wat een onzin...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En laat dat nou een perfect leermoment zijn om bepaalde wij/jullie gevoelens recht te zetten voor ouders/leraren waar het anders compleet ongecorrigeerd zou blijven.
das ook raar want ik als niet blanke vind het wel grappigquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:22 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is genoeg reden om hier je twijfels bij te krijgen. sterker nog, ik als blanke schaam me ervoor, zo langzamerhand.
Jij vind dat vrijheid van meningsuiting aan perken moet worden gesteld door een meerderheid? Ik denk dat sommige fundamentele rechten compleet buiten het democratische spelletje vallen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat mensen erdoor gekwetst zijn, moet voor ons reden zijn om erover na t denken of we er wel goed aan doen. en als genoeg mensen vinden dat het terecht is dat deze mensen gekwetst zijn, dan veranderen we het.
ben het met je eens dat we geen amerikaanse toestanden moeten willen, waar 1 iemand iets kan laten verbieden.
Leg uit hoe dat anders is.quote:[..]
nee maar films zijn commentaar op -en abeelding van de werkelijkheid, kunst in het algemeen is dat. een volksfeest is toch wat anders, lijkt me.
Discriminatie en racisme zijn niet verboden in de wetquote:[..]
nee, als iemand jou dwingt met iemand anders naar bed te gaan, dan is die persoon strafbaar. niet omdat het over wel of niet racisme gaat, maar omdat iemand jou dwingt tot sex...
en je kan wel nog meer grappige grensgevalletjes proberen te zoeken, maar discriminatie en racisme is tcoh echt verboden in nederland. staat in de grondwet. dat is dus helemaal geen prive kwestie, niet eens een klein beetje.
kan me niet herinneren dat ik dit gezegd heb, even teruglezen..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:57 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als het aan pokkerdepok lag dan zouden we gewoon iedereen die iets kwetsends zegt opsluiten. Totdat Nederland 1 groot strafkamp is waar we gewoon ouderwets Sinterklaas en Zwarte Piet vieren in cellencomplex Amsterdam-Centraal op Gevangenen excercitietrerein "de dam". Omdat we allemaal gestraft worden voor onze zonden kan het dan ineens wel met saamhorigheid.
dat mag.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
das ook raar want ik als niet blanke vind het wel grappig
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk mag dat, net zoals Zwarte Piet gewoon mag
gezeur ieder jaar
ben jij zo iemand die vrijheid om te kwetsen belangrijker vindt dan de nederlandse grondwet? blijf met je poten van onze grondwet af.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij vind dat vrijheid van meningsuiting aan perken moet worden gesteld door een meerderheid? Ik denk dat sommige fundamentele rechten compleet buiten het democratische spelletje vallen.
Immers, wij gaan ook niet met zijn allen lekker stemmen over of we slavernij voor donkere mensen weer in moeten voeren. Volgens jouw logica, als maar genoeg mensen iets vinden... toch?
Of toch maar niet. Met je poten van ons aller rechten af dus.
[..]
is een volksfeest een kunstzinnig commentaar op de werkelijkheid?quote:Leg uit hoe dat anders is.
[..]
artikel 1 uit de nederlandse grondwet:quote:Discriminatie en racisme zijn niet verboden in de wet
Waar jij aan denkt is het feit dat discriminatie en racisme verboden zijn voor de OVERHEID (grondwet) en voor bedrijven tijdens hun omgang met en aannameproces van werknemers. Maar een civiel verbod op racisme? Bestaat niet.
vrijheid heeft ook grenzen. als je anderen ermee in hun vrijheid beperkt, houdt het op. dat snap je geloof ik niet.quote:Je mag zelf gewoon roepen wat je wil. En gelukkig maar. Nederland is al saai genoeg zonder dat we mensen met volgens de overheid of een democratische meerderheid onwenselijke meningen de mond gaan snoeren.
Ik kan je garanderen dat jouw meningen in zo'n situatie ook heel snel strafbaar zullen worden. Het verschil tussen jou en mij is dat ik in zo'n geval voor jouw rechten op zou komen.
tuurlijk mag het, maar misschien moeten we het niet willen doen zo.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:
gezeur ieder jaar
Jij snapt niet zo goed wat voor functie de grondwet heeft zo te zien.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ben jij zo iemand die vrijheid om te kwetsen belangrijker vindt dan de nederlandse grondwet? blijf met je poten van onze grondwet af.
Nee. Dit volksfeest is een historisch groeisel op basis van wat 2 eeuwen geleden de norm was.quote:[..]
is een volksfeest een kunstzinnig commentaar op de werkelijkheid?
voor je antwoord, bedenk dan even dat we het hebben over een blanke sint met zn domme zwarte hulpjes.
Nogmaals. Je snapt niet wat de functie is van de grondwet. Het is een document met regels waar de OVERHEID zich aan moet houden. Niet burgers.quote:[..]
artikel 1 uit de nederlandse grondwet:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." ik zie niets over bedrijven en overheid staan, waar haal je het vandaan... de grondwet gaat niet over het gewenste gedrag van de overheid, maar over de basisregels in nederland.
Hoe perkt dit mensen hun vrijheid in?quote:[..]
vrijheid heeft ook grenzen. als je anderen ermee in hun vrijheid beperkt, houdt het op. dat snap je geloof ik niet.
Mogen Regenboogpieten en een Zwarte Sinterklaas ook, zonder gezeur.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:
gezeur ieder jaar
Vanwaar dan jouw ziekelijke behoefte om zwarte piet te verbieden? Als het toch allemaal "goed" gaat komen in de toekomst?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
is een kwestie van tijd, misschien duurt het nog een paar jaar, misschien tientallen jaren, maar uiteindelijk gaat zwarte piet in zn huidige vorm verdwijnen.
de donkere mens, die zich hierdoor gekwetst voelt. je zou het een soort pesten kunnen noemen, en dat beinvloed je vrijheid en geluk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
maar wie wordt er hier nu in zijn vrijheid beperkt?
Zwarte Piet?
gewoon doen als er animo voor isquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Mogen Regenboogpieten en een Zwarte Sinterklaas ook, zonder gezeur.
de donkere mens doet gezellig mee met sinterklaasquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de donkere mens, die zich hierdoor gekwetst voelt. je zou het een soort pesten kunnen noemen, en dat beinvloed je vrijheid en geluk.
Agree to disagree is een zeldzaam iets in Nederland. Het is niet voldoende om je afkeer jegens iets te laten blijken, nee, we willen zelfs met graagte erg veel moeite doen een verbod te bewerkstelligen. Een ander een lolletje te ontnemen. Wat je niet aanstaat, moet uiteraard verboden worden!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:
maar wie wordt er hier nu in zijn vrijheid beperkt?
Zwarte Piet?
Je snapt het niet, sp3c. Jij wordt onderdrukt en het wordt tijd dat die blanke duivels daar eens voor gaan boeten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
de donkere mens doet gezellig mee met sinterklaas
Daar lijkt het verdraaid veel op.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Agree to disagree is een zeldzaam iets in Nederland. Het is niet voldoende om je afkeer jegens iets te laten blijken, nee, we willen zelfs met graagte erg veel moeite doen een verbod te bewerkstelligen. Een ander een lolletje te ontnemen. Wat je niet aanstaat, moet uiteraard verboden worden!
kans is enorm aanwezig met deze schijtburgermeester. Bier drinken mag niet, muziek mag niet, sinterklaas mag ook niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar lijkt het verdraaid veel op.
Hoop dat A'dam niet zwicht voor deze 'kunstenaar' en andere jankers.
kutleven heb ikquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je snapt het niet, sp3c. Jij wordt onderdrukt en het wordt tijd dat die blanke duivels daar eens voor gaan boeten.
Groetjes,
Een blanke duivel.
Steek gewoon wat rotjes af. Mag je zo naar de plantsoenendienst.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
kutleven heb ik
heb je niet nog ergens een tuintje wat ik aan kan schoffelen want ik raak helemaal in de war zo
jij niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:37 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij snapt niet zo goed wat voor functie de grondwet heeft zo te zien.
[..]
als je racisme en slavernij wilt onderwijzen, kan je ook wel een goed boekje erover vinden in de boekenwinkel. heb je echt geen semi-rasictisch volksfeest voor nodig.quote:Nee. Dit volksfeest is een historisch groeisel op basis van wat 2 eeuwen geleden de norm was.
Zolang ik zie dat een overweldigende meerderheid 0,0 racistische intenties vastplakken aan dit feest zie ik niet hoe dit een maatschappelijk probleem zou zijn. Sterker nog, ik zie het als kans.
[..]
nee, dat is maar een deel. het legt ook de rechten en vrijheden van burgers vast. fijn dat we jouw misverstand even kunnen rechtzetten, voordat je nog meer rare dingen gaat beweren.quote:Nogmaals. Je snapt niet wat de functie is van de grondwet. Het is een document met regels waar de OVERHEID zich aan moet houden. Niet burgers.
discriminatie en racisme beperkt vrijheid. wat moet ik daaraan uitleggen? als ik tegen iemand kankerneger roep, beperkt dat dan zijn vrijheid? niet in de zin dat ik hem opsluit, nee, maar de rest begrijp je zelf toch ook wel?quote:Hoe perkt dit mensen hun vrijheid in?
paar keer dronken aangetroffen worden in een Amsterdamse kroeg is voldoende binnenkortquote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Steek gewoon wat rotjes af. Mag je zo naar de plantsoenendienst.
ik zeg niets over verbieden, ik heb het over veranderen. beter vroeg dan laat.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vanwaar dan jouw ziekelijke behoefte om zwarte piet te verbieden? Als het toch allemaal "goed" gaat komen in de toekomst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |