abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132002949
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En laat dat nou een perfect leermoment zijn om bepaalde wij/jullie gevoelens recht te zetten voor ouders/leraren waar het anders compleet ongecorrigeerd zou blijven.
wat een onzin...
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:23:07 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132002960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is genoeg reden om hier je twijfels bij te krijgen. sterker nog, ik als blanke schaam me ervoor, zo langzamerhand.
das ook raar want ik als niet blanke vind het wel grappig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:24:06 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132002987
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat mensen erdoor gekwetst zijn, moet voor ons reden zijn om erover na t denken of we er wel goed aan doen. en als genoeg mensen vinden dat het terecht is dat deze mensen gekwetst zijn, dan veranderen we het.
ben het met je eens dat we geen amerikaanse toestanden moeten willen, waar 1 iemand iets kan laten verbieden.
Jij vind dat vrijheid van meningsuiting aan perken moet worden gesteld door een meerderheid? Ik denk dat sommige fundamentele rechten compleet buiten het democratische spelletje vallen.

Immers, wij gaan ook niet met zijn allen lekker stemmen over of we slavernij voor donkere mensen weer in moeten voeren. Volgens jouw logica, als maar genoeg mensen iets vinden... toch?

Of toch maar niet. Met je poten van ons aller rechten af dus.

quote:
[..]

nee maar films zijn commentaar op -en abeelding van de werkelijkheid, kunst in het algemeen is dat. een volksfeest is toch wat anders, lijkt me.
Leg uit hoe dat anders is.

quote:
[..]

nee, als iemand jou dwingt met iemand anders naar bed te gaan, dan is die persoon strafbaar. niet omdat het over wel of niet racisme gaat, maar omdat iemand jou dwingt tot sex...

en je kan wel nog meer grappige grensgevalletjes proberen te zoeken, maar discriminatie en racisme is tcoh echt verboden in nederland. staat in de grondwet. dat is dus helemaal geen prive kwestie, niet eens een klein beetje.
Discriminatie en racisme zijn niet verboden in de wet
Waar jij aan denkt is het feit dat discriminatie en racisme verboden zijn voor de OVERHEID (grondwet) en voor bedrijven tijdens hun omgang met en aannameproces van werknemers. Maar een civiel verbod op racisme? Bestaat niet.

Je mag zelf gewoon roepen wat je wil. En gelukkig maar. Nederland is al saai genoeg zonder dat we mensen met volgens de overheid of een democratische meerderheid onwenselijke meningen de mond gaan snoeren.

Ik kan je garanderen dat jouw meningen in zo'n situatie ook heel snel strafbaar zullen worden. Het verschil tussen jou en mij is dat ik in zo'n geval voor jouw rechten op zou komen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132003037
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als het aan pokkerdepok lag dan zouden we gewoon iedereen die iets kwetsends zegt opsluiten. Totdat Nederland 1 groot strafkamp is waar we gewoon ouderwets Sinterklaas en Zwarte Piet vieren in cellencomplex Amsterdam-Centraal op Gevangenen excercitietrerein "de dam". Omdat we allemaal gestraft worden voor onze zonden kan het dan ineens wel met saamhorigheid.
kan me niet herinneren dat ik dit gezegd heb, even teruglezen..

nee, heb ik niet gezegd. heeft specialK verzonnen. waarschijnlijk omdat ie weet dat ik gelijk heb. :)
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:26:06 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003041
er is geen meerderheid voor het afschaffen van Zwarte Piet, ook niet binnen de 'gekleurde' gemeenschappen, geloof ik helemaal niets van en ik zie ook nooit iets wat daarop wijst
pi_132003051
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

das ook raar want ik als niet blanke vind het wel grappig
dat mag.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:27:14 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003078
natuurlijk mag dat, net zoals Zwarte Piet gewoon mag

gezeur ieder jaar
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:30:45 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003148
zodra er duizenden negers op de dam 'Zwarte piet, ik ben hem niet' staat te schreeuwen wil ik het er nog wel over hebben maar we moeten geen hele volksfeesten aan gaan passen omdat een stel randfiguren (meerendeel blank) zogenaamd gekwetst is nadat ze blackface in Amerika hebben zitten googelen :')
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:32:55 #279
249559 crew  Lavenderr
pi_132003199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:27 schreef sp3c het volgende:

gezeur ieder jaar
Inderdaad.
Ieder kind vindt het prachtig . Moet dit dan afgeschaft worden vanwege een paar zeurende mensen die er zélf allerlei racistische dingen bij verzinnen? Daar denken kinderen helemaal niet aan. Die denken Sinterklaas en Zwarte Piet *O* kadootjes! pepernootjes !
pi_132003250
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij vind dat vrijheid van meningsuiting aan perken moet worden gesteld door een meerderheid? Ik denk dat sommige fundamentele rechten compleet buiten het democratische spelletje vallen.

Immers, wij gaan ook niet met zijn allen lekker stemmen over of we slavernij voor donkere mensen weer in moeten voeren. Volgens jouw logica, als maar genoeg mensen iets vinden... toch?

Of toch maar niet. Met je poten van ons aller rechten af dus.

[..]
ben jij zo iemand die vrijheid om te kwetsen belangrijker vindt dan de nederlandse grondwet? blijf met je poten van onze grondwet af.
quote:
Leg uit hoe dat anders is.

[..]
is een volksfeest een kunstzinnig commentaar op de werkelijkheid?
voor je antwoord, bedenk dan even dat we het hebben over een blanke sint met zn domme zwarte hulpjes.
quote:
Discriminatie en racisme zijn niet verboden in de wet
Waar jij aan denkt is het feit dat discriminatie en racisme verboden zijn voor de OVERHEID (grondwet) en voor bedrijven tijdens hun omgang met en aannameproces van werknemers. Maar een civiel verbod op racisme? Bestaat niet.
artikel 1 uit de nederlandse grondwet:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." ik zie niets over bedrijven en overheid staan, waar haal je het vandaan... de grondwet gaat niet over het gewenste gedrag van de overheid, maar over de basisregels in nederland.
quote:
Je mag zelf gewoon roepen wat je wil. En gelukkig maar. Nederland is al saai genoeg zonder dat we mensen met volgens de overheid of een democratische meerderheid onwenselijke meningen de mond gaan snoeren.

Ik kan je garanderen dat jouw meningen in zo'n situatie ook heel snel strafbaar zullen worden. Het verschil tussen jou en mij is dat ik in zo'n geval voor jouw rechten op zou komen.
vrijheid heeft ook grenzen. als je anderen ermee in hun vrijheid beperkt, houdt het op. dat snap je geloof ik niet.
pi_132003270
quote:

gezeur ieder jaar
tuurlijk mag het, maar misschien moeten we het niet willen doen zo.

[/quote]zodra er duizenden negers op de dam 'Zwarte piet, ik ben hem niet' staat te schreeuwen wil ik het er nog wel over hebben maar we moeten geen hele volksfeesten aan gaan passen omdat een stel randfiguren (meerendeel blank) zogenaamd gekwetst is nadat ze blackface in Amerika hebben zitten googelen :')
[quote]
is een kwestie van tijd, misschien duurt het nog een paar jaar, misschien tientallen jaren, maar uiteindelijk gaat zwarte piet in zn huidige vorm verdwijnen.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:35:48 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003275
maar wie wordt er hier nu in zijn vrijheid beperkt?

Zwarte Piet?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:37:48 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132003345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ben jij zo iemand die vrijheid om te kwetsen belangrijker vindt dan de nederlandse grondwet? blijf met je poten van onze grondwet af.
Jij snapt niet zo goed wat voor functie de grondwet heeft zo te zien.

quote:
[..]

is een volksfeest een kunstzinnig commentaar op de werkelijkheid?
voor je antwoord, bedenk dan even dat we het hebben over een blanke sint met zn domme zwarte hulpjes.
Nee. Dit volksfeest is een historisch groeisel op basis van wat 2 eeuwen geleden de norm was.
Zolang ik zie dat een overweldigende meerderheid 0,0 racistische intenties vastplakken aan dit feest zie ik niet hoe dit een maatschappelijk probleem zou zijn. Sterker nog, ik zie het als kans.

quote:
[..]

artikel 1 uit de nederlandse grondwet:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." ik zie niets over bedrijven en overheid staan, waar haal je het vandaan... de grondwet gaat niet over het gewenste gedrag van de overheid, maar over de basisregels in nederland.
Nogmaals. Je snapt niet wat de functie is van de grondwet. Het is een document met regels waar de OVERHEID zich aan moet houden. Niet burgers.

quote:
[..]

vrijheid heeft ook grenzen. als je anderen ermee in hun vrijheid beperkt, houdt het op. dat snap je geloof ik niet.
Hoe perkt dit mensen hun vrijheid in?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132003353
quote:

gezeur ieder jaar
Mogen Regenboogpieten en een Zwarte Sinterklaas ook, zonder gezeur.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:38:14 #285
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132003365
quote:
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:39:10 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132003396
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

is een kwestie van tijd, misschien duurt het nog een paar jaar, misschien tientallen jaren, maar uiteindelijk gaat zwarte piet in zn huidige vorm verdwijnen.
Vanwaar dan jouw ziekelijke behoefte om zwarte piet te verbieden? Als het toch allemaal "goed" gaat komen in de toekomst?
pi_132003400
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:

Zwarte Piet?
de donkere mens, die zich hierdoor gekwetst voelt. je zou het een soort pesten kunnen noemen, en dat beinvloed je vrijheid en geluk.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:39:53 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003425
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mogen Regenboogpieten en een Zwarte Sinterklaas ook, zonder gezeur.
gewoon doen als er animo voor is

de klagers staan vrij om er niet aan mee te doen of zelfs een zwarte sint met witte pieten in te zetten ... raar dat het niet gebeurt
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:40:38 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de donkere mens, die zich hierdoor gekwetst voelt. je zou het een soort pesten kunnen noemen, en dat beinvloed je vrijheid en geluk.
de donkere mens doet gezellig mee met sinterklaas
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:40:50 #290
37295 Luigi
mario pls
pi_132003460
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:35 schreef sp3c het volgende:

Zwarte Piet?
Agree to disagree is een zeldzaam iets in Nederland. Het is niet voldoende om je afkeer jegens iets te laten blijken, nee, we willen zelfs met graagte erg veel moeite doen een verbod te bewerkstelligen. Een ander een lolletje te ontnemen. Wat je niet aanstaat, moet uiteraard verboden worden!
  Trouwste user 2022 woensdag 9 oktober 2013 @ 13:41:46 #291
7889 tong80
Spleenheup
pi_132003489
Neger wil negerinnen afschaffen.

Zonder suiker slikken ze alles.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:42:41 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132003525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

de donkere mens doet gezellig mee met sinterklaas
Je snapt het niet, sp3c. Jij wordt onderdrukt en het wordt tijd dat die blanke duivels daar eens voor gaan boeten.

Groetjes,
Een blanke duivel.
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:42:58 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_132003532
quote:
15s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

Agree to disagree is een zeldzaam iets in Nederland. Het is niet voldoende om je afkeer jegens iets te laten blijken, nee, we willen zelfs met graagte erg veel moeite doen een verbod te bewerkstelligen. Een ander een lolletje te ontnemen. Wat je niet aanstaat, moet uiteraard verboden worden!
Daar lijkt het verdraaid veel op.
Hoop dat A'dam niet zwicht voor deze 'kunstenaar' en andere jankers.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:43:17 #294
37295 Luigi
mario pls
pi_132003547
In Werkendam is het vieren van het duivelse Halloween feest verboden, onder druk van de SGP. Zo'n maatschappij ga je dus naar toe. Dat niks meer kan omdat je altijd wel op iemands tenen staat.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 13:43:50 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_132003568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar lijkt het verdraaid veel op.
Hoop dat A'dam niet zwicht voor deze 'kunstenaar' en andere jankers.
kans is enorm aanwezig met deze schijtburgermeester. Bier drinken mag niet, muziek mag niet, sinterklaas mag ook niet.

Iedereen die PVDA stemt in Amsterdam is wat mij betreft echt vogelvrij verklaard :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:43:58 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003570
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je snapt het niet, sp3c. Jij wordt onderdrukt en het wordt tijd dat die blanke duivels daar eens voor gaan boeten.

Groetjes,
Een blanke duivel.
kutleven heb ik -O-

heb je niet nog ergens een tuintje wat ik aan kan schoffelen want ik raak helemaal in de war zo
pi_132003598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

kutleven heb ik -O-

heb je niet nog ergens een tuintje wat ik aan kan schoffelen want ik raak helemaal in de war zo
Steek gewoon wat rotjes af. Mag je zo naar de plantsoenendienst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2013 13:45:18 ]
pi_132003623
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij snapt niet zo goed wat voor functie de grondwet heeft zo te zien.

[..]
jij niet.
quote:
Nee. Dit volksfeest is een historisch groeisel op basis van wat 2 eeuwen geleden de norm was.
Zolang ik zie dat een overweldigende meerderheid 0,0 racistische intenties vastplakken aan dit feest zie ik niet hoe dit een maatschappelijk probleem zou zijn. Sterker nog, ik zie het als kans.

[..]
als je racisme en slavernij wilt onderwijzen, kan je ook wel een goed boekje erover vinden in de boekenwinkel. heb je echt geen semi-rasictisch volksfeest voor nodig.
quote:
Nogmaals. Je snapt niet wat de functie is van de grondwet. Het is een document met regels waar de OVERHEID zich aan moet houden. Niet burgers.
nee, dat is maar een deel. het legt ook de rechten en vrijheden van burgers vast. fijn dat we jouw misverstand even kunnen rechtzetten, voordat je nog meer rare dingen gaat beweren.

quote:
Hoe perkt dit mensen hun vrijheid in?
discriminatie en racisme beperkt vrijheid. wat moet ik daaraan uitleggen? als ik tegen iemand kankerneger roep, beperkt dat dan zijn vrijheid? niet in de zin dat ik hem opsluit, nee, maar de rest begrijp je zelf toch ook wel?
  Moderator woensdag 9 oktober 2013 @ 13:46:12 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_132003632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Steek gewoon wat rotjes af. Mag je zo naar de plantsoenendienst.
paar keer dronken aangetroffen worden in een Amsterdamse kroeg is voldoende binnenkort :')
pi_132003647
quote:
7s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Vanwaar dan jouw ziekelijke behoefte om zwarte piet te verbieden? Als het toch allemaal "goed" gaat komen in de toekomst?
ik zeg niets over verbieden, ik heb het over veranderen. beter vroeg dan laat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')