abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:40:16 #1
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_131976872
Samen met een hoop andere mannen is op z'n hondjes mijn favoriete standje :6 (de rest is ook geweldig). Helaas kwam ik erachter (na een goed gesprek) dat mijn vriendin dit standje als onplezier ervaart. Ze voelt zich een 'slaafje' of iets in die richting. Even voor de duidelijkheid, ik doe geen gekke dingen zoals haren trekken of op de kont slaan tijdens op zn hondjes. Vandaar dat ik mezelf afvraag waarom ze dit zo ervaart. Omdat ik wil dat ze net als mij geniet denk ik hier steeds aan als we dit standje doen... nu vraag ik me af hoe ik haar toch een fijner gevoel kan geven als we dit standje weer doen, want anders is het niet zo chill meer.

Zijn er meerdere dames die dit hebben of mannen die ervaring hebben met dames die dit ook hadden? :P
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_131976883
Volgens mij is dat voor veel mensen juist de extra kick. Dus als je vriendin daar op afknapt zul je je daar op aan moeten passen. Zoek iets anders wat ze wel heel fijn vindt en jij ook? :D
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:48:54 #3
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_131977060
Er zijn vrouwen die dat standje minder intiem en persoonlijk vinden, want bij missionaris bv voel je veel meer van elkaar qua aanraking, en je kijkt elkaar aan enzo, kan kussen etc...
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 18:51:04 #4
290568 Tussendoortje
kan altijd tussendoor
pi_131977105
Kan ze niet omhoogkomen met haar bovenlijf als jullie het achterlangs doen?
Dat jouw buik haar rug raakt en dat jullie dus eigenlijk allebei rechtop zitten? Of is dat minder fijn?
Beter te veel dan te weinig
pi_131977316
Reacties verwijderd, graag normaal ontopic reageren
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:01:56 #6
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131977393
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:51 schreef Tussendoortje het volgende:
Kan ze niet omhoogkomen met haar bovenlijf als jullie het achterlangs doen?
Dat jouw buik haar rug raakt en dat jullie dus eigenlijk allebei rechtop zitten? Of is dat minder fijn?
Dit.... handjes op haar tetten... zoentje in haar hals..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 19:55:21 #7
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_131979582
Na meer dan een decennium 'op z'n hondjes' nooit het gevoel gehad dat ik op welke wijze dan ook ondergeschikt was. Is lepeltje-lepeltje dan wat? Da's bijna hetzelfde, maar dan 90 graden gedraaid.
pi_131982874
mijn vriendin vindt het juist heerlijk omdat ik haar dan nog kan vingeren en met haar borsten kan spelen. misschien kun je het op zo'n manier uitleggen, dat ze er dan anders tegen aan kijkt?
pi_132019515
Ik kan me wel vinden in vriendin van TS.
Zelf ben ik er ook niet zo'n fan van. Het voelt altijd een beetje onderdanig vind ik. Zo van: "bitch ga liggen" :P
Maar hé, er zijn genoeg andere leuke standjes toch?
pi_132023759
Ik als man vind het ook niet geweldig, veel beter dat ze plat op haar buik ligt en dan achterlangs erin.. veel meer lichaamscontact en veel intiemer.
Lach met een schone bips
pi_132025943
Ik vind dat ook niet chill naar komt meer omdat het mij beetje pijn doet. Verder heb ik het gevoel
wat jouw vriendin heeft niet :)
pi_132031957
Er zijn wel meer vrouwen die dit zo ervaren inderdaad. Wat je kan proberen is elkaars handen vast houden en haar veel te zoenen langs opzij tussendoor. Dan voelt het intiemer voor haar.

En lievere woorden gebruiken, geen 'you fucking bitch' enzo.
pi_132032329
Het is natuurlijk wel het meest dierlijke, primitieve en ook afstandelijke standje. Dat is op zich wat betreft de eerste twee een extra charme, alleen willen vrouwen nog wel eens te preuts zijn om daarvan te kunnen genieten. Die hebben juist het menselijke en intieme nodig om van seks te kunnen genieten.

Ik denk dat het een kwestie van context en geduld is. Als je haar verder maar genoeg het gevoel geeft dat ze bij dat standje mist, dan heeft ze dat op een gegeven moment tijdens het neuken zelf niet meer zo nodig en gaat ze dat primitieve juist extra geil vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132033039
Je kan toch gewoon in haar nek zoenen, haar rug strelen, haar verdere lijf strelen. Ze kan ook meer overeind komen zodat je heel dicht tegen elkaar aan zit. Je kan heel liefdevol doggy doen als je dat wil.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:04:17 #15
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132034409
Juist ene van mijn favo standjes maar ja, daar heb je niks aan.
Je kan zoals erodome al schreef het wat liefdevoller aanpakken.
En als jullie liggen, lepeltje lepeltje, vind ze dat wel fijn of ook onpersoonlijk?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_132034460
Ik heb een vraag voor TS:

Ze zegt dat ze het als slaafs ondervindt. Maar je vraagt aan ons hoe het komt dat ZIJ dat zo ondervind. Heb je al aan haar gevraagd waarom ze het zo voelt?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_132036184
Gewoon liefdevol niet gelijk beginnen te rammen :)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 17:22:58 #18
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132041530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 12:06 schreef Ordos20 het volgende:
Ik heb een vraag voor TS:Ze zegt dat ze het als slaafs ondervindt. Maar je vraagt aan ons hoe het komt dat ZIJ dat zo ondervind. Heb je al aan haar gevraagd waarom ze het zo voelt?
Ze geeft niet echt een duidelijk antwoord als ik dit vraag (ze is een moeilijke prater) maar ik vermoed dat het misschien komt door haar loser ex.
pi_132043526
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:22 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Ze geeft niet echt een duidelijk antwoord als ik dit vraag (ze is een moeilijke prater) maar ik vermoed dat het misschien komt door haar loser ex.
Die heeft er natuurlijk erop los gebanged....

Aan jou de taak om het anders te doen..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_132044547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk wel het meest dierlijke, primitieve en ook afstandelijke standje. Dat is op zich wat betreft de eerste twee een extra charme, alleen willen vrouwen nog wel eens te preuts zijn om daarvan te kunnen genieten. Die hebben juist het menselijke en intieme nodig om van seks te kunnen genieten.
Zou dat met preuts te maken hebben? Voor mij persoonlijk niet in het ieder geval. Punt is gewoon dat je lichamelijk veel mist ook in dat standje. Uiteraard natuurlijk het lichamelijke contact over het lichaam.. maar vooral ook de stimulatie van de clitoris door zijn schaambeen. Eigenlijk is het lichaamscontact in dat standje beperkt tot zijn handen en zijn pik.
Verder is het inderdaad zeer onpersoonlijk.. en als een man altijd dat soort standjes het liefste opzoekt zou ik gaan denken dat hij vooral tijdens de seks wil vergeten dat hij mij neukt.

Voor veel mannen is er ook een ander standje dat er voor hen dichtbij komt (of zelfs lekkerder is), dat veel intiemer is. Moet je vriendin wel een beetje soepel zijn in de rug:

Als zij op haar zij ligt met het onderste been gestrekt en het bovenste been opgetrokken. De man zit dan schrijlings over haar gestrekte been heen. Zij kan haar bovenlichaam dan draaien zodat je elkaar kunt zien en zij haar handen ook kan gebruiken om hem aan te raken.

Waarschuwing: Niet echt geschikt voor erg fors geschapen mannen of klein geschapen vrouwen omdat de penetratie dan veel dieper komt.
pi_132046815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:22 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Ik zou er echt toch eens, niet heel direct maar wel gepast, over door vragen. Wellicht dat haar ex haar echt vernederd heeft. Dan wacht je nog een schone taak als dat maar door haar hoofd blijft spelen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_132047601
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zou dat met preuts te maken hebben? Voor mij persoonlijk niet in het ieder geval. Punt is gewoon dat je lichamelijk veel mist ook in dat standje. Uiteraard natuurlijk het lichamelijke contact over het lichaam.. maar vooral ook de stimulatie van de clitoris door zijn schaambeen. Eigenlijk is het lichaamscontact in dat standje beperkt tot zijn handen en zijn pik.
Verder is het inderdaad zeer onpersoonlijk.. en als een man altijd dat soort standjes het liefste opzoekt zou ik gaan denken dat hij vooral tijdens de seks wil vergeten dat hij mij neukt.
Je kunt het ene standje lekkerder vinden dan het andere, maar als je deze niet uitgebreid wil uitproberen dan zal dat met preutsheid te maken hebben ja. Blijkbaar heb jij een soort bevestiging nodig dat hij jou wil neuken en dat niet wil vergeten om ervan te kunnen genieten, en dat is of heeft in ieder geval te maken met preutsheid. Het is toch een remming, je kunt je dan niet gewoon overgeven aan het gevoel zonder allerlei bijgedachten dat je niet gebruikt wil worden etc.

Preutsheid klinkt misschien wat negatiever dan ik het bedoel, iedereen heeft wel ergens zijn remmingen en ik vind het juist leuk om die samen kwijt te raken, als er helemaal geen remmingen zijn dan is het ook niet zo spannend. Zelf vind ik het een heel lekker standje, ook vanwege het uitzicht en dan bedoel ik niet dat ik haar gezicht niet kan zien, maar meer vanwege de hoeken die je kunt maken enzo. Het zou inderdaad heel afstandelijk kunnen zijn, maar dat hangt toch vooral af van hele andere dingen,als er intimiteit is, dan doet zo'n standje daar niets aan af, als die er niet is, kun je met andere standjes hooguit de schijn beter ophouden. Net zoals het leuk is om heel veel lichaamscontact te hebben, is het ook wel eens leuk als al het lichaamscontact en dus het gevoel geconcentreerd is op één plek. Less is more. Net zoals het leuk is om elkaar aan te kijken, is het ook leuk om wel eens alleen maar te voelen en te horen. Het één leidt vaak ook een beetje af van het ander. Het is ook wel eens leuk om alle 'communicatie' met de heupen te doen, daar kun je elkaar ook heel veel mee duidelijk maken.

Maar ik vind het ook vooral leuk omdat het zo dierlijk en primair is of kan worden als je even zo bezig bent, in principe doe je niet veel anders dan het konijn, de hond en de boktor. Verstand op nul en gaan, dat verstand kan niet op nul als je van allerlei handtechnieken aan het toepassen bent terwijl je elkaar aankijkt. De beweging en het ritme gaat ook helemaal vanzelf, dan voel je hoe diep die in je natuur is ingebakken, ik kan er echt van in een soort trance raken waarbij ik elk besef van tijd en plaats kwijtraak. Als je dat samen hebt is dat juist heel erg intiem, lekker samen als beesten tekeer gaan.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:26:03 #23
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132050095
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 20:13 schreef Ordos20 het volgende:
Ik zou er echt toch eens, niet heel direct maar wel gepast, over door vragen. Wellicht dat haar ex haar echt vernederd heeft. Dan wacht je nog een schone taak als dat maar door haar hoofd blijft spelen.
Ze praat er heel moeilijk over en daarom durf ik nooit meer te vragen.
Het enige dat ik weet was dat ze bij hem het gevoel had dat hij gewoon even zijn kwakje kwijt wilde, terwijl ze bij mij echt liefde voelt (dat is al een goed teken)
Verder trok hij ooit aan haar haren, waarna ze hem sloeg (trots op mijn dame). Hij was nogal een slap mannetje zoals zij het beschrijft :P en hij sloeg ooit op haar kont, maar dan werd ze ook boos.
Ze wist wel van zich af te bijten dus.
pi_132056696
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:26 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Ze praat er heel moeilijk over en daarom durf ik nooit meer te vragen.
Het enige dat ik weet was dat ze bij hem het gevoel had dat hij gewoon even zijn kwakje kwijt wilde, terwijl ze bij mij echt liefde voelt (dat is al een goed teken)
Verder trok hij ooit aan haar haren, waarna ze hem sloeg (trots op mijn dame). Hij was nogal een slap mannetje zoals zij het beschrijft :P en hij sloeg ooit op haar kont, maar dan werd ze ook boos.
Ze wist wel van zich af te bijten dus.
Als ze zich er niet prettig bij voelt en dit mogelijk te maken heeft met de manier waarop haar ex sex met haar had kun je dat standje toch ook niet doen? Lijkt me ook weinig aan als je tijdens het vrijen weet dat ze zich niet prettig voelt en aan haar ex denkt..
  donderdag 10 oktober 2013 @ 23:58:43 #25
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132056777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:56 schreef Pokervriend het volgende:
Als ze zich er niet prettig bij voelt en dit mogelijk te maken heeft met de manier waarop haar ex sex met haar had kun je dat standje toch ook niet doen? Lijkt me ook weinig aan als je tijdens het vrijen weet dat ze zich niet prettig voelt en aan haar ex denkt..
Klopt maar ik hoop(te) dat er een manier was om haar toch een fijn gevoel te kunnen geven tijdens dit standje. We doen het soms nog en dan zegt ze dat ze het wel heel lekker vindt. Misschien is ze zo verliefd dat ze het voor mij wel wil doen, maar ik wil 100% zeker weten dat ze het echt leuk vindt en niet voor mij doet, maar dit kan ik lastig peilen.
pi_132057174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:58 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Klopt maar ik hoop(te) dat er een manier was om haar toch een fijn gevoel te kunnen geven tijdens dit standje. We doen het soms nog en dan zegt ze dat ze het wel heel lekker vindt. Misschien is ze zo verliefd dat ze het voor mij wel wil doen, maar ik wil 100% zeker weten dat ze het echt leuk vindt en niet voor mij doet, maar dit kan ik lastig peilen.
Kan ik me voorstellen. Als ik twijfel over wat mijn vriendin wil vraag ik iets in de trant van 'vind je dit lekker of zal ik .....' Dan laat je haar de mogelijkheid om te veranderen van standje. Als ik het gevoel heb dat ze iets met tegenzin doet dan probeer ik wat anders en merk ik aan haar lichaamstaal wel of ze er gewoon geen zin in heeft of dat het aan de seksuele handeling lag:D
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:18:19 #27
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132057313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:13 schreef Pokervriend het volgende:
Kan ik me voorstellen. Als ik twijfel over wat mijn vriendin wil vraag ik iets in de trant van 'vind je dit lekker of zal ik .....' Dan laat je haar de mogelijkheid om te veranderen van standje. Als ik het gevoel heb dat ze iets met tegenzin doet dan probeer ik wat anders en merk ik aan haar lichaamstaal wel of ze er gewoon geen zin in heeft of dat het aan de seksuele handeling lag:D
Fijn als je dit goed aan kunt voelen en er duidelijk wordt gecommuniceerd. Mijn vriendin praat helaas heel moeilijk over seks. Vaak krijg ik halve antwoorden als: Weet niet, en: misschien. Hierdoor kan ik niet goed peilen of ze het nou niet wil of dat ze onzeker is. In sommige gevallen zegt ze duidelijk nee, dus ze durft echt wel aan te geven waar haar grenzen liggen.
pi_132057349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 19:55 schreef Vijzel het volgende:
Na meer dan een decennium 'op z'n hondjes' nooit het gevoel gehad dat ik op welke wijze dan ook ondergeschikt was. Is lepeltje-lepeltje dan wat? Da's bijna hetzelfde, maar dan 90 graden gedraaid.
wel veel meer contact, dus zal schelen ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef vera166 het volgende:
Ik vind dat ook niet chill naar komt meer omdat het mij beetje pijn doet. Verder heb ik het gevoel
wat jouw vriendin heeft niet :)
gaat zo ongeveer het diepst erin van alle standjes, was inderdaad wel soms minder plezierig voor vriendin
pi_132057396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:18 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Fijn als je dit goed aan kunt voelen en er duidelijk wordt gecommuniceerd. Mijn vriendin praat helaas heel moeilijk over seks. Vaak krijg ik halve antwoorden als: Weet niet, en: misschien. Hierdoor kan ik niet goed peilen of ze het nou niet wil of dat ze onzeker is. In sommige gevallen zegt ze duidelijk nee, dus ze durft echt wel aan te geven waar haar grenzen liggen.
Mijn vriendin antwoord ook heel vaak met halve antwoorden waar je weinig mee kunt hoor. Na een tijdje kreeg ik door of misschien 'ja' of 'nee' betekende door lichaamshouding en intonatie :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:23:30 #30
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132057456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:21 schreef Pokervriend het volgende:
Mijn vriendin antwoord ook heel vaak met halve antwoorden waar je weinig mee kunt hoor. Na een tijdje kreeg ik door of misschien 'ja' of 'nee' betekende door lichaamshouding en intonatie
Ik hoop dat ik dat inzicht binnenkort ook zal krijgen! :)
pi_132057535
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:23 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik dat inzicht binnenkort ook zal krijgen! :)
Gewoon heeeeeel veel oefenen :)
pi_132059465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:56 schreef Pokervriend het volgende:
Dit.

Ergens toch 'jammer' dat wanneer zijn vriendin aangeeft een bepaald standje niet fijn te vinden, dat voor hem blijkbaar geen aanleiding is om het voor haar te laten, maar om manieren te zoeken dat hij toch zijn zin kan krijgen.
pi_132059703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ergens toch 'jammer' dat wanneer zijn vriendin aangeeft een bepaald standje niet fijn te vinden, dat voor hem blijkbaar geen aanleiding is om het voor haar te laten, maar om manieren te zoeken dat hij toch zijn zin kan krijgen.
Zo zwart-wit is het toch niet?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_132060054
Zeker gezien ze er zo moeilijk over praat, maar dit wel verteld heeft, lijkt me dit een belangrijk iets voor haar. Ik zou zelf echt geen initiatief meer nemen om een standje te doen waarvan je vriendin heeft aangegeven het onplezierig te vinden. Wat niet per se betekent dat het nooit meer kan, maar op deze manier zou ik het niet willen.
Daar zal toch communicatie voor nodig zijn, wat heeft zij nodig om zich prettig te voelen? En als ze het niet wil, zou je dat een probleem vinden?

Hoe lang zijn jullie al samen?
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_132060268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Hij wil toch ook gewoon dat zij daar van geniet? Het lijkt mij wel normaal dat je samen dingen gaat uitproberen. Als er dan vrij voordehandliggende opties taboe zijn dan lijkt mij dat je dan op onderzoek uitgaat en daar niet zomaar in berust.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:16:04 #36
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_132060291
Maar als een een gevolg is van een vorige relatie, kun je toch ook rustig afwachten tot het 'slijt'? De komende tijd andere standjes doen en over een paar maanden nog eens proberen (liefdevol, aandachtig etc). Geduld is een schone zaak.
pi_132060377
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij wil toch ook gewoon dat zij daar van geniet? Het lijkt mij wel normaal dat je samen dingen gaat uitproberen. Als er dan vrij voordehandliggende opties taboe zijn dan lijkt mij dat je dan op onderzoek uitgaat en daar niet zomaar in berust.
Ach, misschien ben ik gewoon te oud en heb ik te veel ervaring met seks om me nog voor te kunnen stellen dat 1 standje zo verschrikkelijk belangrijk is. Er zijn er zo veel.

En ergens.. als ik jouw post dan lees dan krijg ik zo'n filmpje in mijn hoofd van een stel op z'n hondjes terwijl hij aan het krijsen is: "Geniet, geniet! En je zult het verdomme lekker vinden!"
En dan kan ik niet echt meer serieus reageren _O-

Ik vind het ook zo kinderlijk om je zin door te drijven..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:23:30 #38
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_132060406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

En ergens.. als ik jouw post dan lees dan krijg ik zo'n filmpje in mijn hoofd van een stel op z'n hondjes terwijl hij aan het krijsen is: "Geniet, geniet! En je zult het verdomme lekker vinden!"

Nou zit dat filmpje ook in mijn hoofd!

Maarre: als je partner jouw FAVORIETE standje niks vindt, heb je wel een probleem.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:26:02 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132060452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 00:18 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Dat is jammer aangezien communicatie een van de belangrijkste zaken is om een goed seksleven te hebben.
Wel goed dat ze haar grenzen durft aan te geven maar het zou ook fijn zijn voor haarzelf als ze aan kan geven wat je juist wel fijn vind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_132060466
En dan even heel serieus..

Seks binnen een relatie gaat voor mij om intimiteit, vertrouwen, samenzijn, liefde, houden van. Daarin vind je dan je eigen dingen als stel met respect voor elkaar, voor wat de ander lekker vind (geven) en voor elkaars grenzen (accepteren).

Het kan en mag in mijn ogen niet zo zijn dat de één gepushed wordt om zijn/haar grenzen te overschrijden ten bate van het genot van de ander. Ook niet onder het mom van 'ik wil dat zij er ook van geniet'. Het is en blijft namelijk pushen, welk labeltje je er ook aanhangt.
pi_132060501
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach, misschien ben ik gewoon te oud en heb ik te veel ervaring met seks om me nog voor te kunnen stellen dat 1 standje zo verschrikkelijk belangrijk is. Er zijn er zo veel.

En dan kan ik niet echt meer serieus reageren _O-

Ik vind het ook zo kinderlijk om je zin door te drijven..
Zoals ik al aangaf, als je het gewoon geen lekker standje vindt dan is dat wat anders. Maar het lijkt hier te gaan om vertrouwen en een gevoel dat ze gebruikt wordt. Dat lijkt me veel belangrijker dan dat ene standje.
pi_132060526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:23 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Nou zit dat filmpje ook in mijn hoofd!

Maarre: als je partner jouw FAVORIETE standje niks vindt, heb je wel een probleem.
Ze zijn nog erg jong (20 en 17 geloof ik) dus veel ervaring zullen ze niet hebben en er is dan nog heel erg veel te ontdekken op seksgebied zonder terrein te betreden dat voor één van beiden gewoon niet goed voelt.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:30:30 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132060529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:

Seks binnen een relatie gaat voor mij om intimiteit, vertrouwen, samenzijn, liefde, houden van. Daarin vind je dan je eigen dingen als stel met respect voor elkaar, voor wat de ander lekker vind (geven) en voor elkaars grenzen (accepteren).

Het kan en mag in mijn ogen niet zo zijn dat de één gepushed wordt om zijn/haar grenzen te overschrijden ten bate van het genot van de ander. Ook niet onder het mom van 'ik wil dat zij er ook van geniet'. Het is en blijft namelijk pushen, welk labeltje je er ook aanhangt.
Aan de ene kant ben ik het met je eens maar dit lijkt wel een diepere laag te hebben, ze vind een bepald standje niet prettig omdat ze zich een slaafje voelt, daarnaast praat ze al erg moeilijk over seks en is ze nogal terughoudend over het geheel.
Dat is jammer, ook voor haarzelf, als je je vrij kan voelen tijdens seks kan het zo ontzettend veel prettiger zijn en gewoon genieten van je lijf.

Ik zeg niet dat hij haar moet pushen, maar er achter komen waarom ze zich zo voelt, waar dit vandaan komt ( dus bv een ex) dan is dat geen overbodige luxe.
pi_132060581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals ik al aangaf, als je het gewoon geen lekker standje vindt dan is dat wat anders. Maar het lijkt hier te gaan om vertrouwen en een gevoel dat ze gebruikt wordt. Dat lijkt me veel belangrijker dan dat ene standje.
Dat vertrouwen zal niet komen als haar vriendje er een issue van maakt door er steeds mee bezig te zijn, of het nu om er over praten gaat of over daadwerkelijk aandringen.

Als het een vertrouwenskwestie is (wat ik betwijfel) dan zit er in de relatie fundamenteel iets fout en zal je daar eerst aan moeten werken voor je dat vertrouwen kunt krijgen in seks.
pi_132060808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat vertrouwen zal niet komen als haar vriendje er een issue van maakt door er steeds mee bezig te zijn, of het nu om er over praten gaat of over daadwerkelijk aandringen.
Dat klopt ja. Er is ook zeker een verkeerde manier om daaraan te werken, maar dat wil niet zeggen dat je daar helemaal niet aan zou mogen werken. Zelf accepteer ik altijd heel makkelijk dat er remmingen, preutsheden en issues kunnen zijn, alleen hoeven die daarmee nog niet blijvend te zijn. De bedoeling is natuurlijk dat ze er zelf zo'n zin in krijgt dat ze zelf haar kont de lucht in duwt.

quote:
Als het een vertrouwenskwestie is (wat ik betwijfel) dan zit er in de relatie fundamenteel iets fout en zal je daar eerst aan moeten werken voor je dat vertrouwen kunt krijgen in seks.
Mensen kunnen ook gewoon persoonlijke issues hebben. Dat is toch helemaal geen punt verder? Maar als mijn vriendin of zelfs scharrel van mij denkt dat ik doggy wil zodat ik haar gezicht niet hoef te zien dan is dat geen situatie waar ik me bij neerleg en laat voortduren.
pi_132060821
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:

Maar is dat dan persé verkeerd?
Als je de ander echt wil leren kennen dan moet je toch af en toe juist wel pushen als je ergens weerstand voelt?
Niet om de ander een grens te laten overschrijden maar juist om vast te stellen waar nu precies die grens ligt.
Als je altijd maar heel voorzichtig om elkaar heen draait en bij het kleinste beetje weerstand meteen twee stappen achteruit doet dan kom je ook nooit tot echte intimiteit en samenzijn.
pi_132061301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als je de ander echt wil leren kennen dan moet je toch af en toe juist wel pushen als je ergens weerstand voelt?
Niet om de ander een grens te laten overschrijden maar juist om vast te stellen waar nu precies die grens ligt.
Als je altijd maar heel voorzichtig om elkaar heen draait en bij het kleinste beetje weerstand meteen twee stappen achteruit doet dan kom je ook nooit tot echte intimiteit en samenzijn.
Ik ben blij dat ik een vriend heb die mijn grenzen respecteert. Net als ieder ander heb ik ook zo mijn dingetjes en mijn vriend ook. Scheelt wel dat ik ouder ben en meer ervaring heb dat TS en dus weet dat er zo ongelooflijk veel alternatieven zijn.

Waar de grens ligt lijkt mij toch snel duidelijk. Als je vriendin zegt dat ze doggy style niet prettig vindt dan is dat een grens. Of dat een grens is die overschreden kan worden, blijvend of incidenteel, is aan die vriendin. Dat zal ze dus zelf en spontaan moeten aangeven en imho moet TS daar niet om of naar vragen. Zo doe ik ook wel dingen voor mijn vriend waarvan hij weet dat ik die niet fijn/prettig vindt. Dat komt dan wel altijd van mij uit en hij vraagt er nooit naar. Zo heb ik de volledige vrijheid en voel me niet emotioneel gepushed om het voor hem te doen. Ik weet dat hij dat erg fijn vindt.. en als het voor mij dan blijft bij 'onprettig' en niet naar 'akelig' of 'naar' neigt, kan ik zelf besluiten het soms voor hem te doen. Dingen die ik echt gewoon niet wil, zal ik ook nooit voor hem doen, hoe graag hij dat ook zou willen.
Andersom natuurlijk exact hetzelfde.
pi_132061500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Ik verbaas me eigenlijk wel over je reactie. Als iemand aangeeft iets niet te willen en ook nog omschrijft hoe het voor haar voelt.. dan weet je toch genoeg? Waarom dan nog pushen? Waarom zou je dan niet tot intimiteit kunnen komen?

Is het niet andersom? Is er wel intimiteit mogelijk als je pushed? Het is een enorm gevoelig en kwetsbaar iets.. die intimiteit. Als je van iemand houdt wil je graag de ander tegemoet komen. Pushen, vragen, aandringen, onderzoeken of het écht niet kan, of het écht een harde grens is.. komt dan heel snel in de buurt van emotionele chantage.

Het lijkt mij (of zou moeten zijn) algemene kennis dat hoe meer je aandringt/pushed, hoe groter de weerstand wordt. Niet doen dus. Je hebt het aangegeven en dat onthoudt ze echt wel en zal in haar achterhoofd blijven zitten.

Het is slimmer om te wachten tot de deur wordt opengedaan dan om er aan te blijven rammelen.
pi_132061719
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik een vriend heb die mijn grenzen respecteert. Net als ieder ander heb ik ook zo mijn dingetjes en mijn vriend ook. Scheelt wel dat ik ouder ben en meer ervaring heb dat TS en dus weet dat er zo ongelooflijk veel alternatieven zijn.

Waar de grens ligt lijkt mij toch snel duidelijk. Als je vriendin zegt dat ze doggy style niet prettig vindt dan is dat een grens. Of dat een grens is die overschreden kan worden, blijvend of incidenteel, is aan die vriendin.
Volgens mij zie je een beetje over het hoofd dat je samen ook grenzen kunt opschuiven.

quote:
Dat zal ze dus zelf en spontaan moeten aangeven en imho moet TS daar niet om of naar vragen. Zo doe ik ook wel dingen voor mijn vriend waarvan hij weet dat ik die niet fijn/prettig vindt. Dat komt dan wel altijd van mij uit en hij vraagt er nooit naar. Zo heb ik de volledige vrijheid en voel me niet emotioneel gepushed om het voor hem te doen. Ik weet dat hij dat erg fijn vindt.. en als het voor mij dan blijft bij 'onprettig' en niet naar 'akelig' of 'naar' neigt, kan ik zelf besluiten het soms voor hem te doen. Dingen die ik echt gewoon niet wil, zal ik ook nooit voor hem doen, hoe graag hij dat ook zou willen.
Andersom natuurlijk exact hetzelfde.
Het zou niet mijn seksleven zijn. Het is graag of niet hoor, dat is voor mij wel een harde grens. Als je het onprettig vindt moet je niet doen, dat wil ik niet hebben. Ik geloof alleen niet dat de grens tussen prettig en onprettig vastligt. Waar die ligt bepaal je met zijn tweeen, geduldig, maar telkens weer opnieuw.
pi_132061762
Het is geven en nemen in een relatie. En ik ben degene die geeft.
pi_132061887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zou niet mijn seksleven zijn. Het is graag of niet hoor, dat is voor mij wel een harde grens. Als je het onprettig vindt moet je niet doen, dat wil ik niet hebben. Ik geloof alleen niet dat de grens tussen prettig en onprettig vastligt. Waar die ligt bepaal je met zijn tweeen, geduldig, maar telkens weer opnieuw.
Persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig vrouwen zijn die pijpen fysiek prettig vinden. De mondholte is geen erogene zone en de kaak is er niet opgebouwd om langdurig de mond open te houden. De lol ervan zit hem dan alleen in het hem plezieren.. kan ook heel leuk zijn. Het is dus een kwestie van balans. Als die doorslaat van hem plezieren naar het echt onprettig te vinden.. dan moet je het niet doen. Zo lang de balans goed is, is er niets mis mee, kan je het emotioneel dus juist wel fijn vinden.
Belangrijk daarin is dus de absolute vrijheid om daar wel of niet voor te kiezen. Eenmalig, incidenteel of blijvend.
pi_132062021
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef Ouder1 het volgende:
Ik verbaas me eigenlijk wel over je reactie. Als iemand aangeeft iets niet te willen en ook nog omschrijft hoe het voor haar voelt.. dan weet je toch genoeg? Waarom dan nog pushen? Waarom zou je dan niet tot intimiteit kunnen komen?

Is het niet andersom? Is er wel intimiteit mogelijk als je pushed? Het is een enorm gevoelig en kwetsbaar iets.. die intimiteit. Als je van iemand houdt wil je graag de ander tegemoet komen. Pushen, vragen, aandringen, onderzoeken of het écht niet kan, of het écht een harde grens is.. komt dan heel snel in de buurt van emotionele chantage.
Wat versta je onder intimiteit?

Als iemand zegt doggy niet fijn te vinden omdat ze zich dan een slaafje voelt dan kan het best zijn dat ze doggy wel fijn vindt als het slaafje-gevoel er niet is.
Of misschien vindt ze zelfs het slaafje-gevoel niet eens zo erg op voorwaarde dat ze weet dat haar partner daarom niet minder van haar houdt.

Is het niet juist intimiteit om erachter te komen wat de ander nu echt voelt en wil?
quote:
Het lijkt mij (of zou moeten zijn) algemene kennis dat hoe meer je aandringt/pushed, hoe groter de weerstand wordt. Niet doen dus. Je hebt het aangegeven en dat onthoudt ze echt wel en zal in haar achterhoofd blijven zitten.

Het is slimmer om te wachten tot de deur wordt opengedaan dan om er aan te blijven rammelen.
Maar zolang je de deur niet met grof geweld inbeukt mag je toch best wel eens aan de klink voelen of de deur van het slot is?
pi_132062065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 23:58 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Zorg dat je het alleen doet als zij er zelf om vraagt en haal dan alles uit de kast om te zorgen dat zij zich geliefd voelt tijdens dat standje. Dus dan maar even niet voor jouw eigen genot gaan, maar je echt richten op haar genot en gevoel(niet dat dat een straf is, is ook erg lekker om te doen).

Als ze er zelf om vraagt kan je ook zo nu en dan zeggen, nee , nu liever even dit of dit standje, want ik wil in je ogen kijken(of verzin wat anders om te zeggen, iets liefs wat in je opkomt).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132062537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:38 schreef jeroen25 het volgende:
Wat versta je onder intimiteit?
Lastig onder woorden te brengen. Doe jij eens een voorzet door te zeggen wat jij daar onder verstaat
quote:
Als iemand zegt doggy niet fijn te vinden omdat ze zich dan een slaafje voelt dan kan het best zijn dat ze doggy wel fijn vindt als het slaafje-gevoel er niet is.
Of misschien vindt ze zelfs het slaafje-gevoel niet eens zo erg op voorwaarde dat ze weet dat haar partner daarom niet minder van haar houdt.
Daarom zeg ik dat het haar keuze moet zijn, volledig vrij, dus ook zonder te vragen.
quote:
Is het niet juist intimiteit om erachter te komen wat de ander nu echt voelt en wil?
Als je dat waarlijk wilt weten moet je je eens in de slaafrol plaatsen. Geen 'nee' mogen zeggen, ook niet als de ander een grens overgaat.. Wat ze wil is duidelijk, heeft ze gezegd. Ze wil geen standje waarin ze zich een seksslaaf voelt.
quote:
Maar zolang je de deur niet met grof geweld inbeukt mag je toch best wel eens aan de klink voelen of de deur van het slot is?
Nee dus. Hoe maak ik dit aan je duidelijk?
Het hele menselijke contact in al zijn facetten en vormen is een kwestie van actie-reactie.
Er is een oefening die dit wel demonstreert al kan die een andere uitkomst geven om dat ik je nu voorkennis geef. Probeer hem dus eens bij een ander zonder die voorkennis door te spelen.
Persoon A gaat staan, persoon B gaat proberen deze persoon 3 meter naar achteren te verplaatsen op een fysieke wijze. A weet niet wat B wil. Daarvoor legt B een hand op de borstkas van A en duwt zachtjes. A zal in reactie terug duwen. B zal in reactie harder op de borstkas gaan duwen, A zal in reactie daarop tegen de hand van B aan gaan hangen en steeds meer weerstand gaan geven.
Dan een volgende methode. B geeft A een zetje op de borstkas. A wankelt en herstelt zich. Dan geeft B weer een zetje. A wankelt niet meer want zet zich nu schrap. B geeft een hardere zet. A zet een stap voorwaarts om de zet op te vangen. B geeft een knalharde duw. A loopt door B heen in de tegenovergestelde richting die A wilde.

Pushen en aandringen, het steeds weer aan de deur rammelen, of aan de deur voelen of hij weerstand geeft, levert alleen meer weerstand op.

Bij seks zal A steeds meer verkrampen en een steeds grotere weerstand gaan opbouwen totdat dit zich tegen B keert en de relatie verbroken wordt of op zijn minst seks in zijn geheel niet meer tot de mogelijkheid behoort.

Imho is de enige weg aangeven (en dat heeft TS al gedaan) en wachten tot de ander uit zichzelf volgt in vertrouwen en dat vertrouwen dan niet te beschamen door vervolgens aan te gaan dringen op meer. Maar juist waardering uit te spreken en weer wachten tot de ander weer uit zichzelf komt.
pi_132062756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat er maar heel weinig vrouwen zijn die pijpen fysiek prettig vinden. De mondholte is geen erogene zone en de kaak is er niet opgebouwd om langdurig de mond open te houden.
Dat kun je ook van zoenen zeggen.

quote:
De lol ervan zit hem dan alleen in het hem plezieren.. kan ook heel leuk zijn. Het is dus een kwestie van balans. Als die doorslaat van hem plezieren naar het echt onprettig te vinden.. dan moet je het niet doen. Zo lang de balans goed is, is er niets mis mee, kan je het emotioneel dus juist wel fijn vinden.
Belangrijk daarin is dus de absolute vrijheid om daar wel of niet voor te kiezen. Eenmalig, incidenteel of blijvend.
Tja, het zou mijn seksleven niet zijn. Ik wacht liever op de enthousiaste pijpbeurt dan dat ik tevreden ben met een pijpbeurt die 'emotioneel wel fijn' is.
pi_132063029
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:00 schreef Ouder1 het volgende:
Lastig onder woorden te brengen. Doe jij eens een voorzet door te zeggen wat jij daar onder verstaat
Uiteindelijk elkaar op allerlei manieren leren kennen en accepteren, inclusief de minder 'geciviliseerde' kanten.
quote:
Daarom zeg ik dat het haar keuze moet zijn, volledig vrij, dus ook zonder te vragen.
Waarom is een keuze minder vrij als er iets gevraagd wordt?
quote:
Als je dat waarlijk wilt weten moet je je eens in de slaafrol plaatsen. Geen 'nee' mogen zeggen, ook niet als de ander een grens overgaat.. Wat ze wil is duidelijk, heeft ze gezegd. Ze wil geen standje waarin ze zich een seksslaaf voelt.
Maar het gaat er toch niet om dat ze geen nee mag zeggen?
quote:
Nee dus. Hoe maak ik dit aan je duidelijk?
Het hele menselijke contact in al zijn facetten en vormen is een kwestie van actie-reactie.
Er is een oefening die dit wel demonstreert al kan die een andere uitkomst geven om dat ik je nu voorkennis geef. Probeer hem dus eens bij een ander zonder die voorkennis door te spelen.
Persoon A gaat staan, persoon B gaat proberen deze persoon 3 meter naar achteren te verplaatsen op een fysieke wijze. A weet niet wat B wil. Daarvoor legt B een hand op de borstkas van A en duwt zachtjes. A zal in reactie terug duwen. B zal in reactie harder op de borstkas gaan duwen, A zal in reactie daarop tegen de hand van B aan gaan hangen en steeds meer weerstand gaan geven.
Dan een volgende methode. B geeft A een zetje op de borstkas. A wankelt en herstelt zich. Dan geeft B weer een zetje. A wankelt niet meer want zet zich nu schrap. B geeft een hardere zet. A zet een stap voorwaarts om de zet op te vangen. B geeft een knalharde duw. A loopt door B heen in de tegenovergestelde richting die A wilde.
Maar TS hoeft ook niet elke avond zonder een woord te zeggen zijn vriendin aan de heupen om te draaien en dan maar beginnen.
Hij kan juist wel met haar praten en uitleggen waarom hij denkt dat het voor allebei prettig kan zijn, dat hij haar niet als slaafje ziet, etc.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:33:23 #57
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132063219
Ik push haar helemaal niet, wat hier wel wordt gespeculeerd. Als ze iets echt niet wil geeft ze dit aan en gebeurt het niet. Daardoor durf ik nog steeds op zo'n hondjes te doen met haar omdat ik diep van binnen weet dat haar afkeer niet zo groot is dat ze het niet meer wil proberen. Ze geeft ook aan dat ze het wel lekker vindt en dit merk ik dan ook goed. Mijn idee is dat het vanzelf zal slijten, maar hier kan ik natuurlijk niet van uit gaan. Toch denk ik dat zo'n seksuele band tussen ons nog aan het groeien is waardoor we straks beter kunnen communiceren, maar op dit moment is ze nog geen goede prater op dat gebied. De enige manier om hoogte te krijgen van hoe ze zich voelt is door het te vragen en vervolgens een half antwoord terug te ontvangen.
pi_132063591
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:25 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom is een keuze minder vrij als er iets gevraagd wordt?

Maar TS hoeft ook niet elke avond zonder een woord te zeggen zijn vriendin aan de heupen om te draaien en dan maar beginnen.
Hij kan juist wel met haar praten en uitleggen waarom hij denkt dat het voor allebei prettig kan zijn, dat hij haar niet als slaafje ziet, etc.
Ik geef het op. Het blijkt onmogelijk om tot jou door te dringen dat vragen en er over praten OOK een vorm van pushen en aandringen is.
Ter afsluiting 1 vraag:
Hoe zou jij je voelen als er op seks gebied iets is wat jij echt niet prettig vindt.. bijvoorbeeld het idee van een MMV.. en zij begint er steeds weer over dat zij dat toch wel heel erg graag wil en dat ze dan niet begrijpt wat jouw bezwaren daar tegen zijn.. wat jou daarin dan zo tegenstaat en of je het niet gewoon een keer (en nog een keer en nog een keer en nog een keer) voor haar wil proberen.. Want ze wil toch echt graag intiem met je zijn en dan is het toch wel heel belangrijk dat jij leert om daar van te genieten en je preutsheid daarin overwint.. want dat zou dan voor jou toch ook heel erg fijn zijn?
Ik bedoel maar... ze voelt alleen maar af en toe aan die deur of je ondertussen het niet wél wilt.. ze ramt de deur niet in of zo.. ze wil alleen maar echt weten hoe het zit want alleen dan kan je intiem zijn..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:07:43 #59
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_132063988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:03 schreef Ouder1 het volgende:

Voor veel mannen is er ook een ander standje dat er voor hen dichtbij komt (of zelfs lekkerder is), dat veel intiemer is. Moet je vriendin wel een beetje soepel zijn in de rug:

Als zij op haar zij ligt met het onderste been gestrekt en het bovenste been opgetrokken. De man zit dan schrijlings over haar gestrekte been heen. Zij kan haar bovenlichaam dan draaien zodat je elkaar kunt zien en zij haar handen ook kan gebruiken om hem aan te raken.

Waarschuwing: Niet echt geschikt voor erg fors geschapen mannen of klein geschapen vrouwen omdat de penetratie dan veel dieper komt.
Oeh, dat klinkt lekker! :P Ga ik vanavond maar eens voorstellen aan mijn vent.
pi_132064083
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:07 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Oeh, dat klinkt lekker! :P Ga ik vanavond maar eens voorstellen aan mijn vent.
Ik vind hem ook heel lekker.. maar mijn huidige vriend is nogal fors geschapen dus het doet van binnen soms nét even pijn.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:26:54 #61
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132064571
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
Ik geef het op. Het blijkt onmogelijk om tot jou door te dringen dat vragen en er over praten OOK een vorm van pushen en aandringen is.Ter afsluiting 1 vraag:Hoe zou jij je voelen als er op seks gebied iets is wat jij echt niet prettig vindt.. bijvoorbeeld het idee van een MMV.. en zij begint er steeds weer over dat zij dat toch wel heel erg graag wil en dat ze dan niet begrijpt wat jouw bezwaren daar tegen zijn.. wat jou daarin dan zo tegenstaat en of je het niet gewoon een keer (en nog een keer en nog een keer en nog een keer) voor haar wil proberen.. Want ze wil toch echt graag intiem met je zijn en dan is het toch wel heel belangrijk dat jij leert om daar van te genieten en je preutsheid daarin overwint.. want dat zou dan voor jou toch ook heel erg fijn zijn?Ik bedoel maar... ze voelt alleen maar af en toe aan die deur of je ondertussen het niet wél wilt.. ze ramt de deur niet in of zo.. ze wil alleen maar echt weten hoe het zit want alleen dan kan je intiem zijn..
Hierover praten op Fok dringt niks bij haar zelf aan. Daarnaast is het een aanname dat je denkt dat ik het constant met haar over heb en het push :P Ik dring dit helemaal niet bij haar op, er zijn zoveel dagen dat we hele andere standjes doen en we er niet mee bezig zijn. Het is meer iets dat ik wil verbeteren voor de toekomst. Ook zijn er zat voorstellen waar zij per direct nee op zal zeggen omdat ze opkomt voor zichzelf en echt wel nee durft te zeggen. Als het dus daadwerkelijk zo erg voor haar was om het op zijn hondjes te doen had ze wel nee gezegd. Het grote probleem zelf is dat ik niet goed kan peilen of ze er wel echt van geniet. Ze vind het lekker zegt ze, maar vanwege haar ex voelt het niet zo goed (de manier hoe je mij nu beschrijft, / het doordrammen dus/ is meer het type dat haar ex was). Als we het niet hebben over seks en gewoon op gevoel bezig zijn doen we het gewoon (ook dit standje) en merk ik helemaal niets van dat ze het niet leuk vindt.
pi_132064612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:26 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Hierover praten op Fok dringt niks bij haar zelf aan. Daarnaast is het een aanname dat je denkt dat ik het constant met haar over heb en het push :P Ik dring dit helemaal niet bij haar op, er zijn zoveel dagen dat we hele andere standjes doen en we er niet mee bezig zijn. Het is meer iets dat ik wil verbeteren voor de toekomst. Ook zijn er zat voorstellen waar zij per direct nee op zal zeggen omdat ze opkomt voor zichzelf en echt wel nee durft te zeggen. Als het dus daadwerkelijk zo erg voor haar was om het op zijn hondjes te doen had ze wel nee gezegd. Het grote probleem zelf is dat ik niet goed kan peilen of ze er wel echt van geniet. Ze vind het lekker zegt ze, maar vanwege haar ex voelt het niet zo goed (de manier hoe je mij nu beschrijft, / het doordrammen dus/ is meer het type dat haar ex was). Als we het niet hebben over seks en gewoon op gevoel bezig zijn doen we het gewoon (ook dit standje) en merk ik helemaal niets van dat ze het niet leuk vindt.
Het is wel jouw topic maar ik had het niet tegen jou. Had ik jou gequote?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:07 #63
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132064772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:28 schreef Ouder1 het volgende:
Het is wel jouw topic maar ik had het niet tegen jou. Had ik jou gequote?
Dacht dat het voor mij was, had het voorgaande gesprek niet helemaal gelezen. excusez-moi :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:33:42 #64
365231 Fera
Fire & Blood
pi_132066518
quote:
Ze voelt zich een 'slaafje' of iets in die richting. Even voor de duidelijkheid, ik doe geen gekke dingen zoals haren trekken of op de kont slaan tijdens op zn hondjes.
Dat is precies waarom ik dat standje zo geweldig vind. :9
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_132066857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:33 schreef Nemeosis het volgende:
Ik push haar helemaal niet, wat hier wel wordt gespeculeerd. Als ze iets echt niet wil geeft ze dit aan en gebeurt het niet. Daardoor durf ik nog steeds op zo'n hondjes te doen met haar omdat ik diep van binnen weet dat haar afkeer niet zo groot is dat ze het niet meer wil proberen. Ze geeft ook aan dat ze het wel lekker vindt en dit merk ik dan ook goed. Mijn idee is dat het vanzelf zal slijten, maar hier kan ik natuurlijk niet van uit gaan. Toch denk ik dat zo'n seksuele band tussen ons nog aan het groeien is waardoor we straks beter kunnen communiceren, maar op dit moment is ze nog geen goede prater op dat gebied. De enige manier om hoogte te krijgen van hoe ze zich voelt is door het te vragen en vervolgens een half antwoord terug te ontvangen.
Maar komt zij dan met het voorstel het op z'n hondjes te doen of jij?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:43:49 #66
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132066892
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef erodome het volgende:
Maar komt zij dan met het voorstel het op z'n hondjes te doen of jij?
Ik, maar ik kom altijd met voorstellen voor standjes/andere dingen tijdens de daad. Ze is erg passief in bed.
pi_132067023
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:43 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Ik, maar ik kom altijd met voorstellen voor standjes/andere dingen tijdens de daad. Ze is erg passief in bed.
Maar als je weet dat ze zich minder voelt tijdens dat standje waarom stel je het dan voor? Zeker aangezien je niet kan peilen of ze er echt van geniet(lukt dat wel bij andere standjes/handelingen?)
Zou dan eerder eens een (positief) gesprek houden over zij die wat meer initiatief toont in bed, bv een voorstel dat zij een keer alles bepaald in bed(wat voor voorspel, welke standjes enz).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:54:17 #68
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132067248
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:47 schreef erodome het volgende:
Maar als je weet dat ze zich minder voelt tijdens dat standje waarom stel je het dan voor? Zeker aangezien je niet kan peilen of ze er echt van geniet(lukt dat wel bij andere standjes/handelingen?)Zou dan eerder eens een (positief) gesprek houden over zij die wat meer initiatief toont in bed, bv een voorstel dat zij een keer alles bepaald in bed(wat voor voorspel, welke standjes enz).
Dat laatste: Ik zou heel graag willen dat ze een keer wat meer zou voorstellen. Heel af en toe (een paar keer voorgekomen) nam zij het initiatief plotseling om iets te doen, heerlijk maar het gebeurt wel zelden. Ik heb toch het idee dat ze onzeker is hierover en daarom niet zelf iets durft te doen/voorstellen. Ze is ook altijd bang dat ze iets fout/stoms doet waardoor ik haar niet meer leuk vind. Ik probeer het echt duidelijk te maken dat dit niet zo is, maar haar onzekerheid is groot. Ik heb het idee dat het wel een beetje effect heeft, maar ik ben geen psycholoog en vind het een beetje lastig om ermee om te gaan, het enige dat ik kan doen is haar op het gemak stellen.
pi_132067663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:54 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Dat laatste: Ik zou heel graag willen dat ze een keer wat meer zou voorstellen. Heel af en toe (een paar keer voorgekomen) nam zij het initiatief plotseling om iets te doen, heerlijk maar het gebeurt wel zelden. Ik heb toch het idee dat ze onzeker is hierover en daarom niet zelf iets durft te doen/voorstellen. Ze is ook altijd bang dat ze iets fout/stoms doet waardoor ik haar niet meer leuk vind. Ik probeer het echt duidelijk te maken dat dit niet zo is, maar haar onzekerheid is groot. Ik heb het idee dat het wel een beetje effect heeft, maar ik ben geen psycholoog en vind het een beetje lastig om ermee om te gaan, het enige dat ik kan doen is haar op het gemak stellen.
Dit soort zaken moet groeien, dat moet je de kans geven. Doe het eerst als een soort van "spelletje", als in vanavond heb jij de teugels in handen, ben jij degene die beslist. Of schrijf eens een fantasie/perfecte seks van je op die we samen zouden kunnen uitvoeren. Of ik doe 2 voorstellen voor wat we gaan doen deze keer en jij doet 2 voorstellen(en dan natuurlijk wel eerst kijken of beiden dat wel zien zitten). Hoeft natuurlijk niet om deze dingen te gaan, je kan daar ook vanalles en nog wat voor verzinnen wat veel beter bij jullie past, maar het kan helpen dit in een meer speelse setting te doen.

Maar als ze echt zo onzeker is dan is nee zeggen tegen doggy misschien een stuk moeilijker dan je denkt. Ze zal vast wel harde grenzen hebben, maar wie wil er nu boos moeten worden tijdens de seks om wat te stoppen? Dan gaat het al heel erg ver, veelste ver en ik zou willen zeggen dat er dan al werkelijke schade aan de relatie wordt aangebracht, als het al niet onherstelbaar is. Dit is iets waarvan ze heeft aangegeven het niet prettig te vinden, eigenlijk is er dus al een soort van nee gezegd, dat ze tijdens de seks er geen breekpunt van maakt(boos wordt en alles stopt op dat moment) betekend dus niet dat ze het wel best vind.
Ik zou dat doggy er gewoon even een tijdje uitlaten(het is niet alsof er niets anders is wat overheerlijk is), misschien kan je tegen haar zeggen dat zij degene moet zijn die het aangeeft en dat het niet erg is als dat niet gebeurd. Dan geef je haar die teugels in handen, iig voor een tijdje waarin vertrouwen en zekerheid kunnen groeien.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:10:15 #70
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132067801
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:06 schreef erodome het volgende:
Dit soort zaken moet groeien, dat moet je de kans geven. Doe het eerst als een soort van "spelletje", als in vanavond heb jij de teugels in handen, ben jij degene die beslist. Of schrijf eens een fantasie/perfecte seks van je op die we samen zouden kunnen uitvoeren. Of ik doe 2 voorstellen voor wat we gaan doen deze keer en jij doet 2 voorstellen(en dan natuurlijk wel eerst kijken of beiden dat wel zien zitten). Hoeft natuurlijk niet om deze dingen te gaan, je kan daar ook vanalles en nog wat voor verzinnen wat veel beter bij jullie past, maar het kan helpen dit in een meer speelse setting te doen.Maar als ze echt zo onzeker is dan is nee zeggen tegen doggy misschien een stuk moeilijker dan je denkt. Ze zal vast wel harde grenzen hebben, maar wie wil er nu boos moeten worden tijdens de seks om wat te stoppen? Dan gaat het al heel erg ver, veelste ver en ik zou willen zeggen dat er dan al werkelijke schade aan de relatie wordt aangebracht, als het al niet onherstelbaar is. Dit is iets waarvan ze heeft aangegeven het niet prettig te vinden, eigenlijk is er dus al een soort van nee gezegd, dat ze tijdens de seks er geen breekpunt van maakt(boos wordt en alles stopt op dat moment) betekend dus niet dat ze het wel best vind.Ik zou dat doggy er gewoon even een tijdje uitlaten(het is niet alsof er niets anders is wat overheerlijk is), misschien kan je tegen haar zeggen dat zij degene moet zijn die het aangeeft en dat het niet erg is als dat niet gebeurd. Dan geef je haar die teugels in handen, iig voor een tijdje waarin vertrouwen en zekerheid kunnen groeien.
Hm, ik hoop echt dat ik haar 100% leer begrijpen op een dag. We matchen op alle vlakken maar het verschil is dat ik best zeker ben van mezelf en snel zeg waar het opstaat, in tegenstelling tot zij die onzeker is en moeilijk over haar gevoelens praat. Ze wordt wel iets losser merk ik, ze durft nu al meer haar mening te geven dan in het begin :P

Grootste probleem is dat ik er altijd maar vanuit ga dat ze nee zegt als ze iets niet wil, terwijl ze dit misschien moeilijk vindt. Het meest lastige is nog als ze zegt: 'weet ik niet' of 'misschien'.
pi_132068033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:10 schreef Nemeosis het volgende:

[..]

Hm, ik hoop echt dat ik haar 100% leer begrijpen op een dag. We matchen op alle vlakken maar het verschil is dat ik best zeker ben van mezelf en snel zeg waar het opstaat, in tegenstelling tot zij die onzeker is en moeilijk over haar gevoelens praat. Ze wordt wel iets losser merk ik, ze durft nu al meer haar mening te geven dan in het begin :P

Grootste probleem is dat ik er altijd maar vanuit ga dat ze nee zegt als ze iets niet wil, terwijl ze dit misschien moeilijk vindt. Het meest lastige is nog als ze zegt: 'weet ik niet' of 'misschien'.
Weet niet of misschien, gaat het over zaken waarbij je twijfelt of ze het leuk vindt? Ga dan uit van nee, dat is de veilige weg en als het anders is stimuleert het haar misschien om wel een duidelijke ja te geven.

Ze komt op mij in het geheel niet over als iemand die wel nee zegt als ze het niet wil, daaruit blijkt amper iets uit jouw schrijven hier(is zeer beperkt ik weet het). Dat ze dan een paar keer heeft ingegrepen bij zaken die echt ver voorbij wat ze ok vond ingreep doet daar niets aan af, het zit vooral in al die keren dat ze dingen deed waarvan ze zegt ze niet leuk te vinden, zo zonder morren verder(bv het op z'n hondjes bij die ex, waar ze zich echt klote over voelde, pas ingreep bij haren pakken/spanken, wat belachelijk ver over de grens was en echte schade aanbracht aan de relatie en haar zekerheid/zelfwaarde).
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:25:32 #72
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132068318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:16 schreef erodome het volgende:
Weet niet of misschien, gaat het over zaken waarbij je twijfelt of ze het leuk vindt? Ga dan uit van nee, dat is de veilige weg en als het anders is stimuleert het haar misschien om wel een duidelijke ja te geven.Ze komt op mij in het geheel niet over als iemand die wel nee zegt als ze het niet wil, daaruit blijkt amper iets uit jouw schrijven hier(is zeer beperkt ik weet het). Dat ze dan een paar keer heeft ingegrepen bij zaken die echt ver voorbij wat ze ok vond ingreep doet daar niets aan af, het zit vooral in al die keren dat ze dingen deed waarvan ze zegt ze niet leuk te vinden, zo zonder morren verder(bv het op z'n hondjes bij die ex, waar ze zich echt klote over voelde, pas ingreep bij haren pakken/spanken, wat belachelijk ver over de grens was en echte schade aanbracht aan de relatie en haar zekerheid/zelfwaarde).
Klopt. Ik probeer wel enigszins de schade te herstellen door nu vooral dingen te doen die zij leuk vindt. Zoals aangegeven, vindt ze romantische seks leuker dan de wat ruigere (wat haar ex leuk vond). Op een bepaald punt vertelde ze mij zelfs dat ze dacht dat er geen jongens zouden bestaan die het gewoon rustig en romantisch zouden willen doen. Dit is natuurlijk best erg. In ieder geval doe ik het dus rustig aan en alleen de basic-standjes (waar doggy toch wel onder valt, maar in dit geval vindt ze het dus niet heel prettig). Het is een kwestie van meer vertrouwen krijgen in haarzelf denk ik.

Wat ook verwarrend voor mij is, is dat ze interesse krijgt in bepaalde dingen (seks op andere plaatsen dan in bed bijvoorbeeld). Haar ex stelde dit ooit voor en ze weigerde dit toen. Bij mij heeft ze daar plotseling wel interesse in gekregen. Het lijkt er dus op dat ze dit graag wil doen, maar zelfs dit is een beetje verwarrend voor mij omdat ze het eerst absoluut niet wilde in haar vorige relatie. Doet ze dit omdat het haar echt leuk lijkt? Ze stelde het wel zelf voor.
pi_132068684
Ik denk wel dat ze dat leuk vind als ze het zegt. Denk vooral ook niet dat je bij alles moet twijfelen, zegt ze dat ze iets wil en dan ook nog uit zichzelf, ga er dan maar vanuit dat het ook zo is.
Je blijft toch hetzelfde persoon, dus doe de zaken die liefdevol zijn, wat een hoop lol maken is, wat samen spannend is. Je veranderd niet in haar ex ineens, dus maak je daarover niet teveel zorgen.

Pas alleen op met een letterlijke nee verwachten, dan vooral bij zaken waarvan ze heeft aangegeven het niet leuk te vinden, krijg je een ontwijkend antwoord, zie het dan als een nee, krijg je een echte ja, zie het dan ook als ja.
Stelt ze het zelf voor, meer ja ga je niet krijgen, wil je extra zekerheid voor jezelf, laat haar dan het initiatief nemen in het waar en hoe. Ga niet teveel lopen tutten als in weet je het wel zeker, doe je het niet alleen voor mij, doe ik je geen pijn. Ja is gewoon ja, nee is nee, ontwijkend antwoord is ook nee.
pi_132072114
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:36 schreef erodome het volgende:
ontwijkend antwoord is ook nee.
Goede posts zet je hier neer.
Ontwijkend antwoord is denk ik: "Ik ben er niet blij mee en wil het eigenlijk niet, maar als ik dat zeg dan vindt jij dat ik moeilijk doe..."
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:20:20 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132091464
Ik vind dat ook een onderdanig standje, maar voornamelijk als je nog geen (lange) relatie hebt en elkaar nog niet door en door vertrouwd. Net als pijpen op je knietjes terwijl de man staat..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_132103409
rustige, kalmerende tikjes geven.
pi_132106684
Uitmaken natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_132142516
Ik vond het eerst ook erg onplezierig. Voornamelijk omdat het puur seks is, je elkaar niet aan kijkt en geen liefde voelt. Wat mijn vriend deed is het een beetje veranderen. Hij legde me gewoon plat op mijn buik en ging op liggen. zodat hij me nog wel kon zoenen in mijn nek en soms kon aankijken. Later werd dit wel doggystyle maar toen was ik er meer aan gewend door de rustige voorstappen.

hoop dat je daar wat mee kan
xxxx
pi_132186027
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 18:40 schreef Nemeosis het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik doe geen gekke dingen zoals haren trekken of op de kont slaan tijdens op zn hondjes.
Wel goed om te lezen dat jullie wel redelijk op één lijn zitten, als je dit al 'gekke dingen' vindt.

Als zij het niet prettig vindt heb je je maar aan te passen. Maar kennelijk zit er wel meer mis in haar beleving naar mannen toe. Ik zou daar mijn handen niet (meer) verder aan branden.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 15:48:11 #80
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_132263624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:43 schreef Cracka-ass het volgende:
Wel goed om te lezen dat jullie wel redelijk op één lijn zitten, als je dit al 'gekke dingen' vindt.

Als zij het niet prettig vindt heb je je maar aan te passen. Maar kennelijk zit er wel meer mis in haar beleving naar mannen toe. Ik zou daar mijn handen niet (meer) verder aan branden.
Tja, je moet je altijd aanpassen aan de wensen van je partner, mits je samen wil blijven :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')