Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen.
Overigens komen deze initiatieven vanuit het CBR zelf. CBR gaat zelf graag op de stoel van zowel de rechtsprekende, de controlerende en de uitvoerende macht zitten. Rechter en beul ineen dus. Ze hebben we meer van die rare dingen. Als je je BE examen hebt, moet je voordat je het parkeerterrein af bent, even flink hard remmen. Dan hoor je boenk, doet je oplooprem het. Enige wat je er feitelijk mee controleert is dat je auto harder remt dan je aanhanger en je drukcilinder het wel doet. Het controleren van het functioneren van de beremming doe je er niet mee, het slopen van je cilinder wel.
Knipper naar links = ik blijf op de rotondequote:Op zondag 20 oktober 2013 11:56 schreef daNpy het volgende:
Als er iemand zijn knipperlicht naar links aan heeft kun je zien dat deze nog voor jou langs kruist. Heeft hij dat niet slaat hij dus af (de straat in waar jij uit komt).
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4equote:Op zondag 20 oktober 2013 12:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik blijf op de rotonde
Geen knipper = ik blijf op de rotonde
Knipper naar rechts = ik verlaat de rotonde
Geen idee hoe je concludeert dat iemand afslaat als hij geen linkerknipper aan heeft.
Zo werkt het dus niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Knipper naar links = ik neem de rotonde 3/4e
Knipper uit = ik ga "rechtdoor" (tweede afslag dus)
Knipper naar rechts is ik verlaat de rotonde bij de eerste afslag.
Ik vind het in ieder geval wel prettig werken, hierdoor kun je eerder anticiperen of iemand afslaat of op de rotonde blijft.
Alarmlichten? Patroontjes knipperen: 2x links, 1x rechts? Zoveel mogelijkheden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En dat deed ik dus altijd na het aankoppelen, ff checken of alles wel goed zit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ook bij de rijlessen CE, aankoppelen en zonder slangen proberen weg te rijden. En je weet dat je aanhanger eraan blijft zitten.
Ik kom meestal geen mensen ķp de rotonde tegen, maar ik rijdt dan ook niet tegen het verkeer in.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Dus ik moet bij elke auto die ik op de rotonde tegenkom of kan tegenkomen gaan bijhouden waar hij vandaan kwam, zodat ik in combinatie met zijn knippergebruik moet gaan bepalen wat hij gaat doen? Verkeer is geen puzzel hoor.
Nee, wettelijk niet. Voor de verkeersdoorstroming is het wel beter.quote:
Het gaat er juist om dat je iemand links knipperlicht direct ziet als hij achter een obstakel vandaan en je dus meteen kunt anticiperen. Juist op dat soort rotondes zie je iemand linker-knipperlicht welquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij bent iemand die bij de tweede en derde afslag niet knippert? En hoe doe je het dan als een rotonde meer dan 4 afslagen heeft?
En daarbij: Op dit soort rotondes kan ik ook echt goed zien wat iemand aangeeft, zo achter al die obstakels. Dit is nog een beter voorbeeld
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als dit al een puzzel is voor je dan lijkt het me beter dat je idd niet meer in de auto stapt.
Duidelijker kan het niet
Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Succes op Keizer Karelplein, de voorbeelden van Pizza_Boom, en alle conflicten met bestuurders die wel normaal de verkeersregels hanteren.
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:12 schreef daNpy het volgende:
kun je het wel gewoon gebruiken om de doorstroom te verbeteren.
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas. Het enige wat je met linksknipperen bereikt is dat je nog zekerder zou weten dat je moet gaan stilstaan.
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef daNpy het volgende:
Beter zeker weten dat je stil moet staan dat twijfelen of je dat moet, niet waar?
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een betere doorstroming te maken?
Ja, dus je wilt toch zo'n artikel invoeren:quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als het knipperlicht dus niet aan is kun je wel doorrijden -> tadaa.
Dat gaat natuurlijk niet werken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef OEM het volgende:
Of je moeten willen introduceren dat op 4-taks rotondes die goed overzichtelijk zijn, regelmatig gespreid, maximale straal, maximaal 1 rijstrook, etc etc, niet knipperen bij oprijden betekent: ik ga rechtdoor.
Betere uitleg van de situatiequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef kingtoppie het volgende:
Verder had ik een discussie met een rijinstructeur over of je op een 2 baansweg naar links je richtingaanwijzer aan moet zetten.
Het punt vind ik dat als je van rijbaan wilt verwisselen je richtingaanwijzer niet meer kunt gebruiken om daar duidelijkheid over te verschaffen.
Wat wil je nou wel of niet met je knipperlicht doen op een 2 baans weg?quote:
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:27 schreef daNpy het volgende:
Maar er gebeuren gekkere dingen, ze hebben ook ingevoerd dat fietsers voorrang hebben op een rotonde
Klopt, alleen het levert in de praktijk gevaarlijke situaties op.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:33 schreef OEM het volgende:
[..]
"Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" is niet zo heel gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |