Maar de aanhangers van Assad slikken dat niet? Wat raar.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:49 schreef Baklava95 het volgende:
Ik probeer jullie al twee weken wijs te maken, dat de enige reden waarom er geen goede alternatief voor Assad is, omdat wij de Syrische oppositie niet hadden geholpen.
http://www.hurriyetdailyn(...)=55776&NewsCatID=341quote:F-16 jets sent to border as Syrian planes approached Turkish airspace: Army
ANKARA
Turkey sent four F-16 fighter jets to the border as Syrian aircraft approached Turkish airspace on Oct. 5, Turkish armed forced have said.
Two F-16 fighter jets scrambled from Diyarbakır airbase for patrolling, then headed to the region as Syrian planes approached the border, said the statement yesterday.
One Syrian SU-24 plane approached the Öncüpınar/Kilis border region, and then moved away only 5.6 sea miles from the Turkish border, the army said yesterday, adding that the Syrian SU-24 plane approached to Cilvegözü/Hatay border region, and moved back 8.6 sea miles from the Turkish border.
Turkish warplanes headed to the region as a Syrian SU-24 plane approached the southern border of Öncüpınar/Kilis, which then moved away only 10 sea miles from the Turkish border, said the statement.
Two other F-16 warplanes scrambled from İncirlik airbase for routine patrolling duty, headed for the border as Syrian MI-17 helicopter approached the border of southern Karbeyaz/Hatay, but the Syrian air vehicle moved away 4 sea miles from the Turkish border, said the statement.
October/06/2013
Wat zijn die bronnen daarvoor? Ik lees nu ook iets wat ermee te maken heeft denk ik maar er worden twitteraccounts als bron aangehaald..quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
"Islamitische" Staat in Irak en Syria (ISIS) eist verantwoordelijkheid op voor de aanslag vorige week in Iraaks-Koerdistan, Erbil. Een "martelaarsoperatie" en Barzani krijgt er ook nog van langs als "afvallig ongelovige".
http://justpaste.it/da5z
Mensen die helemaal willen lezen moet em maar ff door een vertaalmachine gooien. In ieder geval is de strijd in Syrie tussen Koerden en al-Qaida dus ook direct naar Noord-Irak gebracht met die aanslag en verantwoordelijkheid die men opeist.
Over het dikgedrukte deel; had toentertijd al gezegd dat ik niet zo gauw alles wou geloven gezien veel artikelen opeens pro Koerdisch leken te zijn, ook qua verliezen in gevechten e.d.quote:ERBIL – Observers and experts say there is little doubt that Sunday’s attack on the headquarters of the Kurdish Asayish intelligence services in the Kurdistan capital of Erbil was the work of al-Qaeda.
But they do not believe it was the same al-Qaeda Kurdish Battalions that were behind another deadly assault on the Asayish building in 2007. The Kurdish Battalions have reportedly been incorporated into the larger Islamic State of Iraq and Levant (ISIS).
Aymenn Jawad Al-Tamimi, a research fellow at the Middle East Forum, also does not believe that the Kurdish Islamist Ansar al-Islam, created in 2003, played a role.
“Personally I am not convinced it is Ansar al-Islam. That group has changed a lot since pre-2003. They are operating in the Mosul countryside and parts of Anbar but haven't expressed an interest in attacking the Kurdish government,” he said.
A well-resourced Jihadi Twitter account, @said_alshami, who is allegedly a fighter in Syria, tweeted that, “Ansar al-Islam is distant and doesn't have operations in Kurdistan, but ISIS had battalions nurtured in Kurdistan and had two issuances from them.”
Another Twitter account holder (@sh3lan2008) who describes himself as a "soldier in the Islamic State: Iraq" said that the attack was planned by the ISIS and carried out within two hours.
When asked if the attack was a response to Kurdistan Region President Massoud Barzani’s threat to support Syrian Kurds against al Qaida, @sh3lan2008 said: “Yes, our brothers in ash-Sham (Syria) have suffered from the support of the mercenaries in Erbil.”
Last August Barzani vowed to defend Syrian Kurds if reports were confirmed that Kurdish civilians were being attacked by “terrorist groups and groups affiliated by Al Qaida.”
Al-Qaida leaders have in the past been critical of secular Kurdish nationalist groups, such as those ruling the Kurdistan Region in northern Iraq.
The Supreme Kurdish Council, a council that unites most Kurdish political parties in Syria, condemned the attack and called on all Kurds to resist, calling on all “sons of Kurdistan to come together and unite in the face of attacks.”
Ceng Sagnic, senior intelligence analyst based in Israel, said he believes that Ansar al-Islam operatives cannot carry out such big attacks without the support of al-Qaeda in Iraq.
The ISIS has not officially claimed responsibility for the Erbil attack.
- See more at: http://rudaw.net/english/(...)9M0BUb.Temk9aZf.dpuf
http://www.kurdpress.com/(...)%09%09%09%09%09%09No document found over Kurds’ massacre in Syria: spokesman%0A%09%09%09%09%09%09%09quote:No document found over Kurds’ massacre in Syria: spokesman
The research team sent to Syria Kurdish regions to investigate the mass killing of Kurds by Islamist extremist groups, found no document about such a massacre, Omid Sabah the Spokesman to Kurdistan Region President Massoud Barzani said.
The delegation interviewed 400 persons during its 5-day stay in the region and delivered its research in the regions but stated the team was not allowed to enter Amuda city to investigate the reason of shoots against demonstrations and killing of a large number.
Sabah underlined the team failed to find any documents which prove mass killings against Kurds in the country’s Kurdish regions.
Kan de Peshmerga ook weer aan de bak (niet dat ze niets te doen hadden met het helpen van hun buren in Syrië). Ze zullen wel proberen Koerdische gebieden volledig te isoleren van de burgeroorlog, dat is de beste oplossing.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
"Islamitische" Staat in Irak en Syria (ISIS) eist verantwoordelijkheid op voor de aanslag vorige week in Iraaks-Koerdistan, Erbil. Een "martelaarsoperatie" en Barzani krijgt er ook nog van langs als "afvallig ongelovige".
Mensen die helemaal willen lezen moet em maar ff door een vertaalmachine gooien. In ieder geval is de strijd in Syrie tussen Koerden en al-Qaida dus ook direct naar Noord-Irak gebracht met die aanslag en verantwoordelijkheid die men opeist.
De exacte bron weet ik niet, hoewel dit (weet niet of je hebt vertaald) wel erg veel op standaard press-releases lijkt van ISIS. In bewoordingen, argumentatie, Korancitaten en ook afsluiting/signering.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:55 schreef expans het volgende:
Wat zijn die bronnen daarvoor? Ik lees nu ook iets wat ermee te maken heeft denk ik maar er worden twitteraccounts als bron aangehaald..
Nu heeft Noord-Irak en de Koerdische regio al langer te maken (hoewel sporadisch) met aanslagen vanuit Arabisch Irak overgekomen militanten. Niet de eerste keer. Het is al moeilijk zat die neanderthalers buiten de deur te houden omdat bepaalde gebieden gewoon ook gemengd zijn qua bevolking (Arabisch-Koerdisch) en je ook nog weleens migratie hebt van Arabieren uit Arabisch Irak, of eerder gevluchtte Christenen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:03 schreef UpsideDown het volgende:
Kan de Peshmerga ook weer aan de bak (niet dat ze niets te doen hadden met het helpen van hun buren in Syrië). Ze zullen wel proberen Koerdische gebieden volledig te isoleren van de burgeroorlog, dat is de beste oplossing.
Ik dacht is een muziekbandje ofzoquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:27 schreef Peunage het volgende:
Lol weer wat geleerd. Voor de Arabisch sprekenden onder ons.
Ik las de afgelopen paar dagen wat over 'Daa3ish'. Ik dacht dat het 1 of andere nieuwe groepering was. Maar Daa3ish = ISIS
Dawlat
Al3iraaq
Walshaam
Ik zal er eens naar kijken, thanks.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:12 schreef Aloulou het volgende:
ISIS wordt beschuldigd (ook door andere Islamistische fracties) hun oog nu te hebben laten vallen op heel Noord-Syrie en vooral de toegang naar Turkije en Irak. Zodat zij macht houden over in en-uitvoer en ook makkelijk zichzelf vanuit Syrisch-Iraakse grens kunnen bevoorraden. Deze kritiek komt ook van andere Islamistische groepen die het met deze strategie oneens zijn omdat het betekent dat ISIS alle groepen die in de weg liggen met geweld moet verdrijven, vandaar de clashes die toenemen tussen verschillende rebellengroepen.
quote:VS en Rusland willen vredesconferentie Syrië
De Verenigde Staten en Rusland gaan de Verenigde Naties (VN) oproepen een vredesconferentie voor Syrië te organiseren.
Die zou moeten plaatsvinden in de tweede week van november, stelde de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry maandag, na gesprekken met zijn Russische evenknie Sergei Lavrov.
''We gaan erop aandringen dat zo snel mogelijk een datum wordt gekozen'', zei Kerry op een gezamenlijke persconferentie met Lavrov.
De bewindslieden toonden zich daar opvallend eensgezind: ''We zijn het er opnieuw over eens dat er geen militaire oplossing is'', benadrukte de Amerikaan. Volgens Kerry is het niet in het belang van Rusland of de VS als extremisten terrein winnen in Syrië.
Kerry omschreef zijn gesprek met Lavrov als ''een van de constructiefste die we ooit hebben gehad''. De ministers spraken elkaar op Bali, waar een economische topconferentie wordt gehouden voor landen rond de Stille Oceaan.
Bron: nu.nl
Vandaag is de deadline van ISIS naar Erdogan.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:36 schreef expans het volgende:
[..]
Ik zal er eens naar kijken, thanks.
Turkije is ook bedreigd omdat ze de grenzen hadden afgesloten.
Ik hoop dat de FSA van Assad winnen en dat ze daarmee met Turkse en Koerdische steunen gaan stijden tegen ISIS, en ze vernietigen die schijnmoslims.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:41 schreef Aloulou het volgende:
Als Assad slim is vecht die grote gevechten met het FSA uit en laat ISIS zoveel mogelijk in leven. ISIS zijn zijn vijanden niet direct omdat die lui juist de nachtmerrie verwezenlijken van Syriers in gebieden waar zij de boel regeren: Assad inruilen voor neanderthalers die een (nog erger) Talibandictatuur willen afdwingen.
Hoe sneller de gematigdere fracties onder de rebellen het onderspit delven tegenover ISIS hoe beter dit Assad in de kaart speelt. De beste manier is dan vooral de grote vechten aangaan in gebieden waar het FSA zit en de gebieden waar ISIS zit meer met rust laten. Als FSA van Assad en daarnaast ook nog hier en daar van ISIS met veel druk heeft te maken is het voor hen onmogelijk de bovenhand te krijgen in de strijd. En daar is Assad bij gebaadt, zoveel mogelijk extremen (voor religieuze) aanwakkeren zodat hij zelf als enige alternatief overblijft waarbij in ieder geval geen religieus extremisme de boel overneemt.
Aloulou vertaal astublieft die arabische tekst.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:49 schreef Aloulou het volgende:
Na de standaardopening die die lui hanteren "in antwoord op de dreigingen van crimineel en de afvallig Barzani die aangaf bereid te zijn zijn mannen met de Safawidische regering (Iran-sjitische) en bescherming van de "ontkenners uit Bagdad" (rafidha/sjietein) tegen de "mujahedin" te laten strijden..." bla bla bla. "En PKK die de "mujahedin" bevechten".quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:06 schreef Baklava95 het volgende:
Aloulou vertaal astublieft die arabische tekst.
deadline? dat heb ik gemist danquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:46 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Vandaag is de deadline van ISIS naar Erdogan.
Als Erdogan nu niet de grenzen opent komen er zelfmoordaanslagen in Istanboel en Ankara.
Niemand die "commentaar" heeft op dit artikel?quote:
Kijk voor de laatste keer Aloulou, ik huich alleen maar de vernietiging van graven toe, omdat de mensen soms die graven aanbidden(i.p.v. Allah). Ik juich niet toe als die wahabis aanslagen plegen inquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Na de standaardopening die die lui hanteren "in antwoord op de dreigingen van crimineel en de afvallig Barzani die aangaf bereid te zijn zijn mannen met de Safawidische regering (Iran-sjitische) en bescherming van de "ontkenners uit Bagdad" (rafidha/sjietein) tegen de "mujahedin" te laten strijden..." bla bla bla. "En PKK die de "mujahedin" bevechten".
Ik zei het je al eerder, de lui die jij toejuicht als ze graven leeghalen vernietigen heel je land als je ze de vrije hand geeft. Dit zijn "duaat al-mawt" zoals we ze in het Arabisch noemen: "verkondigers/evangelisten van de dood", zij zijn nooit en te nimmer in staat een land goed op te bouwen en voorbeeld van beschaving te zijn, letterlijk overal waar ze komen laten ze vernietiging achter, ellende, armoede en grote sporen van maatschappelijke ontwrichting. Opbouwen kunnen ze niet, afbreken echter heel erg goed. Zie Mali, Afghanistan, Somalie, maar ook Tsjetsjenie niet lang geleden bijv. En overal hebben ze gemeen dat de "graven het moeten ontgelden"Altijd hetzelfde liedje, altijd dezelfde cirkel van geweld en zelfmoordaanslagen. En onschuldigen sterven en grote maatschappelijke ontwrichting
Kijk dat ISIS in oorlog is met Noord-Irak is logisch en niet raar. Grote verschil is dat normaal denkenden zoals Barzani niet in ISIS gebieden zelfmoordaanslagen gaan plegen op publieke plaatsen waar tientallen normale mensen omkomen, ISIS doet niet anders en geilt daarop.
Als ze oorlog hebben kunnen ze dat op een slagveld uitvechten. Maar goed, die al-qaida lui worden sowieso warm van aanslagen op zoveel mogelijk burgers op markten en allerlei publieke plaatsen. Niets nieuws.
Jij snapt het niet volgens mij, deze enige weg die deze lui kennen is die van grote aanslagen op publieke plaatsen en burgers. Tegen sjieten helemaal, die zijn immers allemaal ketterse ongelovigen dus die mag je vrij moorden. Dezelfde lui die graven vernielen in Syrie omdat volgens hun sektarische denkwijze heiligen "aanbeden" worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:26 schreef Baklava95 het volgende:
Kijk voor de laatste keer Aloulou, ik huich alleen maar de vernietiging van graven toe, omdat de mensen soms die graven aanbidden(i.p.v. Allah). Ik juich niet toe als die wahabis aanslagen plegen in
mijn land. Jammer waarom de ISIS gewoon niet dtrijd tegen Assad en de Raafidah in Irak
(maliki en Sadr) in plaats van tegen de Koerden. En met raafidah bedoel ik niet onschuldige sjiieten maar haatbaardayyatollats zoals Sadr, Nasralat Khameini en hun puppet Maliki.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |