Dat doet de Texas ook, maar die voegt er, in tegenstelling tot de Casio niet ongevraagd een set haakjes aan toe.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Omdat hij zoals het hoort eerst de haakjes wegwerkt.
Als je een andere som bedoelt, dan moet je hem ook anders invoeren.
?quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:38 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Dat doet de Texas ook, maar die voegt er, in tegenstelling tot de Casio niet ongevraagd een set haakjes aan toe.
2*(1+2) = 2(1+2)quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
De Texas snapt er zelf niets van. Er staat toch 2(1+2) en niet 2*(1+2)
Bij wiskundige oplossingen hebben de haakjes de hoogste prioriteit.
Dus 6/2(1+2) => 6/2(3) => 6/6 = 1
Ook een leuke waar veel mensen in de haast over struikelen:
(-4)²=16
Ik word echt moe van mensen zoals jij.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:50 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Voor gewone stervelingen die gewoon gelijk de som lezen zoals hij er staat, en niet vanuit een of andere bedachte volgorde om het weer eens niet logisch te maken is hij als volgt.
3+3x3=12-3+3(=6)=6
Dat ligt dan voornamelijk bij jouzelf, ik voel mij derhalve ook niet aangesprokenquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:00 schreef Der_Profi het volgende:
[..]
Ik word echt moe van mensen zoals jij.
Vermenigvuldigen is niets anders dan herhaaldelijk optellen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je bedoeld zo? 3+(3x3)-3+3=
Maar vermenigvuldigen gaat altijd voor als er geen haakjes staan.
Ook niemand die zou durven vermoeden dat je de schuld niet volledig bij anderen zou leggen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:11 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat ligt dan voornamelijk bij jouzelf, ik voel mij derhalve ook niet aangesproken
Het heeft niets met schuld te maken, wel met mijn kant van het verhaal voor wat betreft de regels niet kennen, is nogal een verschil.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ook niemand die zou durven vermoeden dat je de schuld niet volledig bij anderen zou leggen.
Zijn inderdaad veel mensen die de regels niet kennen. Maar je klonk nogal hoog uit de lucht.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:46 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Het heeft niets met schuld te maken, wel met mijn kant van het verhaal voor wat betreft de regels niet kennen, is nogal een verschil.
Ach, soms reageer ik juist op die manierquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zijn inderdaad veel mensen die de regels niet kennen. Maar je klonk nogal hoog uit de lucht.
Met 1+1+1+1+1+1+1*0+1 Gaan ook nog vreselijk veel mensen de mist in.
Ik verneuk mij alleen met de haakjes zoals in mijn eerder opgegeven som. Volgens mij vooral omdat ik vroeger op school wel onderscheid had tussen wel of geen * teken voor de haakjes.
Beetje spijtig dit...quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
?
De Texas snapt er zelf niets van. Er staat toch 2(1+2) en niet 2*(1+2)
Bij wiskundige oplossingen hebben de haakjes de hoogste prioriteit.
Dus 6/2(1+2) => 6/2(3) => 6/6 = 1
Ook een leuke waar veel mensen in de haast over struikelen:
(-4)²=16
Staat boven je allang uitgelegd, verklaard met reactie en tegenreactiequote:Op maandag 14 oktober 2013 20:34 schreef mr.wout het volgende:
[..]
Beetje spijtig dit...
6/2(1+2)=9
Wat jij hebt gedaan is:
6/(2(1+2))=1
Waar ik dus de fout inga is dat ik niet alleen de som tussen de haakjes oplos, maar ook de haakjes eerst wegwerk. (en niet haakjes toevoegen hoe wiskundig gelijk jullie daar ook mee hebben, maar dat is de gedachte niet)quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ach, soms reageer ik juist op die manierMaargoed, leuk om weer wat bij te leren, ik heb helemaal niets geleerd op dit vlak, en voor mij was mijn uitleg ook echt de meest logische, maar zodra je daar de regels natuurlijk bij pakt zoals die gebruikelijk zijn dan klopt er inderdaad niets meer van.
Wel leerzaam dus voor diegene die het fout doen.
Troll of serieus?quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:06 schreef Hypothenusa het volgende:
Is er al een uitleg gegeven voor de correcte oplossing?
quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:26 schreef Larpende_Leo het volgende:
Jullie bekijken de formule verkeer, er staat 3+3x3-3+3 met een x als in x en niet als in keer dan zou het een * moeten zijn het is dus geen simpel sommetje maar een complexe formule die geïllustreerd moet worden met een grafiek.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:32 schreef OEM het volgende:
Er staat niet bij wat x is, dus het correcte antwoord is: 3+9x
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |