Anders ik wel, maar die gast redde het wel. Het repareren leverde wel degelijk geld op, de verkoop alleen niet, maar één van de vele historische afleveringen idd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:54 schreef themole het volgende:
[..]
Zou ook goed Zweden kunnen zijn geweest. Ik heb me toen heerlijk vermaakt met die aflevering.
Dit zit ook bij DWHN.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:58 schreef Ronaldsen het volgende:
En straks nog evenblij met, ook leuk
quote:Pierre en Monique en een poot van Quinn
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:59 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Die "hoe gaat het nu met" op ikvertrek.nl
[..]_!!!
quote:Hoe gaat het nu met Pierre en Monique?
Uitzending 12 oktober 2013
Vandaag, de dag van onze uitzending, is het precies een jaar na onze verhuizing naar Karinthië. Het afgelopen jaar is een druk en bewogen jaar geweest. De eerste maanden waren behoorlijk hectisch, het klussen en dan de hartaanval van mijn vader hier in Karinthië. Hij heeft dan ook in Klagenfurt in het ziekenhuis gelegen.
Je wordt je er wel van bewust dat in Nederland alles om de hoek was, hier moesten we gewoon een uur rijden om naar hem toe te gaan. Uiteindelijk is hij teruggegaan naar Nederland en heeft hij daar een bypass operatie gehad. Ik (Monique) ben na zijn operatie nog eenmaal heen en weer gevlogen.
En dan is het ineens december en staan de eerste skiërs voor de deur. We hebben een mooi en goed winter/zomerseizoen gehad, met vele verschillende gasten en nationaliteiten. Onze talenkennis werd behoorlijk op de proef gesteld. Ik vind het ook elke keer weer bijzonder om met zoveel verschillende mensen kennis te mogen maken en leuke gesprekken te voeren.
In september waren de meeste gasten verdwenen en zijn we weer aan het klussen geslagen in het Gästehaus en het Ferienhaus. De boekingen voor de winter lopen al weer aardig en zelfs voor volgend jaar zomer komen er al aanvragen. De eerste schaatsers voor de alternatieve Stedentocht op de Weissensee hebben ook al geboekt.
We zijn nu een jaar verder en hebben er nog geen moment spijt van gehad, al is het niet altijd even makkelijk, zeker niet als je kinderen nog in Nederland zitten. We proberen dan ook elkaar regelmatig te zien. Wij vliegen dan voor een weekend naar Nederland of de kinderen komen naar ons. Inmiddels ben ik nog wat extra lessen Duits aan het volgen, en hopelijk volgend jaar dit uit te bereiden met Italiaans.
Kleine gezinsuitbreiding hebben we ook, sinds enkele weken hebben we een hond. Een sheltie genaamd Quinn. Onze droom om mensen een fijne vakantie te geven zodat ze weer met volle energie aan het werk kunnen, zelfstandig bezig te zijn, en ook nog een beetje genieten van het leven hier in Karinthië is naar ons idee al aardig gelukt. We gaan ons opmaken voor het tweede jaar en hopen jullie dan misschien te zien bij Gästehaus Pernull.
Pierre en Monique en een poot van Quinn
Ik deed dat vroeger ook altijd 'Hoefjes van [naam pony]'quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 21:59 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Die "hoe gaat het nu met" op ikvertrek.nl
[..]_!!!
Vroeger was toen je 12 was mag ik hopen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:02 schreef alors het volgende:
[..]
Ik deed dat vroeger ook altijd 'Hoefjes van [naam pony]'
Uiteraard.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Vroeger was toen je 12 was mag ik hopen?
In Amsterdam hebben we geen koepgevangenisquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:15 schreef Karina het volgende:
Een moskeeDat was de gevangenis volgens mij.
Ik zag het later inderdaad, ik dacht even dat het Haarlem was, vandaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Amsterdam hebben we geen koepgevangenis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ronde_Lutherse_Kerk
Zie het netquote:
quote:Vijftigers Renske en Pieter van der Vlis vertrekken in 2006 samen met hun pleegzoon Gabriel (11) naar de Franse Dordogne om er een motorcamping over te nemen. De camping is zwaar verwaarloosd en Renske en Pieter moeten dan ook hard werken om alles op te knappen. Maar al dit gezwoeg werpt zijn vruchten af, het lukt Renske en Pieter om van de camping weer een succes te maken. Zes jaar later gaan we terug naar de Dordogne, en dan blijkt er een hoop veranderd te zijn. De zaken gaan nog steeds goed maar Renske runt de camping nu wel in haar eentje...
In hetzelfde jaar verlaat ook de familie Germiani Nederland om in een klein Noors dorpje te gaan wonen. Mohammed Germiani (35) vluchtte uit Irak en bouwde in Nederland een bestaan op. Hier leerde hij hoe hij kaas moest maken. In Noorwegen is vraag naar mensen die dit kunnen en dus besluit hij samen met zijn vrouw Lida (37) en kinderen Tara (8) en Yaro (4) te vertrekken. Door samen te werken met een investeerder lukt het ze om een kaasmakerij op te zetten die zelfs prijswinnende kazen levert. Het gezin vindt zijn draai en de emigratie lijkt een succes. Totdat blijkt dat Mohammed en Lida slachtoffer zijn geworden van hun eigen goedgelovigheid... Ze worden opgelicht en zijn alles kwijt.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:57 schreef Joenes het volgende:
Het gezin vindt zijn draai en de emigratie lijkt een succes. Totdat blijkt dat Mohammed en Lida slachtoffer zijn geworden van hun eigen goedgelovigheid... Ze worden opgelicht en zijn alles kwijt.
Opgelicht in Noorwegen..quote:Het gezin vindt zijn draai en de emigratie lijkt een succes. Totdat blijkt dat Mohammed en Lida slachtoffer zijn geworden van hun eigen goedgelovigheid... Ze worden opgelicht en zijn alles kwijt.
zulks een aanstellers. Ik vond het toffe mensen, maar dit is beneden hun stand. Mosterd na de maaltijd ook.quote:
Nee hoor. Was behoorlijk zuur.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:59 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Die uitzending had nog wel de meest positieve reacties in tijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:03 schreef Blue-eyes het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
En ik wilde nog wel iets roepen in de trant van "weer iemand die er vandoor is gegaan met iemand anders?"..
Dat valt gelijk opquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef Disana het volgende:
Knap zoals hij ook deze taal weer spreekt.
Vind het echt sneu voor deze mensen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef Disana het volgende:
Knap zoals hij ook deze taal weer spreekt.
Maar wel fantastisch zoals ze er ook nu weer bovenop gekomen zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind het echt sneu voor deze mensen.
Doe je zo je best, zijn er altijd weer aasgieren die alles van je afpakken
Ja, zijn harde werkers!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel fantastisch zoals ze er ook nu weer bovenop gekomen zijn.
Ja, gelukkig wel. Blij voor ze.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar wel fantastisch zoals ze er ook nu weer bovenop gekomen zijn.
Met groene harige plekjes... yummmquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:29 schreef Disana het volgende:
Ik krijg enorm zin in kaas. Eens even in de koelkast kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |