, zijn die groepen in de loop van de afgelopen duizenden jaren steeds groter geworden. Stammen werden steden, steden werden regionen, regionen werden landen en landen weer bondgenoten. Geweld vanuit een groep is altijd groter dan binnen een groep, dus hoe groter de groep, hoe minder geweld (globaal). Dat heeft echter niets te maken met een eventuele vredelievende evolutie binnen de mens, maar puur omdat een stabiele groep de kansen voor iedereen vergroot. Puur een gevolg van groepsdynamiek.

Er is de laatste tijd best wat onderzocht op het gebied van of baby's/kleine kinderen en het lijkt erop dat babies inderdaad van nature de neiging hebben om samen te werken. Echter nogmaals, verwar dat niet met vredelievend zijn. Ook is gebleken dat jonge kinderen/baby's van nature aan afkeer hebben van een ander ras, voorkeur geven aan personen die dezelfde taal spreken en heel strafgericht denken(5).
Zo kiest een baby vaak voor "the good guy", maar in sterk mindere mate als deze "good guy" bij een andere groep hoort. Echter onderzoek op dit vlak is nog zo onderhevig aan twijfel en onduidelijkheden dat er geen harde conclusies getrokken kunnen worden en al helemaal niet van mythes gesproken kan worden.

Samenwerken is inderdaad middel om "verder" te komen en zie je niet alleen bij zoogdieren. Echter dat heeft niets te maken met van nature goed zijn, maar alles met je eigen kansen (op voortplanting en overleven) vergroten.

(1)http://phys.org/news196342222.html
(2)http://curiosity.discover(...)t-violent-tendencies
(3)http://www.environmentalg(...)nly-animal-kills-fun
(4)http://www.browndailyhera(...)man-nature-violence/
(5)http://www.smithsonianmag(...)age=5&device=android (pag 5)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_stranger op 17-10-2013 16:44:49 (veel te veel typfouten) ]
C. Sagan
pi_132265291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:12 schreef R0N1N het volgende:

Over mythes gesproken ...

Ons gedrag als consequentie van onze cultuur.
Ik vrees dat je de boel verdraaid. Cultuur is een gevolg van ons gedrag. Onze "natuurlijke staat". Niet andersom. Je bent als mens niet het product van cultuur, maar cultuur is het product van de mens.
Hier zit je dus mis, omdat het beide kanten op werkt. Ja cultuur is het gevolg van de menselijk denken, maar cultuur beïnvloedt ook hoe een mens wordt. Als je opgroeit in en islamitisch land dan is de cultuur daar het resultaat van honderen jaren menselijk denken en handelen, maar kinderen die opgroeien in die cultuur worden door die cultuur gevormd. Een kind in zo'n land wordt niet plotseling zonder invloeden van buitenaf een Hindoe als hij in een islamitische cultuur leeft.

Verder, als je een jonge baby laat opgroeien bij een een troep wolven of apen dan zal hij de "cultuur" van die wolven of apen overnemen. Cultuur vormt dus wel degelijk de mal waarmee bewustzijn gevormd wordt.
pi_132265326
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar bronnen voor?
Heb t gezien in een documentaire, maar kan het zo 1,2,3 niet terugvinden helaas.
pi_132265785
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Verder, als je een jonge baby laat opgroeien bij een een troep wolven of apen dan zal hij de "cultuur" van die wolven of apen overnemen. Cultuur vormt dus wel degelijk de mal waarmee bewustzijn gevormd wordt.
Echter onderzoek lijkt erop te duiden dat er bij baby's zowel samenwerken als vreemdenangst/voorkeur heerst.
Het lijkt erop dat baby's instinctief met de groep meedoen (dus "goed" doen) maar ook meteen anderen buiten de groep buitensluiten en (mogelijk) agressief behandelen...
Meedoen met de groep is voordeel voor je als persoon, en dat geldt ook voor het buitensluiten van "vreemden".
C. Sagan
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:12:21 #50
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132266870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier zit je dus mis, omdat het beide kanten op werkt. Ja cultuur is het gevolg van de menselijk denken, maar cultuur beïnvloedt ook hoe een mens wordt. Als je opgroeit in en islamitisch land dan is de cultuur daar het resultaat van honderen jaren menselijk denken en handelen, maar kinderen die opgroeien in die cultuur worden door die cultuur gevormd. Een kind in zo'n land wordt niet plotseling zonder invloeden van buitenaf een Hindoe als hij in een islamitische cultuur leeft.

Ik zit niet mis, jij leest slechts weer de helft.
Er direct op volgend staat:

quote:
Hoewel dat de wisselwerking en culturele verstikking en dwang enz. niet uitsluit overigens.
Je gedrag wordt dus wel deels cultureel bepaald, maar dat gaat meer over gestelde grenzen en wat binnen de groep als normaal wordt gezien.
Wel grappig dat je uitgerekend wolven en apen noemt. Er is nauwelijks enig verschil tussen die 2 en de mens. Menselijk groepsgedrag valt prima met die van wolven te vergelijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 17-10-2013 17:17:47 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:37:49 #51
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_132277210
Er hangt ergens bij de aarde in de buurt een asteroide met een groot bord erop: Stupidity zone ahead, turn back while you still can, or enter at your own dumb risk. :')
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:08:32 #52
414443 Nicky1987
Geek | Muziekfreak | Creatief
pi_132357129
Als ze ooit al gaan landen dan geloof ik niet dat ze goede bedoelingen hebben met ons of onze planeet dus laat ze nog maar even wegblijven. Overigens geloof ik wel dat wij niet de enige levende wezens zijn in dit universum, daarvoor is het te groot
pi_132480873
Waarom landen de aliens niet?

Omdat ze tig mlijoen lichtjaar verderop wonen... Ze kunnen ons niet zien / bereiken, net zoals wij hen niet zien.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_132481045
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:33 schreef vaarsuvius het volgende:
Waarom landen de aliens niet?

Omdat ze tig mlijoen lichtjaar verderop wonen... Ze kunnen ons niet zien / bereiken, net zoals wij hen niet zien.
Ons vinden gaat ook een probleem worden, mss nog wel een groter probleem dan het vinden van een manier om de afstand tussen de sterren te overbruggen. Ervan uitgaande dat er aliens zijn die intelligent genoeg zijn. We hebben nog nooit butienaardse radiosignalen opgevangen (Op het WOW-incident na dan)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:41:24 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132481067
quote:
Denk dat er sowieso wel angst is als er buitenaardsen landen op onze aardbol. Denk niet dat we daarvoor compleet in natuurlijke staat hoeven zijn.
(Un)masking for the greater good.
pi_132482735
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ons vinden gaat ook een probleem worden, mss nog wel een groter probleem dan het vinden van een manier om de afstand tussen de sterren te overbruggen. Ervan uitgaande dat er aliens zijn die intelligent genoeg zijn. We hebben nog nooit butienaardse radiosignalen opgevangen (Op het WOW-incident na dan)
Of we herkennen de boodschap niet.

C. Sagan
pi_132482815
Waarom zie ik de kabouters nooit in het bos?
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_132485570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:38 schreef Sjeenkske het volgende:
Dat is een flauw antwoord.. Dat er elders (intelligent) leven is, is een reeële kans. De kans dat kabouters bestaan is erg klein.
pi_132490120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of we herkennen de boodschap niet.

[ afbeelding ]
Spellen is in ieder geval niet hun sterkste kant als ik dit zo zie!
pi_132494351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 19:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is een flauw antwoord.. Dat er elders (intelligent) leven is, is een reeële kans.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2003 21:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Even zien.. Hoe zat het ook weer? Sterrenstelsels zijn georganiseerd in clusters.. Iedere cluster bevat miljarden melkwegen.. En clusters vormen weer superclusters met miljarden gewone clusters.. Zoiets was het. Maar er zijn dus heel, heel, heel erg veel 'melkwegen'...
Het is er gewoon. Meerdere intelligent leven is er gewoon.
pi_132496007
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 21:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Spellen is in ieder geval niet hun sterkste kant als ik dit zo zie!
Mwaah, voor een buitenaards volkje hebben ze het Engels redelijk onder de knie.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 22:13 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

[..]

Het is er gewoon. Meerdere intelligent leven is er gewoon.
Nee, dat kan je niet zeggen, alleen al omdat je simpelweg niet weet of leven een tweede keer is/kan ontstaan. Dus het blijft een kans/geloof.
Als ik moet gokken, dan gok ik op jouw antwoord, maar het blijft een gok, geen zekerheid.
C. Sagan
pi_132500706
misschien omdat ze zichzelf vinden stinken, en daardoor in een planetair isolement zijn geraakt.

wat bashar daarover zei, begrijp ik wel(zou jij een gekkenhuis bezoeken waar iedereen wapens heeft?)

maarja aan de andere kant, als je de aarde kan bereiken, dan kan je ook wel een manier vinden om je te beschermen. en ik denk dat de meeste mensen ze met open armen willen ontvangen, dus dat moet geen probleem zijn.

het zou de aarde wel een boost geven kwa kennis denk ik.
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:47:44 #63
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132521225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 00:27 schreef isildur25 het volgende:
misschien omdat ze zichzelf vinden stinken, en daardoor in een planetair isolement zijn geraakt.
Dat vinden mensen ook. Vandaar al die stinkende & verstikkende parfums :X
Het heeft ons echter nog nooit ergens van weerhouden.

Sterker nog, onze "ontdekkingsreizigers" stonken gedurende de middeleeuwen pas echt. :P

quote:
wat bashar daarover zei, begrijp ik wel(zou jij een gekkenhuis bezoeken waar iedereen wapens heeft?)
Wie zegt dat het buiten de aarde niet een nog veel groter gekkenhuis met laserbeams & planetbusters is ???

quote:
maarja aan de andere kant, als je de aarde kan bereiken, dan kan je ook wel een manier vinden om je te beschermen. en ik denk dat de meeste mensen ze met open armen willen ontvangen, dus dat moet geen probleem zijn.

het zou de aarde wel een boost geven kwa kennis denk ik.
... als ze die willen delen ... (EN ze vriendelijk zijn ...)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:54:35 #64
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_132521463
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Binnen ons huidig melkwegstelsel zitten wij erg afgelegen. Almere-buiten zeg maar. De kans dat we zijn bezocht is dus vrij klein.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_132533048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:47 schreef R0N1N het volgende:

Denk eerder dat wij al vrij snel over zullen gaan tot genocide onder de Aliens. Dat is tenslotte iets waar we veel op geoefend hebben.

Misschien ook wel de beste reden voor hun om met een boogje om onze melkweg te gaan. We kunnen al amper normaal met emigranten omgaan op deze aardbol :p
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:56:12 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132544287
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:38 schreef Sjeenkske het volgende:
Ze zijn nogal schuw ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_132546974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef Tengu het volgende:

[..]

Denk eerder dat wij al vrij snel over zullen gaan tot genocide onder de Aliens. Dat is tenslotte iets waar we veel op geoefend hebben.

Misschien ook wel de beste reden voor hun om met een boogje om onze melkweg te gaan. We kunnen al amper normaal met emigranten omgaan op deze aardbol :p
Je kan een hoop potentiele redenen bedenken waarom er nog nooit aliens geland zijn. Kies hieronder je favoriete uit.

1. Er bestaan geen Aliens
2. Aliens beschikken niet over de technologie om de aarde te bereiken dan wel te ontdekken.
3. Alle aliens zijn van nature pacifistisch en zijn gewoon bang voor onze agressie
4. Er valt op geen enkele manier economiesch gewin te behalen uit het landen en contact zoeken met de bewoner van planeet aarden.
5. Aliens zijn dermate moreel superieur dat ze niks met onze agressieve inferieure levensform te maken willen hebben.
6. Alle aliens zijn Xenomorfs en hebben dus schepen van mensen nodig om zich te verplaatsen :P
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:22:22 #68
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132591744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef Tengu het volgende:

Denk je niet dat aliens die hier kunnen komen dermate technologisch op ons voorliggen dat we geen schijn van kans maken maar eerder moeten vrezen dat zij niet met een druk op de knop de gehele mensheid uitroeien ?

Uiteraard is het zo dat als wij eenmaal in staat zijn verre ruimtereizen te maken, via warp technologie of whatever, de minder ontwikkelde alien rassen moeten vrezen voor hun toekomst.

Dat wij relatief agressief zijn, kan een rede zijn voor enkele 'soorten', maar nooit voor allemaal. Daarbij is er uiteindelijk maar één oplossing mogelijk voor aliens die bang zijn daarvoor.
Dat is niet: Negeren en z'n gang laten gaan, maar ingrijpen en/of preventief ruimen.

Ook een intergalactische Unie o.i.d. waarbij men niet mag ingrijpen (a la "Prime directive") tot een bepaald niveau is bereikt gaat geen "isolement" garanderen.

Wat ook nog wel eens wordt vergeten:
Onze aarde is voor de gemiddelde alien uiterst giftig en dodelijk & die alien voor de aarde.

Zuurstof is b.v. een zeer gemeen goedje. WIJ zijn daar volledig op aangepast. Een alien (mogelijk) niet. Omgekeerd gaan wij tegen hetzelfde aanlopen als we ooit op andere planeten met leven willen landen. Uiteraard is ook dit gegeven nog eens om te keren, zij kunnen organismen (virussen, bacterien enz.) bij zich dragen die (onbedoeld) al het leven op deze planeet uitroeien, of wij bij andere planeten.

Zoals de massasterfte onder indianen aan "europese" ziektes, tijdens de kolonisaties, maar dan nog erger.

Het dragen van 'ruimtepakken' zal ook op bewoonde planeten dus eerder wel dan niet nodig zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door R0N1N op 26-10-2013 20:43:39 ]
pi_132607221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 18:47 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat vinden mensen ook. Vandaar al die stinkende & verstikkende parfums :X
Het heeft ons echter nog nooit ergens van weerhouden.

Sterker nog, onze "ontdekkingsreizigers" stonken gedurende de middeleeuwen pas echt. :P

[..]

Wie zegt dat het buiten de aarde niet een nog veel groter gekkenhuis met laserbeams & planetbusters is ???

[..]

nee idd, denk dat er weinig mensen de deur uit gaan zonder deodorant.in die indianen stammen in de rimboe daar gebruiken ze natuurlijk geen deo, zouden ze daar nou de hele dag stinken trouwens?daarom blijven ze natuurlijk in de rimboe zitten, het zijn gewoon de stinkende aliens van onze planeet.

ja dat een klein groepje die gekte is ontvlucht om hier ff op adem te komen,, die zien onze planeet dan als een soort van 'blijf van mn lijf' huis. maarja als je zo veel ruimte en vrije tijd hebt om zon ruimte schip te maken die waarschijnlijk door dimensies heen kan gaan dan neem ik aan dat het met de rust wel snor zit daar. alhoewel hier op aarde zijn ook genoeg geheime projectjes zijn geloof ik.

ja, als ze onvriendelijk zouden zijn, hadden ze ook niet helemaal zo netjes contact gezocht maar allang alles plat gebombardeerd. dus dan zouden ze ook hun kennis wel willen delen..

misschien heb je op hun planeet wel 5 vergunningen nodig voor een dakkapel, en vinden zij ons juist roekeloos maar ook efficient.

[ Bericht 7% gewijzigd door isildur25 op 27-10-2013 06:16:11 ]
I'm not saying it's aliens, But it was aliens
pi_132682815
quote:
We moeten geloven dat er aliens op aarde zijn en dat ze intelligenter zijn dan wij......daarbij verspreiden ze dan cropcirkels met verborgen boodschappen erin.

Waarom gebruiken ze niet gewoon het internet als ze wat te zeggen hebben? I.p.v. voedsel te vernietigen?!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:56:47 #71
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132687938
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 08:59 schreef ietjefietje het volgende:
We moeten geloven dat er aliens op aarde zijn en dat ze intelligenter zijn dan wij......daarbij verspreiden ze dan cropcirkels met verborgen boodschappen erin.

Waarom gebruiken ze niet gewoon het internet als ze wat te zeggen hebben? I.p.v. voedsel te vernietigen?!
Als je eenmaal zo ver bent ontwikkeld als zij, dan gebruik je geen pen en papier, of computer en toetsenbord, maar een plankje, touwtje en een "cropfield", om je door niemand te lezen berichten te "posten" :P

& Voedsel komt gewoon uit de replicator hoor ...

... of 't is gewoon een "alien" soort grafitti (van inheemse origine) :P
pi_132703326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:56 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als je eenmaal zo ver bent ontwikkeld als zij, dan gebruik je geen pen en papier, of computer en toetsenbord, maar een plankje, touwtje en een "cropfield", om je door niemand te lezen berichten te "posten" :P

& Voedsel komt gewoon uit de replicator hoor ...

... of 't is gewoon een "alien" soort grafitti (van inheemse origine) :P
Daar zeg je wat.. Wij proberen met ons beperkte verstand te beredeneren wat de (veronderstelde) aliens hier zoeken.. mss is het wel anders dan we denken.
Wie weet zijn het idd. wel jongeren onder de aliens die net hun eerste ruimteschip hebben ofzo, en hier een beetje buitenaardse grafittie komen maken..
Ze zijn een beetje baldadig, das al :P

Maar zonder gein: ik heb me vaker afgevraagd waarom ze zich niet gewoon kenbaar maken.
(ervan uitgaande dat ze er zijn, dan)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:08:35 #73
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132704345
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Daar zeg je wat.. Wij proberen met ons beperkte verstand te beredeneren wat de (veronderstelde) aliens hier zoeken.. mss is het wel anders dan we denken.
Wie weet zijn het idd. wel jongeren onder de aliens die net hun eerste ruimteschip hebben ofzo, en hier een beetje buitenaardse grafittie komen maken..
Ze zijn een beetje baldadig, das al :P

Maar zonder gein: ik heb me vaker afgevraagd waarom ze zich niet gewoon kenbaar maken.
(ervan uitgaande dat ze er zijn, dan)

De veronderstelling dat dit zal leiden tot massa paniek, chaos en erger (zie BNW ;) ) ... is hoogst waarschijnlijk een juiste. Ik zou er zelf dus waarschijnlijk ook niet snel voor kiezen, als ik die inschatting zou kunnen maken.
pi_132707283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:22 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Denk je niet dat aliens die hier kunnen komen dermate technologisch op ons voorliggen dat we geen schijn van kans maken maar eerder moeten vrezen dat zij niet met een druk op de knop de gehele mensheid uitroeien ?

Uiteraard is het zo dat als wij eenmaal in staat zijn verre ruimtereizen te maken, via warp technologie of whatever, de minder ontwikkelde alien rassen moeten vrezen voor hun toekomst.

Dat wij relatief agressief zijn, kan een rede zijn voor enkele 'soorten', maar nooit voor allemaal. Daarbij is er uiteindelijk maar één oplossing mogelijk voor aliens die bang zijn daarvoor.
Dat is niet: Negeren en z'n gang laten gaan, maar ingrijpen en/of preventief ruimen.

Ook een intergalactische Unie o.i.d. waarbij men niet mag ingrijpen (a la "Prime directive") tot een bepaald niveau is bereikt gaat geen "isolement" garanderen.

Wat ook nog wel eens wordt vergeten:
Onze aarde is voor de gemiddelde alien uiterst giftig en dodelijk & die alien voor de aarde.

Zuurstof is b.v. een zeer gemeen goedje. WIJ zijn daar volledig op aangepast. Een alien (mogelijk) niet. Omgekeerd gaan wij tegen hetzelfde aanlopen als we ooit op andere planeten met leven willen landen. Uiteraard is ook dit gegeven nog eens om te keren, zij kunnen organismen (virussen, bacterien enz.) bij zich dragen die (onbedoeld) al het leven op deze planeet uitroeien, of wij bij andere planeten.

Zoals de massasterfte onder indianen aan "europese" ziektes, tijdens de kolonisaties, maar dan nog erger.

Het dragen van 'ruimtepakken' zal ook op bewoonde planeten dus eerder wel dan niet nodig zijn.
Dat zijn wel een hele hoop aannames en gissingen op een rijtje.

En hoe bedoel je dat we vergeten dat de aarde giftig en dodelijk dodelijk is voor hen? Hoe kom je aan die stellige wetenschap?

Ik ging alleen maar uit van onze eigen talenten, als we elkaar al eeuwenlang achteloos de hersens inslaan dan lijkt het me veel logischer om eventjes te wachten als Alien tot we wat afgekoeld zijn :-)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:33:22 #75
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132708889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:05 schreef Tengu het volgende:
Dat zijn wel een hele hoop aannames en gissingen op een rijtje.
Zoals ?
quote:
En hoe bedoel je dat we vergeten dat de aarde giftig en dodelijk dodelijk is voor hen? Hoe kom je aan die stellige wetenschap?
Niet is, maar kan zijn. Omdat het ten eerste alles behalve vanzelfsprekend is dat "hun" atmosfeer gelijk van samenstelling is als de onze. Die atmosfeer, ook wel de lucht die je inademd, bestaat uit een cocktail giftige stoffen, waar "wij" gewend aan zijn. Als voorbeeld noemde ik al zuurstof. Zou de lucht die je inademd minder dan 17% ervan bevatten, stik je. Bij meer dan 23% ga je er alsnog aan dood. Het luistert dus ook nog eens vrij nauw.

Ten tweede hebben we nog de virussen en bacteriën. Ons afweersysteem kent die van "hun" niet en omgekeerd. Met potentieel desastreuse gevolgen voor AL het leven op een planeet.

quote:
Ik ging alleen maar uit van onze eigen talenten, als we elkaar al eeuwenlang achteloos de hersens inslaan dan lijkt het me veel logischer om eventjes te wachten als Alien tot we wat afgekoeld zijn :-)
Dat absoluut. De vraag is echter: Gaan we ooit afkoelen? ;)
& in hoeverre is dat niet gewoon het meest voorkomende talent in het universum? (& is het beter om niet ontdekt te worden)
pi_132709589
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:33 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zoals ?

N-nou, b-bijvoorbeeld zo'n beetje alles? :-)

Met ''druk op de knop de gehele mensheid uitroeien'' ga je er van uit dat ze net zo als ons zijn. dat is een aanname die enkelt gebaseerd is op wat wij weten over onzelf. niet relevant?

''ingrijpen en/of preventief ruimen.'' is van hetzelfde laken het pak.

met ''intergalactische Unie'' bekruipt mij het gevoel dat U iets teveel s-f gelezen heeft :-)

Qua virussen etc geef ik U gelijk. Maar dan nog, dan gaan we er automatisch vanuit dat ze hier willen zijn of het nodig achten fysiek aanwezig te zijn.
Als de aarde inderdaad zo toxic is dan nog kunnen ze van een afstandje naar ons roepen of zo. Alleen al interactie op afstand zou een complete revolutie zijn voor beiden kanten hoogstwaarschijnlijk.
Dus als ze er al zijn, waarom niet effe een berichie?
pi_132709693
Als aliens nu op aarde landen zou de hele wereld op zijn kop staan. De mens is niet gereed voor zoiets mochten er uberhaupt aliens zijn.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:28:54 #78
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132711399
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:47 schreef Tengu het volgende:
N-nou, b-bijvoorbeeld zo'n beetje alles? :-)

Met ''druk op de knop de gehele mensheid uitroeien'' ga je er van uit dat ze net zo als ons zijn. dat is een aanname die enkelt gebaseerd is op wat wij weten over onzelf. niet relevant?
:{w
Een theoretisch stukje beeldspraak, over een mogelijkheid die wij harder dienen te vrezen dan een bezoekende alien hoeft te vrezen voor genocide van onze hand.

Wat is het probleem ?

Nergens ken ik die eigenschap toe aan alle aliens. Er niet op rekenen dat ze die eigenschappen kunnen bezitten zou echter stompzinnig naief zijn. Of niet ?

quote:
''ingrijpen en/of preventief ruimen.'' is van hetzelfde laken het pak.

met ''intergalactische Unie'' bekruipt mij het gevoel dat U iets teveel s-f gelezen heeft :-)
... of jij te weinig. Keywords: Zelfs een ...
Geheel naar aanleiding van de vele 'gelovigen' die er van overtuigd zijn dat een dergelijke unie bestaat.

Maar je hebt gelijk, ik heb het niet verzonnen :P

quote:
Qua virussen etc geef ik U gelijk. Maar dan nog, dan gaan we er automatisch vanuit dat ze hier willen zijn of het nodig achten fysiek aanwezig te zijn.
Als de aarde inderdaad zo toxic is dan nog kunnen ze van een afstandje naar ons roepen of zo. Alleen al interactie op afstand zou een complete revolutie zijn voor beiden kanten hoogstwaarschijnlijk.
Dus als ze er al zijn, waarom niet effe een berichie?

Aah, daar zeg je zowat. Inderdaad. Dat zou je wel min of meer verwachten.
... Nou moet ik wel zeggen dat velen nu naar "crop-cirkels" zouden wijzen. ;)
pi_132711865
Ja inderdaad. samen met die honderduizenden blurry foto's en video's terwijl we al heel lang eindeloos veel HD camera's op de aardkloot hebben :p

En ik heb zeker niet te weinig s-f gelezen, heb boekenkasten vol :-)
pi_132712426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:42 schreef Tengu het volgende:
Ja inderdaad. samen met die honderduizenden blurry foto's en video's terwijl we al heel lang eindeloos veel HD camera's op de aardkloot hebben :p

Blurry?

Deze onderstaande foto wordt getoond in de documentaire over Hessdalen en wordt daarin besproken door de wetenschappers die de foto hebben gemaakt. De foto hieronder is gemaakt met een sluitertijd van 30 seconden. In de 30 seconden zie je de lichten op een onnatuurlijke manier door de lucht bewegen. Het licht is tegelijkertijd geanalyseerd en op de foto zie je de spectraalanalyse staan. Zoals je ziet is deze erg netjes, er lopen geen kleuren in elkaar over.

Dit betekent dat de lichten niet het gevolg kunnen zijn van gasverbranding. De wetenschappers denken dat de lichten een plasma zijn en het interessante daaraan, is dat het bijeen moet worden gehouden door een sterk magnetisch veld. Ook zijn de lichten voor langere periodes waargenomen op radar dus de wetenschappers concluderen dat het solide objecten zijn. Koppel daaraan nog de sightings van duidelijke vliegende schotels in de decennia voor deze foto, door geloofwaardige getuigen die wonen in Hessdalen en je hebt een erg intrigerende foto te pakken in mijn ogen:

The photo below (cropped and enlarged) was taken by a Costa Rican government mapping plane during an aerial mapping mission. This UFO photograph is unique for several reasons. 1) The photograph was taken by a high-quality, professional camera. 2) The unidentified object is plainly visible against the uniformly dark background of the lake and appears in sharp focus. 3) The camera was aimed downward and the plane was flying at a known, fixed altitude (10,000 feet), which makes it easy to calculate a maximum size for the object (683 feet).

The plane carried a crew of four; a specialist in aerial photography, a geographer, a topographer, and the pilot. No member of the crew stated that they saw anything unusual during the routine flight.

Much analysis has been undertaken using the original negative, most notably by Dr. Richard F. Haines and Dr. Jacques F. Vallee. It seems safe to assume that it is not a double-exposure or the result of manipulation of the negative. All indications are that this is a photo of a large three-dimensional disk , or shallow cone, [hovering?] above, and possibly partially submerged in Lago de Cote.

There were apparently no witnesses to the disk's presence at the time of the photograph, but other incidents at that location had been reported by local farmers, involving strange, artificial objects moving around the surface or just below the surface of the lake.

http://www.ufoevidence.or(...)dphotos/Photo303.htm?

Het onderzoek dat gedaan is naar aanleiding van deze foto is hier te vinden in de vorm van PDF bestanden:

http://www.scientificexploration.org/journal/jse_03_2_haines.pdf?

http://www.scientificexploration.org/journal/jse_04_1_haines.pdf?

February, 2003 - Weyauwega, Wisconsin, USA (Waupaca County)

December 8th, 1992 - Puebla, Mexico

In Puebla, Mexico on December 8th, 1992 at midday, a passenger in a vehicle, who prefers to remain anonymous, observed and photographed a strange unidentified flying object outside the passenger's window. This incident occurred during the height of the Mexican UFO wave of 1992. Note the very close approach of the craft in this case.

Source / Credit: UFOs at Close Sight (Patrick Gross) Original source webpage / article

http://www.ufoevidence.or(...)s/Photo57.htm;

January 31, 2008 - Indiana, USA

Report and photographs submitted to MUFON (Mutual UFO Network - mufon.com)

September 29, 2001 - Hungary

BUDAPEST, Hungary - A military pilot recorded a spectacular video of a silver disk object on September 29, 2001. The craft was flying to his left side and then moved very fast past him in the clouds as can be seen in the video.

"I was on a flight over Budapest, Hungary," said the pilot, who has requested that his name be withheld until the official inquiry by the Hungarian Ministry of Defence is complete.

"To my left I saw a bright metal aircraft that was the shape of a perfect disk. I was careful to film the object, not to try and chase it since it I could not match its speed. As I was flying a reconnaisance aircraft, I got the idea to film it and used our equipment."

Officials at the Ministry of Defence would not answer questions about the video when asked and warned that officially they have no comment. Despite the denial, when informed of the pilot's name, they did acknowledge that the he was a real air force pilot and that it was true that he flew photo reconnaisance airplanes.

The pilot considers the video he made to be his property and not the Hungarian governments as he was flying the plane while not on duty and was transporting it as a favor to save the government money. He has now hired an attorney and wants the video to be released to the public. He hopes the release of a few frames will make this happen.

[from Hungarian press news article, translated into English]
Source / Credit: Kal Korff / Rense.com Original source webpage / article 

http://www.rense.com/general15/pilotufo.htm;
  woensdag 30 oktober 2013 @ 00:11:40 #81
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132712763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:42 schreef Tengu het volgende:

Dan weet je ook best wel dat er hordes mensen zijn die geloven dat er een Quarantaine zone is ingericht rond de Aarde, door een Intergalactische Federatie van Planeten, of zo iets.

Mijn punt was dan ook meer dat op een geheel universum met mogelijk (mogelijk ook niet) vele totaal uiteenlopende soorten en niveau's van ontwikkeling, spreiding & "belangen", die onmogelijk allemaal van elkaars bestaan kunnen weten en met elkaar in contact (willen of kunnen) staan, dit voor het meerendeel geen enkele betekenis heeft en er alsnog aliens hier zouden (moeten kunnen) komen. Uni of geen Uni. ;)

Tenzij fysiek tegenhouden tot de mogelijkheden behoort, maar dan krijgen we de situatie dat een cordon rond onze planeet vele "first contacts" maakt, met een weinig vriendelijk karakter, wat weer voer kan zijn voor intergalactische oorlogen. Voor zover er al geen rivaliserende uni's of federaties zijn die zich er mee bemoeien.

In het meest complete sci fi scenario vinden er dus complete ruimte slagen plaats om het recht onze planeet te bezoeken & dat allemaal omdat wij agressief zijn _O- :z
pi_132713142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Blurry?

Met alle respect voor jouw eventuele overtuigingen, alle bovenstaande voorbeelden: blurry.

Bewijsvoering via logische veronderstelligen en uitsluiten van opties is nog steeds geen bewijsvoering.

Sterker nog, met de toenemende technology word het steeds moeilijker bewijzen te krijgen via beeld material aangezien we in toenemende maat in staat zijn dingen realistisch te manipuleren.

Heb veel 'wow' momenten gehad in het zoeken naar aliens, maar nooit echt het gevoel of idee gehad dat 'ze' eindelijk eens wat te pakken hadden wat echt overtuigde.
pi_132713237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:11 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dan weet je ook best wel dat er hordes mensen zijn die geloven dat er een Quarantaine zone is ingericht rond de Aarde, door een Intergalactische Federatie van Planeten, of zo iets.
Ja, en juist die hordes mensen zorgen ervoor dat het hele verhaal ongeloofwaardig blijft.

Net als Amerikanen die een Senator een scheet zien laten en dan gelijk beginnen te roepen dat het een geval van politike samenzwering is. het is op een gegeven moment gewoon niet meer serieus te nemen.

quote:
Mijn punt was dan ook meer dat op een geheel universum met mogelijk (mogelijk ook niet) vele totaal uiteenlopende soorten en niveau's van ontwikkeling, spreiding & "belangen", die onmogelijk allemaal van elkaars bestaan kunnen weten en met elkaar in contact (willen of kunnen) staan, dit voor het meerendeel geen enkele betekenis heeft en er alsnog aliens hier zouden (moeten kunnen) komen. Uni of geen Uni. ;)
Inderdaad. en waar zijn die dan verdomme :p
pi_132713303
Het meest ongeloofwaardige aan dat hele gebeuren is dat die ufo's er altijd hetzelfde uitzien. Dat gelooft toch niemand meer.
pi_132713334
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:36 schreef Tranquilize het volgende:
Het meest ongeloofwaardige aan dat hele gebeuren is dat die ufo's er altijd hetzelfde uitzien. Dat gelooft toch niemand meer.
Rare uitspraak. Vliegtuigen zien er toch ook allemaal hetzelfde uit om goede redenen? Onderzeeërs zien er toch ook allemaal hetzelfde uit om goede redenen?
pi_132713373
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Rare uitspraak. Vliegtuigen zien er toch ook allemaal hetzelfde uit om goede redenen? Onderzeeërs zien er toch ook allemaal hetzelfde uit om goede redenen?
Ja maar waarom hebben aliens altijd van die gekke dingen en geen vliegtuigen of raketten?
pi_132713521
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:36 schreef Tranquilize het volgende:
Sterker nog, was er niet zoiets als een synchroniteit tussen wat films en tv deden vanaf het moment dat ze s/f begonnen te doen en de sightings over de hele wereld?

zoiets als, films en series hadden eerst die schotel vorm van ruimte schepen, en de sightings ook, later begon Hollywood andere vormen aan te nemen voor hun schepen en waarempel pasten de sightings zich aan met dezelfde vormen.

iets dergelijk, geen zin om een bron te zoeken :-)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 00:52:00 #88
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132713565
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:39 schreef Tranquilize het volgende:
Ja maar waarom hebben aliens altijd van die gekke dingen en geen vliegtuigen of raketten?
Omdat (onze) vliegtuigen (straalmotoren) en raketten niets meer zijn dan geavanceerde vuurpijlen?

Mogelijk is het de optimale vorm, met de juiste propulsie.
Mogelijk worden we slechts door één soort bezocht.
Mogelijk is er sprake van kopieer gedrag onder "getuigen".

Er zijn zoveel redenen te bedenken.
Eerst maar eens zien of ze uberhaubt wel echt zijn, dan volgt de rest vanzelf ;)
pi_132713799
  woensdag 30 oktober 2013 @ 14:25:47 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132724245
quote:
Oeh nice maar, L2 das toch gewoon de maan _O-
Tenzij foto filmpje?

Btw gewoon een Bol althans zo heb ik het mogen ervaren jaartje of 10 geleden in frankrijg zie ik er niet bij staan maar was wel glanzend metaal dinges..
Ben nog steeds op zoek naar video beelden, Veel fransen waren toen het object aan het filmen.
juli 2001 bij La rochelle Frankrijk.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:36:24 #91
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132737339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 14:25 schreef theguyver het volgende:

[..]

Oeh nice maar, L2 das toch gewoon de maan _O-
Ja, en E2, F8, L5 & O2 zijn weerballonnen, de rest is moerasgas & frisbee's.

quote:
Tenzij foto filmpje?

Btw gewoon een Bol althans zo heb ik het mogen ervaren jaartje of 10 geleden in frankrijg zie ik er niet bij staan maar was wel glanzend metaal dinges..
Ben nog steeds op zoek naar video beelden, Veel fransen waren toen het object aan het filmen.
juli 2001 bij La rochelle Frankrijk.
Het enige relevante filmpje met de zoektermen: UFO La Rochelle 2001

_O-
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:41:59 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132737697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:36 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Ja, en E2, F8, L5 & O2 zijn weerballonnen, de rest is moerasgas & frisbee's.

[..]

Het enige relevante filmpje met de zoektermen: UFO La Rochelle 2001

_O-
WHAHAHAHHA _O- _O- _O- _O-

Maar nee dat was m niet, was een glanzende bol. ;)
pi_132738235
Hoe zouden we reageren als er ineens een soort van buitenaardse sonde zou landen op aarde a la curiosity?
  woensdag 30 oktober 2013 @ 20:57:10 #94
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132738731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:49 schreef Kanjer het volgende:
Hoe zouden we reageren als er ineens een soort van buitenaardse sonde zou landen op aarde a la curiosity?
thats easy!

pi_132749133
Ik denk dat er wel ander leven bestaat maar de afstand is wellicht gewoon te groot of de aliens beseffen dat direct contact met de aarde gevolgen zou hebben voor aarde zichzelf.

We hebben wellicht maar 0,000000000000000000000000000000000000001% van het heelal kunnen bezichtigingen via foto's maar de rest is een mysterie. Ze zeggen dat het universum steeds aan het uitbreiden is dus er komt geen einde aan.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 09:03:09 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132750574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 02:02 schreef Rozzje het volgende:
Ik denk dat er wel ander leven bestaat maar de afstand is wellicht gewoon te groot of de aliens beseffen dat direct contact met de aarde gevolgen zou hebben voor aarde zichzelf.

We hebben wellicht maar 0,000000000000000000000000000000000000001% van het heelal kunnen bezichtigingen via foto's maar de rest is een mysterie. Ze zeggen dat het universum steeds aan het uitbreiden is dus er komt geen einde aan.

mooi voorbeeld
+ 1tje voor R0N1N
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:54:37 #97
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132756271
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:03 schreef theguyver het volgende:
<SNIP>+ 1tje voor R0N1N
[ afbeelding ]
Die zag ik in gedachten voor me bij dat plaatje van PoP ja :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:01:28 #98
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132756441
er vinden genoeg landingen plaats .. alleen niet wat jij denk ik bedoelt voor het witte huis ofzo.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:08:23 #99
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132756601
voor de mensen die nog weinig van dit onderwerp weten zeg ik lees het boek van dr. ing . Coen Vermeeren : : ufo's bestaan gewoon !

daarin wordt helder vertelt waarom dit zo is .

ik zelf ben al een jaartje of 25 overtuigd van hun bestaan en verbaas me x op x wat een onzin debunkers hier neerplempen om aliens/ufo's te ontkennen.

de amerikaanse luchtmacht wist trouwens in 1947 al dat ufo's .. machines waren die door een intelligentie werden bestuurd die NIET van deze aarde kwam !
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:26:29 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132757148
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:08 schreef huupia het volgende:
voor de mensen die nog weinig van dit onderwerp weten zeg ik lees het boek van dr. ing . Coen Vermeeren : : ufo's bestaan gewoon !

daarin wordt helder vertelt waarom dit zo is .

ik zelf ben al een jaartje of 25 overtuigd van hun bestaan en verbaas me x op x wat een onzin debunkers hier neerplempen om aliens/ufo's te ontkennen.

de amerikaanse luchtmacht wist trouwens in 1947 al dat ufo's .. machines waren die door een intelligentie werden bestuurd die NIET van deze aarde kwam !
Je bedoeld hierbij de sightings van piloten tijdens WOII?
De zogenaamde Foo fighters?

Want project blue book starte vanaf 1952 daarbij hadden ze zo'n 701 ongeregsitreerde objecten die niet thuis konden worden gebracht.

Zelf blijf ik er een beetje sceptisch over, ondanks ik wat vreemds heb gezien, zie stukje hierboven.

Ja er is buitenaards leven.
Geen idee wanneer ze langs komen op de c_/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')