Kan. En ook wordt de warmte gelijkmatiger, dus behaaglijker. Succes met de klussen!quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:52 schreef Geerd het volgende:
Hier hebben ze de afzuigkap van de keuken niet goed gemonteerd 1 groot tocht gatBeetje beholpen met plasticzakken,Word nog aangewerkt om dit goed te maken.
Voordeur tocht ook als een gek, maar dat merk je dus eigenlijk echt als het wat kouder word.
En het raampje bij de wc is ook zo rot als het maar kan tocht ook de tering, Word ook aan gewerkt kozijnen zijn al klaar.
Als die drie punten verholpen zijn scheelt ook wel een graad of 2 denk ik
Ja idd als ik ga in de wc sta is het gewoon 5C koeler dan in de kamerquote:Op maandag 14 oktober 2013 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kan. En ook wordt de warmte gelijkmatiger, dus behaaglijker. Succes met de klussen!
Wat voor huis heb jij dan?quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kan. En ook wordt de warmte gelijkmatiger, dus behaaglijker. Succes met de klussen!
Ik woon in een noodwoning, gebouwd in 1945/1946, die in 1983 gerenoveerd is volgens de toen geldende normen (inclusief vloer- en muurisolatie) en in 2009 groot onderhoud aan de daken heeft ondergaan. Dus goed geïsoleerde daken en, op verzoek, dubbel glas in ramen en deuren. (Gek genoeg is de isolatie op de kopgevels vergeten!!)quote:
Hier uit 1880, dubbel glas merk je echt wel hahaha, uh voordat je het eruit hebt duurt misschien wel meer dan 10 jaar maar het is veel comfortabeler.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik woon in een noodwoning, gebouwd in 1945/1946, die in 1983 gerenoveerd is volgens de toen geldende normen (inclusief vloer- en muurisolatie) en in 2009 groot onderhoud aan de daken heeft ondergaan. Dus goed geïsoleerde daken en, op verzoek, dubbel glas in ramen en deuren. (Gek genoeg is de isolatie op de kopgevels vergeten!!)
Ik ben hier in 2008 komen wonen en heb dubbel glas gevraagd, hoewel dat volgens mijn berekening geen financieel voordeel zou geven.
Ik weet niet goed waardoor het komt, maar de warmte die ik ervaar sinds dat groot onderhoud is ruimer.
Oh ja: het is een huurhuis.
Oh, sjiek!quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hier uit 1880, dubbel glas merk je echt wel hahaha, uh voordat je het eruit hebt duurt misschien wel meer dan 10 jaar maar het is veel comfortabeler.
Ik heb hier 1 groot raam enkel glas, en daarboven een stukje dubbelglas als ik gekookt heb, stuk enkel glas raam helemaal beslagen, dubbelglas stuk niks aan de hand.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, sjiek!
Precies, dat was mijn gedachte ook.
Ik bedoelde uit 1880 met sjiek!quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik heb hier 1 groot raam enkel glas, en daarboven een stukje dubbelglas als ik gekookt heb, stuk enkel glas raam helemaal beslagen, dubbelglas stuk niks aan de hand.
Aah okequote:Op maandag 14 oktober 2013 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik bedoelde uit 1880 met sjiek!
Een groot raam dubbel maken zal veel schelen. Zoals ik ik zei: de warmte wordt gelijkmatiger en alleen al daardoor aangenamer.
Goed geïsoleerd (energieklasse B en overal dubbel glas, zelfs de voordeur en de Velux dakramen, ook die op zolder) en de woonkamer (met groot raam) ligt op het zuiden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:39 schreef Kees22 het volgende:
Allemaal in NL, neem ik aan.
Hoe komen jullie dan aan binnentemperaturen van meer dan 17 gr vandaag? Zonder de verwarming aan te zetten?
Absoluut, ik merk het sinds drie dagen boven al, daar zat enkel glas en is vrijdag driedubbel glas gemonteerd, het was altijd een beetje kil en rillerig op de slaapkamers, nu is het er gewoon aangenaam.quote:Op maandag 14 oktober 2013 01:34 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hier uit 1880, dubbel glas merk je echt wel hahaha, uh voordat je het eruit hebt duurt misschien wel meer dan 10 jaar maar het is veel comfortabeler.
OK. Ik heb betrekkelijk weinig raam op het zuiden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed geïsoleerd (energieklasse B en overal dubbel glas, zelfs de voordeur en de Velux dakramen, ook die op zolder) en de woonkamer (met groot raam) ligt op het zuiden.
Zelfs als ik de hele dag de balkondeur open heb (indien zonnig buiten), dan blijft het aangenaam binnen.
Is een huurhuis. Bouwjaar 1996.
Dat doe je helemaal niet slecht, als ik het goed zie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:46 schreef Geerd het volgende:
Ohwja moest de meterstanden invoeren zag ik net meteen mijn verbruik is bekeken.
[ afbeelding ]
Vanaf 25-05 121 M3 gas en 528kwh uur.
Paars ben ik idd, maar je moet kijken vanaf Mei hoor, daarvoor was het wel in mijn bezit maar woonde ik er nog nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat doe je helemaal niet slecht, als ik het goed zie.
Paars ben jij toch? Hoe kom je zo laag uit, terwijl je het hebt over ramen die je met vuilniszakken dichtplakt?
Of vergis ik me nou heel erg?
Dat kan ook schelen idd: je werktijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Paars ben ik idd, maar je moet kijken vanaf Mei hoor, daarvoor was het wel in mijn bezit maar woonde ik er nog niet
In Mei zie je ook meteen een piek toen had ik 3weken vakantie.
En verder ik werk altijd laat, en kan zo 10/11 uur in bed blijven liggen![]()
Sja verder heb ik ook weinig apparaten eigenlijk Cv en koelkast staan altijd aan, Stofzuiger heb ik nog, koffiezet apparaat en een strijkbout maar ik strijk nooitquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan ook schelen idd: je werktijden.
Ik ben ook een avondmens en lig zo maar tot 12 uur in bed.
Maar ja, in de nacht heb ik dan wel licht en computer aan.
Dat laatste. Ik heb schakelaars om mijn hele computerzooi en alle audiovisuele zooi uit te schakelen. Handig hoor: voetschakelaar plus een tafelstopcontactblok: een tik en alles is uit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja verder heb ik ook weinig apparaten eigenlijk Cv en koelkast staan altijd aan, Stofzuiger heb ik nog, koffiezet apparaat en een strijkbout maar ik strijk nooitEn de wasmachine
En laat niks stand-by staan
Altijd handig!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 02:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat laatste. Ik heb schakelaars om mijn hele computerzooi en alle audiovisuele zooi uit te schakelen. Handig hoor: voetschakelaar plus een tafelstopcontactblok: een tik en alles is uit.
Vooral bij onweer!quote:
Hier ook. Geen weekend, maar proost, dus!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hehe ja, 14C toen ik weer kwam van werk, weekend dus pils!!!
Even op 15,5 gezet, krijg je eigenlijk geen last van vocht zolang op die temp? Of hoe zit dat eigenlijk?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hier ook. Geen weekend, maar proost, dus!
Ik heb een vest aan en zit te FOK!ken, dat verhoogt de gevoelstemperatuur ook wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Even op 15,5 gezet, krijg je eigenlijk geen last van vocht zolang op die temp? Of hoe zit dat eigenlijk?
Oke, ja hier ook even trui aan, bier doet de rest welquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb een vest aan en zit te FOK!ken, dat verhoogt de gevoelstemperatuur ook wel.
Het voelt wel vochtiger aan dan in de zomer, maar ik denk dat het verschil tussen buiten en binnen nu klein is. In de zomer heb ik op de koudste plekken in huis wel vaak wat condens. Bijv. achter de WC-pot waar de waterleiding het huis inkomt.
Ik meet het vocht eigenlijk niet zo.
Ideaal vind ik dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef StateOfMind het volgende:
En ik ga mij binnenkort eens verdiepen in hoe ik mijn digitale thermostaat moet programmeren (die kan ik van dag tot dag en van uur tot uur instellen).
Oeh net zo warm als hier dus, ben wel benieuwd wat voor huis heb jij?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:45 schreef ddx het volgende:
15 graden toen ik net thuis kwam, nu toch maar raampje dicht gedaan
Appartement uit 2010.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oeh net zo warm als hier dus, ben wel benieuwd wat voor huis heb jij?
Huis uit 1988 maar een klein kutverwarminkje die een ruimte van 40vierkante meter moet verwarmenquote:
Dus je hebt de verwarming aan en nog is het maar 13.5 graden. Is dat huis gemaakt van tentdoek ofzo?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:53 schreef appelen het volgende:
[..]
Huis uit 1988 maar een klein kutverwarminkje die een ruimte van 40vierkante meter moet verwarmen
foutje...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.
Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
Ik zet hem al niet meer aan voor dat graadje meer. Ik wacht op Volta die mijn 2e verwarming komt plaatsenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dus je hebt de verwarming aan en nog is het maar 13.5 graden. Is dat huis gemaakt van tentdoek ofzo?
Ik word daar ook wat moe van. Open dan een topic over hoe knap het is dat je in zo'n lage temperatuur kan leven of hoe fijn je het vind dat je geld bespaart op je energierekening...... zit je straks in de winter nog met bevroren leidingen en los dat maar weer eens op....quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.
Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
Vocht, dat vroeg ik eerder ook al idd, achteraf, het tocht hier wel zo hard vocht heeft geen kansquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:11 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik maar wat blij met mijn goede isolatie.
Al kan ik me nog goed herinneren toen ik klein was. Mijn ouderlijk huis had overal enkel glas en alleen in de huiskamer een gaskachel (op de slaapkamer moest ik het doen met zo'n electrisch geval).
Als het goed gevroren had, zaten de ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen
Ik zit al hele dag te denken aan je UI eindelijk ben ik er achterquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik heb wel eens onder een deken geslapen zonder problemen en 's ochtends bleek mijn kamerplant, een ficus, doodgevroren te zijn.
Maar nu zou dat niet meer gaan, nu ben ik wel blij met minimaal 10 graden in mijn slaapkamer.
Vocht heeft wel mijn aandacht.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
Dat is wederzijds.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik zit al hele dag te denken aan je UI eindelijk ben ik er achter
Waar komt die van jou vandaan dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is wederzijds.![]()
De mijne is een voorstudie van "Buurman, wat doet U nu?"
Of een scene uit Baila baila.
Leuk filmpje wel.
Weet ik niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waar komt die van jou vandaan dan?
Teringquote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:02 schreef TigerXtrm het volgende:
Mijn verwarming haalde het pas in zijn hoofd om aan te springen omdat het onder de 22 graden zakte. Dagje geen zon gehad, koud nachtje buiten. Dacht het mooi ff niet. Zonnenscherm omhoog, zon naar binnen en het was zo weer 23,5
Dan is het geen 16C Geen cv in de badkamer in de winter tering koud?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb geen cv en de gaskachel nog niet weer aan gedaan.. geen idee hoe warm het in huis is. Heb nog wel 2 raampjes open staan...
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dan is het geen 16C Geen cv in de badkamer in de winter tering koud?
Pff niet heel fijn, nu is het hier ook 20C Omdat pa en ma er waren maar anders C15 denk ik.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]en een flut keuken geisertje voor de douche... hoe kouder het buiten is hou kouder mijn douche... maar ik huur wel goedkoop
Later als ik groot ben huur ik wel een keer een fatsoenlijke kamer.
Het vervelendst vind ik dat ik wel even nodig heb voordat ik warm wordt in mijn bed. Verder is het met een gaskachel prima uit te houdenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
Pff niet heel fijn, nu is het hier ook 20C Omdat pa en ma er waren maar anders C15 denk ik.
Maar als het echt te gek word toch blij dat ik er even een slinger aan kan geven
Ik lig met sokken en t-shirt in bed, kun je wel cv hebben maar daar is niet tegen te stoken kozijn is beetje rot.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het vervelendst vind ik dat ik wel even nodig heb voordat ik warm wordt in mijn bed. Verder is het met een gaskachel prima uit te houden
T-shirt al wel, sokken komen later.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik lig met sokken en t-shirt in bed, kun je wel cv hebben maar daar is niet tegen te stoken kozijn is beetje rot.
Ben blij dat voor de winter de nieuwe er in zit, volgende week als het goed is![]()
Klopt alleen staat het kozijn nog buiten en het glas wat er in moet staat hier in de keuken, volgende week word het geplaatst.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
T-shirt al wel, sokken komen later.
Maar je had toch een nieuw kozijn met +++ of zo?
OK. Trusten, met T-shirt en sokken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Klopt alleen staat het kozijn nog buiten en het glas wat er in moet staat hier in de keuken, volgende week word het geplaatst.
Jup idd ! Slaap ze!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK. Trusten, met T-shirt en sokken.
^^ idem in de ochtend zonder kachel, zonnetje erbij dan meteen 19-19,5'c. We gaan mee met de seizoenen dus niet meteen de kachel aan nu. Alleen als we het koud krijgenquote:
Dit dusquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:21 schreef Revolution-NL het volgende:
22c op een paar kaarsjes na geen verwarming aan
je moet ook je kachel uit doen hequote:Op zondag 27 oktober 2013 15:09 schreef CrashO het volgende:
26Die nep herfst van afgelopen week heeft de boel weer goed opgewarmt
Grapjasquote:
Wat is er dan mis met je kamerquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:46 schreef CrashO het volgende:
[..]
Grapjas
Die is sinds maart nog niet aangeweest, net als dat het raam ook nog niet dichtgeweest is.
Zolderkamer (zoals een eckte Fok!er). Die warmte blijft hier echt veel te lang hangen en de kamer onder mij is van zo'n kou-kip. Die stookt de hele dag door en dat trekt door me houten vloer.quote:
Gecondoleerdquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:48 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zolderkamer (zoals een eckte Fok!er). Die warmte blijft hier echt veel te lang hangen en de kamer onder mij is van zo'n kou-kip. Die stookt de hele dag door en dat trekt door me houten vloer.
Hier ook.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:44 schreef StateOfMind het volgende:
Nog steeds 21,5 graden en nog steeds geen verwarming aan hoeven zetten, terwijl het toch al weer bijna november is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |