quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik haal er iets uit met een huis. Kan het fout hebben, want ik snap niets van de rest.
Ik zal even en vertaling proberen te maken:quote:
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:02 schreef flatje001 het volgende:
Ik heb een vraagje; ik heb een koopwoning, de woning is van mij en mijn ex vrouw, mijn ex vrouw is bij mij weggegaan en nu staat de woning te koop.
Nu is mijn vraag; als het lang te koop blijft staan mag mijn nieuwe vriendin bij mij inwonen tot de woning verkocht is???
Wie kan mijn helpen?
quote:mag ik dan voorlopig mijn nieuwe vriendin in nemen
Volgens mij heeft de ex daar niet zoveel over te zeggen....quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:10 schreef deadprez het volgende:
Huh, waarom zou je ex nieuwe vriendin niet bij jou mogen wonen? Als je ex daarmee akkoord gaat is er toch geen probleem?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de omstandigheden. Als TS er niet in mag wonen mag hij dat ook niet met zijn vriendin.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de ex daar niet zoveel over te zeggen....
Dat zou betekenen dat de woning leegstaat, want de ex van TS is weggegaanquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de omstandigheden. Als TS er niet in mag wonen mag hij dat ook niet met zijn vriendin.
Nee, als het verkocht is, gaat de nieuwe eigenaar er in wonen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:34 schreef flatje001 het volgende:
oke dat het verkocht is mag ze dan zo bij mijn in wonen dan??????
Niet te lezen.....quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:02 schreef flatje001 het volgende:
ik heb een vraagje ik heb een koop woning het is van mijn en van mijn ex vrouw mijn ex vrouw is bij mijn weg gegaan en nu staat de woning tekoop en mijn vraagje is als het lang tekoop blijf staan mag ik dan mijn nieuwe vriendin zolang bij mijn in wonen dat het verkocht is??? wie kan mijn helpen.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, als het verkocht is, gaat de nieuwe eigenaar er in wonen.
Oh.. Ik weet niet of dat voor TS en z'n vriendin wel handig is hoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe moeten wij dat nu weten?!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:04 schreef flatje001 het volgende:
ik bedoel als het nog niet verkocht is, mag ze zolang bij mijn wonen dat het verkocht is dat ik met haar naar een anderen woning gaat
Gebruik hoofdletters, komma's en punten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:04 schreef flatje001 het volgende:
ik bedoel als het nog niet verkocht is, mag ze zolang bij mijn wonen dat het verkocht is dat ik met haar naar een anderen woning gaat
zo raar is dat toch niet?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:12 schreef flatje001 het volgende:
ik en mijn ex vrouw hebben de woning met garantie gekocht , en zij ging weg naar een anderen vriend nu woon ze daar bij in. en ze moet mee betalen aan de hypotheek en ik heb zins kort ook een nieuwe relatie en ze woon nog niet bij mijn in en ik kan niet naar een anderen woning ik kan het niet betalen hypotheek een nog eens huurhuis dat gaat niet. en mijn nieuwe vriendin is werk zoekende dus ik weet er geen raad er mee. en ze woon bij haar ex vriend in raar maar waar.
Ik zie het probleem niet. Neem ze lekker bij je in de koopwoning. Jij woont er toch? Dan mag je vriendin er ook wonen. (Dat je ex daar mogelijk niet vrolijk van wordt is volledig haar probleem, niet het jouwe.)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:17 schreef flatje001 het volgende:
nee dat niet maar ze wil bij mijn inwonen dat is een probleem ze wil weg bij hem
tja het is hier natuurlijk geen R&P maar meteen bij de volgende intrekken vanuit de puinhopen van je vorige relatie (en recht in de zijne) vind ik niet super klinkenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:17 schreef flatje001 het volgende:
nee dat niet maar ze wil bij mijn inwonen dat is een probleem ze wil weg bij hem
Ja, jij mag gewoon samenwonen met die vriendin van je. Ongeacht of je ex-vrouw dat leuk vind of niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:31 schreef flatje001 het volgende:
hoi nemephis
ik pas gescheiden.
en mijn ex vrouw is vandoor gegaan met een andere vriend.
en ik heb een ander ontmoet.
en die wil bij mijn in wonen in een koop woning van mijn en mijn ex vrouw.
ik en mijn ex vrouw hebben de woning met garantie gekocht maar de woning staat tekoop.
en als de woning nog steeds niet verkocht is dat is mijn vraag.
mag mijn nieuwe vriendin dan bij mijn wonen als het nog niet verkocht is dat kan meschien wel een paar jaar duren.
en daarom vroeg ik voor het.
als het een paar jaar duur dan kan ik nooit samen wonen en mijn ex vrouw die woon wel samen met haar nieuwe vriend.
ik voel wel dat is wel gestraft word daar door.
en daarom hoop dat iemand het weet.
ik hoop daar door die mijn kan helpen ermee.
hij bedoeld de voorwaarde van je hypotheek, de afspraken met je vrouw en/of de status van je scheidingquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:31 schreef flatje001 het volgende:
hoi nemephis
ik pas gescheiden.
en mijn ex vrouw is vandoor gegaan met een andere vriend.
en ik heb een ander ontmoet.
en die wil bij mijn in wonen in een koop woning van mijn en mijn ex vrouw.
ik en mijn ex vrouw hebben de woning met garantie gekocht maar de woning staat tekoop.
en als de woning nog steeds niet verkocht is dat is mijn vraag.
mag mijn nieuwe vriendin dan bij mijn wonen als het nog niet verkocht is dat kan meschien wel een paar jaar duren.
en daarom vroeg ik voor het.
als het een paar jaar duur dan kan ik nooit samen wonen en mijn ex vrouw die woon wel samen met haar nieuwe vriend.
ik voel wel dat is wel gestraft word daar door.
en daarom hoop dat iemand het weet.
ik hoop daar door die mijn kan helpen ermee.
Wat heeft dat er allemaal mee te maken dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:34 schreef rhubarbje het volgende:
hij bedoeld de voorwaarde van je hypotheek, de afspraken met je vrouw en/of de status van je scheiding
dat soort dingen
nou wat heeft hij afgesproken met zijn vrouw over de betalingen bijvoorbeeld? stoppen die als er iemand bij hem komt wonen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat heeft dat er allemaal mee te maken dan?
Hij woont kennelijk nog in de koopwoning, dus hij mag een hond/kat en/of vriendin in huis nemen.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De woning staat op beider namen. Wat denk je zelf? Zijn ex kan de betalingen wel stoppen maar als TS dat dan ook doet zijn ze samen het haasje. (In plaats van alleen TS)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:42 schreef rhubarbje het volgende:
nou wat heeft hij afgesproken met zijn vrouw over de betalingen bijvoorbeeld? stoppen die als er iemand bij hem komt wonen?
Tuurlijk. Zolang je nog niet gescheiden bent kun je als ex-vrouw (die zelf inmiddels al samenwoont, maar dat is niet eens belangrijk) je ex-man verhinderen te gaan samenwonen.quote:Ik weet het niet hoor maar ik kan mij voorstellen dat het feit dat je nog niet echt gescheiden bent er voor kan zorgen dat je bepaalde dingen af kunt dwingen en dat dat niet meer kan als je al officieel gescheiden bent
dat soort dingen
Als daar afspraken over gemaakt zijn is dat echt niet zo raar hoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De woning staat op beider namen. Wat denk je zelf? Zijn ex kan de betalingen wel stoppen maar als TS dat dan ook doet zijn ze samen het haasje. (In plaats van alleen TS)
dat zeg ik toch niet?quote:[..]
Tuurlijk. Zolang je nog niet gescheiden bent kun je als ex-vrouw (die zelf inmiddels al samenwoont, maar dat is niet eens belangrijk) je ex-man verhinderen te gaan samenwonen.![]()
Als die er zijn, hoeft TS het niet te vragen toch?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:48 schreef rhubarbje het volgende:
Als daar afspraken over gemaakt zijn is dat echt niet zo raar hoor
Wat zeg je dan wel? Wat zou er dan wel 'afgedwongen' kunnen worden m.b.t. het samenwonen met een nieuwe vriendin dan?quote:dat zeg ik toch niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |