Die regel is nooit juist geweest in de wiskunde. Wtf, worteltrekken lager dan vermenigvuldigen?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:23 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
'Meneer van Dalen wacht op antwoord'
Atrekken gaat toch altijd voor?quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:22 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Vermedigvuldigen gaat voor op- en aftrekken als er geen haakjes staan.
Nou (oefenen met) vermenigvuldigen gaat bij mij toch echt voor aftrekkenquote:Op maandag 14 oktober 2013 05:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Atrekken gaat toch altijd voor?
Klopt, trekken aan mijn wortel is altijd al belangrijker geweest dan vermenigvuldigenquote:Op maandag 14 oktober 2013 02:11 schreef Henno het volgende:
worteltrekken lager dan vermenigvuldigen?
quote:
dit dusquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:
Eerst de * en /, dan de + en -. Van links naar rechts.
3+(3x3)-3+3=12.
Ondanks dat je het mooi samenvat, is de eerste zin natuurlijk onnodig uit de hoogte. Jammer weer.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:18 schreef LogiteX het volgende:
Ondanks dat meerdere mensen het goede antwoord hebben heeft niemand enig idee waar het werkelijk over gaat.
Officieel bestaan aftrekken en delen niet. Er bestaat slechts optellen en vermenigvuldigen. a - b is een afkoritng voor a + (-b). En a/b is een afkorting voor a * (b ^ -1).
Wat betreft van links naar rechts werken. Ook dat is bullshit en is niet eens nodig. Why?:
a + (b + c) = (a + b) + c.
Volgens deze regel maakt het dus niet uit of je van links naar rechts werk of van rechts naar links.
Voor vermenigvuldigen geldt hetzelfde.
Conclusie:
- er bestaan slechts 2 operatoren: + en *
- verm gaat voor optellen
easy
Leuk verhaal, incorrecte conclusie.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:18 schreef LogiteX het volgende:
Ondanks dat meerdere mensen het goede antwoord hebben heeft niemand enig idee waar het werkelijk over gaat.
Officieel bestaan aftrekken en delen niet. Er bestaat slechts optellen en vermenigvuldigen. a - b is een afkoritng voor a + (-b). En a/b is een afkorting voor a * (b ^ -1).
Wat betreft van links naar rechts werken. Ook dat is bullshit en is niet eens nodig. Why?:
a + (b + c) = (a + b) + c.
Volgens deze regel maakt het dus niet uit of je van links naar rechts werk of van rechts naar links.
Voor vermenigvuldigen geldt hetzelfde.
Conclusie:
- er bestaan slechts 2 operatoren: + en *
- verm gaat voor optellen
easy
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:00 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Leuk verhaal, incorrecte conclusie.
Machtsverheffen is een operatie die niet in optellen en vermenigvuldigen kan worden ongeschreven.
Derhalve zijn er drie basisoperatoren: +, * en ^.
Scheelt dat er geen haakjes zijnquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:21 schreef Zaktabak het volgende:
Ligt eraan hoe je de haakjes neerzet in je rekensom.
Gast, de wereld is groter dan gehele getallen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:45 schreef FF het volgende:
[..]
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.
2^2 = 2*2
2^3 = 2*2*2
Vermenigvuldigen kan dan ook wel weg, want dat is een optelling van zichzelf.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:45 schreef FF het volgende:
[..]
Volgens mij is machtsverheffen juist een vermenigvuldiging van zichzelf.
2^2 = 2*2
2^3 = 2*2*2
Dus uiteindelijk is alles een optellingquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:28 schreef Henno het volgende:
[..]
Vermenigvuldigen kan dan ook wel weg, want dat is een optelling van zichzelf.
2*2 = 2+2
2*3 = 2+2+2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |