Dan kunnen ze Syrië weer opbouwen. Met Assad blijft er oorlog.quote:
WIE van al die rebellengroepjes (die elkaar ook onderling bestrijden) moet dat gaan doen dan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kunnen ze Syrië weer opbouwen. Met Assad blijft er oorlog.
Geen van alle. De bevolking gaat het doen. De rebellen zijn ontstaan omdat Assad ging massamoorden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
WIE van al die rebellengroepjes (die elkaar ook onderling bestrijden) moet dat gaan doen dan?
En dan breekt er een burgeroorlog uit.quote:En dan?
Ja, ja.. Assad vertrekt en alle rebellen gaan naar huis?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen van alle. De bevolking gaat het doen. De rebellen zijn ontstaan omdat Assad ging massamoorden.
Ik denk dat ze nu weer achter Assad staan. Niet omdat het zo'n fijne kerel is, maar ze zijn deze 'revolutie' wel zat. Maar dat is net zoveel speculatie als wat jij zei.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze willen nog steeds van het regime af.
Er werd gedreigd met oorlog en ze kwamen er nog uit met de chemische wapens.. Dus dit lijkt mij ook wel mogelijk.quote:De internationale gemeenschap is verdeeld en machteloos. De bevolking moet het zelf doen.
Nee, serieus, hoe zie je dat voor je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geen van alle. De bevolking gaat het doen. De rebellen zijn ontstaan omdat Assad ging massamoorden.
Ik ben het in de basis met je eens. Maar zoals andere hier ook al zeggen, de rebellen gaan niet weg als Assad valt. Sterker nog, ze zullen alleen nog maar meer macht krijgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Assad veroorzaakt verzet. Als je van de rebellen af wilt zul je eerst van Assad moeten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ja.. Assad vertrekt en alle rebellen gaan naar huis?
![]()
![]()
Nee. De laatste poster opent het nieuwe topic.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:13 schreef Baklava95 het volgende:
Papierversnipperaar ik wou de nieuwe topic openen. Volgende keer laat jij me het doen oké.
Het merendeel van de rebellen vecht niet tégen Assad, maar vóór hun eigen doelen m.b.t. Syrië.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Assad veroorzaakt verzet. Als je van de rebellen af wilt zul je eerst van Assad moeten.
Eens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. De laatste poster opent het nieuwe topic.
Maakt niks uit. De rebellen maakten alleen kans omdat Assad ging moorden. En dan hebben we het nog niet eens over de FSA die uit zijn eigen soldaten bestaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het merendeel van de rebellen vecht niet tégen Assad, maar vóór hun eigen doelen m.b.t. Syrië.
Assad afzetten veroorzaakt alleen een verdere machtsstrijd (oorlog) tussen de rebellen onderling.
Daar is de bevolking absoluut niet mee geholpen..
De vraag was hoe jij voor je zag dat de bevolking het zelf ging doen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maakt niks uit. De rebellen maakten alleen kans omdat Assad ging moorden. En dan hebben we het nog niet eens over de FSA die uit zijn eigen soldaten bestaat.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ha, ha, omdat ik in de lach schoot over het eerste onmogelijke stukje had ik het tweede ("massamoorden") niet eens gezien..quote:
Assad veroorzaakt de rebellen, die gaan echt niet weg als Assad blijft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De vraag was hoe jij voor je zag dat de bevolking het zelf ging doen?
Nogmaals: de rebellen gaan écht niet weg als Assad verdwijnt (sterker nog: ze gaan elkaar bevechten).
Ze gaan sowieso niet weg.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Assad veroorzaakt de rebellen, die gaan echt niet weg als Assad blijft.
Eerst moet Assad weg. Assad zorgt alleen voor weerstand, niet voor een oplossing.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze gaan sowieso niet weg.
Moet ik de vraag écht nog een keer stellen?
En dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eerst moet Assad weg. Assad zorgt alleen voor weerstand, niet voor een oplossing.
Je gaat voorbij het punt. Je hebt inderdaad voor een deel gelijk dat de rebellen er zijn dankzij Assad.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eerst moet Assad weg. Assad zorgt alleen voor weerstand, niet voor een oplossing.
Ik ga daar niet in mee. Je zal eerst de oorzaak van de ellende moeten wegnemen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat voorbij het punt. Je hebt inderdaad voor een deel gelijk dat de rebellen er zijn dankzij Assad.
Alleen die rebellen zijn er nu eenmaal. En die gaan niet weg als Assad zou vallen. Integendeel, de rebellen zullen dan alleen maar meer macht krijgen.
Tja, ik kan het hier niet echt eens of oneens mee zijn. Het is een kwestie van mentaliteit.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga daar niet in mee. Je zal eerst de oorzaak van de ellende moeten wegnemen.
Luister: feit is dat de rebellen niet weg gaan als Assad verdwijnt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga daar niet in mee. Je zal eerst de oorzaak van de ellende moeten wegnemen.
Waar haal jij dan vandaan dat Assad de minderheden beschermde?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Luister: feit is dat de rebellen niet weg gaan als Assad verdwijnt.
Dus vertel me nou eens hoe de bevolking het zelf moet gaan doen?? Dat gaat gewoon NIET.
Of Assad of (minimaal) een van de rebellen(groeperingen) gaat prominent aanwezig zijn.
Doe mij dan maar Assad vooralsnog, die beschermde iig de minderheden..
De christenen (om maar een groep te noemen) werden bij mijn weten gewoon met rust gelaten..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:43 schreef expans het volgende:
[..]
Waar haal jij dan vandaan dat Assad de minderheden beschermde?
Alleen z'n eigen minderheden waarschijnlijk ja.
quote:Abu Abdurrahman woonde in Den Haag. In juni vertrok hij, in zijn eentje, naar Syrië om bij te dragen aan de strijd tegen de dictator die de soennitische gemeenschap wenst uit te roeien. Hij zag het als zijn taak om deze gemeenschap te helpen. De islamitische gemeenschap is immers één lichaam, aldus een uitspraak van de Profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem. Abu Abdurrahman streed samen met andere Nederlandse mannen in het noorden van Syrië.
Beeldvorming, denk aan de USAquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik ben voor mijn presentatie verschillende artikelen en sites aan het lezen. Kwam net dit tegen op "DeWareRegilie.nl"
[..]![]()
Achterlijk, dat zijn ze. Waar zijn leugens goed voor?
Owh? Vertel..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:03 schreef Montagui het volgende:
Assad beschermt alleen maar zichzelf. net zoals anderen zichzelf beschermen
Het is zondanig ingenieus dat vanuit zijn standpunt geen tegenspraak geduld wordt.
Als je van een dictatuur naar iets anders wilt, zal je eerst de dictatuur af moeten breken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, ik kan het hier niet echt eens of oneens mee zijn. Het is een kwestie van mentaliteit.
Jij bent dus van de mentaliteit "eerst de oorzaak van de ellende wegnemen, en dan zien we wel weer"?
In mijn ogen kom je dan geen stap vooruit.
Wattes??quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je van een dictatuur naar iets anders wilt, zal je eerst de dictatuur af moeten breken.
Mooier kan ik het niet maken.
De Assad aanhangers maken iedere verandering onmogelijk door te eisen dat er meteen een volwaardig geweldloos en perfect alternatief moet zijn.
Als de bevolking het regime af kan breken, kunnen ze ook de rebellen afbreken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wattes??
Ik gun de bevolking van Syrië vrede en zo veel veiligheid als mogelijk. Dat zie ik niet gebeuren als ze (uiteindelijk na nog veel meer strijd) overheerst worden door één of meer van de rebellengroepen..
In de basis heb je inderdaad gelijk. Maar dit conflict is nu op het niveau gekomen waarin wij ons kunnen gaan afvragen of "verandering" überhaupt wenselijk is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je van een dictatuur naar iets anders wilt, zal je eerst de dictatuur af moeten breken.
Mooier kan ik het niet maken.
De Assad aanhangers maken iedere verandering onmogelijk door te eisen dat er meteen een volwaardig geweldloos en perfect alternatief moet zijn.
Ze kunnen beiden vooralsnog niet..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de bevolking het regime af kan breken, kunnen ze ook de rebellen afbreken.
De huidige situatie is onhoudbaar.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In de basis heb je inderdaad gelijk. Maar dit conflict is nu op het niveau gekomen waarin wij ons kunnen gaan afvragen of "verandering" überhaupt wenselijk is.
Als je wilt dat Assad valt geef je in principe rebellen vrij spel.
Als Assad valt wordt het misschien allemaal nog wel erger.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huidige situatie is onhoudbaar.
Nope, nu is er iig nog tegenwicht (richting rebellen)..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huidige situatie is onhoudbaar.
Het is oorlog/gewapende strijd.. Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:37 schreef hugecooll het volgende:
Is dat nog steeds niet klaar? Al een tijdje niets over meegekregen
+ "Dat houdt dus in geen andere users uitschelden/wegsturen/zeggen dat ze het wel goed vinden dat Assad mensen vermoord"
Oh ja, dat stopt nooit. My badquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is oorlog/gewapende strijd.. Wat denk je zelf?
Assad die biedt tenminste nog een beetje tegenwicht tegen die rebellen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:03 schreef Montagui het volgende:
Assad beschermt alleen maar zichzelf. net zoals anderen zichzelf beschermen
Het is zondanig ingenieus dat vanuit zijn standpunt geen tegenspraak geduld wordt.
Om niet een sharia land te krijgen is mogelijk een 'tijdelijke' Assad een optie. Een Assad voor langere termijn is out of the question want totaal niet de wens van het volk.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Assad die biedt tenminste nog een beetje tegenwicht tegen die rebellen.
Als Assad valt dan hebben die vrij spel.
Hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Om niet een sharia land te krijgen is mogelijk een 'tijdelijke' Assad een optie. Een Assad voor langere termijn is out of the question want totaal niet de wens van het volk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |