[twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 19-09-2013 om 17:15:40Thanks Topsportdesk @Rabo_EV for this beautiful bouquet of flowers...
- http://t.co/0PJD4KRPzX reageer retweet
Daar is niks mis mee, maar moet je dan 7 ton in één wedstrijd steken? Een groot land als China moet zo'n koers zelf kunnen financieren.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch is daar ook wel iets voor te zeggen, dat de internationale wielerunie probeert de sport te verbreden en daar ook wat geld insteekt vind ik niet heel gek.
Plus je krijgt dan belangenverstrengeling: de organisator van de koers die bepaalt welke wedstrijden in de Protour komen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee, maar moet je dan 7 ton in één wedstrijd steken? Een groot land als China moet zo'n koers zelf kunnen financieren.
nog (ver) onder de eneco tour, dus stelt geen reet voorquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:40 schreef Jellereppe het volgende:
Ik heb geen verstand van het wielrennen, maar wat stelt de ronde van Peking voor op het wereldtoneel? De Tour, Giro en Vuelta zijn de grote drie en verder? Iemand?
Ik had die indruk al, omdat je haast geen grote namen ziet fietsen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:42 schreef franklop het volgende:
[..]
nog (ver) onder de eneco tour, dus stelt geen reet voor
Ja tuurlijk, haal de koersen waarin Nederland nog eens wat presteert maar wegquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er zitten sowieso te veel rittenkoersen in de World Tour. Bij de top 5 van minst WT-waardige wedstrijden zitten waarschijnlijk 4 rittenkoersen.
Weg met Eneco en Polen, Vuelta wat vroeger leggen en opwaarderen eindejaarskoersen in Italië, zodat je een mooi Italiaans klassiek najaar hebt. Parijs-Tours kan daar dan een mooie epiloog vormen. Peking mag uiteraard helemaal weg, geen probleem met globaliseren, maar toch niet in China... ga dan voor meer wedstrijden in de VS of Canada. Of probeer iets met de WT in Colombia.
Niet waar, want Gesink.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik had die indruk al, omdat je haast geen grote namen ziet fietsen.
twitter:Renikart twitterde op zondag 13-10-2013 om 17:55:32@thijszonneveld aparte signatuur van van winden bij tekenen startlijst
#Beijing http://t.co/yxlKFMYpIv reageer retweet
quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:13 schreef marcodej het volgende:
twitter:Renikart twitterde op zondag 13-10-2013 om 17:55:32@thijszonneveld aparte signatuur van van winden bij tekenen startlijst
Verschilletje is wel dat sommige van die landen gewoon dik betalen om de F1 er naar toe te halen en hier de UCI moet betalen omdat de Chinezen het zelf aan de reet zal roesten.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik ben ook niet 'happig' op de niet europese WT wedstrijden.
Maarja, toen de Formule 1 ook steeds meer buiten Europa ging rijden hoorde je supporters ook klagen.
En zie nu, of het nu Singapore of Zuid Korea is. de echte fans staan er voor op.
Ik heb niet de indruk dat er veel fans opstaan voor de Ronde van Peking. Al was het alleen al omdat het alleen op Eurosport te zien is, en die trekken iha niet de echt hoge kijkcijfers.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Maarja, toen de Formule 1 ook steeds meer buiten Europa ging rijden hoorde je supporters ook klagen.
En zie nu, of het nu Singapore of Zuid Korea is. de echte fans staan er voor op.
Dat wou ik nog toevoegen, maar jij bent me voor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:10 schreef OProg het volgende:
om de F1 er naar toe te halen en hier de UC
Nee. Maar je zal als renner altijd RVV of etappe in de tour willen winnen boven Peking.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat wou ik nog toevoegen, maar jij bent me voor.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je achter enkele jaren waarschijnlijk niemand meer hoort klagen.
Formule 1 heeft Monaco, Spa, Silverstone en Monza als DE klassiekers.
RVV-PR en LBL zullen waarschijnlijk Nooit uit de Worldtour verdwijnen
Whehe.quote:Op zondag 13 oktober 2013 18:13 schreef marcodej het volgende:
er zijn ook maar 20 GP's en er zijn 150 koersdagen, da's nogal een verschil. Als je 2 GP's niet kijkt dan mist je 10% van het seizoen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
Al was dit wel echt een 'loper'. Nergens boven de 6 procent.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:19 schreef Marcoss het volgende:
Tony ook weer "gewoon" 6de, die kan ook aardig klimmen als hij het wil.
Niet te veel van verwachten. Er eindigen 4 man voor hem die het hele jaar al gemiddeld beter zijn dan Gesink. Zeker Martin (x2) en Costa zijn gewoon beter dit jaar en Bakelants is gemiddeld ook nog wat beter. Terrein zou hem dan wel moeten liggen maar het is al vrij lang geleden dat Gesink echt goed geklommen heeft.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:16 schreef Marcoss het volgende:
In dit veld had ik ook meer verwacht van Gesink ja
Dat verklaart ook Gesink's prestatie. Niet steil genoeg voor hem. Hij komt alleen tot zijn recht op een berg met een gemiddeld percentage tussen 6,6 en 6,8%.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:21 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Al was dit wel echt een 'loper'. Nergens boven de 6 procent.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:47 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat verklaart ook Gesink's prestatie. Niet steil genoeg voor hem. Hij komt alleen tot zijn recht op een berg met een gemiddeld percentage tussen 6,6 en 6,8%.
Dit is nog een graadje erger (het ophemelen van de prestatie van Gesink vind ik overigens meevallen) :quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:18 schreef Slobeend het volgende:
Dat Twitteraccount van BelkinGesink ophemelen om z'n mooie 8e plaats.
De fucking Ronde van Peking, Als je dan al blij moet zijn met wat nietszeggende klasseringen in totaal nietszeggende klassementen buiten het AK ben je wel erg snel tevreden.quote:A rider in every ranking
The Belkin Pro Cycling Team concluded the WorldTour in style in China. In every ranking of the Tour of Beijing, a rider of the green team finished in the top ten. Gesink ended in eighth, Wilco Kelderman concluded the race as fifth best young rider, Moreno Hofland as ninth best sprinter and Marc Goos eighth in the mountain classification.
Die voelde ik aankomen. Ik vind het vermoeiend dat ze overal positief over zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat moeten ze dan zeggen. Waar je je al niet druk om kunt maken...
ja, dat is dan ook precies het doel van een PR-afdeling van een wielerploegquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:44 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die voelde ik aankomen. Ik vind het vermoeiend dat ze overal positief over zijn.
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja, dat is dan ook precies het doel van een PR-afdeling van een wielerploeg
En je kan ook op elke slak zout gaan leggenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.
Amerikaans optimisme is dus niet besteedt aan zure Nederlanders zoals jij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja, maar je kan ook overdrijven. Je hebt ook nog zoiets als realisme.
Dit dus. Het zal me verder een worst wezen, maar dit valt me specifiek bij Belkin op. Deze tweet bedoelde ik overigens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:18 schreef Ereinion het volgende:
Er is een verschil tussen optimisme en overkomen als een lid van de Josti band. als je om alles gaat juichen, dan is na een tijdje een echt goede prestatie ook niet meer van enige waarde. De 9e sprinter en 8e plek in het bergklassement in de Ronde van Peking, kom op zeg, dat is wel heel laag.
twitter:TeamBelkin twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 10:04:49#TourofBeijing - @RGUpdate ends his season with an eighth place in the GC of the @TourofBeijing! Strong race by Gesink. reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op dinsdag 15-10-2013 om 14:44:00Vergelijking gemaakt tussen het aantal World Tour-punten en totaal aantal zeges (dus ook buiten WT). Opmerkelijk! http://t.co/vtWFxV9hhF reageer retweet
WT bestaat ook nog niet zo lang, maar in 2010 scoorde Milram in de ProTour nog lager. Is wel een wedstrijdje bijgekomen sindsdien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:48 schreef Drebbelman het volgende:
Dat aantal WT-punten van Vacansoleil is wel echt om te janken zeg. Heeft er ooit een WT-team zo slecht gescoord?
De twitter van Vacansoleil kan nooit echt positief zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:19 schreef Marcoss het volgende:
Movistar haalde enkel in Beijing al meer punten dan Vacansoleil in het hele jaar..
En die Twitter-accounts van wielerploegen zijn allemaal positief, daar is Belkin geen uitzondering in. Garmin, OPQS, Movistar, BMC, één en al positief..
Hehe, die doen niet veel meer dan het doorgeven van de opstellingen voor de wedstrijden en de wedstijdverslagen inderdaad..quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:20 schreef OProg het volgende:
[..]
De twitter van Vacansoleil kan nooit echt positief zijn.
Bij het WK heeft de UCI elk jaar een Amerikaanse speaker.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef MCH het volgende:
[..]
Amerikaans optimisme is dus niet besteedt aan zure Nederlanders zoals jij.
Hoho, vergeet zijn overheersing niet in de Ronde van Wallonië van dit jaar.quote:
Overigquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:42 schreef Evertjan het volgende:
Renners kiezen Greg Van Avermaet tot Flandrien 2013
En de eerste etappe in 'The Larry H.Miller Tour of Utah', toen kon deze award hem eigenlijk al niet meer ontgaan nee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Hoho, vergeet zijn overheersing niet in de Ronde van Wallonië van dit jaar.
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Internationale Flandrien: Chris Froome
36ste in LBL. Enigste resultaat in een Belgische koers. Maar kennelijk boeit dat niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?
Bij flandriens denk ik nl. aan kasseienvreters.
Enige.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:53 schreef borisz het volgende:
[..]
36ste in LBL. Enigste resultaat in een Belgische koers. Maar kennelijk boeit dat niet.
quote:Wielerproject Alonso gaat door
De wens van Formule 1-coureur Fernando Alonso om een wielerploeg op te richten wordt vervuld. De tweevoudig wereldkampioen begint het avontuur met de hulp van twee hoofdsponsoren. Eerder liepen gesprekken om de failliete Euskaltel-ploeg over te nemen stuk.
Alonso wil zijn nieuwe ploeg en de plannen die hij daarmee heeft presenteren tijdens de Tour de France van 2014. De ploeg zou dan vanaf 2015 moeten koersen. Het doel is om een top World Tour-team te formeren.
De komst van een nieuwe Spaanse ploeg is een opsteker voor het Spaanse wielrennen. Momenteel heeft alleen Movistar een licentie om in World Tour-wedstrijden te koersen.
http://nos.nl/artikel/563758-wielerproject-alonso-gaat-door.html
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft die al eens een kassei van dichtbij gezien? Of is dat niet relevant voor deze verkiezing?
Dat is niet relevant voor deze prijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Overigens hoeft een Flandrien an sich ook niet te duiden op iemand die in het Vlaamse werk actief is.quote:De Flandrien-Trofee is een prijs van het Vlaamse dagblad Het Nieuwsblad voor de beste wielrenner van het jaar.
Het jaar dat hij ook een 22e plek wist te veroveren in de Grote Scheldeprijs.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.
2008 in het bos:
[ afbeelding ]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het jaar dat hij ook een 22e plek wist te veroveren in de Grote Scheldeprijs.
En hij toonde zijn klimcapaciteiten al in LBL en de Waalse Pijl: 84e en 115e.
Gadverdamme wat een vetlel, Noval is er niks bij.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij zei in de reactie Parijs Roubaix te hebben gereden ooit.
2008 in het bos:
[ afbeelding ]
Idd. En de Telegraaf is als enige kritisch over doping zegt iequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 00:53 schreef Zelva het volgende:
We moeten gaan letten op Sagan volgens Ray, talentje in opkomst.
En dat Froome een half jaar lang kan domineren, tegen alle ontwikkelingen in, dat moeten we toejuichen en geen vraagtekens bij zetten.
Mooie klimtechniek van die Fro-me.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:
Rond 8:16
En 4 jaar later rijdt die gewoon iedereen bergop naar huisquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En een jaar later klom hij zo goed dat hij vrijwillig extra meters aflegde in de klim:
Rond 8:16
Marginal gains.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En 4 jaar later rijdt die gewoon iedereen bergop naar huis
quote:‘Geen Ronde of Omloop voor Philippe Gilbert’
Allan Peiper voert nu het hoge sportieve woord bij BMC en wil met een door Sky geïnspireerde aanpak – niet koersen om te trainen, maar trainen om te koersen – het kwakkelseizoen 2013 doen vergeten. Voor Philippe Gilbert betekent dat geen Omloop Het Nieuwsblad, geen Kuurne-Brussel-Kuurne en ook geen Ronde van Vlaanderen, maar wel een meerdaagse stage specifiek gericht op de Ardennenklassiekers.
Er is duidelijk op tafel geklopt bij BMC. ‘2013 bracht niet wat we ervan verwachtten’, aldus geldschieter Andy Rihs. ‘We wonnen dertig koersen, maar veel te laat op het seizoen. Het is zoals in het voetbal. Als je er niet meteen staat, hink je het hele jaar achterop.’
De kop van John Lelangue rolde en Allan Peiper promoveerde van Performance Manager tot Sport Manager. De Australische Ninovieter is nu de patron van de sportdirecteurs en propageert een beleid dat onmiskenbaar schatplichtig is aan Sky: minder koersen, meer specifieke trainingen. En een strakkere opvolging van elke renner door coaches van het team, niet van de renner. De prestatiecel van BMC werd daarom versterkt met een voormalige olympische coach. Ook al naar het voorbeeld van Sky. Peiper wil duidelijk, net als Sky, breken met de traditionele trainingsmethodes. Vraag is of de renners willen meestappen in het verhaal. Want BMC herbergt maar liefst vier ex-wereldkampioenen. Onder wie Philippe Gilbert.
‘Philippe is een wielrenner van de oude stempel’, aldus Peiper. ‘Hij heeft zelfs nog nooit een trainer gehad. Maar de wereld is veranderd. Je kan niet meer van de Omloop Het Nieuwsblad tot Luik-Bastenaken-Luik meedraaien. Het is beter dat hij past voor de Omloop en Kuurne. En de Ronde van Vlaanderen is niet te combineren met de Ardense klassiekers. Ik heb er met Philippe over gepraat. Hij begrijpt het. Hij zal volgend jaar een heel ander programma rijden. Qatar en Oman in plaats van Tour Down Under, Tirreno in plaats van Parijs-Nice om te pieken naar zijn eerste objectief: de vernieuwde Milaan-Sanremo. Geen Ronde van Vlaanderen, maar een specifieke trainingssessie, en Baskenland en Brabantse Pijl om te pieken naar de Ardennen. Na een rustige zomer zonder Tour volgt een derde piek naar het WK, gevolgd door nog een grote koers.’
Trainers zijn ook overrated. Je moet een dokter hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:52 schreef marcodej het volgende:
Nog nooit een trainer gehad. Wist ik niet eens.
Wel vanaf Oman tot en met de Tour de France.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:19 schreef wimderon het volgende:
"Je kan niet meer van de Omloop Het Nieuwsblad tot Luik-Bastenaken-Luik meedraaien."
Dat gaat prima als je er in die periode een keer of drie een maand uit bent. En zeker als het daarna zo goed als gedaan is en niet ook nog even een Vuelta, WK en Lombardije in topvorm afgewerkt worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wel vanaf Oman tot en met de Tour de France.
Ik ben dat gezeur op Rodriguez zo onderhand wel zat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gaat prima als je er in die periode een keer of drie een maand uit bent. En zeker als het daarna zo goed als gedaan is en niet ook nog even een Vuelta, WK en Lombardije in topvorm afgewerkt worden.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Trainers zijn ook overrated. Je moet een dokter hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |