Ik ben er een liefhebber van, maar ik kan dan ook redelijk wat popdingen hebben, reggaeton vind ik ook wel leuk, al is dat natuurlijk totaal niet goed.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:03 schreef DO2 het volgende:
Rei Momo is denk ik het enige 'exotische' album dat ik zonder problemen van voor naar achter kan luisteren.
En dan ook hooguit 3 keer in het jaar, ofzo. Heb er weinig mee, met die heup- en billenschuddende ritmes.
Live was het echt heel, heel erg goed. Met een compleet gestoorde zangeres die vierhonderd jaar geleden verbrand zou zijn als heks op basis van dat optreden en de drummer (ook van The Mars Volta) die keyboard én percussie speelde... tegelijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:11 schreef Kerftminister het volgende:
Godver zit nu aan Bosnian Rainbows, nieuwe project van Omar Rodriguez-Lopez, gitarist van At The Drive-In en The Mars Volta, maar wat een troep zeg, gewoon electropop is het.
Hmm op plaat klinkt het heel erg veilig, safe en saai. Las al een comment van iemand die het charisma van de zangeres miste. Nee het kan me totaal niet bekoren, terwijl ik een grote fan ben van The Mars Volta.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Live was het echt heel, heel erg goed. Met een compleet gestoorde zangeres die vierhonderd jaar geleden verbrand zou zijn als heks op basis van dat optreden en de drummer (ook van The Mars Volta) die keyboard én percussie speelde... tegelijk.
Ik heb het album nog niet geluisterd, dus daar kan ik weinig zinvols over zeggen. Ik weet alleen dat ik een uur gebiologeerd heb staan staren naar een gruwelijk goede gitarist, een zangeres die opkwam in gekleurde sokken en een lange jas en eerst net deed of ze zenuwachtig was om vervolgens de rest van het optreden kledingstukken af te rukken en anders weer aan te trekken, maniakaal op handen en voeten over het podium kroop, het publiek in sprong om bekertjes te verzamelen en die daarna om zich heen smeet, een drummer waarvan overduidelijk beide hersenhelften los van elkaar functioneerden en ... een vierde bandlid waar ik verder niets boeiends over kan vertellen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:16 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm op plaat klinkt het heel erg veilig, safe en saai. Las al een comment van iemand die het charisma van de zangeres miste. Nee het kan me totaal niet bekoren, terwijl ik een grote fan ben van The Mars Volta.
Hmm, ja dat geloof ik meteen. Omar is een van de beste gitaristen die op deze planeten rondlopen denk ik en die drummer heeft bij The Mars Volta ook al hele complexe stukken moeten spelen (niet zo complex als de eerste albums met Jon Theodore volgens mij hoor) en die zangeres zit echt bij zo'n feministenband die blijkbaar onder hetzelfde genre vallen als Pussy Riot.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het album nog niet geluisterd, dus daar kan ik weinig zinvols over zeggen. Ik weet alleen dat ik een uur gebiologeerd heb staan staren naar een gruwelijk goede gitarist, een zangeres die opkwam in gekleurde sokken en een lange jas en eerst net deed of ze zenuwachtig was om vervolgens de rest van het optreden kledingstukken af te rukken en anders weer aan te trekken, maniakaal op handen en voeten over het podium kroop, het publiek in sprong om bekertjes te verzamelen en die daarna om zich heen smeet, een drummer waarvan overduidelijk beide hersenhelften los van elkaar functioneerden en ... een vierde bandlid waar ik verder niets boeiends over kan vertellen.
Dat vond Pitchfork ook van hun eerste album, hadden ze genadeloos afgekraakt, sinds toen nam ik Pitchfork niet meer serieus. Nee dat het complexe en lastige muiek is klopt, begrijp het zeker als je het iets te druk vindt, maar dat laatste vind ik niet, De-Loused in the Comatorium is mijn favoriet van hen en dat is gewoon net als zovele experimentele albums, maar dan iets anders. Vind het niet echt pretentieus overkomen hoor.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef Tchock het volgende:
Over The Mars Volta gesproken, dat is iets wat ik niet kan hebben. Het is zo raar en ontoegankelijk dat ik er niet normaal naar kan luisteren. Het zijn geweldige musici maar het lijkt soms alsof ze alleen maar aan het opscheppen zijn wat ze kunnen in plaats van proberen ook fatsoenlijke muziek te maken
Pretentieus is een naar woord wat ik niet vaak gebruik, maar dit is echt het toppunt van pretentieus. Soms draait het enkel om zo snel en raar mogelijk spelen heb ik het ideequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:25 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat vond Pitchfork ook van hun eerste album, hadden ze genadeloos afgekraakt, sinds toen nam ik Pitchfork niet meer serieus. Nee dat het complexe en lastige muiek is klopt, begrijp het zeker als je het iets te druk vindt, maar dat laatste vind ik niet, De-Loused in the Comatorium is mijn favoriet van hen en dat is gewoon net als zovele experimentele albums, maar dan iets anders. Vind het niet echt pretentieus overkomen hoor.
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pretentieus is een naar woord wat ik niet vaak gebruik, maar dit is echt het toppunt van pretentieus. Soms draait het enkel om zo snel en raar mogelijk spelen heb ik het ideeBijvoorbeeld:
...wat?
Maar, disclaimer: misschien ben ik gewoon niet in staat dit te begrijpen of waarderen en ligt het niet aan The Mars Volta. Die optie wil ik wel nadrukkelijk openhouden
SNELSNELSNELSNELSNELSNEL breakquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:
Haha dat is dan een meningsverschil, vind ik juist enorm vet, eventjes knallen, dan de rust. Dat album gaat over iemand die zich in een coma bevindt en die gedachten die diegene dan heeft in die droom worden een beetje gevolgd, erg vet.quote:
Dit vind ik ook 12x niksquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja dat is grotendeels gewoon jammen. Ik vind het enorm vet, elke artiest krijgt van Omar de vrijheid om te doen wat hij wil zodra hij het concept van het nummer begrijpt en de normale ritmes beheerst. Zit extreem veel werk in hun albums. Is wel wat ontoegankelijker idd, want vind je dan hiervan, dat is echt mijn favoriete nummer van ze:
Knap? Ja. Plezierig om naar te luisteren? Absoluut niet. Doe mij dan maar een artiest die geen 100.000 noten per minuut kan spelen maar wel een fatsoenlijk nummer kan schrijvenquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Haha dat is dan een meningsverschil, vind ik juist enorm vet, eventjes knallen, dan de rust. Dat album gaat over iemand die zich in een coma bevindt en die gedachten die diegene dan heeft in die droom worden een beetje gevolgd, erg vet.
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Knap? Ja. Plezierig om naar te luisteren? Absoluut niet. Doe mij dan maar een artiest die geen 100.000 noten per minuut kan spelen maar wel een fatsoenlijk nummer kan schrijven
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.
P4k moet je gewoon (bijna) altijd nuanceren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef DO2 het volgende:
The Mars Volta heeft mij ook nooit kunnen pakken.
Ik trek de vocalen heel slecht, en daarnaast vind ik 't vaak veel te bombastisch en uitgelaten.
Maar het is zeker niet zo slecht als PF het doet voorkomen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Tja ik ben een groot liefhebber van zeer experimenteel werk.
Ik lees P4k helemaal niet meer. Sites als http://prettymuchamazing.com dekken de lading veel beter op indie-gebied.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
P4k moet je gewoon (bijna) altijd nuanceren.Beide kanten op.
Niet altijd nee, in Hip-Hop hoeft het van mij niet altijd,quote:
Die moet ik nog luisteren. Wat heeft Star Wars er mee te maken trouwens?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:03 schreef Tchock het volgende:
Hier staat aan voor tijdens het leren:
[ afbeelding ]
Geen ideequote:Op maandag 14 oktober 2013 23:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die moet ik nog luisteren. Wat heeft Star Wars er mee te maken trouwens?
Verdomd dat is nog best een goede. Helemaal niet aan gedacht.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
Darkside? Dat is zeg maar, van The Dark Side. Ik denk dat die hele bandnaam van Star Wars vandaan komt
Dat heb ik juist een beetje met Muse.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef DO2 het volgende:
The Mars Volta heeft mij ook nooit kunnen pakken.
Ik trek de vocalen heel slecht, en daarnaast vind ik 't vaak veel te bombastisch en uitgelaten.
Maar het is zeker niet zo slecht als PF het doet voorkomen.
Dit. Maar Mars Volta heb ik ook nooit wat mee kunnen hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Muse is vele malen erger. En veel te voorspelbaar. Pathetisch gejank.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat Muse een enorme kutband is.
Origin of Symmetry was toch wel een goede plaat?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Nja ik vind het best jammer, want ze doen best wel wat leuke dingen, alleen het is veel te bombastisch en zogenaamd episch. Erg zonde, vind de bandleden namelijk ook sympathiek en humoristisch.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:50 schreef DO2 het volgende:
Ben ik het wel mee eens ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:02 schreef DO2 het volgende:
Ach, er zijn best een aantal nummers op te noemen die redelijk tot goed in mekaar steken,
maar zodra die gozer z'n muil opentrekt, haak ik sowieso af.
Vind ik toch opmerkelijk dat je TMV niks vindt maar Muse wel vet vindt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:05 schreef Tchock het volgende:
Muse heeft een heleboel geweldige nummers. Sowieso een toffe band. Alleen die laatste twee albums![]()
![]()
Hoezo? Het is werkelijk totaal andere muziek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind ik toch opmerkelijk dat je TMV niks vindt maar Muse wel vet vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |