1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | [img=472,93]http://oi44.tinypic.com/2eoad09.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/15_Japan_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 545m [b]Car performance[/b] Full throttle - 70% Longest flat-out section - 994m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_hetweer.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=477,386]http://oi39.tinypic.com/30rsln4.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tvgids.jpg[/img] [b]BBC[/b] heeft weer live-uitzendingen dit weekend ^O^ FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55 Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00 Quali [b]HH[/b] | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20 Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00 Race [b]HH[/b] | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00 [b]RTL (DE)[/b] Zaterdag 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:35 Formel 1: Qualifying [b]HH[/b] Zondag 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:35 Formel 1: Das Rennen [b]HH[/b] [b]Sport 1[/b] FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55 Quali zaterdag 12 oktober, 07:00 Quali [b]HH[/b] zaterdag 12 oktober, 17:00 Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00 Race zondag 13 oktober, 07:30 Race [b]Hoogtepunten[/b] zondag 13 oktober, 13:00 [u][b]Streams[/b][/u] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159687/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---practice-3-live-stream-online.html]FP3 Zaterdag 04.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159688/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---qualifying-live-stream-online.html]Quali Zaterdag 07.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159689/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---final-race-live-stream-online.html]Race Zondag 08.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] 2012 Onboard met Fernando Alonso :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1XPdUIDjcH4[/youtube] [img]http://www.aerialf1.com/wp-content/uploads/2013/09/Suzuka-005.jpg[/img] [img]http://www.forma1hirek.hu/wp-content/uploads/2011/10/suzuka1.jpg[/img] [img]http://totoroche.files.wordpress.com/2008/09/suzuka89.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/start_suzu_2009_1.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/10/a_vett_fan_redb_suzu_2011.jpg[/img] Game on!! |
Dat is er altijd al geweest en is er nu nog steeds.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Indirect verband. Veiligheid-->spectakel---> populairiteit. Komt deels wel overeen. Waarbij je veiligheid niet moet zien als of een coureur gewond kan krijgen, maar meer als de kans op situaties waarin een crash kan gebeuren; close racing, gedurfde inhaalacties, bochten met hoge snelheid, etc.
Hier heb ik juist helemaal niets mee. Het moet om het racen draaien, en die domme drama moet achterwege blijven. In de MotoGP had je dit niet al te lang geleden ook nog met Gibernau, Biaggi vs Rossi. En veel fans vonden Rossi helemaal geweldig. Zelfs het meest flauwe vond men briljant. Ging nergens over en Rossi gedroeg zich op een gegeven moment ook gewoon als een kind naar het kritiekloze publiek en zijn medecoureurs.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het mooie van toen was dat je nog echte rivaliteit tussen coureurs had, zoals in de jaren '80 met Senna en Prost en Mansell en Piquet
Dat is er zeker niet altijd geweest. Denk aan een jaar of 8-10 terug. De keren dat mensen naast elkaar reden waren uniek. EHet was lange tijd gewoon een optocht. Wat dit betreft is het nu wat beter. Maar je ziet ook dat het binnen alle beperkingen gebeurt. Hoe goed zou rijder X zijn als het gewoon om het racen ging? Alle mechanische en zelfs aerodynamische beperkingen van nu halen een hoop van het benodigde 'hart' (lef) weg dat nodig is om een direct gevecht te winnen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:48 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is er altijd al geweest en is er nu nog steeds.
Zo vaak won Senna niet in slaapverwekkende races (in mijn herinnering). Juist doordat hij of in minder materiaal reed, of tegenstand van formaat had (zoals Prost en Mansell). Ik denk dat Schumacher vaker slaapverwekkende races had dan Senna, omdat hij weer met overmacht won.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook van mening dat de F1 nu nog op de grens zit, maar als het zo doorgaat gaat het ECHT minder worden.
Ik heb hier autovisies uit de jaren 80, met raceverslagen van de ´´slaapwekkende races´´ waar Senna weer won etc.
Ik waardeer daarom ook nu Vettel, hij doet immers wat Senna ook deed. Maar wat ik hier laatst ook postte, moet je blijkbaar eerst dood zijn voordat men je gaat waarderen
In veel mindere mate dan toen. Je kan Vettel en Alonso niet vergelijken met de rivaliteit tussen Senna en Prost.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:44 schreef Marks het volgende:
[..]
Niet waar dus, nu heb je ook Vettel vs Alonso, wie dat niet vind is zelf in de loop der jaren veranderd. Dit element in de sport is onveranderd.
daarom zeg ik dat het moeilijk is, DRS ben ik ook niet zo voor maar een snellere auto die 30 rondjes achter een langzamere auto hangt omdat hij er niet voorbij kan is ook niet alles, Kers vind ik nou niet echt een probleem, al heb ik liever gewoon dat ze die power erbij altijd hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:47 schreef Kenju het volgende:
[..]
DRS, KERS, banden met een clipping point. Een goede racer die goed is in het directe gevecht kan in een tragere auto veel lastiger iemand achter zich houden op pure racevermogen. Je bent gewoon een sitting duck wanneer je net voor het rechte stuk een tegenstander hebt ingehaald. Dat geldt dus ment name voor DRS. Wat KERS betreft vind ik het te 'game achtig'. Je moet gewoon een goede racer zijn en niet met een tactisch spelletje met KERS kunnen verdedigen of extra vermogen hebben bij het uitkomen. Een goedee coureur kan langer met zijn banden doen, en met wat meer versleten banden nog door kunnen rijden. Nu ben je echter gewoon klaar als je het clipping point bereikt hebt.
Motor, banden, aerodynamica. Waar het bij normale auto's op de weg feitelijk ook op draait, en dan gewoon tot in het extreme, dat is wat ik zou willen zien. En dus met normale slicks, zodat de echte vechtende helden naar voren kunnen komen en wat meer risico nemen. Maar goed, dat gaan we nooit meer zien.
Afgezien van dat ik dus niet zoveel met die persoonlijke drama heb, moet je die karakters natuurlijk ook wel hebben. En verder moet er ook een reden zijn om dit te tonen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
Daarnaast waren het toen waren het nog echte karakters met een uitgesproken mening, die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet in de F1. Het zijn bijna allemaal schoothondjes die aan de leiband van het team lopen.
Banden als gewoon een extra onderdeel die je kan afnemen bij de partij die je wil, lijkt me inderdaad perfect. Ik zou niet weten waarom er perse één leverancier moet zijn die ook nog eens een heel eigen partij moet vormen. Laat de teams dit gewoon zelf regelen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:54 schreef Tarado het volgende:
Banden, er zouden meer opties moeten zijn, sasquatsch opperde dat hier al een keer en daar ben ik het mee eens, meer keuze, dus ook meer mogelijke strategieën.
Dat snap ik wel, maar maakt het (imho) wel minder leuk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:57 schreef Kenju het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik dus niet zoveel met die persoonlijke drama heb, moet je die karakters natuurlijk ook wel hebben. En verder moet er ook een reden zijn om dit te tonen.
Verder is het belangrijk om het team goed te verkopen, juist doordat er zoveel grote partijen aan verbonden zijn en zo verweven zijn in de reguliere maatschappij. Denk je dat Santander blij is wanneer Alonso zich misdraagt? Of dat Mallya of Dietrich Mateschitz het van zijn bestuur niet te horen krijgt dat hij de boel meer in het gareel moet trekken wanneer zijn coureurs zich misdragen?
Kosten. Bij meerdere bandenleveranciers willen ze elkaar verslaan en dus stoppen ze steeds meer geld in de ontwikkeling van de banden om te zorgen dat ze beter zijn dan de ander. Dat wordt weer verhaald op de teams (lijkt me).quote:[..]
Banden als gewoon een extra onderdeel die je kan afnemen bij de partij die je wil, lijkt me inderdaad perfect. Ik zou niet weten waarom er perse één leverancier moet zijn die ook nog eens een heel eigen partij moet vormen. Laat de teams dit gewoon zelf regelen.
Waarom is het eigenlijk momenteel op deze manier geregeld? Dus dat een bandenmerk als een grote partij (of meerdere) aanwezig is (waren) die alle teams bedienden? Omdat het voor die bandenfabrikant(-en) goedkoper was?
Het was vaak extreem saai. Enerzijds omdat er een enorme McLaren dominantie was, en dan deed Prost niet eens meer moeite, want die werd toch wel tweede en Senna voor pole verslaan zat er doorgaans niet in. Anderzijds omdat het toen nauwelijks ingehaald werd, het was veel meer een spel van de afstand afleggen. Net zoiets als Le Mans, maar dan in 2 uur. Je had ook zo'n plattegrondje in beeld, met bewegende bolletjes die de auto's voorstelden, en spanning was dan als het ene bolletje naar het andere toekroop met nog 5 bochten ertussen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zo vaak won Senna niet in slaapverwekkende races (in mijn herinnering). Juist doordat hij of in minder materiaal reed, of tegenstand van formaat had (zoals Prost en Mansell). Ik denk dat Schumacher vaker slaapverwekkende races had dan Senna, omdat hij weer met overmacht won.
Ik heb die races gezien en ervaar het niet zo. En wat je over Schumacher zegt kun je ook over Senna zeggen (bijvoorbeeld toen die nog in de Lotus reed). Geen kampioensauto maar tot aan bijna het eind meedoen om het kampioenschap. En in ieder geval races winnen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was vaak extreem saai. Enerzijds omdat er een enorme McLaren dominantie was, en dan deed Prost niet eens meer moeite, want die werd toch wel tweede en Senna voor pole verslaan zat er doorgaans niet in. Anderzijds omdat het toen nauwelijks ingehaald werd, het was veel meer een spel van de afstand afleggen. Net zoiets als Le Mans, maar dan in 2 uur. Je had ook zo'n plattegrondje in beeld, met bewegende bolletjes die de auto's voorstelden, en spanning was dan als het ene bolletje naar het andere toekroop met nog 5 bochten ertussen.
Ik meen in 89 had je in Japan een legendarische race, want 4 auto's reden bijna de hele race aan een touwtje. Zonder dat er ingehaald werd, en het ging om plek 2... Zo'n race als die van gisteren zou een absolute sensatie geweest zijn waar men het jaren later nog over had.
Wat het nog enigzins te pruimen maakte was dat Senna zijn gelijke kende in Prost. Hij had net als Prost wel wat extra's, maar niet genoeg om een team te verheffen tot kampioenskandidaat. Schumachers excellentie heeft wel eens een seizoen heel saai gemaakt, maar heeft er ook voor gezorgd dat seizoenen heel leuk werden die anders volledig door Williams of McLaren gedomineerd zouden zijn.
quote:"Even if a pass doesn't happen, the fact that two drivers are fighting one trying to pass, the other trying to prevent it defines it as racing" - Mark Hughes
Ik keek de races in de jaren '80 gewoon op Nederland 1 hoor, toen werden ze vaak live uitgezonden. En vanaf de jaren '90 werden ze live uitgezonden op RTL, SBS en nu Sport1, dus de afgelopen 20 jaar hebben we onafgebroken kunnen genieten van Formule 1.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Kenju het volgende:
De NOS heeft onder leiding van Smeets motorsport lang buiten gehouden, wat deel is van de redenen dat racers uit Nederland het lastig hadden om sponsoren te vinden.
Was het bijna vergeten ja, maar gisteren zag je toch dat dit echt niet meer op gaat.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verder is het juist de surplus aan aero dat het racen minder interessant maakt gewoon omdat je niet dicht achter iemand aan kan rijden.
Eens. Zie ook dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn.
Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:
[..]
Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezetenquote:
Ok. In de jaen '80 keek ik het niet. I stand corrected.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik keek de races in de jaren '80 gewoon op Nederland 1 hoor, toen werden ze vaak live uitgezonden. En vanaf de jaren '90 werden ze live uitgezonden op RTL, SBS en nu Sport1, dus de afgelopen 20 jaar hebben we onafgebroken kunnen genieten van Formule 1.
Dus dat is imho geen reden dat Nederlanders moeilijk sponsoren kunnen vinden.
Ik betwijfel dat een beetjequote:Op maandag 7 oktober 2013 18:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Was het bijna vergeten ja, maar gisteren zag je toch dat dit echt niet meer op gaat.
Ja, je verliest 10 of 20% downforce, maar omdat ze tegenwoordig zoveel downforce hebben tov power, kan je WEL dicht achter je voorganger blijven.
Gisteren zag je dat echt meerdere malen, in sector 2 met de doordraaiers van 200 plus kmh waar men gewoon als aan een touwtje achter elkaar reed, nog geen 2 meter ertussen.
Dat was geniaal, helemaal omdat het 2jaar hetzelfde was. Het ene jaar won Alonso en de andere keer Schumi.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten
Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn.
Ik vond hem toen ook boeiend, maar de feiten zijn niet anders. Het was toen een ander spelletje.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb die races gezien en ervaar het niet zo.
Ja, alleen wat minder, hij dat één vol seizoen gedaan, en toen een team opgezocht met een superieure auto. Schumacher heeft het meerdere seizoenen bij Benetton gedaan, en daarna aan zijn project bij Ferrari begonnen. Zonder dat waren in ieder geval dodelijk saaie jaren geworden denk ik, want verder was er niet veel strijd om de titel.quote:En wat je over Schumacher zegt kun je ook over Senna zeggen (bijvoorbeeld toen die nog in de Lotus reed). Geen kampioensauto maar tot aan bijna het eind meedoen om het kampioenschap. En in ieder geval races winnen.
Dat ben ik op zich wel met je eens, ik moet dan ook niet zoveel van DRS hebben. Maar daarnaast is het ook gewoon een kwestie van inflatie, een inhaalactie is niet meer zoiets groots en indrukwekkends omdat er best veel van zijjn. Maar toen waren er wel extreem weinig, en was het een ander soort kijkspel, vond ik toen ook leuk, maar het is wel flink verbeterd. Wel had je toen de spanning óf een coureur de finish ging halen, zelfs nog een beetje of die het einde van de dag wel zou halen.quote:En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn.
Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:
[..]
Ff mn archief opgepoetst, heb nog een filmpje van die race.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten
Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn.
Een hele hoop mensen hebben Mol veel te vroeg afgeschreven. Omdat hij af en toe een foutje maakte of iets niet direct zag omdat hij ff op een andere monitor of tussen zn papieren aan het kijken was om iets op te zoeken en hij zat er maar alleen de laatste jaren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Commentaar van Mol, mag Mol terug aub dankjewel
Dat geloof ik wel maar zijn slechts momentenquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:34 schreef Marks het volgende:
[..]
Kijk gewoon de race van gisteren terug :-)
Het jaar erop was het precies andersomquote:
Dat dat niet meer is neemt toch wel een beetje van de charme van de sport weg vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Wel had je toen de spanning óf een coureur de finish ging halen, zelfs nog een beetje of die het einde van de dag wel zou halen.
Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef Meike26 het volgende:
Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in
Jamaar zeker in het begin moet die betrouwbaarheid nog maar blijken he.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?
Dat lijkt me dan niet handig, want in principe is een kleine turbomotor bij voorbaat al minder betrouwbaar dan grote atmosferische, gewoon omdat die harder moet werken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?
Dat vind ik ook jammer en ik vind ook dat de FIA teveel een model auto voorschrijft en te weinig harde grenzen stelt waar binnen er veel ontwerpvrijheid is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:58 schreef Marks het volgende:
Ik vind het wel jammer dat alle auto's dezelfde moter moeten hebben. Laat het vrij, zoals begin jaren 90 met v8,v10 & v12 door elkaar :-)
Nu dan misschien v6 turbo, v8 of v10.
Gesponsord door Rush?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb een kijktip voor de formule1 fans.
Op zondag 13 oktober is op rtl7 de Documentaire ‘Hunt Vs. Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1′ te zien op rtl7 om 22:00.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef Meike26 het volgende:
Het grootste nadeel van volgend jaar is misschien ook wel een voordeel.
Volgend jaar lijkt de F1 nog meer op een cup-kampioenschap door al die extra regels betreft de uitlaat enzo. F1 wagens worden er in ieder geval niet mooier op en met die V6en is het ook nog maar afwachten of we ooit nog kunnen gaan genieten van een F1 achtig geluid na 1 Januari 2014.
Wat dat betreft zou ik de tijd wel terug willen draaien naar het moment (ik geloof eind 2009 of 2010) toen er een 'dreiging' was dat de F1 teams een eigen klasse op zouden starten. Hadden we toen niet een schoner kampioenschap kunnen hebben? Minder poen en politiek en meer racen en meer show?
Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in
Dat heeft Kimi _op zijn allerallerminst(!!!)_ 1 wereldtitel gekost.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:31 schreef AldoTheApache het volgende:
Met kimi in de mclaren die echt totaal niet betrouwbaar was
Ik lachend en juichendquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat heeft Kimi _op zijn allerallerminst(!!!)_ 1 wereldtitel gekost.
Wat heb ik toen vaak vloekend en tierend achter die stomme televisiekast gezeten zeg![]()
!
Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:52 schreef Geralt het volgende:
Nou dan juich nog maar een keer zou ik zeggen
Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi.
Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan.
Alonso won toen wel met 133 tegen 112.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.
Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen.
Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken.
Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden.
McLaren besloot om het risico te nemen en Kimi buiten te laten. Zouden ze naar binnen gegaan zijn hadden ze sowieso niet gewonnen. Nu lag Kimi ver genoeg voor, maar ging het in de laatste ronde alsnog fout.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi McLaren.
Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan.
Ik geloof dat die regel niet van toepassing zou zijn bij speciale omstandigheden? Dus bijvoorbeeld bij een flatspot of lekke band. Ik meen me te herinneren dat dit een bewuste keuze van McLaren/Kimi was.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:27 schreef sasquatsch het volgende:
Daarbij werd het probleem veroorzaakt door de platte kanten op de banden, die je in dat seizoen gedurende de race niet mocht wisselen. Dus zelfs naar binnen gaan was geen optie, want dat zou het probleem niet opgelost hebben.
Dus je bent geen Raikkonen-fan meer?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.
Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen.
Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken.
Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden.
Hoezo rijdt Kimi ineens laf en alleen voor de punten?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je bent geen Raikkonen-fan meer?
Volgens mij onderscheidt hij zich de laatste jaren vooral door de puntjes binnen te harken met banden sparen en consolideren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo rijdt Kimi ineens laf en alleen voor de punten?
Zie zn pass op Grosjean afgelopen week. Alonso had die pass daar niet geplaatst. Zie ook zn optocht achter Petrov een tijdje terug
Door zich steevast zover mogelijk naar voren te knokken???? Dat noem jij consolideren?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij onderscheidt hij zich de laatste jaren vooral door de puntjes binnen te harken met banden sparen en consolideren.
Het is degelijkheid troef. Onlangs werd hij nog geroemd omdat hij zo vaak achter elkaar in de punten finishte. Ik vind het prima, maar met een 'de dood of de gladiolen'-houding redt je dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Door zich steevast zover mogelijk naar voren te knokken???? Dat noem jij consolideren?
Ok dus jij vind dat Kimi nog geen mooie gedurfde inhaalacties heeft geplaatst dit seizoen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is degelijkheid troef. Onlangs werd hij nog geroemd omdat hij zo vaak achter elkaar in de punten finishte. Ik vind het prima, maar met een 'de dood of de gladiolen'-houding redt je dat natuurlijk niet.
Mooi wel, gedurfd niet in het bijzonder. Voor de rest rijdt hij ook heel berekenend.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ok dus jij vind dat Kimi nog geen mooie gedurfde inhaalacties heeft geplaatst dit seizoen?
Het was ook een bewuste keuze van McLaren.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:49 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik geloof dat die regel niet van toepassing zou zijn bij speciale omstandigheden? Dus bijvoorbeeld bij een flatspot of lekke band. Ik meen me te herinneren dat dit een bewuste keuze van McLaren/Kimi was.
de races voor dit incident was de regel dat je geen banden mocht wisselen. Indien je dit wel deed kreeg je een straf. Na Nurburgring werd die regel verandert, en mochten ze een defecte band straffeloos wisselen op voorwaarde dat het enkel de band met schade was en de schade ook aantoonbaar was.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:49 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik geloof dat die regel niet van toepassing zou zijn bij speciale omstandigheden? Dus bijvoorbeeld bij een flatspot of lekke band. Ik meen me te herinneren dat dit een bewuste keuze van McLaren/Kimi was.
Ah, ik dacht dat de regels na het incident voor het hele seizoen golden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
de races voor dit incident was de regel dat je geen banden mocht wisselen. Indien je dit wel deed kreeg je een straf. Na Nurburgring werd die regel verandert, en mochten ze een defecte band straffeloos wisselen op voorwaarde dat het enkel de band met schade was en de schade ook aantoonbaar was.
Vettel alleen als Alonso geen punten pakt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:47 schreef Marks het volgende:
Zondag misschien 2kampioenen, vettel en marques. ..?
En wintquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:05 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vettel alleen als Alonso geen punten pakt.
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 10-10-2013 om 11:35:50Final Pirelli nominations are Abu Dhabi: Soft/Med, Austin: Med/Hard, Brazil: Med/Hard reageer retweet
Ik ga me amuseren met mijn vriendinnetjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 17:22 schreef Sinister-D- het volgende:
of iemand anders moet zich amuseren vanaaf.
Kijk hier maar.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:07 schreef JohnB52 het volgende:
En gevraagd: heeft er iemand een linkje naar een livestream?
Nee, ik heb de vraag nog niet zien langskomen. Dacht dat jij het vroeg.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar die vraag komt elke GP langs... :-)
Was een mooi jaar, 2003. Als ik me niet vergis waren het Schumacher, Raikkonen en Montoya die streden om de titel.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:23 schreef Marks het volgende:
10 jaar terug, laatste gp weekeind van dat jaar was toen bezig! Uitslag Vrijdagkwalificatie
Dat is toch een vooruitgang nu dat het seizoen nu nog wekenlang doorgaat
komt er dus op neer dat ik dat elke GP dus voor honds klote doequote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:07 schreef JohnB52 het volgende:
En gevraagd: heeft er iemand een linkje naar een livestream?
Ik wil het wel van je overnemen hoor, volgend jaarquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
komt er dus op neer dat ik dat elke GP dus voor honds klote doe
Neehoor, dat niet, zijn luie forummers die de OP niet bekijken!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
komt er dus op neer dat ik dat elke GP dus voor honds klote doe
welke kwalificaties kijk jij dan?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:58 schreef hiephoj het volgende:
heerlijk, niet zo lang tussen 2 GP's dan blijf je er wat meer in hangen. Nu al weer zin. Kampioenschap natuurlijk al gestreden maar de kwalificatie en de race kunnen nog steeds blijven boeien.
Fp2 alquote:
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 08:34:42Here's the completed P2 timesheet. Red Bulls show their hand, and it looks strong. http://t.co/aABSK5Gx6S #skyf1 reageer retweet
zie: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 131: Onderweg naar Rushquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie: SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 131: Onderweg naar RushIk wist dat ie bestond, kon hem alleen niet vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. En top, geen gekloot met computer opstarten en streams enzo vinden, gewoon meteen lekker voor de tv kijken dus.
![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 | [img=472,93]http://oi44.tinypic.com/2eoad09.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/15_Japan_E_300DPI-886x498.jpg[/img] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.807km (3.608 miles) Race laps - 53 Race distance - 307.471km (191.054 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005 Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006 Maximum speed - 314kph (195.11 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight Distance from grid to turn one - 545m [b]Car performance[/b] Full throttle - 70% Longest flat-out section - 994m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 48 Fuel use per lap - 2.8kg Time penalty per lap of fuel - 0.112s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list) 2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard) 2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_hetweer.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tijdschema.jpg[/img] [img=477,386]http://oi39.tinypic.com/30rsln4.jpg[/img] [img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tvgids.jpg[/img] [b]BBC[/b] heeft weer live-uitzendingen dit weekend ^O^ FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55 Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00 Quali [b]HH[/b] | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20 Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00 Race [b]HH[/b] | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00 [b]RTL (DE)[/b] Zaterdag 06:00 Formel 1: Freies Training 06:45 Formel 1: Qualifying 12:35 Formel 1: Qualifying [b]HH[/b] Zondag 06:45 Formel 1: Countdown 08:00 Formel 1: Das Rennen 09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights 12:35 Formel 1: Das Rennen [b]HH[/b] [b]Sport 1[/b] FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55 Quali zaterdag 12 oktober, 07:00 Quali [b]HH[/b] zaterdag 12 oktober, 17:00 Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00 Race zondag 13 oktober, 07:30 Race [b]Hoogtepunten[/b] zondag 13 oktober, 13:00 [u][b]Streams[/b][/u] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159687/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---practice-3-live-stream-online.html]FP3 Zaterdag 04.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159688/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---qualifying-live-stream-online.html]Quali Zaterdag 07.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159689/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---final-race-live-stream-online.html]Race Zondag 08.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] 2012 Onboard met Fernando Alonso :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1XPdUIDjcH4[/youtube] [img]http://www.aerialf1.com/wp-content/uploads/2013/09/Suzuka-005.jpg[/img] [img]http://www.forma1hirek.hu/wp-content/uploads/2011/10/suzuka1.jpg[/img] [img]http://totoroche.files.wordpress.com/2008/09/suzuka89.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/start_suzu_2009_1.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/10/a_vett_fan_redb_suzu_2011.jpg[/img] Game on!! |
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:59 schreef Beach het volgende:
die 2 marlboro autos in de OP is dat van een support race ofzo
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:59 schreef Beach het volgende:
die 2 marlboro autos in de OP is dat van een support race ofzo
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:59 schreef Beach het volgende:
die 2 marlboro autos in de OP is dat van een support race ofzo
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:23 schreef JohnB52 het volgende:
Tom Coronel doet dit weekend commentaar bij Sport 1
Is altijd zo op Suzuka, ieder foutje wordt afgestraft. Ook nog een van de weinig banen zonder kilometers uitloop.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:39 schreef Sinister-D- het volgende:
Damn, er zijn veel uitstapjes geweest tijdens de trainingen vandaag
Dat zouden ze allemaal moeten hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is altijd zo op Suzuka, ieder foutje wordt afgestraft. Ook nog een van de weinig banen zonder kilometers uitloop.
zeker. Foutjes zouden afgestraft moeten worden en mocht een coureur door kunnen dan moet het iig met aanzienlijk tijdverlies zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zouden ze allemaal moeten hebben.
precies.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Foutjes zouden afgestraft moeten worden en mocht een coureur door kunnen dan moet het iig met aanzienlijk tijdverlies zijn.
Die hebben, volgens mij, al genoeg circuits.quote:Nadeeltje is wel dat een dergelijk circuit daardoor minder geschikt kan zijn voor motorraces
Nee hoor, onlangs was er nog de 8 of 6 uur van Suzuka, die baan is dus ´´motorproof´´.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Foutjes zouden afgestraft moeten worden en mocht een coureur door kunnen dan moet het iig met aanzienlijk tijdverlies zijn.
Nadeeltje is wel dat een dergelijk circuit daardoor minder geschikt kan zijn voor motorraces
Ik weet het niet. Ik vind er zeker wel wat in zitten, omdat dit een manier is om de mannen van de jongens te onderscheiden, zoals ze dat zeggen. Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook zo dat wanneer een foutje minder consequenties heeft, een coureur sneller bereid is een risicovolle inhaalpoging te wagen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Foutjes zouden afgestraft moeten worden en mocht een coureur door kunnen dan moet het iig met aanzienlijk tijdverlies zijn.
quote:Maria de Villota dood gevonden in hotelkamer
Maria de Villota is overleden. Zo berichten Spaanse media en is inmiddels ook door haar familie bevestigd. De voormalig testrijdster van Marussia is vrijdagochtend dood gevonden in een hotelkamer in Sevilla. De Villota is 33 jaar geworden.
De Villota werd rond 7.30 uur gevonden door personeel van het hotel. Pogingen om haar te reanimeren mochten niet meer baten. De dochter van voormalig Formule 1-coureur Emilio de Villota zou maandag haar biografie presenteren.
De Villota was in 2012 testrijdster van Marussia en beleefde dat jaar een bizar ongeluk tijdens een rechtelijntest op het oude militaire vliegveld van Duxford. De Spaanse kwam net terug van haar allereerste run in een Formule 1-auto toen zij de controle over de wagen verloor, versnelde en tegen een truck botste. Ze kwam met haar helm tegen de laadklep terecht, die naar beneden stond, en raakte daardoor zwaargewond. Als gevolg van het ongeluk verloor zij haar rechteroog.
Sinds dit jaar was De Villota actief voor de Spaanse autosportbond.
Ok, een marussia dus. En excuus. Ik had het dus nog niet meegekregen.... Al denk ik wel dat ik met de oorzaak een nieuwtje heb? Of valt dat ook tegen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:43 schreef JohnB52 het volgende:
Euhm, dat was vanochtend ook al hier gepost. En t was geen.red bull
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:59 schreef Beach het volgende:
die 2 marlboro autos in de OP is dat van een support race ofzo
Ctrl+f5:quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 02:07 schreef Funzel het volgende:
Ik zag dat de kwalificatie om 14:20 word herhaald bij BBC. Hoelaat herhalen ze de race?
Nope, dat stond hier nog niet!quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 02:21 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ok, een marussia dus. En excuus. Ik had het dus nog niet meegekregen.... Al denk ik wel dat ik met de oorzaak een nieuwtje heb? Of valt dat ook tegen?
twitter:f1zone twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 06:41:01Five place penalty for Adrian Sutil - Force India has had to change his gearbox following his FP3 shunt #JapaneseGP #f1 reageer retweet
MotoGP quali is toch om 8.10quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:17 schreef heywoodu het volgende:
Kut, nu zijn ze natuurlijk niet meer precies voor 8 uur klaar
MotoGP quali boeit me meestal niet echt veel, dat kijk ik echt alleen als er verder helemaal niks op tv isquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
MotoGP quali is toch om 8.10
Hen je 10min reserve
Die heeft toch een 10p grid penalty.quote:
Daar gaat iequote:
twitter:f1fanaticlive twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 07:28:32"The tyres were not there," reports Van der Garde. #F1 reageer retweet
Mocht ook wel, dat wandelend skeletquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:28 schreef JohnB52 het volgende:
Suzy is toch ook n paar kilootjes aangekomen?
Ja, maar doe het dan een beetje subtiel, en op de juiste plekken....quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mocht ook wel, dat wandelend skelet
En daar hebben de andere zijn problemen voor nodigtwitter:f1zone twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 07:58:14KERS failure for Vettel #JapaneseGP #f1 #bbcf1 #skyf1 reageer retweet
Afgenomen van Ferraritwitter:RenaultSportF1 twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 08:07:09So @AussieGrit puts it on pole - and gives us a new record! 209 poles for Renault in F1 #proud reageer retweet
Ik neem aan dat die Ferrari poles Ferrari/Ferrari zijn, dat is toch weer wat anders maar wel goed van Renault uiteraardquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Afgenomen van Ferraritwitter:RenaultSportF1 twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 08:07:09So @AussieGrit puts it on pole - and gives us a new record! 209 poles for Renault in F1 #proud reageer retweet
Nee, dat zijn echt poles van Ferrari motorenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die Ferrari poles Ferrari/Ferrari zijn, dat is toch weer wat anders maar wel goed van Renault uiteraard
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 08:21:53Hulkenberg under investigation for impeding Chilton in final practice. #F1 reageer retweet
OK die was ik vergetenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:20 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maar dan nog, daar zit enkel 1 pole bij van een andere constructeurEn dat is Vettel in de STR Monza '08.
De kans dat hij na lap 1 al weer achter Alonso zit acht ik 99%quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:38 schreef Nattekat het volgende:
Massa opnieuw boven Alonso, op een baan waar het toch iets meer op de coureur af komt...
Gekkie, Massa rijdt voor eigen kans na Monza.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
De kans dat hij na lap 1 al weer achter Alonso zit acht ik 99%
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Gekkie, Massa rijdt voor eigen kans na Monza.
Massa maakt ook vaak een goede start, hij moet echter bijna altijd op de vuile kant starten. Het is echt niet zo dat Alonso er een kei in is, de Ferrari is er gewoon goed in. (Hülkenberg vorige week)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
De kans dat hij na lap 1 al weer achter Alonso zit acht ik 99%
ja hoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa maakt ook vaak een goede start, hij moet echter bijna altijd op de vuile kant starten. Het is echt niet zo dat Alonso er een kei in is, de Ferrari is er gewoon goed in. (Hülkenberg vorige week)
Volgens mij reden Alonso en Massa naast elkaar voordat Massa spindequote:
Wanneer? Massa start toch bij lange na niet zo goed als Alonso, ik kan het fout hebben maar denk dat hij gemiddeld de meeste plekken pakt in de eerste ronde.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij reden Alonso en Massa naast elkaar voordat Massa spinde
In Korea was dat. Massa heeft vaak ook hele goede starts hoor.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wanneer? Massa start toch bij lange na niet zo goed als Alonso, ik kan het fout hebben maar denk dat hij gemiddeld de meeste plekken pakt in de eerste ronde.
Niet beter dan Alonsoquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:56 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In Korea was dat. Massa heeft vaak ook hele goede starts hoor.
Vorige weekquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wanneer? Massa start toch bij lange na niet zo goed als Alonso, ik kan het fout hebben maar denk dat hij gemiddeld de meeste plekken pakt in de eerste ronde.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Scheelt niet veel en Massa heeft een aardig buffer van 3 plaatsen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn geheugen niet zo geschikt is voor het onthouden van dit soort dingen, maar naar mijn idee zie je bij Alonso altijd dat hij meer plekken is opgeschoven dan bij Massa.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 08:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorige week
Lijkt me wel interessant om te zien hoe het echt zit
Hoe rekenen ze bijv Korea dan? Daar verloor Massa natuurlijk enorm veel. Chilton ook knap zeg, die start bijna altijd achteraan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Discussie opgelost
[ afbeelding ]
Was dat niet de 2de ronde dat Massa spinde?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe rekenen ze bijv Korea dan? Daar verloor Massa natuurlijk enorm veel. Chilton ook knap zeg, die start bijna altijd achteraan.
Idd. Waarschijnlijk denkt die "nergens tegenaan rijden, nergens tegenaanrijden, rustig aan, nergen tegenaanrijden."quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:11 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hoe rekenen ze bijv Korea dan? Daar verloor Massa natuurlijk enorm veel. Chilton ook knap zeg, die start bijna altijd achteraan.
2e bocht toch? (Maar wel 1e ronde)quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was dat niet de 2de ronde dat Massa spinde?
Nee was in lap 1, dan vertekenen dit soort cijfers natuurlijk wat.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was dat niet de 2de ronde dat Massa spinde?
Het is mij duidelijk genoegquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee was in lap 1, dan vertekenen dit soort cijfers natuurlijk wat.
Ja klopt, was even het vorige topic aan het nalezen daarvoorquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
2e bocht toch? (Maar wel 1e ronde)
Idd. Bovendien hoort het erbij dat je in drukte van het midden van het veld niet tegen anderen oprijdt.quote:
Hij probeerde plaatsen te winnen door een absurde uitrem actie te plaatsen. Als (jajaja als......) hij dat niet gedaan had zou hij ook niets gewonnen hebben. Je weet uiteraard niet wat er gebeurt zou zijn in de rest van de eerste ronde.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mij niet, Massa verloor daar 12 plekken, dan krijg je een totaal ander beeld.
+11 of -1 is wel een enorm verschil, en een crash in de 2e bocht zegt niks over hoe goed je van je plek komt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hij probeerde plaatsen te winnen door een absurde uitrem actie te plaatsen. Als (jajaja als......) hij dat niet gedaan had zou hij ook niets gewonnen hebben. Je weet uiteraard niet wat er gebeurt zou zijn in de rest van de eerste ronde.
Maar ik kan me niet indenken dat het dat gemiddelde van -1 naar +16 tov Alonso zou nivelleren.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:17 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mij niet, Massa verloor daar 12 plekken, dan krijg je een totaal ander beeld.
Nee, zijn total is -1 en gemiddelde -0,07, startcrash in Korea heeft hem een plek of 12 gekost dus dan komt zijn total op +11quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:27 schreef Tarado het volgende:
[..]Is toch het gemiddelde , als je Korea niet mee zou rekenen komt Massa op +1 of zo, nog steeds veel te ver van Alonso om te twijfelen
Klopt ook , wil ik ook niet proberen te ontkrachten. Wat ik met die post wil zeggen is dat als je Korea niet zou meetellen, of Massa niet gepind zou zijn, je dat gemiddelde niet met ~17 plaatsen omhoog kan krijgen. En dan wil dat alsnog zeggen dat Massa nooit zoveel plaatsen goed gemaakt heeft in de eerste ronde.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
+11 of -1 is wel een enorm verschil, en een crash in de 2e bocht zegt niks over hoe goed je van je plek komt.
je vergeet het door het aantal races te delenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, zijn total is -1 en gemiddelde -0,07, startcrash in Korea heeft hem een plek of 12 gekost dus dan komt zijn total op +11
Nee, dat is die average van -0,07. Anders zou Maldonado zowat iedere race aan de kop gereden hebben na lap 1.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
je vergeet het door het aantal races te delen
OKquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, dat is die average van -0,07. Anders zou Maldonado zowat iedere race aan de kop gereden hebben na lap 1.![]()
Alonso is ook de betere starter, maar verschil is niet enorm. Laten we hopen dat Webber morgen op -14 blijft staan dan krijgen we misschien nog een leuk gevecht met Vettel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK, maar het blijft groot genoeg hoor
Oeps, ben verkeerd aan het kijken naar dat grafiekjequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee, dat is die average van -0,07. Anders zou Maldonado zowat iedere race aan de kop gereden hebben na lap 1.![]()
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:44 schreef Nattekat het volgende:
AUS: Massa van 4 naar 2, Alonso van 5 naar 3
MAL: Alonso van 3 naar 2 maar raakt zijn voorvleugel kwijt door die actie, Massa van 2 naar 6. (1-0)
CHN: Alonso van 3 naar 2, Massa van 5 naar 3. (1-1)
BHR: Alonso blijft op 3, Massa van 4 naar 5. (2-1)
SPA: Alonso van 5 naar 3, Massa van 9 naar 7.
MON: Alonso blijft op 6, Massa van 22 naar 20. (2-2)
CAN: Alonso van 6 naar 5, Massa van 16 naar 14 (2-3)
GBR: Massa van 11 naar 5, Alonso blijft 9. (2-4)
DUI: Massa van 7 naar 6, Alonso blijft 8. (2-5)
HON: Alonso van 5 naar 4, Massa van 7 naar 5. (2-6)
BEL: Alonso van 9 naar 5, Massa van 10 naar 12. (3-6)
ITA: Massa van 4 naar 2, Alonso van 5 naar 4 (3-7)
SIN: Alonso van 7 naar 3, Massa blijft 6. (4-7)
KOR: Alonso van 5 naar 6, Massa van 6 naar 22 (5-7)
Conclusie: Massa is de betere, maar veel scheelt het niet.
ging jij niet dat FOK!stokje ophalen vandaag?quote:
Lurkerquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ging jij niet dat FOK!stokje ophalen vandaag?
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:16Ever hear of a driver getting a drive-through penalty before a race has even started? You're about to... #F1 reageer retweet
Jawadde, nu al een DT voor Pic en de race is nog niet eens begonnentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:23Pic given drive-through penalty for race: http://t.co/L497bvIG9W #F1 reageer retweet
In z'n achteruit bij de start en er meteen induikenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:50 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:16Ever hear of a driver getting a drive-through penalty before a race has even started? You're about to... #F1 reageer retweet
Jawadde, nu al een DT voor Pic en de race is nog niet eens begonnentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:23Pic given drive-through penalty for race: http://t.co/L497bvIG9W #F1 reageer retweet
![]()
Juist ja...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:50 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:16Ever hear of a driver getting a drive-through penalty before a race has even started? You're about to... #F1 reageer retweet
Jawadde, nu al een DT voor Pic en de race is nog niet eens begonnentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:23Pic given drive-through penalty for race: http://t.co/L497bvIG9W #F1 reageer retweet
![]()
Je kunt zeggen wat je wilt erover, maar het is wel -eindelijk- een effectieve straf voor de hekkensluiters. Wat heb je eraan om die gasten strafplaatsen te geven als ze toch steevast op de laatste 4 plaatsen staan.quote:
Nu rijdt hij nog eerder in de wegquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt erover, maar het is wel -eindelijk- een effectieve straf voor de hekkensluiters. Wat heb je eraan om die gasten strafplaatsen te geven als ze toch steevast op de laatste 4 plaatsen staan.
Goffer, ze zijn er weer mee aan het gooien daar bij de stewardstwitter:autosportnews twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 11:14:26Sauber has been fined ¤20,000 after Nico Hulkenberg blocked Max Chilton during final free practice for the Japanese Grand Prix.... http://t.co/5hTwqEmRLi reageer retweet
Pic vervalt in herhaling. Vorig jaar al 20 seconden tijdstraf voor het negeren van rode vlaggen en nu dus het equivalent in de vorm van een drive -through voor het negeren van rode lichten. En dat omdat hij al een gridstraf had.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 10:50 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:16Ever hear of a driver getting a drive-through penalty before a race has even started? You're about to... #F1 reageer retweet
Jawadde, nu al een DT voor Pic en de race is nog niet eens begonnentwitter:f1fanatic_co_uk twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 10:37:23Pic given drive-through penalty for race: http://t.co/L497bvIG9W #F1 reageer retweet
![]()
Dier had hij dus al.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 11:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt erover, maar het is wel -eindelijk- een effectieve straf voor de hekkensluiters. Wat heb je eraan om die gasten strafplaatsen te geven als ze toch steevast op de laatste 4 plaatsen staan.
Maakt nu toch ook geen reet meer uit, zoveel mogelijk punten voor het team halen is nu prioriteit nr1quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:19 schreef opreis het volgende:
Waarom zou Massa daarnaar luisteren? Hij is volgend jaar niet meer bij Ferrari dus kan nu gewoon aan zichzelf denken. Denk ook niet dat Alonso er z'n punt van zou maken.
Heeft Massa al een nieuw team dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:19 schreef opreis het volgende:
Waarom zou Massa daarnaar luisteren? Hij is volgend jaar niet meer bij Ferrari dus kan nu gewoon aan zichzelf denken. Denk ook niet dat Alonso er z'n punt van zou maken.
Nee, maar hij is zijn stoeltje wel kwijt aan raikonen. Zaak voor hem dus om nu nog zo veel mogelijk punten te scoren.quote:
Nee, dus wat hem zelf betreft zou die goede zaken doen als ie een gevecht met Alonso zou kunnen aangaan en eventueel winnen.quote:
Het circuit ligt hem iig, gun hem wel een succesje maar Webber ook.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, dus wat hem zelf betreft zou die goede zaken doen als ie een gevecht met Alonso zou kunnen aangaan en eventueel winnen.
Ik kreeg gisteren een berichtje dat zijn schoonvader 15% van Williams gaat kopen, is daar iets van waar?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky besteedt ook eens tijd aan Giedo
Klopt, dus hij doet goede zaken door voor Alonso op de grid te staan. Alleen als Alonso straks direct achter hem rijdt en hij negeert de teamorders, dan denk ik niet dat dat z'n kansen op een nieuw team erg vergroot.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee, maar hij is zijn stoeltje wel kwijt aan raikonen. Zaak voor hem dus om nu nog zo veel mogelijk punten te scoren.
Of juist wel, het is maar net hoe je er als teambaas tegenaan zou kijkenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Klopt, dus hij doet goede zaken door voor Alonso op de grid te staan. Alleen als Alonso straks direct achter hem rijdt en hij negeert de teamorders, dan denk ik niet dat dat z'n kansen op een nieuw team erg vergroot.
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of juist wel, het is maar net hoe je er als teambaas tegenaan zou kijken
Het maakt ook niet zoveel uit, als het op teamorders aan moet komen heeft hij laten zien dat het met de snelheid goed zit, beter rijdt hij zichzelf gewoon naar een podiumplekquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert?
Ik bedoel eigenlijk dat als hij teamorders negeert, en Alonso succesvol achter zich weet te houden gedurende de racequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert?
Massa volgt al jaren braaf teamorders op, beter dan welke courreur dan ook. Hij moet laten zien dat ie met andere courreurs gevechten kan aangaan en ook winnen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert?
Zie hier: SPT / F1 Silly Season 2012 #3 met Giedo?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren een berichtje dat zijn schoonvader 15% van Williams gaat kopen, is daar iets van waar?
twitter:NobleF1 twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 15:29:49One aspect of tracks you never appreciate on TV is elevation change. So here's my Suzuka GPS data... http://t.co/xvWTLRHzog reageer retweet
De teringquote:Unicum voor teamgenoot Van der Garde: drive through al voor de start uitgedeeld
Charles Pic moet tijdens de Grand Prix van Japan een drive through-penalty ondergaan. Het is voor het eerst dat de stewards voorafgaand aan de race een dergelijke straf uitdelen. De Caterham F1-coureur moet de straf in de eerste vijf ronden van de race uitzitten. De Fransman verliet tijdens de kwalificatie de pitstraat terwijl het licht op rood stond. Afgelopen weekend in Korea maakte Pic dezelfde fout, waarvoor hij een reprimande kreeg.
De Fransman werd daardoor na de kwalificatie al tien plaatsen naar achteren gezet aangezien het zijn derde waarschuwing van het seizoen betrof.
Ze kunnen het wel een unicum noemen, maar vorig jaar kreeg hij voor de race in Singapore 20 seconden tijdstraf voor het negeren van rode vlaggen tijdens de vrije training. Komt op hetzelfde neer. (drive-through = 20 seconde tijdstraf().quote:
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vind wel dat Hamilton gelijk heeft, na de gp van hongarije volg ik de races niet echt meer. Spanning is compleet weg, de inhaalacties die je nog ziet zijn voor 90% DRS voorbij cruise acties.
Gelukkig heb ik Sport1quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:45 schreef Breaker.Faker het volgende:
gelukkig kunnen we deze race volgen op een open net. Alle 2 gp`s niet kunnen volgen. Ik hoop dat deze geen saaie wordt zoals de meeste van dit seizoen.
Gelukkig en sport1 in een zin gebruikenquote:
Oh die vind ik dan echt een vervelende stem hebbenquote:
Tja, altijd MotoGP/2/3, altijd F1, altijd Diamond League atletiek, ik moet er niet aan denken om het niet te hebben hoorquote:Op zondag 13 oktober 2013 07:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Gelukkig en sport1 in een zin gebruiken![]()
BBC
Hij brengt het wel leuk en heeft natuurlijk veel ervaring in Japan door zijn Formule Nippon tijd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh die vind ik dan echt een vervelende stem hebben
Maar goed, ik ben al lang blij dat ik het gewoon kan zien zonder streams ofzo, en dan is er ook nog eens die on-boardcam en een pitlane cam zie ik nu
Tip: zet ook de tv aan!quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:55 schreef WEST het volgende:
GM![]()
Broodjes in de oven..., koffie staat klaar, en de wasmachine draait![]()
Zit er klaar voor.
die stond al aanquote:Op zondag 13 oktober 2013 07:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Tip: zet ook de tv aan!
Wel leuk om de retweets te lezen van Tom Coronel @tomcoronel . Tweets waarin RvD verkapt afgezeken wordt
Omdat ik ook gewoon Sport1 heb. Lijkt altijd wel alsof mensen die geen Sport1 kijken maar BBC of de Duitser zich "meer fan" vinden ofzo en mensen die Sport1 kijken de wat simpele zielen zijn in hun ogenquote:Op zondag 13 oktober 2013 07:59 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom kijken jullie niet gewoon op de BBC?
Jullie betalen gewoon voor de 'Nederlandse' kwaliteit, dus jaquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik ook gewoon Sport1 heb. Lijkt altijd wel alsof mensen die geen Sport1 kijken maar BBC of de Duitser zich "meer fan" vinden ofzo en mensen die Sport1 kijken de wat simpele zielen zijn in hun ogen![]()
Sport1 is HD en Tom Coronel is een baas.quote:Op zondag 13 oktober 2013 07:59 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom kijken jullie niet gewoon op de BBC?
Ik betaal voor het volledige aanbod van Sport1, niet alleen de F1quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:01 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Jullie betalen gewoon voor de 'Nederlandse' kwaliteit, dus ja
Ik moet eerlijk bekennen, dat als ik geen student was, dat ik ook Sport1 genomen hadquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik betaal voor het volledige aanbod van Sport1, niet alleen de F1
Juist.., ik mag ook graag voetbal en motogp kijken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik betaal voor het volledige aanbod van Sport1, niet alleen de F1
Hij mag blij zijn dat hij uberhaupt mag starten. Twee races achter elkaar vrolijk de baan op karren terwijl de pitlane exit dicht isquote:
Die gekke Fransman kent nog wel meer Nederlandersquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah het was Bianchi met GvdG, die kennen elkaar nog wel van de GP2
Meestal niet zo effectief op Suzuka toch?quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:11 schreef Breaker.Faker het volgende:
drs gaat aan dat weer kunstmatig inhalen
Gaat hij niet doen, want Vettelquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Vettel mag ook eens een keer racen ipv alleen stampenLaat hem maar eens werken voor die overwinning
quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
"Drop back to safe your tyres".
Alles wat er mis is in Formule 1 in één zin.
Hoeft ook niet, want de marge is groot genoegquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:15 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Gaat hij niet doen, want Vettel
Daar zorgde hij ook wel voor, door die overwinning van Webber af te pakken jaquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, want de marge is groot genoeg
Nu nog terug komen op Maleisië, alsof ie daar zijn WK gewonnen heeftquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:17 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Daar zorgde hij ook wel voor, door die overwinning van Webber af te pakken ja
Nee, want hij heeft verreweg de beste auto, en tja als je 4x achter elkaar vanaf pole wintquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nu nog terug komen op Maleisië, alsof ie daar zijn WK gewonnen heeft
Horner dus.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Welke teambaas wil een coureur die niet naar hem luistert?
Beter dan dat asfalt, waarbij je plekken terug moet geven omdat je de halve baan afsnijdtquote:Op zondag 13 oktober 2013 08:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geweldig dat Suzuka van die grindbakken heeft en dat zo'n fout van Rosberg in bocht 1 hard afgestraft wordt!
...
2.3s dacht ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat is ook al weer het pitstop-record? Massa had net 2.6s.
In oude patronen vervallenquote:
Het zag er net uit alsof het afstotende magneetjes waren die je tegen elkaar probeert te drukken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:25 schreef Zorro het volgende:
Die reactie van Perez was wel heel goed, ik zou denken dat je daar niet in je rechterspiegel kijkt...
Bij de volgende pitsstop zal er wel weer een band loskomen inderdaadquote:
Van wie?quote:
het woord wat je dan zoekt is indruk, niet druk.....quote:
Ga je dat nu nog de komende jaren blijven roepen? Das al 1,5 seizoen zo......quote:Op zondag 13 oktober 2013 08:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
weer een hoop kunstmatig inhaalactiesdoor de klote drs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |