EUR 400? Voor een eensgezinswoning? In Amsterdam? Dat is misschien wat iemand betaalt die er al 30 jaar woont, maar als ik als zie wat sociale woningbouw tegenwoordig in deze regio al kost, kan het in de hoofdstad alleen maar duurder zijn. Voor 400 euro heb je hier hooguit een klein startersstudiootje van 25 vierkante meter. Zelfs een eenvoudige bovenwoning in een afbraakbuurt met energielabel G (lees: enkel glas en gaskachels) kost tegenwoordig al rond de 600 euro.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de huren daar zijn, de sociale huren. Rond de 400 euro zoiets gok ik?

Ik woon in Zuid en betaal nog geen 500 euro. Er zijn best nog wel woningen in Amsterdam die niet zo duur zijn hoor. Alleen gaan de mensen die er wonen nooit weg dat is waar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
EUR 400? Voor een eensgezinswoning?

Dat is niet helemaal correct hoor...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
EUR 400? Voor een eensgezinswoning? In Amsterdam? Dat is misschien wat iemand betaalt die er al 30 jaar woont, maar als ik als zie wat sociale woningbouw tegenwoordig in deze regio al kost, kan het in de hoofdstad alleen maar duurder zijn. Voor 400 euro heb je hier hooguit een klein startersstudiootje van 25 vierkante meter. Zelfs een eenvoudige bovenwoning in een afbraakbuurt met energielabel G (lees: enkel glas en gaskachels) kost tegenwoordig al rond de 600 euro.
Deze woning zag er trouwens nog piekfijn uit, afgezien van wat achterstallig schoonmaakwerk. Mooi laminaat op de vloer, zonnescherm, designradiator in de badkamer, ik ontwaarde zelfs een split-unit airco! Ik zou er best willen wonen...
 dat wel, pas
  dat wel, pas 

quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh krijg nou watJe hebt gelijk over dat fornuis

Ik heb een ruime bovenwoning, mét zolder erboven (dus 2 woonlagen voor mezelf) in een klein, rustig, net dorpje in het groen. Overal dubbel glas en goede isolatie, energieklasse B. Betaal ik 465 euro per maand voor.quote:Zelfs een eenvoudige bovenwoning in een afbraakbuurt met energielabel G (lees: enkel glas en gaskachels) kost tegenwoordig al rond de 600 euro.

In Amsterdam?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb een ruime bovenwoning, mét zolder erboven (dus 2 woonlagen voor mezelf) in een klein, rustig, net dorpje in het groen. Overal dubbel glas en goede isolatie, energieklasse B. Betaal ik 465 euro per maand voor.

Nee dat niet, ergens rondom Nijmegen.quote:

Ah... we hebben het over Amsterdamquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee dat niet, ergens rondom Nijmegen.

Nou ja, dat van die 30 jaar is overdreven, maar wat ik bedoel is dat je tegenwoordig voor een dergelijke woning echt geen 400 euro meer betaalt. In de sociale sector gok ik dat de huur EUR 681,02 zal zijn, exclusief servicekosten. De laatste paar jaren zijn de huren explosief gestegen, en zolang je blijft zitten waar je zit heb je daar relatief weinig last van, maar als je gaat verhuizen gaat je nieuwe woning flink veel duurder uitpakken, en bij je oude huis gooien ze er ook minstens 100 euro bij. Komt natuurlijk door die subsidie die de verhuurders aan het rijk moeten afdragen, maar aangezien dit leidt tot veel hogere huren, zullen er ook weer veel meer en hogere huurtoeslag-aanvragen binnenkomen, dus is het rijk een groot deel van dat geld meteen weer kwijt. Beetje zinloos geld rondpompen.............quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 22:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal correct hoor...
Ik was wel 15 jaar lid van de woningbouw toen ik deze woning kreeg, als ik eruit ga gooien ze
er 200 euro meer huur op voor de volgende, dat zit je boven de 600 euro en ik heb wel meer dan
25 vierkante meter. Maar ze doen er ook geen reet meer aan zolang je erin zitdat wel, pas
als je eruit gaat gaan ze het opknappen voor het volgende slachtoffer

Maar dat zei ik tochquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou ja, dat van die 30 jaar is overdreven, maar wat ik bedoel is dat je tegenwoordig voor een dergelijke woning echt geen 400 euro meer betaalt. In de sociale sector gok ik dat de huur EUR 681,02 zal zijn, exclusief servicekosten. De laatste paar jaren zijn de huren explosief gestegen, en zolang je blijft zitten waar je zit heb je daar relatief weinig last van, maar als je gaat verhuizen gaat je nieuwe woning flink veel duurder uitpakken, en bij je oude huis gooien ze er ook minstens 100 euro bij. Komt natuurlijk door die subsidie die de verhuurders aan het rijk moeten afdragen, maar aangezien dit leidt tot veel hogere huren, zullen er ook weer veel meer en hogere huurtoeslag-aanvragen binnenkomen, dus is het rijk een groot deel van dat geld meteen weer kwijt. Beetje zinloos geld rondpompen.............
 en ik heb geen huursubsidie
  en ik heb geen huursubsidie   
 maar dat is in Leidenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Om even aan te geven dat ik niet overdrijf met mijn opmerking over torenhoge huren voor slecht geïsoleerde woningen in afbraakbuurten.
Dit bedoel ik dus. Bijna 700 euro voor een woning met energielabel G, die waarschijnlijk over een jaar ook nog eens gesloopt gaat worden. En dan staat de woning ook nog eens in een slechte wijk, en reden van de sloop is onder meer de slechte staat van de riolering (een goede plensbui en je huis staat blank), en verregaande verzakking omdat men bij de bouw in 1920 heeft bespaard op de fundering.
Dit is weliswaar een extreem voorbeeld, maar in deze regio zeker niet uniek.

Weet ik, maar ik neem aan dat in de "grote stad" deze problematiek nog veel erger is. Als je op Woningnet kijkt, val je zowat van je stoel. Daar worden zulke hoge bedragen gevraagd, dat je je afvraagt of het nog wel sociale woningbouw is. En dan staan er soms nog interieurfoto's bij waar de tranen helemaal van in je ogen springen, compleet met uitgewoonde groengele Bruynzeelkeuken uit 1972....quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar dat zei ik tochen ik heb geen huursubsidie
[..]
maar dat is in Leiden

Die zat er hier ook inquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik neem aan dat in de "grote stad" deze problematiek nog veel erger is. Als je op Woningnet kijkt, val je zowat van je stoel. Daar worden zulke hoge bedragen gevraagd, dat je je afvraagt of het nog wel sociale woningbouw is. En dan staan er soms nog interieurfoto's bij waar de tranen helemaal van in je ogen springen, compleet met uitgewoonde groengele Bruynzeelkeuken uit 1972....
 maar nu zit er een Boretti keuken in
  maar nu zit er een Boretti keuken in   dus beter niet verhuizen
  dus beter niet verhuizen   

Nu nog een keukenprins die het koken voor je doet...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die zat er hier ook inmaar nu zit er een Boretti keuken in
dus beter niet verhuizen

quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Nu nog een keukenprins die het koken voor je doet...
 Ik heb een keukenprins, da's ook goed
  Ik heb een keukenprins, da's ook goed   

quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Ik heb een keukenprins, da's ook goed
 Is ie al weer wakker?
  Is ie al weer wakker?

Maakt ie dan ook nog iets lekkers voor jou ?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jahij staat in de keuken
écht waar ! zal wel honger hebben

quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Maakt ie dan ook nog iets lekkers voor jou ?
quote:

Ja OK, maar het speelt toch in Noord? Of bestaat die straat ook niet?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee Geer en Goor... dat het nep is

jawel...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:46 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja OK, maar het speelt toch in Noord? Of bestaat die straat ook niet?

Ooit Geer of Goor zien koken? Die hadden beter een frituur aan kunnen schaffenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:47 schreef Amarantha het volgende:
Hoezo nep? Wie zegt dat ze er niet echt gaan slapen/wonen? Gasfornuis is er in ieder geval.

Welke straat was het ook al weer ?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:49 schreef Karina het volgende:
Iemand uit die straat zou hier moeten posten of ze iets gezien hebben, of ze daar echt slapen bijvoorbeeld.

Nee maar ik kijk het normaal ook niet.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:49 schreef chufi het volgende:
[..]
Ooit Geer of Goor zien koken? Die hadden beter een frituur aan kunnen schaffen

Ik kan best wel geloven dat ze daar niet slapen en eten, maar dit geloof ik niet, ik denk dat diequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:23 schreef hunter2011 het volgende:
Die oudjes zijn toch gecast, dat zijn acteurs.
En veel grappen worden volgens mij verzonnen door scriptschrijvers.
Wel leuk hoor, maar gewoon nep.
Durf te wedden dat die 2 elkaar echt prive liever niet zien.
 die maakt zulke
  die maakt zulke 

Eigen auto.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:10 schreef chufi het volgende:
Maar als ze geen cent te mkken hebben, hoe in vredesnaam komen ze dan in Huizen om vrijwilliggerswerk te doen...

)
 ) 

Jazeker wel. Heeft ie altijd zo goed mogelijk uit de publiciteit gehouden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:51 schreef pleeborstel het volgende:
Heeft Gerard eigenlijk wel eens een (vaste) relatie gehad? Horen we nooit wat over, zo apart.

Die opeens een kind had bij de zus van Marco Borsato. Lijkt me knap lullig.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jazeker wel. Heeft ie altijd zo goed mogelijk uit de publiciteit gehouden.

Daar dacht ik toevallig gister nog aan ja.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:51 schreef pleeborstel het volgende:
Leuk programma, ik heb een zwak voor Gordon (ondanks alles)
Heeft Gerard eigenlijk wel eens een (vaste) relatie gehad? Horen we nooit wat over, zo apart.

Dat roept men hier, zij houden bij hoog en bij laag vol van niet - al past dat wel in hun straatje natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Braddie het volgende:
maar het is wel jammer om er dan achter te komen dat het "Nep" is..

Gerard komt juist op mij over als een hele sympathieke vent.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:28 schreef static het volgende:
[..]
Dat roept men hier, zij houden bij hoog en bij laag vol van niet - al past dat wel in hun straatje natuurlijk.

Ja, dat kan dus ook gescript zijnquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Bij geer en goor boeit het mij niks of het echt of nep is, het gaat mij om de geweldige grappen die ze constant maken

Die grappen zijn soms wel leuk en raak, het nare nep lachen is echt vervelend.quote:

er is ook een stukje te zien, waar ze in bed liggen
  er is ook een stukje te zien, waar ze in bed liggen 

Dan ga je als BNers in zo`n wijkje leven in Amsterdam voor een maand, dan kan je verwachten dat het wat bekijks trekt, niet zeiken..
 Dan ga je als BNers in zo`n wijkje leven in Amsterdam voor een maand, dan kan je verwachten dat het wat bekijks trekt, niet zeiken.. ________!
________! 

Heb ik ook uit eerste hand, ze hebben vrijwilligerswerk gedaan,maaltijden bezorgd enz.enz en zijn met div ouderen in contact geweest en waren top hoorde ik.quote:Op zondag 6 oktober 2013 03:49 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Ze zijn anders 'echt' langsgekomen bij het verzorgingstehuis van iemand die ik ken. En ze waren super leuk voor de ouderen daar. Maar het zal niet 100 procent echt zijn.

Nou dat hoeft nou ook weer niet om eerlijk te zijn, misschien over een jaar een paar leuke you tube'squote:

Oh, ja da's waar, voor die mensen is het wel leuk.quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:26 schreef static het volgende:
Niet iedereen heeft het gezien omdat het tegenover ER geprogrammeerd is.

ah.. ik was net te laat, ik zag maar een minuutje dat Goor aan het zingen was, was Geer er niet?quote:

Zal wel weggelopen zijn toen Goor begon te zingen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah.. ik was net te laat, ik zag maar een minuutje dat Goor aan het zingen was, was Geer er niet?

quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:48 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zal wel weggelopen zijn toen Goor begon te zingen.
 ik  kan hem geen ongelijk geven
  ik  kan hem geen ongelijk geven   

Volgens mij zo nu en dan one-night stands/losse relaties met jongens die discreet blijven.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 15:51 schreef pleeborstel het volgende:

Dat geloof ik niet echt, trouwens die grappen zijn ook te flauw om gescript te worden hoorquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:13 schreef Braddie het volgende:
Ik heb me kapot gelachen om bepaalde stukken, maar het is wel jammer om er dan achter te komen dat het "Nep" is..

En wat hebben wij hieraan?quote:Op zondag 6 oktober 2013 23:17 schreef jekomterwelhinter het volgende:
Naamsverandering
Formeel:
G.J.Joling - C.W. Heuckeroth
Informeel:
Gerard - Gordon
Sueeel:
Geer - Goor
Kinky:
Gerda - Corrie

Volgens mij was het anders allang uitgekomen toch? Destijds zaten de Frogers ook echt in dat huis.quote:Op maandag 7 oktober 2013 13:41 schreef reinbertio het volgende:
Ik woon niet zover van die straat waar ze zaten en ben er vorige maand op een avond langsgefietst. Geer & Goor stonden toen bij de voordeur te kletsen met wat buurtbewoners (zonder camera's en alles).
Dus in hoeverre het script nep is, weet ik niet, maar ze zaten i.i.g. wél in dat huis.

Als je zo oud bent MOET je wel humor hebben hoorquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:47 schreef ietjefietje het volgende:
Zo gaan ze in de eerste aflevering met een aantal senioren naar de supermarkt in Huizen. Dat vond Gerard helemaal niet erg om te doen: “Die ouderen hebben zo veel humor, het is om te gillen!”
Zo kleinerend weer, oude mensen zijn gewoon mensen hoor! Er zijn chagerijnen en er zijn vrolijken!
 anders is het behoorlijk ellendig,
  anders is het behoorlijk ellendig, 

zin in!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:10 schreef Haaibaaike het volgende:
ik heb vanochtend een voorstukje van donderdag gezien... Wordt erg leuk

Oh. dan krijgen we vast dat stukje waar ze ''hun bed'' gaan opzetten zekerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:15 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Voor het eerst in huis wonenJa leuk he Fan heb er ook zin in..
 dan heb ik
  dan heb ik  

Misschien gaan ze dat ook wel doen, maar hebben ze daar nog geen stukje van laten zien,quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:23 schreef Molline het volgende:
O, ik dacht dat ze ook iedere aflevering wat "nuttigs" gingen doen, zoals laatst met de oudjes op stap.
http://www.televizier.nl/(...)r-effe.2446255.lynkxquote:Ouderenzorg
Toch kent Geer en Goor: Effe Geen Cent te Makken ook een serieuze kant. Zo leven Gerard en Gordon een maand lang van een AOW-uitkering én zetten ze zich in voor de ouderenzorg. Als het programma daar niet om had gedraaid, dan hadden de twee mannen nooit meegedaan zeggen ze.
Gordon stelt dat het slecht gesteld is met de ouderenzorg in Nederland: “De eenzaamheid van ouderen is echt verschrikkelijk. Vooral het verhaal van Nel greep me aan. Ze is blind en kon anderhalve week geen boodschappen doen, omdat haar hulp op vakantie was”, zegt hij tegen RTL Boulevard.
Vrijwilligerswerk
Geer en Goor hebben dus een drukke maand achter de rug, want naast het inrichten van hun huis met spullen uit de kringloop moesten ze ook het nodige vrijwilligerswerk doen.

Ja dat doen ze ookquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:23 schreef Molline het volgende:
O, ik dacht dat ze ook iedere aflevering wat "nuttigs" gingen doen, zoals laatst met de oudjes op stap.

quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:30 schreef Karina het volgende:
Sjezus wat is GTST toch ontzettend slecht, zelfs zonder geluid.
 ja
  ja   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |