Wat sneu voor jouw andere chi en voor jouquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, mijn liefste sociaalste hond ever, langhaar chi, op een losloopgebied, door een losgeslagen bordeauxdog , de 30e is het twee jaar geleden, mijn leven is echt voor goed veranderd toen...
Oh nee, die kleine is te lui om de baas te spelen hoor, ze ligt de hele dag de jongens te likken en ze slaapt met ze alledrieKees is wel geholpen natuurlijk trouwens. Anders had ik dr niet genomen, van deze honden heb ik alleen Billy gekocht, de rest is aan komen waaien. Billy is een achterkleinzoon van de keizer, die heb ik zorgvuldig gekozen en gekocht
Dat word toch gedaan om te kijken of castratie zinvol is.?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef oh-oh het volgende:
En ik baal nog steeds van die chemische castratie, wat een weggegooid geld was dat bij dat mormel
Daarom is het ook een goed alternatief in geval van twijfel. Na een half jaar/ een jaar is de reu weer de oude.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef oh-oh het volgende:
En ik baal nog steeds van die chemische castratie, wat een weggegooid geld was dat bij dat mormel
Ik heb er geen seconde iets van gemerkt, zijn ballen krompen amper zelfs.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Daarom is het ook een goed alternatief in geval van twijfel. Na een half jaar/ een jaar is de reu weer de oude.
Vroegahquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat chemisch castreren is gewoon een prikje ofzo?
Heeft dat nog nadelen verder?
Ik vind het ook niet zielig hoor! Ik vind de narcose zieliger en enger dan de balliesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is inderdaad te overwegen om beide jongens tegelijkertijd te laten castreren ivm dominantie van andere chi. Het is niet zielig.Last hebben van je hormonen, dat is pas zielig.
Nee tuurlijk niet, maar nu is hij al een beetje dominanter en als de ballen eraf gaan, zakt hij volgens mij nog verder in de rangorde, en dat kan volgens mij nog weleens uit de hand lopen. Maar dat heb ik alleen maar gehoord, maar not surequote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Er is toch niks mis met reuen onderling en wat dominantie?
Uhm omdat die chip er in januari inging en ik geen enkele verandering heb gezien bij de hond?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef loecje het volgende:
Hoe weet je zeker dat het niets zou helpen?
De ballen werden niet kleiner, misschien werkte het staafje niet goed? Dat zegt dan nog niet dat een castratie niet helpt.
Ik weet dat het bij honden allemaal iets anders ligt. Maar vanuit mijn katten denkbeeld vind ik het altijd maar raar dat een hond niet wordt geholpen wanneer er niet mee gefokt gaat worden.
Nee, Frodo wordt gecastreerd en Smeagol is dominant over hem, dus zakt hij nog verder en kan Smeagol lelijker gaan doen, toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Maar hij is dominanter, en hij gaat nog verder zakken?
Is hij roedelleider of niet? Wie is er de baas, je hebt er toch maar 2 ook?
Ik vind dit altijd echt van die dierenartsenverkooppraat hoor....
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Maar hij is dominanter, en hij gaat nog verder zakken?
Is hij roedelleider of niet? Wie is er de baas, je hebt er toch maar 2 ook?
Ik vind dit altijd echt van die dierenartsenverkooppraat hoor....
Ja, maar raadt dan aan om even aan te kijken, castreren bij de tweede hond kan altijd nog en is onnodig om dat klakkeloos te doen omdat de da zegt dat het beter is toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensen). Maar als de reu "wat dominanter" is, dan helpt het soms om de bron van testosteron weg te nemen. Ik "verkoop" het niet als de eerste en de beste oplossing. De beste oplossing is vaak een gedragstherapie. Castratie kan daarbij soms helpen.
In principe zijn er weinig medische redenen om de hond te castreren, behalve bijvoorbeeld een voorhuidsontsteking of een vergrote prostaat. De medische voordelen van een sterilisatie bij een teef zijn veel duidelijker dan een castratie bij een reu. Maar het leven zonder testosteron is soms een verademing voor het dier zelf en de baas.
Dit heeft Frodoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensen). Maar als de reu "wat dominanter" is, dan helpt het soms om de bron van testosteron weg te nemen. Ik "verkoop" het niet als de eerste en de beste oplossing. De beste oplossing is vaak een gedragstherapie. Castratie kan daarbij soms helpen.
In principe zijn er weinig medische redenen om de hond te castreren, behalve bijvoorbeeld een voorhuidsontsteking of een vergrote prostaat. De medische voordelen van een sterilisatie bij een teef zijn veel duidelijker dan een castratie bij een reu. Maar het leven zonder testosteron is soms een verademing voor het dier zelf en de baas.
Ja om medische redenen zou ik het zeker meteen doen, maar dan niet zondermeer ook de tweede maar alvast mee laten castreren hoor.quote:
Ik vind het ook zo vreemd dat de testikels niet kleiner geworden zijn. Ik heb het nog nooit meegemaakt... (nou heb ik stuk of 20-30 suprelorins ingezet in mijn leven, schat ik zo)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef loecje het volgende:
Hoe weet je zeker dat het niets zou helpen?
De ballen werden niet kleiner, misschien werkte het staafje niet goed? Dat zegt dan nog niet dat een castratie niet helpt.
Ik weet dat het bij honden allemaal iets anders ligt. Maar vanuit mijn katten denkbeeld vind ik het altijd maar raar dat een hond niet wordt geholpen wanneer er niet mee gefokt gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |