Jaja. Hier in de buurt eens een vrouw meegemaakt die een bromfietser en opzittende aan gort heeft gereden. Voor beide opzittenden brandde lange tijd een kaarsje bij een kruispunt. De auto was behoorlijk beschadigd. Mevrouw dacht 'iets' geraakt te hebben, maar schrok pas de volgende dag van de ravage.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:13 schreef starla het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen of die Ka had het niet eens door. Sommige mensen weten zóóó niet wat er om hun heen gebeurt door geen spiegels te kijken en maar naar het wegdek te staren.
Walgelijk zeg...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:10 schreef Daeron het volgende:
Eikels die doorrijden na een ongeval.
Vanmiddag ongeval gebeurt op de a50 bij Eindhoven thv het science park in Son rond half 1. Blauwe, recente, Ka haalde rare actie uit waardoor Golf op de linkerbaan uitweek en de vangrail raakte. Golf redelijk in puin, hulpdiensten georganiseerd die er redelijk vlot waren. Mocht je deze auto rond dit tijdstip gezien hebben, neem dan vooral even contact op met de politie, 0900-8844.
Met de inzittenden, een jonge vrouw en een meisje van een jaar of 2 leek op het eerste gezicht niet veel mis behalve flink geschrokken gelukkig.
haal die quotes maar weg hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:35 schreef Rode_banaan het volgende:
[..]
Ja maar.... totalvamp heeft wel even een "sportwagen"
Mja ik heb het zelf dus niet zien gebeuren jammer genoeg, ik probeer ook altijd eerst het kenteken te onthouden en daarna pas de rest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom is mijn eerste focus altijd het kenteken. Niet het merk of type.
Maar idd. De ware aard van de kabestuurder.... Zielig figuur.
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook heel irritant als mensen gaan rijden op een tweebaansrotonde en de binnenste rijbaan nemen. Om vervolgens
vlak voor je neus over de buitenste baan rijden om eraf te kunnen... Heb al een paar keer goed op de rem gestaan toen ik op de buitenste reed en opeens een bestuurder van baan wisselde...
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:12 schreef Daeron het volgende:
[..]
Je weet dat het normaal de bedoeling is als je op zo'n rotonde 3 kwart rond wil om dan op de binnenste strook te beginnen en dan zodra je half rond bent naar de buitenste strook te verplaatsen om de rotonde weer te verlaten?
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je hebt ook zat mensen die dat op het laatste moment doen en over een doorgetrokken streep rijden.
Oeh, da's wel een goeie. Ik doe het eigenlijk ook altijd, maar meer uit gewenning. Moest het altijd doen van mijn rijinstructeur en sindsdien is het erin geblevenquote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Dat heb ik nog nooit gezien, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat vind jij van de fietsers die op de rotonde hun linkerhand uitsteken om aan te geven dat ze niet afslaan?
Zie je wel. Ik vond het ook al helemaal niet logisch.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:07 schreef Cybje het volgende:
[..]
Volgens de website van de Rijksoverheid hoef je geen richting aan te geven bij het naderen, oprijden en het volgen van een rotonde. Ook niet als je naar links gaat. Alleen bij het verlaten moet richting naar rechts worden aangegeven.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-rotonde.html
In sommige landen mag je bij een rotonde zelfs geen richting aangeven naar links, dacht ik. Dus eigenlijk is het beter om je aan te wennen dat niet te doen
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:38 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vandaar waarschijnlijk ook de verhoogde banden op sommige rotondes, denk ik.
Wat ik nooit zal begrijpen zijn mensen die richting geven naar links wanneer ze een rotonde oprijden. Ik snap heus dat ze dat doen om aan degene achter hen te melden dat ze driekwart rond willen, maar dan nog; voor degene achter je is het totaal niet interessant wat je op een rotonde gaat doen, tenzij je eraf gaat, plus dat je nergens op een rotonde linksaf gaat, of je moet de kromming van de rotonde zelf bedoelen. Maar dat is dan weer net zoiets als richting geven wanneer er een bocht in de weg zit.
Wat zeggen de officiële regels daar eigenlijk over?
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:34 schreef Luxuria het volgende:
Dat doe je niet voor de auto's achter je, maar voor de auto's die vanuit andere richtingen de rotonde opkomen.
Jawel hoor, hier in de buurt hebben een paar rotondes op doorgaande wegen zeg maar, veel mensen gaan ervan uit dat je gewoon rechtdoor gaat en rijden dan al de rotonde op. Daarom zet ik mijn knipperlicht aan naar links.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemdquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:49 schreef S95Sedan het volgende:
Driekwart knipper naar links, rechtdoor niets, meteen eraf knipper naar rechts. Uiteraard voor het eraf gaan knipper alsnog naar recht, zo 'hoort' het geleerd te zijn bij je rijlessen.
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij in godsnaam linksaf slaan op een rotonde? Een rotonde is een doorgaande weg in de vorm van een cirkel of een ovaal (wordt ook wel ovatonde of otonde genoemd). De enige manier waarop je de rotonde kan verlaten is rechtsaf.
Zeker hebben die er wel wat aan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Die hebben er ook niks aan. Alleen de rechterknipper is bepalend. De linkerknipper voegt niks toe.
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het heeft niks met links afslaan te maken maar met het feit dat de overige weggebruikers weten dat je erop blijft rijden.
Is dat zo?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat weten ze ook als je niets aangeeft. Het enige wat ze moeten weten, is dat je eraf gaat, hetgeen je doet door rechts aan te geven.
Dat komt omdat wij in Nederland aan symptoombestrijding doen. Een voorheen 80-weg waar we alleen een bordje 50 langs zetten en iedereen vervolgens 80 blijft rijden? Leggen we chicanes aan. Niemand knippert naar rechts? Gaan we links knipperen in de examens verplicht stellen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:58 schreef Cybje het volgende:
Wel lekker handig dat ze je hier in Nederland dus bij de rijlessen leren dat dat moet (terwijl het dus niet eens verplicht is) en dat bij de buurlanden het alleen maar verwarring zal scheppen.
Dan is de oplossing toch niet iedereen links laten knipperen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Is dat zo?
9 van de 10 geven namelijk geen richting aan bij eraf rijden. Zo vanzelfsprekend is het dus blijkbaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |