Ik was het like-knopje aan het zoekenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:13 schreef Luigi het volgende:
Volgende week afzwemmen!. Proefzwemmen ging super.
dat hoop jequote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:28 schreef Luigi het volgende:
Ze was al vanaf 6 uur wakker en hyper, vanmiddag is een vriendinnetje komen spelen en die blijft eten... Ik ken een 7 jarige die erg goed gaat slapen vanavond.
Of juist niet. Te hyper wil ook wel eens omslaan in slapeloosheid. Maar super dat ze mag afzwemmen!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:28 schreef Luigi het volgende:
Ze was al vanaf 6 uur wakker en hyper, vanmiddag is een vriendinnetje komen spelen en die blijft eten... Ik ken een 7 jarige die erg goed gaat slapen vanavond.
psst lezen troelquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:02 schreef Troel het volgende:
Hoe is het gegaan??? Foto's met diploma or it didn;t...
Huh, dan snap ik er niets meer van, want YPPY had het over vandaag afzwemmenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
psst lezen troel
volgende week afzwemmen
Het was PROEFzwemmenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Huh, dan snap ik er niets meer van, want YPPY had het over vandaag afzwemmenIk zal het wel verkeerd begrepen hebben dan
Ja, dus ik heb het verkeerd begrepen, want elders las ik wat andersquote:
Gehe, hier ook vaak, in robotstylequote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oudste die jongste voorleest voor t slapen![]()
![]()
aaaahw
quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:32 schreef pinquit het volgende:
Max z'n schoenen zijn meegenomen gisteren na t zwemmenDus die ging op z'n sokken naar huis
grrrr om pissig van te worden.....en dan zo sneaky weer terugzetten ook....bahquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:32 schreef pinquit het volgende:
Huh, is Luigi dan toch Jarno?![]()
Max z'n schoenen zijn meegenomen gisteren na t zwemmenDus die ging op z'n sokken naar huis
Wat een fijne moeder. Maar wat rot voor Max, pinquit. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij het pesten niet als zodanig herkent, maar er wel een rotgevoel van krijgt. Dat is mijn oudste wel eens gebeurd. Pas na veel praten waarom ze zich niet lekker voelde kwamen we steeds weer bij de rotopmerkingen van een bepaald meisje uit.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:30 schreef pinquit het volgende:
Z'n schoenen stonden er ineens weer!Niks gehoord van t zwembad, die wisten ook van niks, maar zaterdagochtend stonden ineens z'n schoenen weer op dezelfde plek.
Ik werd vanmorgen aangesproken door een moeder uit Max zn klas die me wilde laten weten dat Max geplaagd wordt in zn tafelgroepje (want haar zoon zit in datzelfde groepje en die gaf dat aan thuis, ook dat ie zelf meedeed)
Maar ik heb 'm nog nooit horen klagen ofzowel over andere dingen: Dat ie school wel zat is, dat z'n klas veel en veel te druk is, dat de nieuwe groep 3 vervelend is (en D is zo druk dat ie zelfs een pilletje moet om 12u om stil te worden mam!)
Ik ga maar es voorzichtig vragen vanmiddag danvind het zo naar, misschien valt het allemaal wel mee en ziet die moeder een groter probleem dan er eigenlijk is, maar misschien vertelt Max t wel gewoon niet ofzo
dat zou ik echt wel erg vinden eigenlijk
Nou ja, beter dat ze teruggezet worden dan niet toch? Zij kon toch ook niet weten van wie ze waren? OK, het was misschien wel aardig geweest als ze er een briefje met excuses bij gedaan had. Maar als ze doelbewust waren meegenomen, zou ze ze nu niet teruggeven neem ik aan. Dus raar foutje, maar gelukkig weer hersteld. Hoera voor de teruggekeerde schoenen!quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
grrrr om pissig van te worden.....en dan zo sneaky weer terugzetten ook....bah
Zo is meikes jas vorig jaar gejat in het zwembad. Wat een verstand zeg
Leuk toch ! Hier is het badminton geworden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij is aan het tafeltennissen geslagenLekker muf
Maargoed, een hele hoop sporten vallen af voor zijn krakkemikkige lijf en dit leek hem erg leuk en er zitten meer jongens van zijn leeftijd op die niet zulke haantjes zijn. Zo lijkt het tnt althans
ik vind tafeltennis verre van oubollig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:20 schreef trui het volgende:
verwar jij muf misschien met nuf(fig)?
ik dacht tenminste dat TF er meer iets mee bedoelde als 'wat oubollig' oid, 'niet hip'.
Laat Christan het maar niet lezenquote:Op maandag 14 oktober 2013 17:25 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hij is aan het tafeltennissen geslagenLekker muf
Maargoed, een hele hoop sporten vallen af voor zijn krakkemikkige lijf en dit leek hem erg leuk en er zitten meer jongens van zijn leeftijd op die niet zulke haantjes zijn. Zo lijkt het tnt althans
als ik het had geweten zouden ze dit weekend idd niet naar schoonpa gegaan zijn. die ligt inmiddels in het ziekenhuis aan de zuurstof met een longontsteking, wat zomaar wel eens gerelateerd kan zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:22 schreef Meimeltje het volgende:
Hier op het kdv hangt een briefje op de deur dat er krentenbaard heerst.
De oudste had een paar weken geleden gordelroos. Dat heb ik alleen bij de juf gemeld. Ik heb hem natuurlijk wel gewezen op het wassen van handen, niet aan de plek zitten e.d.
Als je had geweten dat er iemand in de klas krentenbaard zou hebben en jouw kinderen hebben het niet zou je daar dan dingen voor laten?
blijkt dat die zn dochtertje toen gewoon thuis gehouden heeft! dus mijn verontwaardiging die kant op was volkomen onterecht (ik heb ff beide juffen gebeld, hoera voor het dorp). de reactie van de juf van de psz vond ik minder: "oh, tuurlijk mag ravi wel naar school, het heerste toch al"quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:29 schreef DJMO het volgende:
Simmu: is het misschien mogelijk dat die vader zich niet bewust was van de besmettelijkheid ?? en daarnaast: hij zal ook niet geweten hebben dat uitgerekend dit virus wellicht dodelijk kan zijn voor jouw schoonvader. .
aan de andere kant: je kunt er donder op zeggen dat kinderen iets bij zich dragen, als ze op school / psz zitten. zeker in deze tijd waarin de verwarmingen weer aanstaan en mensen vaker binnen zitten. wij zijn in de tijd dat m'n schoonzus absoluut geen risico mocht lopen gewoon niet met de kinderen bij hen geweest, of we hebben alleen buiten afgesproken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:28 schreef simmu het volgende:
ik denk niet dat hij het gemeld had trui. eens ik met hem uitgepraat was, stond de juf opeens er ook bij en die sprak hem aan. toen ben ik maar even weggelopen om ze wat privacy te geven. dingen als hoofdluis en vorig jaar de kinkhoest gaan allemaal per email via de nieuwsbrief.
we konden er niks aan doen, maar ik voel me echt heel rot nu mbt schoonpa. heb e.e.a. opgezocht, maar het is echt zeer wel mogelijk dat de kinderen hem besmet hebben. nou ja; zodadelijk eerst eens naar de huisarts, heb direct een afspraak kunnen maken gelukkig.
die school van jullie klinkt echt heel naar books, is het erg veel gedoe om ze een dorp verderop te laten gaan?
is het niet net als met waterpokken dat het al overgedragen is / kan zijn, voordat de uiterlijke sumptomen zichtbaar zijn?? dat de psz-juf daarom zo laconiek reageerde?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:48 schreef simmu het volgende:
[..]
blijkt dat die zn dochtertje toen gewoon thuis gehouden heeft! dus mijn verontwaardiging die kant op was volkomen onterecht (ik heb ff beide juffen gebeld, hoera voor het dorp). de reactie van de juf van de psz vond ik minder: "oh, tuurlijk mag ravi wel naar school, het heerste toch al"
tsja. daar kan ik simpel over zijn: heb ik allemaal niks over te zeggen. ik sta voor de kinderen ook aardig wat angst uit als ze daar zijn, zo met die rondslingerende morfinetabletten en pleisters enzo. ik ben het er dus niet mee eens, voor de duidelijkheid. maar ik sta machteloos.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:01 schreef trui het volgende:
[..]
aan de andere kant: je kunt er donder op zeggen dat kinderen iets bij zich dragen, als ze op school / psz zitten. zeker in deze tijd waarin de verwarmingen weer aanstaan en mensen vaker binnen zitten. wij zijn in de tijd dat m'n schoonzus absoluut geen risico mocht lopen gewoon niet met de kinderen bij hen geweest, of we hebben alleen buiten afgesproken.
hoezo sta je machteloosquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:17 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. daar kan ik simpel over zijn: heb ik allemaal niks over te zeggen. ik sta voor de kinderen ook aardig wat angst uit als ze daar zijn, zo met die rondslingerende morfinetabletten en pleisters enzo. ik ben het er dus niet mee eens, voor de duidelijkheid. maar ik sta machteloos.
kan je geen klacht indienen bij de verzorging? medicijnen horen niet rond te slingeren. ik neem tenminste aan dat er wijkverpleging is enzo? die moeten gevaarlijke situaties meldenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:17 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. daar kan ik simpel over zijn: heb ik allemaal niks over te zeggen. ik sta voor de kinderen ook aardig wat angst uit als ze daar zijn, zo met die rondslingerende morfinetabletten en pleisters enzo. ik ben het er dus niet mee eens, voor de duidelijkheid. maar ik sta machteloos.
dit is gewoon ff hardstikke kut en als ik het wist dat de halve psz ermee rondliep, dan had ik vooraf overlegd met schoonpa en huisarts. simpel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef trui het volgende:
waar sta je machteloos in? ik begrijp het niet helemaal. of ze daar op bezoek gaan? dan is 't toch ook niet jouw verantwoordelijkheid als ze iets onder de leden hebben?
Onderschat niet wat switchen kan doen voor een kind, zelfs als het zich totaal niet thuis voelt op de huidige school.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:11 schreef Books1 het volgende:
switchen is op zich niet een grote ommezwaai
Ik las het van trui de manier van vervoer naar school en het regelen met naschoolse opvang etc.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 08:32 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Onderschat niet wat switchen kan doen voor een kind, zelfs als het zich totaal niet thuis voelt op de huidige school.
gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 08:23 schreef Rewimo het volgende:
Gefeliciteerd met je kleuter
Mijn kanjer is vandaag 13 geworden!
wanneer heb je het gevierd? en vielen de regenboogcupcakes in de smaak?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:15 schreef Vicky het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Jij ook Troel!
Mijn grote dame is gisteren 8 geworden!!
we hebben het gisteren gevierd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wanneer heb je het gevierd? en vielen de regenboogcupcakes in de smaak?
Uitrekkenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Mijn vraag zou vooral zijn: hoe willen ze haar laten groeien dan?
Daar gaat het toch niet om? Ik denk dat het wel goed is om kinderen waarbij de curve echt zodanig van 't gemiddelde afwijkt standaard nog eens extra te zien en samen met ouders na te gaan waar het 'm in zit en wat daar evt. aan gedaan kan worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Mijn vraag zou vooral zijn: hoe willen ze haar laten groeien dan?
Juist aan lengte valt niet heel veel te doen, lijkt me. Ik snap best dat men vinger aan de pols wil houden bij kinderen met flink over- of ondergewicht, of waarbij een achterblijvende groei aan medische oorzaken geweten kan worden, maar verder? Je kunt groot of klein zijn/worden, daar doe je verder weinig aan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:44 schreef trui het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Ik denk dat het wel goed is om kinderen waarbij de curve echt zodanig van 't gemiddelde afwijkt standaard nog eens extra te zien en samen met ouders na te gaan waar het 'm in zit en wat daar evt. aan gedaan kan worden.
Over- en ondergewicht wel en lengte wordt afgedaan als je kunt groot en klein worden? Af en toe begrijp ik er echt niks van. Stel dat S nu wat achter zou blijven. Dan is ze gewoon klein in jouw ogen dan? Dan heb je liever niet dat dat geconstateerd wordt door een schoolarts (dat haar lijntje afbuigt bij wijze van?) als er verder geen andere artsen in beeld zijn. Je weet de maximale en minimale curves uit je hoofd?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Juist aan lengte valt niet heel veel te doen, lijkt me. Ik snap best dat men vinger aan de pols wil houden bij kinderen met flink over- of ondergewicht, of waarbij een achterblijvende groei aan medische oorzaken geweten kan worden, maar verder? Je kunt groot of klein zijn/worden, daar doe je verder weinig aan.
De cb-arts vond ik ook vooral interessant vanwege de vaccinaties, maar dat is mijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:59 schreef Books1 het volgende:
[..]
Over- en ondergewicht wel en lengte wordt afgedaan als je kunt groot en klein worden? Af en toe begrijp ik er echt niks van. Stel dat S nu wat achter zou blijven. Dan is ze gewoon klein in jouw ogen dan? Dan heb je liever niet dat dat geconstateerd wordt door een schoolarts (dat haar lijntje afbuigt bij wijze van?) als er verder geen andere artsen in beeld zijn. Je weet de maximale en minimale curves uit je hoofd?
Schoolarts is niet meer als een verlenging van een cb-arts.
In dit specifieke geval omdat die nooit is gemeld en de moeder zich zelf geen zorgen maakt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:34 schreef trui het volgende:
ze kijken toch ook meer naar a-typische afbuigingen e.d.?
verder lijkt het me evenmin onbelangrijk om een medische oorzaak tijdig te achterhalen, waarom ga je ervan uit dat die er hoe dan ook niet kan zijn?
Nou, die reguliere controle is dus volgende week. Wat een onzin, maar goed.quote:Op donderdag 19 september 2013 09:49 schreef Grijs het volgende:
Mijn oudste is eindelijk 'goedgekeurd' door de schoolarts! Ik dacht dat ik van dat gezeur af zou zijn toen ik niet meer naar het consultatiebureau hoefde. Daan moest steeds bij de schoolarts terugkomen om gewogen en gemeten te worden. Gisteren heeft hij van de schoolarts een briefje meegekregen dat hij nu gewoon bij de reguliere controles weer gezien wordt (en dus niet meer extra langs hoeft te komen). Ik denk dat ik het ga inlijsten ofzo. Berichtje van het briefje:
[..]
Fijn dat de schoolarts het nu ook doorheeft
Nou ik zou zeggen dat de ggd het mag uitzoeken , ik ging niet meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:43 schreef Grijs het volgende:
Over groeien gesproken, laatst had ik gepost dat Daan eindelijk niet weer terug hoefde te komen bij de schoolarts, alleen voor de reguliere controle (in 2015 stond op het briefje).
[..]
Nou, die reguliere controle is dus volgende week. Wat een onzin, maar goed.
Nee, hoeft van mij ook niet. Maar Daan vind het wel best, hij wordt verder niet gewogen of onderzocht, alleen een vragenlijst invullen en een gesprekje. En aangezien de hele klas gaat (of in elk geval uitgenodigd wordt), vind hij het geen probleem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 03:40 schreef Adnap het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen dat de ggd het mag uitzoeken , ik ging niet meer.
Volgens de arts was hij te licht t.o.v. zijn lengte. Hij moest telkens terugkomen om gewogen en gemeten te worden. Bij de laatste controle heeft de arts geconstateerd dat hij zich keurig op de grens normaal gewicht/ondergewicht ontwikkelt, voldoende eet en een groeispurt heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:27 schreef trui het volgende:
Wat was er met Daan's groei dan, eigenlijk?
knap dat je dat aandurft (en job ook)quote:Op maandag 11 november 2013 20:32 schreef livelink het volgende:
Ik had een vergadering en hij wil niet meer met de taxi. Dus ja..
Wat hartverwarmend dat er zulke fijne mensen zijn!quote:Op maandag 11 november 2013 19:43 schreef livelink het volgende:
En hij heeft zo'n gezellige busreis gehad met de chauffeur en zijn buurman![]()
Dank je wel chauffeur van Connexxion
Dat vond ik nou ook. Hij hoeft het per slot van rekening niet te doen.quote:Op maandag 11 november 2013 20:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat hartverwarmend dat er zulke fijne mensen zijn!![]()
Random act of kindness... Sommige mensen hebben dat gewoon in zichquote:Op maandag 11 november 2013 20:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook. Hij hoeft het per slot van rekening niet te doen.
Het feit dat hij dan zelf controle heeft, maakt hem rustiger. Als het hem teveel wordt kan hij gewoon uitstappen en de volgende bus nemen. Dat onderdeel maakt mij juist niet rustiger, moet ik zeggen.quote:Op maandag 11 november 2013 20:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
knap dat je dat aandurft (en job ook)
denk je dat het feit dat je niet meegaat hem rustiger houdt?
Grote stappen maken ze dan ineens hequote:Op zondag 24 november 2013 09:33 schreef livelink het volgende:
Als ik dat weer lees ben ik zo blij dat de Sinterklaaskriebels bij ons nu achter de rug zijn. De verjaardagskriebels waren al erg genoeg. Job vond het ook machtig toen zijn juf op werkbezoek kwam. Toch ook wel spannend voor kinderen.
Ik heb net Katja en 2 vriendinnetjes uitgezwaaid richting Winter Wonderland van het blad Meiden. Dat is dan toch weer de volgende stap richting zelfstandigheid, hoor. Volgens mij vonden ze het zelf ook wel heel spannend. Ik ben benieuwd met welke verhalen ze vanavond thuiskomen.
wat leuk!quote:Op zondag 24 november 2013 09:33 schreef livelink het volgende:
Als ik dat weer lees ben ik zo blij dat de Sinterklaaskriebels bij ons nu achter de rug zijn. De verjaardagskriebels waren al erg genoeg. Job vond het ook machtig toen zijn juf op werkbezoek kwam. Toch ook wel spannend voor kinderen.
Ik heb net Katja en 2 vriendinnetjes uitgezwaaid richting Winter Wonderland van het blad Meiden. Dat is dan toch weer de volgende stap richting zelfstandigheid, hoor. Volgens mij vonden ze het zelf ook wel heel spannend. Ik ben benieuwd met welke verhalen ze vanavond thuiskomen.
Oe dat zou ik ook wel spannend vinden, livelink. Ik hoop dat ze het heel leuk heeft!quote:Op zondag 24 november 2013 09:33 schreef livelink het volgende:
Ik geloof wel leuk. Alleen, ze had 25 euro bij zich en dat had ze binnen 1 uur al opgemaakt aan een shirt en een ketting. En vervolgens had ze geen geld meer om eten te kopen. En al die uren daar rondsjouwen tussen al dat moois zonder geld om nog iets te kopen en met honger, viel toch wel een beetje tegen.quote:
agossie, wat zieligquote:Op zondag 24 november 2013 22:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik geloof wel leuk. Alleen, ze had 25 euro bij zich en dat had ze binnen 1 uur al opgemaakt aan een shirt en een ketting. En vervolgens had ze geen geld meer om eten te kopen. En al die uren daar rondsjouwen tussen al dat moois zonder geld om nog iets te kopen en met honger, viel toch wel een beetje tegen.
Volgens mij zat daar wel ergens een wijze les tussen
nee. al denkt je zoon daar waarschijnlijk heel anders overquote:Op zondag 1 december 2013 09:46 schreef pinquit het volgende:
uurtje per dag? Doordeweek zijn we eigenlijk maar anderhalf uur thuis tot hij naar bed moet, dus dat wordt m waarschijnlijk niet elke dag.
Maar in het weekend kan t al snel heel lang worden. Is 2× een uurtje zielig?
Hier ook een minecraft-kind maar wel duidelijke afspraken : door de week pas als huiswerk af is tot max half 9 (meestal een uurtje) en in het weekend eerst huiswerk en dan veel plezier. Maar voor dat zover is, is het vaak al weer middag en zeker op zondag wordt er eerst uitgeslapen tot laat. En papa weekenden zijn anders ingedeeld, dan thuis niet.quote:Op zondag 1 december 2013 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Minecraft is hier ook mateloos populairIs ook wel heel erg leuk omdat je er zoveel mee kunt doen. Christan is altijd dol op bouwen geweest (Lego) en dit is natuurlijk wel het ultieme bouwspel. Ik vind het zelf ook leuk
ze heeft er toevallig gister nog mee gespeeldquote:Op zondag 8 december 2013 13:47 schreef -Spring het volgende:
Simmu, ik zag ooit een filmpje waarin S met Camelot aan het spelen is. Ik vond het er zo leuk uitzien dat L het van Sinterklaas heeft gekregen. Dikke hit!
Evie gaat morgen voor het echie elke dag, vrijdag is ze nog thuis gebleven, maar de wendagen gingen echt supergoed en ze heeft er onwijs veel zin in.quote:Op zondag 8 december 2013 13:29 schreef -mandy- het volgende:
Welkom BJ en wat een mooie grote dame heb je al!
Hoe was haar eerste schooldag?
Djeez en ik halen Tyler vanmiddag op tijd op bij zijn moeder om hier zijn verjaardag te vieren!
nog gefeliciteerdquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:26 schreef amaranta het volgende:
wat een mooi gedicht!
Mijn baby is gisteren vier geworden. Ik heb nu 2 van kleuters tot pubers![]()
![]()
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 21 december 2013 21:26 schreef amaranta het volgende:
wat een mooi gedicht!
Mijn baby is gisteren vier geworden. Ik heb nu 2 van kleuters tot pubers![]()
![]()
dat was nou het eerst waar ik aan dachtquote:Op vrijdag 20 december 2013 23:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi gedicht Livelink. Een Oxymoron in de dop!
dat vond ik nou ook toen Moonah hem in het V&A topic anboodquote:
Hij straalt helemaal!quote:Op donderdag 26 december 2013 21:33 schreef DJMO het volgende:
mijn kleuter met zijn verjaardagscadeau (hij is pas overmorgen jarig, maar ik vierde het vandaag al, omdat ze morgen naar papa gaan voor een dikke week).
[ afbeelding ]
Een beetje; ik had verder geen visite vandaag en we hebben ook niet gezongen ofzo. hij mag in de tweede week van januari nog wel een feestje geven voor klasgenootjes en trakteren op school.quote:Op donderdag 26 december 2013 21:47 schreef livelink het volgende:
Knap hoor dat hij al zonder zijwieltjes kan fietsen. Voelde hij zich vandaag al een beetje jarig?
z'n andere cadeautjes had hij al uitgepakt voor ik zelf m'n bed uit was, maar van z'n fiets bleef hij mooi af tot ik hem vertelde dat het papier er af mochtquote:
thnx!quote:Op donderdag 26 december 2013 21:47 schreef lady-wrb het volgende:
wat een prachtige fiets! en alvast gefeliciteerd voor als ik het vergeet!
quote:Op vrijdag 27 december 2013 11:03 schreef Moonah het volgende:
Hoera voor Jan!
(En is dat de kleine Geert op de achtergrond???)
Remmen gaat wel?quote:Op donderdag 26 december 2013 21:37 schreef DJMO het volgende:
dat vond ik nou ook toen Moonah hem in het V&A topic anboodhet was het perfecte cadeau
en hij kan al zonder zijwieltjes fietsen, alleen het sturen en opstappen gaat nog wat lastig
met vallen en opstaanquote:
wat Rewimo al zei .. hij straalde gewoonweg toen hij eenmaal met z'n fiets naar buiten mochtquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Gefeliciteerd met de verjaardag van Jan. Trots op z'n fiets zo te zien. Mooi!
thnx!quote:
Van harte gefeliciteerd met Jan!quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:42 schreef DJMO het volgende:
even een schaamteloze copypaste van m'n facebook ..
5 jaar geleden werd ik voor de tweede keer moeder .. wat was ik gelukkig en trots .. en nu, vijf jaar later ben ik nog steeds gelukkig met hem en zo trots als het maar zijn kan .. mijn grote stoere jongen Jan. Vernoemd naar zijn beide opa's . en wat had en heb ik een verdriet dat mijn ouders hun kleinzoon(s) nooit hebben mogen leren kennen.. ik weet zeker dat ze met me meekijken, en net zo trots zijn op Jan en Geert als ik dat zelf ben.
thnx schat, komende vakantie neem ik ze mee naar jullie! dan mag de tent uit de schuur gehaald worden ;-))quote:
Dat vinden ze vast helemaal geweldigquote:Op zaterdag 28 december 2013 21:02 schreef DJMO het volgende:
thnx schat, komende vakantie neem ik ze mee naar jullie! dan mag de tent uit de schuur gehaald worden ;-))
twee jaar geleden was het nog niet zo'n succes weet je nog?quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat vinden ze vast helemaal geweldig
ze zouden bij elkaar in de klas kunnen zitten idd. Maar dat eerste halfjaar maakt een groot verschil, nu ist bijna nihil waarschijnlijkquote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:26 schreef miss_sly het volgende:
Gefeliciteerd met je oudste, KD. Het is een prachtige meid!
Stom, maar ik denk altijd dat ze veel ouder is dan S, maar ze schelen eigenlijk maar een half jaar.
heeft hij misschien die reclame van die oma met hutspot met nasikruiden gezien?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef livelink het volgende:
Kleurdoos, wat is je dochter groot geworden![]()
Ik had vanavond gekookt en tijdens het eten zegt Job ineens: "respect mama, het is echt lekker!"![]()
Of ik het nou als compliment moet opvatten of dat hij hiermee indirect zegt dat het normaal niet lekker is, weet ik nog niet helemaal
heerlijk is dat he, om eens zonder gedoe aan tafel te zitten.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:53 schreef livelink het volgende:
Hij eet heel erg slecht de laatste tijd, dus ik denk eerder dat hij oprecht verbaasd was dat hij weer eens iets lekker vond.
Het was trouwens bulgur met courgette, ui en shoarmavlees. Supersimpel, snel klaar en de pan was helemaal leeg.
beetje laat, maar gefeliciteerd nogquote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoi!
Deze schoonheid werd vandaag al 5!
Zeer geslaagde dag gehadveel cadeau's veel roze en glitters
Wel met melkallergie?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef mikoxx het volgende:
Is hier toevallig iemand bekend met lactose intolerantie?
dank voor je verwijzing ynske!
Op welke manier?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef mikoxx het volgende:
Is hier toevallig iemand bekend met lactose intolerantie?
dank voor je verwijzing ynske!
in t allergietopic heb ik t uitgebreider beschreven, maar t lijkt meer op lactose intolerantie, dan op kma. Maar, dank!quote:
Nee, ik wilde eerst dit maar eens proberen, en dit werkte, dus verder geen actie ondernomen.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:47 schreef mikoxx het volgende:
Miss, ik heb t in het voedselallergie topic uitgebreider beschreven, maar t lijkt enorm op wat je beschrijft! Hebben jullie t ook laten uitzoeken, of...?
Ok. Reageert S ook op bv roomijs?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, ik wilde eerst dit maar eens proberen, en dit werkte, dus verder geen actie ondernomen.
schijnt te kunnen als je de eerste keer niet zo heel erg hebt gehadquote:Op maandag 6 januari 2014 19:03 schreef _Ingrid_ het volgende:
Weet iemand toevallig of je 2x de waterpokken kunt krijgen?
Al een tijdje niet gegeten, natuurlijk, en dat gaat in kleine hoeveelheden en niet dagelijks. Ik heb het idee dat we nu een redelijke balans hebben. We gebruiken thuis lactosevrije melk en kwark, en dan heeft z doorgaans weinig last. Van een beetje lactose heeft ze niet heel veel last, dus dat beperken we buitenshuis een beetje.quote:
Hij had het na zijn eerste verjaardag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:34 schreef mikoxx het volgende:
Ingrid, als je waterpokken voor de eerste verjaardag hebt gehad, dan is de kans groter dat t nog eens terug komt. Helaas...
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:48 schreef Vicky het volgende:
er is een meisje hier heel erg blij... Tess mag vanavond beginnen met zwemles
en? nog waterpokken gezien?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:40 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hij had het na zijn eerste verjaardag.
Maar ik heb begrepen dat er altijd een kleine kans is dat je het nog een keer krijgt. Of gordelroos.
Maar wie weet is er niks aan de hand. Morgen is hij hier en dan zal ik het wel zien.
misschien niet zijn hele kamer op laten ruimen? dat kan L. namelijk ook niet. hier worden stukjes kamer opgeruimd. bijv. het bureau, een kast enz. in ieder geval een klein afgebakend stukje. het kan zijn dat een kamer te groot en te onoverzichtelijk is. maak het behapbaar en haalbaar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:50 schreef DJMO het volgende:
vraagje .. Juf van Jan stuurde me met hem naar de huisarts omdat hij last vast van hoofdpijn zou hebben in de klas.Thuis klaagt hij ook wel eens over hoofdpijn maar altijd alleen als hij bv zijn kamer op moet ruimen .. wat ik al verwachtte, huisarts kon niets vinden. Hij is zelfs niet eens verkouden. Het lijkt dus puur manipulatie te zijn om onder bepaalde taken uit te komen .. Hoe ga ik hier het beste mee om? Want straks heeft hij een keer wél echt hoofdpijn en kan ik hem niet geloven omdat hij het dus nu verzint ...
waar zeg ik dat ik het onzin vind? nergens volgens mij. Ik zeg alleen dat het erop lijkt dat hij het vaak gebruikt als smoesje om iets niet te hoeven doen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:55 schreef miss_sly het volgende:
Het kunnen ook spanningen zijn, of last van zijn ogen, bijvoorbeeld. Ik vind "de huisarts kon niets vinden' een beetje summier als het om hoofdpijn gaat. Dat is zo'n vaag iets, hoofdpijn.
Daarnaast kan hij het ook best gebruiken om ergens onderuit te komen, maar om er nu vanuit te gaan dat het hele hoofdpijngebeuren dan wel onzin zal zijn, vind ik wat snel.
Dat haalde ik ook nog aan bij de huisarts, maar hij is afgelopen jaar nog bij de oogarts geweest en toenwaren de uitslagen bijna perfect te noemen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:06 schreef Nijna het volgende:
Geen tips, qua opruimen... mijn kinderen overzien het niet hoor, een hele kamer opruimen. Dan moeten we het of samen doen of ze 1 ding laten opruimen bijvoorbeeld.
Ziet hij wel goed? Want daar kan je ook hoofdpijn van hebben. Het is zo'n onmeetbaar en onaantoonbaar iets. Misschien heeft hij wel echt hoofdpijn. Is het op bepaalde momenten op school?
je concludeert dat het 'puur manipulatie' is. waarmee je m.i. ook impliceert dat dat hele hoofdpijnverhaal maar onzin is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef DJMO het volgende:
waar zeg ik dat ik het onzin vind? nergens volgens mij.
ik zei het LIJKT puur manipulatie te zijn. Dus niet per definitie .. Ik heb al met z'n ene juf overlegt en vertelt wat de huisarts zei; en zij gaan nu ook (beter) observeren op wat voor momenten hij klaagt over hoofdpijn. Dat ga ik de komende tijd zelf ook bijhouden (desnoods in een schriftje) en als het blijft aanhouden (zonder aanwijsbare oorzaak) gaan we terug naar de huisarts. Ik doe het dus echt niet af als complete onzin, anders was ik hier niet eens om advies komen vragenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef trui het volgende:
[..]
je concludeert dat het 'puur manipulatie' is. waarmee je m.i. ook impliceert dat dat hele hoofdpijnverhaal maar onzin is.
Ik vind 'je kamer opruimen' ook echt een heel grote taak voor een jongen van zijn leeftijd. En niet concreet genoeg. Dus voor je hem beticht van manipulatie (!!), misschien eerst eens kijken wat voor soort opdrachten bij hem goed werken, in kleine stapjes op laten lopen qua moeilijkheidsgraad, en belonen als hij zo'n taak(je) gedaan heeft.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:04 schreef trui het volgende:
Ik vind niet dat het feit dat de huisarts niks kon vinden deze conclusie ('het lijkt...') rechtvaardigt. Heb je zelf wel eens hoofdpijn, en denk je dat de huisarts dat kan waarnemen met metingen? Waar zou een huisarts dat precies aan moeten zien?
Maar goed, natuurlijk is het mogelijk dat hij het vervelende gevoel dat hij krijgt bij een moeilijke opdracht wat al te makkelijk als hoofdpijn labelt. Dan nog vind ik het riskant om kindergedrag zo te interpreteren dat hij moedwillig anderen zou zitten manipuleren. Pas gewoon op met het duiden in termen van moedwillige kwade opzet. Ten eerste is het meestal niet zo, en ten tweede leidt het niet tot oplossingen.
hij drinkt meer dan voldoendoequote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind het zelf al een hele kluif, 'kamer opruimen'![]()
![]()
Mijn middelste kreeg ook hoofdpijn van inspanning. En nog, als hij een groeispurt heeft.
Je zou om werkjes te vermijden uit te sluiten ook kunnen zeggen: vervelend van die hoofdpijn, kom gauw opruimen/wassen/ auto's in de bak/whatever kan je dan even met een dekentje op de bank. Dan neem je én zijn klachten serieus én hij doet wat hij moet doen.
Drinkt hij wel genoeg?
Het schijnt zo te zijn dat als kinderen het niet goed kunnen duiden waarom ze zich niet lekker voelen, ze vervallen in 'hoofdpijn of buikpijn' klagen. Hoe dan ook zit hen iets dwars. En is het vaak onmacht om zich beter uit te drukken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Nja kort samengevat. En dat heeft geholpen, want nu zegt ze gewoon dat ze moe/verdietig/boos of whatever is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |