is goed voor de beweging zullen we maar zeggenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat vertraagt alsnog. En op den duur heb je er zoveel achter je aan zitten dat je die vluchttrein wel écht moet halen.
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbondenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
http://www.leparisien.fr/(...)-10-2013-3193179.php
Het grootste nadeel van de staking is eigenlijk dat het dan altijd zo teringdruk op de zaak is qua werkquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbonden
Wel een mooi logo
Heb al elke ochtend beweging omdat Connexxion en NS niet willen afstemmen. En dat is zonder geplette pubers.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is goed voor de beweging zullen we maar zeggen
In Charleroi staken ze ook wekelijks volgens mijquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, tegen de hervormingen op het Franse spoor dus. Het zal weer eens niet. Vakbonden
Wel een mooi logo
Valt allemaal nog mee. Ik zat een keer in de trein van Zwolle naar Groningen. Als we Assen binnenrijden vraagt iemand zich hardop af "Is dit niet de trein naar Leeuwarden?!?"quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Wel een keer bijna toen ik van Groningen Noord kwam en dacht dat de stoptrein naar Leeuwarden op station Groningen nog op spoor 4a stond. Bleek de spitstrein naar Roodeschool te zijn. Uiteindelijk net voor het sluiten van de deuren nog uitgestapt
in de vorige dienstregeling had ik 's ochtends de perfecte overstap van bus op trein. (met de VDU om 8.59 uur de sneltrein richting Groningen nemen). Nu moet ik 20 minuten wachten en de stopper pakken ...quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heb al elke ochtend beweging omdat Connexxion en NS niet willen afstemmen. En dat is zonder geplette pubers.
zo'n geval heb ik laatst nog meegemaakt op Almere richting Zwolle. Ging iemand naast me zitten die vroeg of de trein ook in Amersfoort stopte. Nou nee dus. Ze wilde nog uit gaan stappen, maar net op dat moment sloten de deuren en moest ze wel mee naar Lelydorpquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:11 schreef Viezze het volgende:
[..]
Valt allemaal nog mee. Ik zat een keer in de trein van Zwolle naar Groningen. Als we Assen binnenrijden vraagt iemand zich hardop af "Is dit niet de trein naar Leeuwarden?!?"
Ja dat soort dingen hoor ik ook wel eens. Ik snap het gewoon niet, de schermen zijn best duidelijk en je kan tegenwoordig zelfs in de trein zien waar die heen gaat. Als je dan in Amersfoort in de trein naar Zwolle stapt en vraagt of deze ook in Deventer stapt doe je toch wat verkeerd. Niet dat je de gehele dienstregeling uit je hoofd hoeft te weten, maar een beetje topografische kennis moet er toch wel inzitten. Toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo'n geval heb ik laatst nog meegemaakt op Almere richting Zwolle. Ging iemand naast me zitten die vroeg of de trein ook in Amersfoort stopte. Nou nee dus. Ze wilde nog uit gaan stappen, maar net op dat moment sloten de deuren en moest ze wel mee naar Lelydorp
Vermoedelijk was ze op Duivendrecht in de verkeerde trein gestapt, omdat de IC naar Zwolle vertraging had en de IC naar Amersfoort er vlak achter zit.
dat is wel erg pijnlijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Ach, het kan altijd erger.
Ik heb een tijd in Utrecht gezeten en werkte daar samen met iemand die in Dieren woonde. Hij kwam iedere dag met de trein naar z'n werk, en plande het zo in dat hij in Arnhem in de ICE naar Amsterdam stapte.
Tot hij op een dag belde: "Ik ben wat later, de ICE waar ik in stapte bleek naar Frankfurt te rijden, ik ben nu bijna in Düsseldorf Duisburg."
Oeps.
Als het allemaal correct werkt wel, jaquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef Viezze het volgende:
Ik snap het gewoon niet, de schermen zijn best duidelijk en je kan tegenwoordig zelfs in de trein zien waar die heen gaat.
Dat zou je hopen, maar dan zie ik mijn stiefzoon (van de TomTom-generatie) en dan denk ik: "Nee".quote:Als je dan in Amersfoort in de trein naar Zwolle stapt en vraagt of deze ook in Deventer stapt doe je toch wat verkeerd. Niet dat je de gehele dienstregeling uit je hoofd hoeft te weten, maar een beetje topografische kennis moet er toch wel inzitten. Toch?
Ja, nou gaat dat steeds vaker goed en de momenten waar ik het over had werkte het systeem ook correct, anders snap ik het nog wel ergens. De laatste tijd zijn het trouwens meer filmpjes dan reisinformatie, wil ik weten hoe laat ik ergens ben moet ik eerst dat hele NS propaganda filmpje afkijkenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als het allemaal correct werkt wel, ja.
[..]
Dat zou je hopen, maar dan zie ik mijn stiefzoon (van de TomTom-generatie) en dan denk ik: "Nee"..
Ach vorig jaar was ook leuk op Utrecht Centraal. De ICE naar Duitsland zou vertrekken van spoor 7. Op het laatste moment werd besloten dat daar eerst de ICE naar Amsterdam zou komen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een tijd in Utrecht gezeten en werkte daar samen met iemand die in Dieren woonde. Hij kwam iedere dag met de trein naar z'n werk, en plande het zo in dat hij in Arnhem in de ICE naar Amsterdam stapte.
Tot hij op een dag belde: "Ik ben wat later, de ICE waar ik in stapte bleek naar Frankfurt te rijden, ik ben nu bijna in Düsseldorf Duisburg."
Oeps.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:
Oeps.
Systeem van het DDZ is niet aangepast, Tilburg Universiteit zal daar voor altijd Tilburg West blijven heten. Het DDZ zal niet langdurig in Sprinterdiensten ingezet worden, dus dat euvel verdwijnt vanzelf weerquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef Viezze het volgende:
Soms is het ook wel erg verwarrend. Volgens de NID's is Tilburg West weer geopend van naam veranderd, want dat staat daar steevast op als het de sprinter naar Tilburg Universiteit betreft.
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Systeem van het DDZ is niet aangepast, Tilburg Universiteit zal daar voor altijd Tilburg West blijven heten. Het DDZ zal niet langdurig in Sprinterdiensten ingezet worden, dus dat euvel verdwijnt vanzelf weer
Ik heb het hier gelezen, iemand anders kan je de technische details vast vertellenquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?
Doel je op de uitval op Utrecht - Baarn afgelopen weekend? Dat kwam door gladde sporen en het SGMm is (nog) niet uitgerust met magneetremmen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:35 schreef Ajaxfan het volgende:
Zijn de SGM bakken zo slecht gereviseerd vroegah of is het gewoon matig onderhoud dat er zo vaak problemen mee zijn? Erg vaak bij dat type veel kortere treinen of defecte treinstellen.
Tuurlijk kunnen we dat. Men wil het niet. Elk ander antwoord is net zulke onzin als "het is technisch onmogelijk om retourtjes op een ov-chipkaart te zetten". Wellicht met deze techniek waar hoor, maar in de eerste plaats gewoon onwil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik snap dat niet. Anno 2013 kan men op een -digitaal- koersbord niet eens voor elkaar krijgen om West te veranderen in Universiteit. We kunnen wel een trein helemaal moderniseren en schermen met complete video's en reisinformatie inbouwen, maar dit weer niet?
Conditiestaking. Gewoon periodieke test of ze het nog fatsoenlijk kunnen. Zie ook "conditierit"quote:
Hoofddorp <> Amersfoort en Hoofddorp <> Hoorn Kersenboogerd doelde ik op vooral want daar rijd dat spul het meeste toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:37 schreef KnightSolaire het volgende:
Doel je op de uitval op Utrecht - Baarn afgelopen weekend? Dat kwam door gladde sporen en het SGMm is (nog) niet uitgerust met magneetremmen.
Volgens mij is "kan niet" in 90% van de gevallen "wil niet". Maar dat is niet alleen bij de NS zoquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen we dat. Men wil het niet. Elk ander antwoord is net zulke onzin als "het is technisch onmogelijk om retourtjes op een ov-chipkaart te zetten". Wellicht met deze techniek waar hoor, maar in de eerste plaats gewoon onwil.
Het OV-chipkaartsysteem is alleen niet door NS bedacht hèquote:Op maandag 7 oktober 2013 22:43 schreef Viezze het volgende:
[..]
Volgens mij is "kan niet" in 90% van de gevallen "wil niet". Maar dat is niet alleen bij de NS zoIn de spoorsector zijn de voorbeelden alleen iets te goed zichtbaar.
Nou snap ik dat bij de informatieschermen op stations een nieuw systeem op een werkend systeem aangesloten moet worden. Maar als je een trein van onder tot boven reviseert, of een ov-chipkaart systeem ontwerpt, dan kan ik het erg moeilijk begrijpen.
Soms kloppen borden ook niet. Ik stap dagelijks in Apeldoorn op de IC naar Enkhuizen. Laatst stond er toch echt op de TBP en koersbord Enkhuizen, dus ik doe m'n oordopjes in en ik kom op Amsterdam Centraal aan. Opeens staat de rangeerder naast me of ik uit wil stappen, tenzij ik naar het rangeerterrein wil.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:14 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen hoor ik ook wel eens. Ik snap het gewoon niet, de schermen zijn best duidelijk en je kan tegenwoordig zelfs in de trein zien waar die heen gaat. Als je dan in Amersfoort in de trein naar Zwolle stapt en vraagt of deze ook in Deventer stapt doe je toch wat verkeerd. Niet dat je de gehele dienstregeling uit je hoofd hoeft te weten, maar een beetje topografische kennis moet er toch wel inzitten. Toch?
Nee dat zeg ik ook niet. Het gebeurt overal.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het OV-chipkaartsysteem is alleen niet door NS bedacht hè
En zo'n trein wordt inderdaad van onder tot boven gereviseerd, maar bepaalde onderdelen veranderen niet. Dat reisinfosysteem was daar dus één van als ik het goed begrepen heb.
Dat gebeurt inderdaad te vaak, maar als ik dat zie dan hoor ik de conducteur het ook altijd omroepen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:45 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Soms kloppen borden ook niet. Ik stap dagelijks in Apeldoorn op de IC naar Enkhuizen. Laatst stond er toch echt op de TBP en koersbord Enkhuizen, dus ik doe m'n oordopjes in en ik kom op Amsterdam Centraal aan. Opeens staat de rangeerder naast me of ik uit wil stappen, tenzij ik naar het rangeerterrein wil.
Ede-Wageningen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heb al elke ochtend beweging omdat Connexxion en NS niet willen afstemmen. En dat is zonder geplette pubers.
Nee. Maar durf jij met droge ogen te beweren dat als de NS retours had willen hebben, dat we nu een ov-chip zonder hadden? (niet dat ik per se retours moet hebben, maar is wel een voorbeeld van een "kan niet" die een wel heel doorzichtige "wil niet" is).quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het OV-chipkaartsysteem is alleen niet door NS bedacht hè
Vermoedelijk verkeerd ingesteld door treinpersoneel. Dat bv van de twee treinstellen er maar één na Amsterdam doorrijdt ri Enkhuizen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 22:45 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Soms kloppen borden ook niet. Ik stap dagelijks in Apeldoorn op de IC naar Enkhuizen. Laatst stond er toch echt op de TBP en koersbord Enkhuizen, dus ik doe m'n oordopjes in en ik kom op Amsterdam Centraal aan. Opeens staat de rangeerder naast me of ik uit wil stappen, tenzij ik naar het rangeerterrein wil.
Heeft elke overweg met stop/door-schakeling ook een aankondiging op kortere afstand dan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, de stop/door-schakeling wordt veranderd. Stop is nu nog steeds niet gelijk aan door. Bij een door wordt de normale aankondiging gebruikt, bij een stop wordt een kortere aankondiging gebruimt. De overweg is dan net dicht als een stoppende trein bij de overweg aankomt. Subtiel verschil, maar hierdoor ligt de overweg korter dicht dan wanneer de stop helemaal uit de schakeling wordt gehaald. Vorig jaar is dit principe voor het eerst toegepast in Haren.
Ik zat in het voorste treinstel, en het treinstel op het perron ernaast ging naar Enkhuizen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vermoedelijk verkeerd ingesteld door treinpersoneel. Dat bv van de twee treinstellen er maar één na Amsterdam doorrijdt ri Enkhuizen.
Heb werkelijk nog nooit gezien dat er een treinstel uit Deventer/Amersfoort ri Enkhuizen wordt losgekoppeld en afgerangeerd.. Daar rijden ze gewoon mee door..quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Vermoedelijk verkeerd ingesteld door treinpersoneel. Dat bv van de twee treinstellen er maar één na Amsterdam doorrijdt ri Enkhuizen.
Berlijn-treinquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie wel vaker dat de trein Enkhuizen - Amersfoort al keert op A'dam CS, waarom zou ik niet weten
icmm pakt bestemming opcde kpersrol in principeautomagisch op via (ik denk) 3g. Als die niet goed staat of hij pakt hem niet kan treinpersoneel wel handmatig instellen maar die springt even later gewoon weer terug naar wat in de computer staatquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:00 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ah das ook zo'n leuk geintje inderdaad, Normaliter zou men de trein splitsen maar dat is blijkbaar niet handig in Amsterdam dus pleurt men er een treinstel naast aan de overkant vh perron en mag je overstappen. Dat gebeurt ook wel eens ja.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik zat in het voorste treinstel, en het treinstel op het perron ernaast ging naar Enkhuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |