quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:21 schreef Candaasje het volgende:
Yay, ik ben in de prijzen gevallen hoor!Het boek 'Het Gelukkige Konijn' (door Bernice Muntz) heb ik gewonnen. (Dat boek was zeg maar de '2e' prijs, en werd 3x vergeven.
)
Tijdens de narcose raken de dieren afgekoeld, het kan dus zijn dat hij aan het rillen is omdat hij het koud had. Niet eten na de narcose heeft te maken met het feit dat de slikreflex niet goed werkt. Dus als het dier gaat braken, kan het braaksel in de luchtpijp komen met alle nare gevolgen van dier. Meestal wordt 12 uur aangehouden. Bij kleine honden en katten eventueel iets korter. Konijnen, knaagdieren en fretten vasten niet voor of na de operatie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik lees dat de dierenarts zelf weg is maar misschien weet iemand anders het,
Vndaag zijn mn reutjes gecastreerd en nu is de ene erg aan het rillen...kan dat van de narcose+spanning komen? En jay voor de tegenstrijdige info, assistente zegt ze mogen rond 17:30 eten, en op internet lees ik nee niet eten tot morgen... Ze hebben gegeten en met smaak ook.... we shall see
Afleiden met de koekjes! Goed gedrag belonen. En slecht gedrag proberen te voorkomen. En toch een cursus mee gaan volgen, desnoods een persoonlijk begeleiden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:57 schreef moeraskikker het volgende:
Ik heb ook een kleine vraag..
ik heb sinds paar maandjes een hond uit het asiel (shih tzu)
ontzettend lief beest, alleen elke keer als we uitgaan is hij enorm gefixeerd op andere honden, blaffen, trekken.
hoe kan ik dit afleren? Afleiden helpt niet.. Of mss met iets lekkers?
Waren er goedaardige tumoren of kwaadaardige tumoren die vorig jaar verwijderd zijn? Is de hond inmiddels gesteriliseerd?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:23 schreef No.name.for.me het volgende:
Vraag aan de dierenarts.
Wat zou je adviseren aan iemand die een oudere hond heeft waarvan delen van de lijsten zijn verwijderd. Hond heeft spondylose, artrose en LS/CES geen pijnklachten.
Hond heeft na een jaar weer een voelbare tumor. Operatie zinloos/nuttig?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:21 schreef Candaasje het volgende:
Yay, ik ben in de prijzen gevallen hoor!Het boek 'Het Gelukkige Konijn' (door Bernice Muntz) heb ik gewonnen. (Dat boek was zeg maar de '2e' prijs, en werd 3x vergeven.
)
Ze zijn gelukkig al een heel stuk opgeknapt, alles is nog een beetje gezwollen en soms n drupje wondvocht maar ik neem aan dat dat normaal is!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Tijdens de narcose raken de dieren afgekoeld, het kan dus zijn dat hij aan het rillen is omdat hij het koud had. Niet eten na de narcose heeft te maken met het feit dat de slikreflex niet goed werkt. Dus als het dier gaat braken, kan het braaksel in de luchtpijp komen met alle nare gevolgen van dier. Meestal wordt 12 uur aangehouden. Bij kleine honden en katten eventueel iets korter. Konijnen, knaagdieren en fretten vasten niet voor of na de operatie.
elke keer als hij wegkijkt van de hond belonen, of elke keer als hij luistert en mij aankijkt? Luisteren is moeilijk, haha.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Afleiden met de koekjes! Goed gedrag belonen. En slecht gedrag proberen te voorkomen. En toch een cursus mee gaan volgen, desnoods een persoonlijk begeleiden.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:53 schreef Candaasje het volgende:
@Fotowedstrijd: Misschien is dit er niet helemaal de juiste plek voor , maar omdat het een beetje naar aanleiding van topic was, toch even een korte update:
Euh..zucht...ahum...... eigenwijze konijnen.......![]()
![]()
Diva ging telkens met dr kont voor de camera zitten, Cas sloopte ondertussen het decor....en het lekkers was zo op of viel telkens van de theepot af.....
Laten we het er maar op houden dat dit niet de meest succesvolle poging was, maar goed, ik stuur wel wat op...
Even in een spoiler (Enkele foto's, ik zal jullie de hoeveelheid mislukte foto's besparen) :
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
S. 2014
J. 2016
Absoluut niet laten likken! Vele mensen denken dat het speeksel van honden antiseptisch is. Dat bevat inderdaad een stofje dat enigzins werkt tegen SOMMIGE bacterien. Maar het is absoluut niet antiseptisch als het geheel, maar zit juist boordevol (potentieel schadelijke) bacterien. Voor een gezond idividue geen probleem, maar het is niet goed voor een wond. Bovendien blijft de wond zo nat en de bacterien gedijen in de natte omstandigheden. Plus je krijgt mechanische irritaties door het likken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ze zijn gelukkig al een heel stuk opgeknapt, alles is nog een beetje gezwollen en soms n drupje wondvocht maar ik neem aan dat dat normaal is!
En is het af en toe likken vd wond met onderhuidse hechtingen echt zo slecht? Die romper is geen succes dus die hebben we nu voor de nacht alleen...
(eerste eigen honden dus dit is allemaal nieuw....)
Fijn weekend
Heel goed dat je je kat elke 3 maanden ontwormt! De wormen zijn niet alleen schadelijk voor het dier, maar de larven van de spoelwormen zijn ook potentieel schadelijk voor de mensen, met name de kinderen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
Hallo,
Klopt het dat een kat die bromt dat doet omdat ze last heeft van wormen en ik haar dus moet ontwormen elke 3 maanden? Ik weet inmiddels dat ik haar om de 3 maanden moet ontwormen door middel van een tabletje, maar dat brommen is dat gelinkt aan de wormen die ze in haar lichaam heeft?
Oke dank je! Dan gaan we er gewoon nog harder op.zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 09:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Absoluut niet laten likken! Vele mensen denken dat het speeksel van honden antiseptisch is. Dat bevat inderdaad een stofje dat enigzins werkt tegen SOMMIGE bacterien. Maar het is absoluut niet antiseptisch als het geheel, maar zit juist boordevol (potentieel schadelijke) bacterien. Voor een gezond idividue geen probleem, maar het is niet goed voor een wond. Bovendien blijft de wond zo nat en de bacterien gedijen in de natte omstandigheden. Plus je krijgt mechanische irritaties door het likken.
Elke keer als hij de andere honden negeert, belonen. En als hij naar jou kijkt, belonen! Een goed gedrag is goed aan te leren ook op deze leeftijd. Het wordt wel steeds moeilijker om slechte gewoontes af te leren... Ik zou toch aanraden om een speciale cursus te gaan volgen. Bijvoorbeeld een Sociale huishond cursus bij jou in de buurt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 04:34 schreef moeraskikker het volgende:
[..]
elke keer als hij wegkijkt van de hond belonen, of elke keer als hij luistert en mij aankijkt? Luisteren is moeilijk, haha.
en hij is 4, maakt dat qua afleren moeilijker?
Konijnen en sommige knaagdieren, zoals chinchilla en cavia, hebben relatief veel ruw vezels nodig in hun voer. Te weinig vezels kan leiden tot darmproblemen en gebitsproblemen. Deze vezels zitten in hooi, gras en sommige groentes/planten. Graan bevat natuurlijk ook wat vezels, maar met name makkelijk verteerbare koolhydraten. Dus veel graan is niet zo gezond voor konijnen, chinchillas en cavia's. "Omnivore" dieren (alles-eters), zoals ratten en hamsters (en mensenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:02 schreef valentijn101 het volgende:
Beste DigiDA
Ik heb een vraag over chinchillavoeding.
De laatste tijd zie ik steeds meer voer overgaan op graanvrije varianten? Weet u waarom? Ik dacht dat graan goed was voor knaagdieren?
Ook zie ik steeds meer chinchillasnoepjes op de markt komen met zonnebloempitten en noten er in. Ik heb nooit anders geleerd dat chinchilla s absoluut geen noten en zonnebloempitten mogen hebben. (zou te vet zijn). Klopt dit of niet? Alvast bedankt.
Je moet naar de dierenarts gaan waar je op je gemak voel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:21 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Beste dierenarts,
Mijn jongste kat Kip, (1 jaar en bijna een maand) is krols.. Echt enorm krols, al onderhand 2 maanden. Soms 2 dagen niet, en dan weer heel erg.
Nu wil ik haar laten helpen omdat ik het zielig vind voor ons alle 3.. Varken, de oudste dame (3,5) lijkt er een beetje gestrest van te worden. Ik wil graag slapen 's nachts en voor Kip lijkt het me ook niks om continu horny te zijn..
Ik heb nu contact gehad met 2 dierenartsen, een tegenover mijn woning waar de katten tot nu toe zijn geweest, maar die administratief echt een enorme bende hebben. En een op ongeveer een kwartier rijden van mijn woning die mij (telefonisch) een stuk professioneler leek.
Ik heb namelijk gehoord dat je een poes niet mag/beter niet kan steriliseren/castreren wanneer ze krols is.
Dierenarts 1(waar ze dus vaker zijn geweest) beweerd dat dit een fabeltje is en dat ze prima geholpen kan worden. (Bij deze kreeg Varken geen pijnstillers na geholpen te zijn)
Dierenarts 2 beweerd dat het zeker niet aan te raden is om haar tijdens haar krolse periode te helpen, i.v.m. doorbloeding en formaat van de baarmoeder. Maar, dat wanneer ze krols blijft er geen andere optie is dan haar tijdens haar krolse periode 'te helpen'. Ook werd mij uitgelegd dat ze tijdens de operatie met een zuurstofslangetje werkten en dat de poes voor enkele dagen pijnstillers mee krijgt.
Ik heb de neiging om voor dierenarts 2 te gaan omdat deze mij professioneler en diervriendelijker lijken, maar nu weet ik eigenlijk nog niet wat nu klopt. Kan ik beter wachten tot ze een langere tijd niet meer krols is (alhoewel ik, omdat ze altijd wel heel erg met het verkrijgen van aandacht bezig is en graag haar achterkant aanbied niet echt het idee heb dat dit ooit over gaat) en naar dierenarts 2 gaan, of gewoon naar de vaste dierenarts luisteren en haar gewoon 'laten helpen'?
Sorry voor het hele verhaal. Wil gewoon het beste voor dat monster.
Owh, shit dat is ernstig!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:10 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Hondsdolheid bij 2 pups in Rotterdam en Zaandam(de pups komen uit Bulgarije)
http://nos.nl/artikel/565467-hondsdolheid-bij-twee-puppys.html
Hier schrik ik wel van....
Of mensen hebben iets "schattigs" in Bulgarije gezien en meegenomen...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:09 schreef oh-oh het volgende:
Jeez....
Broodfokhonden of van die stichtingdieren?
Minder waarschijnlijk natuurlijk... Dat was wel zo een tijdje geleden met een ander hondje dat uit Marocco meegenomen was.quote:
Rabies kan zich in principe ook verspreiden via contact met speeksel, dus het bijten is niet altijd nodig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:42 schreef WinnieWana het volgende:
Heftig hondsdolheid. Nu zullen puppy's niet zo snel iemand bijten maar toch. Als je het krijgt ga je gewoon dood.
Ik heb nog even een kort vraagje. Was ik vergeten te vragen aan de dierenarts in het asiel.
Tot hoe lang mogen moederkatten kittenbrokjes?
Ik heb nu dus een moederkat in de opvang en ze is wel wat mollig maar laat haar kitten (eentje maar) nog steeds drinken. Dit kitten is 9 weken oud en eet wel brokjes maar echt weinig. Liever laat hij zich bedienen door zijn moeder en zij laat dat toe. Bij grotere nesten zie je vaak dat moederpoezen het na 6 weken wel gezien hebben maar zij is echt nog te lief voor haar kitten.
Ja, dat is een beetje een plofkatquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:54 schreef WinnieWana het volgende:
Ik zie haar gewoon aankomen. En bij de meeste moederkatten is dat goed want die zijn graatmager maar Molly was altijd al wat mollig. Ze is redelijk klein en weegt nu 5 kilo. Bij binnenkomst woog ze 4.2 kg.
foto ter verduidelijking
[ afbeelding ]
Ik zou het gewoon niet zo tof vinden voor de toekomstige eigenaren als ze daar op dieet moet. Voorlopig krijgt ze wel kittenbrok, want dat is het enige dat ik heb gekregen van het asiel.
kan ja ,maar dat is met een ''moeilijke'' meer uitzondering dan regel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef oh-oh het volgende:
Bah, veel mensen besteden meer aandacht aan het aanschaffen van een mobieltje waar ze nog geen jaar mee doen dan aan de aanschaf van een pup waar je 15 jaar mee vooruit kan, het is echt afschuwelijk.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
kan ja ,maar dat is met een ''moeilijke'' meer uitzondering dan regel.
De pups waren blijkbaar afkomstig uit een asiel in Bulgarije.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:30 schreef oh-oh het volgende:
Bah, veel mensen besteden meer aandacht aan het aanschaffen van een mobieltje waar ze nog geen jaar mee doen dan aan de aanschaf van een pup waar je 15 jaar mee vooruit kan, het is echt afschuwelijk.
Tis gewoon net als je kind ,ondanks alles .quote:
Ik heb het over moeite doen bij aanschaf, zodat je weet dat je iets in huis haalt wat gezond gefokt is en bij je past.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:06 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Tis gewoon je kind ,ondanks alles .
wat komt dat blijft !
gezondheid blijft altijd een gok,al kan je dingen als Woefkes ranch wel uitsluiten ja .quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:10 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb het over moeite doen bij aanschaf, zodat je weet dat je iets in huis haalt wat gezond gefokt is en bij je past.
Ik zie het nu pas, ja! We zijn zo blai.quote:
Het is inderdaad te overwegen om beide jongens tegelijkertijd te laten castreren ivm dominantie van andere chi. Het is niet zielig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:28 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas, ja! We zijn zo blai.
Nog een vraag voor de dierenarts, want kaas.
Herniahond Frodo moet wss worden gecastreerd ivm ontstekingen die over zouden zijn als zijn ballies eraf gaan. Is het aangeraden om de andere chi ook gelijk te castreren? Hij is altijd een beetje dominant tegen Frodo...
Dit is voor ons de.reden.geweest dat ze allebei gecastreerd zijn..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:28 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik zie het nu pas, ja! We zijn zo blai.
Nog een vraag voor de dierenarts, want kaas.
Herniahond Frodo moet wss worden gecastreerd ivm ontstekingen die over zouden zijn als zijn ballies eraf gaan. Is het aangeraden om de andere chi ook gelijk te castreren? Hij is altijd een beetje dominant tegen Frodo...
Nou als t uitloopt op markeren in huis, continue bonje meer drama dan ben ik wel klaar met dominantiequote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Er is toch niks mis met reuen onderling en wat dominantie?
Maar die van jou hebben een leuke dame om hun in toom te houdenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Er is toch niks mis met reuen onderling en wat dominantie?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Maar die van jou hebben een leuke dame om hun in toom te houdenJe chi is de baas, neem ik aan?
Ja dat zijn broers, ik wil geen honden die even oud zijn in mijn roedel. Billy batteled ook nog steeds met zijn broers voor ranks als ze elkaar zien die paar keer per jaarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:20 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nou als t uitloopt op markeren in huis, continue bonje meer drama dan ben ik wel klaar met dominantie
Als ik op die foto kijkt, dan zie ik een koningin omringd door haar onderdanen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:26 schreef oh-oh het volgende:
[..]Hah! Nee joh, die staat volledig buiten de rangorde. Die mag alles van de mannen.
De keizer ( die van 15 jaar en 9 maanden ) regeert nog steeds met ijzeren hand.
Billy bungelde altijd onderaan maar sinds de rechterhand van de keizer twee jaar geleden werd doodgebeten begint Billy die taak helemaal over te nemen. Sjon stelt niks voor in de groep.
[ afbeelding ]
van links naar rechts, boven Billy, beneden Sjon, Kees & Chico, de keizer.
En pissen binnen, markeren? Zelfs Chico doet het niet, en dat is een kennelhond en dekreu geweest tot ie 4 was, die was niet zindelijk of niks toen ik hem kreeg, had zijn hele leven in een schuur in zijn eigen ontlasting rondjes gelopen. Dat is echt puur opvoeden.
Yups, mijn liefste sociaalste hond ever, langhaar chi, op een losloopgebied, door een losgeslagen bordeauxdog , de 30e is het twee jaar geleden, mijn leven is echt voor goed veranderd toen...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:32 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als ik op die foto kijkt, dan zie ik een koningin omringd door haar onderdanen.![]()
Je zeg zelf dat zij alles mag van de mannen. De alfa teef hoef haar zaken ook niet zelf te regelen daar heeft zij Chico voor.![]()
P.S. Doodgebeten??
Dex staat vanaf dag 1 hoger dan Toby, maar toem kwam de puberteit en werd Toby zelfverzekerder en ging Dex t leven zuur maken....quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja dat zijn broers, ik wil geen honden die even oud zijn in mijn roedel. Billy batteled ook nog steeds met zijn broers voor ranks als ze elkaar zien die paar keer per jaar![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |