abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131940221




Lap data
Lap length - 5.807km (3.608 miles)
Race laps - 53
Race distance - 307.471km (191.054 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005
Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight
Distance from grid to turn one - 545m

Car performance
Full throttle - 70%
Longest flat-out section - 994m
Downforce level - Medium
Gear changes per lap - 48
Fuel use per lap - 2.8kg
Time penalty per lap of fuel - 0.112s

Strategy
Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list)
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

091001_122036_hetweer.jpg
091001_122036_tijdschema.jpg


091001_122036_tvgids.jpg

BBC heeft weer live-uitzendingen dit weekend ^O^

FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55
Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00
Quali HH | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20
Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00
Race HH | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00

RTL (DE)

Zaterdag
06:00 Formel 1: Freies Training
06:45 Formel 1: Qualifying
12:35 Formel 1: Qualifying HH
Zondag
06:45 Formel 1: Countdown
08:00 Formel 1: Das Rennen
09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
12:35 Formel 1: Das Rennen HH

Sport 1

FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55
Quali zaterdag 12 oktober, 07:00
Quali HH zaterdag 12 oktober, 17:00
Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00
Race zondag 13 oktober, 07:30
Race Hoogtepunten zondag 13 oktober, 13:00

Streams

FP3 Zaterdag 04.00
Quali Zaterdag 07.00
Race Zondag 08.00

Sfeerimpressie

2012 Onboard met Fernando Alonso :)











Game on!!

Copy/pasta code :)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
[img=472,93]http://oi44.tinypic.com/2eoad09.jpg[/img]

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/15_Japan_E_300DPI-886x498.jpg[/img]

[b]Lap data[/b]
Lap length - 5.807km (3.608 miles)
Race laps - 53
Race distance - 307.471km (191.054 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’31.540 (228.372 kph) by Kimi Raikkonen, 2005
Fastest lap - 1’28.954 (235.011 kph) by Michael Schumacher, 2006
Maximum speed - 314kph (195.11 mph)
DRS zone/s (race) - Pit straight
Distance from grid to turn one - 545m

[b]Car performance[/b]
Full throttle - 70%
Longest flat-out section - 994m
Downforce level - Medium
Gear changes per lap - 48
Fuel use per lap - 2.8kg
Time penalty per lap of fuel - 0.112s

[b]Strategy[/b]
Quickest complete pit stop in 2012 - 19.794s by McLaren (see full list)
2013 prime tyre**: - Hard (2012: Hard)
2013 option tyre**: - Medium (2012: Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_hetweer.jpg[/img]
[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tijdschema.jpg[/img]
[img=477,386]http://oi39.tinypic.com/30rsln4.jpg[/img]

[img=450,30]http://i.fokzine.net/upload/091001_122036_tvgids.jpg[/img]

[b]BBC[/b] heeft weer live-uitzendingen dit weekend  ^O^ 

FP3 | BBC 2 | zaterdag 12 oktober | 02u55
Quali | BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 06u00
Quali [b]HH[/b] | [BBC 1 | zaterdag 12 oktober | 14u20
Race | BBC 1 | zondag 13 oktober | 07u00
Race [b]HH[/b] | BBC 1 | zondag 13 oktober | 15u00

[b]RTL (DE)[/b]

Zaterdag
06:00 Formel 1: Freies Training
06:45 Formel 1: Qualifying
12:35 Formel 1: Qualifying [b]HH[/b]
Zondag
06:45 Formel 1: Countdown
08:00 Formel 1: Das Rennen
09:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights
12:35 Formel 1: Das Rennen [b]HH[/b]

[b]Sport 1[/b]

FP3 zaterdag 12 oktober, 03:55
Quali zaterdag 12 oktober, 07:00
Quali [b]HH[/b] zaterdag 12 oktober, 17:00
Samenvatting FP's & quali zondag 13 oktober, 07:00
Race zondag 13 oktober, 07:30
Race [b]Hoogtepunten[/b] zondag 13 oktober, 13:00

[u][b]Streams[/b][/u]

[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159687/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---practice-3-live-stream-online.html]FP3 Zaterdag 04.00[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159688/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---qualifying-live-stream-online.html]Quali Zaterdag 07.00[/url]
[url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/159689/1/f1-grand-prix-japanese-grand-prix,suzuka---final-race-live-stream-online.html]Race Zondag 08.00[/url]

[u][b]Sfeerimpressie[/b][/u]

2012 Onboard met Fernando Alonso :)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1XPdUIDjcH4[/youtube]

[img]http://www.aerialf1.com/wp-content/uploads/2013/09/Suzuka-005.jpg[/img]

[img]http://www.forma1hirek.hu/wp-content/uploads/2011/10/suzuka1.jpg[/img]

[img]http://totoroche.files.wordpress.com/2008/09/suzuka89.jpg[/img]

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/start_suzu_2009_1.jpg[/img]

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/10/a_vett_fan_redb_suzu_2011.jpg[/img]

Game on!!


[ Bericht 30% gewijzigd door Ambrosius op 12-10-2013 10:07:34 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:48:59 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131940255
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:36 schreef Kenju het volgende:

[..]

Indirect verband. Veiligheid-->spectakel---> populairiteit. Komt deels wel overeen. Waarbij je veiligheid niet moet zien als of een coureur gewond kan krijgen, maar meer als de kans op situaties waarin een crash kan gebeuren; close racing, gedurfde inhaalacties, bochten met hoge snelheid, etc.

Dat is er altijd al geweest en is er nu nog steeds.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131940288
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het mooie van toen was dat je nog echte rivaliteit tussen coureurs had, zoals in de jaren '80 met Senna en Prost en Mansell en Piquet
Hier heb ik juist helemaal niets mee. Het moet om het racen draaien, en die domme drama moet achterwege blijven. In de MotoGP had je dit niet al te lang geleden ook nog met Gibernau, Biaggi vs Rossi. En veel fans vonden Rossi helemaal geweldig. Zelfs het meest flauwe vond men briljant. Ging nergens over en Rossi gedroeg zich op een gegeven moment ook gewoon als een kind naar het kritiekloze publiek en zijn medecoureurs.

quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:48 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is er altijd al geweest en is er nu nog steeds.
Dat is er zeker niet altijd geweest. Denk aan een jaar of 8-10 terug. De keren dat mensen naast elkaar reden waren uniek. EHet was lange tijd gewoon een optocht. Wat dit betreft is het nu wat beter. Maar je ziet ook dat het binnen alle beperkingen gebeurt. Hoe goed zou rijder X zijn als het gewoon om het racen ging? Alle mechanische en zelfs aerodynamische beperkingen van nu halen een hoop van het benodigde 'hart' (lef) weg dat nodig is om een direct gevecht te winnen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131940303
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:41 schreef Marks het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook van mening dat de F1 nu nog op de grens zit, maar als het zo doorgaat gaat het ECHT minder worden.
Ik heb hier autovisies uit de jaren 80, met raceverslagen van de ´´slaapwekkende races´´ waar Senna weer won etc.
Ik waardeer daarom ook nu Vettel, hij doet immers wat Senna ook deed. Maar wat ik hier laatst ook postte, moet je blijkbaar eerst dood zijn voordat men je gaat waarderen :{
Zo vaak won Senna niet in slaapverwekkende races (in mijn herinnering). Juist doordat hij of in minder materiaal reed, of tegenstand van formaat had (zoals Prost en Mansell). Ik denk dat Schumacher vaker slaapverwekkende races had dan Senna, omdat hij weer met overmacht won.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:44 schreef Marks het volgende:

[..]

Niet waar dus, nu heb je ook Vettel vs Alonso, wie dat niet vind is zelf in de loop der jaren veranderd. Dit element in de sport is onveranderd.
In veel mindere mate dan toen. Je kan Vettel en Alonso niet vergelijken met de rivaliteit tussen Senna en Prost.
Daarnaast waren het toen waren het nog echte karakters met een uitgesproken mening, die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet in de F1. Het zijn bijna allemaal schoothondjes die aan de leiband van het team lopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 7 oktober 2013 @ 16:54:56 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131940430
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:47 schreef Kenju het volgende:

[..]

DRS, KERS, banden met een clipping point. Een goede racer die goed is in het directe gevecht kan in een tragere auto veel lastiger iemand achter zich houden op pure racevermogen. Je bent gewoon een sitting duck wanneer je net voor het rechte stuk een tegenstander hebt ingehaald. Dat geldt dus ment name voor DRS. Wat KERS betreft vind ik het te 'game achtig'. Je moet gewoon een goede racer zijn en niet met een tactisch spelletje met KERS kunnen verdedigen of extra vermogen hebben bij het uitkomen. Een goedee coureur kan langer met zijn banden doen, en met wat meer versleten banden nog door kunnen rijden. Nu ben je echter gewoon klaar als je het clipping point bereikt hebt.
Motor, banden, aerodynamica. Waar het bij normale auto's op de weg feitelijk ook op draait, en dan gewoon tot in het extreme, dat is wat ik zou willen zien. En dus met normale slicks, zodat de echte vechtende helden naar voren kunnen komen en wat meer risico nemen. Maar goed, dat gaan we nooit meer zien.
daarom zeg ik dat het moeilijk is, DRS ben ik ook niet zo voor maar een snellere auto die 30 rondjes achter een langzamere auto hangt omdat hij er niet voorbij kan is ook niet alles, Kers vind ik nou niet echt een probleem, al heb ik liever gewoon dat ze die power erbij altijd hebben.
Banden, er zouden meer opties moeten zijn, sasquatsch opperde dat hier al een keer en daar ben ik het mee eens, meer keuze, dus ook meer mogelijke strategieën.

Verder is het juist de surplus aan aero dat het racen minder interessant maakt gewoon omdat je niet dicht achter iemand aan kan rijden.
pi_131940483
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:

Daarnaast waren het toen waren het nog echte karakters met een uitgesproken mening, die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet in de F1. Het zijn bijna allemaal schoothondjes die aan de leiband van het team lopen.
Afgezien van dat ik dus niet zoveel met die persoonlijke drama heb, moet je die karakters natuurlijk ook wel hebben. En verder moet er ook een reden zijn om dit te tonen.
Verder is het belangrijk om het team goed te verkopen, juist doordat er zoveel grote partijen aan verbonden zijn en zo verweven zijn in de reguliere maatschappij. Denk je dat Santander blij is wanneer Alonso zich misdraagt? Of dat Mallya of Dietrich Mateschitz het van zijn bestuur niet te horen krijgt dat hij de boel meer in het gareel moet trekken wanneer zijn coureurs zich misdragen?
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:54 schreef Tarado het volgende:


Banden, er zouden meer opties moeten zijn, sasquatsch opperde dat hier al een keer en daar ben ik het mee eens, meer keuze, dus ook meer mogelijke strategieën.
Banden als gewoon een extra onderdeel die je kan afnemen bij de partij die je wil, lijkt me inderdaad perfect. Ik zou niet weten waarom er perse één leverancier moet zijn die ook nog eens een heel eigen partij moet vormen. Laat de teams dit gewoon zelf regelen.

Waarom is het eigenlijk momenteel op deze manier geregeld? Dus dat een bandenmerk als een grote partij (of meerdere) aanwezig is (waren) die alle teams bedienden? Omdat het voor die bandenfabrikant(-en) goedkoper was?
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_131940630
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:57 schreef Kenju het volgende:

[..]

Afgezien van dat ik dus niet zoveel met die persoonlijke drama heb, moet je die karakters natuurlijk ook wel hebben. En verder moet er ook een reden zijn om dit te tonen.
Verder is het belangrijk om het team goed te verkopen, juist doordat er zoveel grote partijen aan verbonden zijn en zo verweven zijn in de reguliere maatschappij. Denk je dat Santander blij is wanneer Alonso zich misdraagt? Of dat Mallya of Dietrich Mateschitz het van zijn bestuur niet te horen krijgt dat hij de boel meer in het gareel moet trekken wanneer zijn coureurs zich misdragen?
Dat snap ik wel, maar maakt het (imho) wel minder leuk.

quote:
[..]

Banden als gewoon een extra onderdeel die je kan afnemen bij de partij die je wil, lijkt me inderdaad perfect. Ik zou niet weten waarom er perse één leverancier moet zijn die ook nog eens een heel eigen partij moet vormen. Laat de teams dit gewoon zelf regelen.

Waarom is het eigenlijk momenteel op deze manier geregeld? Dus dat een bandenmerk als een grote partij (of meerdere) aanwezig is (waren) die alle teams bedienden? Omdat het voor die bandenfabrikant(-en) goedkoper was?
Kosten. Bij meerdere bandenleveranciers willen ze elkaar verslaan en dus stoppen ze steeds meer geld in de ontwikkeling van de banden om te zorgen dat ze beter zijn dan de ander. Dat wordt weer verhaald op de teams (lijkt me).

Bij een leverancier heb je dat niet, want die ontwikkeld banden en daar moet je het mee doen. Maar dan zouden ze wel de verschillende compound vrij kunnen geven zodat de teams zelf kunnen beslissen waarmee ze dan racen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131940865
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo vaak won Senna niet in slaapverwekkende races (in mijn herinnering). Juist doordat hij of in minder materiaal reed, of tegenstand van formaat had (zoals Prost en Mansell). Ik denk dat Schumacher vaker slaapverwekkende races had dan Senna, omdat hij weer met overmacht won.
Het was vaak extreem saai. Enerzijds omdat er een enorme McLaren dominantie was, en dan deed Prost niet eens meer moeite, want die werd toch wel tweede en Senna voor pole verslaan zat er doorgaans niet in. Anderzijds omdat het toen nauwelijks ingehaald werd, het was veel meer een spel van de afstand afleggen. Net zoiets als Le Mans, maar dan in 2 uur. Je had ook zo'n plattegrondje in beeld, met bewegende bolletjes die de auto's voorstelden, en spanning was dan als het ene bolletje naar het andere toekroop met nog 5 bochten ertussen.

Ik meen in 89 had je in Japan een legendarische race, want 4 auto's reden bijna de hele race aan een touwtje. Zonder dat er ingehaald werd, en het ging om plek 2... Zo'n race als die van gisteren zou een absolute sensatie geweest zijn waar men het jaren later nog over had.

Wat het nog enigzins te pruimen maakte was dat Senna zijn gelijke kende in Prost. Hij had net als Prost wel wat extra's, maar niet genoeg om een team te verheffen tot kampioenskandidaat. Schumachers excellentie heeft wel eens een seizoen heel saai gemaakt, maar heeft er ook voor gezorgd dat seizoenen heel leuk werden die anders volledig door Williams of McLaren gedomineerd zouden zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131941280
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was vaak extreem saai. Enerzijds omdat er een enorme McLaren dominantie was, en dan deed Prost niet eens meer moeite, want die werd toch wel tweede en Senna voor pole verslaan zat er doorgaans niet in. Anderzijds omdat het toen nauwelijks ingehaald werd, het was veel meer een spel van de afstand afleggen. Net zoiets als Le Mans, maar dan in 2 uur. Je had ook zo'n plattegrondje in beeld, met bewegende bolletjes die de auto's voorstelden, en spanning was dan als het ene bolletje naar het andere toekroop met nog 5 bochten ertussen.

Ik meen in 89 had je in Japan een legendarische race, want 4 auto's reden bijna de hele race aan een touwtje. Zonder dat er ingehaald werd, en het ging om plek 2... Zo'n race als die van gisteren zou een absolute sensatie geweest zijn waar men het jaren later nog over had.

Wat het nog enigzins te pruimen maakte was dat Senna zijn gelijke kende in Prost. Hij had net als Prost wel wat extra's, maar niet genoeg om een team te verheffen tot kampioenskandidaat. Schumachers excellentie heeft wel eens een seizoen heel saai gemaakt, maar heeft er ook voor gezorgd dat seizoenen heel leuk werden die anders volledig door Williams of McLaren gedomineerd zouden zijn.
Ik heb die races gezien en ervaar het niet zo. En wat je over Schumacher zegt kun je ook over Senna zeggen (bijvoorbeeld toen die nog in de Lotus reed). Geen kampioensauto maar tot aan bijna het eind meedoen om het kampioenschap. En in ieder geval races winnen.

En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn.

Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:

quote:
"Even if a pass doesn't happen, the fact that two drivers are fighting one trying to pass, the other trying to prevent it defines it as racing" - Mark Hughes


[ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 07-10-2013 17:25:52 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131942339
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:31 schreef Kenju het volgende:

De NOS heeft onder leiding van Smeets motorsport lang buiten gehouden, wat deel is van de redenen dat racers uit Nederland het lastig hadden om sponsoren te vinden.
Ik keek de races in de jaren '80 gewoon op Nederland 1 hoor, toen werden ze vaak live uitgezonden. En vanaf de jaren '90 werden ze live uitgezonden op RTL, SBS en nu Sport1, dus de afgelopen 20 jaar hebben we onafgebroken kunnen genieten van Formule 1.

Dus dat is imho geen reden dat Nederlanders moeilijk sponsoren kunnen vinden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131942508
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 16:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Verder is het juist de surplus aan aero dat het racen minder interessant maakt gewoon omdat je niet dicht achter iemand aan kan rijden.
Was het bijna vergeten ja, maar gisteren zag je toch dat dit echt niet meer op gaat.
Ja, je verliest 10 of 20% downforce, maar omdat ze tegenwoordig zoveel downforce hebben tov power, kan je WEL dicht achter je voorganger blijven.
Gisteren zag je dat echt meerdere malen, in sector 2 met de doordraaiers van 200 plus kmh waar men gewoon als aan een touwtje achter elkaar reed, nog geen 2 meter ertussen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:01:55 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131942550
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn.

Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:

[..]

Eens. Zie ook dit bijvoorbeeld:

_O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 7 oktober 2013 @ 18:06:36 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131942704
Ik moet zeggen dat ik wel op zich een voorstander ben van DRS. In ieder geval het idee. Het grote probleem met de auto's in de jaren 00 was het feit dat je niet dicht achter iemand kon rijden door de dirty air. DRS lost dat probleem op zonder dat er verder gecompromitteerd hoeft te worden.

Maar het kwam een flink aantal jaren te laat helaas :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport maandag 7 oktober 2013 @ 18:26:14 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131943244
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens. Zie ook dit bijvoorbeeld:

_O_.
Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten _O_

Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 oktober 2013 @ 18:28:21 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131943289
Daarom is deze actie van Alonso in Spa ook zo briljant:

Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 oktober 2013 @ 19:23:05 #16
300718 Kenju
Say It!!??
pi_131945244
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik keek de races in de jaren '80 gewoon op Nederland 1 hoor, toen werden ze vaak live uitgezonden. En vanaf de jaren '90 werden ze live uitgezonden op RTL, SBS en nu Sport1, dus de afgelopen 20 jaar hebben we onafgebroken kunnen genieten van Formule 1.

Dus dat is imho geen reden dat Nederlanders moeilijk sponsoren kunnen vinden.
Ok. In de jaen '80 keek ik het niet. I stand corrected.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:01:17 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131946739
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:00 schreef Marks het volgende:

[..]

Was het bijna vergeten ja, maar gisteren zag je toch dat dit echt niet meer op gaat.
Ja, je verliest 10 of 20% downforce, maar omdat ze tegenwoordig zoveel downforce hebben tov power, kan je WEL dicht achter je voorganger blijven.
Gisteren zag je dat echt meerdere malen, in sector 2 met de doordraaiers van 200 plus kmh waar men gewoon als aan een touwtje achter elkaar reed, nog geen 2 meter ertussen.
Ik betwijfel dat een beetje
pi_131951104
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat een beetje
Kijk gewoon de race van gisteren terug :-)
pi_131953179
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten _O_

Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn.
Dat was geniaal, helemaal omdat het 2jaar hetzelfde was. Het ene jaar won Alonso en de andere keer Schumi.
En dan besluiten ze om Imola van de kalender te halen :N

Maareuh, treur dus niet, want ook in 2011 (het jaar met de beste races naar mijn mening) kwam dit nog voor.
Met in Barcelona een Hamilton die jaagde op Vettel.
En, andermaal, fuckt ook hier de F1 je door geen beelden toe te laten op youtube van dit gevecht.
Zoals eerder vandaag vermeld weet de F1 niet hoe ze de sport zelf kan verkopen :r
pi_131955808
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb die races gezien en ervaar het niet zo.
Ik vond hem toen ook boeiend, maar de feiten zijn niet anders. Het was toen een ander spelletje.

quote:
En wat je over Schumacher zegt kun je ook over Senna zeggen (bijvoorbeeld toen die nog in de Lotus reed). Geen kampioensauto maar tot aan bijna het eind meedoen om het kampioenschap. En in ieder geval races winnen.
Ja, alleen wat minder, hij dat één vol seizoen gedaan, en toen een team opgezocht met een superieure auto. Schumacher heeft het meerdere seizoenen bij Benetton gedaan, en daarna aan zijn project bij Ferrari begonnen. Zonder dat waren in ieder geval dodelijk saaie jaren geworden denk ik, want verder was er niet veel strijd om de titel.

quote:
En legendarisch was de race in Spanje in 1981 om plek 1. 5 coureurs die rondenlang binnen een seconde van elkaar reden zonder in te halen en zo ook over de finish kwamen. Dat zou met DRS inderdaad anders afgelopen zijn, maar ik weet niet of dat leuker zou zijn.

Racen is leuk ook al wordt er niet ingehaald, als er maar om een plek gevochten wordt. Of zoals race verslaggever Mark Hughes ooit zei:

[..]

Dat ben ik op zich wel met je eens, ik moet dan ook niet zoveel van DRS hebben. Maar daarnaast is het ook gewoon een kwestie van inflatie, een inhaalactie is niet meer zoiets groots en indrukwekkends omdat er best veel van zijjn. Maar toen waren er wel extreem weinig, en was het een ander soort kijkspel, vond ik toen ook leuk, maar het is wel flink verbeterd. Wel had je toen de spanning óf een coureur de finish ging halen, zelfs nog een beetje of die het einde van de dag wel zou halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131956967
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die race, bijna nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten _O_

Over dat DRS, als Hamilton er gemakkelijk voorbij was gekomen (dus als de Sauber niet zo sterk wad) en Perez en Massa gemakkelijk langs Maldenado waren gekomen was het lang niet zo leuk geweest. Op een lastig circuit als Korea voegt het iets toe. Als het maar niet kinderspel wordt om in te halen KAN DRS een goede toevoeging zijn.
Ff mn archief opgepoetst, heb nog een filmpje van die race.
Commentaar van Mol, mag Mol terug aub dankjewel :9 http://www.dailymotion.com/dm_52174a6b08c2a#video=x15o17f
  maandag 7 oktober 2013 @ 23:49:52 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131957512
Die actie van Schumacher op Button _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131957866
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Commentaar van Mol, mag Mol terug aub dankjewel :9
Een hele hoop mensen hebben Mol veel te vroeg afgeschreven. Omdat hij af en toe een foutje maakte of iets niet direct zag omdat hij ff op een andere monitor of tussen zn papieren aan het kijken was om iets op te zoeken en hij zat er maar alleen de laatste jaren.

Ik wist op voorhand dat ik hem ging missen en door het keer op keer gefaal van Sport1 mis ik hem elke GP steeds meer.

Ik hoop van harte dat hij ooit terug komt _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 08:23:16 #24
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131961498
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:34 schreef Marks het volgende:

[..]

Kijk gewoon de race van gisteren terug :-)
Dat geloof ik wel maar zijn slechts momenten :)
pi_131966982
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 18:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens. Zie ook dit bijvoorbeeld:

_O_.
Het jaar erop was het precies andersom :)
pi_131967210
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 23:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Wel had je toen de spanning óf een coureur de finish ging halen, zelfs nog een beetje of die het einde van de dag wel zou halen.
Dat dat niet meer is neemt toch wel een beetje van de charme van de sport weg vind ik persoonlijk.

Niet dat ik elk weekend dooie wil zien, helemaal niet zelfs, maar echt gevaarlijk is F1 al lang niet meer te noemen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131973076
Het grootste nadeel van volgend jaar is misschien ook wel een voordeel.

Volgend jaar lijkt de F1 nog meer op een cup-kampioenschap door al die extra regels betreft de uitlaat enzo. F1 wagens worden er in ieder geval niet mooier op en met die V6en is het ook nog maar afwachten of we ooit nog kunnen gaan genieten van een F1 achtig geluid na 1 Januari 2014.

Wat dat betreft zou ik de tijd wel terug willen draaien naar het moment (ik geloof eind 2009 of 2010) toen er een 'dreiging' was dat de F1 teams een eigen klasse op zouden starten. Hadden we toen niet een schoner kampioenschap kunnen hebben? Minder poen en politiek en meer racen en meer show?

Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in :Y)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:41:06 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_131975396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef Meike26 het volgende:

Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in :Y)
Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_131975531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?
Jamaar zeker in het begin moet die betrouwbaarheid nog maar blijken he.

Tuurlijk zullen ze allemaal hun huiswerk wel doen, maar links of rechts zal er wel een keer eentje ploffen denk ik.

Overigens voor de betrouwbaarheid hoeven ze het niet te doen. Zoveel motoren ploffen er al lang niet meer.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_131975619
Nouja, ze moeten het wel voor de betrouwbaarheid doen, want motor moet 5 races meegaan als ik het goed heb. Met 22 races kan dat nog leuk worden aan het eind van het seizoen ? :D
pi_131978035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat V6 motoren voor meer betrouwbaarheid moesten zorgen en daarmee voor kostenreductie zorgen?
Dat lijkt me dan niet handig, want in principe is een kleine turbomotor bij voorbaat al minder betrouwbaar dan grote atmosferische, gewoon omdat die harder moet werken.

De betrouwbaarheid, dus het aantal races dat die mee moet gaan, hebben ze vanuit kostenreductie gedaan. Maar de overschakeling op kleine turbomotoren lijkt mij gekozen vanwege de relevantie van de techniek. Het gaat veel spinoff opleveren voor autofabrikanten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131979662
Als het om relevantie gaat voor de autotechniek, snap ik niet waarom bijvoorbeeld KERS zo gelimiteerd is. Sta dan het terugwinnen van remenergie toe en kijk waar de teams mee komen. Dan wordt er echt weer het maximale uit een systeem gehaald en levert het wellicht bruikbare techniek op.
pi_131997525
Ik vind het wel jammer dat alle auto's dezelfde moter moeten hebben. Laat het vrij, zoals begin jaren 90 met v8,v10 & v12 door elkaar :-)
Nu dan misschien v6 turbo, v8 of v10.
pi_131998054
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:58 schreef Marks het volgende:
Ik vind het wel jammer dat alle auto's dezelfde moter moeten hebben. Laat het vrij, zoals begin jaren 90 met v8,v10 & v12 door elkaar :-)
Nu dan misschien v6 turbo, v8 of v10.
Dat vind ik ook jammer en ik vind ook dat de FIA teveel een model auto voorschrijft en te weinig harde grenzen stelt waar binnen er veel ontwerpvrijheid is.

Maar het is natuurlijk wel zo dat auto en motor veel meer geintegreerd zijn dan 20 jaar geleden. Dus als je bijvoorbeeld een aerodynamisch voordeel zou hebben met IL6 ipv een V6, dan kan het maar zo zijn dat je heel dominant bent, en dat de anderen je niet met updates bij kunnen halen, en dan ook weer een andere motor moeten nemen. Dan kun je dus zomaar 2 hele saaie seizoenen hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_131998908
Ik heb een kijktip voor de formule1 fans.

Op zondag 13 oktober is op rtl7 de Documentai​re ‘Hunt Vs. Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1′ te zien op rtl7 om 22:00.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:21:15 #36
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_132002895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:00 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik heb een kijktip voor de formule1 fans.

Op zondag 13 oktober is op rtl7 de Documentai​re ‘Hunt Vs. Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1′ te zien op rtl7 om 22:00.
Gesponsord door Rush?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_132003169
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef Meike26 het volgende:
Het grootste nadeel van volgend jaar is misschien ook wel een voordeel.

Volgend jaar lijkt de F1 nog meer op een cup-kampioenschap door al die extra regels betreft de uitlaat enzo. F1 wagens worden er in ieder geval niet mooier op en met die V6en is het ook nog maar afwachten of we ooit nog kunnen gaan genieten van een F1 achtig geluid na 1 Januari 2014.

Wat dat betreft zou ik de tijd wel terug willen draaien naar het moment (ik geloof eind 2009 of 2010) toen er een 'dreiging' was dat de F1 teams een eigen klasse op zouden starten. Hadden we toen niet een schoner kampioenschap kunnen hebben? Minder poen en politiek en meer racen en meer show?

Grootste voordeel nu met die V6en is dat we denk ik *speculaas* wat meer ploffende motoren gaan zien volgend jaar. Daar hoop ik tenminste wel op. Races waarbij er maar 10 man over de finish komen, daar heb ik wel weer zin in :Y)
Dit inderdaad _O_

Vroeger was dat altijd zo heerlijk O+ Met kimi in de mclaren die echt totaal niet betrouwbaar was _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132003437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:31 schreef AldoTheApache het volgende:
Met kimi in de mclaren die echt totaal niet betrouwbaar was _O-
Dat heeft Kimi _op zijn allerallerminst(!!!)_ 1 wereldtitel gekost.

Wat heb ik toen vaak vloekend en tierend achter die stomme televisiekast gezeten zeg }:| :(!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132003627
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat heeft Kimi _op zijn allerallerminst(!!!)_ 1 wereldtitel gekost.

Wat heb ik toen vaak vloekend en tierend achter die stomme televisiekast gezeten zeg }:| :(!
Ik lachend en juichend _O-

trouwe Alonso fan hierzo :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_132003822

Nou dan juich nog maar een keer zou ik zeggen ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132004569
quote:
12s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:52 schreef Geralt het volgende:

Nou dan juich nog maar een keer zou ik zeggen ;(
Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi.
Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan.
pi_132004644
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:17 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi.
Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan.
Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.

Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen.

Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken.

Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132004778
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.

Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen.

Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken.

Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden.
Alonso won toen wel met 133 tegen 112.
Omgerekend naar nu zou dat meer dan 50 punten zijn (!) best veel eigenlijk, voor mijn idee lag het toen veel dichter bij elkaar.
pi_132004912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:17 schreef Marks het volgende:

[..]

Tja... De Mclaren was toen snel maar onbetrouwbaar inderdaad, toch was deze uitvalbeurt een fout van Kimi McLaren.
Hij koos ervoor om niet naar binnen te gaan.
McLaren besloot om het risico te nemen en Kimi buiten te laten. Zouden ze naar binnen gegaan zijn hadden ze sowieso niet gewonnen. Nu lag Kimi ver genoeg voor, maar ging het in de laatste ronde alsnog fout.

Daarbij werd het probleem veroorzaakt door de platte kanten op de banden, die je in dat seizoen gedurende de race niet mocht wisselen. Dus zelfs naar binnen gaan was geen optie, want dat zou het probleem niet opgelost hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Games woensdag 9 oktober 2013 @ 14:49:07 #45
206706 crew  Racerblade
pi_132005584
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:27 schreef sasquatsch het volgende:

Daarbij werd het probleem veroorzaakt door de platte kanten op de banden, die je in dat seizoen gedurende de race niet mocht wisselen. Dus zelfs naar binnen gaan was geen optie, want dat zou het probleem niet opgelost hebben.
Ik geloof dat die regel niet van toepassing zou zijn bij speciale omstandigheden? Dus bijvoorbeeld bij een flatspot of lekke band. Ik meen me te herinneren dat dit een bewuste keuze van McLaren/Kimi was.
pi_132006011
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die fout had die lafbek van een Alonso niet gemaakt nee. Die was 100% zeker binnengekomen en dan uiteindelijk teruggevallen een paar plekken.

Is dat slimmer dan wat Kimi deed? Waarschijnlijk, want net die paar puntjes kunnen je een WC opleveren op het einde van het seizoen.

Wat zie ik liever? Iemand die die laatste paar rondes gewoon doorgast en met de billen samengeknepen maar hoopt dat het heel blijft en dan een overwinning pakken.

Dat laatste. Absoluut. Berekenend rijden heb ik nooit wat aan gevonden.
Dus je bent geen Raikkonen-fan meer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132006042
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus je bent geen Raikkonen-fan meer?
Hoezo rijdt Kimi ineens laf en alleen voor de punten?

Zie zn pass op Grosjean afgelopen week. Alonso had die pass daar niet geplaatst. Zie ook zn optocht achter Petrov een tijdje terug :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132006094
quote:
5s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo rijdt Kimi ineens laf en alleen voor de punten?

Zie zn pass op Grosjean afgelopen week. Alonso had die pass daar niet geplaatst. Zie ook zn optocht achter Petrov een tijdje terug :X
Volgens mij onderscheidt hij zich de laatste jaren vooral door de puntjes binnen te harken met banden sparen en consolideren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_132006145
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij onderscheidt hij zich de laatste jaren vooral door de puntjes binnen te harken met banden sparen en consolideren.
Door zich steevast zover mogelijk naar voren te knokken???? Dat noem jij consolideren?

8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132006339
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 15:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Door zich steevast zover mogelijk naar voren te knokken???? Dat noem jij consolideren?

8)7
Het is degelijkheid troef. Onlangs werd hij nog geroemd omdat hij zo vaak achter elkaar in de punten finishte. Ik vind het prima, maar met een 'de dood of de gladiolen'-houding redt je dat natuurlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')