[twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 19-09-2013 om 17:15:40Thanks Topsportdesk @Rabo_EV for this beautiful bouquet of flowers...
- http://t.co/0PJD4KRPzX reageer retweet
Daar is niks mis mee, maar moet je dan 7 ton in één wedstrijd steken? Een groot land als China moet zo'n koers zelf kunnen financieren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch is daar ook wel iets voor te zeggen, dat de internationale wielerunie probeert de sport te verbreden en daar ook wat geld insteekt vind ik niet heel gek.
Plus je krijgt dan belangenverstrengeling: de organisator van de koers die bepaalt welke wedstrijden in de Protour komen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee, maar moet je dan 7 ton in één wedstrijd steken? Een groot land als China moet zo'n koers zelf kunnen financieren.
nog (ver) onder de eneco tour, dus stelt geen reet voorquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb geen verstand van het wielrennen, maar wat stelt de ronde van Peking voor op het wereldtoneel? De Tour, Giro en Vuelta zijn de grote drie en verder? Iemand?
Ik had die indruk al, omdat je haast geen grote namen ziet fietsen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:42 schreef franklop het volgende:
[..]
nog (ver) onder de eneco tour, dus stelt geen reet voor
Ja tuurlijk, haal de koersen waarin Nederland nog eens wat presteert maar wegquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zitten sowieso te veel rittenkoersen in de World Tour. Bij de top 5 van minst WT-waardige wedstrijden zitten waarschijnlijk 4 rittenkoersen.
Weg met Eneco en Polen, Vuelta wat vroeger leggen en opwaarderen eindejaarskoersen in Italië, zodat je een mooi Italiaans klassiek najaar hebt. Parijs-Tours kan daar dan een mooie epiloog vormen. Peking mag uiteraard helemaal weg, geen probleem met globaliseren, maar toch niet in China... ga dan voor meer wedstrijden in de VS of Canada. Of probeer iets met de WT in Colombia.
Niet waar, want Gesink.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik had die indruk al, omdat je haast geen grote namen ziet fietsen.
twitter:Renikart twitterde op zondag 13-10-2013 om 17:55:32@thijszonneveld aparte signatuur van van winden bij tekenen startlijst
#Beijing http://t.co/yxlKFMYpIv reageer retweet
quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:13 schreef marcodej het volgende:
twitter:Renikart twitterde op zondag 13-10-2013 om 17:55:32@thijszonneveld aparte signatuur van van winden bij tekenen startlijst
Verschilletje is wel dat sommige van die landen gewoon dik betalen om de F1 er naar toe te halen en hier de UCI moet betalen omdat de Chinezen het zelf aan de reet zal roesten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik ben ook niet 'happig' op de niet europese WT wedstrijden.
Maarja, toen de Formule 1 ook steeds meer buiten Europa ging rijden hoorde je supporters ook klagen.
En zie nu, of het nu Singapore of Zuid Korea is. de echte fans staan er voor op.
Ik heb niet de indruk dat er veel fans opstaan voor de Ronde van Peking. Al was het alleen al omdat het alleen op Eurosport te zien is, en die trekken iha niet de echt hoge kijkcijfers.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Maarja, toen de Formule 1 ook steeds meer buiten Europa ging rijden hoorde je supporters ook klagen.
En zie nu, of het nu Singapore of Zuid Korea is. de echte fans staan er voor op.
Dat wou ik nog toevoegen, maar jij bent me voor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:10 schreef OProg het volgende:
om de F1 er naar toe te halen en hier de UC
Nee. Maar je zal als renner altijd RVV of etappe in de tour willen winnen boven Peking.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat wou ik nog toevoegen, maar jij bent me voor.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je achter enkele jaren waarschijnlijk niemand meer hoort klagen.
Formule 1 heeft Monaco, Spa, Silverstone en Monza als DE klassiekers.
RVV-PR en LBL zullen waarschijnlijk Nooit uit de Worldtour verdwijnen
Whehe.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:13 schreef marcodej het volgende:
er zijn ook maar 20 GP's en er zijn 150 koersdagen, da's nogal een verschil. Als je 2 GP's niet kijkt dan mist je 10% van het seizoen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Al was dit wel echt een 'loper'. Nergens boven de 6 procent.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:19 schreef Marcoss het volgende:
Tony ook weer "gewoon" 6de, die kan ook aardig klimmen als hij het wil.
Niet te veel van verwachten. Er eindigen 4 man voor hem die het hele jaar al gemiddeld beter zijn dan Gesink. Zeker Martin (x2) en Costa zijn gewoon beter dit jaar en Bakelants is gemiddeld ook nog wat beter. Terrein zou hem dan wel moeten liggen maar het is al vrij lang geleden dat Gesink echt goed geklommen heeft.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:16 schreef Marcoss het volgende:
In dit veld had ik ook meer verwacht van Gesink ja
Dat verklaart ook Gesink's prestatie. Niet steil genoeg voor hem. Hij komt alleen tot zijn recht op een berg met een gemiddeld percentage tussen 6,6 en 6,8%.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:21 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Al was dit wel echt een 'loper'. Nergens boven de 6 procent.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:47 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat verklaart ook Gesink's prestatie. Niet steil genoeg voor hem. Hij komt alleen tot zijn recht op een berg met een gemiddeld percentage tussen 6,6 en 6,8%.
Dit is nog een graadje erger (het ophemelen van de prestatie van Gesink vind ik overigens meevallen) :quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:18 schreef Slobeend het volgende:
Dat Twitteraccount van BelkinGesink ophemelen om z'n mooie 8e plaats.
De fucking Ronde van Peking, Als je dan al blij moet zijn met wat nietszeggende klasseringen in totaal nietszeggende klassementen buiten het AK ben je wel erg snel tevreden.quote:A rider in every ranking
The Belkin Pro Cycling Team concluded the WorldTour in style in China. In every ranking of the Tour of Beijing, a rider of the green team finished in the top ten. Gesink ended in eighth, Wilco Kelderman concluded the race as fifth best young rider, Moreno Hofland as ninth best sprinter and Marc Goos eighth in the mountain classification.
Die voelde ik aankomen. Ik vind het vermoeiend dat ze overal positief over zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat moeten ze dan zeggen. Waar je je al niet druk om kunt maken...
ja, dat is dan ook precies het doel van een PR-afdeling van een wielerploegquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die voelde ik aankomen. Ik vind het vermoeiend dat ze overal positief over zijn.
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja, dat is dan ook precies het doel van een PR-afdeling van een wielerploeg
En je kan ook op elke slak zout gaan leggenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.
Amerikaans optimisme is dus niet besteedt aan zure Nederlanders zoals jij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.
Dit dus. Het zal me verder een worst wezen, maar dit valt me specifiek bij Belkin op. Deze tweet bedoelde ik overigens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:18 schreef Ereinion het volgende:
Er is een verschil tussen optimisme en overkomen als een lid van de Josti band. als je om alles gaat juichen, dan is na een tijdje een echt goede prestatie ook niet meer van enige waarde. De 9e sprinter en 8e plek in het bergklassement in de Ronde van Peking, kom op zeg, dat is wel heel laag.
twitter:TeamBelkin twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 10:04:49#TourofBeijing - @RGUpdate ends his season with an eighth place in the GC of the @TourofBeijing! Strong race by Gesink. reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 14:44:00Vergelijking gemaakt tussen het aantal World Tour-punten en totaal aantal zeges (dus ook buiten WT). Opmerkelijk! http://t.co/vtWFxV9hhF reageer retweet
WT bestaat ook nog niet zo lang, maar in 2010 scoorde Milram in de ProTour nog lager. Is wel een wedstrijdje bijgekomen sindsdien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:48 schreef Drebbelman het volgende:
Dat aantal WT-punten van Vacansoleil is wel echt om te janken zeg. Heeft er ooit een WT-team zo slecht gescoord?
De twitter van Vacansoleil kan nooit echt positief zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:19 schreef Marcoss het volgende:
Movistar haalde enkel in Beijing al meer punten dan Vacansoleil in het hele jaar..
En die Twitter-accounts van wielerploegen zijn allemaal positief, daar is Belkin geen uitzondering in. Garmin, OPQS, Movistar, BMC, één en al positief..
Hehe, die doen niet veel meer dan het doorgeven van de opstellingen voor de wedstrijden en de wedstijdverslagen inderdaad..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef OProg het volgende:
[..]
De twitter van Vacansoleil kan nooit echt positief zijn.
Bij het WK heeft de UCI elk jaar een Amerikaanse speaker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Amerikaans optimisme is dus niet besteedt aan zure Nederlanders zoals jij.
Hoho, vergeet zijn overheersing niet in de Ronde van Wallonië van dit jaar.quote:
Overigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:42 schreef Evertjan het volgende:
Renners kiezen Greg Van Avermaet tot Flandrien 2013
En de eerste etappe in 'The Larry H.Miller Tour of Utah', toen kon deze award hem eigenlijk al niet meer ontgaan nee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoho, vergeet zijn overheersing niet in de Ronde van Wallonië van dit jaar.
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Internationale Flandrien: Chris Froome
36ste in LBL. Enigste resultaat in een Belgische koers. Maar kennelijk boeit dat niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?
Bij flandriens denk ik nl. aan kasseienvreters.
Enige.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:53 schreef borisz het volgende:
[..]
36ste in LBL. Enigste resultaat in een Belgische koers. Maar kennelijk boeit dat niet.
quote:Wielerproject Alonso gaat door
De wens van Formule 1-coureur Fernando Alonso om een wielerploeg op te richten wordt vervuld. De tweevoudig wereldkampioen begint het avontuur met de hulp van twee hoofdsponsoren. Eerder liepen gesprekken om de failliete Euskaltel-ploeg over te nemen stuk.
Alonso wil zijn nieuwe ploeg en de plannen die hij daarmee heeft presenteren tijdens de Tour de France van 2014. De ploeg zou dan vanaf 2015 moeten koersen. Het doel is om een top World Tour-team te formeren.
De komst van een nieuwe Spaanse ploeg is een opsteker voor het Spaanse wielrennen. Momenteel heeft alleen Movistar een licentie om in World Tour-wedstrijden te koersen.
http://nos.nl/artikel/563758-wielerproject-alonso-gaat-door.html
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?
Dat is niet relevant voor deze prijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Overigens hoeft een Flandrien an sich ook niet te duiden op iemand die in het Vlaamse werk actief is.quote:De Flandrien-Trofee is een prijs van het Vlaamse dagblad Het Nieuwsblad voor de beste wielrenner van het jaar.
Het jaar dat hij ook een 22e plek wist te veroveren in de Grote Scheldeprijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.
2008 in het bos:
[ afbeelding ]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het jaar dat hij ook een 22e plek wist te veroveren in de Grote Scheldeprijs.
En hij toonde zijn klimcapaciteiten al in LBL en de Waalse Pijl: 84e en 115e.
Gadverdamme wat een vetlel, Noval is er niks bij.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.
2008 in het bos:
[ afbeelding ]
Idd. En de Telegraaf is als enige kritisch over doping zegt iequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:53 schreef Zelva het volgende:
We moeten gaan letten op Sagan volgens Ray, talentje in opkomst.
En dat Froome een half jaar lang kan domineren, tegen alle ontwikkelingen in, dat moeten we toejuichen en geen vraagtekens bij zetten.
Mooie klimtechniek van die Fro-me.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:
Rond 8:16
En 4 jaar later rijdt die gewoon iedereen bergop naar huisquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:
Rond 8:16
Marginal gains.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En 4 jaar later rijdt die gewoon iedereen bergop naar huis
quote:‘Geen Ronde of Omloop voor Philippe Gilbert’
Allan Peiper voert nu het hoge sportieve woord bij BMC en wil met een door Sky geïnspireerde aanpak – niet koersen om te trainen, maar trainen om te koersen – het kwakkelseizoen 2013 doen vergeten. Voor Philippe Gilbert betekent dat geen Omloop Het Nieuwsblad, geen Kuurne-Brussel-Kuurne en ook geen Ronde van Vlaanderen, maar wel een meerdaagse stage specifiek gericht op de Ardennenklassiekers.
Er is duidelijk op tafel geklopt bij BMC. ‘2013 bracht niet wat we ervan verwachtten’, aldus geldschieter Andy Rihs. ‘We wonnen dertig koersen, maar veel te laat op het seizoen. Het is zoals in het voetbal. Als je er niet meteen staat, hink je het hele jaar achterop.’
De kop van John Lelangue rolde en Allan Peiper promoveerde van Performance Manager tot Sport Manager. De Australische Ninovieter is nu de patron van de sportdirecteurs en propageert een beleid dat onmiskenbaar schatplichtig is aan Sky: minder koersen, meer specifieke trainingen. En een strakkere opvolging van elke renner door coaches van het team, niet van de renner. De prestatiecel van BMC werd daarom versterkt met een voormalige olympische coach. Ook al naar het voorbeeld van Sky. Peiper wil duidelijk, net als Sky, breken met de traditionele trainingsmethodes. Vraag is of de renners willen meestappen in het verhaal. Want BMC herbergt maar liefst vier ex-wereldkampioenen. Onder wie Philippe Gilbert.
‘Philippe is een wielrenner van de oude stempel’, aldus Peiper. ‘Hij heeft zelfs nog nooit een trainer gehad. Maar de wereld is veranderd. Je kan niet meer van de Omloop Het Nieuwsblad tot Luik-Bastenaken-Luik meedraaien. Het is beter dat hij past voor de Omloop en Kuurne. En de Ronde van Vlaanderen is niet te combineren met de Ardense klassiekers. Ik heb er met Philippe over gepraat. Hij begrijpt het. Hij zal volgend jaar een heel ander programma rijden. Qatar en Oman in plaats van Tour Down Under, Tirreno in plaats van Parijs-Nice om te pieken naar zijn eerste objectief: de vernieuwde Milaan-Sanremo. Geen Ronde van Vlaanderen, maar een specifieke trainingssessie, en Baskenland en Brabantse Pijl om te pieken naar de Ardennen. Na een rustige zomer zonder Tour volgt een derde piek naar het WK, gevolgd door nog een grote koers.’
Trainers zijn ook overrated. Je moet een dokter hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:52 schreef marcodej het volgende:
Nog nooit een trainer gehad. Wist ik niet eens.
Wel vanaf Oman tot en met de Tour de France.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:19 schreef wimderon het volgende:
"Je kan niet meer van de Omloop Het Nieuwsblad tot Luik-Bastenaken-Luik meedraaien."
Dat gaat prima als je er in die periode een keer of drie een maand uit bent. En zeker als het daarna zo goed als gedaan is en niet ook nog even een Vuelta, WK en Lombardije in topvorm afgewerkt worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel vanaf Oman tot en met de Tour de France.
Ik ben dat gezeur op Rodriguez zo onderhand wel zat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gaat prima als je er in die periode een keer of drie een maand uit bent. En zeker als het daarna zo goed als gedaan is en niet ook nog even een Vuelta, WK en Lombardije in topvorm afgewerkt worden.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Trainers zijn ook overrated. Je moet een dokter hebben.
De Belkin-Twitter ontploft?quote:Op maandag 21 oktober 2013 08:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
En vandaag wint Bos de massasprint voor Hofland. Boom is 5e.
#goeploegske #roulelefuturquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
En vandaag wint Bos de massasprint voor Hofland. Boom is 5e.
Ik twijfelde altijd aan de kwaliteiten van mindere goden binnen een WT-ploeg maar die steken dus toch met kop en schouders uit boven renners van ploegen met een minder niveau.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:24 schreef Marcoss het volgende:
Even wat zeges oprapen in een koers zonder andere WT-ploegen, zo zorg je er wel voor dat de renners met een goed gevoel de winter ingaan ja.
Waarom zou je het niet doen als je alle etappes kunt winnen? Goed voor het cv van de renners en voor de moraal.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:52 schreef FredWielergek het volgende:
Ik snap eigenlijk wat Belkin hier te zoeken heeft. Totaal 9 dagen koersen in zo'n koers, terwijl iedereen al op het strand ligt ergens, dat willen ze toch niet?
Kun je op Hainan ook. Is een zonovergoten eiland.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:52 schreef FredWielergek het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat Belkin hier te zoeken heeft. Totaal 9 dagen koersen in zo'n koers, terwijl iedereen al op het strand ligt ergens, dat willen ze toch niet?
Boom en Van Emden vind ik geen middelmatige renners.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:43 schreef Marcoss het volgende:
Afgelopen jaren haalden Astana en Argos (al was het toen nog Skil, volgens mij) hier alle zeges op. Denk dat het wel goed is voor de motivatie, zeker omdat ze nu met een goed gevoel de winter ingaan. Het is niet iets voor de toppers van de ploeg (die inderdaad liever al op het strand liggen), maar behalve Bos zijn het vooral de talenten/middelmatige renners die hier aan de start staan. En Bos kon na het gedoe afgelopen weken/maanden ook nog wel wat koersritme gebruiken.
Boom inderdaad niet (die had ik zo snel over het hoofd gezien), maar van Emden toch wel?quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:48 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Boom en Van Emden vind ik geen middelmatige renners.
Van Emden is inderdaad een uitermate geschikt voorbeeld van middelmaat in een WT-ploeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Boom inderdaad niet (die had ik zo snel over het hoofd gezien), maar van Emden toch wel?
En Boom gaat normaal altijd een halve winter crossen, dus van vakantie heeft die sowieso nog nooit gehoord
http://nos.nl/artikel/565(...)-niet-chanteren.htmlquote:Tom-Jelte Slagter voelde zich zo onder druk gezet door de ploegleiding van Belkin dat hij besloot niet in te gaan op het contractaanbod dat de ploeg hem deed. Het kostte hem zijn debuut in de Tour de France. Dat zegt Slagter tegen RTV Noord.
Slagter kreeg vlak voor het begin van de Tour een aanbieding om zijn aflopende contract te verlengen. "Ik had een week tijd om te beslissen. Met de boodschap: als je niet tekent, dan ga je ook niet naar de Tour. Nou, dan toch geen Tour. Ik laat me niet chanteren."
Slagter rijdt de komende twee jaar voor Garmin-Sharp. Ook voor die ploeg zal Slagter komend seizoen niet in de Tour de France rijden. "Ik kom nu tijdens de langere klimmen en lange tijdritten te kort om een klassement te rijden. Ik verwacht dan ook geen Tour de France. Ik ga wel een andere grote ronde rijden. De Giro heeft een mooi parcours met negen aankomsten bergop."
Ik vond die bergetappe waarin Movistar et al. Froome bestookte nog iets mooier eigenlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:25 schreef Blik het volgende:
Nou, zo gek is het nou ook weer niet dat je een mooi Nederlands moment kiest als moment van het jaar. De waaier-etappe in de tour wordt veel gekozen, en laten we eerlijk zijn, daar hebben we allemaal van genoten.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef ItaloDancer het volgende:
Het zal wel warm zijn daar, aan de rondemissen te zien.
Die etappe was tot ongeveer halverwege echt geniaal ja. Jammer alleen dat het daarna wat doodbloedde, waardoor Martin en Fuglsang om de dagzege konden strijden en de klassementsmannen samen binnenkwamen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vond die bergetappe waarin Movistar et al. Froome bestookte nog iets mooier eigenlijk.
misschien vindt de sponsor dat ook wel leuk, Winnen in Chinaquote:Op maandag 21 oktober 2013 10:52 schreef FredWielergek het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat Belkin hier te zoeken heeft. Totaal 9 dagen koersen in zo'n koers, terwijl iedereen al op het strand ligt ergens, dat willen ze toch niet?
Dat kan je Bos nauwelijks kwalijk nemen, als de Eneco Tour de enige WT-koers is die hij dit jaar gereden heeft...Volgend jaar hem maar opstellen in wat meer rondjes, genoeg koersen waar weinig topsprinters aan de start staan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:59 schreef flyguy het volgende:
Wel weer een typische overwinning voor Bos. Jammer dat het hem zo weinig lukt op WT-niveau.
Inderdaadquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:56 schreef Panthera. het volgende:
NOS journalisten hebben hun moment van 2013 gekozen. Wat een onverbeterlijke chauvinisten zijn ze ook, ik heb soms het idee dat ze niet om de sport verslag doen, maar enkel omdat er wat Nederlanders in rondkrabbelen.
Alleen Ducrot heeft een moment zonder Nederlander: http://nos.nl/artikel/565036-noswielervolgers-kiezen-moment.html
Klopt wel, maar in de WT zijn ook niet zoveel rondjes met echt veel sprinterskansen toch? Je hebt de TDU waar afgelopen jaren de Australiërs van de ploeg vaak mochten sprinten, Eneco, Polen en Beijing als rondjes waar normaal wat vlakke etappes zijn, waarbij Polen dit jaar ook al enorm zwaar was. De andere WT-rondjes van een week hebben vaak 1 of maximaal 2 sprintkansen, incidenteel misschien wat meer zoals in Catalonië een paar jaar geleden.. Dan houd je eigenlijk alleen de grote rondes over en daarmee had Bos vooral pech de afgelopen jaren. Volgens mij hebben Kittel, Greipel en Cavendish buiten de grote rondes ook amper WT-zeges geboekt dit jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:48 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat kan je Bos nauwelijks kwalijk nemen, als de Eneco Tour de enige WT-koers is die hij dit jaar gereden heeft...Volgend jaar hem maar opstellen in wat meer rondjes, genoeg koersen waar weinig topsprinters aan de start staan.
Dat was mijn epo-moment van het jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn wielermo(nu)ment van het jaar is Chris Horner.
Die was inderdaad ook episch!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:21 schreef Marcoss het volgende:
Cancellara die toch nog Sagan lost op de laatste centimeter bergop in Vlaanderen vond ik ook wel mooi.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:21 schreef Marcoss het volgende:
Cancellara die toch nog Sagan lost op de laatste centimeter bergop in Vlaanderen vond ik ook wel mooi.
Daar lost de rest van het peloton joh..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:40 schreef Mani89 het volgende:
Er moet toch wel ergens een viaduct in dat parcours liggen?
twitter:collynahart twitterde op woensdag 23-10-2013 om 08:40:40Speculating @TeamBelkin need more wins for new sponsors, but this feels like a cheap way to do it. #TourofHainan #pickonsomeoneyourownsize reageer retweet
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:28 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:collynahart twitterde op woensdag 23-10-2013 om 08:40:40Speculating @TeamBelkin need more wins for new sponsors, but this feels like a cheap way to do it. #TourofHainan #pickonsomeoneyourownsize reageer retweet
Bauke gaat winnenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:47 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ligt het nou aan mij, of lijken dat wel erg weinig bergetappes?
Dat leek me al wel duidelijk ja.quote:
als belkin nog eens 4 keer wint, dan staat het op de 2e plaats aantal overwinningen 2013, achter omega pharmaquote:
Ze hebben tot nu toe in Hainan al 38.230 dollar verdiend. Not bad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:29 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
als belkin nog eens 4 keer wint, dan staat het op de 2e plaats aantal overwinningen 2013, achter omega pharma
Doen er nog andere mee dan? Hoe kan het anders dat Belkin zoveel wint?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:29 schreef Wombcat het volgende:
Ze mogen af en toe wel iets voor de andere renners daar overlaten
Jezusquote:Op donderdag 24 oktober 2013 08:28 schreef Marcoss het volgende:
Bos wint nog maar eens, Hofland 2de..
Meer prijzengeld dan in de Tour ongeveerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 10:37 schreef franklop het volgende:
Zullen zeker ook wel een flink zak geld gehad hebben om daar te starten
Mja, vorig jaar wonnen de WT-ploegen 3 van de 9 ritten + het eindklassement (en toen waren er 2 WT-ploegen aanwezig met Argos en Astana). In 2011 deed Astana als enige WT-ploeg mee en wonnen ze 1 rit en het eindklassement (Skil won toen 4 ritten, maar werd pas later WT). Zó makkelijk win je ook niet al die ritten, zelfs als je kwalitatief de betere renners hebt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef Blik het volgende:
Ach, als enige Protour ploeg moet je ook eigenlijk wel alles winnen.
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 24-10-2013 om 17:33:36Deden erg eigenlijk nog andere ploegen mee dan @TeamBelkin in de #TourofHainan ? reageer retweet
wat een grapjas, die boogerdquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:49 schreef Pino112 het volgende:
twitter:BoogerdLive twitterde op donderdag 24-10-2013 om 17:33:36Deden erg eigenlijk nog andere ploegen mee dan @TeamBelkin in de #TourofHainan ? reageer retweet
Ze hadden het gisteren al best lastig volgens Bos. Toen hielp CCC mee.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:26 schreef Marcoss het volgende:
Weet niet of dat de komende dagen verandert, dan zal het wel lastiger worden voor Belkin om het goed te controleren, zeker omdat geen enkele ploeg wil helpen waarschijnlijk.
Nu stelt hij nog niets voor, maar over 4 jaar..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 12:42 schreef Marcoss het volgende:
Froome gaat verder in een andere tak van sport
[ afbeelding ]
4 jaar lang marginal gains en hij wintquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:10 schreef Sautor het volgende:
[..]
Nu stelt hij nog niets voor, maar over 4 jaar..
criterium hè?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat een kopgroep. Sagan, Froome en Rui Costa.
Haha.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 09:25 schreef TargaFlorio het volgende:
Bos wint opnieuw.
7 op 7 voor Belkin.
quote:
Ik had van Martinez wel veel meer verwacht hier. Die won toch een rit in de Route du Sud en de Vierdaagse van Duinkerke dit jaar, telkens in de sprint. Rijdt ook een heel constant seizoen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:38 schreef Felagund het volgende:
, doen er helemaal geen c-sprinters van andere ploegen mee?
In etappe 1 hadden ze ook alle tussensprints gewonnen. (Goed Engels van Hofland trouwens, "We rode full").
Want die gasten van Sky presteren altijd zo geweldig in het voorjaarquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:26 schreef forzaudinese het volgende:
Voor Lars Boom is het wel goed dat zijn winter nu minder lang is !Met de gedachte dat je Stybar straks wil kloppen in Parijs-Roubaix dan moet hij het toch ook kunnen opbrengen om deze winter heel hard te gaan trainnen. Ik hoop dat iemand hem dat wijs kan maken...een begeleider zoals bij sky dat zou voor hem niet slecht zijn in de winter.
Nee maar gewoon iemand die hem elke week gaat bellen van wat heb je gedaan afgelopen week en hem een beetje motiveert om hard te trainen dat kan al genoeg zijn mischien voor hem. Maak ieder geval een strak trainingschema voor hem waar hij zich ook echt aan gaat houden.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 11:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Want die gasten van Sky presteren altijd zo geweldig in het voorjaar
Dat iemand hem lekker beld met z'n eiFoon ja...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:09 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Nee maar gewoon iemand die hem elke week beld van wat heb je gedaan afgelopen week en hem een beetje motiveert om hard te trainen dat kan al genoeg zijn mischien voor hem. Maak ieder geval een strak trainingschema voor hem waar hij zich ook echt aan gaat houden.
Stybar is niet beter dan Lars Boom ! Ik heb de Belgen al een paar keer horen roepen dat Stybar een enorm trainingsbeest is en dan denk ik mischien moet Lars er ook wat meer voor gaan doen want hij heeft meer talent daar ben ik zeker van.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dat iemand hem lekker beld met z'n eiFoon ja...
En dit zijn van die fabels, net alsof Boom de hele winter chips zit te vreten op de bank... Al zouden teams wel iets meer grip kunnen houden op hun renners in het 'off-season' door een paar trainingskampen, maar ik denk niet dat Lars Boom Parijs - Roubaix nog niet gewonnen heeft omdat hij zo'n luie flikker is. Meer omdat er gewoon betere renners zijn in het peloton en je dat gat niet altijd zomaar kan dichten, misschien wel nooit.
Stybar is een halve Belg he, dus dan is ie (volgens de Belgen) meteen al enorm goed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:03 schreef forzaudinese het volgende:
[..]
Stybar is niet beter dan Lars Boom ! Ik heb de Belgen al een paar keer horen roepen dat Stybar een enorm trainingsbeest is en dan denk ik mischien moet Lars er ook wat meer voor gaan doen want hij heeft meer talent daar ben ik zeker van.
Ik vind het gewoon pijnlijk als ik Stybar beter zie rijden dan Lars Boom in Roubaix. Hij heeft namelijk meer talent.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Stybar is een halve Belg he, dus dan is ie (volgens de Belgen) meteen al enorm goed.
Nee niet niks maar minder !Mijn gevoel is dat hij er te weinig mee bezig is van wat heb ik nodig in mijn winter training om straks in de klassiekers een rol te gaan spelen. Ga bijvoorbeeld wat meer trainen in het gebied van de ronde Vlaanderen of in Limburg ipv dicht bij huis op de vlakke rondjes bij Vlijmen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:50 schreef Marcoss het volgende:
Volgens jou heeft Boom meer talent dan Stybar en als hij dus achter Stybar eindigt in PR is hij een luie renner die niks voor zijn sport doet?
Precies ja..
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:02 schreef Mani89 het volgende:
Ik zal het aan hem doorgeven als ik hem weer spreek.
Teamsprint, is dat een nieuwe discipline in het wegwielrennen?quote:
twitter:BaukeMollema twitterde op zondag 27-10-2013 om 09:36:46Na de belchinezen heb je nu ook de belkinchinezen. 8 op 8! Wie zou er morgen winnen in de #TourofHainan? #smile Congrats @TeamBelkin !! reageer retweet
nos meldt sinkeldam.. ja ramon sinkeldam en ze zeggen nog erbij dat die voir argos shimano rijdtquote:
'Service hé?'quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:10 schreef franklop het volgende:
[..]
nos meldt sinkeldam.. ja ramon sinkeldam en ze zeggen nog erbij dat die voir argos shimano rijdt
ze hebben de uitslag van vorig jaar 24 oktober gepaktquote:Op zondag 27 oktober 2013 10:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
'Service hé?'
Uitslag:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:19 schreef franklop het volgende:
[..]
ze hebben de uitslag van vorig jaar 24 oktober gepaktx 1000
http://www.wielerrevue.nl(...)-profzege-in-hainan/
quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Hier niet:quote:
quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier niet:
http://nos.nl/artikel/567(...)in-ronde-hainan.html
Zelfs nog geupdatet met een foto erbij![]()
quote:Deze pagina bestaat niet.
De link waarop u heeft geklikt of het adres dat u heeft ingevoerd werkt niet (meer).
Volgens mij de tweede etappezege van Sinkeldam op 27 Oktober vorig jaar:quote:Op zondag 27 oktober 2013 10:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee, niks logisch aan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:03 schreef Felagund het volgende:
Was ook de 8e etappe, maakt de fout dus iets logischer.
Vind ik helemaal niet logisch.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij de tweede etappezege van Sinkeldam op 27 Oktober vorig jaar:
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=23470
Was ook de 8e etappe, maakt de fout dus iets logischer.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 12:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
'Moest de klok nou een uur of een jaar worden teruggezet?'
RTL zou nog wel kunnen na heel het Tour du Jour gebeuren. Volgens mij draait dat wielerland programma met Boogerd ook nog steeds. Boogie zal dat vast nog wel willen doen, omdat hij toch niet bij de NOS mag terugkeren. Ik weet niet wat er overdag bij RTL op het programma staat, maar volgens mij gaat dat ook niet verder dan TellSell en de 1000e aflvering van The A-Team en MacGyver.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zijn er in Nederland geen andere zenders die sport willen uitzenden? Zenders die wel genoeg interesse in wielrennen hebben om competente commentatoren te zoeken en om het op zijn minst nog een beetje te volgen.
Verrassende wending.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:22 schreef TheArt het volgende:
Bam. Bos wint de slotetappe, Hofland het eindklassement. 10/10
Nicequote:Op maandag 28 oktober 2013 07:22 schreef TheArt het volgende:
9/9 trouwens. Als je de etappes bedoelt iig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:22 schreef TheArt het volgende:
Niet live, maar de samenvatting volgens mij wel. Volgens mij heeft RTL7 wel eens vaker van wat rondjes in Nederland (Olympia's Tour?) uitgezonden. Ze hoeven in ieder geval niet meer met de F1 rekening te houden, want dat is wegquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Welke zender zond de Dutch Food Valley Classic uit? RTL7 toch?
Ik tel het klassement mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
9/9 trouwens. Als je de etappes bedoelt iig.
Tsjaquote:Wielrenner Thomas Dekker in film over Lance Armstrong
Wielrenner Thomas Dekker heeft een filmrol te pakken. Hij zal te zien zijn in de film over de wielercarrière van Lance Armstrong.
Foto: ANP
Dat laat hij dinsdag weten aan NOS. De film is gebaseerd op het boek Mijn jacht op Lance Armstrong van de Britse journalist David Walsh.
Ben Foster speelt de rol van Lance Armstrong en Stephen Frears gaat de film regisseren.
Dekker gaat als figurant fietsen in de film. "Ik speel in verschillende wielerscenes mee. De ene keer ben ik een renner van Cofidis, dan weer van Illes Balears. Dat zijn ploegen die in die tijd het peloton vulden."
Daarnaast vertelt hij dat hij ook een klein rolletje krijgt, maar daar wil Dekker nog niets over kwijt. "Het gaat interessant worden, al is het afwachten hoeveel er van overblijft in zo'n film."
Thomas Dekker die komt, met zijn ervaring in the passion, eventjes als engeltje binnen LA's gedachten?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:31 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Tsja.
Ben wel benieuwd naar de film, Ben Foster is goed in psychopaten spelen.
Dat kon je verwachten.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:58 schreef Steven184 het volgende:
![]()
Alle wielerjournalisten met hun tweets over de Libor-gate van de Rabobank.
Dat laatste lijkt me niet, met 22 renners per ploeg kom je dan niet uit.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 02:34 schreef Zelva het volgende:
Van alles inkrimpen, maar de grote rondes mogen lekker 21 dagen blijven, waarmee ze meer dan de helft van het seizoen opsouperen. Echt één grote!
Bovendien komt er een maximum aan het aantal racedagen per jaar, waardoor het vrijwel zeker onmogelijk wordt om twee grote rondes per jaar te rijden.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 02:34 schreef Zelva het volgende:
Van alles inkrimpen, maar de grote rondes mogen lekker 21 dagen blijven, waarmee ze meer dan de helft van het seizoen opsouperen. Echt één grote!
Bovendien komt er een maximum aan het aantal racedagen per jaar, waardoor het vrijwel zeker onmogelijk wordt om twee grote rondes per jaar te rijden.
Een ploeg mag een B-team aanhouden van 8-10 renners, soort van ontwikkelingsploeg. Verder bestaat de kans dat ploegen in wedstrijden met nog maar 7 of 8 renners mogen uitkomen omdat de ploeggrootte variabel wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet, met 22 renners per ploeg kom je dan niet uit.
Verder RIP wielrennen.
Vanavond maar eens lezen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Weer een uitstekende gelegenheid om de UCI te bashen.
http://inrng.com/2013/10/(...)ci-reform-2015-2020/
Er staan echt bizarre plannen tussen.
Bronquote:Riccò confirms 2014 record bids on legendary climbs
Banned Italian to take on Mayo's Ventoux mark and others
Banned Italian rider Riccardo Riccò has confirmed to Cyclingnews that he plans to prove his credentials as one of the world's best climbers - by attempting to set new record times on some of cycling's most notorious ascents.
Riccò said on Wednesday that he will take aim at three or four legendary climbs, including the Mont Ventoux, in June or July 2014.
"The Ventoux is inked in, but I still have to decide on the other ones. One might be the Galibier, another could be Alpe d'Huez, but I don't know yet. It's all still in the planning stage. They'll be famous Giro and Tour climbs, that's for certain," the self-styled "Cobra" said.
Riccò's fascination with Mont Ventoux apparently blossomed in June this year, when French magazine l'Acheteur Cycliste invited him to their "Ventoux Night Session", a mass-participation, twilight ride to the "Giant of Provence's" summit. Riccò said today that, on that occasion, he paid no attention to how long the ascent had taken him, but that in 2014 he'll be gunning for the 55 minutes and 51 seconds set by Iban Mayo in a mountain time trial at the 2004 Dauphiné Libéré.
"I've got a feeling that'll be hard to beat, though," Riccò conceded.
Given that the 30-year-old is currently serving a 12-year doping ban - and has appeared largely unrepentant in rare interviews since his most recent offence in 2011 - it seems legitimate to ask whether he will attempt the records without doping.
"Of course!" he responded emphatically to that question today. "I'll be on top, top form but clean, yeah."
Riccò wouldn't elaborate on possible commercial offshoots of his record bids, but it seems likely that a sponsor will provide some kind of backing and seek some public exposure. Riccò maintains a good relationship with the Giordana clothing company and bike manufacturer Cipollini. Although currently unemployed, he also clearly plans to make a living out of cycling in the future.
"I've got a few irons in the fire, in the sport. We'll see what happens," he said on Wednesday.
In an interview with Spanish website Ciclismo International earlier this week, Riccò even hinted that the arrival of a new UCI president, Brian Cookson, had given him fresh hope of seeing his doping ban reduced.
"If I can collaborate and it helps me to get racing again sooner, I'll collaborate," he said.
One thing that the Cobra will apparently not be doing, at least not any time soon, is following through on previous threats to rock professional cycling with a tell-all memoir. Asked for his reaction to Michael Rasmussen's autobiography and news today of the numerous damning claims therein, Riccò sounded distinctly unimpressed.
"If I do a book, it'll be about me, my personality and cycling," he said. "It certainly won't be a book [like Rasmussen's]. They are completely pointless, in my opinion.
Renners van dat B-team mogen niet in races van de eerste en tweede divisie rijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Een ploeg mag een B-team aanhouden van 8-10 renners, soort van ontwikkelingsploeg. Verder bestaat de kans dat ploegen in wedstrijden met nog maar 7 of 8 renners mogen uitkomen omdat de ploeggrootte variabel wordt.
Toch staat dat er in hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 08:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet, met 22 renners per ploeg kom je dan niet uit.
quote:Bauke Mollema en Marianne Vos behoren tot de genomineerden voor de verkiezing van Wielrenners van het Jaar. De nominatiecommissie heeft de kanshebbers op de Gerrit Schulte Trofee (beste renner), de Keetie van Oosten-Hage Trofee (beste renster) en de Gerrie Knetemann Trofee (talent) donderdag bekendgemaakt.
Mollema, dit jaar winnaar van een rit in de Ronde van Spanje, heeft concurrentie van Pieter Weening, baanrenner Matthijs Büchli, veldrijder Lars van der Haar en four-crosser Joost Wichman. Bij de vrouwen behoren naast wereldkampioene Vos ook Ellen van Dijk, winnares van de wereldtitel bij het tijdrijden, Anna van der Breggen, Laura Smulders en Kirsten Wild tot de kanshebbers.
Voor de Gerrie Knetemann Trofee komen Dylan van Baarle, Wilco Kelderman, Elis Ligtlee, Mathieu van der Poel en Mike Teunissen in aanmerking.
De winnaars worden op 25 november tijdens het Wielergala in Den Bosch bekendgemaakt.
twitter:studiosport twitterde op donderdag 31-10-2013 om 12:40:16Zondag om 14u Wielerjaaroverzicht bij @studiosport. Te gast zijn Mollema en Terpstra. Verder veel kijken naar koersbeeld uit 2013. reageer retweet
Ik kan me voorstellen dat ze denken, dat ze door het aantal koersdagen terug te brengen ook het dopinggebruik denken terug te dringen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:23 schreef rubbereend het volgende:
Waarom moeten er überhaupt minder koersdagen komen? Waarom zou je de liefhebbers minder willen bedienen?
Dan ben je wel heel dom, als je dat denkt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:37 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze denken, dat ze door het aantal koersdagen terug te brengen ook het dopinggebruik denken terug te dringen.
Als er aansprekende koersen overblijven zou het nog wel begrijpelijk zijn maar nu worden amper interessante koersen gepromoveerd en een hele reeks interessantere koersen uitgekleed.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:23 schreef rubbereend het volgende:
Waarom moeten er überhaupt minder koersdagen komen? Waarom zou je de liefhebbers minder willen bedienen?
Ik zie het verband niet. In de atletiek wordt ook gebruikt, en die hebben minder wedstrijddagen en kortere wedstrijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:47 schreef Ericr het volgende:
Als er enig verband is met dopinggebruik wat betreft het aanpassen van de kalender moet je juist beginnen in het aanpassen van het totaal aantal koersdagen van de grote rondes.
Er is ook geen aantoonbaar verband. Toen de TDF jaren geleden terug ging van boven de 4000km totaal naar max 4000km en later nog wat minder werd er juist steeds meer gebruikt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. In de atletiek wordt ook gebruikt, en die hebben minder wedstrijddagen en kortere wedstrijden.
Er zijn wel mensen (waaronder bv. Hamilton) die zeggen dat dopinggebruik (vooral EPO en bloeddoping) vooral nuttig is in grote rondes, doordat je je bloedwaarden stabiel kan houden, of kan laten stijgen tijdens een grote ronde, dat het nut vooral is als herstelmiddel, waar je minder voordeel aan hebt tijdens bv. een klassieker (waar misschien weer andere doping nuttig, zoals cortisonen). Een grote ronde terugbrengen naar twee weken zou het effect van bloeddoping terugbrengen. Of je dat ook wilt is een tweede.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie het verband niet. In de atletiek wordt ook gebruikt, en die hebben minder wedstrijddagen en kortere wedstrijden.
quote:In 2015 verliest de Eneco Tour zijn A-status. Dat staat in uitgelekte documenten van de UCI.
In de plannen wordt de toekomst van het wielrennen geschetst; met minder ploegen, minder koersdagen en minder renners per ploeg.
In Italiaanse media verscheen donderdag een gedetailleerde uitwerking van dat plan, waarover de UCI op 5 december vergadert met de verschillende betrokken organisaties.
Tweede divisie
Ook de organisatie van de Eneco Tour schuift dan aan. De van oorsprong Nederlandse wedstrijd, die de laatste jaren door een Belgische organisatie wordt geleid, zou volgens de plannen in een tweede divisie terechtkomen. Samen met koersen als de Ronde van Polen, de Ronde van het Baskenland en de Ronde van Catalonië.
De Rondes van Frankrijk, Spanje en Italië vormen samen met de grote klassiekers en koersen als de Tour Down Under en de Ronde van Peking de eerste divisie.
22 renners per ploeg
Een andere noviteit in 2015 is een maximum van 22 renners. In 2014 mogen WorldTour-ploegen nog dertig renners onder contract hebben.
De plannen voor minder topploegen (16 in plaats van 18) en minder koersdagen (120 in plaats van 154) krijgen ook verder gestalte. Daarover publiceerde de UCI al eerder documenten.
Logisch, die laatste 2 dat zijn idd een paar monumenten van de wielersport die horen gewoon in de eerste divisie thuisquote:De Rondes van Frankrijk, Spanje en Italië vormen samen met de grote klassiekers en koersen als de Tour Down Under en de Ronde van Peking de eerste divisie.
Nope, beide eerste divisie maar inderdaad na elkaar gehouden. Eerst Parijs-Nice, dan Tirreno.quote:Op vrijdag 1 november 2013 07:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Logisch, die laatste 2 dat zijn idd een paar monumenten van de wielersport die horen gewoon in de eerste divisie thuis
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de Enecotour en Ronde van Polen dat wel horen, maar b.v. een Ronde van het Baskenland, Dauphiné Libere, Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, Ronde van Zwitserland wel).
Parijs-Nice en Tirreno mogen dan trouwens ook niet op dezelfde data, als er niet 2 koersen tegelijk mogen. Of gaat 1 daarvan naar de 2e divisie en 1 naar de 3e?
Het lijkt er op alsof de UCI een aantal wedstrijden de nek wil omdraaien ten faveure van eigen wedstrijden.
Die koersen uit de 2de divisie krijgen alsnog wel 75% van de WT-ploegen aan de start, aangevuld met ploegen uit een lagere categorie. Op zich kan dat een voordeel zijn, omdat dan bijvoorbeeld de Eneco Tour mindere ongemotiveerde ploegen aan de start hebben die enkel komen omdat ze moeten (en ook nog een B-ploeg sturen).quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit kan wel eens de doodsteek worden voor veel wedstrijden.
Organisatoren hebben het de laatste jaren toch al moeilijk om het financieel rond te krijgen. Als je dan ook nog eens teruggezet wordt naar een lagere divisie kan ik me voorstellen dat het helemaal moeilijk wordt om het rond te krijgen.
Kan? Dat is gewoon zeker hoor. Met de cap op het aantal te rijden wedstrijden en maar 22 renners in een team, zal een ploeg gewoon heel kritisch moeten kijken naar welke derdedivisiewedstrijden er nog gereden kunnen worden en dat zal dan heel minimaal zijn. Dat worden dan gewoon praktisch talentenraces, waar de grote ploegen hun opleidingsploegen op af sturen. Hoe aantrekkelijk is dat nog voor sponsoren? Nul komma nul lijkt me.quote:Op vrijdag 1 november 2013 10:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit kan wel eens de doodsteek worden voor veel wedstrijden.
Organisatoren hebben het de laatste jaren toch al moeilijk om het financieel rond te krijgen. Als je dan ook nog eens teruggezet wordt naar een lagere divisie kan ik me voorstellen dat het helemaal moeilijk wordt om het rond te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |