quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
Klaag me maar aanquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:48 schreef densmee het volgende:
[..]
je zit in de fase waar kinderen van 8 jaar ook in zitten, en dat is schijt irritant
Bummerquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:16 schreef densmee het volgende:
[..]
nee dat nummer klopte niet
[ afbeelding ]
Hey, die is uit een van mn blogs van gisterquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:16 schreef densmee het volgende:
[..]
nee dat nummer klopte niet
[ afbeelding ]
Gister 1454, vandaag tot nu toe 1270quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:43 schreef densmee het volgende:
Correct misschien ben ik wel een van de twee lezers van je blog
Jij bent krap twee keer zo oud, toch?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:48 schreef densmee het volgende:
[..]
je zit in de fase waar kinderen van 8 jaar ook in zitten, en dat is schijt irritant
mooie scores inderdaadquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Gister 1454, vandaag tot nu toe 1270Ik ben best tevreden daarmee.
Zag toevallig van de week een Cooper S met trekhaak rijden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 15:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wordt de trekhaak links of rechts gemonteerd ?
Ah, trekhaakverwarmingquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:40 schreef blup het volgende:
[..]
Zag toevallig van de week een Cooper S met trekhaak rijden.
Zag er echt niet uit
Auto in kwestie terug gevonden op internet
[ afbeelding ]
wat moet jij bij Burgerhout in Rottertdam?quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:40 schreef blup het volgende:
[..]
Zag toevallig van de week een Cooper S met trekhaak rijden.
Zag er echt niet uit
Auto in kwestie terug gevonden op internet
[ afbeelding ]
Weet ik niet?>quote:Op maandag 7 oktober 2013 07:17 schreef lipje het volgende:
[..]
wat moet jij bij Burgerhout in Rottertdam?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:21 schreef .Neovo. het volgende:
Kon ik dat ook maar zeggen. Mag de komende 3 weken 3x naar de tandarts.
heeft ie geen leuke assistentequote:Op maandag 7 oktober 2013 10:21 schreef .Neovo. het volgende:
Kon ik dat ook maar zeggen. Mag de komende 3 weken 3x naar de tandarts.
Lekker met z'n drieën op een rij.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef lipje het volgende:
sd mag alleen maar aanhaken en afhaken, dus hij was het niet
en Anne ging met de trein naar Nijmegen, dus die heeft hooguit last van de drukte
Ik zei toch dat ze vertraging zou krijgenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:04 schreef lipje het volgende:
sd mag alleen maar aanhaken en afhaken, dus hij was het niet
en Anne ging met de trein naar Nijmegen, dus die heeft hooguit last van de drukte
ook goedemorgenquote:
60 meter Spierings; krijgen ze geen klappers, pleurt de giek er wel vanafquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:57 schreef Alfisti het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ion_Eindhoven__.html
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
KutnstdtwerkEffe lasbaar weghangen
wat moet de vooropening zijn? en wordt dit met tig aan elkaar geplakt of met toverstokjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Niet gehad hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 03:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zei toch dat ze vertraging zou krijgen
Ik gok met MIG/MAG.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:36 schreef densmee het volgende:
[..]
wat moet de vooropening zijn? en wordt dit met tig aan elkaar geplakt of met toverstokjes?
Waarom staat dat niet op de FP ?quote:
ik gok van niet in de petrochemie is vaak starten met tig en sluitlagen lassen met bmbequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik gok met MIG/MAG.
[..]
Waarom staat dat niet op de FP ?
3 - 4 mm, TIG en vullen BmBE iddquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:36 schreef densmee het volgende:
[..]
wat moet de vooropening zijn? en wordt dit met tig aan elkaar geplakt of met toverstokjes?
mooie klusquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
3 - 4 mm, TIG en vullen BmBE idd
Moet in totaal iets van 3 km van die meuk in geloof ik, meeste dikwandig; dit stukkie is 25mm dik en weegt om en nabij de 3 ton. Dit is een van de makkelijke stukken trouwens; deze konden we met de kraan neerleggen, dan steiger eroverheen bouwen, takels eraan, overnemen in de takels, kraan los en dan stellen. Het meeste komt in de fabriek zelf, en moet allemaal doorgetrokken worden, en uiteraard is het allemaal krap, krapper, krapstquote:
Hij ligt ook nog op een vast punt he, er hangt geen 3 ton aanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:58 schreef densmee het volgende:
Hebben jullie gecertificeerde steigerbouwers daar, want 3 ton aan wat aluminium buisjes is wel genoeg
Neh, alu is om op te lopen, hijsen doe je aan ijzahquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:13 schreef densmee het volgende:
Ow ik het leken aluminium trussen, maar dat is wel leuk spelen met wat ketting takels en stroppen
Ik mag toch hopen van niet. Dan zou ik waarschijnlijk liever aluminium gebruiken voor dat doel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, alu is om op te lopen, hijsen doe je aan ijzah
Ik zou wel eens willen weten wat dat UWV-ding op zijn (of haar) kerfstok heeft.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:36 schreef .Neovo. het volgende:
Goeieavond.
UWV-coach bedreigd: voorwaardelijke boete
Ik moest wel even lachen.
Voor de afdeling mierencoïtus: staal is ook goedquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet. Dan zou ik waarschijnlijk liever aluminium gebruiken voor dat doel.
Of je moet staal bedoelen
Waarschijnlijk had ie er net een gesprek met jou op zitten en was daardoor gefrustreerd zodat hij (of zij) de volgende cliënt niet goed kon helpen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten wat dat UWV-ding op zijn (of haar) kerfstok heeft.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had ie er net een gesprek met jou op zitten en was daardoor gefrustreerd zodat hij (of zij) de volgende cliënt niet goed kon helpen.
Het is nu een purple rain.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:20 schreef daNpy het volgende:
Daar missen we niks aan, die purple dream
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had ie er net een gesprek met jou op zitten en was daardoor gefrustreerd zodat hij (of zij) de volgende cliënt niet goed kon helpen.
Whatsup?quote:
Was eigenlijk bezig met er vanaf te komen...quote:
Proficiat!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:37 schreef .Neovo. het volgende:
Bij mij op stage lopen een paar Amerikanen rond. Die zitten vanaf 8 uur al aan de cola.
Oh, en ik ben vandaag 21 geworden.
Jonkie! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:37 schreef .Neovo. het volgende:
Bij mij op stage lopen een paar Amerikanen rond. Die zitten vanaf 8 uur al aan de cola.
Oh, en ik ben vandaag 21 geworden.
Aangefeliciteerd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:37 schreef .Neovo. het volgende:
Bij mij op stage lopen een paar Amerikanen rond. Die zitten vanaf 8 uur al aan de cola.
Oh, en ik ben vandaag 21 geworden.
?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef lipje het volgende:
de benjamin is jariggefeliciteerd meneertje.
http://www.encyclo.nl/begrip/Benjaminquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:33 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
?
Zal wel aan mij liggen dat ik dit niet begrijp
van harte!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:37 schreef .Neovo. het volgende:
Bij mij op stage lopen een paar Amerikanen rond. Die zitten vanaf 8 uur al aan de cola.
Oh, en ik ben vandaag 21 geworden.
wat gaan McKroketten daar aan helpen dan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:31 schreef Paladijn het volgende:
Gefeliciteerd .Neovo.
En Anne: wat vaker mcKroketten eten dus
die rechter is de vetbult, makkiequote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:38 schreef Paladijn het volgende:
Ik bespeur een demonisatie van Mac Donalds bezoekers!!
En SD, zoek de bult
[ afbeelding ]
Maar afgezien daarvan kan ik me voorstellen dat het een behoorlijke opluchting voor Anne is dat het "slechts" een kraakbeentje is.
Je mag mij zelfs wakker maken voor een frikandel speciaal (en kersenvlaai met slagroom)quote:
Kun je dat eten?quote:
dat suikerrandje aan het glas is een vergissing dat moet eigenlijk zand zijnquote:
Deze cocktail heeft geen suikerrandjequote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:09 schreef densmee het volgende:
[..]
dat suikerrandje aan het glas is een vergissing dat moet eigenlijk zand zijn
Egnie!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:19 schreef densmee het volgende:
een echte sex op het strand hoor dat wel te hebben
Ik zat ook aan zo'n reactie te denkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Anne, wakker worden, ik wil neuken!
jij wilt gewoon genaaid wordenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik zat ook aan zo'n reactie te denken
Mits op de juiste wijze: gaarne.quote:
Welk gedeelte van 'mits op de juiste wijze' snap je niet ?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
misschien weten ze bij het UWV wat voor je
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Welk gedeelte van 'mits op de juiste wijze' snap je niet ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]Jij verwacht toch niet dat ik al jouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. bij ga houden, toch ?Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Gister was het behoorlijk rustig toen we huisjes kijken warenquote:
da's een heul eind hiervandaan hoorquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:03 schreef Anne het volgende:
NWS / Zeer gevaarlijke orkaan Phailin (CAT-5) op weg naar India
Misschien wilde ik er wel net naar op vakantie, morgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
da's een heul eind hiervandaan hoor
Nog steeds?quote:
Wordt straks opgehaald om naar Tilburg te gaan stappen, verjaardag van een vriendinnetjequote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:19 schreef Iwanius het volgende:
Avond. Allemaal net het avondmaal achter de kiezen en nu ploffend achter de computer/tv voor wat rust? Ik neem aan dat de meesten vanavond,het is tenslotte zaterdagavond,gaan stappen of wordt toch gewoon thuis blijven en je daar vermaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
Het eerste, want bluesfestival op Texel.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:19 schreef Iwanius het volgende:
Ik neem aan dat de meesten vanavond,het is tenslotte zaterdagavond,gaan stappen of wordt toch gewoon thuis blijven en je daar vermaken?
Als ze het wel doet, wil ze gelijk daarna nog een keer, weet ik zeker. lijkt eng maar als je het eenmaal gedaan hebt valt het allemaal wel mee.quote:
klopt, ziet er enger uit als het is, maar als je zulke shit nooit doet is het wel aardig gek natuurlijkquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Als ze het wel doet, wil ze gelijk daarna nog een keer, weet ik zeker. lijkt eng maar als je het eenmaal gedaan hebt valt het allemaal wel mee.
ik geloof ook niet dat Anne daar naar toe is geweest, want inderdaad is dat meer een bier kermis dan attractiesquote:Op zondag 13 oktober 2013 22:19 schreef daNpy het volgende:
Ah da's hier niet zo ver vandaan. Maar dat daar meer staat dan een oliebollenkraam en de spin is wel verassend
smorregensquote:
Er zijn genoeg mensen die niet begrijpen waarom de aangedreven wielen een stuk harder slijten, en de garage die vind dat best, die kan de 2 overgebleven banden met 4mm+ nog verkopen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:16 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen trok de auto naar rechts als ik het stuur los liet... even gekeken; band rechts voor lek (slap).
Snel terug gereden naar de berging en de pomp gepakt om hem weer op te pompen.
Afgelopen donderdag had ik ze allemaal nog op druk gezet want ze hadden allemaal een beetje een lage spanning.
Was al een tijdje op zoek naar winterbanden dus nu maar iets meer vaart ermee maken.
Wat me echter op valt is dat mensen het voor elkaar krijgen om 2 banden op te rijden en 2 banden niet.... dan wissel je toch gewoon elk seizoen dan slijten ze gelijkmatiger af....
Deze vergelijking gaat natuurlijk niet opquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon het rubber op de versleten as vervangen, dan hoef je maar 2 bandjes per keer te kopen. Dat gewissel gaat eigenlijk nergens over, of je moet graag elke keer 500¤ uit willen geven.
nee, tuurlijk slijten ze, maar ik geef liever 250¤ uit per keer als het dubbele.quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:28 schreef daNpy het volgende:
Als je niet wisselt, moet je de banden die het meest slijten dus vaker vervangen dan de andere 2.
Als je wel wisselt, moet je ze op een gegeven moment alle 4 vervangen.
Uiteindelijk moet je ze hoe dan ook alle 4 vervangen, dus bespaar je eigenlijk helemaal niks.
Dat zegt ie toch ook?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:28 schreef daNpy het volgende:
Als je niet wisselt, moet je de banden die het meest slijten dus vaker vervangen dan de andere 2.
Als je wel wisselt, moet je ze op een gegeven moment alle 4 vervangen.
Uiteindelijk moet je ze hoe dan ook alle 4 vervangen, dus bespaar je eigenlijk helemaal niks.
Dat slaat natuurlijk kut op dirk. Zoals je zelf al zegt ben je uiteindelijk hetzelfde bedrag kwijt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:06 schreef daNpy het volgende:
Ja dan sta je dus ook veel vaker bij de bandenboer
Ik heb liever 4 dezelfde banden, merk, type, leeftijd etc. Maarja ik ben idd iemand die wél geld uitgeeft aan auto's itt het gros van NL.
Er is verschil tussen 165/65/13 en 235/35/18 bijvoorbeeld, meer verschil in prijs dat je denkt lol.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef Paladijn het volgende:
500 euro voor 4 banden? Zijn ze van goud gemaakt?
Ik haal ze doorgaans voor 300-400 euro incl. montage - van degelijke merken, dus niet chinees driftrubber.
geen probleem de brug gaat recht omhoogquote:
Als er een pak sneeuw op ligt?quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:32 schreef 2cv het volgende:
Ik vraag mij af hoe leuk het hefsysteem dat vindt. Normaal gesproken is een brug (vrijwel) in evenwicht waardoor het zo min mogelijk energie kost om de brug omhoog te krijgen. Nu moet dat systeem even een ton extra tillen, waar het wellicht niet op berekend is.
Die maatjes zijn idd onder de 100 euro. Maar voor een set fatsoenlijke 17" banden ben je zo 125/stuk kwijtquote:Op maandag 14 oktober 2013 18:41 schreef Paladijn het volgende:
500 euro voor 4 banden? Zijn ze van goud gemaakt?
Ik haal ze doorgaans voor 300-400 euro incl. montage - van degelijke merken, dus niet chinees driftrubber.
Ik denk dat die ene ton precentueel gezien niet veel doet op het totaal gewicht wat de machine moet tillenquote:Op maandag 14 oktober 2013 21:32 schreef 2cv het volgende:
Ik vraag mij af hoe leuk het hefsysteem dat vindt. Normaal gesproken is een brug (vrijwel) in evenwicht waardoor het zo min mogelijk energie kost om de brug omhoog te krijgen. Nu moet dat systeem even een ton extra tillen, waar het wellicht niet op berekend is.
Lees eens beter ?quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat die ene ton precentueel gezien niet veel doet op het totaal gewicht wat de machine moet tillen
Dat zit echt wel binnen de marge zo'n autootje.quote:
Heb ooit van een liftmonteur gehoord dat het contragewicht van een personenlift soms zwaarder is als de kooi zelf. Oftewel, als de kabel zou breken van de motor gaat de lift omhoog.quote:Op maandag 14 oktober 2013 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat die ene ton precentueel gezien niet veel doet op het totaal gewicht wat de machine moet tillen
Klopt, maar ik meende uit jouw post op te maken dat jij er van uit ging dat de brug niet in balans is en alleen op de kracht van de motoren omhoog gaat.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat zit echt wel binnen de marge zo'n autootje.
Wat blup ook al zei; hij moet ook een natte of besneeuwde brug kunnen tillen
Weet je dat zeker ? Want dan moet je, afhankelijk van de belading, de kooi de ene keer met de motor omhoog brengen en de andere keer naar beneden. En dat komt zo onlogisch over.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:14 schreef blup het volgende:
[..]
Heb ooit van een liftmonteur gehoord dat het contragewicht van een personenlift soms zwaarder is als de kooi zelf. Oftewel, als de kabel zou breken van de motor gaat de lift omhoog.
jaja, en als de lift naar beneden moet hebben ze een speciale duwkabel; denk eens na manquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:14 schreef blup het volgende:
[..]
Heb ooit van een liftmonteur gehoord dat het contragewicht van een personenlift soms zwaarder is als de kooi zelf. Oftewel, als de kabel zou breken van de motor gaat de lift omhoog.
je praat hetzelfde als de pittiggekapselde huismoeders op mn fbquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:27 schreef Iwanius het volgende:
En ik zeg: Goedemiddag.
Iedereen aan de middaghap?
Morgen en overmorgen werkenquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:37 schreef Anne het volgende:
Eindelijk de persoon gesproken die ik vorige week maandag al gesproken moest hebben ivm werk.
Deze week proberen om 12 uurtjes te gaan werken.
Als dat goed gaat, word ik in ieder geval voor die 12 uur beter gemeld.
waarom heb je die op fb?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je praat hetzelfde als de pittiggekapselde huismoeders op mn fb
waarom heb je die op fbquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb ondertussen een leeftijd bereikt dat dat oud klasgenotes zijn
Waar ik van weet die geworpen hebben ook inderdaadquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Anne het volgende:
Bij mij hebben de mama's nog allemaal lang haar.
Wees blij dat je baas niet op FOK! zit en weet wie je bent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:45 schreef .Neovo. het volgende:
Ik kwam er net achter dat mijn collega ook op FOK! zit..
Aangezien hij een topic aan het voorlezen was die mij wel bekend voorkwam. Was niet deze iig.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Wees blij dat je baas niet op FOK! zit en weet wie je bent.
Toen ik FOK!ker van de week (?) was, kreeg ik taart op mijn werk![]()
.
Werkt wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Alex heeft zoveel mensen op FB. Allemaal reclame en naamsbekendheid ey!
mijn oud klasgenotes hadden destijds al kort haar. maar dat was dan ook een logistieke opleidingquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Anne het volgende:
Bij mij hebben de mama's nog allemaal lang haar.
whut? dat is wel heel erg, Tor installeren dan maar ?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..].
Op 't werk ga ik altijd met mijn mobiele internetverbinding naar FOK.nl (en andere websites) toe. Hier wordt alles op het netwerk bijgehouden wat je doet. Toen ik even een uurtje radio streamde kreeg ik een boos mailtje of ik daar even mee wou stoppen..
Hoe 't precies zit weet ik niet, maar een zelfde motor kan een kooi omhoogtrekken maar ook de kooi naar beneden trekken. Looptie gewoon helemaal rond.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jaja, en als de lift naar beneden moet hebben ze een speciale duwkabel; denk eens na man![]()
Het contragewicht hélpt, de rest werkt gewoon met een lier en zwaartekracht.
Tevens is een lift geen brug
quote:Tractieliften[bewerken]
Bij tractieliften hangen de kooi en het tegengewicht aan hijskabels die lopen door groeven van de tractieschijf. Het tegengewicht is zwaarder dan de liftkooi (naar gelang de balancering 40 of 50% van het hefvermogen) waardoor minder energie nodig is om de lift aan te drijven. Wrijving tussen de hijskabels en de groeven van de tractieschijf zorgt ervoor dat de kooi omhoog of omlaag wordt bewogen. Zodra het tegengewicht of de kooi in schachtput op zijn buffers terecht komt valt de druk op de hijskabels weg en begint de machine te slippen. De buffers waarborgen dus de vrije ruimtes boven en onder de liftkooi en zorgen ervoor dat de lift nooit ver voorbij zijn bovenste of onderste stopplaats kan lopen. Voor monteurs en passagiers zijn dit dus veilige liften.
Bij het berekenen van de tractieschijf wordt rekening gehouden met verschillende bedrijfstoestanden. De tractieschijf moet zodanig worden berekend dat de wrijving tussen de kabels en de schijf zo hoog is dat in de meest ongunstige situatie geen kabelslip optreedt en de wrijving mag ook weer niet zo hoog gekozen worden dat de kooi of het tegengewicht omhoog worden getrokken als één van beiden op de buffers loopt. Bij deze berekening wordt rekening gehouden met de omvattingshoek van de kabels over de tractieschijf, de wrijving tussen de kabel en de tractieschijf en de vorm van de groef.
Om de tractieschijf te laten draaien wordt gebruikgemaakt van een elektromotor. De elektromotor drijft een wormas aan die op zijn beurt een wormwiel aandrijft die op dezelfde as zit als de tractieschijf. Door te variëren met het aantal polen van de elektromotor, de wormas, het wormwiel en de diameter van de tractieschijf wordt de snelheid van de lift bepaald. De wormas is uitgevoerd met een mechanische rem die de machine tot stilstand brengt en in stilstand houdt wanneer de elektromotor niet draait. De komst van de frequentieregelaar heeft het mogelijk gemaakt de wormoverbrenging achterwege te laten. Dit principe wordt de laatste jaren toegepast bij de zogenoemde machinekamerloze liften. Bij dit type liften hangt de liftmachine in de schacht en is de opbouw voor de machinekamer boven op de schacht niet meer noodzakelijk.
Wanneer de liftkooi direct over de tractieschijf aan het tegengewicht bevestigd is, spreekt men van een 1:1 ophanging. Wanneer de kabels zijn vastgemaakt aan de constructie van het gebouw en over leidschijven over de kooi, de tractieschijf en het tegengewicht lopen, spreekt men van een 1:2 ophanging. Wanneer de kabel 2 centimeter over de tractieschijf verplaatst, gaat de kooi 1 centimeter omhoog of omlaag. De krachten in de kabels worden bij deze manier van ophangen gehalveerd.
De laatste ontwikkeling bij tractieliften is de vervanging van hijskabels door hijsbanden. Deze hijsbanden bestaan uit dunnere staalkabels in een platte band, zodat er tractieschijven met een kleinere diameter kunnen worden gebruikt.
quote:In de NEN EN 81-1 van 1999 wordt bepaald dat de kooi ook tegen "omhoog vallen" (door het contragewicht) moet worden beveiligd. Dit kan gebeuren door een vanginstallatie die ook in opwaartse richting werkt of een vang op het tegengewicht. Er zijn nog meer mogelijkheden om de kooi tegen opwaarts vallen te beschermen.
Jij woont dan ook niet in een boerendorp in noord-west Fryslanquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Anne het volgende:
Bij mij hebben de mama's nog allemaal lang haar.
Terecht... vreet bandbreedte wat niet meer voor werkzaamheden gebruikt kan wordenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
whut? dat is wel heel erg, Tor installeren dan maar ?
Wat een hommo's!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:48 schreef Paladijn het volgende:
En nog maar wat Leeuwarder spams!
FOK!toen: De dood van Mata Hari
Ik denk niet dat ze dat waarderen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
whut? dat is wel heel erg, Tor installeren dan maar ?
correct met RVS 316 toevoeg en getigtquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:16 schreef 2cv het volgende:
Ah, op zo'n fiets ! Daar zouden ze auto's van moeten bouwen
Maar heb je dat RVS nou aan het Cortenstaal vast gelast ?
je moet officieel met een overgangselectrode lassen een 309 maar als er niet heel veel kracht op komt kun je het met 316 of met gewoon staaldraad aan elkaar lassenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:18 schreef 2cv het volgende:
Is dat een officiële methode ? Op school heb ik geleerd dat je ferrostaal wel een RVS kon lassen, maar dat was zo ingewikkeld dat daar verder geen uitleg over kwam.
Ja dat wel, maar hij zit er nu al een week in ofzo... daarom toch morgen maar ff kijken wat een propje of plutje kost.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:50 schreef densmee het volgende:
is kut als die spijker eruit schiet tijdens rijden, dan is je band wel heel snel leeg
prop is een tientje meestalquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar hij zit er nu al een week in ofzo... daarom toch morgen maar ff kijken wat een propje of plutje kost.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:22 schreef 2cv het volgende:
Ik zie jou eerder bomen aan elkaar lassen dan stukken metaal.
Dat is een hele slechte lasser geweest jaquote:
Contragewicht net als bij bruggen en portaalkranenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:47 schreef densmee het volgende:
ik zoek eigenlijk nog iets om de deksel mee te openen, maar ik ben bang dat gasveren niet tegen de hitte kunnen
Ik heb niks geblokkeerd voor mijn users, ik heb alleen duidelijk gemaakt dat ze er fair mee om moeten gaan, WAN lijn heeft het nooit moeilijk gehad (klopt nu af)quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Terecht... vreet bandbreedte wat niet meer voor werkzaamheden gebruikt kan worden
1 stream valt mee, maar zodra een stream over de dam is volgen er meer :x
Sowieso mogen er geen grote bestanden gedownload worden. Aangezien de netwerken van de verschillende vestigingen met elkaar verbonden zijn kan dat best een vertraging opleveren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:42 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Terecht... vreet bandbreedte wat niet meer voor werkzaamheden gebruikt kan worden
1 stream valt mee, maar zodra een stream over de dam is volgen er meer :x
Volgens mij is het een fotoshop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:46 schreef 2cv het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waar dat beest z'n snuit laat als hij die laskap op zet.
Nice, hetzelfde bij ons, hier staat alles van de infra en de andere sites komen binnen met DMVPN (juniper), is dat ook bij jullie?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:17 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Sowieso mogen er geen grote bestanden gedownload worden. Aangezien de netwerken van de verschillende vestigingen met elkaar verbonden zijn kan dat best een vertraging opleveren.
Voor grote downloads gebruiken we een aparte dsl lijn.
Geen idee, ik loop hier nog niet zo lang rond.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nice, hetzelfde bij ons, hier staat alles van de infra en de andere sites komen binnen met DMVPN (juniper), is dat ook bij jullie?
bij ons komt alles binnen met jupilerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nice, hetzelfde bij ons, hier staat alles van de infra en de andere sites komen binnen met DMVPN (juniper), is dat ook bij jullie?
Zaagstof icm met hars.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:17 schreef Barcaconia het volgende:
Welk toevoermateriaal gebruik je eigenlijk om bomen te lassen?
Idd, tijd om over te schakelen op jupiler.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:18 schreef Anne het volgende:
Willen jullie het niet over Juniper hebben?
Ik ben klaar met werken.
Brandt goed dat spul, als je daarmee last krijg je denk ik een soortgelijke foto als eerder gepost.quote:
Koud lassen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Brandt goed dat spul, als je daarmee last krijg je denk ik een soortgelijke foto als eerder gepost.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:17 schreef Barcaconia het volgende:
Welk toevoermateriaal gebruik je eigenlijk om bomen te lassen?
Nice!quote:
Bij ons oude kantoor was het de voornaamste reden van vertragingen in het netwerkverkeerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:40 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik heb niks geblokkeerd voor mijn users, ik heb alleen duidelijk gemaakt dat ze er fair mee om moeten gaan, WAN lijn heeft het nooit moeilijk gehad (klopt nu af)
Wat?quote:
Echt ?quote:
Schijnheilig krengquote:
goede morgen deze morgenquote:
Over 2 weken ondernemingsplan presenteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Hartelijk woensdag!morgen even bij bzf langs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |