Dat wordt er vanzelf afgezandstraald.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige probleem daar langs de kust zou corrosie kunnen zijn
hmm t blijft natuurlijk italiaans... een Alfa rot ook weg waar je bij staat natuurlijk...quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enige probleem daar langs de kust zou corrosie kunnen zijn
Nee, de stop/door-schakeling wordt veranderd. Stop is nu nog steeds niet gelijk aan door. Bij een door wordt de normale aankondiging gebruikt, bij een stop wordt een kortere aankondiging gebruimt. De overweg is dan net dicht als een stoppende trein bij de overweg aankomt. Subtiel verschil, maar hierdoor ligt de overweg korter dicht dan wanneer de stop helemaal uit de schakeling wordt gehaald. Vorig jaar is dit principe voor het eerst toegepast in Haren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Ook normaal, het uitzetten van de stop-door schakeling.
En dat hebben we geweten!quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de stop/door-schakeling wordt veranderd. Stop is nu nog steeds niet gelijk aan door. Bij een door wordt de normale aankondiging gebruikt, bij een stop wordt een kortere aankondiging gebruimt. De overweg is dan net dicht als een stoppende trein bij de overweg aankomt. Subtiel verschil, maar hierdoor ligt de overweg korter dicht dan wanneer de stop helemaal uit de schakeling wordt gehaald. Vorig jaar is dit principe voor het eerst toegepast in Haren.
Prima stukje, maar:quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Aardige woorden over de inzet van ProRail om Eindhoven weer zsm enigszins beschikbaar te maken.
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
Reken daar maar niet op, want:quote:Voor Beter OV hoopt dat het treinverkeer morgen weer volledig kan worden hervat.
De schade lijkt - op dit moment - bepertk te blijven tot sprinters tussen Eindhoven en Weert (vervangen door stopbussen).quote:Rond Eindhoven rijden minder treinen door een beschadigde bovenleiding.
Er rijden stopbussen tussen Eindhoven en Weert.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting 09 oktober rond 2:00 uur verholpen.
ziet er mooi uitquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
mogelijk is het hier al gemeld.
de firma Artitec heeft een H0 DDM1 uitgebracht.
voor 239 euro zijn de stuurstandrijtuig en A en 1 AB rijtuig te koop.
losse rijtuigen zijn verkrijgbaar.
zelf had ik nog niet eerder van Artitec gehoord. op andere fora geven mensen lovende feedback
[ afbeelding ]
Ze hebben ook verschillende versies van de DE1 en DE2 uitgebracht, alsmede Plan W, Plan E, goederenwagons, een schitterend model van de 3700-stoomlocs en heel veel scenery zoals huisjes, schepen, maar ook tanks.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelf had ik nog niet eerder van Artitec gehoord.
Niet vergeten dat een deel van de treindienst nu uurdiensten rijdt. Hierdoor krijg je nog wat meer vrijheid in dienstregeling.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prima stukje, maar:
[..]
Reken daar maar niet op, want:
[..]
De schade lijkt - op dit moment - bepertk te blijven tot sprinters tussen Eindhoven en Weert (vervangen door stopbussen).
Ohja, dat was ik vergetenquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet vergeten dat een deel van de treindienst nu uurdiensten rijdt.
Ja, maar er is natuurlijk een verschil tussen een James in de bloei van zn leven, en een omaatje met een boodschappenkarretje...quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
3 minuten wordt als "heel krap" gezien door de reisplanner omdat het geen crossplatform overstap is en zulke aansluitingen niet meer gegarandeerd worden.
Iets soortgelijks zie ik in Rotterdam: overstappen van de Fyra naar Amsterdam op de IC naar Lelystad is redelijk vaak haalbaar (2 minuten), ook al moet je een trap af en een trap op. Ik haalde die aansluiting in zo'n 70% van de gevallen...
Zie boven je, James kan zo in de laatste categoriequote:Op maandag 7 oktober 2013 22:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar er is natuurlijk een verschil tussen een James in de bloei van zn leven, en een omaatje met een boodschappenkarretje...
Ik had het over Fysiek...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Zie boven je, James kan zo in de laatste categorie
Ik had laatst een overstap die wel haalbaar geacht werd door reisplanner, midden in de spits van een uithoek van het perron op Leiden centraal naar ander perron. Ik ben gestrand op een enorme kudde scholieren/ pubers in de stationshalquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
3 minuten wordt als "heel krap" gezien door de reisplanner omdat het geen crossplatform overstap is en zulke aansluitingen niet meer gegarandeerd worden.
Iets soortgelijks zie ik in Rotterdam: overstappen van de Fyra naar Amsterdam op de IC naar Lelystad is redelijk vaak haalbaar (2 minuten), ook al moet je een trap af en een trap op. Ik haalde die aansluiting in zo'n 70% van de gevallen...
quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ohja, dat was ik vergeten
Het is niet mijn dag vandaag, had vanochtend al zo'n helder moment. In Rotterdam had ik uitgecheckt om daarna met Dal Vrij weer in te willen checken. Ik heb dat al tientallen keren gedaan en ik wist dat ik tot 8:55 moest wachten. Toch flikte ik het met mijn domme hoofd om het al om 8:53 te proberen, om daarna stomverbaasd naar de foutmelding "Saldo te laag" te kijken...
die loop je toch omver?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik had laatst een overstap die wel haalbaar geacht werd door reisplanner, midden in de spits van een uithoek van het perron op Leiden centraal naar ander perron. Ik ben gestrand op een enorme kudde scholieren/ pubers in de stationshal
Troost je, 2 keer kort naar elkaar gehad dat ik de metro instapte de verkeerde kant op... en dan pas na een station of 5 achterkomenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Soms heb je zo'n dag. Heb wel eens gehad dat ik op een dag echt overal te laat was
Verschil is natuurlijk ook wel dat ik een geoefend forens ben, en dat ik weet dat de achterste deur van het rijtuig achter de loc precies naast de trap stopt. Zo'n omaatje stapt halverwege of achteraan in (want dat is in Breda dichter bij de roltrap) en zal dan nooit op tijd beneden zijnquote:
Dat vertraagt alsnog. En op den duur heb je er zoveel achter je aan zitten dat je die vluchttrein wel écht moet halenquote:
zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Wel een keer bijna toen ik van Groningen Noord kwam en dacht dat de stoptrein naar Leeuwarden op station Groningen nog op spoor 4a stond. Bleek de spitstrein naar Roodeschool te zijn. Uiteindelijk net voor het sluiten van de deuren nog uitgestaptquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Troost je, 2 keer kort naar elkaar gehad dat ik de metro instapte de verkeerde kant op... en dan pas na een station of 5 achterkomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |