Lichtgevoelig, mooie bokeh en een hele nette prijs. Niet snobistisch genoeg voor meneer?quote:
Voor mij in ieder geval meer dan genoeg! Ik dacht dat bokeh trouwens een Fok-woordje was dat ze in FOT gebruikten, een inside joke ofzo. Maar ik lees net dat het te maken heeft met de onscherptequote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:00 schreef Pagan het volgende:
[..]
Lichtgevoelig, mooie bokeh en een hele nette prijs. Niet snobistisch genoeg voor meneer?
bedoelde meer dat het een goede lens is... als we hebben dezelfde smaak.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:00 schreef Pagan het volgende:
[..]
Lichtgevoelig, mooie bokeh en een hele nette prijs. Niet snobistisch genoeg voor meneer?
ja, echt heeeeel handig qua aantal mm'squote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:35 schreef Geckoo het volgende:
[..]
bedoelde meer dat het een goede lens is... als we hebben dezelfde smaak.
Verkeerd begrepen, sorry.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:35 schreef Geckoo het volgende:
[..]
bedoelde meer dat het een goede lens is... als we hebben dezelfde smaak.
Dit is een foto met mooie bokeh, de achtergrond is niet scherp en leidt niet al en daardoor gaat alle aandacht naar het onderwerp.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:08 schreef p-perklip het volgende:
[..]
Voor mij in ieder geval meer dan genoeg! Ik dacht dat bokeh trouwens een Fok-woordje was dat ze in FOT gebruikten, een inside joke ofzo. Maar ik lees net dat het te maken heeft met de onscherpte
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ja, echt heeeeel handig qua aantal mm's
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:02 schreef Pagan het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen, sorry.
[..]
Dit is een foto met mooie bokeh, de achtergrond is niet scherp en leidt niet al en daardoor gaat alle aandacht naar het onderwerp.
[ afbeelding ]
Haha wordt hier bijna een fototopic maar stel ik neem 2 lenzen mee, liever niet, maar stel.. Heb ik dan voldoende aan mijn 18-55 zonder IS (die ik al heb) samen met de 50mm of is de 18-55 met IS echt wel dermate beter dat ik die dan beter kan meenemen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:49 schreef zatoichi het volgende:
Die 50mm f1.8 is een hele fijne lens; maar op vakantie ga je die denk ik toch minder gebruiken dan een 18-55; puur omdat je veel de landschappen erop wil zetten en om dat je niet eerst achteruit wil moeten lopen om iets op de foto te krijgen. Als je tijd hebt echter, kun je 's avonds mooie foto's maken van b.v. Hoi An met alle lampionnen, of mooie strandsfoto's bij het avondlicht (pas echter wel op met lenzen wisselen en zand...).
Houdt wel rekening dat het ook aan de fotograaf ligtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:17 schreef p-perklip het volgende:
Want ik heb een beetje rondgekeken op flickr naar foto's die gemaakt zijn met die 50mm en ik ben echt onder de indruk van sommige foto's - vooral met minder licht.
Haha ja ik denk dat de fotograaf minstens net zo belangrijk is als de lens waar hij doorheen kijkt. Nu heb ik gelukkig 4 maanden lang de kans om duizenden foto's te maken dus een iets betere fotograaf te worden. Dit geldt overigens zowel voor de 18-55 als de 50mm - ik ben nu heel erg aan het twijfelen want ik zie van beide lenzen hele mooie foto's (pixel-peeper.com).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Houdt wel rekening dat het ook aan de fotograaf ligt(ook al is de 50mm optisch een zeer behoorlijk stuk beter dan de 18-55).
Die 18-55 is een kit lensje en de 50mm een (bewuste) aanschaf voor de meeste gebruikers die hun lenzen willen uitbreiden en al wat meer ervaring hebben, hierdoor zal je van de 18-55 foto's relatief meer `noob foto's` tegenkomen dan de 50mm.
quote:------------------------------------------------------------
Nu ik 'm toch kick - mensen die toevallig een GoPro Headstrap, Accu's, geheugenkaartjes of andere accessoires hebben waar ze niks mee doen - ruilen?
Ik heb op duikfora gelezen dat je met een chest mount/strap niet kan duiken, daarom wil ik graag een headstrap en zo'n staafje waarmee je m vast kan houden op afstand:)quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:53 schreef marcelp79 het volgende:
Waarom neem je geen chest strap i.p.v. een headstrap?
[..]
Heel veel plezier en succesquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:09 schreef p-perklip het volgende:
Mensen, morgen is het zover! Ik ga 4 maanden op reis - eerst een week Hongkong en daarna 4 maanden Zuidoost Azië.
Ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor de tips, leuke en positieve berichten en bovenal voor alle mooie ruilen waar jullie aan bij hebben gedragen!
Groeten,
p-perklip!
Haha uiteraard! Ook daar heb ik de nodige tips gehadquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:17 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Heel veel plezier en succes![]()
Kom nog eens vertellen over je ervaringen. We hebben ook een TRV forum he
-edit- al lang gevonden zie ik![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |