Vorig jaar was het anders geen probleem.quote:
Beetje matige lijst.quote:[..]
[..]
Begin van het topic, een van de eerste lijsten.
dat valt ook nog wel mee, meer problemen geven bands met of zonder The... zo worden Beatles, Cure, Doors helaas bijna net zo vaak zonder The gepost als met, maar die heb ik redelijk scherp, bij minder bekende bands is het soms zoeken en soms glipt er wel eens een door.quote:Op zondag 13 oktober 2013 11:58 schreef Gatenkaas het volgende:
Vorig jaar was het anders geen probleem.
als men de moeite neemt om het jaartal er achter te zetten, lijkt het mij al een stuk makkelijker.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
dat valt ook nog wel mee, meer problemen geven bands met of zonder The... zo worden Beatles, Cure, Doors helaas bijna net zo vaak zonder The gepost als met, maar die heb ik redelijk scherp, bij minder bekende bands is het soms zoeken en soms glipt er wel eens een door.
Hetzelfde geldt voor Jimi Hendrix / The Jimi Hendrix Experience en met samenwerkingen artiest 1 & artiest 2 vs artiest 2 & artiest 1 (al geldt dat meer voor songs dan albums).
Ook een vergeten album, samen met Things Fall Apart. Dan was m'n lijst misschien al wat 'beter' geweest.quote:
niet perse hoor... en daar gaat het ook nog wel eens mis, als jaren van spotify, wiki of AMG worden gebruikt...quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
als men de moeite neemt om het jaartal er achter te zetten, lijkt het mij al een stuk makkelijker.
RYM wordt er ook niet duidelijker op nu je per release ook weer een alternatieve naam voor de artiest kan opgeven ...quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:11 schreef ranja het volgende:
[..]
dat valt ook nog wel mee, meer problemen geven bands met of zonder The... zo worden Beatles, Cure, Doors helaas bijna net zo vaak zonder The gepost als met, maar die heb ik redelijk scherp, bij minder bekende bands is het soms zoeken en soms glipt er wel eens een door.
Hetzelfde geldt voor Jimi Hendrix / The Jimi Hendrix Experience en met samenwerkingen artiest 1 & artiest 2 vs artiest 2 & artiest 1 (al geldt dat meer voor songs dan albums).
daar zie je toch dit staan:quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:52 schreef fripper het volgende:
RYM wordt er ook niet duidelijker op nu je per release ook weer een alternatieve naam voor de artiest kan opgeven ...
Op de release pagina voor Electric Ladyland zie je The Jimi Hendrix Experience, maar je vindt hem zowel terug op de pagina van Jimi Hendrix, als op de pagina van The Jimi Hendrix Experience.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want ik ben tot de conclusie gekomen dat dat album van Roxy Music toch wel heel erg briljant is.
Die is toch juist weer van The Velvet Underground?quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:59 schreef fripper het volgende:
OK duidelijk, altijd uitgaan van de release pagina dus.
Dus ook The Velvet Underground & Nico
Nee, want op de album pagina staat The Velvet Underground & Nicoquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die is toch juist weer van The Velvet Underground?
Okee, opmerkelijk. Nou ja, als je er banaan achter zou zetten, komt ranja er altijd wel uit.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:41 schreef fripper het volgende:
[..]
Nee, want op de album pagina staat The Velvet Underground & Nico
http://rateyourmusic.com/(...)nderground_and_nico/
En zo zie je het ook op de artiesten pagina's :
http://rateyourmusic.com/artist/nico
http://rateyourmusic.com/artist/the_velvet_underground
tja, daar ben ik het dan weer niet meer eensquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:41 schreef fripper het volgende:
Nee, want op de album pagina staat The Velvet Underground & Nico
http://rateyourmusic.com/(...)nderground_and_nico/
En zo zie je het ook op de artiesten pagina's :
http://rateyourmusic.com/artist/nico
http://rateyourmusic.com/artist/the_velvet_underground
nee, dat is zeker geen onderdeel van de titel dus vooral niet doenquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:42 schreef methodmich het volgende:
Okee, opmerkelijk. Nou ja, als je er banaan achter zou zetten, komt ranja er altijd wel uit.
Haha, de banaan is wel onderscheidend toch?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:09 schreef ranja het volgende:
[..]
nee, dat is zeker geen onderdeel van de titel dus vooral niet doennet als white album/black album etc. alleen bij Weezer helpt het wel als je blue of green zegt (of het juiste jaartal)
zo en nu is de banane-lp weer gewoon een Velvet Underground album.
qua titel is dat niet nodigquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:19 schreef methodmich het volgende:
Haha, de banaan is wel onderscheidend toch?
veel beter !quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:09 schreef ranja het volgende:
zo en nu is de banane-lp weer gewoon een Velvet Underground album.
Ja, maar toen moest de Factory dicht.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:50 schreef cafca het volgende:
De bananen-LP is toch eigenlijk gewoon van Andy Warhol?
Hehe, ik heb zelf ook minder met Anathema en PT, dan met Pink Floyd en Tool, maar ze staan vaak in dezelfde lijstjesquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:51 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
PT en Anathema zijn zeker bekend en staan in de platenkast, maar op de één of andere manier blijft het nèt iets te weinig beklijven om in de top100 te komen. Al draai ik PT ook regelmatig maar dan moet ik er echt tijd voor hebben en hele plaat luisteren. PF en Tool draai ik vaker losse nr's van en hebben qua tijdsgeest/herinneringen/associaties een wat betere plek veroverd in mn ziel
Dat sowiesoquote:Ik heb van de lijsten hier ook weer wel wat mooie onbekenden genoteerd voor verdere ontdekking, heerlijke topics dit altijd (zeker in de regenachtige herfst)
Wat ik hier níet van ken gaat op mijn luisterlijst. Wat ik hier wel van kenquote:
Dat nummer staat op Gravitational Pull vs. the Desire for an Aquatic Life.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:23 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met Stars of the lid
Be Little with me is van dat album toch?
neem aan dat dit Songs About Fucking moet zijn?quote:Op maandag 14 oktober 2013 03:19 schreef dekatophetspek het volgende:
013 Big Black - Sounds Like Fucking
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
neem aan dat dit Songs About Fucking moet zijn?
Leuk, Victims Family en Rhythm Pigs, tijd niet gedraaid.
Ohjaquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:19 schreef Gatenkaas het volgende:
Wel jammer trouwens dat 2013 nog niet mag.
Ik kan 'm volgens mij niet meer editten, maar deze geldt dus niet meer en ik vervang 'm door:quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:38 schreef BoerBert het volgende:
Buiten de nummer 1 is er niks onbetwist.
- oude lijst -
Ja, Seedling, wordt steeds lastiger ze er in te zetten. Als ze 3 of 4 jaar bij de onderste 10 staan kun je je afvragen of ze er wel horen, of misschien juist of ze niet hoger horen... maar hoger lukt gewoon niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:19 schreef methodmich het volgende:
Mooie lijst weer ranja. Goed dat Seedling, al is het bijna onderaan, nog een plaatsje heeft gekregen!
En inderdaad, een stuk of 6-7 dubbelen als ik snel tel. Plus wat dubbele artiesten met een ander album en ook een paar platen die bij mij ergens tussen 101 en 200 bivakkeren, maar waar ik wel aan heb gedacht.
Nou ja, zo lang ze er nog bij zijn, is het goed toch? Hoort in elk geval bij je top 11 van Nederlandse bodem, zie ik.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, Seedling, wordt steeds lastiger ze er in te zetten. Als ze 3 of 4 jaar bij de onderste 10 staan kun je je afvragen of ze er wel horen, of misschien juist of ze niet hoger horen... maar hoger lukt gewoon niet.
Zekerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:23 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, zo lang ze er nog bij zijn, is het goed toch? Hoort in elk geval bij je top 11 van Nederlandse bodem, zie ik.
Ja, dat herken ik ook wel hoor. Heb er daar ook een paar van staan in die regionen. Zou ze ook niet direct hoger plaatsen, maar wil ze ook niet kwijt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Zeker![]()
Maar het valt me wel op dat een aantal platen elk jaar tussen de 90 en 100 blijven zweven terwijl boven en onder van alles wegvalt en bijkomt... blijkbaar wil ik die er erg graag inhouden. Maar horen ze dan eigenlijk niet hoger? En zo nee, horen ze er dan wel in? Van die overpeinzingen...
quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:32 schreef MauroPicotto het volgende:
[..]
Is een ex aequo mogelijk zoals in de Film Top 100? Ik wil bijvoorbeeld een lijst samenstellen van 100 albums maar ik vind het moeilijk deze een nummer te geven en is in plaats daarvan een alfabetische volgorde mogelijk?
Ik neem aan dat je niet van gedachten veranderd? Het zou echt een uitkomst zijn als dat wel zou gebeuren! Ik vind het gewoon bijzonder moeilijk om de albums een specifieke positie te geven omdat de albums om uiteenlopende redenen een positie hebben verworven in de body, mind and soul van eigen persoon. Ik zou mezelf tekort doen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, ik verwerk ze in de volgorde zoals ze gepost worden.
Gorro doet het bij film wel, kan me ook iets meer bij voorstellen, dat je bv 3 films van een trilogie samen beoordeelt. Maar het past ook niet in m'n template
Zij hebben een van de grootste topicreeksen voor een artiest hierquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:15 schreef kciR het volgende:
Dank! Ja, mijn lijstje zal ook zeker niet iedereen bekoren. Kijk alleen al naar Arctic Monkeys, daar worden hier volgens mij ook niet heel veel mensen vrolijk van. Ik hoor bij de mensen die er wel vrolijk van wordt
Ach ja, gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders heeft zo'n lijstjes topic ook weinig zin
Ik zie dat ik The Last Shadow Puppets ben vergeten in mijn lijstquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:15 schreef kciR het volgende:
Dank! Ja, mijn lijstje zal ook zeker niet iedereen bekoren. Kijk alleen al naar Arctic Monkeys, daar worden hier volgens mij ook niet heel veel mensen vrolijk van. Ik hoor bij de mensen die er wel vrolijk van wordt
Ach ja, gelukkig heeft iedereen een andere smaak, anders heeft zo'n lijstjes topic ook weinig zin
Uhm.....bedoel je die band die sinds hun 2de plaat niks interessants meer heeft gedaan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Norrage het volgende:
Ja als er een band is die bijna iedereen vet vind is het Arctic Monkeys
Dat is volgens mij Arcade Firequote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Norrage het volgende:
Handjevol (lees: 3 a 4) leuke nummers gemaakt, overratedquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Norrage het volgende:
Eigenlijk was hun eerste plaat al niet bijster interessant, maar het luistert wel lekker weg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:48 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Uhm.....bedoel je die band die sinds hun 2de plaat niks interessants meer heeft gedaan?
Leunt terug en gaat genieten van de boze fandom.
Voor mijn gevoel al best veel, maar het kan ook zijn dat de discussie tussendoor meer is dan in andere jaren het geval was. Maar lijkt alsof we al snel in deel 2 zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:39 schreef Gehenna het volgende:
Hoe staat het met de lijstje eigenlijk, hoeveel doen er al mee?
Inclusief AgeEll 43 lijsten. Dat is nog 20 minder dan vorig jaar uieindelijk meededen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:39 schreef Gehenna het volgende:
Hoe staat het met de lijstje eigenlijk, hoeveel doen er al mee?
oh wow, ik vind 43 al heel watquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Inclusief AgeEll 43 lijsten. Dat is nog 20 minder dan vorig jaar uieindelijk meededen.
Waren er 17!! ofzoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:41 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh wow, ik vind 43 al heel wat(maar ik ben dan ook de jazz-top100 gewend
)
alleen als je de nummer 100 wilt laten vervallenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:17 schreef pleomousie het volgende:
Ik ben New Order - Substance (1987) vergeten!
Bij deze eervolle vermelding, maar als je hem nog ergens tussen wilt proppen, doe dan maar op 31.5
Dat was idd de bedoeling dan ja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:18 schreef ranja het volgende:
[..]
alleen als je de nummer 100 wilt laten vervallen
Ja joh!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:35 schreef ranja het volgende:
[..]
okstiekem maak ik dan toch nummer 32 van New Order
Bedankt. Ik heb alle albums die ik 5, 4.5 en 4 (althans sommige daarvan) sterren heb gegeven toegevoegd aan een lijst. Zodoende had ik er al snel meer dan 100, terwijl ik voorgaande jaren, toen ik uit het hoofd werkte, na ongeveer 50 albums geen albums het noemen waard meer vond. Op RYM heb je ook de functie "reorder list items", wat heb rangschikken van de albums zeer vergemakkelijkte.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:23 schreef Gehenna het volgende:
puik lijstje tim.
Hoe bedoel je trouwens dat je vanuit RYM hebt gewerkt?
ah zoquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 22:14 schreef tim. het volgende:
[..]
Bedankt. Ik heb alle albums die ik 5, 4.5 en 4 (althans sommige daarvan) sterren heb gegeven toegevoegd aan een lijst. Zodoende had ik er al snel meer dan 100, terwijl ik voorgaande jaren, toen ik uit het hoofd werkte, na ongeveer 50 albums geen albums het noemen waard meer vond. Op RYM heb je ook de functie "reorder list items", wat heb rangschikken van de albums zeer vergemakkelijkte.
je hebt nog tot volgend weekend hequote:Op zondag 27 oktober 2013 16:27 schreef peaceman het volgende:
Behoort een weekje langer tot de mogelijkheden? (zie het nu pas)...
mja... tot inderdaad... dan heb ik deze week 1 avond... maar goed anders lever ik mijn lijst van vorig jaar wel aan.quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:37 schreef ranja het volgende:
[..]
je hebt nog tot volgend weekend heveel langer zou ik het niet willen uitstellen omdat anders de singleslijst in de verdrukking komt met de jaaroverzichten...
nou, zaterdag kom ik er toch niet aan toe dus die heb je dan ook nogquote:Op zondag 27 oktober 2013 16:40 schreef peaceman het volgende:
mja... tot inderdaad... dan heb ik deze week 1 avond... maar goed anders lever ik mijn lijst van vorig jaar wel aan.
Ik was er al vroeg bij, de banane lp staat dit jaar voor het eerst in mijn top 10....quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:38 schreef methodmich het volgende:
Misschien deze week nog een hoop extra stemmen voor albums van Lou Reed, gezien het treurige nieuws van zijn overlijden? Bij de Top 2000 gaat dat vaak wel zo, maar hoe zou dat hier zijn?
Hij verdient sowieso wel een album in de eindlijst natuurlijk.
Erg he?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
serieus... nooit achter jou gezocht...
Zondequote:Op zondag 27 oktober 2013 22:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Gaat met het latere werk niet gebeuren denk ik.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Nope, kan helaas niet. Maar ben vorig jaar nog geweest en hij komt vast nog wel eens terug.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:01 schreef cafca het volgende:
Btw, ga je nog naar Billy, volgende week in de Melkweg?
Inderdaad, ik vind dat oude werk juist niet zo bijzonder.quote:
maar wel met 4 albums uit 2013, die mogen nog nietquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:15 schreef BlindeMeloen het volgende:
Na de top 10 is het een onsamenhangend samenraapsel. Maar ik wilde een top 25. Waarom weet ik niet.
Dan pas ik 'm aanquote:Op maandag 28 oktober 2013 20:21 schreef ranja het volgende:
[..]
maar wel met 4 albums uit 2013, die mogen nog niet
Er komt een dag Ranja, en dan zul je er ook aan moeten geloven. Vroeg of laat...quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Spooky.... Dat kan geen toeval zijn. Wel een goede keuze. Bij mij is ie overigens gezakt, realiseer ik me nu. Zonde.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik was er al vroeg bij, de banane lp staat dit jaar voor het eerst in mijn top 10....
nou ja, niet dat-ie ineens binnenkwam, stond de voorgaande jaren steeds tussen 11 en 20 ongeveer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:40 schreef methodmich het volgende:
Spooky.... Dat kan geen toeval zijn. Wel een goede keuze. Bij mij is ie overigens gezakt, realiseer ik me nu. Zonde.
Ik wil er best nog wel eentje plaatsen hoor, zo lang hij mee mag tellen. Ik vermoed alleen dat hij erg op mijn eerste lijstje gaat lijken en dat is niet eerlijk ten aanzien van de restquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:43 schreef ranja het volgende:
Inmiddels de 50 lijstje gepasseerd, maar dat is nog steeds ruim 10 minder dan vorig jaar...
Kan het proberenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:42 schreef cafca het volgende:
Zou ranja het merken als ik onder een andere naam dezelfde lijst nog een keer post?
Twee of drie platen omwisselen, dan valt het niet op. En posten als acfac!quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:42 schreef cafca het volgende:
Zou ranja het merken als ik onder een andere naam dezelfde lijst nog een keer post?
Lijkt wat dat betreft wel een beetje op de top 2000.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ha, die grap komt ook elk jaar terug
dat is de juiste volgordequote:Op vrijdag 1 november 2013 22:26 schreef pfaf het volgende:
096 The Like - Release Me (2010)
097 The Pipettes - We Are the Pipettes ( 2006 )
Ook typisch een plaat die ik er graag in wil hebben. De albums die eruit vliegen sitten altij tussen 50 en 90.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:23 schreef ranja het volgende:
[..]
dat is de juiste volgorde
The Like nu al in 3 lijstjes maar steeds bij de onderste 10
Leuk lijstje, maar ik vroeg me toch af: Nirvana op #1, maar verder niets uit de jaren 80? Ik dacht altijd dat die wel redelijk de sound van de jaren 80 (Pixies, Dinosaur Jr. Wipers, Sonic Youth, Meat Puppets, The Melvins, The Vaselines) vast hieldenquote:
Valide punt, de meeste hebben de afgelopen jaren wel een plek gehad in m'n lijst, maar zijn er uit gegroeid (SY nog wel, maar met jaren 90 platen). Toch missen veel van die jaren 80 bands wel iets van Nirvana, of dé power, of de melodieusiteit (?), etc. Maar met name de Pixies en Meat Puppets hadden er zo tussen kunnen staan.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:07 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Leuk lijstje, maar ik vroeg me toch af: Nirvana op #1, maar verder niets uit de jaren 80? Ik dacht altijd dat die wel redelijk de sound van de jaren 80 (Pixies, Dinosaur Jr. Wipers, Sonic Youth, Meat Puppets, The Melvins, The Vaselines) vast hielden
Zal je zien straks, als de eindlijst op de FP komt. Heel veel klagers. Maar zelf geen lijstje sturen. Dat is jammer, die mannen en vrouwen moeten nu nog opstaan en snel een lijst maken!quote:Op zaterdag 2 november 2013 13:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Eindelijk meer lijstjes dan commentaar erop.
..en toch doet het topic wat doods aan, zo tegen het einde.
Ik vind zelfs mijn eigen lijst ondertussen al weer achterhaald en imcompleetquote:Op zondag 3 november 2013 12:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal je zien straks, als de eindlijst op de FP komt. Heel veel klagers. Maar zelf geen lijstje sturen. Dat is jammer, die mannen en vrouwen moeten nu nog opstaan en snel een lijst maken!
quote:Op zondag 3 november 2013 01:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van uitstel komt afstel. Dan nu maar een snel lijstje. We doen het er maar mee voor dit jaar.
74. Okkervil River - Don't Fall in Love With Everyone You See
quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:26 schreef pfaf het volgende:
035 Okkervil River - Don't Fall in Love With Everyone You See ( 2002 )
Mister Last-Minutequote:Op zondag 3 november 2013 12:53 schreef Felagund het volgende:
Mijn lijstje komt ook nog. Is bijna af.
Ik denk dat de meeste van die notoire klagers eigenlijk helemaal niet van muziek houden, en daarom geen lijstje maken.quote:Op zondag 3 november 2013 12:24 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal je zien straks, als de eindlijst op de FP komt. Heel veel klagers. Maar zelf geen lijstje sturen. Dat is jammer, die mannen en vrouwen moeten nu nog opstaan en snel een lijst maken!
Ik heb een maximum van twee per artiest, ik vond de keuze Born To Run met Nebreska net wat afwisselender, al had ik net zo goed E-Street Shuffle kunnen kiezen i.p.v. Nebreska. Blijft lastig.quote:
Ah ok, die reden. Dat doe ik ookquote:Op zondag 3 november 2013 13:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb een maximum van twee per artiest, ik vond de keuze Born To Run met Nebreska net wat afwisselender, al had ik net zo goed E-Street Shuffle kunnen kiezen i.p.v. Nebreska. Blijft lastig.
Dat idee heb ik eigenlijk ook, maar het valt me ieder jaar weer op.quote:Op zondag 3 november 2013 13:05 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste van die notoire klagers eigenlijk helemaal niet van muziek houden, en daarom geen lijstje maken.
Zo oud is die toch nog niet, of vergis ik mij? Een lijstje van hem zou leuk zijn. (En Grobbel, maar daar verwacht ik het ook niet van).quote:Op zondag 3 november 2013 18:25 schreef Norrage het volgende:
Peacy is een beetje druk. Ik verheug me nu al op de dag ie met pensioen mag en weer vaker zou posten hier
kun je dit ook meteen even aanpassenquote:Op zondag 3 november 2013 19:55 schreef Shadow_NL het volgende:
Op de valreep nog een toevoeging van mijn lijstje:
35) The Veils - The Runaway Found
42) The Veils - The Runaway Found
[EDIT] Ik zie dat er maar 3 albums per band mogen bij een lijstje van 50, zal dit gelijk aanpassen...
Ja, ik verheug me gewoon op over 30 jaar ofzoquote:Op zondag 3 november 2013 19:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo oud is die toch nog niet, of vergis ik mij? Een lijstje van hem zou leuk zijn. (En Grobbel, maar daar verwacht ik het ook niet van).
Heerlijke veelzijdige plaat dat Funeral.quote:Op zondag 3 november 2013 22:02 schreef starla het volgende:
Mooie lijst zoals elk jaar, maar Arcade Fire op 1? Like what the fuck?
AF op #1quote:Op zondag 3 november 2013 23:50 schreef Kerftminister het volgende:
Geen verkeerde lijst, maar Arcade Fire op 1 vind ik veel te hoog.
Wat is trouwens typisch Fok! aan deze lijst?
quote:054 (093) The Kinks - The Kinks Are the Village Green Preservation Society (1968) 7 (489)
Toch wel redelijk pijnlijk, Antony misschien nog het minst. Maar The White Album, Dylan en Love...quote:Op zondag 3 november 2013 21:36 schreef ranja het volgende:
![]()
(078) Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now (2005)
(055) Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
(037) The Beatles - Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band (1967)
(035) Love - Forever Changes (1967)
((008) The Beatles - The Beatles (1968)![]()
(060) The Beatles - Magical Mystery Tour ()
(in de volgorde waarin ze nu geeindigd zijn, de onderste 2 haalden nu geen 100 punten)
Dat zijn dan wel weer mooie (her)intreders!quote:Op zondag 3 november 2013 21:43 schreef ranja het volgende:
Ook (op)nieuw in de top 100:
(153) Elliott Smith - Either/Or (1997)
(249) dEUS - In a Bar, Under the Sea (1996)
(107) Fleetwood Mac - Rumours (1977)
Ja, ik had toch die kloon-lijst moeten invullenquote:Op maandag 4 november 2013 16:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch wel redelijk pijnlijk, Antony misschien nog het minst. Maar The White Album, Dylan en Love...
[..]
De reissue heeft ze bij mij wel een fiks aantal plekken opgeleverdquote:Op maandag 4 november 2013 17:36 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijst. Geweldige entree van In Utero, zou dat nog wat met het jubileum te maken hebben?
Ranja bedankt!
Ja hoor.quote:
Dat had kunnen helpen!quote:Op maandag 4 november 2013 18:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik had toch die kloon-lijst moeten invullen
Ranja, bedankt! Puik werk
Je bent te laatquote:Op maandag 4 november 2013 22:00 schreef Koudspel het volgende:
Kut, ik ben er een vergeten. Zou je alles een plaatsje naar boven willen schikken
50 Damian Marley - Welcome to Jamrock
49 Sufjan Stevens - Ilinois
48 The Tallest Man On Earth - Shallow Grave
47 Tame Impala - Lonerism
46 Jack White - Blunderbuss
45 Linkin Park - Meteora
44 Alicia Keys - As i Am
43 Radiohead - OK Computer
42 Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
41 Ray LaMontagne - Trouble
40 Ray LaMontagne - Gossip in the Grain
39 Kendrick Lamar - Good Kid, M.A.A.D. City
38 Arcade Fire - The Suburbs
37 Grizzly Bear - Shields
36 Nirvana - Never Mind
35 Kings of Leon - Only by the night
34 -Django Django - Django Django
33 Frank Ocean - Channel ORANGE
32 Radical Face - The Family Tree: The Roots
31 Tame Impala - InnerSpeaker
30 U2 - Achtung Baby
29 Keane - Under The Iron Sea
28 Ben Howard - Every Kingdom
27 Macklemore & Ryan Lewis - The Heist
26 Go Back To The Zoo - Benny Blisto
25 Citizen Cope - Every Waking moment
24 Michael Franti - All the rebel rockers
23 Arcade Fire - Funeral
22 Mumford and Sons - Sigh no more
21 Spinvis - Tot ziens, Justine Keller
20 Angus and Julia Stone - A book like this
19 Crystal Fighters - Star of Love
En nu wordt het echt heel lastig....
18 Alicia Keys - The Element of Freedom
17 U2 - No line on the horizon
16 Citizen Cope - The Clarence Greenwood Recordings
15 Fleet Foxes - Helplessness Blues
14 Citizen Cope - CItizen Cope
13 Fleet Foxes - Fleet Foxes
12 Arcade Fire - Neon Bible
11 The National - High Violet
10 Paolo Nutini - These Streets
9 Michael Franti - Everyone deserves music
8 Keane - Hopes and Fears
7 Coldplay - A rush of blood to the head
6 Alt-J - An Awesome wave
5 Coldplay - Viva la Vida
4 Coldplay - A rush of blood to the head
3 Starsailor - Love is Here
2 Michael Franti - Stay Human
Kut, ik ben er een vergeten. Zou je alles een plaatsje naar boven willen schikken
Al bij al een vrij eigentijdse lijst, i guess. Reacties?
denk het wel, het gros van de lijsten was al binnen voor hij overleedquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:07 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat had kunnen helpen!
Overigens zie ik VU in deze lijst stijgen. Zal dat toeval zijn?
Okee, dan is het inderdaad toeval. En zijn soloplaten scoren niet bijzonder hoog op zich.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:34 schreef ranja het volgende:
[..]
denk het wel, het gros van de lijsten was al binnen voor hij overleed
Aan de andere kant, zo'n plaat vergeet je, maar na zijn overlijden zal dat minder zijnquote:Op dinsdag 5 november 2013 19:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Okee, dan is het inderdaad toeval. En zijn soloplaten scoren niet bijzonder hoog op zich.
Mwah, wellicht wel, maar hij heeft wel wat klassiekers afgeleverd die jaarlijks hoog scoren. Maar was meer de vraag of VU bijvoorbeeld extra zou stijgen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 19:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Aan de andere kant, zo'n plaat vergeet je, maar na zijn overlijden zal dat minder zijn
daar had je wat aan kunnen doen door mee te stemmenquote:
I know...quote:Op woensdag 27 november 2013 16:21 schreef ranja het volgende:
we zijn al lang verder gegaan met de singles... MUZ / FOK! single top 100 allertijden 2013 - #1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |