Ik denk ook zeker dat dat helpt. Sinds ik heb gesport met een personal trainer eet ik meer eiwitten, mede om mijn spieren sneller te laten herstellen na krachttraining, maar dat werkt net zo bij lange duurloopjes. En ik merk ook echt dat ik minder spierpijn heb na een lange duurloop. Voorheen kon ik daar nog 2 dagen mank van lopen, nu heb ik dat niet meer. Kan uiteraard ook deels door het krachttrainen komen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:50 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik voel me eigenlijk lekker fit, alleen een beetje stijf als ik opsta nadat ik even gezeten heb. Maar heb de laatste tijd ook extra magnesium geslikt en eiwitshakes na het sporten. Denk toch echt wel dat dat goed helpt. Vanavond misschien al even met mijn vriendin meelopen, een klein herstelrondje.
Nee Mud-Masters nog niet gedaan. Wel ingeschreven voor maart 2014, maar dan alleen de 6km aangezien mijn vriendin het ook eens wou proberen. Dan gaan we ook gewoon samen en voor de gezelligheidquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef Ciscus het volgende:
[..]
We deden m echt voor de gezelligheid en hebben onderweg enorrm gelachen. Ook best fijn om eens een keer niet om de minuut naar mijn horloge te kijken. Sterker nog; we wisten niet eens hoe ver we telkens waren. Het helpen van anderen sprak me ook wel aan trouwens. Dat doe ik verder nooit :-)
Als je een filmpje op hun site ziet waarbij je telkens 'paaaaa paaaaa waaar ben je paaaa?' Hoort....thats me.
Heb je serieus de MudM gedaan!? Dat is voor se echte krachtpatser. ...
Mooi om te zien zo ja! Echt netjes gedaan!quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:34 schreef Bonobo11 het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/255236965/7904237
Voor de liefhebbers, km 0-19 zijn asfalt/bos en zo goed als vlak, km 20-26 zijn mul zand, daarna bos, dijk, duin op duin af.
Gek, ik heb deze workout wel public gezet, maar ik kan hem zelf ook niet zien als ik uitlog op endomondo, raar. Duurt misschien evenquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
Je Endomondo staat dichtgetimmerd. Kan alleen hoogtemeters zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jero: jouw foto is ook leuk!
quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:03 schreef Quoi het volgende:
Over Garmin-finish-momentjes gesproken:Waar heb je die gevonden dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jero: jouw foto is ook leuk!
Goed op tijd afgedrukt in ieder geval, ik zat er ook aan te denken om mijn horloge te stoppen, maar toen realiseerde ik me weer dat hij er niet bij was..![]()
Waaromquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Zoals mijn huisbazin zegt: Every day another crisis!
Vanochtend vroeg mijn vriendje of ik kon skypen zodat hij me kon feliciteren, blijkt ineens van de ene op de andere dag mijn computer het nauwelijks meer te doen. Ik kom mijn eigen gebruikersaccount niet meer in.
Dus toen dacht ik, schijt aan de regen, schijt aan trainingsschema's, schijt aan alles, ik ga gewoon rennen zonder na te denken! Dat ging 5km heel goed, toen dacht ik misschien is het toch wel lekker om een doel te hebben. Dat werd eerst 12km in een uur, maar later bedacht ik me dat het toch wel slimmer was om de laatste 2k uit te lopen aangezien ik net vrijdag hard gevallen ben en woensdag al weer wil intervallen. Maar heb wel 2 bekertjes erbij, 10k in 49.46 en 11.76km in een uur. Dus
http://www.endomondo.com/workouts/255223907/11367364
quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:07 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Waar heb je die gevonden dan?
Goed op tijd afgedrukt in ieder geval, ik zat er ook aan te denken om mijn horloge te stoppen, maar toen realiseerde ik me weer dat hij er niet bij was..
Ja, maar ik heb dat dus ook als ik heel lang niet ziek ben geweest. Maar dus alleen als ik bijvoorbeeld 20KM op behoorlijke tempo hebt gelopen of 10KM op hoog tempo. Na echte inspanning zeg maar.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je onlangs misschien griep of een verkoudheid gehad? Klinkt dan eerder alsof je nog niet helemaal uitgeziekt bent?
Zo erg is het bij mij dan niet, maar wel alsof je net een tikkie verhoging hebtquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:48 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ik voel me vandaag exact alsof ik een kater heb.
Ja het lopen ging wel lekker maar ik liep uit frustratiequote:Op maandag 7 oktober 2013 16:09 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Waarom? Je bent dan toch ontzettend goed bezig? Jammer van de pc inderdaad, maar het lopen ging lekker toch! Verstandig dat je het iets rustiger hebt uitgelopen.
Thanks!quote:
klinkt als inspanningskoorts. Je ziet het ook wel kinderen die zo druk aan het spelen zijn dat ze vergeten te drinken etc dat hun temperatuur oploopt. Google er maar eens op.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb dat dus ook als ik heel lang niet ziek ben geweest. Maar dus alleen als ik bijvoorbeeld 20KM op behoorlijke tempo hebt gelopen of 10KM op hoog tempo. Na echte inspanning zeg maar.
[..]
Zo erg is het bij mij dan niet, maar wel alsof je net een tikkie verhoging hebt
bronquote:Ook bij lichaamsinspanning (zware arbeid, sporten) neemt de lichaamstemperatuur toe: hoe zwaarder de inspanning, hoe hoger de lichaamstemperatuur.
Als kind ook wel eens gehad. Zo hard aan het buitenspelen dat je trillend, koud en kotsend binnenkwam. En 15 minuten later was alles over.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:22 schreef DJMO het volgende:
[..]
klinkt als inspanningskoorts. Je ziet het ook wel kinderen die zo druk aan het spelen zijn dat ze vergeten te drinken etc dat hun temperatuur oploopt. Google er maar eens op.
Liever om te skieenquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:26 schreef Frsh het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen of ik in februari, maart en april ga trainen voor de M bij de Hollenlauf.![]()
![]()
![]()
Op de dag zelf inschrijven kan, dus als t met trainen niet goed gaat kan ik ook gewoon de 21km doen. En ze hebben ook een 14km.
Iemand zin om mee te gaan met een weekendje weg naar Duitsland, in de buurt van Winterberg?
ik kom er net vandaanquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:26 schreef Frsh het volgende:
Iemand zin om mee te gaan met een weekendje weg naar Duitsland, in de buurt van Winterberg?
En als het trainen enorm goed gaat, dan doe je de 101km!quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:26 schreef Frsh het volgende:
Ik zit trouwens te twijfelen of ik in februari, maart en april ga trainen voor de M bij de Hollenlauf.![]()
![]()
![]()
Op de dag zelf inschrijven kan, dus als t met trainen niet goed gaat kan ik ook gewoon de 21km doen. En ze hebben ook een 14km.
Mijn broer, een vriend en ik zijn ook achterin gestart. 3 uur 26 geloof ik. Heel lang wachten bij de glijbaan en toen was het te gevaarlijk en moesten we er omheen. Is mudmasters zwaarder ja? Vind het wel grappig op discovery dat ze steeds reclame maken en dan zeggen "de zwaarste obstacle run". Het stelde geen klap voorquote:Op maandag 7 oktober 2013 15:27 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Druk he, die strongmanrun? Ik was, met mijn vader, langer dan drie uur bezig. Vooral het wachten. ..we begonnen dan ook achteraan. Had jij meer ruimte?
Overigens. ...mijn eerste marathon gaat definitief plaatsvinden in Vienna! Vlucht etc is geboekt. ..leuk!
Whey isolaat van body en fitshop zou ik doen. Goed en goedkoop. Ik heb net een emmer met chocoladsmaak op. Heerlijk.quote:Op maandag 7 oktober 2013 15:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker dat dat helpt. Sinds ik heb gesport met een personal trainer eet ik meer eiwitten, mede om mijn spieren sneller te laten herstellen na krachttraining, maar dat werkt net zo bij lange duurloopjes. En ik merk ook echt dat ik minder spierpijn heb na een lange duurloop. Voorheen kon ik daar nog 2 dagen mank van lopen, nu heb ik dat niet meer. Kan uiteraard ook deels door het krachttrainen komen.
Deze zijn ook fijn
[ afbeelding ]
Ik heb het nu 1 keer geprobeerd na het krachttrainen, ben een beetje bang dat ik er voller van wordquote:Op maandag 7 oktober 2013 16:42 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Whey isolaat van body en fitshop zou ik doen. Goed en goedkoop. Ik heb net een emmer met chocoladsmaak op. Heerlijk.
Je moet gewoon onthouden dat het ook calorieen zijn. Dus dat als je een herstelshake hebt genomen, je niet ook nog 3 boterhammen en 2 bananen na je workout hoeft te nemen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb het nu 1 keer geprobeerd na het krachttrainen, ben een beetje bang dat ik er voller van word. Misschien toch vaker doen.
Doe ik sowieso niet meer. Alleen nog vooraf en alleen bij een lange duurloop. Alleen maar eiwitten naderhand.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je moet gewoon onthouden dat het ook calorieen zijn. Dus dat als je een herstelshake hebt genomen, je niet ook nog 3 boterhammen en 2 bananen na je workout hoeft te nemen.
Helemaal eens, het was niet zo zwaar. Volgens mij was het water op bij de glijbaan. Bij het 2e rondje wel de glijbaan afgegaan, toch wel geinig om zo doorweekt verder te lopen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 16:32 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Mijn broer, een vriend en ik zijn ook achterin gestart. 3 uur 26 geloof ik. Heel lang wachten bij de glijbaan en toen was het te gevaarlijk en moesten we er omheen. Is mudmasters zwaarder ja? Vind het wel grappig op discovery dat ze steeds reclame maken en dan zeggen "de zwaarste obstacle run". Het stelde geen klap voor
Ligt er maar net aan wat je wilt!quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:58 schreef minimaLL het volgende:
Hmm. Op zoek naar de volgende uitdaging nadat ik afgelopen weekend mijn eerste HM heb gelopen.
Wat zouden jullie aanraden? Zou dit graag weten zodat ik terug een schema kan instellen. Want ik heb graag een schema als houvast.
- Snellere tijden lopen op HM en kortere afstanden
- Doorgaan tot de marathon.
Dilemma hier.
Binnenstebuiten keren en ergens aan ophangen. Al heb ik geen camelbakquote:Op maandag 7 oktober 2013 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Zeg, camelbak mannen. Hoe maken jullie je zak droog?
Even aan mijn vrouw vragen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Je hebt in ieder geval al een mooie tijd gelopen, maar onder de 1:30 zou natuurlijk ook ontzettend gaaf zijn. Ik weet niet wat de PR's van je andere afstanden zijn, bijvoorbeeld 5k onder de 20 of 10k onder de 40? Dat zijn allemaal leuke doelen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:58 schreef minimaLL het volgende:
Hmm. Op zoek naar de volgende uitdaging nadat ik afgelopen weekend mijn eerste HM heb gelopen.
Wat zouden jullie aanraden? Zou dit graag weten zodat ik terug een schema kan instellen. Want ik heb graag een schema als houvast.
Dilemma hier.
Ik zou niet weten hoe ik de mijne binnenstebuiten zou moeten krijgen. Mijn zak is dus altijd een beetje vochtig. Om schimmel te voorkomen spoel ik 'm wel regelmatig door en hang ik 'm met open dop op een droge plek.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:13 schreef YUR het volgende:
[..]
Binnenstebuiten keren en ergens aan ophangen. Al heb ik geen camelbak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked
Die heb ik de tweede ronde ergens ingehaald.quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:54 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Helemaal eens, het was niet zo zwaar. Volgens mij was het water op bij de glijbaan. Bij het 2e rondje wel de glijbaan afgegaan, toch wel geinig om zo doorweekt verder te lopen.
De Mudmasters vraagt veel meer spierkracht (met name optrekken enzo) heb ik begrepen. Maar het is een kortere afstand.
We liepen waarschijnlijk dicht bij elkaar! Ik liep bij de vikingen, heb je die ook gezien?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:21 schreef YUR het volgende:
Dit is mijn zak binnenstebuiten (NSFW)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:21 schreef YUR het volgende:
Dit is mijn zak binnenstebuiten (NSFW)Blauwe zak !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had hetzelfde en ik heb besloten dat mijn volgende doel een marathon is, maar pas ruim een jaar na mijn eerste HM. In de tussentijd kan ik dan ook andere leuke doelen behalen, zoals een snellere HM en misschien nog wat leuke kortere wedstrijdjes!quote:Op maandag 7 oktober 2013 17:58 schreef minimaLL het volgende:
Dilemma hier.
Dat doe ik ook inderdaad. Zoveel mogelijk laten drogen en regelmatig doorspoelen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik de mijne binnenstebuiten zou moeten krijgen. Mijn zak is dus altijd een beetje vochtig. Om schimmel te voorkomen spoel ik 'm wel regelmatig door en hang ik 'm met open dop op een droge plek.
Leg 'm, eenmaal uitgespoeld, op 't aanrecht met dop eraf en iets 'in ' de zak zodat er gewoon lucht bij kan komen. (Leeg) waterflesje bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Precies mijn ideequote:Op maandag 7 oktober 2013 18:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde en ik heb besloten dat mijn volgende doel een marathon is, maar pas ruim een jaar na mijn eerste HM. In de tussentijd kan ik dan ook andere leuke doelen behalen, zoals een snellere HM en misschien nog wat leuke kortere wedstrijdjes!
En een schema is leuk, maar als je al lang genoeg traint kun je zelf ook wel bedenken dat je wekelijks een langere loop, een snellere loop, een intervalloop en een halfkort- matig snelle loop doet toch?
quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik de mijne binnenstebuiten zou moeten krijgen. Mijn zak is dus altijd een beetje vochtig. Om schimmel te voorkomen spoel ik 'm wel regelmatig door en hang ik 'm met open dop op een droge plek.
OK, doe ik het ook maar. Want ja als ik nu naar 1KM een afgescheurd bandje heb en de 2e keer dat ik 'm wil gebruiken een beschimmelde legionella zak heb ik er ook weinig lol van.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:29 schreef Arquero het volgende:
[..]
Dat doe ik ook inderdaad. Zoveel mogelijk laten drogen en regelmatig doorspoelen.
Hmz, ook nog een idee.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Leg 'm, eenmaal uitgespoeld, op 't aanrecht met dop eraf en iets 'in ' de zak zodat er gewoon lucht bij kan komen. (Leeg) waterflesje bijvoorbeeld.
De enige valkuil van zonder (marathon) schema lopen is denk ik hert gevaar te weinig rust in te bouwen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:28 schreef La_Tramposa het volgende:
En een schema is leuk, maar als je al lang genoeg traint kun je zelf ook wel bedenken dat je wekelijks een langere loop, een snellere loop, een intervalloop en een halfkort- matig snelle loop doet toch?
Ja, ik ga ook 3 maanden voor de marathon weer een vast schema aanhouden denk ik. Maar soms is het gewoon lekker een periode wat meer op je gevoel te lopen, als je vast houdt aan een paar vaste trainingsprincipes dan leer je daar ook weer heel veel van.quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige valkuil van zonder (marathon) schema lopen is denk ik hert gevaar te weinig rust in te bouwen.
Ik heb nog nooit met een schema gelopen, dus begrijp het volkomenquote:Op maandag 7 oktober 2013 19:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook 3 maanden voor de marathon weer een vast schema aanhouden denk ik. Maar soms is het gewoon lekker een periode wat meer op je gevoel te lopen, als je vast houdt aan een paar vaste trainingsprincipes dan leer je daar ook weer heel veel van.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 14:58 schreef Quoi het volgende:
Toch nog even een verslagje getiktTer lering en vermaak.
Fijn dat je het vandaag weer wat zonniger in ziet! Op naar de zevenheuvelenloop nu!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar ook nog geen M toch?quote:Op maandag 7 oktober 2013 19:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met een schema gelopen, dus begrijp het volkomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |