Mwa, als je ziet dat 50% van de bevolking overgewicht heeft is het niet echt trendgevoelig. En daarnaast is het een brede opleiding, je krijgt met allerlei aandoeningen te maken. Maar je kan ook de topsport in, als je wil.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:22 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik zoek er nog één voor mijzelf..Maargoed is dat niet trend gevoelig?
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daar zou ik ook niet in willen investeren, veel te afhankelijk van de (subsidie) grillen van de overheid.
Overgewicht is dan wellicht geen trend, maar de aanpak en stimulering op het gebied van gezondheid misschien wel weer. Maar wel een leuke opleiding zo te zien, hopen dat jer in terecht kuntquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Mwa, als je ziet dat 50% van de bevolking overgewicht heeft is het niet echt trendgevoelig. En daarnaast is het een brede opleiding, je krijgt met allerlei aandoeningen te maken. Maar je kan ook de topsport in, als je wil.
Je rijdt auto terwijl je student bent...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef DeLuna het volgende:
Ik drink en feest niet. Boodschappen, noodkosten (wat pech gehad met wasmachine en auto), boeken, collegegeld en nu weer een excursie van school van 450 euro, of je even wil aftikken in een keer. En nu vergeet ik vast een heleboel kosten nog, maar ik beheer de hoofdrekening dan ook niet.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DeLuna het volgende:
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.
Voer een vettax in van 300%, zelfde resultaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ze willen besparen op de zorg. Wil je dat op lange termijn doen zul je toch moeten zorgen voor preventie. Passen wij prima in, imho.
Ik heb geen rijbewijs. En die auto is er omdat je zonder niks kan. Dan is er ook geen extra geld meer in de vorm van vrijwilligerswerk. We hebben alles keurig afgewogen en berekend maar opbrengsten van de auto zijn momenteel hoger dan de kosten. Tenzij je een keer pech hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je rijdt auto terwijl je student bent...
Sorry, maar dan heb ik toch moeite met vinden dat jij het heel erg zwaar hebt. Natuurlijk snap ik dat gratis geld nog fijner is, maar dan moet je dat betalen in de vorm van belasting... Vestzak, broekzak.
Klopt, dat is lekker dom.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk.
Maar preventie flikkeren ze wel als eerste eruit.
Ik ken jouw persoonlijke situatie niet, dus ik neem dit even aan, maar merk dan wel meteen op dat het volstrekt logisch is dat de overheid een auto niet betaalt. Iedereen moet die kosten zelf dragen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef DeLuna het volgende:
En die auto is er omdat je zonder niks kan.
Dat is een goede instelling. En zeker als je richting topsport wil een vereiste.quote:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:20 schreef Hyperdude het volgende:
Als je je kan voortplanten, zorg je ook maar voor je eigen afwas.
Ja, omdat jij het belang ervan niet kent. Ons beroep hoeft ook helemaal niet in de subsidie setting te bestaan trouwens.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Voer een vettax in van 300%, zelfde resultaat.
Een maakbare samenleving bestaat niet, het spijt mij zeer maar als ik naar de titel van je studie kijk denk ik gelijk 'Weer een subsidie baantje'.
Ik ken maar weinig mensen die uit eigen zak de dietiste betalen. Geef eens een reden waarom iemand met overgewicht jou zou inhuren op eigen kosten? Waarom doet die persoon dat nu niet?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, omdat jij het belang ervan niet kent. Ons beroep hoeft ook helemaal niet in de subsidie setting te bestaan trouwens.
Nee maar de situatie zonder auto wordt minder hier omdat we momenteel door de auto juist in de + staan. Dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ken jouw persoonlijke situatie niet, dus ik neem dit even aan, maar merk dan wel meteen op dat het volstrekt logisch is dat de overheid een auto niet betaalt. Iedereen moet die kosten zelf dragen.
Omdat ik maar 1 persoon ben. Vaak als je echt wil afvallen moet je naar een diëtiste, fysiotherapie, sportschool, noem maar op. Ik kan een eigen praktijk beginnen en dan heb je alles in één voor minder geld, omdat je minder mensen nodig hebt. En daarnaast kijkt een diëtiste alleen naar voeding, sportschool vaak alleen naar beweging, terwijl er veel meer bij komt kijken dan alleen dat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die uit eigen zak de dietiste betalen. Geef eens een reden waarom iemand met overgewicht jou zou inhuren op eigen kosten? Waarom doet die persoon dat nu niet?
Nu ben ik geen economisch wonder maar moet jij nu niet al die takken van sport eveneens gaan aanbieden, de uren blijven grofweg hetzelfde voor die persoon, alleen vervang jij ze allemaal in één. Daarbij moet je wel alle benodigdheden zelf aanschaffen voor de cliënten, wat is dan het grote voordeel?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:34 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Omdat ik maar 1 persoon ben. Vaak als je echt wil afvallen moet je naar een diëtiste, fysiotherapie, sportschool, noem maar op. Ik kan een eigen praktijk beginnen en dan heb je alles in één voor minder geld, omdat je minder mensen nodig hebt. En daarnaast kijkt een diëtiste alleen naar voeding, sportschool vaak alleen naar beweging, terwijl er veel meer bij komt kijken dan alleen dat.
Ik wijs hier overig helemaal niemand in de overige beroepsgroepen af trouwens, maar ik denk dat er echt voordelen zijn.
Overigens wil ik niet deze kant op, dus ik ga hier sowieso geen last van krijgen.
Bewegen zit hem niet alleen in een sportschool gelukkig. Creatief zijn en oplossingen vinden is ook een deel. Maargoed, komt vast wel goed allemaal en ik wil die kant toch niet op.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:41 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen economisch wonder maar moet jij nu niet al die takken van sport eveneens gaan aanbieden, de uren blijven grofweg hetzelfde voor die persoon, alleen vervang jij ze allemaal in één. Daarbij moet je wel alle benodigdheden zelf aanschaffen voor de cliënten, wat is dan het grote voordeel?
Dat is zo! Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Bewegen zit hem niet alleen in een sportschool gelukkig. Creatief zijn en oplossingen vinden is ook een deel. Maargoed, komt vast wel goed allemaal en ik wil die kant toch niet op.
Als je nog thuis woont, ja.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:37 schreef theunderdog het volgende:
Er wordt niemand direct gedwongen. Maar jij hebt nogal een neoliberalistische visie op het begrip "dwang".
Als je moeder terminaal is en de thuiszorg komt niet meer voor je moeder zorgen dan wordt je toch wel gedwongen om je moeder te helpen, niet waar?
Hoe moet ik voor mijn ouders zorgen als ik tot mijn 67ste moet werken?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je nog thuis woont, ja.
Sowieso wordt er nu ook al gekeken naar mogelijkheden voor mantelzorg door de kinderen. Als er voor bepaalde taken mogelijkheden zijn voor volwassen kinderen om te helpen, dan hoeft de thuiszorg dat niet te doen.
Als de, volwassen, kinderen hier, door wat voor reden, niet toe in staat zijn, krijgt de zorgvrager wel die hulp.
67?, je bent niet van de actuele stand van zaken geloof ik, we gaan naar de 75 toe, let wel, stapsgewijs om de frustratie enigszins te dissiperen!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe moet ik voor mijn ouders zorgen als ik tot mijn 67ste moet werken?
Ik schreef al eerder dat als mensen zelf hulp moeten vragen bij anderen ze eerst gaan kijken wat ze zelf kunnen doen. Daarom ben ik er niet meteen tegen wanneer de overheid een stukje terugtreedt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:57 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Jawel hoor, je hebt ook gelijk natuurlijk, maar dat is eigenlijk de discussie niet vind ik, wel het verplichten ervan, direct of indirect.
Dat zijn zorgende mensen, het ligt niet in hun aard om te gaan staken. Er wordt al jaren met ze gesold terwijl de managers en 'ondernemers' zich verrijken aan hen en hun clienten, en dan weigeren ze ook hun clienten in de steek te laten. Daar ligt dus geen probleem.quote:En wat gaan al die mensen doen waar we op gaan bezuinigen? Dat is toch hun dagelijks werk.
Als je gezond bent en niet 100 km verderop woont, kun je best 2 x een uurtje helpen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe moet ik voor mijn ouders zorgen als ik tot mijn 67ste moet werken?
Dat is toch hetzelfde, dan is het indirect maar wel vanuit eigen beweging zogezegd. Ik blijf het nogal wat vinden eerlijk gezegd, de gemiddelde mensen met gezinnen hebben het al veel drukker dan ze zouden willen. Als daar ook nog eens mantelzorg bijkomt dan wens ik iedereen veel succes.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik schreef al eerder dat als mensen zelf hulp moeten vragen bij anderen ze eerst gaan kijken wat ze zelf kunnen doen. Daarom ben ik er niet meteen tegen wanneer de overheid een stukje terugtreedt.
[..]
Dat zijn zorgende mensen, het ligt niet in hun aard om te gaan staken. Er wordt al jaren met ze gesold terwijl de managers en 'ondernemers' zich verrijken aan hen en hun clienten, en dan weigeren ze ook hun clienten in de steek te laten. Daar ligt dus geen probleem.
mwa, als je als ouder je arm in t gips hebt, geldt dat bv ook al. Dan heb je nl ook hulp nodig.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:21 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Als je als ouder hulp nodig hebt bij het afwassen heb ik het gevoel dat dat kind het al moeilijk genoeg heeft.
Misschien is dan dat wel het eigenlijke probleem.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde, dan is het indirect maar wel vanuit eigen beweging zogezegd. Ik blijf het nogal wat vinden eerlijk gezegd, de gemiddelde mensen met gezinnen hebben het al veel drukker dan ze zouden willen. Als daar ook nog eens mantelzorg bijkomt dan wens ik iedereen veel succes.
Het is altijd voor een deel liefdewerk geweest, van oudsher al. Daar is op zich niet zoveel mis mee want het houdt een heleboel belangrijks betaalbaar en de waardering moet dan maar niet materieel zijn, maar als die liefde dan voor vanzelfsprekend aangenomen wordt en mensen zich daaraan willen verrijken, dan wordt het een ander verhaal. De marktwerking in de zorg zit niet zo in elkaar dat de prijs van het afvegen van een bejaardenkont door vraag en aanbod wordt bepaald.quote:Voor wat betreft de zorg, daar zou je nog best eens gelijk in kunnen hebben! Ik zou zeggen dan maar gelijk een complete participatie samenleving, gelijke monniken gelijke kappen. In alles!
Mes snijdt zeker aan 2 kanten. Ik betaal belasting, accijns, belasting over accijns, BTW en de verplichte zorgverzekering als verkapte belasting. Als ik hulp nodig heb, mag ik wel verwachten dat die hulp voor mij klaar staat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:47 schreef Platina het volgende:
[..]
Prima, jij wilt niet dat de overheid zich bemoeit met jou? Dan zoek je het ook maar zelf uit als je hulp nodig hebt. Het mes snijdt aan twee kanten!
Snap niet hoe sommige mensen hun vooroordeel klaar hebben en direct over een ander kunnen oordelen. Ik ben namelijk geen klein oogappeltje geweest van mijn ouders. Die waren namelijk niet betrokken bij mijn opvoeding.quote:Ik vraag mij echt af hoe sommige zijn opgevoed hier, altijd maar lekker de voetjes op de bank terwijl pappie en mammie alles deden voor hun kleine oogappeltje?
En dan doen alsof een halfuurtje per dag onoverkomelijk is. Want de andere 23,5 uur van de dag zijn ze druk of moeten ze plezier maken.
De Beweeg-en leefstijladviseur zegt: 'zonder auto kan je niks.'quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Beweeg- en leefstijladviseur. Ik doe hbo Sport, Gezondheid en Management richting Sportgezondheid.
Jij lijkt wel verstand te hebben van dit onderwerp he? Dus iemand die een chronische aandoening heeft, waardoor die een zeer slechte conditie heeft, die maar gewoon lekker 20km heen en 20km terug laten fietsen? Jij bent niet goed joh.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
De Beweeg-en leefstijladviseur zegt: 'zonder auto kan je niks.'
Wat lees ik hier nou?? Dit wordt toch te gek!
Als aankomend Beweeg- en leefstijladviseur dien je toch eens uit te rekenen
hoe weinig tijd/geld er maar bij hoeft om t zonder auto te kunnen,
zodat de fietsers die jij inhaalt niet in jouw uitlaatgassen hoeven fietsen!
Dit ten behoeve van de sportgezondheid voor iedereen!
Je snapt het niet he?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
Misschien kan ik wel een chronische aandoening krijgen van dagelijks 20km heen en 20 terug
op het fietspad langs de file.
Overigens noemde je hiervoor louter de financiele pluspunten.
Omdat dat goed voor m is. Ik moest toen ik 5 was onkruid wieden van m'n moeder. En toen ik 7 was maakte ik zelf een plee schoonquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou je kind van 5 je moeten helpen?
Good girl...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Omdat dat goed voor m is. Ik moest toen ik 5 was onkruid wieden van m'n moeder. En toen ik 7 was maakte ik zelf een plee schoon
Het wordt niet gedwongen! Het staat je vrij om een werkster in te huren voor het werk wat de thuiszorg niet hoeft te doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Good girl...
Dat is alleen geen reden om andere kinderen van 5 ook te dwingen dat te doen.
Waarom doet de thuiszorg het niet gewoon?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het wordt niet gedwongen! Het staat je vrij om een werkster in te huren voor het werk wat de thuiszorg niet hoeft te doen.
Nee hoor, wat clienten en huisgenoten nog zelf kunnen, mogen zij niet doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doet de thuiszorg het niet gewoon?
Thuiszorg is daar voor bedoeld.
Dat mogen zij wel degelijk doen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, wat clienten en huisgenoten nog zelf kunnen, mogen zij niet doen.
Daarbij vraag ik me af in welke situatie het voorkomt dat mama nog niet eens meer kan afwassen en er ook geen papa is die dat kan.
Met een gebroken arm heb je nog altijd je andere arm, bijvoorbeeld.
Beetje improviseren, maar moet lukken.
Ik heb in dec een nekwervel gebroken, daarvoor konden we inderdaad geen hulp in huis krijgen, maar ik kon niet veel meer de eerste tijd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, wat clienten en huisgenoten nog zelf kunnen, mogen zij niet doen.
Daarbij vraag ik me af in welke situatie het voorkomt dat mama nog niet eens meer kan afwassen en er ook geen papa is die dat kan.
Met een gebroken arm heb je nog altijd je andere arm, bijvoorbeeld.
Beetje improviseren, maar moet lukken.
Toch mooi als je oogappeltje dan even de huishoudelijke honneurs waarneemt? Niemand is slechter geworden van wat schoonmaken of afstoffen, waarom iets uitbesteden als een zoon of dochter het net zo goed kan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat mogen zij wel degelijk doen.
Aangezien "iets zelf kunnen" redelijk arbitrair is. Daarbij lijkt mij het vrij lastig afwassen als je beide armen gebroken hebt.
Omdat een zoon of dochter niet altijd graag zijn ouders ergens meehelpt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Toch mooi als je oogappeltje dan even de huishoudelijke honneurs waarneemt? Niemand is slechter geworden van wat schoonmaken of afstoffen, waarom iets uitbesteden als een zoon of dochter het net zo goed kan.
Ditquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het wordt niet gedwongen! Het staat je vrij om een werkster in te huren voor het werk wat de thuiszorg niet hoeft te doen.
Dat is meer uitzondering dan regel. Het merendeel van de kinderen wordt in een normale omgeving opgevoed en kan best een wasje draaien of de vloer vegen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat een zoon of dochter niet altijd graag zijn ouders ergens meehelpt.
Niet iedere ouder gaat namelijk leuk om met hun eigen kind.
Ten 1e is thuiszorg daar niet voor bedoeld. Ten 2e is het crisis. Het is helemaal niet noodzakelijk dat de thuiszorg dat soort klusjes doet, dus laten we het geld gebruiken voor de noodzakelijke zorg. Huur maar een werkster inderdaad als de kids lui en verwend zijnquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doet de thuiszorg het niet gewoon?
Thuiszorg is daar voor bedoeld.
Oh hemel ik hoop dat jij geen kinderen hebt. Dit soort over the top verwennerij brengt schade toe aan je kind hoorquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat een zoon of dochter niet altijd graag zijn ouders ergens meehelpt.
Het is geen uitzondering, wel een minderheid (gelukkig).quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is meer uitzondering dan regel. Het merendeel van de kinderen wordt in een normale omgeving opgevoed en kan best een wasje draaien of de vloer vegen.
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:01 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh hemel ik hoop dat jij geen kinderen hebt. Dit soort over the top verwennerij brengt schade toe aan je kind hoor
ja, laten we vanwege die minderheid de thuiszorg overal het huishouden laten doenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is geen uitzondering, wel een minderheid (gelukkig).
Maar moet er met die minderheid opeens geen rekening meer gehouden worden ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |