Kan ik me voorstellen. Als ik twijfel over wat mijn vriendin wil vraag ik iets in de trant van 'vind je dit lekker of zal ik .....' Dan laat je haar de mogelijkheid om te veranderen van standje. Als ik het gevoel heb dat ze iets met tegenzin doet dan probeer ik wat anders en merk ik aan haar lichaamstaal wel of ze er gewoon geen zin in heeft of dat het aan de seksuele handeling lag:Dquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:58 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Klopt maar ik hoop(te) dat er een manier was om haar toch een fijn gevoel te kunnen geven tijdens dit standje. We doen het soms nog en dan zegt ze dat ze het wel heel lekker vindt. Misschien is ze zo verliefd dat ze het voor mij wel wil doen, maar ik wil 100% zeker weten dat ze het echt leuk vindt en niet voor mij doet, maar dit kan ik lastig peilen.
Fijn als je dit goed aan kunt voelen en er duidelijk wordt gecommuniceerd. Mijn vriendin praat helaas heel moeilijk over seks. Vaak krijg ik halve antwoorden als: Weet niet, en: misschien. Hierdoor kan ik niet goed peilen of ze het nou niet wil of dat ze onzeker is. In sommige gevallen zegt ze duidelijk nee, dus ze durft echt wel aan te geven waar haar grenzen liggen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:13 schreef Pokervriend het volgende:
Kan ik me voorstellen. Als ik twijfel over wat mijn vriendin wil vraag ik iets in de trant van 'vind je dit lekker of zal ik .....' Dan laat je haar de mogelijkheid om te veranderen van standje. Als ik het gevoel heb dat ze iets met tegenzin doet dan probeer ik wat anders en merk ik aan haar lichaamstaal wel of ze er gewoon geen zin in heeft of dat het aan de seksuele handeling lag:D
wel veel meer contact, dus zal schelen ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:55 schreef Vijzel het volgende:
Na meer dan een decennium 'op z'n hondjes' nooit het gevoel gehad dat ik op welke wijze dan ook ondergeschikt was. Is lepeltje-lepeltje dan wat? Da's bijna hetzelfde, maar dan 90 graden gedraaid.
gaat zo ongeveer het diepst erin van alle standjes, was inderdaad wel soms minder plezierig voor vriendinquote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:33 schreef vera166 het volgende:
Ik vind dat ook niet chill naar komt meer omdat het mij beetje pijn doet. Verder heb ik het gevoel
wat jouw vriendin heeft niet
Mijn vriendin antwoord ook heel vaak met halve antwoorden waar je weinig mee kunt hoor. Na een tijdje kreeg ik door of misschien 'ja' of 'nee' betekende door lichaamshouding en intonatiequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:18 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Fijn als je dit goed aan kunt voelen en er duidelijk wordt gecommuniceerd. Mijn vriendin praat helaas heel moeilijk over seks. Vaak krijg ik halve antwoorden als: Weet niet, en: misschien. Hierdoor kan ik niet goed peilen of ze het nou niet wil of dat ze onzeker is. In sommige gevallen zegt ze duidelijk nee, dus ze durft echt wel aan te geven waar haar grenzen liggen.
Ik hoop dat ik dat inzicht binnenkort ook zal krijgen!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:21 schreef Pokervriend het volgende:
Mijn vriendin antwoord ook heel vaak met halve antwoorden waar je weinig mee kunt hoor. Na een tijdje kreeg ik door of misschien 'ja' of 'nee' betekende door lichaamshouding en intonatie
Gewoon heeeeeel veel oefenenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:23 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dat inzicht binnenkort ook zal krijgen!
Dit.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:56 schreef Pokervriend het volgende:
Als ze zich er niet prettig bij voelt en dit mogelijk te maken heeft met de manier waarop haar ex sex met haar had kun je dat standje toch ook niet doen? Lijkt me ook weinig aan als je tijdens het vrijen weet dat ze zich niet prettig voelt en aan haar ex denkt..
Zo zwart-wit is het toch niet?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:02 schreef Ouder1 het volgende:
Ergens toch 'jammer' dat wanneer zijn vriendin aangeeft een bepaald standje niet fijn te vinden, dat voor hem blijkbaar geen aanleiding is om het voor haar te laten, maar om manieren te zoeken dat hij toch zijn zin kan krijgen.
Hij wil toch ook gewoon dat zij daar van geniet? Het lijkt mij wel normaal dat je samen dingen gaat uitproberen. Als er dan vrij voordehandliggende opties taboe zijn dan lijkt mij dat je dan op onderzoek uitgaat en daar niet zomaar in berust.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Ergens toch 'jammer' dat wanneer zijn vriendin aangeeft een bepaald standje niet fijn te vinden, dat voor hem blijkbaar geen aanleiding is om het voor haar te laten, maar om manieren te zoeken dat hij toch zijn zin kan krijgen.
Ach, misschien ben ik gewoon te oud en heb ik te veel ervaring met seks om me nog voor te kunnen stellen dat 1 standje zo verschrikkelijk belangrijk is. Er zijn er zo veel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij wil toch ook gewoon dat zij daar van geniet? Het lijkt mij wel normaal dat je samen dingen gaat uitproberen. Als er dan vrij voordehandliggende opties taboe zijn dan lijkt mij dat je dan op onderzoek uitgaat en daar niet zomaar in berust.
Nou zit dat filmpje ook in mijn hoofd!quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
En ergens.. als ik jouw post dan lees dan krijg ik zo'n filmpje in mijn hoofd van een stel op z'n hondjes terwijl hij aan het krijsen is: "Geniet, geniet! En je zult het verdomme lekker vinden!"
Dat is jammer aangezien communicatie een van de belangrijkste zaken is om een goed seksleven te hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:18 schreef Nemeosis het volgende:
[..]
Fijn als je dit goed aan kunt voelen en er duidelijk wordt gecommuniceerd. Mijn vriendin praat helaas heel moeilijk over seks. Vaak krijg ik halve antwoorden als: Weet niet, en: misschien. Hierdoor kan ik niet goed peilen of ze het nou niet wil of dat ze onzeker is. In sommige gevallen zegt ze duidelijk nee, dus ze durft echt wel aan te geven waar haar grenzen liggen.
Zoals ik al aangaf, als je het gewoon geen lekker standje vindt dan is dat wat anders. Maar het lijkt hier te gaan om vertrouwen en een gevoel dat ze gebruikt wordt. Dat lijkt me veel belangrijker dan dat ene standje.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, misschien ben ik gewoon te oud en heb ik te veel ervaring met seks om me nog voor te kunnen stellen dat 1 standje zo verschrikkelijk belangrijk is. Er zijn er zo veel.
En ergens.. als ik jouw post dan lees dan krijg ik zo'n filmpje in mijn hoofd van een stel op z'n hondjes terwijl hij aan het krijsen is: "Geniet, geniet! En je zult het verdomme lekker vinden!"
En dan kan ik niet echt meer serieus reageren![]()
Ik vind het ook zo kinderlijk om je zin door te drijven..
Ze zijn nog erg jong (20 en 17 geloof ik) dus veel ervaring zullen ze niet hebben en er is dan nog heel erg veel te ontdekken op seksgebied zonder terrein te betreden dat voor één van beiden gewoon niet goed voelt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:23 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Nou zit dat filmpje ook in mijn hoofd!
Maarre: als je partner jouw FAVORIETE standje niks vindt, heb je wel een probleem.
Aan de ene kant ben ik het met je eens maar dit lijkt wel een diepere laag te hebben, ze vind een bepald standje niet prettig omdat ze zich een slaafje voelt, daarnaast praat ze al erg moeilijk over seks en is ze nogal terughoudend over het geheel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:
En dan even heel serieus..
Seks binnen een relatie gaat voor mij om intimiteit, vertrouwen, samenzijn, liefde, houden van. Daarin vind je dan je eigen dingen als stel met respect voor elkaar, voor wat de ander lekker vind (geven) en voor elkaars grenzen (accepteren).
Het kan en mag in mijn ogen niet zo zijn dat de één gepushed wordt om zijn/haar grenzen te overschrijden ten bate van het genot van de ander. Ook niet onder het mom van 'ik wil dat zij er ook van geniet'. Het is en blijft namelijk pushen, welk labeltje je er ook aanhangt.
Dat vertrouwen zal niet komen als haar vriendje er een issue van maakt door er steeds mee bezig te zijn, of het nu om er over praten gaat of over daadwerkelijk aandringen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals ik al aangaf, als je het gewoon geen lekker standje vindt dan is dat wat anders. Maar het lijkt hier te gaan om vertrouwen en een gevoel dat ze gebruikt wordt. Dat lijkt me veel belangrijker dan dat ene standje.
Dat klopt ja. Er is ook zeker een verkeerde manier om daaraan te werken, maar dat wil niet zeggen dat je daar helemaal niet aan zou mogen werken. Zelf accepteer ik altijd heel makkelijk dat er remmingen, preutsheden en issues kunnen zijn, alleen hoeven die daarmee nog niet blijvend te zijn. De bedoeling is natuurlijk dat ze er zelf zo'n zin in krijgt dat ze zelf haar kont de lucht in duwt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat vertrouwen zal niet komen als haar vriendje er een issue van maakt door er steeds mee bezig te zijn, of het nu om er over praten gaat of over daadwerkelijk aandringen.
Mensen kunnen ook gewoon persoonlijke issues hebben. Dat is toch helemaal geen punt verder? Maar als mijn vriendin of zelfs scharrel van mij denkt dat ik doggy wil zodat ik haar gezicht niet hoef te zien dan is dat geen situatie waar ik me bij neerleg en laat voortduren.quote:Als het een vertrouwenskwestie is (wat ik betwijfel) dan zit er in de relatie fundamenteel iets fout en zal je daar eerst aan moeten werken voor je dat vertrouwen kunt krijgen in seks.
Maar is dat dan persé verkeerd?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:26 schreef Ouder1 het volgende:
En dan even heel serieus..
Seks binnen een relatie gaat voor mij om intimiteit, vertrouwen, samenzijn, liefde, houden van. Daarin vind je dan je eigen dingen als stel met respect voor elkaar, voor wat de ander lekker vind (geven) en voor elkaars grenzen (accepteren).
Het kan en mag in mijn ogen niet zo zijn dat de één gepushed wordt om zijn/haar grenzen te overschrijden ten bate van het genot van de ander. Ook niet onder het mom van 'ik wil dat zij er ook van geniet'. Het is en blijft namelijk pushen, welk labeltje je er ook aanhangt.
Ik ben blij dat ik een vriend heb die mijn grenzen respecteert. Net als ieder ander heb ik ook zo mijn dingetjes en mijn vriend ook. Scheelt wel dat ik ouder ben en meer ervaring heb dat TS en dus weet dat er zo ongelooflijk veel alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar is dat dan persé verkeerd?
Als je de ander echt wil leren kennen dan moet je toch af en toe juist wel pushen als je ergens weerstand voelt?
Niet om de ander een grens te laten overschrijden maar juist om vast te stellen waar nu precies die grens ligt.
Als je altijd maar heel voorzichtig om elkaar heen draait en bij het kleinste beetje weerstand meteen twee stappen achteruit doet dan kom je ook nooit tot echte intimiteit en samenzijn.
Ik verbaas me eigenlijk wel over je reactie. Als iemand aangeeft iets niet te willen en ook nog omschrijft hoe het voor haar voelt.. dan weet je toch genoeg? Waarom dan nog pushen? Waarom zou je dan niet tot intimiteit kunnen komen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:45 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar is dat dan persé verkeerd?
Als je de ander echt wil leren kennen dan moet je toch af en toe juist wel pushen als je ergens weerstand voelt?
Niet om de ander een grens te laten overschrijden maar juist om vast te stellen waar nu precies die grens ligt.
Als je altijd maar heel voorzichtig om elkaar heen draait en bij het kleinste beetje weerstand meteen twee stappen achteruit doet dan kom je ook nooit tot echte intimiteit en samenzijn.
Volgens mij zie je een beetje over het hoofd dat je samen ook grenzen kunt opschuiven.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een vriend heb die mijn grenzen respecteert. Net als ieder ander heb ik ook zo mijn dingetjes en mijn vriend ook. Scheelt wel dat ik ouder ben en meer ervaring heb dat TS en dus weet dat er zo ongelooflijk veel alternatieven zijn.
Waar de grens ligt lijkt mij toch snel duidelijk. Als je vriendin zegt dat ze doggy style niet prettig vindt dan is dat een grens. Of dat een grens is die overschreden kan worden, blijvend of incidenteel, is aan die vriendin.
Het zou niet mijn seksleven zijn. Het is graag of niet hoor, dat is voor mij wel een harde grens. Als je het onprettig vindt moet je niet doen, dat wil ik niet hebben. Ik geloof alleen niet dat de grens tussen prettig en onprettig vastligt. Waar die ligt bepaal je met zijn tweeen, geduldig, maar telkens weer opnieuw.quote:Dat zal ze dus zelf en spontaan moeten aangeven en imho moet TS daar niet om of naar vragen. Zo doe ik ook wel dingen voor mijn vriend waarvan hij weet dat ik die niet fijn/prettig vindt. Dat komt dan wel altijd van mij uit en hij vraagt er nooit naar. Zo heb ik de volledige vrijheid en voel me niet emotioneel gepushed om het voor hem te doen. Ik weet dat hij dat erg fijn vindt.. en als het voor mij dan blijft bij 'onprettig' en niet naar 'akelig' of 'naar' neigt, kan ik zelf besluiten het soms voor hem te doen. Dingen die ik echt gewoon niet wil, zal ik ook nooit voor hem doen, hoe graag hij dat ook zou willen.
Andersom natuurlijk exact hetzelfde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |