abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:11:09 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131909388
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 6 oktober 2013 @ 19:11:27 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131909400
Ik zei dus dat Isa lief is! :Y
pi_131909621
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei dus dat Isa lief is! :Y
Ik had het ook half tegen mezelf heur O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131909868
Wat leuk CarOnline
Waar danst ze?
pi_131910460
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:23 schreef Sarabi het volgende:
Wat leuk CarOnline
Waar danst ze?
In Hengelo geloof ik. Ook al best een tijdje inmiddels.
Screw them.
We're going home.
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:28:29 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131912441
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had het ook half tegen mezelf heur O-)
Lief zijn voor jezelf is ook heel belangrijk! :Y
pi_131912815
Zo niet het belangrijkste.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 7 oktober 2013 @ 08:26:16 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131927374
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja ik heb wel stress maar dat staat er los van :P
Nee ik had gewoon letterlijk de tijd niet (klinkt lame, ik weet het maar het is echt zo)
Nu heb ik 1 vak afgerond en dus meer tijd dus kan ik weer kijken wat voor vorm van sporten in mijn rooster past

diëten zelf gaat wel redelijk (wel steeds wat meer slippertjes) maar zonder sporten zet het gewoon nauwelijks zoden aan de dijk bij mij merk ik
dan kom ik niet door bepaalde plateau's heen
Ik lees hier dat je steeds meer slippertjes maakt en nu weer wilt gaan sporten om door een plateau heen te komen. Op zich is dat sporten natuurlijk een prima plan, maar let ook op die slippertjes. Ik ken van mezelf die neiging om steeds wat meer en wat meer toe te geven en voordat ik het weet, heb ik er 2 kilo aangegeten. Misschien is het slim om weer even een paar dagen lijstjes te posten? Voor mij werkt dat, omdat ik echt niet hier wil posten dat ik elke dag iets extra's genomen heb, terwijl ik net verteld heb dat ik op een plateau blijf hangen...

Wat mezelf betreft: Ik heb dit weekend als een malle geklust, maar ook niet super gegeten (mijn lijstje van zaterdag had ik al hier geplempt). Mijn zondag was qua eten een heel stuk beter dan zaterdag. Vanochtend nog een onaardig getal op de weegschaal: net een kilo boven m'n atl. Aan de andere kant heb ik afgelopen week een keertje minder gesport, dus is het niet gek dat dit het resultaat is. Als ik een paar dagen normaal doe, weer eens naar de wc kan en gewoon door ga met klussen en verhuizen, is het na de verhuizing weer helemaal prima.

Lijstje voor vandaag:
O: 1 volkoren met cervelaat. 250 gr lv kwark, een theelepeltje suiker, 1 banaan.
T: Crackertjes en/of een kiwi.
L: 4 volkoren. 2 cervelaat, 2 gestampte muisjes.
T: Appel en/of de kiwi van 's ochtends.
D: Hebben weinig in huis, dus wordt even puzzelen. Ik denk dat het spaghetti ofzo wordt, of anders pasta met kip, courgette, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitjes en een lepeltje roomkaas/basilicumcreme. Even kijken waar vriendlief zin in heeft.
S: Met boodschappen slepen en daarna gewoon weer fris en fruitig verder met poetsen en inpakken.

Ben zelf niet tevreden over het broodbeleg en niet helemaal tevreden over de tussendoortjes (veel fruit, weinig eiwitten), maar we moeten vanavond echt even boodschappen doen. Dan neem ik lv yoghurt mee, net als beter broodbeleg en avondeten voor de komende week. Er ligt sowieso nog macaroni in de vriezer voor één avond en ik verwacht dat we zaterdagavond met de verhuishulpen lekker Chinees halen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131927407
Jullie pakken dat klussen serieus aan, Tink! Gaat goed *O*

Ik heb ontdekt dat hier lijstjes posten voor mij helemaal niet helpt, eigenlijk gewoon niets doet. Wat bij mij wel helpt is alles netjes wegen en dan invoeren in een eetprogramma waarbij kcal, eiwitten etc worden uitgerekend. Gedoe, niet leuk, maar wel heel nuttig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 7 oktober 2013 @ 09:43:15 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131928451
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Jullie pakken dat klussen serieus aan, Tink! Gaat goed *O*

Ik heb ontdekt dat hier lijstjes posten voor mij helemaal niet helpt, eigenlijk gewoon niets doet. Wat bij mij wel helpt is alles netjes wegen en dan invoeren in een eetprogramma waarbij kcal, eiwitten etc worden uitgerekend. Gedoe, niet leuk, maar wel heel nuttig.
Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.

En ik merk dat lijstjes posten vooral werkt als er ook echt iemand commentaar op geeft (zowel positief als negatief)... Als er niemand op reageert, kan ik soms echt denken 'Ja zeg, dit was een keurig lijstje, waarom is daar niemand blij om?' of juist 'Pfft, dat ik hiermee weg kom zonder dat iemand me een schop onder m'n hol geeft... stom gedoe'. Slaat helemaal nergens op, maar mijn hoofd werkt af en toe wel zo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_131928783
Als ik een goede dag heb, dan helpt een goed lijstje posten ook niet want het ging toch al goed. En als ik een slechte dag heb en ik post het hier en iemand zegt er iets van dan denk ik: ja duh :+

Ik hoop dat het voor de rest net zo vlot verloopt, Tink O+ Lekker snel in jullie nieuwe huis.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:23:50 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131929394
Wie is er onder de 90kg vandaag? *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe ging het kampioenschap, Sarabi?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:41:39 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_131929820
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:23 schreef eleusis het volgende:
SPOILER
*O*
pi_131929858
quote:
SPOILER
quote:
SPOILER
Goed bezig *O*

Het was leuk, we zijn 5e geworden en het publiek was echt bijzonder. Heb nog nooit zoveel energie teruggekregen van het publiek, echt fijn.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:51:51 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131930091
Nice Eleusis! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jups, het gaat heel goed. Ben eigenlijk best blij verrast dat het zo opschiet, zag er toch wel een beetje tegenop.

En ik merk dat lijstjes posten vooral werkt als er ook echt iemand commentaar op geeft (zowel positief als negatief)... Als er niemand op reageert, kan ik soms echt denken 'Ja zeg, dit was een keurig lijstje, waarom is daar niemand blij om?' of juist 'Pfft, dat ik hiermee weg kom zonder dat iemand me een schop onder m'n hol geeft... stom gedoe'. Slaat helemaal nergens op, maar mijn hoofd werkt af en toe wel zo.
:@ Er reageert echt zelden iemand op mijn lijstjes, dus ik vraag me idd regelmatig af waarom ik ze post.
Ik heb ze een tijdje bijgehouden in een diary op de ipad en sinds vorige week schrijf ik alles weer met de hand op, dat lijkt voor mij het beste te werken.
pi_131930127
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 09:57 schreef Isabeau het volgende:
Als ik een goede dag heb, dan helpt een goed lijstje posten ook niet want het ging toch al goed. En als ik een slechte dag heb en ik post het hier en iemand zegt er iets van dan denk ik: ja duh :+

Ja zo gaat dat bij mij ook.

En verder reageer ik niet meer op lijstjes want dat wil toch niemand.
  maandag 7 oktober 2013 @ 10:54:42 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_131930166
het enige wat ik ooit een keer gehoord heb als commentaar op mijn lijstje was dat ik te veel fruit zou eten, daar deed ik een beetje :') op en idd, niet meer de moeite waard om te posten. Het helpt me ook absoluut niet en als ik toch een halve zak snoep in mijn hoofd steek kan ik dat ook prrrrima verzwijgen door het uit mijn lijstje weg te laten :')
Maar als andere mensen dat wèl graag doen heb ik daar absoluut geen moeite mee! Ik zal er echter alleen op reageren als het een stom lijstje is :@
disclaimer
pi_131930256
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:

Ja zo gaat dat bij mij ook.

En verder reageer ik niet meer op lijstjes want dat wil toch niemand.
Iedereen heeft toch een ander beeld van wat gezond is en hoeveel je moet eten en hoe afvallen voor jou werkt. Ik zou op elk lijstje wel een flinke dosis commentaar kunnen geven (incl mijn eigen 8-) ) maar dan moet je dat weer onderbouwen en heb in het verleden al een paar keer een zinloze discussie gevoerd. Als mensen vragen hebben: kom maar op. Als je specifiek vraagt of je lijstje zo wel goed is: ik wil het best van commentaar voorzien, no problemo.
pi_131930272
En mooi getal Eleusis *) (hoe lang ben je eigenlijk?)
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:01:26 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131930333
quote:
99s.gif Op maandag 7 oktober 2013 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
het enige wat ik ooit een keer gehoord heb als commentaar op mijn lijstje was dat ik te veel fruit zou eten, daar deed ik een beetje :') op en idd, niet meer de moeite waard om te posten. Het helpt me ook absoluut niet en als ik toch een halve zak snoep in mijn hoofd steek kan ik dat ook prrrrima verzwijgen door het uit mijn lijstje weg te laten :')
Maar als andere mensen dat wèl graag doen heb ik daar absoluut geen moeite mee! Ik zal er echter alleen op reageren als het een stom lijstje is :@
Haha ja, vaak ook gaat het mis nadat ik een lijstje gepost heb, en echt niet dat ik hem dan aanpas. :@ :D
  Vis een optie? maandag 7 oktober 2013 @ 11:27:55 #21
70532 loveli
N
pi_131930939
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 18:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Visolie wel, maar niet superregelmatig, zal het weer eens tevoorschijn trekken. Eet wel elke dag 1-2 theelepels chia zaad.
En ik heb een tijd elke dag een hoge dosis vit b6 tablet geslikt, nu terugdenkend was het toen wel minder zwart allemaal. Ik heb die zak sinds afgelopen woensdag weer tevoorschijn gehaald ook.

Pil die ik had was microgynon idd vlgs mij. Hielp niet noemenswaardig bij die rotbuien, heb hem op 1 week na 3mnd non-stop geslikt, toen ook 3mnd non-stop gevloeid ( :X en toen ik weinig verbetering merkte was ikda t dus wel zat en ben ik gestopt.)
SPOILER
En ik had toen ook last van migraines die ik verder maar 1 keer per jaar heb of zo.

Ik weet idd van die bijwerking, vandaar ook dat de ha er niet happig op was, maar een andere user in oud had er wel echt heel veel baat bij in combinatie met buien, vandaar dat ik er om vroeg.
Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.

Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.
crap in = crap out
pi_131931022
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:47 schreef Sarabi het volgende:
5e van Nederland geworden *O* had op een plekje hoger gehoopt maar het was een mooie ervaring.
Het publiek was echt super en daardoor werd het optreden echt heel leuk.
Wat super goed! Gefeliciteerd! *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_131931054
Gisteren onverwachts een etentje bij de Italiaan, geen vette pizza of een pasta gekozen maar gegrilde ossenhaas :9
Vond ik toch wel knap van mijzelf!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 7 oktober 2013 @ 11:50:56 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_131931595
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:27 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat laat, maar wilde hier nog op reageren. Bij pijn/kramp zijn bepaalde omega-6 vetzuren een uitkomst (theunisbloemolie, borage-olie). Voor je humeur zou ik de oplossing zoeken bij standaard visolie met hoog omega-3 gehalte, evt aangevuld met vitamine D (bij gebrek aan zonlicht) en magnesium.

Doel van vitamine D en de omega's is het boosten van je serotonine (serotonine = feel good), magnesium is zo ongeveer overal goed voor en helpt bij ontspannen/tot rust komen. En suikers skippen als dat lukt, verwerking van suiker kost stofjes die je liever voor nuttigere dingen had willen gebruiken.
Tx! :*
Ik slik idd ook al een paar dagen de Vit D met de kinderen mee. ;)
Ik zal eens kijken naar de rest. Hoewel ik dus inmiddels ook de pil heb gekregen van de ha waarmee ik hoop de boel wat vlakker te trekken.

Dit tip van suiker neem ik me ter harte, ik voel me altijd zo uitgeblust na een vreetbui, maar toch doen he... :{
  Moderator maandag 7 oktober 2013 @ 11:53:11 #25
5428 crew  miss_sly
pi_131931651
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 11:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tx! :*
Ik slik idd ook al een paar dagen de Vit D met de kinderen mee. ;)
Ik zal eens kijken naar de rest. Hoewel ik dus inmiddels ook de pil heb gekregen van de ha waarmee ik hoop de boel wat vlakker te trekken.

Dit tip van suiker neem ik me ter harte, ik voel me altijd zo uitgeblust na een vreetbui, maar toch doen he... :{
Stom is dat he, dat je er soms geen weerstand aan kunt bieden, ook al weet je dat je je erna helemaal niet zo jofel voelt.

En ik begin last te krijgen van de herfst! Ik moet er echt even weer heel bewust mee bezig zijn dat ik gezond wil leven en dat sommige dingen daar niet in passen. Nu het kouder en donkerder wordt, krijg ik ineens veel meer zin in slechte dingen. Dus even bewust pas op de plaats maken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')