Die regel is nooit juist geweest in de wiskunde. Wtf, worteltrekken lager dan vermenigvuldigen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:23 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
'Meneer van Dalen wacht op antwoord'
Atrekken gaat toch altijd voor?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Vermedigvuldigen gaat voor op- en aftrekken als er geen haakjes staan.
Nou (oefenen met) vermenigvuldigen gaat bij mij toch echt voor aftrekkenquote:Op maandag 14 oktober 2013 05:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Atrekken gaat toch altijd voor?
Klopt, trekken aan mijn wortel is altijd al belangrijker geweest dan vermenigvuldigenquote:Op maandag 14 oktober 2013 02:11 schreef Henno het volgende:
worteltrekken lager dan vermenigvuldigen?
quote:
dit dusquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:
Eerst de * en /, dan de + en -. Van links naar rechts.
3+(3x3)-3+3=12.
Ondanks dat je het mooi samenvat, is de eerste zin natuurlijk onnodig uit de hoogte. Jammer weer.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:18 schreef LogiteX het volgende:
Ondanks dat meerdere mensen het goede antwoord hebben heeft niemand enig idee waar het werkelijk over gaat.
Officieel bestaan aftrekken en delen niet. Er bestaat slechts optellen en vermenigvuldigen. a - b is een afkoritng voor a + (-b). En a/b is een afkorting voor a * (b ^ -1).
Wat betreft van links naar rechts werken. Ook dat is bullshit en is niet eens nodig. Why?:
a + (b + c) = (a + b) + c.
Volgens deze regel maakt het dus niet uit of je van links naar rechts werk of van rechts naar links.
Voor vermenigvuldigen geldt hetzelfde.
Conclusie:
- er bestaan slechts 2 operatoren: + en *
- verm gaat voor optellen
easy
Leuk verhaal, incorrecte conclusie.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:18 schreef LogiteX het volgende:
Ondanks dat meerdere mensen het goede antwoord hebben heeft niemand enig idee waar het werkelijk over gaat.
Officieel bestaan aftrekken en delen niet. Er bestaat slechts optellen en vermenigvuldigen. a - b is een afkoritng voor a + (-b). En a/b is een afkorting voor a * (b ^ -1).
Wat betreft van links naar rechts werken. Ook dat is bullshit en is niet eens nodig. Why?:
a + (b + c) = (a + b) + c.
Volgens deze regel maakt het dus niet uit of je van links naar rechts werk of van rechts naar links.
Voor vermenigvuldigen geldt hetzelfde.
Conclusie:
- er bestaan slechts 2 operatoren: + en *
- verm gaat voor optellen
easy
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:00 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Leuk verhaal, incorrecte conclusie.
Machtsverheffen is een operatie die niet in optellen en vermenigvuldigen kan worden ongeschreven.
Derhalve zijn er drie basisoperatoren: +, * en ^.
Scheelt dat er geen haakjes zijnquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
Ligt eraan hoe je de haakjes neerzet in je rekensom.
Gast, de wereld is groter dan gehele getallen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:45 schreef FF het volgende:
[..]
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.
2^2 = 2*2
2^3 = 2*2*2
Vermenigvuldigen kan dan ook wel weg, want dat is een optelling van zichzelf.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:45 schreef FF het volgende:
[..]
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.
2^2 = 2*2
2^3 = 2*2*2
Dus uiteindelijk is alles een optellingquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:28 schreef Henno het volgende:
[..]
Vermenigvuldigen kan dan ook wel weg, want dat is een optelling van zichzelf.
2*2 = 2+2
2*3 = 2+2+2
Dan toch nogquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:12 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Gast, de wereld is groter dan gehele getallen.
2^pi bijvoorbeeld.
Eigenlijk wel, computers doen niets andersquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:08 schreef FF het volgende:
[..]
Dus uiteindelijk is alles een optelling
Voor gewone stervelingen die gewoon gelijk de som lezen zoals hij er staat, en niet vanuit een of andere bedachte volgorde om het weer eens niet logisch te maken is hij als volgt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:32 schreef Der_Profi het volgende:
3+3x3-3+3 = 3 + (3*3) - 3 + 3 = 3 + 9 - 3 + 3 = 3 + 9 = 12
vmbo'ers.
wtf is ditquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Voor gewone stervelingen die gewoon gelijk de som lezen zoals hij er staat, en niet vanuit een of andere bedachte volgorde om het weer eens niet logisch te maken is hij als volgt.
3+3x3=12-3+3(=6)=6
De logische uitkomst van de som zoals die daar staat.quote:
Jij zegt 3+3*3 = 6quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
De logische uitkomst van de som zoals die daar staat.
-3+3 is niet gelijk aan zes... - 3 + 3 = 0quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Voor gewone stervelingen die gewoon gelijk de som lezen zoals hij er staat, en niet vanuit een of andere bedachte volgorde om het weer eens niet logisch te maken is hij als volgt.
3+3x3=12-3+3(=6)=6
3+3x3=12-3+3(=6)=6quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:40 schreef TARDIS. het volgende:
Het antwoord is 612.
3 + (3x3) -3+3 = 612
Want:
3
+ (3x3) = 12
- 3+3 = 12 (ja -3+3=60 want optellen is gelijk aan aftrekken)
Juistquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:50 schreef Martin-Ssempa het volgende:
3 + (3x3) -3+3 =
3 + (3x3) =
3+9 = 12
tja, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:36 schreef Henno het volgende:
[..]
3+3x3=12-3+3(=6)=6
dit zeg je dus:
3+3x3 is gelijk aan 12-3+3 is gelijk aan 6
en 12-3+3 is trouwens gewoon 12
damn
Optellen heeft dezelfde prioriteit als aftrekken, dat is de regel dus zo kijk ik er tegenaanquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:52 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
tja, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt natuurlijk.
Ik dacht optellen voor aftrekken gingquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:52 schreef Henno het volgende:
[..]
Optellen heeft dezelfde prioriteit als aftrekken, dat is de regel dus zo kijk ik er tegenaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah dus die voorkeur gaat in dit geval alleen op bij haakjes.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:56 schreef Henno het volgende:
Nope, dat zijn die klote basisschooldocenten die dat fout hebben aangeleerd met die Meneer van Dale regel
1 - 1 + 1 = 1
1 - (1 + 1) = -1
En niet anders.
Je kan ook van rechts naar links gaan... maakt niet uit, want optellen en aftrekken zijn gelijkwaardig. (al voelt aftrekken toch fijner)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 14:58:44 ]
Ik ben niet op de hoogte van de regels, vandaar de fout die ik schijnbaar maakquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:52 schreef Henno het volgende:
[..]
Optellen heeft dezelfde prioriteit als aftrekken, dat is de regel dus zo kijk ik er tegenaan
Och, iemand die vindt dat "associativiteit vooral van belang is om een regel te hebben hoe een computer zo'n expressie uitrekent" hoef je verder ook niet meer serieus te nemen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:18 schreef LogiteX het volgende:
seriously, whatquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:08 schreef FF het volgende:
[..]
Dan toch nog
2^3 = 2*2*2
2^4 = 2*2*2*2
2^pi = 2^3,14=2*2*2*ietsjes
Smack10, de ...Oh wacht, ik ken jou helemaal niet, aangezien het me echt niks boeit wie je bent en wat je doet op dit forum.quote:
Omdat hij zoals het hoort eerst de haakjes wegwerkt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:53 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Hieruit blijkt maar weer dat de Casio een baggerunit is.
Dat doet de Texas ook, maar die voegt er, in tegenstelling tot de Casio niet ongevraagd een set haakjes aan toe.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat hij zoals het hoort eerst de haakjes wegwerkt.
Als je een andere som bedoelt, dan moet je hem ook anders invoeren.
?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:38 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Dat doet de Texas ook, maar die voegt er, in tegenstelling tot de Casio niet ongevraagd een set haakjes aan toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |