Die werken waarsch. ook met vrijwilligers, en die hebben niet elke dag tijd. ongeduldquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:22 schreef slacker_nl het volgende:
Atletiekverenigingen zijn stom, twee verschillende verenigingen gemaild: 0 reactie
Een half jaar en drie weken wachttijd is normaal? Vooral als het om nieuwe aanmeldingen gaat?quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die werken waarsch. ook met vrijwilligers, en die hebben niet elke dag tijd. ongeduld
Ik vind het ontzettend knap! En je zit minder dan een uur van de winnende tijd af! Oké een uur klinkt veel maar eigenlijk is dat hartstikke snel voor de meeste van ons gewone stervelingen..quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:12 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mwah, het beste was er af hoor. Maar ik zal bij het begin beginnen.
Om 12 uur gestart in BurghHaamstede voor mijn 2e marathon en mijn 1e kustmarathon. Ik had hem al wel 2 keer met family als wandelmarathon gelopen dus het parcours was redelijk bekend. Het maakt ,weet ik nu, wel uit of je hem rent of wandelt voor de intensiteit. Vandaag was het een lekker temperatuurtje ,maar met een hoge luchtvochtigheid, erg drukkend.
Maar goed precies om 12:00 bij de start brak het zonnetje door en starte ik vrolijk. De eerste paar kilometers zijn easy door het bos en dan een klein stukje strand dat er goed bij lag.
So far so good, daarna 10 kilometers over asfalt over de Oosterscheldekering, windje mee, ook geen centje pijn en ik kon een mooi tempo lopen. Elke 9 kilometer een gelletje en bij elke post water of energiedrank en een spons aanpakken. Het ging heerlijk.
Na bijna 20 kilometer kwam daar verandering in. We gingen het strand bij Vrouwenpolder op voor een stuk van 7 kilometer naar Oostkapelle. Het was inmidddels bijna hoogwater en het strand was smal en mul. Elke stap is onzeker, je weet niet of je weg glijdt of grip hebt en is heel belastend voor je kuiten. Halve marathon ging nog in 1:44, maar het strand had veel kracht gekost.
Toen ik het strand verliet en de duinen in/op liep voelde ik mijn kuiten voor het eerst protesteren. Vervolgens in het bos van Oostkapelle wel enigszins kunnen herstellen en vlak en heuvelaf liep het nog goed, heuvelop moest ik echter oppassen. Ik zat tegen 2 krampende kuiten aan. Bij elke post heb ik drinken genomen (oa Mossel bedankt), ik heb 4 gels op, een handje druiven en een stuk sinaasappel, maar ws te weinig zouten. Heb toch meer moeten zweten dan ik dacht en dat heeft me opgebroken.
Maar goed, vlak en heuvelaf kon ik nog steeds een aardig tempo lopen <5min/km. dus uiteindelijk is er nog een mooie tijd uitgerold en ben ik heel tevreden. De laatste 100m kreeg ik zelfs last van m'n hamstring en ik finishte niet mooi, maar wel helemaal leeg en erg voldaan. Dit was een erg zware marathon (vooral de 2e helft) en m'n tijd is maar 6min boven m'n PR, die 6 min heb ik allemaal op een omgeploegd stuk strand verloren.
Vandaag zat er echt niks meer in en met 3:35:52 ben ik erg tevreden.
Ben inmiddels al weer aardig hersteld (warm bad ahhhhhh)
Ook tof was dat ik heel veel support heb gehad van m'n familie en bekenden op verschillende plekken langs het parcours.
Zit nu op de laptop van m'n moeder. GPSlog wordt pas maandag geupload
Wat een tijd voor zo'n zware wedstrijd zegquote:Op zondag 6 oktober 2013 00:12 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mwah, het beste was er af hoor. Maar ik zal bij het begin beginnen.
Om 12 uur gestart in BurghHaamstede voor mijn 2e marathon en mijn 1e kustmarathon. Ik had hem al wel 2 keer met family als wandelmarathon gelopen dus het parcours was redelijk bekend. Het maakt ,weet ik nu, wel uit of je hem rent of wandelt voor de intensiteit. Vandaag was het een lekker temperatuurtje ,maar met een hoge luchtvochtigheid, erg drukkend.
Maar goed precies om 12:00 bij de start brak het zonnetje door en starte ik vrolijk. De eerste paar kilometers zijn easy door het bos en dan een klein stukje strand dat er goed bij lag.
So far so good, daarna 10 kilometers over asfalt over de Oosterscheldekering, windje mee, ook geen centje pijn en ik kon een mooi tempo lopen. Elke 9 kilometer een gelletje en bij elke post water of energiedrank en een spons aanpakken. Het ging heerlijk.
Na bijna 20 kilometer kwam daar verandering in. We gingen het strand bij Vrouwenpolder op voor een stuk van 7 kilometer naar Oostkapelle. Het was inmidddels bijna hoogwater en het strand was smal en mul. Elke stap is onzeker, je weet niet of je weg glijdt of grip hebt en is heel belastend voor je kuiten. Halve marathon ging nog in 1:44, maar het strand had veel kracht gekost.
Toen ik het strand verliet en de duinen in/op liep voelde ik mijn kuiten voor het eerst protesteren. Vervolgens in het bos van Oostkapelle wel enigszins kunnen herstellen en vlak en heuvelaf liep het nog goed, heuvelop moest ik echter oppassen. Ik zat tegen 2 krampende kuiten aan. Bij elke post heb ik drinken genomen (oa Mossel bedankt), ik heb 4 gels op, een handje druiven en een stuk sinaasappel, maar ws te weinig zouten. Heb toch meer moeten zweten dan ik dacht en dat heeft me opgebroken.
Maar goed, vlak en heuvelaf kon ik nog steeds een aardig tempo lopen <5min/km. dus uiteindelijk is er nog een mooie tijd uitgerold en ben ik heel tevreden. De laatste 100m kreeg ik zelfs last van m'n hamstring en ik finishte niet mooi, maar wel helemaal leeg en erg voldaan. Dit was een erg zware marathon (vooral de 2e helft) en m'n tijd is maar 6min boven m'n PR, die 6 min heb ik allemaal op een omgeploegd stuk strand verloren.
Vandaag zat er echt niks meer in en met 3:35:52 ben ik erg tevreden.
Ben inmiddels al weer aardig hersteld (warm bad ahhhhhh)
Ook tof was dat ik heel veel support heb gehad van m'n familie en bekenden op verschillende plekken langs het parcours.
Zit nu op de laptop van m'n moeder. GPSlog wordt pas maandag geupload
Wat gaaf!!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Vorige week vrijdag aangekomen in schotland aan het wel bekende meer van loch ness. Het cottage wat we gehuurd hadden lag bijna aan de het meer en keek er over uit. Vanuit het huisje gezien. Kon je aan de overkant een gedeelte van het marathon parcours van zondag zien. Hoever je ook kon kijken dat teringeind kon je gewoon niet in 1keer zien.
[ afbeelding ]
Zaterdag naar de pastaparty gegaan om startnummer op te halen en om stream en vrouw te ontmoeten. Bij het ophálen van mijn startnummer miste ik mijn shirt. Aan een vrijwilliger gevraagd waar we deze konden ophalen. Nu bleek dat je deze pas aan de finish kreeg. Je moet hem dus echt uitlopen om het t-shirt te hebben . Na wat gegeten en gepraat te hebben weer naar huis gegaan.
De nacht niet echt lekker geslapen, of hij eigenlijk de helft van de tijd niet. Bij het verlaten van het huisje was de neiging om weer mijn bed in te duiken erg groot. Ook mede omdat de aanloop naar de marathon niet echt volgens wens ging. Mijn vriendin had mij afgezet bij het punt waar we werden opgepikt om naar de start te worden gebracht. Van het punt waar ik stond gingen twee bussen naar het startpunt.
In de bus een beetje naar buiten kijkend begon ik al wat meer tot rust te komen er zin in te krijgen. Om bij het startpunt te komen moest het busje best wel pittige heuvels op en had het er zwaar mee. Bij de start aangekomen stonden er al een hoop bussen en mensen. Vanaf het punt waar we stonden konden we net loch ness zien liggen in de verte.
[ afbeelding ]
In totaal stonden 3980 man te wachten voor de start.
[ afbeelding ]
Het profiel van de marathon lijkt redelijk gunstig. Het eerste stuk heuvelaf, daarna een groot stuk redelijk vlak tot aan bij km 30 ongeveer waar weer een klein heuveltje zou komen. De vrijwilliger op de pasta party waarschuwde me al dat dat er erg bedriegelijk uitzag. De omroeper bij de start benadrukte ook meerdere keren dat het eerste stuk zeer gevaarlijk is om jezelf stuk te lopen.
Nadat we werden weggeblazen door doedelzakken ging het het eerste stuk wel lekker. Al snel bleek het eerste stuk niet alleen te dalen maar ook zeer venijnige klimmetjes te hebben. Wat gas terug genomen en maar kijken hoe we de eerste 16 km ongeveer door zouden komen. Dat ging op zich vrij redelijk, te bedenken dat je na een soort 7 heuvelenloop op steroids in het begin van een marathon voor je kiezen krijgt. Tijd was ik allang niet meer meebezig uitlopen was het enige wat telde.
Om mij heen zag in dit stuk al aardig wat mensen kapot gaan. En volkomen begrijpbaar. Na eindelijk bij het "vlakke" stuk aangekomen bleek ook hier niks vlaks aan. Op en neer ging het. Mijn natuurlijke pace lag te hoog en daarom maar wat andere mensen als pacer gebruikt om niet te hard te lopen. Echt bezig met uitlopen meer niet. Op een moment haal ik iemand in die zag aan mijn shirt dat ik uit nederland kwam. Hij had een paar jaar in nederland gewerkt. Zo al pratend wat kilometers opgeschoten.
Zelf zag ik ook tijdens het inhalen dat het een nederlander was. Al inhalend zeg hoi, hij keek erg verbaasd en zei hoi terug.
En toen kwam ik bij het stukje wat weer omhoog ging. Al die heuvels hadden mijn bovenbeenspieren aardig gesloopt en heuvelop ging bijna niet meer. Ik moest stukjes gaan lopen heuvelop omdat ik anders last kreeg van kramp. Heuvelaf of vlak kon ik gelukkig gewoon lopen. Alhoewel dat ook steeds minder werd. De energie was er volop aanwezig, het waren echt mijn bovenbenen die dienst begonnen te weigeren.
Al evyend tot bij de finish gekomen. Het laatste stuk was toch wel verplicht hardlopend met het publijk wat er stond en je naam die over de speakers klinkt. Dan lijken de mensen extra speciaal te klappen. Bijna schoot de kramp nog vlak in mijn hamstring.
Nog nooit zo In extase over de finish gekomen. De eerste paar minuten kon ik van puur emotie niks anders uitbrengen dat het absurd was. Na de finish medaile , flesje water banaantje en t-shirt in ontvangst mogen nemen. Waarna ik mocht afrdruipen naar een lekker bad, waar ik met moeite weer uit kwam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://connect.garmin.com/activity/385876622
Same.. Contact gehad met heel veel mensen hier van verschillende atletiekverenigingen/ loopgroepen. Uiteindelijk toch niks geworden, for whatever reason...quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:22 schreef slacker_nl het volgende:
Atletiekverenigingen zijn stom, twee verschillende verenigingen gemaild: 0 reactie
quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:29 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks, en ook succes aan de andere lopers. Zo maar eens op pad! Start is om 10.00uur, en moeten nog anderhalf uur rijden...
give it heaps girls!!quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:32 schreef winterstorm666 het volgende:
zo gedouched aangekleed. tas staat ingepakt. krentebol met kaas en vitaminedrankje achter de kiezen.
en dan zo maar eens richting breda. voor de eventuele fokkers in het publiek aan de singelloop.
ik ben in een zwarte tight zwarte puma schoenen en een wit met rood texaco shirt en een rode boei als gezicht waarschijnlijk.
Mooie omgeving! Nu wel bevredigd?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:04 schreef SEMTEX het volgende:
Eindelijk uit de min in de challenge![]()
Distance: 21.96 km
Time: 2:21:50
Avg Speed: 9.3 km/h
Calories: 1,681 C
En onderweg wat pics gemaakt
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Maar dat zou ik elk weekend kunnen doen, het is maar een kwartier fietsen vanaf hierquote:Op zondag 6 oktober 2013 09:14 schreef SEMTEX het volgende:
Succes vandaag Moblo en Wolve000!
En Hats! Lekker Bergense boslucht opsnuiven
SPOILER: StatsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |