Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:37 | |
![]() ![]() Lap data Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 545m Car performance Full throttle - 70% Longest flat-out section - 994m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s Strategy Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes ![]() ![]() ![]() ![]() BBC heeft weer live-uitzendingen dit weekend ![]() FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55 Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00 Quali HH | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20 Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00 Race HH | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00 RTL (DE) Zaterdag 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:35 Formel 1: Qualifying HH Zondag 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:35 Formel 1: Das Rennen HH Sport 1 FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55 Quali zaterdag 12 oktober, 07:00 Quali HH zaterdag 12 oktober, 17:00 Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00 Race zondag 13 oktober, 07:30 Race Hoogtepunten zondag 13 oktober, 13:00 Streams FP3 Zaterdag 04.00 Quali Zaterdag 07.00 Race Zondag 08.00 Sfeerimpressie 2012 Onboard met Fernando Alonso ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Game on!! | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:38 | |
Hulk zonder DRS ingehaald, voila gebeurt dus toch ![]() | ||
caspervc | zondag 13 oktober 2013 @ 08:39 | |
Mooi gevecht! | ||
Ambrosius | zondag 13 oktober 2013 @ 08:39 | |
Levendige race. | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:40 | |
Massa schiet over de baan heen ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:40 | |
goffer, ze doen het gewoon erom bij de regie met hun ''multi3'' en ''engine21'' bij Webber ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:42 | |
FL Webber ![]() | ||
Montov | zondag 13 oktober 2013 @ 08:42 | |
| ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:43 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:43 | |
JEV ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:43 | |
We ARE the danger. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:45 | |
Webber in DRS..... edit: in de pits eigenlijk ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:46 | |
| ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:47 | |
Zo komt ie er wel voor, die Webber | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 08:47 | |
gewoon een race ongeluk hoort bij racen ik vindt het weer zo dom dat ze dit gaan onderzoeken. we moeten weer terug naar racen en niet om elke ding straffen uitdelen | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:48 | |
Heb ik een herhaling gemist? Bovendien betekent een onderzoek niet dat er straffen uitgedeeld gaan worden. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:49 | |
Die Japanse engineer van Grosjean altijd ![]() ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:50 | |
Vettel mag eindelijk stampen! | ||
Montov | zondag 13 oktober 2013 @ 08:51 | |
Gaat Rosberg nog 1 of 2 stops maken? Webber moet nog een stop maken. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:51 | |
Ze moesten eerst Webber vakkundig ertussen uit helpen, anders waren ze natuurlijk bang dat Webber een beetje teveel zou tegen werken ![]() | ||
Montov | zondag 13 oktober 2013 @ 08:51 | |
| ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:52 | |
Is massa nou net gestopt? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:52 | |
Computer says yes. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:53 | |
Ik dacht al, zover achter Perez | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:53 | |
Leaving the track and gaining an advantage ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:55 | |
Daar scheelt toch ergens iets met die wheelgun rechtsachter bij McLaren.... | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:55 | |
RIC DT ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 08:55 | |
DT RIC, tuurlijk ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:55 | |
slaat nergens op die straf. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:57 | |
Hoezo niet? Ik zag het alleen vanaf de onboard maar volgens mij haalde hij in terwijl hij niet eens bijna op de baan bleef. | ||
Montov | zondag 13 oktober 2013 @ 08:57 | |
Ik vind het wel terecht. Hij gaat te snel de bocht in om iemand achter zich te houden. Hj houdt dan de bocht niet, maar blijft wel voor de ander. | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 08:57 | |
hij heeft dit bord niet gezien ![]() | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:58 | |
goed dat ze de 4 redbulls straffen | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 08:58 | |
Massa krijgt het altijd wel voor elkaar om zichzelf in de voet te schieten he? ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 08:58 | |
Massa DT | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 08:58 | |
En een Ferrari | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 08:58 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:00 | |
complot van Ferrari, die hebben zijn pitlimiter gewoon 1km te hard gezet ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 09:00 | |
Hij ging niet buiten de baan? | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:02 | |
Al wakker? Edit: dit was @West | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:02 | |
Die kwam al bijna naar binnen. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:02 | |
Ik doe een Massa'tje. -Te laat en nog de verkeerde tweet gekopieerd ook- | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:04 | |
Hamilton zonder zonnebril op TV. Tijdje geleden. | ||
Breaker.Faker | zondag 13 oktober 2013 @ 09:07 | |
echte actie is weer ver te zoeken | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:10 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:10 | |
Vettel DRS'te pas de allerlaatste meters..... | ||
johannes_vermeer | zondag 13 oktober 2013 @ 09:10 | |
Jammer. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:11 | |
Gelukkig heb ik niets gemist in de reclame... ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:13 | |
Ze zijn ook lekker wakker bij de BBC. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:13 | |
Reclame? | ||
AldoTheApache | zondag 13 oktober 2013 @ 09:13 | |
nou, race is voorbij lijkt me ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:13 | |
Vettel gaat zo hard opeens, gaat ie ook nog een keer stoppen? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:14 | |
Ik kijk op de Duutser, nee ik heb geen andere keus. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:15 | |
DT Perez. Lijkt me duidelijk ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:20 | |
Guitierrez eindelijk punten? | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:24 | |
wait whut ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:24 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:25 | |
Grosjean ![]() Vettel ![]() Red Bull ![]() Webber had buiten moeten blijven... | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:26 | |
Grosjean ![]() Grosjean maakt er een wedstrijd van. Beter dat dan dat Red Bull met twee vingers in de neus wint. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 09:26 | |
Grosjean verdedigt wel goed. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:26 | |
Wat ''Grosjean ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:27 | |
Als hij er niet was, hadden we een titanengevecht tussen Vettel en Webber gehad voor de eerste plaats ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:27 | |
![]() ![]() ![]() Vettel is een halve race opgehouden. Als die wéér vanaf het begin had weg kunnen rijden had je net niets gehad van je titanengevecht ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:28 | |
Webber had bij zijn eerste stop al zachte banden erop gezet, dan lijkt het me een geplande 3-stop. | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:28 | |
Kimi ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:29 | |
Raikkonen is ook lekker aan het inhalen. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 09:29 | |
Sowieso kom je daarvoor een titaan tekort. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:29 | |
![]() je bent gewoon zo voorspelbaar..... | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:29 | |
Ongelofelijk weer hoe RBR erin slaagt Webber een zege door de neus te boren.. Waarom in vredesnaam nog een keer stoppen met Mark, waardoor je bijna zelfs nog een 1-2 verprutst?? Webber was gewoon ietsje beter vandaag, laat ze er dan op zijn minst om vechten. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:30 | |
Zelfs twee, want er doet geen Griek mee. ![]() | ||
WEST | zondag 13 oktober 2013 @ 09:30 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:31 | |
Massa heeft volgens mij geen rubber meer over, 5s langzamer dan de rest ![]() | ||
heywoodu | zondag 13 oktober 2013 @ 09:31 | |
Mooie leeftijd voor Vettel om afscheid te nemen zo, op z'n hoogtepunt ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:31 | |
Grosjean reed direct richting pits.... Heeft ie net wat teveel peut opgebrand de laatste paar ronden? | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:31 | |
Vettel is helemaal niet opgehouden. Hij reed grotendeels 3 seconde achter zijn voorganger. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:32 | |
Omdat hem dat opgedragen werd door Rocky om zijn banden en peut te sparen. | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:32 | |
Yes boys. | ||
johannes_vermeer | zondag 13 oktober 2013 @ 09:33 | |
Heeft hij Japans geleerd? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:33 | |
Leuke complottheorie, maar Webber stond volgens mij gewoon al de hele tijd op een 3stop-strategie. Waarom? Waarschijnlijk omdat hij zijn banden sneller opbrandt. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:33 | |
Na vandaag heb ik een nog grotere hekel aan Vettel ![]() | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:33 | |
Dan ben je toch niet opgehouden? Voldoende benzine is een keuze en banden sparen: waarom geven ze hem dan geen derde stop en Webber wel? | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:34 | |
Alsof ie wat fout deed? | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:34 | |
Omdat ze nu met twee verschillende strategien konden proberen om de race te winnen nu Grosjean aan de leiding reed. | ||
Columbiafan | zondag 13 oktober 2013 @ 09:35 | |
Wat deed ie verkeerd dan? | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:35 | |
De stops van Webber waren in het begin hooguit 2 rondjes eerder dan Vettel. Alleen op het eind 'ging het blijkbaar niet meer'. Hij had toch gewoon die laatste stop kunnen overslaan en kijken wat er gebeurde? In het slechtste geval werd hij tweede. Wil het gezicht van Webber wel eens zien. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:36 | |
Opgehouden in de vorm van: sneller kunnen gaan, maar je aanpassen aan de situatie. Als ze vooraan kunnen rijden kan hij zijn eigen pace rijden, en dan kan die zijn eigen verbruik onder controlle houden. Bij gevechten is dat niet het geval. En die ene stop kunnen ze uitsparen omdat Vettel beter met zijn banden omgaat. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 09:36 | |
Omdat hij dat niet nodig heeft en Webber wel. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:36 | |
In het slechtste geval waren zijn banden op aan het eind van de race en had hij veel meer plekken verloren. | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:37 | |
Ze lagen toch al 1 en 2 voor Webbers laatste stop?! Het tempo van Webber was top, beter dan Grosjean. Waarom dan nog stoppen? | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Wie is die Renault kneus? | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Kom op zeg, heb je wel gekeken? Alonso wordt vierde op veertig seconde. | ||
ColtZ40 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Winnen ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Omdat Webber's banden veel ouder waren en hij met dat tempo zijn banden zou oprijden waardoor hij aan het eind veel meer plekken kon verliezen. Webber's tweede stop was veel eerder dan Grosjean en Vettel. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Dat gejuich door de radio en doen alsof hij het helemaal alleen heeft gedaan. Normaal erger ik me er al aan, maar nu heeft het team Webber bewust daar weggehaald. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:38 | |
Zie je het verband tussen een toptempo en hoge bandenslijtage? | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:39 | |
40 seconden verlies je niet zomaar in 10 ronden, dan moet je van de baan af schieten. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:40 | |
Zijn banden waren veel ouder dan die van Grosjean of Vettel, dus kon hij met versleten banden makkelijk twee seconden per ronde verliezen. | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:40 | |
Zeker, maar ik zie ook verschil in afstand tussen verschillende auto's en ik kan ook rekenen. Dit leek me een Raikkonentje op de Nürburgring. | ||
WismutVeilchen1983 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:41 | |
Die van Grosjean waren maar drie ronden verser, hoor. | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:42 | |
Tom Coronel de champagne expert. ![]() | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:43 | |
Zie mijn edit ![]() Daarbij reed hij aan het begin van die 10 ronden nog prima tijden, dus het waren nog minder ronden. | ||
Schunckelstar | zondag 13 oktober 2013 @ 09:43 | |
mooie race ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:44 | |
pffff, komt die Jordan weer met zijn show gehalte ![]() | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 09:44 | |
obviously | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2013 @ 09:45 | |
Waar is Webber gebleven? O, laat maar. [ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2013 09:45:43 ] | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:45 | |
Net een herhaling van de start gezien, Massa knalde bijna op Hamilton toen hij door Vettel werd aangetikt ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:46 | |
Misschien wel, maar hij zat al vanaf zijn vroegere tweede stop op een drie-stops strategie. Daar wijk je niet snel van af als je denkt dat dat de winnende strategie is. Als hij nier was opgehouden door Grosjean in de laatste ronden had het misschien kunnen werken. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:48 | |
Ging Webber niet van hard - hard - soft ? | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:49 | |
Med - Hard -Hard - Med | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:50 | |
Dat Grosjean daar zou rijden viel te verwachten. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 09:50 | |
Die Japanners met hun SARS kapjes ![]() | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 09:51 | |
Horner zegt dat Webber tijdens zijn eerste stint sneller zijn banden versleet dan Vettel waardoor ze overschakelden op een drie-stopper. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 09:55 | |
Toch was die 2e stop wel erg vroeg, want hij liep volgens mij zelfs nog in op Grosjean dus toen waren zijn banden prima. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 09:55 | |
Raikkonen heeft ook niks meer laten zien sinds ie weet dat ie naar Ferrari gaat | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:55 | |
Ik dacht dat ik tijdens de race een graphic met Med - Med - Hard - Hard zag. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 09:56 | |
Heeft niks met die transfer te maken, maar met de andere banden. Hij krijgt ze niet op de juiste temperatuur voor de kwalificatie, zijn pace in de race is vaak wel goed. | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 09:56 | |
Dat was op Medium in gevecht, terwijl Vettel er een beetje achteraan bunglde op een afstandje. Als hij echt op een 3-stopper had gestaan, had hij nog een keer extra op zacht gestaan. Hij geeft het net niet toe. | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 09:58 | |
kan best wel weer eens gelul zijn om de zege van Vettel recht te praten ... | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 10:02 | |
Moet hij die wel hebben. Hij deed de laatste stint op medium. Nog een stint zou misschien niet genoeg zijn geweest gezien de slijtage in de eerste stint. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 10:19 | |
Blijft een mooi circuit, leuke race wel | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 10:22 | |
![]() | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2013 @ 10:23 | |
Dat gaat dus wel lukken voor Vettel, mits zijn auto heel blijft uiteraard. | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2013 @ 10:24 | |
Dat stond er inderdaad ook, maar dat klopt niet met de werkelijkheid. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 10:25 | |
En Alonso wint. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 10:26 | |
Dat gaf Alonso zelf ook al toe op de BBC. Hij gaat niet meer voor de titel want dat is zo goed als onmogelijk. Hij probeert zo ver mogelijk te komen elke race en ziet wel waar dat toe leidt. Voor Ferrari is het belangrijk voor Mercedes (en Lotus) in het constructeurskampioenschap te eindigen dus dat is het doel. | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2013 @ 10:29 | |
Dat is ook nog het enige haalbare voor Ferrari. En dan volgend seizoen met Alonso en Raïkkonen de dubbel pakken. | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 10:40 | |
Lotus achter zich houden gaat lastig genoeg worden, nu de Lotus er goed uit lijkt te zien en veel podiumplaatsen pakt, terwijl Ferrari om vierde, vijfde en zesde positie strijdt. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 10:50 | |
| ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 10:51 | |
dat zeggik. Webber is gewoon een zege door de neus geboord ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 10:54 | |
Vettel 297 punten Ferrari 297 punten Best knap gedaan toch? | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 10:57 | |
''warning - flash photography'' ![]() Bedankt Sky regie ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 10:59 | |
| ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2013 @ 11:01 | |
Het werkte toch ook? Vettel op 1, Webber op 2. Precies wat de bedoeling was ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 11:05 | |
Nog volle tribunes in het donker op Suzuka ![]() Vorige week waren de tribunes al leeg tijdens de start van de race ![]() ![]() Japans publiek ![]() | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 11:07 | |
Dat is wel een misser gebleken in Korea | ||
Abed | zondag 13 oktober 2013 @ 11:09 | |
Webber ![]() Blij dat die zakkewasser eindelijk stopt, had een hollander kunnen zijn, wat een jankerd. | ||
Dos37 | zondag 13 oktober 2013 @ 11:14 | |
Vettel held ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 11:15 | |
Alleen Vettel, Grosjean en Guitierrez hebben niet geklaagd, dus de rest zijn ook jankerds? | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 11:16 | |
![]() ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 11:16 | |
Eindelijk 2gps waarin het publiek niet tijdens de podiumceremonie niet loopt te fluiten! | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 11:17 | |
Carnaval is vroeg begonnen in Japan!!! | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2013 @ 11:25 | |
Daar zijn die kapjes helemaal niet voor. Japanners dragen die mondkapjes over het algemeen als ze zelf verkouden / grieperig zijn. Het is om anderen niet aan te steken. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 11:30 | |
Dat het (nu) niet voor SARS zou zijn had ik wel gedacht ja. Maar dat ze dat dragen als ze verkouden zijn wist ik niet ![]() Maar zo in het publiek zitten ![]() ![]() | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 11:34 | |
Alonso gaat toch naar McLaren? | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 11:41 | |
Dat zou nieuws zijn. McLaren wil wel, maar Alonso (nog) niet. | ||
ColtZ40 | zondag 13 oktober 2013 @ 11:42 | |
Vast wel een keer. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 11:44 | |
zou me niet verbazen als het voor 2015 toch zal gaan gebeuren en dat Vettel dan naar Ferrari gaat. Bij Red Bull heeft Vettel niets meer te winnen en het is goed voor zijn status als coureur om ook bij een ander team te proberen de wereldtitel te winnen. Als dat je lukt dan ben je imo pas echt een grote coureur. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 11:49 | |
Met je eens maar Alonso moet dat dus ook nog doen | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 11:53 | |
Dan zijn er dus geen grote coureurs in het huidige F1 veld. | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 11:53 | |
Inderdaad, vervelende kerel. Als hij nou gewoon net als Vettel in één rondje voorbij Grosjean gaat dan wordt het misschien nog spannend. | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 11:55 | |
er zijn heel veel zeer goede coureurs, maar bij meerdere teams kampioen worden plaatst je net even dat beetje hoger | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:00 | |
Alsof Alonso er wat aan kan doen dat Ferrari geen Adrian Newey in huis heeft. Alsof Hamilton er wat aan kan doen dat Mercedes geen winnende auto bouwt. Alsof Räikkönen er wat aan kan doen dat de motor van de McLaren telkens plofte. Alsof Button er wat aan kan doen dat McLaren geen rol van betekenis speelt dit jaar. Als ik Vettel was, en de geschiedenis ken, dan zou ik tot Newey's vertrek bij Red Bull blijven. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 12:00 | |
Ben ik wel met je eens | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 12:02 | |
Button? | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:03 | |
Die werd, in 2009, wereldkampioen bij Brawn GP. ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 12:07 | |
Sinds Villeneuve in 97 de zwakste wereldkampioen denk ik. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 12:08 | |
![]() | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:08 | |
Nee Vettel de afgelopen jaren. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 12:09 | |
Schumacher won ook wereldtitels in niet door Newey gebouwde auto's. Volgend jaar liggen de kaarten met de nieuwe turbomotor en het definitief afschaffen van de geblazen diffuser volledig anders. Ideale gelegenheid om ergens anders te gaan kijken. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 12:09 | |
Verklaar... Omdat ie een dominante wagen had in het begin van het '09 seizoen? En Schumacher heeft dat niet diverse jaren gehad, of Vettel nu? [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 13-10-2013 12:17:03 ] | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:12 | |
Ik kijk er naar uit, als Red Bull maar niet blijft winnen. | ||
Peterselieman | zondag 13 oktober 2013 @ 12:15 | |
het gaat erom dat het hele pakket van coureur en auto goed genoeg is om de titel te winnen. Als je dat bij meerdere teams voor elkaar krijgt geeft je net even dat extra's om je te verheffen boven de rest. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 12:16 | |
Ik verwacht volgend jaar meer van Mercedes dan Ferrari eerlijk gezegd | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 12:20 | |
Button heeft een enorm gebrek aan pure snelheid, dan kun je alleen WK worden in een auto die minimaal een halve sec sneller is dan de rest en een teamgenoot die ook niet tot de top behoort. Schumacher heeft ook dominante auto's gehad, maar bijv eind jaren 90 kon hij met een inferieure Ferrari de auto's van Newey nog erg lastig maken. | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:22 | |
En Renault? | ||
opreis | zondag 13 oktober 2013 @ 12:25 | |
Al dat gezeur op Vettel weer, snap niet wat mensen van hem verwachten om sympathie te winnen. Denk dat sommige stiekem gewoon een beetje jaloers zijn. En ik snap de tactiek van RB wel. Met Webber inhalen via een undercut en met Vettel op de andere manier. Kan Webber wel huilen dat ze een andere tactiek gebruiken maar alsof Vettel hem dan niet had ingehaald, die is Webber keer op keer de baas. En ik vind Grojean wel een positieve noot, hoop dat Lotus volgend jaar ook weer competatief kan zijn. Had het hem wel gegund eerste of tweede te worden maar hij leek alsnog content met de uitslag. O en Massa is wel weer beetje dramatisch hoor... | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 12:26 | |
Red Bull is dat jaar wel erg geholpen met de banden, toch wel jammer, maar ze zullen volgend jaar ook wel weer met een aardig pakket aan de start komen. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 12:29 | |
Denk dat die engine freeze van de afgelopen jaren ook wel in hun voordeel was. De Renault v8 is veel gunstiger voor het chassis dan de Ferrar v8, dat heeft Ferrari ieder jaar parten gespeeld op aerodynamisch vlak. | ||
Nober | zondag 13 oktober 2013 @ 12:29 | |
Het is saai als telkens dezelfde wint, niet dat Vettel er wat aan kan doen dat hij de beste auto heeft. Wordt dus ook wel tijd voor echte regelwijzigingen na 3-4 jaar Red Bull. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 12:32 | |
Die regelwijzigingen die voor 2014 gepland stonden (afgezien van de motor) zijn door de teams tegengehouden. Oorspronkelijk zouden ze gaan rijden met kleinere vleugels en grond-effect, maar de teams wilden liever verder borduren op de huidige aerodynamische regels om zo kosten te besparen. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2013 @ 12:33 | |
Webber kon hem paar jaar terug nog tegenstand geven om het kampioenschap. 2010 en 2012 waren de verschillen ook niet zo heel groot tussen RB en de andere teams. En ze moeten nog steeds allemaal dezelfde regels naleven. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 12:36 | |
Alleen omdat Vettel pech had in de races, waardoor Webber in de buurt kon blijven (vooral in 2010). Webber had af en toe goede races waarin hij ongenaakbaar was, maar is niet zo constant als Vettel. | ||
opreis | zondag 13 oktober 2013 @ 12:39 | |
Webber heeft zijn kampioenschap vergooit door achterop iemand te rijden wat hem een spectaculaire salto opleverde ![]() | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 12:42 | |
Heeft meer te maken met de karakteristieken van de auto. Bij een auto die wat minder grip aan de achterzijde heeft en dus zorgt voor overstuur zie je dat Webber het vooral in de kwalificatie nog wel aardig bij kan houden, zodra de auto meer naar onderstuur neigt is Vettel veel sneller. Vorig jaar met het afschaffen van de OBD was RBR constant bezig met het vinden van de juiste uitlatenconfiguratie en was Webber vooral in het begin van het seizoen de snellere in de kwalificatie. Toen dat eenmaal op orde was wist Vettel het weer naar zijn hand te zetten. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 12:43 | |
Misschien wel, maar dan nog kwam het doordat Vettel een aantal races uitviel of pech had met de motor of remmen waardoor hij niet zo veel punten scoorde. Ik heb de resultaten een keer naast elkaar gelegd en in de races waarin ze beiden geen pech hebben gehad was de uitslag (ik meen) 7-1 in het voordeel van Vettel. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 12:48 | |
Is dat ook alweer opgelost. En kunnen we nu dan aub stoppen met die onnodige onderzoeken en straffen ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 13 oktober 2013 @ 12:53 | |
Je onderschat Button heel erg, net zoals meerdere hier. Vorig seizoen in de 2de seizoenshelft elke race in de top 5. Hij had een dipje, want anders was die hoger geeindigt in de ranglijst. De jaar daarvoor was die de enige die Vettel het moeilijk kon maken sommige races. Button was in de 1ste 5 races in de top 10 geeindigt, terwijl McLaren toen net zo snel was als Catarham. Dat meen ik. Bianchi was in Spanje bijvoorbeeld sneller paar ronders. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 13 oktober 2013 @ 12:56 | |
Misschien moeten we maar het voetbal-systeem gaan toepassen. De stewards langs de baan zetten met een radio en verbieden om de beelden terug te kijken. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 12:57 | |
Hij is 3 jaar lang zwaar outqualified door Hamilton, gewoon een gebrek aan pure snelheid dus. En de Red Bull is net zo goed als de Marussia ![]() | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 13 oktober 2013 @ 13:01 | |
Grosjean outgualified Kimi de laatste races ook vaak net zoals Massa Alonso. Hun hebben toch ook geen gebrek aan pure snelheid? Daarbij heeft Hamilton de meeste snelheid in zich. Button was ook meestel 2 tienden langzamer dan hem in de kwali. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 13:05 | |
Massa is 3 jaar outqualified door Alonso, en dat Kimi wat mist over 1 ronde was wel duidelijk toen hij naast Massa reed. Button mist een paar tienden ja, daarom is het ook niet meer dan subtop. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 13:05 | |
whoops, post helemaal gemist totdat Buttonleverdinges 'm quote ![]() Wat betreft puree snelheid geef ik je wel gelijk. Maar snelheid is niet het enige wat telt bij WK worden of F1 rijder te zijn. Je moet ook constant zijn, en zoveel mogelijk uit het materiaal halen wat je tot je beschikking hebt. En dat doet Button wel als een van de beste, dat die wagen dan niet goed genoeg is om overwinning te pakken wilt niet zeggen dat Button een zwakke rijder is. Nadat in '09 RBR (en anderen) ook de DD-diffuser aan het werken had kelderde idd de resultaten van Button, maar ze bleven wel constant, dwz tussen p4 en p8. Waar die auto op dat moment ook hoorde te staan. Op 1 race na (Spa, en dat was nog niet eens zijn schuld dat ie eruit gedonderd werd) heeft hij alle races in de punten gereden. Dus ik durf wel te zeggen dat Button dat jaar zeer sterk heeftgereden nadat BrawnGP hun voordeel weg was. Misschien niet zichzelf of de wagen ontstijgen (zoals Schumacher dat wél kon), maar sterk genoeg om op het einde het WK binnen te halen. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 13:09 | |
Hoe kan je nou het maximale uit een auto halen als andere coureurs zoals Vettel of Hamilton een paar tienden sneller zijn? Hij zat toen gewoon op de juiste plek bij Brawn, net als Villeneuve in de Williams van Newey. Het zijn aardige coureurs, maar geen absolute top. Zo uit mijn hoofd was de bejaarde Barrichello toen niet eens veel langzamer dan Button. | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 13:10 | |
Die had de pech dat de remmen hem niet lagen, op het moment dat hij dat onder de knie had was hij net zo snel alleen was het toen te laat | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 13 oktober 2013 @ 13:11 | |
Button haalt nu zelfs meer dan het maximale uit de auto. McLaren is a.t.m alleen sneller dan de achterblijvers, Willams en Force India, maar toch lukt het hem om bijna elke keer zich in de top 10 te kwalificeren en ook daar te eindigen. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 13:11 | |
Staat me ook iets van bij ja, dat Barrichello de 2e helft van het seizoen zelfs beter was. | ||
M.Melandri | zondag 13 oktober 2013 @ 13:12 | |
Vandaag reed hij ook een paar seconden achter Perez totdat Perez in aanraking kwam met Rosberg. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 13 oktober 2013 @ 13:15 | |
Vandaag was dat geluk ja. Het was zijn eigen schuld dat hij zo langzaam was,maar normaal is hij sneller dan Perez. "Ik had enorm veel onderstuur in de eerste twee stints", zei Button. "Maar dat was mijn eigen schuld. Op weg naar de grid voelde ik te veel grip aan de voorkant en liet ik de voorvleugel ietsje aanpassen. Dat was de verkeerde beslissing en resulteerde in onderstuur. Ik bleef maar blokkeren en de banden gingen er compleet aan. | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 13:15 | |
Omdat zij waarschijnlijk ook het maximale uit hun auto halen. Heb ook nooit gezegd dat ie absolute top is. Integendeel, ik zei zelfs dat ie niet de rauwe snelheid had welke sommige wel hadden/hebben. Ik zei gewoon dat ie dat jaar gewoon sterk heeft gereden, en het maximale uit die wagen heeft gehaald in het begin, en zoveel mogelijk constant heeft gereden op de momenten dat andere constructeurs BrawnGP hadden bijgehaald qua aerodynamische voordelen. Barri is zelfs sporadisch sneller geweest tegen het einde aan ![]() | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 13:40 | |
http://video.sport1.nl/main/clips/34956/gp-van-japan-highlights Zelfs in de samenvatting, die v dam na de race heeft ingesproken, ziet ie het verschil tussen Hulkenberg/Alonso en Guitierrez/Massa niet... En dan ook niet opnieuw inspreken, nee, gewoon uploaden! | ||
Sinister-D- | zondag 13 oktober 2013 @ 13:42 | |
omg ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 13 oktober 2013 @ 13:45 | |
Zit uiteraard ook wat persoonlijke voorkeur aan maar Button vind ik ook niet echt tot de huidige toppers horen, dat zijn toch wel Vettel, Alonso, Hamilton en Kimi ook nog wel misschien, dan krijg je Button, Rosberg Webber, man waar ik veel van verwacht is Hulkenberg, lijkt me een potentiële topper. | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 13:47 | |
Ben ik de enige die 2:15 er heel raar uit vindt zien? | ||
Automatic_Rock | zondag 13 oktober 2013 @ 13:50 | |
Als Button-fan kan ik me hier wel in vinden. ![]() Wat sommige mensen ook wel eens vergeten is dat je fan van iemand kan zijn al is hij niet de snelste ![]() Wat wereldkampioenschappen betreft. Dat is altijd een combinatie van auto en rijder geweest met de auto als overheersende factor. Schumacher in de Benneton met de Ford V8 is denk ik de laatste keer geweest dat een rijder in een mindere auto kampioen is geworden | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2013 @ 13:51 | |
Hakkinen in 99, Raikkonen in 2007. | ||
ButtonenLiverpoolfan | zondag 13 oktober 2013 @ 13:57 | |
Hier ben ik het mee eens. Wat mij ergerde, was dat sommige mensen deden alsof Button Maldonaldo niveau is. | ||
Automatic_Rock | zondag 13 oktober 2013 @ 14:58 | |
Hmm ja, Raikkonen vergeten, dat was er idd ook één. De McLaren van Hakkinen was zo slecht niet volgens mij | ||
GotenSSJ | zondag 13 oktober 2013 @ 15:46 | |
Niet zo slecht, maar de Ferrari was beter. Mocht Schumacher zijn been niet gebroken hebben ben ik er van overtuigd dat hij met 5 vingers in z'n neus kampioen had geworden ![]() | ||
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2013 @ 16:01 | |
En dat je een hekel kunt hebben aan de snelste. Dan gaan ze maar allerlei dingen erbij verzinnen waardoor hun favorietje toch even snel of zelfs sneller is. Neuh, 2005, 2003, 2000 wel, en 2008, 2010 en 2012 zijn ook uiterst dubieus. | ||
kepler | zondag 13 oktober 2013 @ 16:05 | |
Ik heb vanochtend de marathon van Maranello gelopen ![]() ![]() | ||
Kenju | zondag 13 oktober 2013 @ 16:12 | |
Niet echt, m.i. Er zijn een paar aardige inhaalacties geweest, maar geen gevechten van 'heb ik jou daar' of aparte situaties of incidenten. | ||
Marks | zondag 13 oktober 2013 @ 16:28 | |
Enige tijd terug was hier een discussie, dat de wagens van nu sneller zouden zijn dan de dikke v10 monsters van 9 en 10 jaar terug. Vandaag kon je zien dat dat gewoon niet zo is, het ronderecord was van kimi met een mclaren van die tijd en ook vandaag kwamen ze enkele seconden tekort om het te verbreken. Dus.. ![]() Verder was het vandaag deel 594 in de serie FIA en FOM: Hoe zorg ik ervoor dat de fans de F1 minder gaan waarderen?'' Met: Ricciardo die een penalty krijgt voor moedige inhaalactie En er geen fatsoenlijke beelden waren van het contact van vd Garde ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2013 @ 16:47 | |
Klets niet. Maldonado reed volledig buiten de baan. Iedereen weet dat dat niet mag. En terecht - als je buiten de baan om in zou mogen halen, dan mag je dus ook bochten afsnijden, doorsteken bij chicanes, etc. De lijnen van het circuit tellen immers toch niet. | ||
Gramulanion | zondag 13 oktober 2013 @ 16:59 | |
Was terecht. | ||
Funzel | zondag 13 oktober 2013 @ 17:05 | |
Ik vond de race wel tof. Grosjean geweldig gereden #worship Jammer dat Red Bull zo snel is. Kimi 5e kan ik meel even en Sauber ook weer erg goed. Gutierrez eindelijk zijn eerste punten, die reed ook erg goed. | ||
JohnB52 | zondag 13 oktober 2013 @ 18:22 | |
http://www.f1today.net/nl(...)a-negeren-teamorders Wisten jullie dit al? | ||
Nattekat | zondag 13 oktober 2013 @ 18:28 | |
En gelijk heeft ie, Alonso heeft nog geluk gehad dat Ricciardo Massa even blokkeerde voordat hij er voorbij kwam. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 18:36 | |
Dat vermoeden had ik al toen die orders over de radio gegeven werden. Coulthard dacht nog dat het een motorsetting was of zo, maar ik moest gelijk denken aan de order van Red Bull aan het begin van het seizoen, toen Vettel niet voorbij Webber mocht. | ||
Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2013 @ 19:06 | |
Maar hij was 'em toen allang voorbij. Dus gaining a place was a geen sprake meer van. | ||
sasquatsch | zondag 13 oktober 2013 @ 19:12 | |
Doordat hij teveel snelheid had. Daardoor kon hij de bocht niet houden en ging buiten de baan. Anders had hij er nooit voorbij gekund. | ||
SiGNe | maandag 14 oktober 2013 @ 03:25 | |
Coulthard had ook al z'n vermoedens, hij had het erover dat een team normaal nooit zo duidelijk stratergiën doorgeven omdat de andere teams ook meeluisteren. | ||
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:17 | |
Het is de vraag of de GP van India aankomend weekend doorgaat. Er is een petitie ingediend om de race te cancellen. Dit omdat de organisatoren naar verluidt geen belasting hebben afgedragen voor een eerder evenement.
| ||
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:22 | |
Calado vervangt Di Resta in de vrijdag training. Paul Di Resta is ziek. | ||
Geralt | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:25 | |
Die petitie haalt nooit in korte tijd zoveel miljoen likes als onze zwarte piet ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 13:30 | |
Wat weer totaal voor niks was omdat er geen VN onderzoek was. | ||
Sinister-D- | donderdag 24 oktober 2013 @ 16:47 | |
Als de race niet doorgaat is Vettel dus al kampioen..... Bernie betaalt India wel even ![]() Niet dat het uiteindelijke resultaat gaat wijzigen, maar het staat wel wat beter en sportiever.... | ||
Kenju | donderdag 24 oktober 2013 @ 17:30 | |
Denk je nu werkelijk dat dat een serieus initiatief is? Waarom waren ze er niet eerder mee begonnen? Of dachten ze dat omdat het het komend weekend is, ze nu opeens uit angst wel gaan betalen? Over die teamorders, begrijp ik niet dat ze daar zo geheimzinnig over doen. Het is toch immers legaal? Of vind men het naar de fans pr-technisch niet handig? | ||
Luctor.et.Emergo | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:06 | |
Als de race doorgaat, en daar ga ik voorlopig even van uit. Hoe laat is zondag dan de race (GMT tijd)? Aangezien van zaterdag op zondag de wintertijd zomertijd weer ten einde komt. | ||
sasquatsch | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:11 | |
Zowel kwalificatie (zomertijd) als race (wintertijd) is om 10.30 uur. | ||
Luctor.et.Emergo | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:21 | |
ok, thanks. | ||
Marks | donderdag 24 oktober 2013 @ 23:26 | |
Als het niet doorgaat, hebben ze dan het lesje geleerd? De F1 is gewoon grotendeels een Westerse sport, met enkele duidelijke uitzonderingen daargelaten zoals Japan en Australie. Hou het daar. Opbokken met het opdringen van onze culturen aan anderen, wat op zich niet erg is, maar het gaat TEN KOSTE van onze races RIP -Magny Cours -Imola -Turkije Denk trouwens dat het wel doorgaat, de F1 kan dat niet zomaar laten gebeuren, zou echt belachelijk slecht zijn voor de sport. Zowel voor het imago als voor het financiele deel. | ||
Geralt | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:09 | |
Nouja dat akkefietje in de US of A ging anders ook mooi niet helemaal door. Terwijl ze prima gewoon een chicane aan hadden kunnen leggen en dan hadden de Michelins gewoon mee kunnen doen. Dat leek mij toen ook onvoorstelbaar dat ze met slechts een handjevol auto;s van start zouden gaan, maar dat gebeurde wel. Aanfluiting van jewelste en de doodsteek voor de F1 in de USA destijds imo. | ||
Peterselieman | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:11 | |
mja, dat is een oplossing van niks natuurlijk, maar dat de race een aanfluiting was ben ik met je eens. Een echt goeie oplossing was er gewoon niet | ||
Geralt | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:13 | |
Die chicane hadden ze toen gewoon moeten aanleggen. Daarmee was voor de Michelins het probleem verholpen. | ||
Peterselieman | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:16 | |
mja, dat waag ik te betwijfelen. Michelin had gewoon een slechte band meegenomen en ook met chicane waren er dan in de race wel een paar aan gegaan. Bovendien was een chicane aanleggen vergelijkbaar geweest met als je op Monza in de Parabolica een chicane aanlegt omdat anders een auto de bocht uit zou kunnen wapperen ... | ||
Geralt | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:19 | |
| ||
Peterselieman | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:21 | |
de gevolgen zouden misschien iets minder groot zijn geweest, omdat de snelheid dan lager lag | ||
M.Melandri | vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:39 | |
Ferrari ging natuurlijk niet akkoord met die chicane. De FIA bedacht belachelijke bandenregels voor dat jaar om Schumacher en Ferrari te stoppen, toen de Michelins niet veilig waren moest ineens het circuit aangepast worden. Dat hele seizoen was een grote farce. | ||
Bluurgh | vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:35 | |
Wat een geleuter ![]() Waarom? Ja, het is kut voor de fans, ja, de race was kut. Maar Michelin had zijn zaakjes niet op orde en Bridgestone wel. Waarom zou Bridgestone de dupe moeten zijn van de tekortkomingen van de Michelinbanden? Het was een eenmalig iets, geen probleem of voordeel of wat dan ook wat zich een seizoen voordeed. Dan had Michelin maar moeten zorgen dat ze hun zaakjes op orde hadden, anders kan je dat met elk eenmalig probleem wel gaan flikken ![]() | ||
Marks | vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:15 | |
precies! | ||
Sinister-D- | vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:34 | |
Hier een link van de live F1-show nu op Sky ![]() | ||
wimderon | vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:53 | |
Dan krijg je zoiets ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:51 | |
Sport 1 heeft het eindelijk.door, Geen commentaar meer van van Dam! http://video.sport1.nl/ma(...)-gp-india-training-2 | ||
Nieuwschierig | vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:39 | |
Zit die niet, zoals elk jaar, bij de World Series commentaar te geven? | ||
opreis | vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:35 | |
de samenvattingen van de trainingen zijn voorzover ik weet altijd op muziek/zonder commentaar bij sport1 | ||
Nober | zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:07 | |
Ik gun Vettel wel een keer de overwinning, een sympathieke gast is het, ik ga voor hem duimen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:59 | |
Ja, hij heeft al zoveel tegenslag gehad dit jaar. | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:21 | |
Van mij mag Grosjean wel een keer winnen. Hebben we dat ook weer gehad. Laatste keer dat een Fransoos won, was ergens in '96? Goed voor de sport, zullen sponsoren blij mee zijn! Webber zal ook nog wel een race mogen winnen denk ik, maar niet deze. | ||
Tarado | zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:26 | |
Het is bij ook echt van, o ja er is weer een race | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:40 | |
Heb absoluut geen zin gehad om een OP te maken, resultaat:![]() ![]() Quali : zaterdag 10.30 Race 10.30 (wintertijd) BBC, RTL(DE) en Sport1 zenden alles live uit ![]()
| ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:13 | |
Ik ga proberen de dvd van Het Zandkasteel uit te zetten en de BBC aan. Zal wel n hoop gejank opleveren, maar papa moet formule 1 kijken ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:23 | |
Bah wat een smerig smog land ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:29 | |
weinig animo voor de GP, niet alleen op het circuit maar ook in het topic ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:33 | |
Ik lees altijd wel mee, maar heb nooit zin om mee te posten ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:34 | |
Ligt er aan, of het interessant is op tv. Als er niks gebeurt in de race zit ik hier ook mee te lezen en te typen | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:36 | |
Zo, dat is mooi rood! | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:38 | |
Tis zo interessant dat ze alle vrouwen in de boxen al laten zien ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:40 | |
Ik kijk de kwali+race altijd samen met edn vriend via whatsapp. Als ik ook nog op fok! Meetyp zie ik helemaal niks meer van de tv hehe ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:47 | |
Vettel sneller op de harde band dan Webber op de zachte ![]() Ik zou zeggen ik kap de TV uit het raam, maar ik heb net een nieuwe gekocht ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:51 | |
Grosjean eruit! | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:51 | |
Grosjean ![]() ![]() | ||
Dos37 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:51 | |
Grosjean ![]() | ||
caspervc | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:52 | |
nette ronde vdg | ||
Mexicanobakker | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:52 | |
Grosjean, faler | ||
opreis | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:52 | |
Zonde van Grojean, hand overspeelt. Vettel wel heer en meester zeg. Komt gewoon behoorlijk mee op de med als de andere teams op de soft | ||
ElmarO | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:53 | |
Dit dus. ![]() | ||
opreis | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:54 | |
Kan ook aan het team liggen die gewoon niet goed inschatten hoe goed ze liggen t.o.v andere teams. | ||
Montov | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:55 | |
| ||
Montov | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:55 | |
Ze staan allemaal ervoor om de camera weg te houden bij Ferrari. ![]() | ||
Gort | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:56 | |
Dit dus. En toegegeven, rondje was een beetje slordig. | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 10:57 | |
Weet jij aan wie t ligt? Lotus of aan GRO? Wie heeft de bandenkeuze gemaakt? | ||
ElmarO | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:02 | |
Nee, neemt niet weg dat ze daar dus in gefaald hebben. Maar goed, kan een keer gebeuren. | ||
Weltschmerz | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:07 | |
Lotus neemt een keer risico, dat was bij die bandenkeus meteen al duidelijk. Als het niet mis kan gaan is het ook geen risico lijkt me.... Beetje makkelijk om dan achteraf te gaan zeiken. | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:08 | |
Zo zijn de meeste Nederlanders toch? | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:13 | |
Vervang Lotus door Lewis, en bandenkeus door inhaalactie. En de onnodige discussies kunnen weer losbarsten ![]() | ||
opreis | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:15 | |
Nu alleen nog even kijken hoe Vettel pole pakt | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:18 | |
Ik denk n gat van 0,463 op Webber. | ||
Dos37 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:19 | |
Vettel gaat weer als de brandweer ![]() | ||
Dos37 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:24 | |
1.24.119 Vettel kan aan het bier ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:26 | |
Op deze manier gaat het een hattrick aan grand chelems voor Vettel worden ![]() Edit: toch niet, Japan had ie er geen ![]() | ||
Dos37 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:31 | |
Wat een gat, ongelofelijk goed is die jongen toch. | ||
heywoodu | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:32 | |
Jaaaaaaaaaaaaaa Vettel doet het ![]() ![]() | ||
Montov | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:33 | |
Iedereen rijdt buiten de lijnen op dit circuit. Mede dankzij de uitloopstroken. | ||
opreis | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:36 | |
RB te dominant dit weekend, verschillende strategieen worden wel interessant morgen | ||
JohnB52 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:36 | |
Rosberg en Hamilton staan verkeerd om ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:38 | |
''you've got some big wheelnuts'' ![]() | ||
M90 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:47 | |
Interessante quali, race zou dat ook moeten worden met de verchillende strategieën. ![]() | ||
Pagan | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:54 | |
Via Twitter door @f1fanatic_co_uk | ||
Marks | zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:00 | |
yup, en er zit geen hond....gek he? er gebeurt ook geen klap. grosjean heeft wel mooi banden gespaard, kan top 5 of misschien top3 worden....snap nog steeds niet waarom men zoveel moeite doet voor kwali, zegt laatste 3 jaar zo goed als niets. | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:18 | |
Waarom is Webber zijn tijd in Q2 niet afgenomen? Hij stond 14de als beste tijd en verbeterd zijn ronde naar 0,529 achter P1 terwijl hij heel heel heel royaal met 4 wielen buiten de baan en zelfs heel royaal buiten de kerbs vliegt. Ik heb er veel met 4 wielen langs zien gaan, maar het gros bleef tamelijk op de kerbs en of die nou wel of niet bij de baan hoorde weet ik niet meer, maar Webber zijn tijd en P3 in Q2 is volkomen illegaal. Daar is geen enkele twijfel over ![]() | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:22 | |
Aanfluiting dit weer. Ik snap het wel. Gewoon te laat gezien en toen konden ze niets meer. Webber moest na die invalid lap 1 ronde rustig doen en daarna nog een keer aanzetten. Die aangezette ronde brak hij af en zijn invalid lap staat op P3 terwijl hij daarvoor op P14 stond en die dus had moeten tellen ![]() Daardoor had iemand anders dus in Q3 gekomen. Het enige wat ze zouden kunnen (en moeten) doen is Webber zijn P14 tijd naast de eindtijden van Q2 leggen en kijken waar hij uit komt en alles erboven 1 plek opschuiven. Nadeel is dan dat die ene coureur die in Q3 geraakt had moeten zijn dus geen tijd heeft kunnen rijden. En wat doe je daarmee dan. Niks dus, vooral niet meer laten zien door de regie, niet meer over hebben, doodzwijgen en net doen of niemand het zag. ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:23 | |
Kutwebber ![]() | ||
Marks | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:35 | |
Is gewoon een schijtbaan, je moet of gras, of grind, of muur naast de witte lijnen van de baan hebben. Niet nog meer asfalt. Dit was trouwens een stuk beter het eerste jaar in India, toen was er een bocht waar velen wijd gingen, waardoor er een grote stofwolk ontstond. Dat was mooi, maar dat is vorig jaar al weggehaald... | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:44 | |
In het verleden zijn er straffen uitgedeeld voor buiten de baan rijden. Destijds was er nog onduidelijkheid of de kerbs nou wel of geen onderdeel van de baan waren en hoewel er meerdere coureurs waren die net op het randje zaten reed Webber minstens 5 meter met alle wielen buiten de kerb. Als het al niet 10m was. | ||
Marks | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:47 | |
Ze hebben het vast zo besloten bij de rijdersbriefing, maar flauw is het zeker. | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:52 | |
Dat kunnen ze niet besluiten in de briefing. Dat zijn gewoon regels. Hun eigen regels. ![]() | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:53 | |
Ergo ze zullen het er wel op gooien we hadden geen voordeel want kijk maar die andere auto van ons was nog veel sneller en bleef wel binnen de lijntjes. ![]() | ||
Earl_J_Hickey | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:54 | |
Kan mij nog een GP van Oostenrijk herinneren 2002 of 2003 toen ze in de eerste bocht ook allemaal van het circuit reden nog voorbij het kunstgras omdat dat sneller was. Maar vreemd en ook jammer is het wel! Vanaf 3:40 | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:55 | |
En de kerbs zijn dus GEEN onderdeel van de track. Er zijn er heel veel die met 4 wielen buiten de baan zijn gegaan. En Webber veruit het verste ![]() Dan kunnen ze wel in de meeting iets afspreken, maar zo snapt niemand er meer wat van natuurlijk. | ||
Schunckelstar | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:55 | |
daar hadden ze het op de bbc na afloop ook over, blijkbaar waren de rijders het erover eens dat het tijd kost ipv oplevert ![]() | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:56 | |
Tijd kost? De ronde ervoor deed hij het niet en toen stond hij P14. Van P14 naar P3 lijkt me niet echt tijd kosten | ||
Schunckelstar | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:59 | |
ja, ik bedenk het ook niet ![]() ik sliep al weer bijna, maar wat ik meekreeg was dat jordan zei dat uit de vrije trainingen bleek dat de rondes buiten de lijn minder snel waren dan wanneer ze de goede lijn volgen mischien is het nog ergens terug te kijken ![]() | ||
Marks | zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:11 | |
de lijnen liggen er niet voor niets. | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:13 | |
En tussen de lijnen is langzamer. Anders reden ze niet op (en over) het randje. Dikke lul dat Webber sneller was geweest als ie binnen de lijnen was gebleven. Complete faal van de wedstrijdleiding weer ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:13 | |
ik zeg dan ook nergens dat ik het er mee eens ben ![]() alleen dat dat de verklaring was die ze op de bbc noemde | ||
Pagan | zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:30 | |
Bijna vol, bedankt voor de OP. ![]() | ||
Fer | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:05 | |
Hey, Iemand opgevallen dat bij het langzaam rijden van de RedBull, zoals in de pits, deze op 4 cilinders loopt, hij klinkt rauwer. Is dat dan het truukje wat zo opviel in Singapore? Bij trage bochten laten ze de motor op 4 cilinders lopen, zodat de gasklep verder open kan en er meer uitlaatgassen geproduceerd worden. Lijkt erop dat ze ondanks de nieuwe regels toch weer een variatie op de geblazen diffuser bedacht hebben en dus truuks nodig hebben om zoveel mogelijk uitlaatgas te produceren. | ||
Peterselieman | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:10 | |
klopt. Dat is de truc | ||
Geralt | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:30 | |
Ja dat viel me ook op. En ja. ![]() | ||
Beach | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:32 | |
Morgen kijken hoe Seb verdiend kampioen wordt Vosss. | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:34 | |
dicht dan maar? |