Hangt ook af van de hoogte van de vormquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:32 schreef casper019 het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)t-gember-en-rozijnen
Ik wil dat recept gaan maken vandaag, maar weet iemand
inhoud van 2 liter..
is dat een 24cm of een 30cm cakevorm?
Of rekenenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:43 schreef kvd het volgende:
[..]
Hangt ook af van de hoogte van de vorm
Maar pak een maatbeker, meer 2 liter af en gooi het de cakevorm die je hebt. Of doe het andersom. Vul je cakeblik en gooi het in je maatbeker. Dan weet je wat de inhoud van je cakeblik is.
Of google....inhoud cakevorm 24 cm, inhoud cakevorm 30 cm, dan vind je ook antwoorden
Edit --> de maten zijn anders dan jij zegt: 21 cm, 25,5/26 cm en 31 cm
Euh...ja...middelbare school is echt al heel lang geledenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Of rekenen. pi * r2 * hoogte. Om precies twee liter in de cakevorm te laten passen moet je vorm 4,4209706414415371046912156492365 centimeter hoog zijn bij een diameter van 24 centimeter.
thx voor dre replys ga zo de cake mkenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:43 schreef kvd het volgende:
[..]
Hangt ook af van de hoogte van de vorm
Maar pak een maatbeker, meer 2 liter af en gooi het de cakevorm die je hebt. Of doe het andersom. Vul je cakeblik en gooi het in je maatbeker. Dan weet je wat de inhoud van je cakeblik is.
Of google....inhoud cakevorm 24 cm, inhoud cakevorm 30 cm, dan vind je ook antwoorden
Edit --> de maten zijn anders dan jij zegt: 21 cm, 25,5/26 cm en 31 cm
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:58 schreef kvd het volgende:
[..]
Jij hebt het nu wel over een ronde vorm.
Helemaal gelijk inquote:Daarbij is het handig dat je rekening houdt met het rijzen van de cake, dus met een springvorm van 24 cm met een hoogte van 4,5 cm (naar boven afgerond) bestaat de kans dat je daarna je oven mag schoonmaken en dat het gaat stinken in je huis
Ik zou voor hand gaan. Maar ook meer omdat de schil daarvan mij op de een of andere manier beter voor het raspen lijkt en ik het sap meestal wat zoeter vind.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:58 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx voor dre replys ga zo de cake mken
nog 1 vraag heb er van beide nu 1 gekocht
maar moet ik een hand of een pers sinaasappel gebruiken
heb al lopen googlen op andere recepten wat dan het ''gebruikelijke'' is..
maar overal staat gewoon ''sinaasappel'' en niet welke soort....
want pers of hand is toch een vrij groot verschil..
ene meer sap ander meer vrucht
Als je appels overheb hou ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:11 schreef Dragonberry het volgende:
Ziet er goed uit! Ik heb net nog even snel een appeltaartje in de oven geschoven. We hebben vandaag heerlijke Santana en Jonagored appels geplukt en die moeten we de komende tijd gaan verwerken
Half receptje deeg gebruikt, alleen even vergeten dat het ei dan natuurlijk ook door de helft moetDus het deeg was een beetje heel erg plakkerig.. Morgen maar kijken hoe hij is geworden.
die hebben ze het hele jaar door bij de gewone kruiden liggen. blauw met wit plastic busjequote:Op zondag 20 oktober 2013 19:02 schreef Bleie het volgende:
M'n kleuter was vrijwel de hele dag bij een vriendinnetje, dus ik zag het er al niet meer van komen, maar toen ze om vier uur weer thuis was, wilde ze toch nog wel kruidnootjes maken.
[ afbeelding ]
Ik kon (nog?) geen koekkruiden vinden in de AH, dus zelf een mengseltje gemaakt, lekker, maar een beetje scherp. Iets te veel kaneel denk ik. Verder zijn ze heerlijk!
Inderdaad (wat kvd) ook zegt koek & speculaaskruiden kan je het hele jaar kopen in zon blauw met wit busje, maar is ook in een 20grams verpakking van de ah te krijgenquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:02 schreef Bleie het volgende:
M'n kleuter was vrijwel de hele dag bij een vriendinnetje, dus ik zag het er al niet meer van komen, maar toen ze om vier uur weer thuis was, wilde ze toch nog wel kruidnootjes maken.
[ afbeelding ]
Ik kon (nog?) geen koekkruiden vinden in de AH, dus zelf een mengseltje gemaakt, lekker, maar een beetje scherp. Iets te veel kaneel denk ik. Verder zijn ze heerlijk!
je kan het ook zelf maken of op de markt (die van mij heeft een lekkerequote:Op zondag 20 oktober 2013 20:41 schreef casper019 het volgende:
[..]
Inderdaad (wat kvd) ook zegt koek & speculaaskruiden kan je het hele jaar kopen in zon blauw met wit busje, maar is ook in een 20grams verpakking van de ah te krijgen
[ afbeelding ]
ik zocht laatst trouwens speculaas kruiden maar dat is nergens meer te krijgen! (uiteindelijk een bakje van een bak/cupcake winkel gekocht
Dille en kamille heeft ook speculaas kruiden zag ik van de week.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef Bleie het volgende:
Even gescheckt, maar ook volgens de site heeft mijn appie inderdaad geen koek/speculaaskruiden. Binnenkort maar eens kijken of de Jumbo het wel heeft.
Ik ben er trouwens wel heel veel verschillende recepten voor tegengekomen, dus de smaak zal dan ook nogal verschillen. Maar ik geloof niet dat er echt onderscheid gemaakt wordt tussen koekkruiden en speculaaskruiden.
vomar dekamarkt of dirk hebben die van silvo. die heb ik en die bevalt me erg goedquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef Bleie het volgende:
Even gescheckt, maar ook volgens de site heeft mijn appie inderdaad geen koek/speculaaskruiden. Binnenkort maar eens kijken of de Jumbo het wel heeft.
Ik ben er trouwens wel heel veel verschillende recepten voor tegengekomen, dus de smaak zal dan ook nogal verschillen. Maar ik geloof niet dat er echt onderscheid gemaakt wordt tussen koekkruiden en speculaaskruiden.
Maar alleen kokos lijkt me een beetje saai.quote:
Anders witte chocolade? Of stukjes ananas?quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:08 schreef xuryah het volgende:
[..]
Maar alleen kokos lijkt me een beetje saai.
Is er misschien iets anders wat ik er doorheen kan doen?
Ik had ooit een recept van een kokos en ananas cake, die was met hazelnoten en chocoladevlokken en echt lekker. Dat lijkt me dus een leuke combinatie.quote:Ik zat er aan te denken om er ook gehakte noten (pecannoten/pistasch) en rozijnen doorheen te doen. Geen idee of dat een goede combinatie is met kokos.
Jumbo heeft t wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef Bleie het volgende:
Peren frituurschaal? Whut?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik kom even mijn bakblunder delen.
Ik dacht ik maak een perentaart. Dus gewoon appeltaartdeeg en peren ipv appels. Nu had ik een beetje weinig peren om een hele springvorm te bekleden dus een kleinere ovenschaal gepakt. Om mezelf de hele heisa te besparen van taarten die niet uit schalen komen dacht ik; ik maak een crumble.
Het is nu een soort van peren frituurschaal geworden met deegbolletjes bovenop.
Laatste keer dat ik experimenteer met bakken.
Ja, daar heb ik ze inmiddels gehaald. Binnenkort maar eens het verschil proeven.quote:
Alles borrelde in de suikersiroop en vet. Het smaakte trouwens ook erg vet.quote:
lekker. ik ga het ook weer snel maken, ik vind t ook lekker met koffie likeur dan smaakt t nog meer naar koffie.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:10 schreef Joosie200 het volgende:
Niet helemaal bakken op de conventionele manier, maar toch: een mooi dessertbaksel ala Rudolf
[ afbeelding ]
De belettering wou niet meewerkenVerder rum aroma gebruikt ipv amaretto.
Ja in een cheesecake, maar ook weleens een soort cake gemaakt op basis van slagroom ipv boter. Quiche maak ik ook met slagroom en dat schift niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:43 schreef madeliefff het volgende:
heej gebruiken jullie eigenlijk wel eens slagroom in een taart die in de oven gaat? ze zeggen dat t kan gaan schiften en je beter creme fraiche kunt gebruiken. Toch heb ik het laatst gedaan en niks gemerkt ervan.. vandaar mijn vraag.
Niet in taarten, maar heb het al wel in (cup)cakes gebruikt en dat gaat ook prima!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:43 schreef madeliefff het volgende:
heej gebruiken jullie eigenlijk wel eens slagroom in een taart die in de oven gaat? ze zeggen dat t kan gaan schiften en je beter creme fraiche kunt gebruiken. Toch heb ik het laatst gedaan en niks gemerkt ervan.. vandaar mijn vraag.
oeeh jam kokos cake!! mag ik miss t recept?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:37 schreef xuryah het volgende:
Vandaag de kokos cake gemaakt.
De noten heeft ze bewaard, we hebben er wel ananas door heen gedaan.
Hij was best wel lekker
Wel kruimelig..
Fotootje:
[ afbeelding ]
Daar hoort natuurlijk een recept bij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:43 schreef casper019 het volgende:
Ik kwam laatst een recept voor cake tegen en die was op basis van APPELMOES ipv boter, ik vond het zon gek idee dat ik besloot het te maken..
En hij was ontzettend lekker! de structuur voelt iets droger aan, maar qua smaak is hij heerlijk en best smeuig! en de appelmoes.. nog de moes nog de appel daarvan proef je terug.. gewoon een lekkere cake!
[ afbeelding ]
Hierbij!quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:47 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Daar hoort natuurlijk een recept bij.
Ik heb geen receptquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:31 schreef casper019 het volgende:
[..]
oeeh jam kokos cake!! mag ik miss t recept?
Je vind het niet leuk om zelf iets te maken?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Weet er hier iemand een leuk adresje voor een mooie taart? Mijn vriend wordt 30 en ik wil eens iets anders dan de standaard slagroomtaart. Omg. Zwolle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |