is er geen rugzakje?quote:0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:45 schreef Adnap het volgende:
[..]
Livelink het maakt het voor ons als docenten ook zo irritant, we willen zo graag maar je voelt je zo macheloos.
Het was de keuze van de ouderswant ze willen dat het kind een gewoon diploma haalt.
In elk geval heb ik voor de komende 2 weken geregeld dat we een stagaire krijgen die hopenlijk kan helpen bij het 1 op 1 begeleiden.
Wij hebben drie groepen van 20-25 lln per stuk tegelijk op het plein, die werken in groepjes van 6 leerlingen op 8-10 verschillende werkvelden. dat is normaal al aanpoten voor iedereen maar nu dus helemaal
Dat is helaas ook mijn idee, ouders hebben helaas zo'n ideaal beeld (of verkeerd beeld) van bijv VMBO of VSO. en dan is het dus anders in de praktijkquote:Op donderdag 3 oktober 2013 20:43 schreef livelink het volgende:
Ik kan het me toch ook wel voorstellen dat de ouders het willen proberen. Maar als het niet gaat, gaat het niet. Regulier onderwijs lijkt voor dit kind dan toch te hoog gegrepen.
deze hebben we precies!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 21:31 schreef Nijna het volgende:
Ik had laatst deze uit de bieb, daar heeft M. veel in zitten lezen en kijken.
[ afbeelding ]
Transporters ken ik niet...
Dat hebben we een keer gedaan in Ouwehands Dierenpark. Dat was geen succes. Job vond het vreselijk dat hij als aparte categorie werd behandeld. En het was toen ook nog best wel druk, eigenlijk.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:37 schreef Gaoxing het volgende:
's Avonds is waarschijnlijk ook niet zo'n goed idee? Anders komende week in Dierenpark Amersfoort
ze staan hier zo'n beetje in de achtertuin. Maar da's bijna geen doen zonder openbaar vervoer. Ik wil jullie best van station Groningen of (misschien beter, want niet druk) Heerenveen halen mocht je willen gaan en vervoer is een probleem. Het circus staat vlakbij een camping met caravans mocht je willen overnachten ofzo.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:12 schreef Moonah het volgende:
Livelink, kijk eens bij de Cliniclowns. http://circusboemtata.cliniclowns.nl/
Dat is echt supergeweldig! Wij zijn er drie keer geweest (waarvan 2x met school) en elke keer was het zo prachtig. Alle medewerkers zijn zo bevlogen, werken met heel veel liefde en aandacht voor de kinderen. Er is alle ruimte en respect voor eigenaardigheden van de diverse kinderen.
Oh, zie nu op de site dat het bijna is afgelopen. T/m 8 oktober nog in de regio Drachten.
Maar geef je iig op voor de mailinglist. Dan krijg je als er tzt weer een voorstelling komt vanzelf bericht.
Daar is Thijs afgelopen week met school (MOD) geweest. Hij vond het heel erg leuk!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:12 schreef Moonah het volgende:
Livelink, kijk eens bij de Cliniclowns. http://circusboemtata.cliniclowns.nl/
Ruben zit in een groep met 8 kinderen en dat gaat prima gelukkig. Ze hebben hier ook een speciale groep voor kinderen van bijvoorbeeld speciaal onderwijs, dat zijn kleinere groepjes en de zwemjuf heeft daar een speciale opleiding voor gehad. Hier is dat op de vrijdagmiddag, dus voor ons sowieso geen optie.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 23:47 schreef Popples het volgende:
Livelink wat ben je toch een geweldige vrouw. Ik lees hier altijd mee. Maar echt wow hoe jullie met de situatie omgaan!
Ik heb een vraagje. Hoe hebben jullie het gedaan met zwemles?
Hier zijn de groepen 12 of 6 kinderen. Ik twijfel heel erg of ze het wel aan kan. Laatst waren we zwemmen en toen werd het echt duidelijk dat ze gewoon geen prikkels om haar heen moet hebben en vooral geen andere kinderen.
Wat onze behandel coördinator zei was dat ze echt heel prikkelarm moet zwemmen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 08:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ruben zit in een groep met 8 kinderen en dat gaat prima gelukkig. Ze hebben hier ook een speciale groep voor kinderen van bijvoorbeeld speciaal onderwijs, dat zijn kleinere groepjes en de zwemjuf heeft daar een speciale opleiding voor gehad. Hier is dat op de vrijdagmiddag, dus voor ons sowieso geen optie.
Maar zelfs 1 op 1 zwemmen zal niet zo zijn dat de rest van het zwembad leeg is lijkt me? Plus, wordt ze niet ook al afgeleid door de stoelen in het zwembad, de dingen die aan het plafond hangen, noem maar op?quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:14 schreef Popples het volgende:
[..]
Wat onze behandel coördinator zei was dat ze echt heel prikkelarm moet zwemmen.
Voor ze echt in aanmerking komt voor 1 op1 dan moet ze eerst een jaar in een groep gezwommen hebben.
Laatst waren we in een zwembad en het was echt rustig misschien 12 mensen met ons eigen gezin erbij geteld en nog was ze afgeleid. Ze wil heel graag leren zwemmen maar ik zie dit gewoon niet in een groep gebeuren na onze laatste zwemervaring.
dat klopt, certificaten zijn voor kinderen die misschien niet technisch perfect kunnen zwemmen, maar wel zichzelf goed kunnen redden in diep water. al zwemmen ze op zn hondjes, zolang ze goed boven blijven is het goed voor een certificaatquote:Op maandag 7 oktober 2013 12:56 schreef poemojn het volgende:
Er zijn ook zwembaden waar niet alleen zwemdiploma's maar ook zwemcertificaten gehaald kunnen worden. Dat systeem is meer individueel gericht. Misschien is dat bij jullie in de buurt mogelijk en helpt dat al om je kind in elk geval waterveilig te krijgen? Wij hadden een kanofeestje gegeven afgelopen zomer, en toen was er een kind mee met een zwemcertificaat ipv diploma. Daarom weet ik dat dat bestaat. Het moet in heel NL mogelijk zijn, niet alleen in onze regio.
welke sport heb je gekozen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:21 schreef KoninginCherr het volgende:
Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie ervaringen!
En wat de afbeelding betreft, ik vatte hem verkeerd op sorry.
Mijn zoontje heeft nu ruim een half jaar de diagnose. Op dit moment gaat het nog heel stroef, waardoor ik soms niet zo goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Ik probeer hem te begrijpen, maar dat lukt niet altijd even goed. Soms zorgt dat voor onzekerheid. Doe je het wel goed?
Hij heeft op verschillende vormen van onderwijs gezeten. Regulier, Sbo, dagbehandeling icm onderwijs en nu cluster 4 so voor kinderen met een autisme stoornis. Op het kinderdagverblijf heeft hij ook 1:1 begeleiding gehad van een orthopedagoog.
Ik hoopte dat hij de rust zou vinden en lekker zou kunnen meedraaien. Helaas is dit niet het geval. Veel strijd, boosheid en moeite met veranderingen. Hij heeft ook wel goede dagen, maar vrijwel elke dag wel een aanvaring met een leerkracht.
De angst om weer op zoek te moeten naar een andere school ontstaat hierdoor. Vandaar dat ik benieuwd was naar hoe dit nu bij andere gaat. Begrijp wel dat elke situatie anders is..
Heb hem nu ook voor een sport aangemeld. Eerste keer ging super en de tweede keer totaal niet.. Maar we houden vol..
Omdat we nu voor mijn gevoel veel geprobeerd hebben, begin ik aan medicatie te denken. Ik weet dat het troep is en dat zorgt voor twijfels. Maar omdat hij nu bijna niet aan leren toe komt, ben ik het aan het overwegen.
Vind het heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het soms moeilijk heeft ermee.
mijn zoon heeft ook gekickbokst. voor hem was het de manier om zijn motoriek te verbeteren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:25 schreef KoninginCherr het volgende:
Ik heb voor kickboksen gekozen, omdat hij dat wel leuk vond. En omdat ik zelf enige ervaring heb met kickboksen en het resultaat. Omgaan met boosheid ed.
Lief van je, alleen we hebben na de eerste goede les van alles gekocht uit enthousiasme. Achteraf was het beter om even te wachten en na een paar keer pas over te gaan op spulletjes aanschaffen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mijn zoon heeft ook gekickbokst. voor hem was het de manier om zijn motoriek te verbeteren.
hij vond het trainen heerlijk, maar het sparren was een ramp omdat hij niet terugsloeg en op een gegeven moment een woedeaanval kreeg en dan vol in de aanval ging. het lukt niet en daar zijn we maar mee gestopt omdat het een martelgang voor hem werd.
(ik heb nog kickboksspullen liggen, mocht je die toevallig zoeken)
we hebben nog voetbal geprobeerd, maar een teamsport lukte gewoon niet.
hij zit nu op roeien en dat gaat goed.
Fijn dat jouw man de juiste medicatie heeft gevonden. Ik heb zelf helemaal geen idee over welke medicatie geschikt zou zijn voor mijn zoontje. Heb net een verwijzing opgehaald en ben van plan om ook op school te vragen hoe zij erover denken. Ritalin is misschien indd iets wat zou kunnen helpen. Heb begrepen dat dit middel ook voor PDD NOS gebruikt kan worden. Misschien dat er nog anderen zijn die medicatie gebruik op het forum? Zo ja, welke?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:47 schreef Popples het volgende:
Wat voor medicatie denk je aan?
Ritalin is heel zuiver kan echt geen kwaad. Wat het doet met je kind is rustig maken en afvlakken.
Rustig bedoel ik in het hoofd. Mijn man heeft add en bij hem werkt het rustig in zijn hoofd zodat hij lichamelijk meer energie heeft.
poemojn bedankt voor de tip. Nooit geweten dat er certificaten waren.
hij heeft er 3 jaar opgezeten. (6 t/m 9 jaar) daarna is hij op zwemles gegaanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:33 schreef KoninginCherr het volgende:
[..]
Lief van je, alleen we hebben na de eerste goede les van alles gekocht uit enthousiasme. Achteraf was het beter om even te wachten en na een paar keer pas over te gaan op spulletjes aanschaffen.
Fijn voor jouw zoon dat hij zijn sport gevonden heeft! Hoe lang heeft hij op kickboksen gezeten?
Bij mijne ging het mis door de grootte van de groep. Het is een gemengde groep van 6 tot 12 jaar. Hij is 1 van de kleinste. Hij trok het niet meer die laatste les en begon te schreeuwen dat het te druk is. Hij raakte van slag en deed ook helemaal niet mee aan de oefeningen. Halverwege de training heb ik besloten weg te gaan.
De eerste training werd door iemand anders gegeven, dus hoop dat die lessen goed zullen gaan. Afwachten hoe het uitpakt..
Laten we het er op houden dat de meningen erover verdeeld zijnquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:47 schreef Popples het volgende:
Wat voor medicatie denk je aan?
Ritalin is heel zuiver kan echt geen kwaad. Wat het doet met je kind is rustig maken en afvlakken.
Rustig bedoel ik in het hoofd. Mijn man heeft add en bij hem werkt het rustig in zijn hoofd zodat hij lichamelijk meer energie heeft.
poemojn bedankt voor de tip. Nooit geweten dat er certificaten waren.
Voor de één kan ritalin heel goed werken, terwijl een ander meer gebaat is bij bv concerta of doodsimpel een training .. zoveel mensen, zoveel wensen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat de meningen erover verdeeld zijn
Ik doelde meer op de zuiverheid en dat het geen kwaad kanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
Voor de één kan ritalin heel goed werken, terwijl een ander meer gebaat is bij bv concerta of doodsimpel een training .. zoveel mensen, zoveel wensen.
Dat is ons verteld, ik moet eerlijk zeggen dat ik de gebruiksaanwijzing of wat dan ook niet gedaan heb.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de zuiverheid en dat het geen kwaad kanLos van of het wel of niet kan of zou werken
Je hebt de diagnose gekregen en toen nog hulp gehad?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:36 schreef KoninginCherr het volgende:
[..]
Fijn dat jouw man de juiste medicatie heeft gevonden. Ik heb zelf helemaal geen idee over welke medicatie geschikt zou zijn voor mijn zoontje. Heb net een verwijzing opgehaald en ben van plan om ook op school te vragen hoe zij erover denken. Ritalin is misschien indd iets wat zou kunnen helpen. Heb begrepen dat dit middel ook voor PDD NOS gebruikt kan worden. Misschien dat er nog anderen zijn die medicatie gebruik op het forum? Zo ja, welke?
Nee, heb verder geen geen hulp gehad. Wel bij het uitzoeken van een geschikte school.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:28 schreef Popples het volgende:
[..]
Je hebt de diagnose gekregen en toen nog hulp gehad?
Wij hebben bijv. een behandelcoördinator als er iets is dat ik daar naar toe kan bellen.
Kan je huisarts niks voor je beteken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:41 schreef KoninginCherr het volgende:
[..]
Nee, heb verder geen geen hulp gehad. Wel bij het uitzoeken van een geschikte school.
zou dan eerder aan MEE denken ...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:13 schreef Popples het volgende:
[..]
Kan je huisarts niks voor je beteken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Ik dacht eerder om haar op een goede plek te krijgen zodat ze geholpen word. Ik weet verder niets van instanties af.quote:
MEE is een (overkoepelende) organisatie die overige instanties zoals bv een kinderpsych met versnelde hulp kan inschakelen. kortweg: zij kunnen deuren openen die anders gesloten blijvenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:31 schreef Popples het volgende:
[..]
Ik dacht eerder om haar op een goede plek te krijgen zodat ze geholpen word. Ik weet verder niets van instanties af.![]()
Ik krijg vanuit de stichting waar ze getest is van alles aangeboden en tips enz.
doe er je voordeel MEE ;-)quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:44 schreef Popples het volgende:
Livelink wat een strijd voeren jullie. Ik vind het echt knap hoe je dit doet!
DJMO dat wist ik dus niet.
Nijna ik herken veel in je verhaal. De jongste die anders speelt als de oudsteDat is hier precies zo.
quote:
Wauw dat is een heel lijstje! Wel fijn dat de meeste medicatie wel wat voor jullie gedaan heeft. Heette die anti psychotica toevallig Risperdal? Heb hier het een en ander over gelezen en scheen voor nog iemand wel goed te werken. Maar ben er door jouw verhaal ook weer achtergekomen dat dat dus niet voor een langere periode een hulpmiddel mag zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:14 schreef livelink het volgende:
Als je over medicatie denkt, zul je je wel echt tot een kinderpsychiater moeten wenden. Volgens mij mogen huisartsen dat niet zomaar voorschrijven aan kinderen.
Over medicatie kan ik je het volgende vertellen in ieder geval. Mijn zoon heeft antidepressiva gehad tegen zijn angsten, antipsychotica om de overgangen makkelijker te maken en ritalin om zijn onrust weg te nemen. Niet alledrie tegelijkertijd overigens.
Ritalin eigenlijk alleen om te proberen. Ritalin kent behoorlijk wat bijwerkingen waar mijn zoontje heel gevoelig voor was. Zo sliep hij nog slechter door de Ritalin en hij had minder eetlust. Bovendien gaf hij zelf aan dat het niks voor hem deed. Op school merkten ze wel resultaat trouwens.
Antidepressiva heeft heel goed geholpen tegen zijn angsten. Dat heeft hij ook het langst geslikt. Op een gegeven moment zei hij zelf dat hij het niet meer nodig had. En zijn angsten zijn ook niet teruggekomen, althans niet in de hevigheid zoals het was. Kennelijk had hij goed aangevoeld dat het niet meer nodig was.
Antipsychotica hielp goed. Eerlijk is eerlijk. In de periode dat hij antipsychotica slikte is hij na 9 maanden opname weer thuisgekomen en naar een hele nieuwe school gegaan waar hij ook nog met een taxi naar toe moest. Ik denk dat dat zonder antipsychotica een onmogelijke opgave was geweest. Maar de psychiater was met ons van mening dat je een kind niet te lang antipsychotica moet geven. Dus daar zijn we vervolgens ook weer snel mee gestopt. Het is het enige pilletje waar mijn zoon om blijft vragen trouwens![]()
Nu dus al een tijd zonder medicatie, maar ik denk er wel sterk over om binnenkort met de psychiater een afspraak te maken om hem misschien weer tijdelijk antipsychotica te geven, omdat het hem maar niet lukt om aan het nieuwe schooljaar te wennen. En gisteren weer een gesprek gehad met school en eigenlijk zijn zowel wij als de school een beetje uitgedacht als het om oplossingen gaat. Dus misschien toch maar weer medicatie.
Ohh oke, ze zitten er dus wel bovenop. Maakt het al een stukje minder eng als oudersquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:15 schreef livelink het volgende:
Het was inderdaad Risperdal en wij hebben alle medicatie alleen in de laagste doseringen gehad en ook nooit verhoogd. Wel werd er voordat we met de Risperdal begonnen zijn een bloedonderzoek gedaan en dat werd na een maand herhaald om te kijken of de Risperdal geen kwaad deed. Dat hoefde niet voor de antidepressiva en de Ritalin.
Ik heb nu hulp van Parlan en Jan staat op de wachtlijst voor het MKD. Vooralsnog is er een uitgestelde diagnose, hij is nog te jong om een duidelijke diagnose te krijgen. Verder willen ze eerst uitsluiten dat het puur een ontwikkelingsachterstand is en dat zijn gedrag niet ligt aan een communicatiestoornis tussen mij en de kinderen. Vanaf volgende week krijg ik video hometraining, en ik hoop echt dat daaruit en uit het MKD iets naar voren komt. Niet dat ik nou zo nodig mijn kind een sticker wil opplakken, maar omdat een evt. diagnose wel deuren opent die anders gesloten blijven. Bovenstaande hulp heb ik dus via MEE (en deels via vrijwillige jeugdzorg, want indicatie MKD) weten te krijgen, zonder hen was ik nu nog steeds aan het struggelen geweest.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:04 schreef Popples het volgende:
[..]![]()
Wij krijgen goede begeleiding en hier in de buurt hebben ze een speciale stichting voor deze kinderen.
Ik begrijp dat er soms geen andere keuze is hoor, voor de cliënten waar ik mee werk is leven zonder de medicatie ook niet te doen. Het is de enige manier waarop ze bijv. nog wel zelfstandig kunnen wonen of gewoon überhaupt hun leven door komen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 13:05 schreef rettekettet het volgende:
She-Wolf,
Uiteraard weet ik dat, dat er meer bijwerkingen zijn.
Mijn zoon is 13 jaar en heeft idd ook borstontwikkeling maar ik probeer duidelijk te maken dat je soms uit 2 kwaden moet kiezen.
En als mijn zoon dit medicijn niet zou gebruiken had al jaren geleden niet meer thuis kunnen wonen omdat hij een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving vormde.
Hij geeft zelf ook aan dat hij nooit meer zonder Risperdal wil.
En ik begrijp dat en heb daarin ook zijn mening mee gewogen.
Want dat is niet de enige mogelijke negatieve bijwerking.quote:Het enige is wel dat je van deze medicatie behoorlijk aan kan komen en daardoor overgewicht kan ontwikkelen die weer je gezondheid negatief kan beinvloeden.
boemtata geweldig,Roy genoot zo intens, idd de aandacht de tijd alles helemaal top.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:23 schreef livelink het volgende:
Ik ga me wel aanmelden via die maillist van de cliniclowns. Ze komen vast ook wel in Utrecht een keertje.
Troel, ik had al gekeken bij de NVA. En daar zijn inderdaad in Zeist auti-actiedagen. Maar ik kom er maar niet achter wat het dan precies inhoudt.
bij Roy missen we ook nog het stukje begrip.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:44 schreef livelink het volgende:
Succes Bar! Straffen is ons eigenlijk nooit gelukt. Werkte alleen maar averechts. Wij hebben het geluk dat we met Job nu afspraken kunnen maken. Maar ja, zo ver zal Roy misschien nog niet zijn qua communicatie? Ik hoop dat ze jullie goede handvatten kunnen geven.
Nijna, nog even volhouden
ja sorry dat ik er zo laat mee kwam, het was echt een laatste moment dat ik op tvgids keek of er nog wat te zien wasquote:
Ow, ik zag het later dan jij het postte hoor, dus zelfs al had je het eerder gepostquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ja sorry dat ik er zo laat mee kwam, het was echt een laatste moment dat ik op tvgids keek of er nog wat te zien wasmaar het was wel een vrij goede film moet ik zeggen. Ik zat iig op het einde met tranen in m'n ogen
de film kan ik zo snel niet vinden op internet, maar hier wel het engelstalige boek: http://www.bol.com/nl/p/miracle-run/1001004006440055/
is dus ook nog gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |