John Williams, iedereen vindt John Williams leuk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:35 schreef penny-wise het volgende:
Alweer excuses voor Indonesie? Kunnen we niet iemand aannemen die voor ieder incident zijn excuses aan gaat bieden aan het betreffende land?
Ik zag er pas een op de snelweg (!) rijden met een oranje bord LES achterop, dus ik denk het niet...quote:
Serieus?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zag er pas een op de snelweg (!) rijden met een oranje bord LES achterop, dus ik denk het niet...
Nee, het laatste wat ik kan vinden is dat ze een tank hebben uitgeleend aan Duitsland (en die heeft het weer doorgegeven aan Saudi-Arabië). Die wilden een nieuwe versie van de Leopard Tanks, maar dat is alweer van vorig jaar.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:24 schreef H.FR het volgende:
Zijn die dingen intussen eigenlijk verkocht? Volgens mij niet toch?
dat zien we binnenkort vanzelfquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:16 schreef arjan1112 het volgende:
We moeten ze gewoon houden, wat is nou een leger zonder tanks
Nou niet dus, want niemand hoeft die dingen.quote:
dat betekent volgens mij niet dat ze ook in gebruik blijven.. Die dingen gaan toch gewoon de opslag in?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nou niet dus, want niemand hoeft die dingen.
Klopt, het is ook compleet bezopen om te kijken naar een momentopname bij de verkoop van oorlogsmaterieel. Leuk voorbeeldje is de verkoop van 1030 YPR aan Egypte.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:07 schreef BlaZ het volgende:
Wat een onzin om die tanks niet te verkopen om wat mensenrechtenschendingen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/YPR-765#Toekomstquote:In de loop der jaren is de Koninklijke Landmacht verschillende malen gereorganiseerd. De hierbij overtollig geworden YPR's zijn hierop ten dele verkocht aan Egypte (1030)
Betekend niet dat je er geen kosten meer aan maakt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dat betekent volgens mij niet dat ze ook in gebruik blijven.. Die dingen gaan toch gewoon de opslag in?
En daarnaast verkoopt Duitsland wel gewoon tanks aan Indonesië terwijl die met dezelfde richtlijnen werken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Klopt, het is ook compleet bezopen om te kijken naar een momentopname bij de verkoop van oorlogsmaterieel. Leuk voorbeeldje is de verkoop van 1030 YPR aan Egypte.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/YPR-765#Toekomst
Ik denk eerder dat dat een CV90 was en geen Leopard.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zag er pas een op de snelweg (!) rijden met een oranje bord LES achterop, dus ik denk het niet...
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:35 schreef penny-wise het volgende:
Alweer excuses voor Indonesie? Kunnen we niet iemand
de Leopard2 is wereldwijd nogal gewild hoor, Canada heeft er bijvoorbeeld een aantal van ons gekocht om in Afghanistan in te zettenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
We raken ze niet kwijt waarschijnlijk, maar ze zijn wel gewild?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Leopard2 is wereldwijd nogal gewild hoor, Canada heeft er bijvoorbeeld een aantal van ons gekocht om in Afghanistan in te zetten
de Duitsers verkopen ze alleen goedkoper en anders blokkeren ze de verkoop
dat we ze niet kwijtraken lijkt me niet onwaarschijnlijk maar dat niemand ze moet lijkt me flauwekul
zou een beetje raar zijn als ze op zou stappen omdat ze van de regering haar tanks niet mag verkopen aan Indonesie, zo belangrijk is de verkoop van die dingen nu ook weer nietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Falen, excuses maken en blijven zitten.
Typisch.
de Duitsers vragen minder geld en behouden alsnog de mogelijkheid om de verkoop te blokkerenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
We raken ze niet kwijt waarschijnlijk, maar ze zijn wel gewild?
We vragen dus te veel geld?
Als minister hoor je het regeringsbeleid te verdedigen en je dient er zeker geen excuses voor te maken, het zou een mooie bak zijn als Rutte privé excuses maakt voor zijn economische beleid.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou een beetje raar zijn als ze op zou stappen omdat ze van de regering haar tanks niet mag verkopen aan Indonesie, zo belangrijk is de verkoop van die dingen nu ook weer niet
Rutte is een beetje een ander verhaal als minister president natuurlijk maar hij kan prima naar Leeuwarden gaan en daar sorry zeggen dat de ijsbaan dichtmoet vanwege EU regelgeving die hij niet in de hand heeftquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als minister hoor je het regeringsbeleid te verdedigen en je dient er zeker geen excuses voor te maken, het zou een mooie bak zijn als Rutte privé excuses maakt voor zijn economische beleid.
Weet je het zeker?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
2 weken voordat er werd besloten om die dingen weg te bezuinigen opende een van de modernste en duurste tanksimulatoren van Europa de deuren in Nederland. Ze hadden zelfs complete tank interieuren nagemaakt in trailers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Past goed bij het huidige beleid. Rücksichtslos snijden en verkopen, ook al is het op de langere termijn duurder.
Gewoon niet vooruit kijken mensen.
WTF Nederlandse regering,tanks verkopen die nog goed zijnquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:57 schreef Pumatje het volgende:
enige kennis van pantservoertuigen ontbreekt hier wel zeg, de teeeering
..
Tank : [ afbeelding ]
Had Nederland er 80 van in 2011, nu 0. Een gigantisch verlies en haalde gelijk alle slagkracht bij de landmacht weg.
Pantservoertuig op wielen : [ afbeelding ]
Nederland had een heeeleboel patria's. Vergelijkbaar met deze, zijn er ook allemaal uitgetieft en worden vervangen door waarschijnlijk anderhalve boxer.
Pantservoertuig op tracks : [ afbeelding ]
Infanterie gevechtsvoertuig : [ afbeelding ]
Nederland heeft de YPR vervangen door de CV90. Uiteraard geen 1 op 1 vervanging. een 3 op 1 vervanging eerder.
IED proof voertuig/apc : bushmaster [ afbeelding ]
het zou meer in de VOC mentaliteit passen om tanks te verkopen die niet meer goed zijn..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:24 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
WTF Nederlandse regering,tanks verkopen die nog goed zijn
ahquote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:26 schreef Pumatje het volgende:
Nederland en waardering voor hun krijgsmacht.. daarin moet je dat zoeken.
Zeker verkocht?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:28 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]
"overtollig"
Dat we nu de slagkracht hebben van beneden niveau 1939 is een gegeven.
Geen WIC?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
het zou meer in de VOC mentaliteit passen om tanks te verkopen die niet meer goed zijn..
Een wijf bij defensie is altijd al een vreemd gezicht. Oprotten dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:20 schreef Wespensteek het volgende:
Daaruit moet je wel concluderen dat ze het niet eens is met het regeringsbeleid, een erg vreemde minister.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Een wijf bij defensie is altijd al een vreemd gezicht. Oprotten dus.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:01 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat een onzin.
En wie is het tegenwoordig wel eens met het defensiebeleid, alsof de wereld er veiliger is op geworden.
Voor ons wel.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:15 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Alsof de wereld er zonder defensie wel veiliger op zal worden
Hillen.. die was verantwoordelijk voor de tanks besnijdenis.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
Beter biedt ze die excuses aan Nederland aan, voor het decimeren van onze krijgsmacht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |