Zo'n vermoeden had ik al.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef El_Matador het volgende:
Het zal weinig illustratie behoeven dat ik-zei-de-gek ook aardig eigenwijs is...
Wat volgens mij het belangrijkste is, is dat als je vrijheid en zeggenschap naar je toe trekt je dan ook wel met iets interessants op de proppen moet komen. Flopt het twee keer, dan kun je het voor altijd vergeten. Dus het is zaak voordat het twee keer flopt een mooi punt binnen te hebben. En dat krijg je het best voor elkaar met toewijding en creativiteit. En in dat laatste speelt eigenwijs zijn een belangrijke rol.quote:Maar werk nu bij een multinational en heb bij een andere mijn masterstage gedaan en daarna 3,5 jaar gewerkt.
In alle functies die ik heb gehad heb ik ingezet op vrijheid en "iets te vertellen hebben". En dat wierp zijn vruchten af. Het mooie is dat ze me moeilijk kunnen ontslaan, simpelweg omdat er maar een paar mensen zijn in de wereld die kunnen wat ik kan.
Er is altijd een aziaat die beter is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zal weinig illustratie behoeven dat ik-zei-de-gek ook aardig eigenwijs is...
Maar werk nu bij een multinational en heb bij een andere mijn masterstage gedaan en daarna 3,5 jaar gewerkt.
In alle functies die ik heb gehad heb ik ingezet op vrijheid en "iets te vertellen hebben". En dat wierp zijn vruchten af. Het mooie is dat ze me moeilijk kunnen ontslaan, simpelweg omdat er maar een paar mensen zijn in de wereld die kunnen wat ik kan.
En een hoop geluk, natuurlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al.
[..]
Wat volgens mij het belangrijkste is, is dat als je vrijheid en zeggenschap naar je toe trekt je dan ook wel met iets interessants op de proppen moet komen. Flopt het twee keer, dan kun je het voor altijd vergeten. Dus het is zaak voordat het twee keer flopt een mooi punt binnen te hebben. En dat krijg je het best voor elkaar met toewijding en creativiteit. En in dat laatste speelt eigenwijs zijn een belangrijke rol.
Natuurlijk, maar voor succes moeten toch wel een paar dingen op z'n plaatsen vallen waar je nauwelijks invloed op hebt. Al is eigen inbreng minstens net zo belangrijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geluk dwing je af door goed je best te doen denk ik.
Absoluut waar. Veel mensen zijn bang, en dat is m.i. dom. Een bedrijf heeft jou harder nodig dan jij hen. Tenminste, binnen een beetje HBO/Academisch geschoolde richtingen. Als koffiejuf ben je iets vervangbaarder zeg maar.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:16 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al.
[..]
Wat volgens mij het belangrijkste is, is dat als je vrijheid en zeggenschap naar je toe trekt je dan ook wel met iets interessants op de proppen moet komen. Flopt het twee keer, dan kun je het voor altijd vergeten. Dus het is zaak voordat het twee keer flopt een mooi punt binnen te hebben. En dat krijg je het best voor elkaar met toewijding en creativiteit. En in dat laatste speelt eigenwijs zijn een belangrijke rol.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:17 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Er is altijd een aziaat die beter is.
Ontzag is inderdaad een betere woordkeus dan respect vind ik. Respect gaat naar mijn idee over het behandelen van mensen zoals je zelf ook behandeld wil worden. Ontzag gaat over geïmponeerd zijn, en dat heeft iets ongefundeerd in zich.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:06 schreef Kaas- het volgende:
Overigens zijn de enige mensen die ik nog als elitair beschouw, zij die tot de intellectuele elite behoren (kan van alles zijn in kunst, wetenschap, journalistiek etc.) en voor hen heb ik respect, maar zeker geen ontzag. Ontzag is een beetje iets van vroegah.
Mijn generatie is opgevoed met het idee dat de generaties voor ons, ons gered hebben wrs, denk ik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:20 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ontzag is inderdaad een betere woordkeus dan respect vind ik. Respect gaat naar mijn idee over het behandelen van mensen zoals je zelf ook behandeld wil worden. Ontzag gaat over geïmponeerd zijn, en dat heeft iets ongefundeerd in zich.
Hold your horses, punt 1 zeggen die uitkomsten van internationale surveys geen ene ruk. Dat is imho sociologie van de koude grond. Het wordt nog gesubsidieerd ook door de EU wrs.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik heb respect voor sommige politici. En over het algemeen ook wel respect voor titels, omdat het toch betekend dat je iets hebt toegevoegd aan de wetenschap.
Dat er weinig respect is voor hoge heren etc. komt denk ik ook voor een gedeelte door het uitermate focussen op zaken die slecht gaan door de media. Nederland staat bijvoorbeeld nummer 1 van de wereld volgens de VN in vrouwenemancipatie, maar dat soort zaken hoor je dan niet. Zakt Nederland volgend jaar of daarna naar plek 2/3/4, dan gaat dat uitgebreid "besproken" worden (de teloorgang van Nederland/de samenleving, blabla rutte kut rechts bladiebla).
Dit valt voor een gedeelte weer te verklaren vanuit de vergrijzing van de samenleving. Oudere mensen zijn tegenwoordig nou eenmaal veruit in de meerderheid, in die dagdromen constant over dat prachtige vroeger dat nooit bestaan heeft. Positieve verhalen worden afgedaan als propaganda en negativisme als neutraliteit, de media bedient de massa op haar wenken.
Maar dit is verder geen probleem, want de jongere generatie heeft er zoals altijd is geweest weer zin aan. Technologische revoluties zorgen ervoor dat de welvaart van ons weer hoger zal zijn dan van die van onze ouders. Robots/3d printers/kernfusie/kanker genezen/supercomputers/mensen op mars/onafhankelijk van olie het gaat allemaal komen voordat de huidige tieners/twintigers de vijftig zijn gepasseerdDaar kan wat gekanker van ouderen (dat er altijd al is geweest) niets aan doen
Jij bent vast boven de 50.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hold your horses, punt 1 zeggen die uitkomsten van internationale surveys geen ene ruk. Dat is imho sociologie van de koude grond. Het wordt nog gesubsidieerd ook door de EU wrs.
Mijn ouders zijn van eind jaren 40, maar hebben pas laat kinderen gekregen. Maar zij zijn hardcore D66'ers (lid, gemeenteraad, flyeren, posters voor het raam etc. etc.), dus het idee van dat je bijvoorbeeld geluk voor het grootste deel zelf afdwingt zal daar denk ik ook wel een beetje vandaan komen bij mij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
Voor jouw generatie heb je wrs gewoon de hippie generatie, die ook al na WO2 komt? Dus heel anders dan mijn generatie.
Ik heb niet het idee dat ik iets aan het afbreken ben hoor. Ik doe gewoon wat mij het beste lijkt, en ik zie niet in hoe het hebben van ontzag daar bij helpt. Ontzag vormt juist een belemmering vind ik en is daarom niet goed.quote:Ik denk dat nog heel lang mijn generatie daarover nagedacht heeft, over WO2, getriggerd door de generaties voor ons.
En daar hebben wij het respect voor de oudere generaties vandaan gehaald?
Echter we zijn nu zelf van middelbare leeftijd en we vinden niets meer terug om respect voor te hebben. Echt helemaal niets meer. Ze hebben de hele boel afgebroken, terwijl ze ondertussen zelf niet wisten wat er aan de hand was, heb ik althans het idee.
Mooi voorbeeld van hoe kennis ons totaal ontgaat als mens zijnde..........
Exact zo'n gezin kom ik uit, maar dan PvdAquote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn van eind jaren 40, maar hebben pas laat kinderen gekregen. Maar zij zijn hardcore D66'ers (lid, gemeenteraad, flyeren, posters voor het raam etc. etc.), dus het idee van dat je bijvoorbeeld geluk voor het grootste deel zelf afdwingt zal daar denk ik ook wel een beetje vandaan komen bij mij.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ik heb respect voor sommige politici. En over het algemeen ook wel respect voor titels, omdat het toch betekend dat je iets hebt toegevoegd aan de wetenschap.
Dat er weinig respect is voor hoge heren etc. komt denk ik ook voor een gedeelte door het uitermate focussen op zaken die slecht gaan door de media. Nederland staat bijvoorbeeld nummer 1 van de wereld volgens de VN in vrouwenemancipatie, maar dat soort zaken hoor je dan niet. Zakt Nederland volgend jaar of daarna naar plek 2/3/4, dan gaat dat uitgebreid "besproken" worden (de teloorgang van Nederland/de samenleving, blabla rutte kut rechts bladiebla).
Dit valt voor een gedeelte weer te verklaren vanuit de vergrijzing van de samenleving. Oudere mensen zijn tegenwoordig nou eenmaal veruit in de meerderheid, in die dagdromen constant over dat prachtige vroeger dat nooit bestaan heeft. Positieve verhalen worden afgedaan als propaganda en negativisme als neutraliteit, de media bedient de massa op haar wenken.
Maar dit is verder geen probleem, want de jongere generatie heeft er zoals altijd is geweest weer zin aan. Technologische revoluties zorgen ervoor dat de welvaart van ons weer hoger zal zijn dan van die van onze ouders. Robots/3d printers/kernfusie/kanker genezen/supercomputers/mensen op mars/onafhankelijk van olie het gaat allemaal komen voordat de huidige tieners/twintigers de vijftig zijn gepasseerdDaar kan wat gekanker van ouderen (dat er altijd al is geweest) niets aan doen
Ik had ruim voor internet al in de gaten welke lui er achter het gezag zitten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:33 schreef Woelwater het volgende:
Is volgens mij één van de gevolgen van internet.. Vroeger schreef de media je voor wie belangrijk was en voor wie je respect moest hebben, tegenwoordig vallen ze allemaal door de mand door het tegenwicht wat overal wel te lezen is..
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:37 schreef Kowloon het volgende:
Ik heb nog nooit tegen iemand opgekeken omdat hij/zij professor, CEO of politicus is. Kom maar gewoon met goede argumenten, en als ik niet overtuigd ben, hou ik vast aan mijn eigen ideeën.En ja, er zijn soms best mensen die dat vervelend vinden, maar ik ben al zo vaak voor eigenwijs uitgemaakt dat ik er niet meer van onder de indruk ben.
Dit. Behalve dat fascistentuig van de PVV dan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:39 schreef Reya het volgende:
Absoluut. Niets dan lof voor deze mensen.
Ik denk dat je het meer bij jezelf op moet zoeken dat je zo bent/was. Dat jij opkeek tegen iemand met een titel zegt veel over je als mens en niets over hoe het vroeger was.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij jullie jongeren is het dood, maar hiërarchie leidt een duurzaam leven hoor, ik ben universitair opgeleid en scepticus bij alles, maar ook in mij staat gegrift een soort hiërarchie, je moet opkijken tegen de mensen die boven jou geplaatst zijn... ook al ben ik à-religieus al mijn hele leven.
Tegenwoordig zie ik beter dan ooit te voren dat het een poppenkast is, die hiërarchie, om belangen te versluieren en vooral om een gebrek aan kennis te versluieren........... een gebrek aan kennis, en wel overal lopen uitdragen dat je in control bent.......
Ze hebben gewoon geen clue.
Wij ook niet, maar zij ook niet, de lutsers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |