Wat sneu voor jouw andere chi en voor jouquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:34 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yups, mijn liefste sociaalste hond ever, langhaar chi, op een losloopgebied, door een losgeslagen bordeauxdog , de 30e is het twee jaar geleden, mijn leven is echt voor goed veranderd toen...
Oh nee, die kleine is te lui om de baas te spelen hoor, ze ligt de hele dag de jongens te likken en ze slaapt met ze alledrieKees is wel geholpen natuurlijk trouwens. Anders had ik dr niet genomen, van deze honden heb ik alleen Billy gekocht, de rest is aan komen waaien. Billy is een achterkleinzoon van de keizer, die heb ik zorgvuldig gekozen en gekocht
Dat word toch gedaan om te kijken of castratie zinvol is.?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef oh-oh het volgende:
En ik baal nog steeds van die chemische castratie, wat een weggegooid geld was dat bij dat mormel
Daarom is het ook een goed alternatief in geval van twijfel. Na een half jaar/ een jaar is de reu weer de oude.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef oh-oh het volgende:
En ik baal nog steeds van die chemische castratie, wat een weggegooid geld was dat bij dat mormel
Ik heb er geen seconde iets van gemerkt, zijn ballen krompen amper zelfs.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Daarom is het ook een goed alternatief in geval van twijfel. Na een half jaar/ een jaar is de reu weer de oude.
Vroegahquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat chemisch castreren is gewoon een prikje ofzo?
Heeft dat nog nadelen verder?
Ik vind het ook niet zielig hoor! Ik vind de narcose zieliger en enger dan de balliesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is inderdaad te overwegen om beide jongens tegelijkertijd te laten castreren ivm dominantie van andere chi. Het is niet zielig.Last hebben van je hormonen, dat is pas zielig.
Nee tuurlijk niet, maar nu is hij al een beetje dominanter en als de ballen eraf gaan, zakt hij volgens mij nog verder in de rangorde, en dat kan volgens mij nog weleens uit de hand lopen. Maar dat heb ik alleen maar gehoord, maar not surequote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:16 schreef oh-oh het volgende:
Er is toch niks mis met reuen onderling en wat dominantie?
Uhm omdat die chip er in januari inging en ik geen enkele verandering heb gezien bij de hond?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef loecje het volgende:
Hoe weet je zeker dat het niets zou helpen?
De ballen werden niet kleiner, misschien werkte het staafje niet goed? Dat zegt dan nog niet dat een castratie niet helpt.
Ik weet dat het bij honden allemaal iets anders ligt. Maar vanuit mijn katten denkbeeld vind ik het altijd maar raar dat een hond niet wordt geholpen wanneer er niet mee gefokt gaat worden.
Nee, Frodo wordt gecastreerd en Smeagol is dominant over hem, dus zakt hij nog verder en kan Smeagol lelijker gaan doen, toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Maar hij is dominanter, en hij gaat nog verder zakken?
Is hij roedelleider of niet? Wie is er de baas, je hebt er toch maar 2 ook?
Ik vind dit altijd echt van die dierenartsenverkooppraat hoor....
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef oh-oh het volgende:
Maar hij is dominanter, en hij gaat nog verder zakken?
Is hij roedelleider of niet? Wie is er de baas, je hebt er toch maar 2 ook?
Ik vind dit altijd echt van die dierenartsenverkooppraat hoor....
Ja, maar raadt dan aan om even aan te kijken, castreren bij de tweede hond kan altijd nog en is onnodig om dat klakkeloos te doen omdat de da zegt dat het beter is toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensen). Maar als de reu "wat dominanter" is, dan helpt het soms om de bron van testosteron weg te nemen. Ik "verkoop" het niet als de eerste en de beste oplossing. De beste oplossing is vaak een gedragstherapie. Castratie kan daarbij soms helpen.
In principe zijn er weinig medische redenen om de hond te castreren, behalve bijvoorbeeld een voorhuidsontsteking of een vergrote prostaat. De medische voordelen van een sterilisatie bij een teef zijn veel duidelijker dan een castratie bij een reu. Maar het leven zonder testosteron is soms een verademing voor het dier zelf en de baas.
Dit heeft Frodoquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij is de theorie over wel /geen roedelleider achterhaald. De honden zijn opportunisten die hun leven zo makkelijk mogelijk proberen te maken (net als de meeste mensen). Maar als de reu "wat dominanter" is, dan helpt het soms om de bron van testosteron weg te nemen. Ik "verkoop" het niet als de eerste en de beste oplossing. De beste oplossing is vaak een gedragstherapie. Castratie kan daarbij soms helpen.
In principe zijn er weinig medische redenen om de hond te castreren, behalve bijvoorbeeld een voorhuidsontsteking of een vergrote prostaat. De medische voordelen van een sterilisatie bij een teef zijn veel duidelijker dan een castratie bij een reu. Maar het leven zonder testosteron is soms een verademing voor het dier zelf en de baas.
Ja om medische redenen zou ik het zeker meteen doen, maar dan niet zondermeer ook de tweede maar alvast mee laten castreren hoor.quote:
Ik vind het ook zo vreemd dat de testikels niet kleiner geworden zijn. Ik heb het nog nooit meegemaakt... (nou heb ik stuk of 20-30 suprelorins ingezet in mijn leven, schat ik zo)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:39 schreef loecje het volgende:
Hoe weet je zeker dat het niets zou helpen?
De ballen werden niet kleiner, misschien werkte het staafje niet goed? Dat zegt dan nog niet dat een castratie niet helpt.
Ik weet dat het bij honden allemaal iets anders ligt. Maar vanuit mijn katten denkbeeld vind ik het altijd maar raar dat een hond niet wordt geholpen wanneer er niet mee gefokt gaat worden.
Ik vind dat wel een rare vergelijking, chippen vind ik wel echt heel erg nodig in het geval de hond kwijt raaktquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb toch ook gewoon 1 hond een chip gegeven en niet alledrie de reuen?
Zou echt niet eens in me opkomen om dat te doen
Nja, ik had gehoord van anderen dat ze echt helemaal zouden krimpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo vreemd dat de testikels niet kleiner geworden zijn. Ik heb het nog nooit meegemaakt... (nou heb ik stuk of 20-30 suprelorins ingezet in mijn leven, schat ik zo)
Goed opgevoede herenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Uhm omdat die chip er in januari inging en ik geen enkele verandering heb gezien bij de hond?
Teven zijn wel altijd beter af met castratie, reuen niet imo.
Geen enkel voordeel voor de hond zit er aan. Die teef van me is al zo een dikke blob sinds ze geholpen is, tis dat t noodzaak is omdat er niet mee gefokt hoeft ( en dan is dit een heel erg mooi stamboomteefje met prima papieren, goede patellatesten, mooie showresultaten, maar no thnx).
Ze loopt meer dan gemiddeld per dag, ze krijgt 40 gram eten per dag, die hond wordt dik van de lucht en ze wil alleen maar vreten en ze is zo lui als een varken.
Laat mijn reuen maar lekker actief en hormonerig zijn hoor, die gaan echt geen loopse teef op zonder dan ik dat zou willen!
castratiechip...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik vind dat wel een rare vergelijking, chippen vind ik wel echt heel erg nodig in het geval de hond kwijt raakt
Oh ja, Bil wil ook wel es van Bil, als de teef dat vervelend vindt en hij niet luistert haal ik hem er af en lijn ik hem aan en klaar. Als er ergens een loopse teef is laat ik hem niet los. Ik had laatst vriendinnen op bezoek, die bleven met 5 honden logeren en Bil vond een van hun teven erg lief, nou, dan gaat ie toch lekker op de slaapkamer slapen als we binnen zijn?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Goed opgevoede heren![]()
Er zijn helaas genoeg niet opgevoede hormonaal-gedreven puber-reuen die overal op duiken, een loopse teef of niet
Voor dit berichtje vergeten wordtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:59 schreef Uiltje90 het volgende:
Ik ben even nieuwschierig naar meningen/ervaringen..
Wij hebben een AmStaff teefje van inmiddels 3,5 jaar. ze kan totaal niet met andere dieren (wat je heel veel ziet bij dit ras) maar kan echt super met mensen en vooral kinderen, daar is ze echt heel lief mee! Nou is dit me heel dierbaar gezien veel mensen uit onze vriendenkring inmiddels al kids hebben en deze dus ook over de vloer komen bij ons. Nou zit ik een beetje met een dilemma, laten steriliseren of niet?
van een stafford forum heb ik dat dit wel beter is voor je hondje, omdat staffies gevoeliger schijnen te zijn voor tumoren in de baarmoeder? (of dit zo is weet ik niet) maar anderzijds ben ik heel erg bang dat haar gedrag gaat omslaan in een negatieve zin. het is een 50-50 kans natuurlijk, maar het speelt wel in mijn achterhoofd.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sterilisatie en (wel of geen) gedragsverandering?
Als je twijfelt, zou ik eerst Frodo laten castereren, en later kan je alsnog beslissen wat je met Smeagol doet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:54 schreef RenRen- het volgende:
Ik vind het niet zielig hoorHet gaat nu prima, maar we zijn bang dat, als de ballen wegvallen, Smeagol echt lelijk tegen hem kan gaan doen. Of zal dat wel meevallen omdat hij toch al boven hem staat?
Dat heb ik net beantwoord. Ik hou het niet bij, het gaat een beetje te snelquote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:56 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, maar raadt dan aan om even aan te kijken, castreren bij de tweede hond kan altijd nog en is onnodig om dat klakkeloos te doen omdat de da zegt dat het beter is toch?
Zeker omdat de castratie de rangorde die er al is niet overhoop gooit zeg maar.
Omdat je dat eerst zei, daar reageerde ik opquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het is inderdaad te overwegen om beide jongens tegelijkertijd te laten castreren ivm dominantie van andere chi. Het is niet zielig.Last hebben van je hormonen, dat is pas zielig.
Haha ja Bil is ook zo een baasje, soms hoor. Ik pluk hem er af hij krijgt op zijn flikker en klaar zijn we dan. Ik ken zat castraten die nog even hard door dekken ook. Poedel van vrienden van me is al een jaar geholpen en die stond serieus laatst nog gekoppeld aan een loopse teefquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes wil heel soms weleens erbovenop duiken. Maar dan krijgt hij op zijn flikker Dortmund het weer mag hij mee naar huis. Zo hendig is dat.
Maar ik laat Loebes niet castreren hij is niet vervelend. Gewoon erg vrolijk, blij en druk..
Vooral erg blij..
Ja gek he! Je kijkt ook nooit meer normaal naar die films trouwensquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als je twijfelt, zou ik eerst Frodo laten castereren, en later kan je alsnog beslissen wat je met Smeagol doet.
P.S. What's in a name, trouwensEne Frodo noemen en andere Smeagol, en Smeagol is de dominantste
Haha dat is wel heel,ernstig.. Sterke hormonen dan. Gelukkig kan er niks gebeuren. Maar lullig is het wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ja Bil is ook zo een baasje, soms hoor. Ik pluk hem er af hij krijgt op zijn flikker en klaar zijn we dan. Ik ken zat castraten die nog even hard door dekken ook. Poedel van vrienden van me is al een jaar geholpen en die stond serieus laatst nog gekoppeld aan een loopse teef
Heb je een dominante teef, dan is de kans groter dan zij nog dominanter wordt na de sterilisatie. Vrouwelijke hormonen vallen dan namelijk weg en testosteron (bijnieren produceren een beetje testosteron) neemt dan de overhand.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:59 schreef Uiltje90 het volgende:
Ik ben even nieuwschierig naar meningen/ervaringen..
Wij hebben een AmStaff teefje van inmiddels 3,5 jaar. ze kan totaal niet met andere dieren (wat je heel veel ziet bij dit ras) maar kan echt super met mensen en vooral kinderen, daar is ze echt heel lief mee! Nou is dit me heel dierbaar gezien veel mensen uit onze vriendenkring inmiddels al kids hebben en deze dus ook over de vloer komen bij ons. Nou zit ik een beetje met een dilemma, laten steriliseren of niet?
van een stafford forum heb ik dat dit wel beter is voor je hondje, omdat staffies gevoeliger schijnen te zijn voor tumoren in de baarmoeder? (of dit zo is weet ik niet) maar anderzijds ben ik heel erg bang dat haar gedrag gaat omslaan in een negatieve zin. het is een 50-50 kans natuurlijk, maar het speelt wel in mijn achterhoofd.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met sterilisatie en (wel of geen) gedragsverandering?
Oh ja heb nog de foto van Loebes en zijn blaaikes... Zal zo even in het foto topic zetten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:17 schreef oh-oh het volgende:
Sjon aaaaaaltijd.
En het waait nu, dan is ie gekker dan normaal, ik mag zo weer een uur gaan lopen![]()
Super mannelijk zekerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nja, ik had gehoord van anderen dat ze echt helemaal zouden krimpen.
Het kan zijn dat ze iets kleiner geworden zijn hoor, pin me daar niet op vast, maar ze zijn niet echt klein geworden, mss iets kleiner dan de walnoten die hij heeft, maar dan amper zichtbaar.
Geloof me, ik heb maanden naar die ballen zitten kijken![]()
Maar goed das dan pech hebben zeker? 100 euro weggegooid, ik ga het niet nog snel eens doen
Apart is dat toch he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef oh-oh het volgende:
Oh en macho dat die poedel deed daarna ook he, hij voelde zich echt helemaal het mannetje, te komisch![]()
Maar ik ken wel veel gecastreerde reuen die dat doen, ook als ze zelf nog nooit echt gedekt hebben, dus tja.
Ja, of toch een chip die het niet deed? Hij had ook wel wat gebloed na het zetten, vond ik ook raar, mss is ie eruit gelopen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Super mannelijk zekerDie walnoten zouden toch de hazelnootjes moeten worden na een week of 6...
Ik heb geen enkele bezwaar om ook de beide jongens tegelijk te casteren als de eigenaar er achter staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat je dat eerst zei, daar reageerde ik op
thanks voor de uitleg! als ik het goed begrijp heeft sterilisatie wat betreft de gezondheid dus niet meer zoveel zin. Ze is idd dominant en ga dan maar liever niet de gok nemen dat ze nóg dominanter wordtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Heb je een dominante teef, dan is de kans groter dan zij nog dominanter wordt na de sterilisatie. Vrouwelijke hormonen vallen dan namelijk weg en testosteron (bijnieren produceren een beetje testosteron) neemt dan de overhand.
De baarmoedertumoren komen bij de teven niet zo vaak voor. Veel vaker komt de baarmoederonsteking voor, zeker bij wat oudere teven. Ook de tumoren van melkklieren (borstkanker zeg maar) zijn afhankelijk van de vrouwelijke hormonen. Daarom is het advies om een teef op een jonge leeftijd (na de eerste loopsheid of soms voor de eerste loopsheid) laten steriliseren.
Ik zou toch met klem een gedragscursus/therapie gericht op de problemen bij Am.staffs adviseren! Dat zij "niet met de andere honden kan" komt helaas inderdaad vaak voor bij de Am.staffs maar het hoeft niet! Het is overigens niet verstandig om een (jong) kind zonder toezicht met een hond alleen laten, ook niet een super lieve aardige sociale hond. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
Oh, dat komt wel vaker voor. Dit is natuurlijk ook deels aangeleerd (en zelfbelonend) gedragquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Haha ja Bil is ook zo een baasje, soms hoor. Ik pluk hem er af hij krijgt op zijn flikker en klaar zijn we dan. Ik ken zat castraten die nog even hard door dekken ook. Poedel van vrienden van me is al een jaar geholpen en die stond serieus laatst nog gekoppeld aan een loopse teef
Dankjequote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Voor dit berichtje vergeten wordt
Ik denk dat het dan niet zo zeer hormonaal is, maar meer aangeleerd. Of een soort Pavlov reflex. Met een mooie hondendame als een trigger.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Apart is dat toch he.
Dam zijn die hormonen nog gewoon aanwezig ondanks de castratie. Of zullen ze dan gesteriliseerd zijn ? Dat dat minder effect heeft ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |