Haha, Hardcore heeft niks te maken met Metal, gekkie.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:16 schreef porsche1 het volgende:
Gebruik een andere term als Hardcore.
Wij zijn hier in Nederland en niet in het gore Amerika. Hardcore is hier gabberhouse.
Metal gekkie.
De hardcore die we hier kennen als "metal" is vaak ook "maar" een brutere, hardere, ruigere vorm van punkquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:01 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Haha, Hardcore heeft niks te maken met Metal, gekkie.
In 1981 gebruikte ze hier in Nederland al de term Hardcore.
Hardcore en metal werd pas midden jaren 80 met elkaar gemengd, jouw definitie van Hardcore is Hardcore house en dateert van een stuk later. Dus zoek zelf een andere term.
is ook goede hardcore!quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:59 schreef NikeyAjax het volgende:
Ik zie een 10 tot 20 jaar leeftijd verschil in de topic.
Mijn definitie van Hardcore is toch echt anders.
Wat latere metalcore:
Killswitch Engage, Chimaira, Unearth,...quote:
ga maar weer weg, geen opgeschorwen blanke koppies hierquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:16 schreef porsche1 het volgende:
Gebruik een andere term als Hardcore.
Wij zijn hier in Nederland en niet in het gore Amerika. Hardcore is hier gabberhouse.
Metal gekkie.
Ben het helemaal met je eens tot voor de kommaquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga maar weer weg, geen opgeschorwen blanke koppies hier
2 of 3 weken geleden while she sleeps live gezien in antwerpen. was echt geweldig, ze klinken goed live en driekwart van het publiek ging ook nog een helemaal los.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:49 schreef xepera9 het volgende:
Oeh, die While She Sleeps klinkt ook lekker.
Ja, je moet 't live zien. Een voorbeeldje:
@BanaantjeEE binnenkort e.e.a in klokgebouw Eindhoven!
di's bijna popmuziekquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:44 schreef otaku-desu het volgende:
hardcore project van de zanger van Senses Fail
zijn er hier mensen die naar de Vans Warped Tour gaan?
parkway drive live is ook heel goed, alleen jammer dat het de enige echt goede band is van die warped tour line upquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:01 schreef xepera9 het volgende:
De Vans Warped Tour ja, in het Klokgebouw, met Parkway Drive, die ik al heel lang eens wil zien. Maar eind november ook Speedfest en Distortion Fest, met metal en hard-/metalcore. Genoeg te doen.
Vans Warped Tour is enkel in Nederland?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:01 schreef xepera9 het volgende:
De Vans Warped Tour ja, in het Klokgebouw, met Parkway Drive, die ik al heel lang eens wil zien. Maar eind november ook Speedfest en Distortion Fest, met metal en hard-/metalcore. Genoeg te doen.
crossfaith is wel cool. John Coffey was op metropolis, dat is ook nog wel cool.quote:Op zondag 13 oktober 2013 17:46 schreef xepera9 het volgende:
...en Bring me the Horizon zijn de dag ervoor in 013. Vans Warped Tour komt dacht ik niet naar België.
Ik geloof dat je gelijk hebt, otaku-desu, helaas. Heb inmiddels wat geluisterd. Misschien dat deze bands nog een beetje interessant kunnen zijn: Crossfaith (+industrial), Like Moth To Flames, Hacktivist (+rap), No Turning Back - altijd goed.
Maar ik ben zelf inmiddels nieuwsgierig geworden naar The Charm The Fury uit Nederland.
Ja, nee sorry, valt niet onder metalcore, maar zoals gezegd heb ik een uitgebreide stijlquote:Op zondag 13 oktober 2013 19:28 schreef xepera9 het volgende:
Ja, Morda! Die zijn écht goed.
Ik weet niet of Doncker onder hardcore/metalcore valt? Rest moet ik nog luisteren.
Klinkt vet agressiefquote:Op zondag 13 oktober 2013 18:50 schreef xepera9 het volgende:
Klinkt leuk, idd. Meer van die riffs van 2:33 graag.
Deze gitaren dan, scherp als messen zwaarden. Voor de liefhebbers van het zware werk:
Gratis downloads: http://www.fftcrecords.com/downloads.cfm
ze gaan echt super hard vorig jaar stonden ze nog in kleine op een lokaal festival en nu hebben ze al op een festival waar parkway drive en the ghost inside kwamen gespeeld en binnenkort doen ze in europa tour als het goed is met deze gasten:quote:Op zondag 13 oktober 2013 19:39 schreef banaantjeEE het volgende:
Damn, As Prayers Fail klinkt echt wel top. Professionele sound, lijkt wel prima te kunnen meedraaien op internationaal niveau?
Damn, super! Wat een ontdekking. Doet me een beetje denken aan E. Town Concrete qua rapcore. Stem is zalig, zo ook de tekstenquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:50 schreef otaku-desu het volgende:
dit vind ik echt een badass band. (post-hardcore)
2 LP's Somewhere At The Bottom Of The River Between Vega And Altair en dezequote:Op zondag 13 oktober 2013 21:03 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Damn, super! Wat een ontdekking. Doet me een beetje denken aan E. Town Concrete qua rapcore. Stem is zalig, zo ook de teksten![]()
Hebben ze een LP of enkel een EP?
Ja, heb ze hier ook teruggevondenquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef otaku-desu het volgende:
[..]
2 LP's Somewhere At The Bottom Of The River Between Vega And Altair en deze
dan ook nog 6 EP's en 2 split albums
Ze zijn nog best jong maar ze kunnen echt goede teksten schrijven. Net of je steeds een verhaal zit te luisteren. Komt denk doordat de zanger eerst een schrijver wilde worden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:05 schreef banaantjeEE het volgende:
Heb ze trouwens gevonden:
http://alter-side.net/200(...)t-the-bottom-of.html
Man, welke leeftijd hebben die knullen?
Doe me ook wat denken aan Glassjaw en Snapcase. Misschien ken je die ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de groetjes (p.s. bullet for my valentine, trivum en al dat soort aids is kut)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 21:40:33 ]
klinkt cool, ik weet niet of je dit erg gaat vinden maar het doet me een beetje denken aan Three Days Grace oudere albumsquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:15 schreef banaantjeEE het volgende:
Wat vind je hier van?
Band noemt Stutterfly (ondertussen gaan ze door het leven als Secret and Whisper). Dit omdat de zanger wegging. Sindsdien vind ik ze maar niets meer. Maar Broken Pieces heb ik in mijn puberjaren kapotgedraaid
nee hoorquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:24 schreef banaantjeEE het volgende:
Heb hier nog een cd van Trivium liggen
The Dillinger Escape Plan![]()
The World is a Beautiful Place and I'm no Longer Afraid to Die![]()
Maar lijkt me meer Post Rock?
FOR MY FINAL TRICKquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef otaku-desu het volgende:
[..]
klinkt cool, ik weet niet of je dit erg gaat vinden maar het doet me een beetje denken aan Three Days Grace oudere albums
Snapcase is awesome
dit vind ik ook een vet nummer
wildere versie van La Dispute
Vooral Exile Etiqette. Heb die cd nog gekocht op sneeuwvakantie in Andorra...quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:25 schreef otaku-desu het volgende:
[..]
klinkt cool, ik weet niet of je dit erg gaat vinden maar het doet me een beetje denken aan Three Days Grace oudere albums
Snapcase is awesome
dit vind ik ook een vet nummer
wildere versie van La Dispute
quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:17 schreef Trollscience het volgende:
subliem genre
een greep uit mijn favoriete albumszit goed spul tussen en veel dat ik niet kenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de groetjes (p.s. bullet for my valentine, trivum en al dat soort aids is kut)
snowing klinkt erg vet, de rest ga ik ook nog luisteren![]()
KSEquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:17 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Killswitch Engage, Chimaira, Unearth,...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Vancouver is een EP maar heeft toch nog een runtime van 35 minuten ofzoquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:07 schreef otaku-desu het volgende:
[..]
2 LP's Somewhere At The Bottom Of The River Between Vega And Altair en deze
dan ook nog 6 EP's en 2 split albums
quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
FugaziAt the Drive-In
We Are The Ocean
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:25 schreef Trollscience het volgende:
oooh shieeet!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Under the Running BoardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., beter hebben ze niet gemaakt
Vond Calculating Infinity beter eigenlijk, heb het idee dat ze op UTRB nog een beetje hun stijl waren uit aan het proberen en het op CU geperfectioneerd hadden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:54 schreef brooklyndodger het volgende:
Hoi
Ohja zei iemand metalcore?
[..]
Under the Running Board, beter hebben ze niet gemaakt
Helemaal, was ook behoorlijk pissed toen die kiss it goodbye tour van vorig jaar gecanceld werd. Je vergeet trouwens het beste wat de mensen van kiss it goodbye ooit hebben gedaan, roschach!quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef OMG het volgende:
Eigenlijk kan me het meeste van de nieuwerwetse dingen me niet boeien. Jaren '90 - vroege '00 metalcore was de shit.
Rorschach!quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:45 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Helemaal, was ook behoorlijk pissed toen die kiss it goodbye tour van vorig jaar gecanceld werd. Je vergeet trouwens het beste wat de mensen van kiss it goodbye ooit hebben gedaan, roschach!
Prachtig frisky dingo av heb je trouwens ook. Ja Rorschach woprd nooit oud.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:49 schreef OMG het volgende:
[..]
Rorschach!. Ik zet zo Autopsy eens op. Lang geleden dat ik dat geluisterd heb.
.
Minor ThreatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Dillinger Escape Plan
La Dispute (leren kennen nu)
Die anderen ken ik niet
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
Het gaat niet zozeer over hardcore/punk. Meer over Metalcore, Post-Hardcore, Nu Metal,...quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef OMG het volgende:
Wel Botch, Converge, etc., maar geen Coalesce? Schande.
En van hun Led Zeppelin cover album;
Dan is er ook nog een heldenband als Drowningman;
Deadguy;
En na Deadguy kwam Kiss It Goodbye;
Eigenlijk kan me het meeste van de nieuwerwetse dingen me niet boeien. Jaren '90 - vroege '00 metalcore was de shit.
En wat MarsX linkt, want dit hele topic had net zo goed in het centrale hardcore / punk topic gekund.
Dat zuigde kloten zeggen op ieperquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Deze gasten zijn ook back in business:
Manman, wat heb ik die gemist
Oek nen vlaming?quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:54 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Dat zuigde kloten zeggen op ieper
Geen Vlaming, wel een grensgeval. Nee ik kan er ook niks mee geef me dan maar liever die cro mags set op het hoofdpodium toen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oek nen vlaming?
Vind je het niet goed?
Welk genre luister je vooral?quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:55 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Geen Vlaming, wel een grensgeval. Nee ik kan er ook niks mee geef me dan maar liever die cro mags set op het hoofdpodium toen.
Ik persoonlijk hanteer een categorisering waarbij ik uiteindelijk alle metalcore, post-hardcore, screamo, etc. onder de noemer "hardcore" gooi. Dus vandaar. Maar goed, dat ben ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer over hardcore/punk. Meer over Metalcore, Post-Hardcore, Nu Metal,...
Mijn 'achtergrond/roots(quote:
Geweldig lijstje en Punch is een van de beste powerviolence bands die ik ooit heb mogen meemaken live.quote:
Hoe goed was Mind Eraser gisteravond? En hoe briljant is VOID?quote:
Ik zit ziek thuis en had tickets dus wrijf er maar inquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:14 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Hoe goed was Mind Eraser gisteravond? En hoe briljant is VOID?
ik zat er nog aan te denken maar had het nog niet gedaanquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
otaku, het verbaasd me dat je Enter Shikari nog niet hebt vernoemd
Beest van een band, hun laatste release zover was ook geweldigquote:
Zei iemand crust?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:36 schreef MarsX het volgende:
beter maken we hier een power violence/crust/grind topic van
Ah, dit was mijn eerste.quote:
Punch is meer powerviolence maar dit zit dicht tegen screamo aan, Margrudergrind is behoorlijk hardcore zang altijd in mijn mening.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:08 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ah, dit was mijn eerste.![]()
Punch en Margrudergrind kan ik ook wel waarderen. Alleen hou ik die stem niet zo lang uit.Ik noem dat dan altijd 'screamo', maar weet niet of dat de goede term is.
Dank voor de uitleg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 02:36 schreef brooklyndodger het volgende:
Punch is meer powerviolence maar dit zit dicht tegen screamo aan, Margrudergrind is behoorlijk hardcore zang altijd in mijn mening.
Screamo ja. Lo-fi katten gejank met hoge gestemde gitaren uit kelders gemaakt door jongens die teveel Russische schrijvers lezen.:
[ afbeelding ]
Destination: Blood knalt nu uit mijn speakers en ik zit weer hard de ultieme (arrogante snobitsiche) skramz lyrics mee te schreeuwen:quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.
Dat nummer van Jeromes Dream heeft wel wat. Maar vaak kan ik muziek in dat genre niet goed volgen, het is voor mij dan een brei geluid. Ik snap ook niet hoe ze de nummers zelf kunnen onthouden.
Orchid snap ik wat beter:
En deze band, die ik net heb ontdekt:
Check dan zeker deze tribute cd:quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:36 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Destination: Blood knalt nu uit mijn speakers en ik zit weer hard de ultieme (arrogante snobitsiche) skramz lyrics mee te schreeuwen:
this is our party
we pick the records
we set the dresscode.
and make love on the dance floor.
like it or not we're the
only game in town!
Hilarisch hoe slecht de meeste van de Orchid teksten ook zijn. Gewoon een 21 jarige jongen die probeert intelligent te ogen en zich af te zetten tegen alles.
Orchid is natuurlijk de ultieme screamo band en de absolute instapper voor iedereen die interesse heeft in het stijltje. Compleet terecht ook, de opname kwaliteit is net wat beter dan de meeste bands en de band heeft een net toegankelijkere geluid dan bijvoorbeeld Jeromes Dream die er soms een ambient soundscape er tussen door knallen.
Ja geweldig, staat hier ook in de kast. Ken de gast achter Dog Knights ook een beetje persoonlijk(door weer andere kennisen van me) door 2 jaar Cry Me A River Fest in Duitsland. Extreem toffe kerel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:42 schreef MarsX het volgende:
[..]
Check dan zeker deze tribute cd:
http://dogknightsproducti(...)bute-to-orchid-12-lp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |