abonnement Unibet Coolblue
pi_132321062
http://www.ah.nl/allerhan(...)t-gember-en-rozijnen

Ik wil dat recept gaan maken vandaag, maar weet iemand
inhoud van 2 liter..
is dat een 24cm of een 30cm cakevorm?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:39:04 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132321174
Probeer het eens uit.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132321265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:32 schreef casper019 het volgende:
http://www.ah.nl/allerhan(...)t-gember-en-rozijnen

Ik wil dat recept gaan maken vandaag, maar weet iemand
inhoud van 2 liter..
is dat een 24cm of een 30cm cakevorm?
Hangt ook af van de hoogte van de vorm

Maar pak een maatbeker, meer 2 liter af en gooi het de cakevorm die je hebt. Of doe het andersom. Vul je cakeblik en gooi het in je maatbeker. Dan weet je wat de inhoud van je cakeblik is.

Of google....inhoud cakevorm 24 cm, inhoud cakevorm 30 cm, dan vind je ook antwoorden

Edit --> de maten zijn anders dan jij zegt: 21 cm, 25,5/26 cm en 31 cm

[ Bericht 3% gewijzigd door kvd op 19-10-2013 12:48:58 ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:34:38 #54
39237 crew  H_T
2733
pi_132325260
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:43 schreef kvd het volgende:

[..]

Hangt ook af van de hoogte van de vorm

Maar pak een maatbeker, meer 2 liter af en gooi het de cakevorm die je hebt. Of doe het andersom. Vul je cakeblik en gooi het in je maatbeker. Dan weet je wat de inhoud van je cakeblik is.

Of google....inhoud cakevorm 24 cm, inhoud cakevorm 30 cm, dan vind je ook antwoorden

Edit --> de maten zijn anders dan jij zegt: 21 cm, 25,5/26 cm en 31 cm
Of rekenen :). pi * r2 * hoogte. Om precies twee liter in de cakevorm te laten passen moet je vorm 4,4209706414415371046912156492365 centimeter hoog zijn bij een diameter van 24 centimeter.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_132325781
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Of rekenen :). pi * r2 * hoogte. Om precies twee liter in de cakevorm te laten passen moet je vorm 4,4209706414415371046912156492365 centimeter hoog zijn bij een diameter van 24 centimeter.
Euh...ja...middelbare school is echt al heel lang geleden ;) En formules waren nooit mijn ding. Jij hebt het nu wel over een ronde vorm. Daarbij is het handig dat je rekening houdt met het rijzen van de cake, dus met een springvorm van 24 cm met een hoogte van 4,5 cm (naar boven afgerond) bestaat de kans dat je daarna je oven mag schoonmaken en dat het gaat stinken in je huis ;)
Met google kom ik verder en zie ik dat je dan dus een cakevorm van 31 cm moet hebben...
http://www.dille-kamille.(...)-aanbak-lengte-31-cm
pi_132325798
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:43 schreef kvd het volgende:

[..]

Hangt ook af van de hoogte van de vorm

Maar pak een maatbeker, meer 2 liter af en gooi het de cakevorm die je hebt. Of doe het andersom. Vul je cakeblik en gooi het in je maatbeker. Dan weet je wat de inhoud van je cakeblik is.

Of google....inhoud cakevorm 24 cm, inhoud cakevorm 30 cm, dan vind je ook antwoorden

Edit --> de maten zijn anders dan jij zegt: 21 cm, 25,5/26 cm en 31 cm
thx voor dre replys ga zo de cake mken

nog 1 vraag heb er van beide nu 1 gekocht
maar moet ik een hand of een pers sinaasappel gebruiken
heb al lopen googlen op andere recepten wat dan het ''gebruikelijke'' is..
maar overal staat gewoon ''sinaasappel'' en niet welke soort....
want pers of hand is toch een vrij groot verschil..
ene meer sap ander meer vrucht
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:10:26 #57
39237 crew  H_T
2733
pi_132326095
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:58 schreef kvd het volgende:

[..]

Jij hebt het nu wel over een ronde vorm.
:Y

quote:
Daarbij is het handig dat je rekening houdt met het rijzen van de cake, dus met een springvorm van 24 cm met een hoogte van 4,5 cm (naar boven afgerond) bestaat de kans dat je daarna je oven mag schoonmaken en dat het gaat stinken in je huis ;)
Helemaal gelijk in :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_132326550
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 15:58 schreef casper019 het volgende:

[..]

thx voor dre replys ga zo de cake mken

nog 1 vraag heb er van beide nu 1 gekocht
maar moet ik een hand of een pers sinaasappel gebruiken
heb al lopen googlen op andere recepten wat dan het ''gebruikelijke'' is..
maar overal staat gewoon ''sinaasappel'' en niet welke soort....
want pers of hand is toch een vrij groot verschil..
ene meer sap ander meer vrucht
Ik zou voor hand gaan. Maar ook meer omdat de schil daarvan mij op de een of andere manier beter voor het raspen lijkt en ik het sap meestal wat zoeter vind.
Maar volgens mij maakt het eigenlijk helemaal niet uit

edit --> ik zie ineens dat je de vraag ook al op het net hebt gevraagd ;)
pi_132336167
Bedankt voor alle tips!

hier het resultaat! hij is eigenlijk voor morgen, maar ik moet toch proeven of het lekker is! :P :P



pi_132340020
Ziet er goed uit! Ik heb net nog even snel een appeltaartje in de oven geschoven. We hebben vandaag heerlijke Santana en Jonagored appels geplukt en die moeten we de komende tijd gaan verwerken :P
Half receptje deeg gebruikt, alleen even vergeten dat het ei dan natuurlijk ook door de helft moet :') Dus het deeg was een beetje heel erg plakkerig.. Morgen maar kijken hoe hij is geworden.
pi_132342855
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:11 schreef Dragonberry het volgende:
Ziet er goed uit! Ik heb net nog even snel een appeltaartje in de oven geschoven. We hebben vandaag heerlijke Santana en Jonagored appels geplukt en die moeten we de komende tijd gaan verwerken :P
Half receptje deeg gebruikt, alleen even vergeten dat het ei dan natuurlijk ook door de helft moet :') Dus het deeg was een beetje heel erg plakkerig.. Morgen maar kijken hoe hij is geworden.
Als je appels overheb hou ik me aanbevolen :P

en mn kruikkoek was gruwlijk lekker!!!!!!! (weet zeker dat hij morgen ook in de smaak valt)
pi_132350964
Ziet er lekker uit Casper.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132367155
M'n kleuter was vrijwel de hele dag bij een vriendinnetje, dus ik zag het er al niet meer van komen, maar toen ze om vier uur weer thuis was, wilde ze toch nog wel kruidnootjes maken.



Ik kon (nog?) geen koekkruiden vinden in de AH, dus zelf een mengseltje gemaakt, lekker, maar een beetje scherp. Iets te veel kaneel denk ik. Verder zijn ze heerlijk!
pi_132367469
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:02 schreef Bleie het volgende:
M'n kleuter was vrijwel de hele dag bij een vriendinnetje, dus ik zag het er al niet meer van komen, maar toen ze om vier uur weer thuis was, wilde ze toch nog wel kruidnootjes maken.

[ afbeelding ]

Ik kon (nog?) geen koekkruiden vinden in de AH, dus zelf een mengseltje gemaakt, lekker, maar een beetje scherp. Iets te veel kaneel denk ik. Verder zijn ze heerlijk!
die hebben ze het hele jaar door bij de gewone kruiden liggen. blauw met wit plastic busje
pi_132371240
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 19:02 schreef Bleie het volgende:
M'n kleuter was vrijwel de hele dag bij een vriendinnetje, dus ik zag het er al niet meer van komen, maar toen ze om vier uur weer thuis was, wilde ze toch nog wel kruidnootjes maken.

[ afbeelding ]

Ik kon (nog?) geen koekkruiden vinden in de AH, dus zelf een mengseltje gemaakt, lekker, maar een beetje scherp. Iets te veel kaneel denk ik. Verder zijn ze heerlijk!
Inderdaad (wat kvd) ook zegt koek & speculaaskruiden kan je het hele jaar kopen in zon blauw met wit busje, maar is ook in een 20grams verpakking van de ah te krijgen



ik zocht laatst trouwens speculaas kruiden maar dat is nergens meer te krijgen! (uiteindelijk een bakje van een bak/cupcake winkel gekocht
pi_132371768
Niet bij mijn ah, kennelijk. Ik heb het hele vak gespeld.
pi_132371910
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:41 schreef casper019 het volgende:

[..]

Inderdaad (wat kvd) ook zegt koek & speculaaskruiden kan je het hele jaar kopen in zon blauw met wit busje, maar is ook in een 20grams verpakking van de ah te krijgen

[ afbeelding ]

ik zocht laatst trouwens speculaas kruiden maar dat is nergens meer te krijgen! (uiteindelijk een bakje van een bak/cupcake winkel gekocht
je kan het ook zelf maken of op de markt (die van mij heeft een lekkere :9~ , sowieso een lekker kruidenkraampje)

maar zoveel verschil zit er toch niet tussen speculaaskruiden en koek- en speculaaskruiden?
pi_132372822
Even gescheckt, maar ook volgens de site heeft mijn appie inderdaad geen koek/speculaaskruiden. Binnenkort maar eens kijken of de Jumbo het wel heeft.

Ik ben er trouwens wel heel veel verschillende recepten voor tegengekomen, dus de smaak zal dan ook nogal verschillen. Maar ik geloof niet dat er echt onderscheid gemaakt wordt tussen koekkruiden en speculaaskruiden.
pi_132375879
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef Bleie het volgende:
Even gescheckt, maar ook volgens de site heeft mijn appie inderdaad geen koek/speculaaskruiden. Binnenkort maar eens kijken of de Jumbo het wel heeft.

Ik ben er trouwens wel heel veel verschillende recepten voor tegengekomen, dus de smaak zal dan ook nogal verschillen. Maar ik geloof niet dat er echt onderscheid gemaakt wordt tussen koekkruiden en speculaaskruiden.
Dille en kamille heeft ook speculaas kruiden zag ik van de week.
We have far more in common than that which devides us..
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2013 @ 00:04:56 #70
37843 lady-wrb
kortaf
pi_132381162
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:08 schreef Bleie het volgende:
Even gescheckt, maar ook volgens de site heeft mijn appie inderdaad geen koek/speculaaskruiden. Binnenkort maar eens kijken of de Jumbo het wel heeft.

Ik ben er trouwens wel heel veel verschillende recepten voor tegengekomen, dus de smaak zal dan ook nogal verschillen. Maar ik geloof niet dat er echt onderscheid gemaakt wordt tussen koekkruiden en speculaaskruiden.
vomar dekamarkt of dirk hebben die van silvo. die heb ik en die bevalt me erg goed :Y
pi_132393921
Ik ga morgen met een vriendin kokoscake maken! Ben erg benieuwd :)
Ik zat er aan te denken om er ook gehakte noten (pecannoten/pistasch) en rozijnen doorheen te doen. Geen idee of dat een goede combinatie is met kokos.
Wat denken jullie?
pi_132394137
Lijkt me persoonlijk niet geweldig.
pi_132395159
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:43 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me persoonlijk niet geweldig.
Maar alleen kokos lijkt me een beetje saai.
Is er misschien iets anders wat ik er doorheen kan doen?
pi_132395261
Alleen de rozijnen zou nog wel kunnen.
pi_132395554
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:08 schreef xuryah het volgende:

[..]

Maar alleen kokos lijkt me een beetje saai.
Is er misschien iets anders wat ik er doorheen kan doen?
Anders witte chocolade? Of stukjes ananas?
Mijn bak-blog: www.bakverhalen.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')