abonnement Unibet Coolblue
pi_132215348
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:16 schreef Geerd het volgende:

[..]

Even op 15,5 gezet, krijg je eigenlijk geen last van vocht zolang op die temp? Of hoe zit dat eigenlijk?
Ik heb een vest aan en zit te FOK!ken, dat verhoogt de gevoelstemperatuur ook wel.
Het voelt wel vochtiger aan dan in de zomer, maar ik denk dat het verschil tussen buiten en binnen nu klein is. In de zomer heb ik op de koudste plekken in huis wel vaak wat condens. Bijv. achter de WC-pot waar de waterleiding het huis inkomt.
Ik meet het vocht eigenlijk niet zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132215398
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb een vest aan en zit te FOK!ken, dat verhoogt de gevoelstemperatuur ook wel.
Het voelt wel vochtiger aan dan in de zomer, maar ik denk dat het verschil tussen buiten en binnen nu klein is. In de zomer heb ik op de koudste plekken in huis wel vaak wat condens. Bijv. achter de WC-pot waar de waterleiding het huis inkomt.
Ik meet het vocht eigenlijk niet zo.
Oke, ja hier ook even trui aan, bier doet de rest wel :P
Ben wel benieuwd hoe het gaat als het echt -10 is ofzo dan moet denk ik hier de cv dag en nacht wel aan, anders bevriezen de leidingen hier.
Ik zwaai naar dieren.
pi_132216785
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik maar wat blij met mijn goede isolatie.

Al kan ik me nog goed herinneren toen ik klein was. Mijn ouderlijk huis had overal enkel glas en alleen in de huiskamer een gaskachel (op de slaapkamer moest ik het doen met zo'n electrisch geval).

Als het goed gevroren had, zaten de ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen ~:)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132217071
Binnenhuistemperatuur zit de laatste dagen zo tussen de 18 en de 19,5 graden.

Wel heb ik 's avonds thuis op de bank de korte broek en het t-shirt ingeruild voor een joggingbroek + vest.
En ik ga mij binnenkort eens verdiepen in hoe ik mijn digitale thermostaat moet programmeren (die kan ik van dag tot dag en van uur tot uur instellen).

Minder dan 17 graden vind ik niet meer comfortabel dus vanaf dat moment gaat ie aan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_132219085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:43 schreef StateOfMind het volgende:
En ik ga mij binnenkort eens verdiepen in hoe ik mijn digitale thermostaat moet programmeren (die kan ik van dag tot dag en van uur tot uur instellen).
Ideaal vind ik dat. :Y Hadden wij in ons oude huis ook, je kon ook per eenheid verschillende temperaturen kiezen.

M'n huidige (nieuwere!) thermostaat kan helaas niet zo veel, ik kan kiezen tussen dag- of nacht-temperatuur, uren kan ik wel instellen, maar sinds ik er van 't weekend aan heb gezeten wordt het niet goed warm in huis, het is nu maar 20 graden, dat is te fris als ik zit te werken.
Het zal ook wel door het totale gebrek aan zon komen, die helpt altijd aardig om het nog een beetje extra op te warmen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:47:03 #156
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_132219254
Het is hier 15,5 :o Nog geen verwarming aangehad.
pi_132229639
De weer Goden zijn ons gezind 15C ipv C14 hier _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_132236162
15 graden toen ik net thuis kwam, nu toch maar raampje dicht gedaan ;)
pi_132237754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:45 schreef ddx het volgende:
15 graden toen ik net thuis kwam, nu toch maar raampje dicht gedaan ;)
Oeh net zo warm als hier dus, ben wel benieuwd wat voor huis heb jij?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:31:36 #160
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_132238325
13,5 :')
pi_132238414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Oeh net zo warm als hier dus, ben wel benieuwd wat voor huis heb jij?
Appartement uit 2010.
Inmiddels weer 17 graden nu klapraam dicht is in woonkamer. (staat nog wel open in slaapkamer)
pi_132239094
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:31 schreef appelen het volgende:
13,5 :')
i know that feeling bro :7
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:53:14 #163
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_132239187
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

i know that feeling bro :7
Huis uit 1988 maar een klein kutverwarminkje die een ruimte van 40vierkante meter moet verwarmen :')
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:01:28 #164
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_132239534
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:53 schreef appelen het volgende:

[..]

Huis uit 1988 maar een klein kutverwarminkje die een ruimte van 40vierkante meter moet verwarmen :')
Dus je hebt de verwarming aan en nog is het maar 13.5 graden. Is dat huis gemaakt van tentdoek ofzo?
  Moderator woensdag 16 oktober 2013 @ 21:04:43 #165
45833 crew  Fogel
pi_132239680
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.

Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_132239777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.

Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
foutje...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:07:15 #167
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_132239796
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dus je hebt de verwarming aan en nog is het maar 13.5 graden. Is dat huis gemaakt van tentdoek ofzo?
Ik zet hem al niet meer aan voor dat graadje meer. Ik wacht op Volta die mijn 2e verwarming komt plaatsen :D
pi_132239852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.

Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
Ik word daar ook wat moe van. Open dan een topic over hoe knap het is dat je in zo'n lage temperatuur kan leven of hoe fijn je het vind dat je geld bespaart op je energierekening...... zit je straks in de winter nog met bevroren leidingen en los dat maar weer eens op....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_132241532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.

Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
Vocht, dat vroeg ik eerder ook al idd, achteraf, het tocht hier wel zo hard vocht heeft geen kans ;)
En verder ja ik slaap veel, en werk altijd laat en dan ja voor 2 of 4 uur stoken ook zonde.

Vanmiddag nog hele bende gedweild vloeren waren met 10min al droog dus :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Geerd op 16-10-2013 22:09:46 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_132248554
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:11 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik jullie verhalen zo lees ben ik maar wat blij met mijn goede isolatie.

Al kan ik me nog goed herinneren toen ik klein was. Mijn ouderlijk huis had overal enkel glas en alleen in de huiskamer een gaskachel (op de slaapkamer moest ik het doen met zo'n electrisch geval).

Als het goed gevroren had, zaten de ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen ~:)
Inderdaad.
Ik heb wel eens onder een deken geslapen zonder problemen en 's ochtends bleek mijn kamerplant, een ficus, doodgevroren te zijn.
Maar nu zou dat niet meer gaan, nu ben ik wel blij met minimaal 10 graden in mijn slaapkamer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132248640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Ik heb wel eens onder een deken geslapen zonder problemen en 's ochtends bleek mijn kamerplant, een ficus, doodgevroren te zijn.
Maar nu zou dat niet meer gaan, nu ben ik wel blij met minimaal 10 graden in mijn slaapkamer.
Ik zit al hele dag te denken aan je UI eindelijk ben ik er achter
Ik zwaai naar dieren.
pi_132248642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:04 schreef Fogel het volgende:
De TT zou bijna "waar velen naar de laagst mogelijke temperatuur streven" kunnen zijn.
Ik heb de (warmtepomp) CV inmiddels op 22,5 graden staan en het ding zoekt de rest maar uit.

Aan de mensen met lage temperaturen: zijn jullie niet bang voor vocht, schimmels en meer van dat soort narigheden dat vaak met lage temperaturen samenhangt? Dat soort ongein weer weg krijgen kost veel meer dan de paar euro die je bespaart met weinig stoken.
Vocht heeft wel mijn aandacht.
Ik heb het idee dat het nu gaandeweg wat vochtiger wordt. Dus ik ga eens denken om de cv eens aan te zetten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132248750
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik zit al hele dag te denken aan je UI eindelijk ben ik er achter
Dat is wederzijds. :)
De mijne is een voorstudie van "Buurman, wat doet U nu?"
Of een scene uit Baila baila.

Leuk filmpje wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132248793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is wederzijds. :)
De mijne is een voorstudie van "Buurman, wat doet U nu?"
Of een scene uit Baila baila.

Leuk filmpje wel.
Waar komt die van jou vandaan dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_132248930
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 00:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waar komt die van jou vandaan dan?
Weet ik niet.
Uit Flodder. Maar de foto is hier neergezet door een toenmalige vriendin die wist hoe dat moest.
Dochter Kees die zich in rode bikini opzichtig uit het zwembad hijst. Had mijn goedkeuring, dus gewoon laten staan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')