Als zijn hypothese klopt is dat dus niet zo, dan heeft het grootste deel van de mensen met obesitas een onderliggend probleem waardoor hun overgewicht dus een gevolg is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:20 schreef Dimens het volgende:
Er is vast een groep mensen die er niets aan kan doen. Maar de meerderheid heeft het gewoon aan zichzelf te danken.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:20 schreef Dimens het volgende:
Er is vast een groep mensen die er niets aan kan doen. Maar de meerderheid heeft het gewoon aan zichzelf te danken.
DIT ja... maar evenzogoed blijft het dus zo dat je met respect met mensen om moet gaan die je niet kent, want je weet nooit welke het om welke reden doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:20 schreef -niemand- het volgende:
de meesten geven gewoon geen fuck om hun gewicht en schranzen er op los.
voor degenen die er niks aan kunnen doen is het natuurlijk gewoon kut.
Een probleem dat net zo goed veroorzaakt kan worden door slecht eten ja. Nog steeds eigen schuld dus.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als zijn hypothese klopt is dat dus niet zo, dan heeft het grootste deel van de mensen met obesitas een onderliggend probleem waardoor hun overgewicht dus een gevolg is.
Dat dus ook inderdaad.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:22 schreef F1978 het volgende:
[..]
[..]
DIT ja... maar evenzogoed blijft het dus zo dat je met respect met mensen om moet gaan die je niet kent, want je weet nooit welke het om welke reden doen.
Zal je vertellen, ben zelf te licht en je zult toch gigantisch moeten vreten +7000call om 1 kilo aan te komenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:23 schreef Klokov het volgende:
Meer kcal dan je onderhoud eten en je komt aan, simple as that.
En die cellen hebben ze verneukt door jaren lang bergen suikers binnen te krijgen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus ook inderdaad.
Maar uit zijn onderzoek blijkt dat heel veel mensen cellen hebben die niet goed werken, inplaats van dat ze dus de energie die ze uit voeding krijgen gebruiken, gaat het zich opslaan als vet.
Met als gevolg dat die grote groep mensen dus naast dat het eten wat ze eten meteen word opgeslagen als vet eigenlijk altijd "uitgehongerd" zijn of iniedergeval dat gevoel hebben.
Moet jij je voorstellen dat je altijd een uitgehongerd gevoel hebt, zou jij dan echt de wilskracht hebben om niet zoveel te eten?
Tja, het is niet een makkelijk iets om te overwinnen dat geef ik toe... en je moet maar net de kracht dan nog hebben om jaren te blijven vechten daartegen, de meesten geven na een aantal jaren toch wel een keer op... want het is gewoon zwaar ja.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus ook inderdaad.
Maar uit zijn onderzoek blijkt dat heel veel mensen cellen hebben die niet goed werken, inplaats van dat ze dus de energie die ze uit voeding krijgen gebruiken, gaat het zich opslaan als vet.
Met als gevolg dat die grote groep mensen dus eigenlijk altijd "uitgehongerd" zijn of iniedergeval dat gevoel hebben.
Moet jij je voorstellen dat je altijd een uitgehongerd gevoel hebt, zou jij dan echt de wilskracht hebben om niet zoveel te eten?
Ik heb het filmpje niet gekeken nee. Adresseert de meneer in het filmpje ook waarom obesitas tegenwoordig zoveel voorkomt? Allemaal inferieure genetica?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat de meerderheid maar gewoon wat roept en niet inhoudelijk het filmpje heeft gekeken,
Ik heb geen problemen met teveel eten. Eet normaliter rond de 3500 kcal per dag maar zou zo 5000 weg kunnen eten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef plintladdertje het volgende:
[..]
Zal je vertellen, ben zelf te licht en je zult toch gigantisch moeten vreten +7000call om 1 kilo aan te komen
Dat is dus de misvatting waar Peter Attia het over heeft, die cellen die niet goed werken is niet een gevolg van obesitas, de obsesitas is een gevolg van die cellen die niet goed werken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:28 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
En die cellen hebben ze verneukt door jaren lang bergen suikers binnen te krijgen.
Kijk het filmpje en je komt er achter, zeker de moeite waard al zeg ik het zelf.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:30 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje niet gekeken nee. Adresseert de meneer in het filmpje ook waarom obesitas tegenwoordig zoveel voorkomt? Allemaal inferieure genetica?
Sorry, maar op het moment echt even geen zin in. Zal het morgen zeker kijken als ik eraan denk, want die ted-filmpjes zijn vaak wel interessante stof. Tot die tijd zal ik mijn ongefundeerde mening spuwen als je het niet erg vindt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk het filmpje en je komt er achter, zeker de moeite waard al zeg ik het zelf.
is idd een goed filmpje ja, ben ik met je eens... best ontroerend ook welquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kijk het filmpje en je komt er achter, zeker de moeite waard al zeg ik het zelf.
Ja dat hebben ze zeker, het onderliggende probleem is een verneukte levensstijl en een zwakke wil.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als zijn hypothese klopt is dat dus niet zo, dan heeft het grootste deel van de mensen met obesitas een onderliggend probleem waardoor hun overgewicht dus een gevolg is.
Ja, ik kan me voorstellen dat hij zich daar ook echt schuldig over voelt en enorm knap van hem dat hij dit durft toe te geven zo.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:35 schreef F1978 het volgende:
[..]
is idd een goed filmpje ja, ben ik met je eens... best ontroerend ook wel
Ah ja. Junkfood wordt populair in een land, mensen gaan veel junkfood eten en krijgen vervolgens obesitas.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat zijn hypothese klopt en ik hoop dat heel veel mensen zich dan enorm schuldig zullen gaan voelen voor hoe ze mensen met obesitas al die tijd hebben behandeld.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:35 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze zeker, het onderliggende probleem is een verneukte levensstijl en een zwakke wil.
Ja eerst over een patient beginnen en vervolgens over zichzelf verder gaan ja....best apart en uniek verhaal wat hij verteld, dankje voor het delen van deze videoquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, ik kan me voorstellen dat hij zich daar ook echt schuldig over voelt en enorm knap van hem dat hij dit durft toe te geven zo.
Er zijn in de VS alleen al 6 miljoen mensen met insuline resistentie en die zijn gewoon niet dikquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat zijn hypothese klopt en ik hoop dat heel veel mensen zich dan enorm schuldig zullen gaan voelen voor hoe ze mensen met obesitas al die tijd hebben behandeld.
Er is toen een jongen die vrij dun was en een test heeft gedaan, alleen Mac Donalds eten voor een lange periode.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ah ja. Junkfood wordt populair in een land, mensen gaan veel junkfood eten en krijgen vervolgens obesitas.
Het kan best dat het waar is en dit voor een een deel van de bevolking ook geldt. Maar ik kan moeilijk geloven dat dit obesitas over het algemeen een gevolg is van slechte cellen.
N = ?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is toen een jongen die vrij dun was en een test heeft gedaan, alleen Mac Donalds eten voor een lange periode.
Uiteindelijk is hij zelfs afgevallen inplaats van aangekomen en uiteraard was dit erg ongezond voor zijn lijf aangezien hij totaal niet de benodigde stoffen binnen kreeg die je moet hebben om gezond gte blijven.
Maar aagekomen was hij niet.
Wordt hier uitgehongerd bedoeld of is het eerder verzadigd? Want je hoeft echt niet verzadigd te zijn, om toch zeker genoeg te hebben gegeten. Dat je lichaam dat seintje niet geeft, wil niet zeggen dat je dan ook zonder nadenken moet door blijven vreten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat dus ook inderdaad.
Met als gevolg dat die grote groep mensen dus naast dat het eten wat ze binnen krijgen meteen word opgeslagen als vet eigenlijk altijd "uitgehongerd" zijn of iniedergeval dat gevoel hebben.
En vervolgens gaat een persoon met een normaal lichaam en een normaal metabolisme elke dag bij de McDonalds eten en wordt vervolgens moddervet. Maar hey, dan zal het vast wel een ziekte zijn met slechte cellen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is toen een jongen die vrij dun was en een test heeft gedaan, alleen Mac Donalds eten voor een lange periode.
Uiteindelijk is hij zelfs afgevallen inplaats van aangekomen en uiteraard was dit erg ongezond voor zijn lijf aangezien hij totaal niet de benodigde stoffen binnen kreeg die je moet hebben om gezond gte blijven.
Maar een verslaving is een verslaving.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:42 schreef dotKoen het volgende:
Er is meer dan voldoende bewijs dat mensen verschillen in hun gevoeligheid voor overgewicht en obesitas. Net zoals mensen meer of minder vatbaar zijn voor verslavingen of ander risicovol gedrag. Dan nog steeds met je zelf die calorieën naar binnen werken.
Drang naar aandacht ookquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:43 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Maar een verslaving is een verslaving.
Dat zeg je wel, maar mijn lichaam zegt nooit iets. Nooit. Ik eet dus zoveel en wanneer ik maar wil, ik zit toch nooit vol.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:42 schreef MsMessy het volgende:
Ze zouden wat meer mensen moeten leren om naar hun lichaam te luisteren.
Ja en? Je zult toch echt zelf de eerste fles vodka moeten drinken/peuk moeten opsteken/spuit heroïne in je arm moeten zetten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:43 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Maar een verslaving is een verslaving.
Maar eten moet sowieso. Dus eigenlijk is het niet helemaal eerlijk. Een peuk opsteken is een keuze en heb je niet echt nodig. Drank net zo. En een spuit heroïne net zo. Maar eten wel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:44 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja en? Je zult toch echt zelf de eerste fles vodka moeten drinken/peuk moeten opsteken/spuit heroïne in je arm moeten zetten.
Wat een onzin is dit altijd he, dikke mensen kunnen er niks aan doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Maar eten moet sowieso. Dus eigenlijk is het niet helemaal eerlijk. Een peuk opsteken is een keuze en heb je niet echt nodig. Drank net zo. En een spuit heroïne net zo. Maar eten wel.
Leuk verhaal. Ik heb een tegenvoorbeeld, gewoon even om aan te tonen dat een willekeurige n=1 anecdote absoluut niks zegt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef snakelady het volgende:
Ze kunnen er zelf alles aan doen, maar een verslaving blijft toch een verslaving.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat een onzin is dit altijd he, dikke mensen kunnen er niks aan doen.
Maar rokers wel
Dat klopt. En aan eten kun je ook verslaafd raken (als je verslaving definieert als het onvermogen maat te houden waarbij het gedrag een risico voor de persoon zelf of de omgeving oplevert).quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Maar eten moet sowieso. Dus eigenlijk is het niet helemaal eerlijk. Een peuk opsteken is een keuze en heb je niet echt nodig. Drank net zo. En een spuit heroïne net zo. Maar eten wel.
Wat een show, beetje huilen op het einde.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:45 schreef TNA het volgende:
Video gekeken. Lang en emotioneel verhaal met alleen maar theorieën. Er wordt weinig nieuws gepresenteerd.
Wat echt wetenschappelijk is onderbouwd met meta-analyses, is dat het gezond is om suiker en andere producten met een hoge glycemische index te vermijden. Dat helpt zowel slanke als dikke mensen. En dat helpt ze meer dan een half-huilende wetenschapper.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:49 schreef fathank het volgende:
'nee het ligt niet aan de 2 liter cola, zak chips en frituur elke avond maar mn cellen werken niet goed'
Zijn genoeg mensen die dat graag als excuus gebruikenquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:49 schreef fathank het volgende:
'nee het ligt niet aan de 2 liter cola, zak chips en frituur elke avond maar mn cellen werken niet goed'
Hoe komt het dan dat vrijwel alle deelnemers aan televisieprogramma's als obese en de biggest loser wel fors af kunnen vallen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, 30 miljoen mensen met obesitas die het niet hebben.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:40 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er zijn in de VS alleen al 6 miljoen mensen met insuline resistentie en die zijn gewoon niet dik
Eigenlijk heeft Engeland het grootste percentage mensen met obesitas, maar goed, hun eetgewoonten daar zijn ook belachelijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:53 schreef Piye het volgende:
Nog niet helemaal klaar, maar uit de eerste 10 minuten haal ik niet dat hij zegt dat obesitas niet je eigen schuld is, slechts dat obesitas een respons is van je lichaam op slechte cellen. Slechte cellen die evengoed veroorzaakt kunnen worden door een slechte voeding (wat waarschijnlijk ook zo is). En feit is dat de VS, het land dat ons de McDonald's bracht, het grootste percentage heeft van mensen met obesitas.
Ja maar hij zegt dus eigenlijk in mijn ogen..quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, 30 miljoen mensen met obesitas die het niet hebben.
Dus je kan obesitas zijn en geen insuline resistantie hebben en je kan dun zijn met insuline resistantie
Dit suggereert dat obesitas alleen een proxy is van wat er daadwerkelijk gaande is.
Ja, diabetes en zulks wat dan weer een gevolg is van dat zelfde gebrek aan zelfdiscipline.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:54 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Volgens mij hebben sommige mensen echt ziektes.
Hoe bedoel je? Mijn vader eet heel gezond en is slank, maar heeft ook gewoon diabetes gekregen laatst.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, diabetes en zulks wat dan weer een gevolg is van dat zelfde gebrek aan zelfdiscipline.
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar de meeste mensen met obesitas zijn gewoon dik geworden door te veel te eten. Als gevolgd daar van krijgen ze ziektes erbij.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:55 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Mijn vader eet heel gezond en is slank, maar heeft ook gewoon diabetes gekregen laatst.
Ik weet het niet. Ik vind het maar apart dat mensen zo enorm dik kunnen worden, dan moet je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel eten, heb ik het idee.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar de meeste mensen met obesitas zijn gewoon dik geworden door te veel te eten. Als gevolgd daar van krijgen ze ziektes erbij.
zoiets bouw je opquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vind het maar apart dat mensen zo enorm dik kunnen worden, dan moet je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel eten, heb ik het idee.
7000 kcal is 1 kilo vet. Als je dagelijks 1000 kcal teveel eet (en dat is echt niets extreems), wordt je per jaar meer dan 50 kilo dikker...quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik vind het maar apart dat mensen zo enorm dik kunnen worden, dan moet je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel eten, heb ik het idee.
Maar wat als de uitzonderingen nu niet de uitzondering zijn? Maar de mensen die te veel te vet en te ongezond eten de uitzondering zijn?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar de meeste mensen met obesitas zijn gewoon dik geworden door te veel te eten. Als gevolgd daar van krijgen ze ziektes erbij.
Aha, nou ja same shit different toilet.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:53 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Eigenlijk heeft Engeland het grootste percentage mensen met obesitas, maar goed, hun eetgewoonten daar zijn ook belachelijk.
30 Miljoen mensen met obesitas zonder insuline resistentie, suggereert meer dat de aanname dat de obesitas een "proxy" is, helemaal niet zo sterk staat.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Inderdaad, 30 miljoen mensen met obesitas die het niet hebben.
Dus je kan obesitas zijn en geen insuline resistantie hebben en je kan dun zijn met insuline resistantie
Dit suggereert dat obesitas alleen een proxy is van wat er daadwerkelijk gaande is.
Nogmaals, waarom vallen vrijwel alle deelnemers aan weight loss programma's zo enorm af zodra ze op hun voeding gaan letten en meer gaan bewegen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat als de uitzonderingen nu niet de uitzondering zijn? Maar de mensen die te veel te vet en te ongezond eten de uitzondering zijn?
Is gewoon een verkooppraatje voor zijn website want het percentage is te verwaarlozen:quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat als de uitzonderingen nu niet de uitzondering zijn? Maar de mensen die te veel te vet en te ongezond eten de uitzondering zijn?
de stelling is dus eigenlijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:58 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Waarom werken de cellen verkeerd volgens stelling 1?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
de stelling is dus eigenlijk.
Mensen komen aan vanwege cellen die verkeerd werken, worden daardoor dik , lichaam vraagt meer voeding omdat alles wat het binnenkrijgt word opgeslagen als vet, maag zet uit waardoor het lichaam nog meer voeding wil en zo verder
vs
Mensen eten te veel, worden daardoor dik, cellen gaan verkeerd werken, lichaam vraagt meer voeding omdat alles wat het binnenkrijgt word opgeslagen als vet, maag zet uit waardoor het lichaam nog meer voeding wil en zo verder.
Dat dikgedrukte is dus hetgene wat zo belangrijk is, wat is oorzaak en wat is gevolg? Wat was er eerder, de kip of het ei.
De laatste stelling is wat iedereen tot nu toe voor waar heeft aangenomen.
Maar zoals Peter Attia stelt, als je je scheenbeen stoot en je krijgt een blauwe plek, moet je dan de blauwe plek gaan behandelen of er voor zorgen dat je je scheenbeen niet meer stoot?
Maar dat gaat over mutaties als Prader-Willi die inderdaad voor een enorm effect zorgen. Waarschijnlijk spelen in de 'gezonde' populatie ook allerlei genvariaties en (vooral) epigenetische factoren een rol die mensen wel degelijk kwetsbaarder maken om dik te worden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is gewoon een verkooppraatje voor zijn website want het percentage is te verwaarlozen:
Van een op de tien gevallen die op zeer jonge leeftijd extreem obees zijn, is een zeldzame genmutatie bekend. Van de minder extreme vormen van obesitas is hooguit 2,5% hiermee te verklaren.
Omdat mensen die aan die programmas meedoen gewoon te dik zijn door te veel eten en te weinig bewegen, nergens beweerd meneer dat iedereen die obesitas heeft dat heeft doordat ze een cel probleem hebben.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom vallen vrijwel alle deelnemers aan weight loss programma's zo enorm af zodra ze op hun voeding gaan letten en meer gaan bewegen?
Waarom vormen er ook kanker cellen bij mensen die gezond zijn en nooit gerookt hebben?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:07 schreef Piye het volgende:
[..]
Waarom werken de cellen verkeerd volgens stelling 1?
Nee, Peter Attia is enorm voor gezond eten en genoeg bewegen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:09 schreef plintladdertje het volgende:
Word zo een zie je wel topic, met een excuus om nog meer te vreten
Tja, ik geloof er niet zo in. De laatste tijd hoor je wel meer van dit soort theorieën in Amerika is obesitas onlangs zelfs als een ziekte erkend. Ik geloof er niet zo in.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:07 schreef snakelady het volgende:
e aan die programmas meedoen gewoon te dik zijn door te veel eten en te weinig bewegen, nergens beweerd meneer dat iedereen die obesitas heeft dat heeft doordat ze een cel probleem hebben.
Iemand nie niet te overmatig eet en toch overgewicht heeft zal niet aan zo'n programma meedoen natuurlijk,
Dat kan zeker, maar ik vind het toch op z'n minst opmerkelijk dat zijn eigen team van zeer kritische wetenschappers, die het niet met elkaar eens zijn, het schijnbaar toch allemaal aan voeding wijden. Ik vind z'n theorie verder best leuk en het zou echt zomaar kunnen, maar zijn theorie haalt geenszins het idee onderuit dat mensen die te dik zijn simpelweg niet goed en/of te veel eten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom vormen er ook kanker cellen bij mensen die gezond zijn en nooit gerookt hebben?
Kan zijn dat het gewoon pech hebben is, kan zijn dat het erfelijk is, kan zijn wegens omgevingsfactoren.
Dat is iets wat dus onderzocht moet worden.
Het is ook niet dat hij zegt dat te veel eten niet een oorzaak kan zijn maar bij een groot deel is het dus misschien een gevolg.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:14 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar ik vind het toch op z'n minst opmerkelijk dat zijn eigen team van zeer kritische wetenschappers, die het niet met elkaar eens zijn, het schijnbaar toch allemaal aan voeding wijden. Ik vind z'n theorie verder best leuk en het zou echt zomaar kunnen, maar zijn theorie haalt geenszins het idee onderuit dat mensen die te dik zijn simpelweg niet goed en/of te veel eten.
dus gezond eten is niet lekker ofzo?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:21 schreef speknek het volgende:
Op het moment dat je jezelf echt terminaal aan het eten bent, is het duidelijk dat je psychische problemen hebt, want niemand is zo dom. Dan is de obesitas dus eerder een symptoom van iets anders.
Maar het merendeel van de mensen met ernstig overgewicht zijn gewoon te lam om op hun voeding te letten, en kiezen het lekkere eten boven het gezonde eten.
Als je lichaam al de suikers wat je binnen krijgt meteen opslaat als vet blijft je lichaam dus om meer suikers vragen.quote:
het vlees is zwakquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je lichaam al de suikers wat je binnen krijgt meteen opslaat als vet blijft je lichaam dus om meer suikers vragen.
Dat gevoel zou voor jou hetzelfde zijn als wanneer je na een dag hard werken honger hebt en het enige wat je daarna mag eten is een hapje brood. Niet meer!quote:
Je geeft nu dus eigenlijk toch toe dat het kwestie van discipline is?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gevoel zou voor jou hetzelfde zijn als wanneer je na een dag hard werken honger hebt en het enige wat je daarna mag eten is een hapje brood. Niet meer!
Zou jij dat je leven lang vol kunnen houden met in gedachte dat je zou kunnen overleven op dat een hapje brood?
gewoon stelen van die rijke tatta'squote:Op zondag 6 oktober 2013 22:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat gevoel zou voor jou hetzelfde zijn als wanneer je na een dag hard werken honger hebt en het enige wat je daarna mag eten is een hapje brood. Niet meer!
Zou jij dat je leven lang vol kunnen houden met in gedachte dat je zou kunnen overleven op dat een hapje brood?
Dat heb ik ook nergens ontkent.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:28 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je geeft nu dus eigenlijk toch toe dat het kwestie van discipline is?
Vooral dit blijven gelovenquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens ontkent.
Alleen zoveel discipline hebben is extreem en dat kan haast niemand volhouden.
Dan moet je denken aan de extreme topsporters, die zouden dat misschien kunnen, maar een "normaal" mens kan dat niet.
Ok, als je dat uitgangspunt hanteert ben ik het tot op zekere hoogte wel met je eens. Laatst was hier bij de publieke omroep ook nog een interessant documentair over. Heb je die gezien? Ik ga even zoeken welke docu dat ook al weer was.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens ontkent.
Alleen zoveel discipline hebben is extreem en dat kan haast niemand volhouden.
Dan moet je denken aan de extreme topsporters, die zouden dat misschien kunnen, maar een "normaal" mens kan dat niet.
Nee, dus als je een link hebt graag.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ok, als je dat uitgangspunt hanteert ben ik het tot op zekere hoogte wel met je eens. Laatst was hier bij de publieke omroep ook nog een interessant documentair over. Heb je die gezien? Ik ga even zoeken welke docu dat ook al weer was.
Het is een prima vergelijking, waar ik het niet mee eens ben is dat die mensen willoze slachtoffers van hun lichaam zijn. Het eerste dat ik je vroeg is waarom het tegenwoordig zoveel voorkomt en voorlopig zie ik geen reden om aan te nemen dat dat die mensen zomaar overkomt. Bij jou kwam die schreeuw door je zwangerschap. Waardoor komt die schreeuw in dit geval? Tsja, die vent heeft gelijk, wetenschappelijk gezien kan je dat niet zomaar aannemen, maar het is toch wel een hint waar die schreeuw het meeste voorkomt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is ook niet dat hij zegt dat te veel eten niet een oorzaak kan zijn maar bij een groot deel is het dus misschien een gevolg.
Als je continu een uitgehongerd gevoel hebt en dus nooit een gevoel krijgt dat je genoeg hebt gegeten is het veel moeilijker om gezond te blijven eten.
Je lichaam schreeuwt om vetten, om suikers, om koolhydraten en om dan nee te zeggen voor de rest van je leven is gewoon haast een onmogelijke taak.
Dus was/is er heel lang de stelling dat eten verslavend is, maar misschien is die stelling dus wel verkeerd voor vele, misschien is het een lichamelijk probleem waardoor hun lichaam steeds meer wil hebben.
Dus dan moet je het lichamelijke probleem oplossen en dat doe je niet door af te vallen of veel te bewegen aangezien als je lichaam dat signaal blijft geven dat het te weinig binnen krijgt het extreem moeilijk is om daar niet aan toe te geven.
Ik herken dat gevoel namelijk van mijn zwangerschappen, ik moest en zou Feta eten, nu is Feta gelukkig niet ongezond maar het voelde voor mij als van levensbelang dat ik die feta binnen kreeg.
Stel voor ik zou dat gevoel altijd hebben en iemand zou tegen me zeggen, 'jij mag nooit meer Feta eten' weet ik haast zeker dat ik dat niet zou kunnen,
Het is misschien een rare vergelijking maar daardoor kan ik me dus wel inleven in dat gevoel hebben van iets moeten eten.
Zo gek is dat toch helemaal niet, een mens zonder afwijkende cellen zoals jij en ik zit gewoon vol na een maaltijd en krijgt pas na een aantal uren weer een signaal dat je moet eten.quote:
Kanker, suiker, hart- en vaatziektes zijn allemaal ziektes die veel meer voorkomen en veelal is dat door een slechte levensstijl maar ook zijn er meer erfelijke aandoeningen in vergelijking tot vroeger.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Het is een prima vergelijking, waar ik het niet mee eens ben is dat die mensen willoze slachtoffers van hun lichaam zijn. Het eerste dat ik je vroeg is waarom het tegenwoordig zoveel voorkomt en voorlopig zie ik geen reden om aan te nemen dat dat die mensen zomaar overkomt. Bij jou kwam die schreeuw door je zwangerschap. Waardoor komt die schreeuw in dit geval? Tsja, die vent heeft gelijk, wetenschappelijk gezien kan je dat niet zomaar aannemen, maar het is toch wel een hint waar die schreeuw het meeste voorkomt.
Ik vind dit een beetje een tak van de wetenschap die voornamelijk bedoeld lijkt om mensen een goed gevoel te geven over wat ze toch al doen. Van hetzelfde laken en pak als onderzoeken die moeten aantonen wat een geweldige effecten alcohol en koffie eigenlijk hebben.
Maar dan kom je dus weer bij oorzaak en gevolg, zijn mensen lui en worden daardoor dik of zijn mensen dik en worden daardoor lui.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:37 schreef DarkAccountant het volgende:
Ik denk eerder dat je lichaam op een bepaald gewicht een "moment of no return" krijgt.
Als je 100 kilo weegt, dan kan je niet meer één broodje 's middags eten, je hebt gewoon veel meer calorieën nodig om je lichaam te onderhouden.
Je verbruikt ook veel meer calorieën als je dik bent. Ik denk hierbij aan puffende mensen die de trap nemen.
eigl is de mens maar een zwak dierquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zo gek is dat toch helemaal niet, een mens zonder afwijkende cellen zoals jij en ik zit gewoon vol na een maaltijd en krijgt pas na een aantal uren weer een signaal dat je moet eten.
Een persoon met die afwijkende cellen eet een maaltijd maar aangezien het die voedingstoffen heeft opgeslagen als vet inplaats van heeft gebruikt om het lichaam van energie te voorzien vraagt het lichaam weer veel sneller om eten.
Dat maakt die mensen dus ook "lui" aangezien het lichaam zijn energie opslaat als vet en het lichaam meer energie wil.
Ik krijg hem helaas niet gevonden op uitzending gemist, maar dit is hem. Het komt er op neer dat hormonen de schuldigen zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dus als je een link hebt graag.
Oke, dank je!quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik krijg hem helaas niet gevonden op uitzending gemist, maar dit is hem
Dat zou zomaar kunnen ja.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kanker, suiker, hart- en vaatziektes zijn allemaal ziektes die veel meer voorkomen en veelal is dat door een slechte levensstijl maar ook zijn er meer erfelijke aandoeningen in vergelijking tot vroeger.
En de stelling dat overgewicht erfelijk is is niet zo heel vreemd hedendaags, dus zou kunnen dat deze celafwijking erfelijk is.
Heb je het experiment uit die docu gezien?quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:47 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
dikkertjes lobby (medicijngebruik uitgezonderd)
het is gewoon grote onzin, vroeger werkte iedereen op het land en aten geen fabrieksvoedsel waar tig E nummers inzaten of toegevoegde suikers!quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:46 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik krijg hem helaas niet gevonden op uitzending gemist, maar dit is hem. Het komt er op neer dat hormonen de schuldigen zijn.
Surgeon Gabriel Weston discovers the surprising truth about why so many people are piling on the pounds, and how to fight the fat epidemic.She discovers the hidden battles of hormones that control people's appetites, and sees the latest surgery that fundamentally changes what a patient wants to eat by altering how their brains work.Gabriel is shocked to find out that when it comes to being overweight, it is not always your fault you are fat.
Wat is er onzin aan het experiment m.b.t. tot het meten van hormonale waardes van mensen met een gezond gewicht en obese mensen? Ik vind het de uitkomst ook vrij logisch eigenlijk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is gewoon grote onzin, vroeger werkte iedereen op het land en aten geen fabrieksvoedsel waar tig E nummers inzaten of toegevoegde suikers!
nu beweegt het gros van de mensen niet meer en door de drukte eten ze magnetron maaltijden.
Het is zelfs heerlijk als je er veel moeite insteekt. Maar frikandellen en pizzas zijn dat ook, en dan heb ik het nog niet eens over taartjes, snoep en ander ongein.quote:
#yolo #cupcake #girlsnightquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is zelfs heerlijk als je er veel moeite insteekt. Maar frikandellen en pizzas zijn dat ook, en dan heb ik het nog niet eens over taartjes, snoep en ander ongein.
Allereerst, wie zegt dat ik gezonde cellen heb? Als ik een jaar stop met bewegen en mijn eetpatroon niet verranderd ben ik waarschijnlijk 120 kilo. Iedereen kan wel een rondje lopen. Natuurlijk wanneer je echt dik bent gaat dit lastiger en dien je dit gaandeweg op te bouwen maar dat geld eigenlijk voor een ieder.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iemand met gezonde cellen heeft vele malen minder discipline nodig dan iemand met afwijkende cellen.
Ik begrijp dat jij jezelf graag op de borst wil kloppen vanwege de discipline die jij blijkbaar hebt en waarvan jij denkt dat veel mensen met obesitas niet hebben.
Maar dan sla je de plank dus mis aangezien je je moet voorstellen dat je lichaam te weinig energie aanmaakt om uberhaupt een rondje te lopen, je lichaam alles wat je eet opslaat als vet zodat het om voeding blijft vragen en je daarnaast nog eens continu met een honger gevoel rondloopt.
Mensen met normale cellen zoals jij en ik hebben dat niet, wij krijgen energie van eten zodat we kunnen bewegen, ons lichaam slaat het eten niet alleen op als vet zodat het continu om meer blijft vragen en wij hebben een voldaan gevoel na het eten.
Dus zullen we de discussie gewoon laten houden waar het is inplaats van mensen in dit topic er lastig mee te vallen?
of gewoon expeditie robinsonquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:58 schreef Klokov het volgende:
[..]
Allereerst, wie zegt dat ik gezonde cellen heb? Als ik een jaar stop met bewegen en mijn eetpatroon niet verranderd ben ik waarschijnlijk 120 kilo. Iedereen kan wel een rondje lopen. Natuurlijk wanneer je echt dik bent gaat dit lastiger en dien je dit gaandeweg op te bouwen maar dat geld eigenlijk voor een ieder.
Je bent wat je eet
I don't remember eating a fucking legend...quote:
9000 kcal is 1 kilogram vet.quote:
Laat ik het zo stellen. Stel je bent een vrouw en je eet 2000 kcal per dag. Deze 2000 kcal bestaan uit een normaal dieet en dus niet uit 2 zakken chips. De ene kcal is namelijk niet exact de andere kcal maar dat verschil zal ik je besparen. Je kan mij niet gaan vertellen dat je hiermee in de categorie overgewicht terecht zal komen indien je normaal beweegd. Verschillen komen voort uit verschillende metabolismes en spiermassa's.quote:
Sterker, ik ken iemand die 1800 kcal per dag eet en heel actief is, met gemak 50km op een dag fietst en toch overgewicht heeft.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:02 schreef Klokov het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen. Stel je bent een vrouw en je eet 2000 kcal per dag. Deze 2000 kcal bestaan uit een normaal dieet en dus niet uit 2 zakken chips. De ene kcal is namelijk niet exact de andere kcal maar dat verschil zal ik je besparen. Je kan mij niet gaan vertellen dat je hiermee in de categorie overgewicht terecht zal komen indien je normaal beweegd.
Oorzaak: Teveel calorieenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:04 schreef snakelady het volgende:
De vraag is dus, wat is oorzaak en wat is gevolg?
aangezien je niet bij iemand 24/7 kan zijn, weet je het niet zeker, alleen van je zelfquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sterker, ik ken iemand die 1800 kcal per dag eet en heel actief is, met gemak 50km op een dag fietst en toch overgewicht heeft.
Bij haar was het dan wegens medicatie die haar hormonen om zeep hielpen, maar sommige hebben ook vanwege andere redenen dat de hormonen of de cellen niet goed werken.
Brood is dan ook helemaal niet zo gezond. Ik denk echt dat het beste dat je voor je lichaam kan doen, het aanhouden van een oerdieet is en daar zitten geen granen in. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, dat geef ik direct toe.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:51 schreef Shakkara het volgende:
Ik heb hier jaren terug al eens een video over gezien.
Wat uit wetenschappelijk onderzoek bleek, is dat je veel obese mensen op dieet kunt zetten wat je wil, maar dat ze geen gram zullen afvallen. Sterker nog, ze zullen letterlijk verhongeren voordat hun lichaam het vet gaan verbranden. Dit hebben ze ook getest op ratten, en als die te weinig eten kregen hongerden ze gewoon dood, het lichaamsvet werd niet aangewend als energiebron.
Dit komt omdat insuline/hormonen en een mechanisme in de vetcellen compleet verstoord zijn, waardoor het lichaam het signaal blijft houden dat de bloedsuikerspiegel te hoog is. Als je te veel suiker in je bloed hebt is dit namelijk zeer bedreigend, vooral je hersencellen sterven er van af. Het afweermechanisme is om de vetcellen op te roepen om zo veel mogelijk suiker uit het bloed te halen en op te slaan als vet. Als je dan weer een te lage bloedsuikerspiegel krijgt, moet dit mechanisme omgekeerd worden en je vet gaan verbranden. Maar dit mechanisme is defect en dat omkeren gebeurt nooit meer, dus het vet kan zich alleen maar ophopen. En omdat de suiker die je uit je voedsel aanmaakt direct weer uit je bloed verdwijnt heb je al snel weer honger...
De meest gangbare theorie is dat het mechanisme ontregeld is door te sterke schommelingen in de bloedsuikerspiegel, veroorzaakt door bepaalde voedingsmiddelen. Suiker en fructose (high fructose corn syrup zit ondertussen overal in, in de VS) zijn de voornaamste, maar ook relatief "gezonde" dingen als brood kan het veroorzaken. Wat waarschijnlijk ook de boosdoener was bij de man in het filmpje.
Ik merk zelf dat ik snel aankom als ik dagelijks brood eet, komt zo'n 1.5 kilo per maand bij als ik dat doe. Stop ik met brood, dan vliegen de kilos er in hetzelfde tempo weer af. Lijkt me niet dat ik een verstoorde insuline/hormoonhuishouding heb zoals mensen die echt een probleem hebben, maar ik weet wel dat brood niet goed voor me is.
En nu zijn er dus wetenschappers die denken dat het juist andersom is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:06 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Oorzaak: Teveel calorieen
Gevolg: Hormonale ellende
Hier en daar een uitzondering maar de obesitasepidemie is niet te wijten aan 'slechte cellen'(), hoe graag iedereen dit ook zou willen.
Inderdaad, zo ingewikkeld is het allemaal nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 21:23 schreef Klokov het volgende:
Meer kcal dan je onderhoud eten en je komt aan, simple as that.
Correct, 1 gram vet levert 9 kcal energie.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:01 schreef Platina het volgende:
[..]
9000 kcal is 1 kilogram vet.
7000 kcal is 1 liter alcohol
4000 kcal is 1 kilogram koolhydraten
4000 kcal is 1 kilogram eiwit.
Toch zijn er gelukkig hele slimme mensen met dr. voor hun naam die daar dus anders over denken.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
aangezien je niet bij iemand 24/7 kan zijn, weet je het niet zeker, alleen van je zelf
die hebben het ook weleens fout of een eigen agendaquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch zijn er gelukkig hele slimme mensen met dr. voor hun naam die daar dus anders over denken.
Nee, nee, ook als we de theorie van de erfelijkheid aanhouden, is het ergens begonnen en dat is met een slecht dieet.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En nu zijn er dus wetenschappers die denken dat het juist andersom is.
Gelukkig zijn er nog slimmere mensen die het weer niet met hun eens zijn.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch zijn er gelukkig hele slimme mensen met dr. voor hun naam die daar dus anders over denken.
Owh op die fiets, ik beredeneerde de energie inhoud die het vertegenwoordige buiten het lichaam. Hoe het in het lichaam verwerkt word weet ik zo niet.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:09 schreef Ludd het volgende:
[..]
Correct, 1 gram vet levert 9 kcal energie.
Maar qua vetopslag en afbraak in het menselijk lichaam wordt toch altijd 7000 gerekend, en niet 9000. Toch? Volgens mij heeft dat mee te maken dat een vetcel niet voor 100% uit vetzuren bestaat maar, afhankelijk van de hypertrofie van de vetcel, uit zo'n 75 %. Hoe dit precies zit weet ik niet, maar overal lees ik eigenlijk dat er met 7000 gerekend wordt.
Omdat deze boeken vele malen beter verkopen. Gary Taubes is zo'n voorvechter van de 'het ligt niet aan het aantal calorieen, maar aan 'slechte' koolhydraten, genetics, etc.'-kerk. Heeft die een punt? Ja. Is dit hoofdoorzaak van obesitas? Hell no. De isocalorische studies bewijzen dit keer op keer.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
En nu zijn er dus wetenschappers die denken dat het juist andersom is.
Autoriteitsdrogreden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja klopt. Vetpercentage is inderdaad zoiets waar je totaal niets over te zeggen hebt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef finsdefis het volgende:
Wat is het verschil met mensen die lelijk zijn en belachelijk gemaakt worden? Ook niet hun schuld. Of mensen die dom zijn, etc. Helaas werkt de wereld zo. Veel mensen worden in een hokje gezet/benadeeld in hun leven en geluk puur door iets waar ze zelf niets tot weinig aan kunnen doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BEASTMODE
Ze zouden eigenlijk de helft moeten betalen, net als rokers, alcoholisten en (andere) drugsverslaafden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Mensen met te hoog VP% moeten gewoon dubbele ziektekosten betalen dat zal die dikke vetnekken wel leren!!
Nope, ik heb van mezelf een snelle stofwisseling.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:15 schreef snakelady het volgende:
Zoals de mevrouw in de docu van Ludd al zei, je wil graag denken dat je op een goed gewicht zit vanwege je karaktereigenschap en goede discipline.
nutella op je brood helpt ook goed natuurlijkquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Omdat deze boeken vele malen beter verkopen. Gary Taubes is zo'n voorvechter van de 'het ligt niet aan het aantal calorieen, maar aan 'slechte' koolhydraten, genetics, etc.'-kerk. Heeft die een punt? Ja. Is dit hoofdoorzaak van obesitas? Hell no. De isocalorische studies bewijzen dit keer op keer.
En brood is slecht en eng? Neger alsjeblieft. Je over-eet makkelijk op brood (qua kcals), dat wel. Maar als brood onderdeel is van een gevarieerd en calorisch bewust dieet is er bij 99,9% van de bevolking niets aan het handje.
Het is allang bewezen dat ze juist goedkoper zijn doordat ze eerder dood gaan en de duurste jaren zijn je laatste jaren als je wel gewoon oud word.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Mensen met te hoog VP% moeten gewoon dubbele ziektekosten betalen dat zal die dikke vetnekken wel leren!!
quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:15 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja klopt. Vetpercentage is inderdaad zoiets waar je totaal niets over te zeggen hebt.Doe even normaal met je belediging. Er zijn weldegelijk gevallen waarbij er een genetische aanleg is die mede bepaalt hoe je er uit ziet, dat geldt ook voor een aanleg voor het ontwikkelen van obesitas. Net zoals dat je een lage intelligentie of een wat minder mooi uiterlijk kan camoufleren kan je hier m.i. ook mee om leren gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
idd, gewoon elk jaar wegen en daarna premie betalenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik ken iemand die 1800 kcal per dag eet en heel actief is, met gemak 50km op een dag fietst en ondergewicht heeft.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Sterker, ik ken iemand die 1800 kcal per dag eet en heel actief is, met gemak 50km op een dag fietst en toch overgewicht heeft.
Bij haar was het dan wegens medicatie die haar hormonen om zeep hielpen, maar sommige hebben ook vanwege andere redenen dat de hormonen of de cellen niet goed werken.
dat geld zijn ze weer kwijt aan het etenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is allang bewezen dat ze juist goedkoper zijn doordat ze eerder dood gaan en de duurste jaren zijn je laatste jaren als je wel gewoon oud word.
Er zijn gevallen. Het mooie is dat iedereen denkt 'dit geval' te zijn. Overgewicht is veel meer een gevalletje opvoeding dan dat het een genetisch gebrek is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:18 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Doe even normaal met je belediging. Er zijn weldegelijk gevallen waarbij er een genetische aanleg is die mede bepaalt hoe je er uit ziet, dat geldt ook voor een aanleg voor het ontwikkelen van obesitas. Net zoals dat je een lage intelligentie of een wat minder mooi uiterlijk kan camoufleren kan je hier m.i. ook mee om leren gaan.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef finsdefis het volgende:
Wat is het verschil met mensen die lelijk zijn en belachelijk gemaakt worden? Ook niet hun schuld. Of mensen die dom zijn, etc. Helaas werkt de wereld zo. Veel mensen worden in een hokje gezet/benadeeld in hun leven en geluk puur door iets waar ze zelf niets tot weinig aan kunnen doen.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:15 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja klopt. Vetpercentage is inderdaad zoiets waar je totaal niets over te zeggen hebt.Je hebt gelijk, die mensen kunnen er ook niks aan doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
dit meen je niet, leren omgaan met obesitas?, whahaha, troll dat je bentquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:18 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Doe even normaal met je belediging. Er zijn weldegelijk gevallen waarbij er een genetische aanleg is die mede bepaalt hoe je er uit ziet, dat geldt ook voor een aanleg voor het ontwikkelen van obesitas. Net zoals dat je een lage intelligentie of een wat minder mooi uiterlijk kan camoufleren kan je hier m.i. ook mee om leren gaan.
Deze manquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:07 schreef Klokov het volgende:
Oorzaak: mensen met overgewicht klagen over dat ze er niks aan kunnen doen.
Gevolg: mensen zoeken redenen waarom mensen met overgewicht overgewicht hebben.
Mwah slecht en eng. Het brengt in principe weinig nuttigs en heeft toch wel zekere nadelen. Het is vooral een voorbeeld van een product dat we allemaal als heel normaal en zelfs goed zien, waarvan je je kan afvragen of dat eigenlijk wel zo is. Hetzelfde als met zuivelproducten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Omdat deze boeken vele malen beter verkopen. Gary Taubes is zo'n voorvechter van de 'het ligt niet aan het aantal calorieen, maar aan 'slechte' koolhydraten, genetics, etc.'-kerk. Heeft die een punt? Ja. Is dit hoofdoorzaak van obesitas? Hell no. De isocalorische studies bewijzen dit keer op keer.
En brood is slecht en eng? Neger alsjeblieft. Je over-eet makkelijk op brood (qua kcals), dat wel. Maar als brood onderdeel is van een gevarieerd en calorisch bewust dieet is er bij 99,9% van de bevolking niets aan het handje.
De TS zit vol met drogredenen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die 1800 kcal per dag eet en heel actief is, met gemak 50km op een dag fietst en ondergewicht heeft.
Ik ken iemand verhaaltje toont niks aan natuurlijk.
Met je eerste twee zinnen kan ik het grotendeels eens zijn. Dat laatste, tja. Daar is in de wetenschap enorm veel discussie over dus ik zou daar niet zo'n stellige uitspraak over kunnen doen. Dat is gewoon het nature vs. nurture debat wat al decennialang voortgaat. Maar opvoeding heb je zelf in de hand dus dat moet je gewoon goed aanpakken, vind ik. 'Slechte genen' zijn geen excuus om de opvoeding dan maar te laten schieten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Er zijn gevallen. Het mooie is dat iedereen denkt 'dit geval' te zijn. Overgewicht is veel meer een gevalletje opvoeding dan dat het een genetisch gebrek is.
Maar dat kost de staat niks, is juist alleen maar goed voor de economiequote:Op zondag 6 oktober 2013 23:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat geld zijn ze weer kwijt aan het eten
Maar waarom blijf je nu doorgaan met alles ontkennen, het is niet bewezen wat jij zegt dus je hebt geen poot om op te staan maw maak je niet zo dikquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat kost de staat niks, is juist alleen maar goed voor de economie
Het gebrek aan kennis over het topic compenseert ze wel met een fijn staaltje economische kennis. Ook leuk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar waarom blijf je nu doorgaan met alles ontkennen, het is niet bewezen wat jij zegt dus je hebt geen poot om op te staan maw maak je niet zo dik
omdat vrouwen altijd gelijk willen hebbenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar waarom blijf je nu doorgaan met alles ontkennen, het is niet bewezen wat jij zegt dus je hebt geen poot om op te staan maw maak je niet zo dik
Ik ontken niet alles, ik geef gewoon toe dat veel mensen te dik zijn doordat ze te veel eten en te weinig bewegen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bij een groot aantal?quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ontken niet alles, ik geef gewoon toe dat veel mensen te dik zijn doordat ze te veel eten en te weinig bewegen.
Alleen is de kans dus groot dat de oorzaak voor overgewicht bij een groot aantal mensen anders is dan dat de meeste lange tijd dachten
Aangezien jij alleen persoonlijke aanvallen kan doen inplaats van inhoudelijk te discussieren kan het me weinig boeien wat jouw mening is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Het gebrek aan kennis over het topic compenseert ze wel met een fijn staaltje economische kennis. Ook leuk.
nee, die kans is juist erg kleinquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ontken niet alles, ik geef gewoon toe dat veel mensen te dik zijn doordat ze te veel eten en te weinig bewegen.
Alleen is de kans dus groot dat de oorzaak voor overgewicht bij een groot aantal mensen anders is dan dat de meeste lange tijd dachten
Denken dat iedereen je persoonlijk aanvalt terwijl niemand je hier in KLB kentquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Aangezien jij alleen persoonlijke aanvallen kan doen inplaats van inhoudelijk te discussieren kan het me weinig boeien wat jouw mening is.
vrouwentactiek als de rest niet werktquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denken dat iedereen je persoonlijk aanvalt terwijl niemand je hier in KLB kent
Mensen sukkel noemen in een discussie is erg infantiel natuurlijk, zeker als er geen aanleiding naar is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Denken dat iedereen je persoonlijk aanvalt terwijl niemand je hier in KLB kent
Vaak is het gewoon vet..quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:32 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Dikke mensen hebben soms tieten..
weet je wat echt lelijk is. dikke chicks zonder tits. echt om te kotsen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:32 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Dikke mensen hebben soms tieten..
Dat schijnt erfelijk te zijn, daar kunnen ze ook niks aan doenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
weet je wat echt lelijk is. dikke chicks zonder tits. echt om te kotsen.
Welkom op FOK!quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef snakelady het volgende:
Ik heb het idee dat de meerderheid maar gewoon wat roept en niet inhoudelijk het filmpje heeft gekeken,
Boobs zijn boobs tochquote:
Ja dan hebben ze gewoon soort van bierkogel... Of 1 megatietttquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
weet je wat echt lelijk is. dikke chicks zonder tits. echt om te kotsen.
Klopt. Zit hem allemaal in de genen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat schijnt erfelijk te zijn, daar kunnen ze ook niks aan doen
Ja dat heb ik met rokenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:36 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Klopt. Zit hem allemaal in de genen.
Zojuist nog een McFlurry gegeten, kon het niet laten, ook nog 12 kip bij besteldIk heb ook van die kutgenen.
"smack" is btw heerlijk op brood, mits gebakken in een ouderwetse zwarte koekepanquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik met roken![]()
Gelukkig krijg ik alles vergoed want ik kan er niks aan doen
#ziekfonds #lovelife
Ik kan wel raden welke genen jij hebt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
"smack" is btw heerlijk op brood, mits gebakken in een ouderwetse zwarte koekepan
quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:50 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik kan wel raden welke genen jij hebt.
k0nkerdikke genen gquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:50 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik kan wel raden welke genen jij hebt.
Dat is de mond.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:55 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Bij dikke mensen begint de bil direct bij de schouderbladen... Maar waar zit de Anus?
ik vind het nogal weinig en al helemaal voor USA begrippenquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:53 schreef fathank het volgende:
O: dubbele uitsmijter kaas, 2 broodjes filet american met roomboter
T: 2x snelle jelle, kitkat en roomboterkoek
L: 2 broodjes frikadel speciaal, satebroodje.
T: nog niet over uut
D: wat de pot schaft, dus zal wel frituur zijn aangezien moeders de vrouw niet van koken houdt.
Drinken: 1 pak volle chocomel en 2 liter fles cola. En op de bank een paar biertjes en een lekker chippie.
Ik moet wel zoveel eten want mn cellen werken niet goed.
eigenlijk zijn ze niet lui, kost toch echt veel energie zoveel eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:02 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Step 1: Convince Yourself Fat is Beautiful, Healthy, and Desirable
Step 2: Convince Yourself that You are a Bad Person if You Feel Otherwise (and all people that feel otherwise are bigots and big meanies)
Step 3: Now Feel Shame for Being Thin
Step 4: Stop Caring
Step 5: Comfort Yourself with Food and Laziness
Step 6: Since Getting Fat isn’t a Problem Don’t Stress About the Weight You are Gaining
Step 7: Surround Yourself with People That Would Never Ever Tell You You Were Gaining Too Much Weight
[ afbeelding ]
#FatAcceptance
DIt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:06 schreef Micson het volgende:
Dikke misbaksels die in de slachtofferrol kruipen.
TS
Daarom is goede voeding bij kinderen (gezinnen) ook zo belangrijk. Als je namelijk gezond leert eten als kleuter / kind dan is dat ook lekker. Ik kom nog wel eens bij de McDonalds, maar eigenlijk vind ik dat gewoon smerig, ik krijg nog net een McChicken weg maar die friet en de meeste hamburgers zijn niet te eten. Zelf gekookt eten (of bij je moeder / echt restaurant) is gewoon veel lekkerder.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:21 schreef speknek het volgende:
Op het moment dat je jezelf echt terminaal aan het eten bent, is het duidelijk dat je psychische problemen hebt, want niemand is zo dom. Dan is de obesitas dus eerder een symptoom van iets anders.
Maar het merendeel van de mensen met ernstig overgewicht zijn gewoon te lam om op hun voeding te letten, en kiezen het lekkere eten boven het gezonde eten.
Goedenacht!quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Okee nog een keer voor de sukkels die het niet snappen, en dat zijn er 98 van de 100 hier:
inname is belangrijk, qua gezonde voedingstoffen, niet zozeer qua hoeveelheid
verbruik is minder belangrijk voor je gewicht, maar wel voor je gezondheid
daartussenin zit een hele wereld van hoe de voedingstoffen worden verwerkt, samengevat als metabolisme
Voor een inhoudelijke uiteenzetting verzoek ik jullie mijn posthistorie te doorzoeken. Ik dank u.
Ik dank u.quote:
Ik ben al naar de kloten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik dank u.
Oh en tevens: loop naar de kloten.
Insuline kan een oorzaak zijn van gewichtstoename.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb diabets, word ik nu dik?
Oh ik dacht voor de nullen die enen als vrienden hadden en daarom dachten dat ze samen een tien vormden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 01:04 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Dat is voor de mandarijnen die denken dat dat lampje de zon is en kunnen dan evolueren tot sinaasappels.
Nou nou wat een raadsel. Bij alle dikke mensen geldt alsnog kcal in > kcal uit.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:56 schreef snakelady het volgende:
Het is een feit dat obesitas ongezond is, daarom sta ik ook zo sterk achter onderzoeken doen naar redenen van obesitas, aangezien het een epidemie is die jaarlijk ontzettend veel mensen het leven kost en daarnaast heel veel mensen heel ongelukkig maakt.
Mensen eten zich letterlijk dood, en zoals speknek al aangaf daar moet meer achter zitten dan gewoon vet willen eten.
Wetenschappers staan voor een raadsel en vaak staan ze tegenover elkaar maar het grote merendeel is het er over eens dat er meer aan de hand is dan alleen simpelweg te veel eten, mocht de meneer uit het filmpje gelijk hebben dan is dat een grote doorbraak waarmee veel mensen geholpen kunnen worden.
k weet niet maar alles dat je na 9 uur eet wordt gelijk opgeslagen als vet!! ook mandarijnenquote:Op maandag 7 oktober 2013 01:01 schreef Awesome_ het volgende:
Me moeder zegt altijd dat je savonds niet meer mag eten maar wrm zit er dan een lampje in de koelkast???!
Vragen vragen vragen
Hoe kan het dan dat sommige mensen alles kunnen eten en niks aankomen, en andere mensen al aankomen als ze een keer een frietje eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:00 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nou nou wat een raadsel. Bij alle dikke mensen geldt alsnog kcal in > kcal uit.
Omdat die mensen die niet aankomen meer calorieën verbranden/niet opnemen dan er binnenkomt en de mensen die er van aankomen meer binnenkrijgen dan dat ze verbrandenquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat sommige mensen alles kunnen eten en niks aankomen, en andere mensen al aankomen als ze een keer een frietje eten.
En dan nog hebben die cellen niet het fysiologische equivalent van alchemie tot gevolg (vet is goud voor het lichaam) waardoor ze uit niets calorieën kunnen produceren.quote:Ergens zit er een verschil tussen die twee mensen, nu heeft de een een sneller metabolisme als de ander maar uit diverse onderzoeken is dus gebleken dat cellen die niet goed werken en zelfs uit bepaalde onderzoeken dat er iets niet goed werkt in de hersenen.
Nee maar wel een beetje zonde van het geld en de moeite.quote:Is het echt zo erg dat daar meer onderzoek naar wordt gedaan zodat er miljoenen mensen wereldwijd geholpen kunnen worden?
Het is altijd makkelijker om de waarheid te vertellen...quote:Of is het gewoon makkelijker om te zeggen dat het hun eigen schuld is?
Mensen die alleen maar troep naar binnen schuiven omdat ze niet snel aankomen moeten zichzelf ook gewoon weggooien natuurlijk. Sowieso alleen focussen op het uiterlijke resultaat.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat sommige mensen alles kunnen eten en niks aankomen, en andere mensen al aankomen als ze een keer een frietje eten.
Ergens zit er een verschil tussen die twee mensen, nu heeft de een een sneller metabolisme als de ander maar uit diverse onderzoeken is dus gebleken dat cellen die niet goed werken en zelfs uit bepaalde onderzoeken dat er iets niet goed werkt in de hersenen.
Is het echt zo erg dat daar meer onderzoek naar wordt gedaan zodat er miljoenen mensen wereldwijd geholpen kunnen worden?
Of is het gewoon makkelijker om te zeggen dat het hun eigen schuld is?
Hoe bewijs jij dit?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ergens zit er een verschil tussen die twee mensen, nu heeft de een een sneller metabolisme als de ander maar uit diverse onderzoeken is dus gebleken dat cellen die niet goed werken en zelfs uit bepaalde onderzoeken dat er iets niet goed werkt in de hersenen.
Is het echt zo erg dat daar meer onderzoek naar wordt gedaan zodat er miljoenen mensen wereldwijd geholpen kunnen worden?
Nee, mensen komen aan als ze meer eten dan dat ze verbruiken.quote:een keer een frietje eten
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die nooit sporten en toch eten wat ze kunnen, mijn ex-man is er een van, die woog toen 61kg en iedere dag ging er zeker een pak koekjes en een handvol snoep in naast zijn gewone eten wat hij regelmatig twee keer opschepte, hij werkt op kantoor.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Omdat die mensen die niet aankomen meer calorieën verbranden/niet opnemen dan er binnenkomt en de mensen die er van aankomen meer binnenkrijgen dan dat ze verbranden
[..]
En dan nog hebben die cellen niet het fysiologische equivalent van alchemie tot gevolg (vet is goud voor het lichaam) waardoor ze uit niets calorieën kunnen produceren.
[..]
Waarom zonde? Er zijn al duidelijke aanwijzingen dat er meer is aan de hand is, het grote merendeel van onderzoekers is het daar over eens, de reden waarom is alleen nog niet duidelijk.quote:Nee maar wel een beetje zonde van het geld en de moeite.
[..]
Van haast alle ziektes die er bestaan was er oorspronkelijk een andere "waarheid", gelukkig is daar meer onderzoek naar gedaan en bleken ze het mis te hebben zodat ze nu mensen kunnen helpen.quote:Het is altijd makkelijker om de waarheid te vertellen...
Dan leesje het verkeerd, als het fat acceptance zou zijn zou ik juist zeggen,"ach laat dat onderzoek zitten, we moeten gewoon accepteren dat veel mensen overgewicht hebben"quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoe bewijs jij dit?
'Alles eten wat ze willen.' Ja, ze ontbijten niet. In plaats van 6 boterhammen eten ze als lunch 1 broodje kroket, ze eten een half bord avondeten en eten vervolgens 2 zakjes chips weg. Deze ras-ecto's kun je over 1 kam scheren; ze eten allen meer dan slecht. Maar aan de eindstreep geldt bij hen kcal in < kcal uit. Pizza's maken je niet dik, patat maakt je niet dik, een overvloed aan kcal maakt je dik.
Dat er genetische afwijkingen is duidelijk. De een heeft een andere stofwisseling dan de ander. Ik ben bijvoorbeeld endomorph, ik kom zowel snel in spier aan als in vet en ik ben van nature zeer breed gebouwd. Het is godverdomme geen excuus. Ik sport keihard om mijn vet percentage in toom te houden. Mensen komen niet aan als ze
[..]
Nee, mensen komen aan als ze meer eten dan dat ze verbruiken.
Lijkt wel pure propaganda voor fat acceptance dit.
Dan nog is er een wezenlijk verschil tussen verschillende mensen. Iedereen kent wel van die figuren die een lintworm lijken te hebben; Enorme hoeveelheden eten wegwerken en dan ook nog de godganse dag lopen te snaaien maar eerder onder dan overgewicht hebben. Anderen komen dan juist weer aan als ze één boterham of appel te veel eten op een dag.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:42 schreef dotKoen het volgende:
Er is meer dan voldoende bewijs dat mensen verschillen in hun gevoeligheid voor overgewicht en obesitas. Net zoals mensen meer of minder vatbaar zijn voor verslavingen of ander risicovol gedrag. Dan nog steeds met je zelf die calorieën naar binnen werken.
Vet eten maakt je niet dik. Teveel eten maakt je dik.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:56 schreef snakelady het volgende:
Het is een feit dat obesitas ongezond is, daarom sta ik ook zo sterk achter onderzoeken doen naar redenen van obesitas, aangezien het een epidemie is die jaarlijk ontzettend veel mensen het leven kost en daarnaast heel veel mensen heel ongelukkig maakt.
Mensen eten zich letterlijk dood, en zoals speknek al aangaf daar moet meer achter zitten dan gewoon vet willen eten.
Wetenschappers staan voor een raadsel en vaak staan ze tegenover elkaar maar het grote merendeel is het er over eens dat er meer aan de hand is dan alleen simpelweg te veel eten, mocht de meneer uit het filmpje gelijk hebben dan is dat een grote doorbraak waarmee veel mensen geholpen kunnen worden.
Als je gewoon normaal eet niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 00:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Ik heb diabets, word ik nu dik?
Iedereen denkt van die mensen te kennen, maar uiteindelijk is het beeld vaak heel vertekend. Als je die mensen maar lang genoeg volgt, ga je vanzelf merken dat die hele veronderstelling dat de 1 zoveel meer kan eten dan de ander vaak behoorlijk meevalt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan nog is er een wezenlijk verschil tussen verschillende mensen. Iedereen kent wel van die figuren die een lintworm lijken te hebben; Enorme hoeveelheden eten wegwerken en dan ook nog de godganse dag lopen te snaaien maar eerder onder dan overgewicht hebben. Anderen komen dan juist weer aan als ze één boterham of appel te veel eten op een dag.
"Ieder pondje gaat door het mondje" mag dan wel kloppen maar de één moet 3 kilo eten om een pondje aan te komen en de ander eet daarvoor letterlijk een pondje.
Niet helemaal waar, ik heb een periode gehad dat ik aantal kilo's te zwaar was, had nog net geen overgewicht.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Vet eten maakt je niet dik. Teveel eten maakt je dik.
Omdat die sommige mensen schromelijk overschatten van hoeveel kcal ze daadwerkelijk eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. En aan al die mensen die hameren op zelfbeheersing... Hoeveel zelfbeheersing zetten jullie eigenlijk zelf in als het gaat om voeding (en beweging)? Ik ben nog geen Rubensvrouw maar wel net wat te zwaar naar mijn zin. Maar om nu te zeggen dat ik 24/7 mezelf aan het beheersen ben om niet aan te komen... nou nee, niet bepaald. Na het avond eten zit ik gewoon voldoende vol. Zo moeilijk is het voor mij dus niet. Kijk ik echter naar mensen met veel overgewicht.. die doen wat dat betreft niet zoveel anders dan ik.. alleen moeten zij veel meer eten om dat gevoel te krijgen dan ik.. en na een half uur krijgen ze weer trek terwijl ik dan niet moet denken aan een punt appeltaart bij de koffie. Dat afslaan is voor mij dan geen zaak van zelfbeheersing, voor hen wel.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:07 schreef dotKoen het volgende:
Maar dat gaat over mutaties als Prader-Willi die inderdaad voor een enorm effect zorgen. Waarschijnlijk spelen in de 'gezonde' populatie ook allerlei genvariaties en (vooral) epigenetische factoren een rol die mensen wel degelijk kwetsbaarder maken om dik te worden.
Dat zegt dat het inderdaad niet hun schuld is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:21 schreef plintladdertje het volgende:
Lager opgeleiden hebben dat vaker, dat zegt toch genoeg?
Ja als je op een 1000 kcal-dieet zit help je idd je metabolisme om zeep.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, ik heb een periode gehad dat ik aantal kilo's te zwaar was, had nog net geen overgewicht.
Ik werkte toen ook met een personal trainer en wat bleek? Ik at te weinig, alles wat ik at werd meteen opgeslagen omdat mijn lichaam in spaarstand ging.
Ik moest dus meer en regelmatiger gaan eten om af te vallen en dat werkte, ben zo 10 kilo afgevallen.
'Snelle' vs 'trage' stofwisseling is ongeveer een verschil van 200kcals. Te verwaarlozen dus.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die nooit sporten en toch eten wat ze kunnen, mijn ex-man is er een van, die woog toen 61kg en iedere dag ging er zeker een pak koekjes en een handvol snoep in naast zijn gewone eten wat hij regelmatig twee keer opschepte, hij werkt op kantoor.
Mijn beste vriendin exact hetzelfde, die weegt 51 kilo en kan eten wat ze wil zonder aan te komen.
Waar het hier om gaat is dat de indruk wordt gewekt dat dikke mensen geen discipline hebben en dunne mensen wel.. en dat beeld klopt voor geen meter.quote:Op zondag 6 oktober 2013 22:28 schreef Ludd het volgende:
Je geeft nu dus eigenlijk toch toe dat het kwestie van discipline is?
Qua voeding hebben dikke mensen geen discipline als het gaat om calorische inname.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar het hier om gaat is dat de indruk wordt gewekt dat dikke mensen geen discipline hebben en dunne mensen wel.. en dat beeld klopt voor geen meter.
Ik heb met mijn ex man 12 jaar samen gewoond en ik kookte zijn eten en deed zijn boodschappen, ik wist exact wat er in dat mondje ging.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:35 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
'Snelle' vs 'trage' stofwisseling is ongeveer een verschil van 200kcals. Te verwaarlozen dus.
http://examine.com/faq/do(...)ween-two-people.html
Het feit dat je mensen kent 'die alles kunnen eten en nog steeds mager zijn' wil zeggen dat je ze nog niet lang genoeg gevolgd hebt en aan het einde van de dag, of maand zitten deze mensen nog steeds netjes onder of op hun calorisch onderhoudsniveau.
Ze hebben in ieder geval niet de discipline om zichzelf niet vet te mesten. Pats poef je hebt niet ineens 20 kilo overgewicht. Daarvoor moet je 20x9000 kcal teveel eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar het hier om gaat is dat de indruk wordt gewekt dat dikke mensen geen discipline hebben en dunne mensen wel.. en dat beeld klopt voor geen meter.
Dat is nu juist waar het hier om gaat.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval niet de discipline om zichzelf niet vet te mesten. Pats poef je hebt niet ineens 20 kilo overgewicht. Daarvoor moet je 20x9000 kcal teveel eten.
Grappig, pas is nog vastgesteld dat mensen met een matig overgewicht na operaties sneller herstellen en minder complicaties hebben dan mensen met een 'normaal' of ondergewicht.quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:14 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ja die 2,5% dus. Dus 97,5% vreet gewoon veel te veel.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is nu juist waar het hier om gaat.
Je hebt een groep mensen die aankomt omdat ze gewoon weg begonnen zijn met te veel eten en te weinig bewegen maar uit onderzoek blijkt dus dat er ook een groep mensen is bij wie de cellen niet goed werken, alles wat ze eten meteen opslaat als vet, daardoor geen energie hebben en minder bewegen en hun lichaam om steeds meer voeding ( lees, vet, suikers, koolhydraten, het lichaam wil energie hebben) vraagt.
Waar haal jij die 2,5% vandaan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja die 2,5% dus. Dus 97,5% vreet gewoon veel te veel.
Werd hier eerder in het topic genoemd.quote:
Wat snap je niet aan het verband tussen inname/opname en verbranding?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die nooit sporten en toch eten wat ze kunnen, mijn ex-man is er een van, die woog toen 61kg en iedere dag ging er zeker een pak koekjes en een handvol snoep in naast zijn gewone eten wat hij regelmatig twee keer opschepte, hij werkt op kantoor.
Mijn beste vriendin exact hetzelfde, die weegt 51 kilo en kan eten wat ze wil zonder aan te komen.
Nu heb ik ook niet te klagen overigens, ik ben dan niet zo licht maar kan eigenlijk eten wat ik wil zonder meer aan te komen.
Er zijn aanwijzingen (wat overigens geen discussie is) dat er aan de hand is dat er mensen zijn die niet bij machte zijn hun constante drang naar voedsel met een hoge calorische waarde te onderdrukken? Wat moet je daar nog verder aan onderzoeken terwijl de maatgevende factor de inname is en niet de drang tot inname?quote:[..]
Waarom zonde? Er zijn al duidelijke aanwijzingen dat er meer is aan de hand is, het grote merendeel van onderzoekers is het daar over eens, de reden waarom is alleen nog niet duidelijk.
Ja klopt, alleen is dit geen theorie maar een basisregel uit de natuurkunde. De wet van behoud van energie leert dat om 9000 kcal op te slaan in het lichaam er ten minste 9000 kcal ingenomen dient te worden. Dat verklaart ook waarom er mensen zijn die wel meer binnenkrijgen en minder (of niet) aankomen dan dat ze potentieel zouden kunnen op basis van de kcal die ze binnenkrijgen maar nooit meer.quote:[..]
Van haast alle ziektes die er bestaan was er oorspronkelijk een andere "waarheid", gelukkig is daar meer onderzoek naar gedaan en bleken ze het mis te hebben zodat ze nu mensen kunnen helpen.
Die 'groep mensen' waar je het over hebt is kleiner dan je denkt en niet de oorzaak van de obesitasepidemie.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is nu juist waar het hier om gaat.
Je hebt een groep mensen die aankomt omdat ze gewoon weg begonnen zijn met te veel eten en te weinig bewegen maar uit onderzoek blijkt dus dat er ook een groep mensen is bij wie de cellen niet goed werken, alles wat ze eten meteen opslaat als vet, daardoor geen energie hebben en minder bewegen en hun lichaam om steeds meer voeding ( lees, vet, suikers, koolhydraten, het lichaam wil energie hebben) vraagt.
quote:Op maandag 1 juli 2013 20:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, ik zal ff laten zien wat ik bedoel:
Disclaimer: jij hebt een mooier figuur dan deze mevrouw
^^ vrouwtje hierboven heeft progressieve lipodystrofie met lower body obesiteit. Met andere woorden, haar lichaam reguleert het zo dat al het overschot aan energie in haar vetcellen van haar lower body wordt gestopt, terwijl de upper body eigenlijk enorm catabool is (zie die titties).
Dit plaatje komt uit Good Calories Bad Calories van Gary Taubes. Taubes heeft de hypothese dat voor (sommige) obese mensen de vetcellen over hun hele lichaam uit de cellen bestaan die bij deze mevrouw alleen beneden zitten. Deze vetcellen slaan dan continu energie op maar laten het niet los bij een deficit, waardoor het lichaam de tekorten elders moet compenseren (organen op lager pitje zetten, spierweefsel afbreken etc. etc.)
Zal best zijn dat het voor sommige mensen geldt, maar no way dat dit dé verklaring is voor moderne westerse obesiteit. Da's gewoon een overschot aan betaalbaar en bereikbaar voedsel versus minder beweging = chronisch kcal overschot.
Wat zegt dat dan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:21 schreef plintladdertje het volgende:
Lager opgeleiden hebben dat vaker, dat zegt toch genoeg?
Dus omdat iemand maar een nummertje roept neem jij het voor waarheid aan?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Werd hier eerder in het topic genoemd.
Jij doet precies hetzelfde. Ik heb nog steeds geen onderzoek gezien die het gelijk van die meneer in het fiilmpje bewijst.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat iemand maar een nummertje roept neem jij het voor waarheid aan?
Hypocriet much? Jij doet niet anders in dit topic en baseert je onderzoek op 1 documentaire en een handjevol mensen die je kent 'die alles kunnen eten en geen gram aan komen'.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus omdat iemand maar een nummertje roept neem jij het voor waarheid aan?
Zoals hij aangeeft, 75.000.000 mensen in America die eerst insuline resistantie hadden en daardoor dik zijn geworden omdat hun lichaam het eten wa ze binnen krijgen meteen opslaan als vet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde. Ik heb nog steeds geen onderzoek gezien die het gelijk van die meneer in het fiilmpje bewijst.
Dit is niet het enige wat ik er van heb gekeken/gelezen, als je zoekt op "insulin resistance cause of obesity" kom je heel veel andere wetenschappelijjke onderzoeken tegen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:56 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hypocriet much? Jij doet niet anders in dit topic en baseert je onderzoek op 1 documentaire en een handjevol mensen die je kent 'die alles kunnen eten en geen gram aan komen'.
Precies, zoals hij zegt...quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals hij aangeeft, 75.000.000 mensen in America die eerst insuline resistantie hadden en daardoor dik zijn geworden omdat hun lichaam het eten wa ze binnen krijgen meteen opslaan als vet.
Vanaf ongeveer 5:40.
Dus al die 75.000.000 mensen waren al insuline resistent voordat ze te dik waren?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals hij aangeeft, 75.000.000 mensen in America die eerst insuline resistantie hadden en daardoor dik zijn geworden omdat hun lichaam het eten wa ze binnen krijgen meteen opslaan als vet.
Dat bestrijdt ook geen enkel onderzoek, ze zijn echter allemaal aan het feit gebonden dat als de calorieën niet binnenkomen ze niet opgeslagen kunnen worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit is niet het enige wat ik er van heb gekeken, als je zoekt op google "insulin resistance cause of obesity" kom je heel veel andere wetenschappelijjke onderzoeken tegen.
Nu weet ik zeker dat je een troll bent.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit is niet het enige wat ik er van heb gekeken/gelezen, als je zoekt op "insulin resistance cause of obesity" kom je heel veel andere wetenschappelijjke onderzoeken tegen.
Yep. Mijn ex woog ook zo'n 65 kg en was 1.90 m. lang. Hij at zo'n 6 boterhammen en 2 plakken ontbijtkoek voor het ontbijt, dan twee appels/peren/sinaasappels/bananen tussendoor, 10 boterhammen en een appel als lunch, dan een frikandelbroodje o.i.d. tussendoor, 1 kg aardappels, veel groenten en veel vlees als avondeten gevolgd door een dubbele portie dessert en dan bij de koffie een paar koekjes en 's avonds op de bank een hele zak chips vaak ook nog met dipsaus. De hele dag liep hij daarnaast nog te snaaien; lolly's werden met 3 pakken tegelijk ingeslagen, drop had hij altijd op zak en hij was gek op zuurtjes.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:15 schreef snakelady het volgende:
Ik ken diverse mensen in mijn omgeving die nooit sporten en toch eten wat ze kunnen, mijn ex-man is er een van, die woog toen 61kg en iedere dag ging er zeker een pak koekjes en een handvol snoep in naast zijn gewone eten wat hij regelmatig twee keer opschepte, hij werkt op kantoor.Mijn beste vriendin exact hetzelfde, die weegt 51 kilo en kan eten wat ze wil zonder aan te komen.Nu heb ik ook niet te klagen overigens, ik ben dan niet zo licht maar kan eigenlijk eten wat ik wil zonder meer aan te komen.
Mwah.. Ik mag toch wel aannemen dat ik een man waar ik 8 jaar lang lief en leed mee gedeeld heb, goed genoeg ken om te weten dat hij vreselijk veel meer at dan ik.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:35 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
'Snelle' vs 'trage' stofwisseling is ongeveer een verschil van 200kcals. Te verwaarlozen dus.
http://examine.com/faq/do(...)ween-two-people.html
Het feit dat je mensen kent 'die alles kunnen eten en nog steeds mager zijn' wil zeggen dat je ze nog niet lang genoeg gevolgd hebt en aan het einde van de dag, of maand zitten deze mensen nog steeds netjes onder of op hun calorisch onderhoudsniveau.
65 kg op 1.90 klinkt heel gezond.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Mijn ex woog ook zo'n 65 kg en was 1.90 m. lang. Hij at zo'n 6 boterhammen en 2 plakken ontbijtkoek voor het ontbijt, dan twee appels/peren/sinaasappels/bananen tussendoor, 10 boterhammen en een appel als lunch, dan een frikandelbroodje o.i.d. tussendoor, 1 kg aardappels, veel groenten en veel vlees als avondeten gevolgd door een dubbele portie dessert en dan bij de koffie een paar koekjes en 's avonds op de bank een hele zak chips vaak ook nog met dipsaus. De hele dag liep hij daarnaast nog te snaaien; lolly's werden met 3 pakken tegelijk ingeslagen, drop had hij altijd op zak en hij was gek op zuurtjes.
Maar wel een grote bek naar mensen met al was het maar een beetje, overgewicht dat zij geen zelfbeheersing hadden.
BTW; van een paar dagen minder eten viel hij niet af.. van een paar dagen op bed liggen wel. Hij sloeg dus gewoon geen vet op maar haalde zijn hele gewicht uit spierweefsel al sportte hij nauwelijks.
En slanke mensen wel?quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Qua voeding hebben dikke mensen geen discipline als het gaat om calorische inname.
Ja klopt. Je hebt helemaal gelijk. Ik neem alles terug, want jij kent 'zo iemand'.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah.. Ik mag toch wel aannemen dat ik een man waar ik 8 jaar lang lief en leed mee gedeeld heb, goed genoeg ken om te weten dat hij vreselijk veel meer at dan ik.
We hebben met een medisch wonder te maken denk ik.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mwah.. Ik mag toch wel aannemen dat ik een man waar ik 8 jaar lang lief en leed mee gedeeld heb, goed genoeg ken om te weten dat hij vreselijk veel meer at dan ik.
En al die mensen die enorm veel vreten maar niet aankomen vreten niet maar 'eten' en hebben een geweldige zelfbeheersing??quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja die 2,5% dus. Dus 97,5% vreet gewoon veel te veel.
Die eten niet structureel teveel, anders waren ze niet slank geweest.quote:
Deze man gaat alle thermodynamische principes te boven. Ik zou deze man nooit meer verlaten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef fathank het volgende:
[..]
We hebben met een medisch wonder te maken denk ik.
Dat heb ik al zovaak gehoord. En als je dan vraagt om het allemaal eens bij te houden voor een week of 3, en iedere snoepje en glas cola noteren blijkt gewoon dat ze te weinig hebben gegeten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En al die mensen die enorm veel vreten maar niet aankomen vreten niet maar 'eten' en hebben een geweldige zelfbeheersing??
Feit is dat doorslikken niet hetzelfde is als binnenkrijgen en dat de één wel opslaat en de ander niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:51 schreef Deshain het volgende:
Ja klopt, alleen is dit geen theorie maar een basisregel uit de natuurkunde. De wet van behoud van energie leert dat om 9000 kcal op te slaan in het lichaam er ten minste 9000 kcal ingenomen dient te worden. Dat verklaart ook waarom er mensen zijn die wel meer binnenkrijgen en minder (of niet) aankomen dan dat ze potentieel zouden kunnen op basis van de kcal die ze binnenkrijgen maar nooit meer.Daar kan je gewoon niet omheen, op geen enkele manier. Nu niet, nooit niet...
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ja klopt. Je hebt helemaal gelijk. Ik neem alles terug, want jij kent 'zo iemand'.
Lager opgeleid is vaak een lager inkomen en gezond voedsel is helaas duurder dan ongezond voedsel. Daar heb je al één oorzaak.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:51 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Wat zegt dat dan?
Een heel scala aan verschil en allerlei zaken maakt dat de mensen aan de onderkant zogezegd last hebben van heel veel kwalen, en toestanden.
Say whut, doorslikken niet hetzelfde als binnenkrijgen?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Feit is dat doorslikken niet hetzelfde is als binnenkrijgen en dat de één wel opslaat en de ander niet.
Ik weet er alles van. Alles wordt slechter vaak naarmate je meer onderaan komt, dat is helaas een feit geworden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lager opgeleid is vaak een lager inkomen en gezond voedsel is helaas duurder dan ongezond voedsel. Daar heb je al één oorzaak.
LOL Je tracht het op wetenschappelijke wijze te benaderen maar je theorie van 'behoud van massa' gaat niet op in deze. Je negeert namelijk dat het menselijk lichaam ook op meerdere manieren massa uitscheid denk aan ontlasting, urine, gassen en vloeistoffen in de uitademing en als laatste het zweet.quote:
Inderdaad, hij zelf sporte meerdere uren per dag en at gezond, toch kwam hij aan, bleek achteraf dus dat hij insuline resistentie heeft.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus al die 75.000.000 mensen waren al insuline resistent voordat ze te dik waren?
Dit kan en dit zijn uitzonderingen. Wat er bij jullie echter niet in wil is, dat het feit dat er mensen zijn die zich structureel volproppen en niet dik worden, nog niet bewijst dat mensen die wel overgewicht hebben zich niet structureel volproppen. Je wordt niet dik van lucht, het gaat er ergens in. Ja er zijn gevallen met hormonale problemen dankzij bijvoorbeeld medicijnen die veel meer aankomen dan normaal zou zijn bij hun calorie-inname. Punt is echter dat op het moment dat je de epidemie van obesitas (en natuurlijk overgewicht onder de obesitasgrens, wat ook veel en veel te vaak voorkomt), hieraan toe gaat schrijven, je vooral een heel handig excuus aan het bedenken bent voor de 90% van die mensen die gewoon te veel en ongezond eten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Mijn ex woog ook zo'n 65 kg en was 1.90 m. lang. Hij at zo'n 6 boterhammen en 2 plakken ontbijtkoek voor het ontbijt, dan twee appels/peren/sinaasappels/bananen tussendoor, 10 boterhammen en een appel als lunch, dan een frikandelbroodje o.i.d. tussendoor, 1 kg aardappels, veel groenten en veel vlees als avondeten gevolgd door een dubbele portie dessert en dan bij de koffie een paar koekjes en 's avonds op de bank een hele zak chips vaak ook nog met dipsaus. De hele dag liep hij daarnaast nog te snaaien; lolly's werden met 3 pakken tegelijk ingeslagen, drop had hij altijd op zak en hij was gek op zuurtjes.
Maar wel een grote bek naar mensen met al was het maar een beetje, overgewicht dat zij geen zelfbeheersing hadden.
BTW; van een paar dagen minder eten viel hij niet af.. van een paar dagen op bed liggen wel. Hij sloeg dus gewoon geen vet op maar haalde zijn hele gewicht uit spierweefsel al sportte hij nauwelijks.
Energie die je lichaam ongebruikt verlaat? Meen je dit serieus?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL Je tracht het op wetenschappelijke wijze te benaderen maar je theorie van 'behoud van massa' gaat niet op in deze. Je negeert namelijk dat het menselijk lichaam ook op meerdere manieren massa uitscheid denk aan ontlasting, urine, gassen en vloeistoffen in de uitademing en als laatste het zweet.
Voor je theorie moet je dus niet alleen meten wat het mondje ingaat maar ook hoeveel energie het lichaam ongebruikt verlaat.
Volg eens topics en artikelen van mensen die vechten tegen ondergewicht en je weet dat dit meer voorkomt dan jij nu denkt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef fathank het volgende:
We hebben met een medisch wonder te maken denk ik.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
LOL Je tracht het op wetenschappelijke wijze te benaderen maar je theorie van 'behoud van massa' gaat niet op in deze. Je negeert namelijk dat het menselijk lichaam ook op meerdere manieren massa uitscheid denk aan ontlasting, urine, gassen en vloeistoffen in de uitademing en als laatste het zweet.
quote:Voor je theorie moet je dus niet alleen meten wat het mondje ingaat maar ook hoeveel energie het lichaam ongebruikt verlaat.
ik was sarcastisch.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is een BMI van 18,5 en is ondergewicht. Niet gezond dus.
Mwah, je moet je niet te veel vastklampen aan het BMI hoor. Zoals jij zei is een licht overgewicht vaak helemaal niet zo ongezond, maar zo zijn er ook veel mensen met ondergewicht volgens het bmi, waarbij het veel ongezonder zou zijn om een gewichtstoename te forceren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat om dat woordje 'te'. Bij de één is het al veel sneller TEveel dan bij de ander. Dat schijnt met de stofwisseling te maken te hebben.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:09 schreef fathank het volgende:
Die eten niet structureel teveel, anders waren ze niet slank geweest.
Bullshit natuurlijk.. Ik heb 8 jaar met die man samengewoond en wist dus dondersgoed wat hij at/dronk. Hij stond er op zijn werk ook om bekend.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:11 schreef fathank het volgende:
Dat heb ik al zovaak gehoord. En als je dan vraagt om het allemaal eens bij te houden voor een week of 3, en iedere snoepje en glas cola noteren blijkt gewoon dat ze te weinig hebben gegeten.
Dat scheelt geen 1000 kcal per dag per persoon.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het gaat om dat woordje 'te'. Bij de één is het al veel sneller TEveel dan bij de ander. Dat schijnt met de stofwisseling te maken te hebben.
Oh ok. Je klinkt echt als een belezen persoon dus ik neem je op je woord aan. Die mensen op zijn werk zullen het ook wel weten.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk.. Ik heb 8 jaar met die man samengewoond en wist dus dondersgoed wat hij at/dronk. Hij stond er op zijn werk ook om bekend.
Heb je het eens bijgehouden en uitgerekend dan? Dat zou ik wel eens willen zien.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bullshit natuurlijk.. Ik heb 8 jaar met die man samengewoond en wist dus dondersgoed wat hij at/dronk. Hij stond er op zijn werk ook om bekend.
Niemand beweerd ook dat het niet door te veel eten of een verkeerd dieet komt waardoor ze steeds dikker worden.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:19 schreef Piye het volgende:
[..]
Dit kan en dit zijn uitzonderingen. Wat er bij jullie echter niet in wil is, dat het feit dat er mensen zijn die zich structureel volproppen en niet dik worden, nog niet bewijst dat mensen die wel overgewicht hebben zich niet structureel volproppen. Je wordt niet dik van lucht, het gaat er ergens in. Ja er zijn gevallen met hormonale problemen dankzij bijvoorbeeld medicijnen die veel meer aankomen dan normaal zou zijn bij hun calorie-inname. Punt is echter dat op het moment dat je de epidemie van obesitas (en natuurlijk overgewicht onder de obesitasgrens, wat ook veel en veel te vaak voorkomt), hieraan toe gaat schrijven, je vooral een heel handig excuus aan het bedenken bent voor de 90% van die mensen die gewoon te veel en ongezond eten.
Persoonlijk moet ik de eerste persoon die te dik is, waarvan ik na een tijdje met die persoon optrekken en een glimps van hun dieet opvangen dacht "zo best gek dat jij te dik bent" nog tegenkomen. Als we toch over persoonlijke ervaringen gaan beginnen.
Alleen is dit excuus niet verzonnen door een vetzak maar door een dokter met een gezonde levensstijl en is er voldoende aanwijzing om dit verder te onderzoeken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:27 schreef VMSDKR het volgende:
Waarom moeten die vetzakken altijd excuses zoeken/verzinnen voor hun lamlendige levenshouding.
Ja. Voedsel komt eerst je mond in, maar kan in die samenstelling niet in je lichaam worden opgenomen en zal dus eerst afgebroken moeten worden (speeksel, maagsappen, gal, darmflora) voor het opgenomen kan worden door je maag en darmwand. Dan nog kan het lijf er niet zo heel veel mee en moet het eerst verwerkt worden tot bruikbare stoffen in je lever. Pas dan kan je lijf er wat mee.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:14 schreef Ethanolic het volgende:
Say whut, doorslikken niet hetzelfde als binnenkrijgen?
Vandaar typ ik ook: inname/opnamequote:Op maandag 7 oktober 2013 10:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Feit is dat doorslikken niet hetzelfde is als binnenkrijgen en dat de één wel opslaat en de ander niet.
En roken is duurder dan niet roken, en veel alchohol drinken is duurder dan geen alchohol drinken. Maar toch komt het vaker voor bij lager opgeleiden...quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lager opgeleid is vaak een lager inkomen en gezond voedsel is helaas duurder dan ongezond voedsel. Daar heb je al één oorzaak.
Wet van behoud van energiequote:Op maandag 7 oktober 2013 10:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor je theorie moet je dus niet alleen meten wat het mondje ingaat maar ook hoeveel energie het lichaam ongebruikt verlaat.
Hoe kun je vet opslaan als je insuline resistent wordt? Insuline resistentie wordt voornamelijk veroorzaakt door een te hoge inname aan suikers, waardoor je perifere cellen steeds ongevoeliger worden voor de hogere concentratie insuline. Hierdoor zal je suikerbloedspiegel stijgen en je opname verminderen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vriend, je hebt geen idee waar je het over hebt. Darmflora voordat het opgenomen wordt door je maag?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Voedsel komt eerst je mond in, maar kan in die samenstelling niet in je lichaam worden opgenomen en zal dus eerst afgebroken moeten worden (speeksel, maagsappen, gal, darmflora) voor het opgenomen kan worden door je maag en darmwand. Dan nog kan het lijf er niet zo heel veel mee en moet het eerst verwerkt worden tot bruikbare stoffen in je lever. Pas dan kan je lijf er wat mee.
Gaat er in het begin van dat proces iets mis dan poep je het gewoon uit, gaat het verderop in het proces mis dan plas je het vooral uit en enkele stoffen komen dan in je zweet of uitademingslucht terecht.
Mooi stuk proza.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja. Voedsel komt eerst je mond in, maar kan in die samenstelling niet in je lichaam worden opgenomen en zal dus eerst afgebroken moeten worden (speeksel, maagsappen, gal, darmflora) voor het opgenomen kan worden door je maag en darmwand. Dan nog kan het lijf er niet zo heel veel mee en moet het eerst verwerkt worden tot bruikbare stoffen in je lever. Pas dan kan je lijf er wat mee.
Gaat er in het begin van dat proces iets mis dan poep je het gewoon uit, gaat het verderop in het proces mis dan plas je het vooral uit en enkele stoffen komen dan in je zweet of uitademingslucht terecht.
Nou ja, wetenschappelijk is de term 'brandstof' beter dan 'energie'.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef fathank het volgende:
[..]
Energie die je lichaam ongebruikt verlaat? Meen je dit serieus?
Dat is juist normaal. De BMI-schaal is gemaakt door dikke hippies die denken dat dik zijn normaal is en dat ze 'volgens mijn BMI ben ik gezond' als non-argument kunnen gebruiken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Misschien eens een keer voor jezelf nadenken ipv al die zogenaamde onderzoeken en doktoren op hun blauwe ogen te geloven?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Alleen is dit excuus niet verzonnen door een vetzak maar door een dokter met een gezonde levensstijl en is er voldoende aanwijzing om dit verder te onderzoeken.
Het idee dat er een zekere wisselwerking is, is niet zo heel nieuw toch? Ik denk dat dat ook niet het deel is waar mensen in dit topic op stuiten. Ik in ieder geval niet. Ik vind vooral dat je niet vergeten dat ook volgens die theorie, slechte voeding nog steeds de oorzaak is. Dat is dan ook het deel dat ik ondersteun in dit hele verhaal: Het feit dat je niet dik bent, betekent niet dat je er een gezond dieet op nahoudt.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niemand beweerd ook dat het niet door te veel eten komt waradoor ze staads dikker worden.
Het enige wat nu gaande is dat er vanuit werd gegaan dat mensen insuline resistantie krijgen vanwege overgewicht inplaats van wat ze nu aan het onderzoeken zijn en al enig bewijs voor is, eerst was er insuline resistantie en daardoor zijn ze te dik geworden, omdat alles wat ze eten zich opslaat als vet, het lichaam te weinig energie hierdoor heeft om goed te functioneren dus die mensen zijn "lui"maar blijjft ondertussen wel om meer eten vetten, suikers en koolhydraten vragen omdat het lichaam eigenlijk ondervoed is en meer energie wil.
Dan kom je dus in een vicieuze cirkel terecht.
En dan trots zijn dat ze 0,76% van hun gewicht zijn verlorenquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:35 schreef hugecooll het volgende:
The Biggest Loser is altijd genietenmensen die al na een minuut kotsend van de loopband vallen en zo
Nee, ik heb geen calorieën geteld maar het eetpatroon wat ik op heb geschreven was dagelijkse kost en geen uitzondering of periode. En als je als vrouw zijnde voor je man die aardappels, broden, groente, fruit, koek, snoep, vlees e.d. in moet kopen dan hoef je echt geen medisch wonder te zijn om te zien dat hij al snel 4 maal zo veel eet als jij.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je het eens bijgehouden en uitgerekend dan? Dat zou ik wel eens willen zien.
Mwaah het is meestal wel een paar procent. The Biggest Loser Holland altijd wat minderquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
En dan trots zijn dat ze 0,76% van hun gewicht zijn verloren
Omdat de cellen verkeerd werken en je lever aantasten waardoor het het vet verkeerd gaat gebruiken dus inplaats van gebruiken voor energie gaat opslaan als vetreserves.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:31 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Hoe kun je vet opslaan als je insuline resistent wordt? Insuline resistentie wordt voornamelijk veroorzaakt door een te hoge inname aan suikers, waardoor je perifere cellen steeds ongevoeliger worden voor de hogere concentratie insuline. Hierdoor zal je suikerbloedspiegel stijgen en je opname verminderen.
Als een auto verkeerd werkt en de benzine wordt opgeslagen waar het niet hoort (reservoir voor ruitenvloeistof bijvoorbeeld) en de benzine niet verbrand stopt de motor ook. Je kan niet vet opslaan én geen energie verbranden, dan gaat je motor uit...quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat de cellen verkeerd werken en je lever aantasten waardoor het het vet verkeerd gaat gebruiken dus inplaats van gebruiken voor energie gaat opslaan als vetreserves.
Veel mensen die zo balanceren rond ondergewicht volgens BMI, hebben niet echt een eetstoornis hoor. Nou ja, ze eten vaak ongezonde troep omdat ze denken dat ze niet aankomen als je dat een eetstoornis wil noemen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:37 schreef Poepje-miauw het volgende:
Alles dat 'te' is, is ongezond. Te dunne mensen hebben ook vaak een eetstoornis, maarja veel denken hoe slanker hoe gezonder iemand leeft. Ook niet altijd waar.
Je hebt ook wat dikkere mensen die heel gezond leven, maar gewoon écht niet afvallen
Mijn punt is dat die levensstijl vaak niet veel verschilt met die van de mensen met een grote mond daar over.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:27 schreef VMSDKR het volgende:
Waarom moeten die vetzakken altijd excuses zoeken/verzinnen voor hun lamlendige levenshouding.
BMI is zoquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Veel mensen die zo balanceren rond ondergewicht volgens BMI, hebben niet echt een eetstoornis hoor. Nou ja, ze eten vaak ongezonde troep omdat ze denken dat ze niet aankomen als je dat een eetstoornis wil noemen.
Op het moment eet ik weer te weinig.quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien eens een keer voor jezelf nadenken ipv al die zogenaamde onderzoeken en doktoren op hun blauwe ogen te geloven?
Verder lees ik altijd ik ken die en zus,zo. je kent altijd mensen waarop je jaloers bent.
fabrikanten sjoemelen met de CAL op het etiket er zit meer in dan wat erop staat.
wat is jouw lijst van iname dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |