Het gaat niet zozeer over hardcore/punk. Meer over Metalcore, Post-Hardcore, Nu Metal,...quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef OMG het volgende:
Wel Botch, Converge, etc., maar geen Coalesce? Schande.
En van hun Led Zeppelin cover album;
Dan is er ook nog een heldenband als Drowningman;
Deadguy;
En na Deadguy kwam Kiss It Goodbye;
Eigenlijk kan me het meeste van de nieuwerwetse dingen me niet boeien. Jaren '90 - vroege '00 metalcore was de shit.
En wat MarsX linkt, want dit hele topic had net zo goed in het centrale hardcore / punk topic gekund.
Dat zuigde kloten zeggen op ieperquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:53 schreef banaantjeEE het volgende:
Deze gasten zijn ook back in business:
Manman, wat heb ik die gemist
Oek nen vlaming?quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:54 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Dat zuigde kloten zeggen op ieper
Geen Vlaming, wel een grensgeval. Nee ik kan er ook niks mee geef me dan maar liever die cro mags set op het hoofdpodium toen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oek nen vlaming?
Vind je het niet goed?
Welk genre luister je vooral?quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:55 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Geen Vlaming, wel een grensgeval. Nee ik kan er ook niks mee geef me dan maar liever die cro mags set op het hoofdpodium toen.
Ik persoonlijk hanteer een categorisering waarbij ik uiteindelijk alle metalcore, post-hardcore, screamo, etc. onder de noemer "hardcore" gooi. Dus vandaar. Maar goed, dat ben ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:46 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer over hardcore/punk. Meer over Metalcore, Post-Hardcore, Nu Metal,...
Mijn 'achtergrond/roots(quote:
Geweldig lijstje en Punch is een van de beste powerviolence bands die ik ooit heb mogen meemaken live.quote:
Hoe goed was Mind Eraser gisteravond? En hoe briljant is VOID?quote:
Ik zit ziek thuis en had tickets dus wrijf er maar inquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:14 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Hoe goed was Mind Eraser gisteravond? En hoe briljant is VOID?
ik zat er nog aan te denken maar had het nog niet gedaanquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
otaku, het verbaasd me dat je Enter Shikari nog niet hebt vernoemd
Beest van een band, hun laatste release zover was ook geweldigquote:
Zei iemand crust?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:36 schreef MarsX het volgende:
beter maken we hier een power violence/crust/grind topic van
Ah, dit was mijn eerste.quote:
Punch is meer powerviolence maar dit zit dicht tegen screamo aan, Margrudergrind is behoorlijk hardcore zang altijd in mijn mening.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:08 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ah, dit was mijn eerste.![]()
Punch en Margrudergrind kan ik ook wel waarderen. Alleen hou ik die stem niet zo lang uit.Ik noem dat dan altijd 'screamo', maar weet niet of dat de goede term is.
Dank voor de uitleg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 02:36 schreef brooklyndodger het volgende:
Punch is meer powerviolence maar dit zit dicht tegen screamo aan, Margrudergrind is behoorlijk hardcore zang altijd in mijn mening.
Screamo ja. Lo-fi katten gejank met hoge gestemde gitaren uit kelders gemaakt door jongens die teveel Russische schrijvers lezen.:
[ afbeelding ]
Destination: Blood knalt nu uit mijn speakers en ik zit weer hard de ultieme (arrogante snobitsiche) skramz lyrics mee te schreeuwen:quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Dank voor de uitleg.
Dat nummer van Jeromes Dream heeft wel wat. Maar vaak kan ik muziek in dat genre niet goed volgen, het is voor mij dan een brei geluid. Ik snap ook niet hoe ze de nummers zelf kunnen onthouden.
Orchid snap ik wat beter:
En deze band, die ik net heb ontdekt:
Check dan zeker deze tribute cd:quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:36 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Destination: Blood knalt nu uit mijn speakers en ik zit weer hard de ultieme (arrogante snobitsiche) skramz lyrics mee te schreeuwen:
this is our party
we pick the records
we set the dresscode.
and make love on the dance floor.
like it or not we're the
only game in town!
Hilarisch hoe slecht de meeste van de Orchid teksten ook zijn. Gewoon een 21 jarige jongen die probeert intelligent te ogen en zich af te zetten tegen alles.
Orchid is natuurlijk de ultieme screamo band en de absolute instapper voor iedereen die interesse heeft in het stijltje. Compleet terecht ook, de opname kwaliteit is net wat beter dan de meeste bands en de band heeft een net toegankelijkere geluid dan bijvoorbeeld Jeromes Dream die er soms een ambient soundscape er tussen door knallen.
Ja geweldig, staat hier ook in de kast. Ken de gast achter Dog Knights ook een beetje persoonlijk(door weer andere kennisen van me) door 2 jaar Cry Me A River Fest in Duitsland. Extreem toffe kerel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 22:42 schreef MarsX het volgende:
[..]
Check dan zeker deze tribute cd:
http://dogknightsproducti(...)bute-to-orchid-12-lp
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |