is goed voor de beweging zullen we maar zeggenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat vertraagt alsnog. En op den duur heb je er zoveel achter je aan zitten dat je die vluchttrein wel écht moet halen.
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbondenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)-10-2013-3193179.php
Het grootste nadeel van de staking is eigenlijk dat het dan altijd zo teringdruk op de zaak is qua werkquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbonden
Wel een mooi logo
Heb al elke ochtend beweging omdat Connexxion en NS niet willen afstemmen. En dat is zonder geplette pubers.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is goed voor de beweging zullen we maar zeggen
In Charleroi staken ze ook wekelijks volgens mijquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbonden
Wel een mooi logo
Valt allemaal nog mee. Ik zat een keer in de trein van Zwolle naar Groningen. Als we Assen binnenrijden vraagt iemand zich hardop af "Is dit niet de trein naar Leeuwarden?!?"quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Wel een keer bijna toen ik van Groningen Noord kwam en dacht dat de stoptrein naar Leeuwarden op station Groningen nog op spoor 4a stond. Bleek de spitstrein naar Roodeschool te zijn. Uiteindelijk net voor het sluiten van de deuren nog uitgestapt
in de vorige dienstregeling had ik 's ochtends de perfecte overstap van bus op trein. (met de VDU om 8.59 uur de sneltrein richting Groningen nemen). Nu moet ik 20 minuten wachten en de stopper pakken ...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heb al elke ochtend beweging omdat Connexxion en NS niet willen afstemmen. En dat is zonder geplette pubers.
zo'n geval heb ik laatst nog meegemaakt op Almere richting Zwolle. Ging iemand naast me zitten die vroeg of de trein ook in Amersfoort stopte. Nou nee dus. Ze wilde nog uit gaan stappen, maar net op dat moment sloten de deuren en moest ze wel mee naar Lelydorpquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Valt allemaal nog mee. Ik zat een keer in de trein van Zwolle naar Groningen. Als we Assen binnenrijden vraagt iemand zich hardop af "Is dit niet de trein naar Leeuwarden?!?"
Ja dat soort dingen hoor ik ook wel eens. Ik snap het gewoon niet, de schermen zijn best duidelijk en je kan tegenwoordig zelfs in de trein zien waar die heen gaat. Als je dan in Amersfoort in de trein naar Zwolle stapt en vraagt of deze ook in Deventer stapt doe je toch wat verkeerd. Niet dat je de gehele dienstregeling uit je hoofd hoeft te weten, maar een beetje topografische kennis moet er toch wel inzitten. Toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo'n geval heb ik laatst nog meegemaakt op Almere richting Zwolle. Ging iemand naast me zitten die vroeg of de trein ook in Amersfoort stopte. Nou nee dus. Ze wilde nog uit gaan stappen, maar net op dat moment sloten de deuren en moest ze wel mee naar Lelydorp
Vermoedelijk was ze op Duivendrecht in de verkeerde trein gestapt, omdat de IC naar Zwolle vertraging had en de IC naar Amersfoort er vlak achter zit.
dat is wel erg pijnlijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Ach, het kan altijd erger.
Ik heb een tijd in Utrecht gezeten en werkte daar samen met iemand die in Dieren woonde. Hij kwam iedere dag met de trein naar z'n werk, en plande het zo in dat hij in Arnhem in de ICE naar Amsterdam stapte.
Tot hij op een dag belde: "Ik ben wat later, de ICE waar ik in stapte bleek naar Frankfurt te rijden, ik ben nu bijna in Düsseldorf Duisburg."
Oeps.
Als het allemaal correct werkt wel, jaquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef Viezze het volgende:
Ik snap het gewoon niet, de schermen zijn best duidelijk en je kan tegenwoordig zelfs in de trein zien waar die heen gaat.
Dat zou je hopen, maar dan zie ik mijn stiefzoon (van de TomTom-generatie) en dan denk ik: "Nee".quote:Als je dan in Amersfoort in de trein naar Zwolle stapt en vraagt of deze ook in Deventer stapt doe je toch wat verkeerd. Niet dat je de gehele dienstregeling uit je hoofd hoeft te weten, maar een beetje topografische kennis moet er toch wel inzitten. Toch?
Ja, nou gaat dat steeds vaker goed en de momenten waar ik het over had werkte het systeem ook correct, anders snap ik het nog wel ergens. De laatste tijd zijn het trouwens meer filmpjes dan reisinformatie, wil ik weten hoe laat ik ergens ben moet ik eerst dat hele NS propaganda filmpje afkijkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als het allemaal correct werkt wel, ja.
[..]
Dat zou je hopen, maar dan zie ik mijn stiefzoon (van de TomTom-generatie) en dan denk ik: "Nee"..
Ach vorig jaar was ook leuk op Utrecht Centraal. De ICE naar Duitsland zou vertrekken van spoor 7. Op het laatste moment werd besloten dat daar eerst de ICE naar Amsterdam zou komen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een tijd in Utrecht gezeten en werkte daar samen met iemand die in Dieren woonde. Hij kwam iedere dag met de trein naar z'n werk, en plande het zo in dat hij in Arnhem in de ICE naar Amsterdam stapte.
Tot hij op een dag belde: "Ik ben wat later, de ICE waar ik in stapte bleek naar Frankfurt te rijden, ik ben nu bijna in Düsseldorf Duisburg."
Oeps.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Oeps.
Systeem van het DDZ is niet aangepast, Tilburg Universiteit zal daar voor altijd Tilburg West blijven heten. Het DDZ zal niet langdurig in Sprinterdiensten ingezet worden, dus dat euvel verdwijnt vanzelf weerquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef Viezze het volgende:
Soms is het ook wel erg verwarrend. Volgens de NID's is Tilburg West weer geopend van naam veranderd, want dat staat daar steevast op als het de sprinter naar Tilburg Universiteit betreft.
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Systeem van het DDZ is niet aangepast, Tilburg Universiteit zal daar voor altijd Tilburg West blijven heten. Het DDZ zal niet langdurig in Sprinterdiensten ingezet worden, dus dat euvel verdwijnt vanzelf weer
Ik heb het hier gelezen, iemand anders kan je de technische details vast vertellenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?
Doel je op de uitval op Utrecht - Baarn afgelopen weekend? Dat kwam door gladde sporen en het SGMm is (nog) niet uitgerust met magneetremmen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:35 schreef Ajaxfan het volgende:
Zijn de SGM bakken zo slecht gereviseerd vroegah of is het gewoon matig onderhoud dat er zo vaak problemen mee zijn? Erg vaak bij dat type veel kortere treinen of defecte treinstellen.
Tuurlijk kunnen we dat. Men wil het niet. Elk ander antwoord is net zulke onzin als "het is technisch onmogelijk om retourtjes op een ov-chipkaart te zetten". Wellicht met deze techniek waar hoor, maar in de eerste plaats gewoon onwil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |