Niet mee eens. Net als ons doet ook Rusland mee met het EVRM, en vorig jaar heeft het EHRM o.a. nog geoordeeld dat Rusland bij het verbieden van een Gay Pride de mensenrechten van de vrijheid op vereniging, het recht op een rechtsmiddel en het verbod op discriminatie meerdere keren heeft geschonden. Daar kun je ze best op aanspreken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het zijn interne aangelegenheden. Het is niet onze zaak. Staten zijn soeverein en hebben binnen die soevereiniteit het recht een eigen samenleving te hebben. Die kan hele andere normen en waarden hebben dan wij. Wellicht zijn ze in Rusland helemaal niet gecharmeerd van onze samenleving. De Russen bemoeien zich hier ook niet mee. Het is niet aan ons en ook nogal arrogant om te pretenderen dat onze samenleving zo perfect is dat wij het vingertje wel naar een land als Rusland mogen opsteken.
Waar zeg ik dat dat niet moet?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:31 schreef kawotski het volgende:
[..]
En waarom dan niet met Qatar bemoeien?
http://www.elsevier.nl/Po(...)e-hoogmoed-1390077W/
Het heeft natuurlijk weinig geloofwaardigheid en nut als je als Nederland wel tegen Rusland aanschopt en niet tegen een klein staatje als Qatar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat niet moet?
Ik ben Timmermans niet he?
Timmermans is dan ook weinig geloofwaardig. Maja, het is wel volkomen logisch dat hij zo stoer durft te doen tegen Rusland.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:37 schreef kawotski het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk weinig geloofwaardigheid en nut als je als Nederland wel tegen Rusland aanschopt en niet tegen een klein staatje als Qatar.
Logisch, noem het maar uiterst dom.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Timmermans is dan ook weinig geloofwaardig. Maja, het is wel volkomen logisch dat hij zo stoer durft te doen tegen Rusland.
Hij is immers vriendjes met Kerry.
Want?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:42 schreef kawotski het volgende:
[..]
Logisch, noem het maar uiterst dom.
(Olifant) Rusland zal zich van (mug) Nederland niets aantrekken en wellicht nog verder dwars gaan liggen en hun macht laten zien. Dit komt de homo's in Rusland niet ten goede of welke Nederlander dan ook.quote:
Die olifant-mug verhouding is ook maar relatief hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:44 schreef kawotski het volgende:
[..]
(Olifant) Rusland zal zich van (mug) Nederland niets aantrekken en wellicht nog verder dwars gaan liggen en hun macht laten zien. Dit komt de homo's in Rusland niet ten goede of welke Nederlander dan ook.
Die vuile dronken communisten moeten niet denken dat ze met ons de vloer aan kunnen vegen, met hun kalasnikovs en rotte tanks , ik zeg oorlogquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:49 schreef Igen het volgende:
Dan nog. Nederland is een handelsland, dus dan moet je kansen voor handel proberen te benutten, en ze niet verpesten door ruzie te gaan schoppen om niks, omdat je diep van binnen nog steeds net zo denkt als vroeger in de Koude Oorlog.
Kijk, dat bedoel ik nou. Volledig vastgeroest in het jaar 1989 ofzo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die vuile dronken communisten moeten niet denken dat ze met ons de vloer aan kunnen vegen, met hun kalasnikovs en rotte tanks , ik zeg oorlog
Waarom hebben wij alle recht ons daarmee te bemoeien? Zij vinden dit, wij vinden iets anders. Zij hebben het recht iets anders te vinden dan wij. Wij hebben niet het recht een ander land onze zienswijze op te dringen. De homowereld provoceert. Ook in Nederland leidt dit tot irritatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je praat naast de kwestie,
Die diplomaat oppakken was arrogant maar opkomen voor de homo,s in Rusland is dat niet. Dat zijn twee hele verschillende dingen. Onze samenleving is alles behalve perfect alleen daar gaat het dan ook niet om.
Homoseksuelen hebben het erg moeilijk in Rusland en dat alleen maar omdat de meerderheid van de bevolking daar erg achterloopt. Ze denken bijv: dat homoseksualiteit een keuze is. In zo,n samenleving kun je als homo gewoon niet leven en wij hebben dan alle recht om ons daar mee te gaan bemoeien.
Hiermee impliceer je al een beetje dat ze abnormaal zouden zijn. Nee, homoseksualiteit is net zo normaal als heteroseksualiteit. Je kunt gaan beargumenteren dat homoseksualiteit buiten de norm valt (de meerderheid) maar dat doen linkshandige ook.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Waarom hebben wij alle recht ons daarmee te bemoeien? Zij vinden dit, wij vinden iets anders. Zij hebben het recht iets anders te vinden dan wij. Wij hebben niet het recht een ander land onze zienswijze op te dringen. De homowereld provoceert. Ook in Nederland leidt dit tot irritatie.
. Je kunt een minderheid zijn en zeggen dat je normaal bent. Ga dan niet provoceren op zon gay botenparade. Dan creëer je juist stigma's en stereotypen. Je bevestigt als het ware dat je anders bent als homo. Dat is juist een verkeerd signaal. En dan ook nog eens als de president van de Russische federatie laten beledigen als die op bezoek komt, is gewoon op zijn minst onhandig.
De homo scene in st Petersburg is groter dan die in AMsterdam las ik laatst. Ik heb zelfs niets tegen homo's en homosexualiteit overigens. Ik stoor mij wel aan de homo propaganda en excessieve uitlatingen van homosexualiteit. Je kunt zelfs spreken van homo terreur! Ik vind het ook erg storend dat onze politici aan die canal parade meedoen. Dit geeft een verkeerd signaal af.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je al een beetje dat ze abnormaal zouden zijn. Nee, homoseksualiteit is net zo normaal als heteroseksualiteit. Je kunt gaan beargumenteren dat homoseksualiteit buiten de norm valt (de meerderheid) maar dat doen linkshandige ook.
Dat de gay parade niets helpt dat ben ik volkomen met je eens en dat bepaalde homo,s provoceren klopt ook. Maar daar gaat het allemaal niet om. Waar het omgaat is dat een relatief groot deel van de Russische bevolking het oke vind om een nichterige-homo in elkaar te slaan. Homo,s hebben daar gewoon nauwelijks rechten.
Ach ja, die gay pride. Meer hetero's dan nichten zijn daar te zien. Allemaal lekker tolerant doen, jongens. Maar als iemand zich anaal laat nemen op zo'n bootje zoals je bij de eerste gay prides nog wel eens zag is dat veel te schokkend,quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De homo scene in st Petersburg is groter dan die in AMsterdam las ik laatst. Ik heb zelfs niets tegen homo's en homosexualiteit overigens. Ik stoor mij wel aan de homo propaganda en excessieve uitlatingen van homosexualiteit. Ik vind het ook erg storend dat onze politici aan die canal parade meedoen.
Er zijn erg veel mensen die dat irritant vinden. En in die zin heb ik ook niet zoveel tegen die anti homopropaganda wet in Rusland.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De homo scene in st Petersburg is groter dan die in AMsterdam las ik laatst. Ik heb zelfs niets tegen homo's en homosexualiteit overigens. Ik stoor mij wel aan de homo propaganda en excessieve uitlatingen van homosexualiteit. Ik vind het ook erg storend dat onze politici aan die canal parade meedoen. Dit geeft een verkeerd signaal af.
kan jouw dat nou schelen al staan ze elkaar te pijpen op die boot, het zal me werkelijk worst zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vind het ook erg storend dat onze politici aan die canal parade meedoen. Dit geeft een verkeerd signaal af.
Dat is dan ook pure provocatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ach ja, die gay pride. Meer hetero's dan nichten zijn daar te zien. Allemaal lekker tolerant doen, jongens. Maar als iemand zich anaal laat nemen op zo'n bootje zoals je bij de eerste gay prides nog wel eens zag is dat veel te schokkend,
Bewuste woordspeling?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan jouw dat nou schelen al staan ze elkaar te pijpen op die boot, het zal me werkelijk worst zijn
signaal of geen signaal
quote:
Ik vind ook niet dat er veel mis is met die wet. Dat wij hier openlijk allerlei kritiek op spuiden en zelfs over boycotten van de spelen begonnen is ronduit absurd en ongepast.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zijn erg veel mensen die dat irritant vinden. En in die zin heb ik ook niet zoveel tegen die anti homopropaganda wet in Rusland.
Homoseksualiteit is geen keuze maar nichterig gedrag is dat wel.
is ongeveer hetzelfde als onze wil opleggen in Afghanistanquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat er veel mis is met di wet. Dat wij hier openlijk allerlei kritiek op spuiden en zelfs over boycotten van de spelen begonnen is ronduit absurd en ongepast.
Hoewel het niet helemaal klopt wat je zegt ben ik het wel eens met het principe dat is de keuze is van de soevereine staat en dat het andere landen in principe niet past zich daarmee te bemoeien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan jouw dat nou schelen al staan ze elkaar te pijpen op die boot, het zal me werkelijk worst zijn
signaal of geen signaal
In de moslimlanden spreken ze schande van een vrouw in een spijkerbroek in Rusland van een homo, hier mag het allebei , nou prima toch
Mwau, kijk ik heb niets tegen die wet an sich. Alleen de homofobie in Rusland is al zodanig erg dat die wet dat alleen nog maar versterkt heeft. En dat is alles behalve wenselijk natuurlijk.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat er veel mis is met die wet. Dat wij hier openlijk allerlei kritiek op spuiden en zelfs over boycotten van de spelen begonnen is ronduit absurd en ongepast.
Ik denk dat dit best meevalt. Het is maar hoe je er als homo mee omgaat. Je moet natuurlijk niet openlijk gaan zoenen. Die homofobie wordt juist versterkt door de bemoeizucht van onder andere Nederland op dat vlak. Dit zal de positie van homosexuelen in Rusland eerder verslechteren. Het werkt averechts en is in feite koren op de molen van Poetin. In dit geval staat bijna heel Rusland achter hem en heeft hij een mooie vijand om zijn binnenlandse problemen te maskeren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, kijk ik heb niets tegen die wet an sich. Alleen de homofobie in Rusland is al zodanig erg dat die wet dat alleen nog maar versterkt heeft. En dat is alles behalve wenselijk natuurlijk.
Nee, bespreekbaar maken noem je dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is dan ook pure provocatie.
Mwau, je moet ook niet vergeten dat Rusland nu eenmaal een land is waar je in de ochtend begint met wodka en je dood gaat met wodka.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die homofobie wordt juist versterkt door de bemoeizucht van onder andere Nederland op dat vlak. Dit zal de positie van homosexuelen in Rusland eerder verslechteren. Het werkt averechts en is in feite koren op de molen van Poetin. In dit geval staat bijna heel Rusland achter hem en heeft hij een mooie vijand om zijn binnenlandse problemen te maskeren.
Kijk, ik vind het allemaal best hoor. Eigenlijk zou je gewoon moeten kunnen neuken midden op straat.quote:
Als de aanhouding daadwerkelijk onrechtmatig was (en niet "illegaal", het is geen BlackOps-operatie), heeft Rusland er alle belang bij om Jeugdzorg even bij de kinderen te laten kijken. Want niet mishandeld / niet verwaarloosd > onrechtmatige aanhouding.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De illegale arrestatie van die diplomaat
Nee man, dat is intolerant weetjewel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk, ik vind het allemaal best hoor. Eigenlijk zou je gewoon moeten kunnen neuken midden op straat.
Maar als je dan klappen krijgt moet je daar ook maar mee leren leven.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee man, dat is intolerant weetjewel.
Wij hebben er niets mee te maken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:17 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Als de aanhouding daadwerkelijk onrechtmatig was (en niet "illegaal", het is geen BlackOps-operatie), heeft Rusland er alle belang bij om Jeugdzorg even bij de kinderen te laten kijken. Want niet mishandeld / niet verwaarloosd > onrechtmatige aanhouding.
Maar dat blokkeren ze dus nog steeds en hoe langer ze daarmee wachten, hoe meer ze de indruk wekken dat de kinderen kennelijk eerst ergens van moeten herstellen.
Tja dit was te verwachten. Met de mishandeling en illegale gevangenneming van Borodin door de Nederlandse politie nota bene en dan ook nog het schoorvoetende excuusje van Timmermans is de doos van pandora geopend. Dit zal zeker niet het laatste incident zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Inbraak in Den Haag. Gebouw was vroeger van de KGB.
Wat een bizarre soap
Onzin, de agenten hebben juist gehandeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Door direct te stellen dat de agenten niet vervolgd zouden worden heeft men zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. Het was te verwachten dat de Russen niet accoord zouden gaan met het halfhartige en ongemeende excuus van TImmermans. Vervolgens gebeurt er een incident aan Russische zijde, waar de mishandeling nu niet eens duidelijk van overheidsdienaren komt en heeft Nederland een grote mond en loopt men te roepen dat het NL-Rusland jaar maar over is. Dat heet meten met 2 maten. Laten wij eerst eens onze excuses aanbieden en de daders van het misdrijf tegen Borodin straffen.
niet dus!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Onzin, de agenten hebben juist gehandeld.
Wel dus! Het is geen misdrijf om een dronken man die zijn dochter in elkaar beukt zijn roes in de cel te laten uitslapen.quote:
Hoe weet jij dat, was jij erbij? Jij hebt dit lekker aangedikte verhaal ook alleen maar uit de media. Dit is gewoon verzonnen om de betrokkenen uit de wind te houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wel dus! Het is geen misdrijf om een dronken man die zijn dochter in elkaar beukt zijn roes in de cel te laten uitslapen.
Tijd om die regels aan te passen. Diplomaten zouden zich net als normale mensen aan de wet moeten houden. Geef ze dan maar speciale rechten om een veroordeling te ontlopen en weer terug te keren naar het thuisland. Ipv dat ze onkwetsbaar zijn. Archaische onzin.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nee, nogmaals wij hebben ons er niet mee te bemoeien, zo zijn de regels nu eenmaal. Ook al vind je als land dat er wel juist gehandeld is, dan nog moet je gewoon diep door het stof. Dan was wel de angel uit het incident geweest.
De wetten dienen de mensen te dienen en niet andersom.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nee, nogmaals wij hebben ons er niet mee te bemoeien, zo zijn de regels nu eenmaal. Ook al vind je als land dat er wel juist gehandeld is, dan nog moet je gewoon diep door het stof. Dan was wel de angel uit het incident geweest.
Precies. Regelneukers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De wetten dienen de mensen te dienen en niet andersom.
Als een wet (of in dit geval het verdrag van Wenen) niet deugt, dan dient die veranderd en niet koste wat kost nageleefd te worden te worden. Dit dogmatische denken is niet bij gebaat.
Gelukkig was jij er bij om te weten dat het allemaal verzonnen is?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat, was jij erbij? Jij hebt dit lekker aangedikte verhaal ook alleen maar uit de media. Dit is gewoon verzonnen om de betrokkenen uit de wind te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |