abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:40:08 #51
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131775903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Totale onzin, vraag je eens af waarom honderden jaren al die graven zijn blijven staan. Totdat salafisten opeens in 1900 om de hoek komen en menen dat ze vernietigd moeten worden, hadden de andere Islamitische rijken foutjes gemaakt? Al grote Islam-universiteiten? Net zoals die Talibanhonden die de boeddha-beelden vernietigen, blijkbaar hadden de Afghaanse Moslims tot de Talibantijd in 1990 eeuwenlang over het hoofd gezien die te vernietigen. Timboektoe (Mali) ook zelfde verhaal, het centrum van de Islam geweest en geleerdheid en opeens komen doorgedraaide wahabieten alles kort en klein slaan (recent) en graven vernielen... In Egypte de piramides ook als ze de kans krijgen :'( Salafistische onzin is het, meer niet. En daar moet je hard tegen optreden :Y

In Syrie speelt hetzelfde zich af, gaan ze ook graven openhalen en vernielen. En God verhoedde dat ze Sayyida Zaineb aanraken in Damascus.

Maar als Baklava er zo voor is hoop ik dat ze zijn Koerdistan ook ff gaan zuiveren en flink onder handen nemen, flink opengooien die boel en ook gelijk wat Koerdische pre-Islamitische historie vernietigen omdat het "onislamitisch is" ~O> Met de zweep erover bij die Koerden, wahabitisch zweepje, zal ze leren die communisten daar. *)
Kijk ik snap wel dat die graven belangrijk zijn voor hun. Maar ze aanbidden die graven ook, dat is Shirk!!!!!!!!!!!!!!!!, snappen jullie Moslims dat niet ofzo.

Trouwens ze mogen van mij alle shriksymbolen in Koerdistan wel vernietigen hoor, als ze maar geen archeologische plaatsen vernietigen en als het Koerdische Salafisten zijn die die shirk-symbolen vernietigen.

En trouwens Aloulou, wat bedoel je met de 'zweep eornder bij die Koerden'. Dus jij wilt dat ze alle Koerden gaan martelen ofzo. :X :X :X :( :(
pi_131775943
quote:
Trouwens ze mogen van mij alle shriksymbolen in Koerdistan wel vernietigen hoor, als ze maar geen archeologische plaatsen vernietigen en als het Koerdische Salafisten zijn die die shirk-symbolen vernietigen.
O mijn Allah. Dit is echt dom.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:45:55 #53
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131776037
quote:
9s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:41 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

O mijn Allah. Dit is echt dom.
Kijk Coulance.
Die graven worden aanbeden door soefi's. Ze ahlen ook andere mensen over om ze te aanbidden. En daarmme bedoel ik dat ze soms echt knielen voor die graf. En dat is shirk.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:48:07 #54
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131776087
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:35 schreef expans het volgende:

[..]

Is het met respect behandelen van graven/huizen van invloedrijke personen shirk? Bij normale graven / familie staan mensen ook stil om gebeden voor ze te lezen bij bezoek. Waarom zou dit niet kunnen bij het graf van iemand die enorm belangrijk is geweest voor de geschiedenis van een land?

Ik ben in Istanbul 2x naar het graf geweest van iemand die mijn stroming/'sekte' groot heeft gemaakt. Gewoon om het te zien.
Kijk dodengebed is de enige gebed die toegestaan is bij een graf. Als het maar tot Allah swt is gericht. En je mag niet knielen bij een graf en tot die dode bidden. Dat doen veel soefi's wel.
Een graf bezoeken mag wel hoor.

Die extreme salafisten vernietigen die graven alleen omdat ze bang zijn dat mensen die dode die daar in ligt gaan aanbidden.
pi_131776093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:45 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Kijk Coulance.
Die graven worden aanbeden door soefi's. Ze ahlen ook andere mensen over om ze te aanbidden. En daarmme bedoel ik dat ze soms echt knielen voor die graf. En dat is shirk.
Nou en?

Als zij dat willen, doen ze dat toch lekker?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:48:30 #56
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131776099
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 10:35 schreef expans het volgende:

[..]

Is het met respect behandelen van graven/huizen van invloedrijke personen shirk? Bij normale graven / familie staan mensen ook stil om gebeden voor ze te lezen bij bezoek. Waarom zou dit niet kunnen bij het graf van iemand die enorm belangrijk is geweest voor de geschiedenis van een land?

Ik ben in Istanbul 2x naar het graf geweest van iemand die mijn stroming/'sekte' groot heeft gemaakt. Gewoon om het te zien.
En trouwens wat is je sekte, en wie was die man. :) :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:49:52 #57
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131776138
Dit wordt een goede topic voor filosofie en levensbeschouwing. _O- _O- _O-
pi_131776151
Suleyman Hilmi Tunahan, expans?
pi_131776734
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:50 schreef De_Coulance het volgende:
Suleyman Hilmi Tunahan, expans?
Ja. Ben geen genius of een imam maar volg de 'algemene' regels wel want heb in hun scholen lesgehad enzo. Plus familie zit er helemaal in.

Baklava, jij weet ook niet wat je wil. Ene kant noem je jezelf een Turkse Koerd, andere kant wil je een islamitische staat in Syrie, en dan heb je de droom voor een eigen land, maar vind je het niet erg als wat wahabieten daar eens flink huishouden.
pi_131776851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:17 schreef expans het volgende:

[..]

Ja. Ben geen genius of een imam maar volg de 'algemene' regels wel want heb in hun scholen lesgehad enzo. Plus familie zit er helemaal in.

Over hun heb ik ook nog heel wat aanmerkingen, maar dit is misschien niet de juiste plaats. Ken ook mensen die erin zitten. :P
pi_131776955
quote:
9s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:21 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Over hun heb ik ook nog heel wat aanmerkingen, maar dit is misschien niet de juiste plaats. Ken ook mensen die erin zitten. :P
PM me maar, ik zeik ook altijd over hun dingen :P
pi_131777176
Wapeninspecteurs beginnen werkzaamheden in Syrië
quote:
Internationale inspecteurs van de Verenigde Naties en de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens die in Syrië toezicht houden op de ontmanteling van het Syrische chemischewapenarsenaal zijn woensdag met hun werkzaamheden begonnen. Het was onduidelijk wat hun eerste bestemming was.

De wapeninspecteurs moeten als eerste gedaan krijgen dat de Syrische productiefaciliteiten onklaar worden gemaakt. Deze taak moet op 1 november voltooid zijn. Het hele arsenaal moet medio 2014 zijn geruimd, krachtens een resolutie van de VN-Veiligheidsraad.

De uitdaging waar de inspecteurs voor staan werd woensdag nog eens onderstreept door de hevige strijd die aan de rand van Damascus werd geleverd. In normale omstandigheden is het al vrijwel onmogelijk een arsenaal chemische wapens in zo'n kort tijdsbestek te ontmantelen, maar de chaos in Syrië toont dat de Veiligheidsraad misschien wat al te veeleisend is.

Binnen een week moet een tweede groep inspecteurs in Syrië arriveren. Daarna zullen afzonderlijke teams verschillende locaties in het land aandoen. Ze hebben daarbij de bevoegdheid verrassingsbezoeken af te leggen. In negen maanden tijd moeten zij de chemische wapens van het bewind van de Syrische president Bashar Assad vinden, ontmantelen en vernietigen.
http://www.nieuws.nl/alge(...)rkzaamheden-in-Syrie
  woensdag 2 oktober 2013 @ 17:23:26 #63
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131782702
quote:

[..]

Baklava, jij weet ook niet wat je wil. Ene kant noem je jezelf een Turkse Koerd, andere kant wil je een islamitische staat in Syrie, en dan heb je de droom voor een eigen land, maar vind je het niet erg als wat wahabieten daar eens flink huishouden.
Expans. Aan de ene kant heb ik de droom van mijn eigen land, dat klopt ook. Maar dat gebeurt alleen als alle koerden dat willen, want niet alle Koerden zijn separatistisch.

Aan de andere kant wil ik een islamitische staat in Syrië met gelijke rechten voor alle Syriërs
(ongeacht, etniciteit of geloof), omdat dat nu momenteel de beste optie is voor Syrië zonder Assad.en omdat mijn politieke voorkeur Shariah is. Die wetgeving wil ik ook voor een eventuele toekomstige Groot-Koerdistan.

En over die Turkse Koerd gedoe. Veel koerden in Turkije en Europa noemen zichzelf Turkse Koerd.
Ik noem me zelf zo omdat ik de Turkse nationaliteit heb en nog bij Turkije hoor.
Soms zeg ik geneens dat ik Koerd ben en zeg ik alleen dat ik Turk ben als ze (bijv. bij mijn HBO opleiding) naar mijn afkomst vragen. En als ze me later doorvragen, dan zeg ik dat ik Koerd ben.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. :)
pi_131787443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:49 schreef Baklava95 het volgende:
Dit wordt een goede topic voor filosofie en levensbeschouwing. _O- _O- _O-
Gauw terug naar het andere topic mensen!
Ik heb als bijdrage mijn stuk aangepast en geherpubliceerd (nee ik heb geen leven) :') .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:05:33 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131787940
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 19:54 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gauw terug naar het andere topic mensen!
Ik heb als bijdrage mijn stuk aangepast en geherpubliceerd (nee ik heb geen leven) :') .
Precies, hier dient het over Syrië te gaan!!

Andere topic:

F&L / De stromingen in de Islam II
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_131787996
quote:
Syria: massacre reports emerge from Assad's Alawite heartland

Alawites are fleeing their homes, recounting gruesome tales of executions and other atrocities

For more than two years, as fighting has escalated throughout Syria, a group of villages peopled by government supporters in the mountains above this coastal city has been spared any attacks.

In spite of their proximity to the Turkish border, across which rebel fighters are armed and financed, farmers continued their lives as normal, even though as Alawites allied to the Shia sect to which President Bashar al-Assad belongs they could have been obvious targets.

At dawn on 4 August their peace was shattered. Armed rebels, led by local jihadis as well as members of Jabhat al-Nusra and the al-Qaida linked group, Islamic State of Iraq and the Levant, left their headquarters in the largely Sunni town of Salma. They sneaked into the al-Akrad mountains, taking control of five Alawite villages. The rebels called it Operation Liberation of the Coast and the aim was to send the government a message that even the Alawite heartland was no longer safe.

Rumours of massacres spread as some 25,000 Alawite villagers fled to Latakia. The next day the rebels captured more Alawite villages and reached Aramo, about 12 miles north of Qardaha, the Assads' home town where Hafez al-Assad, the former president, is buried in a mausoleum. Over the next few days government forces regrouped and gradually recovered the lost ground with help from air strikes as well as local paramilitaries.

On 19 August Syrian state TV reported that all the Alawite villages had been freed. But they did not highlight any massacres and refrained from showing graphic images of mutilation.

"For the first time the government acted discreetly because they feared a sectarian war could break out all along the coast. At the beginning they even denied massacres took place", Rajaa Nasser, an opposition politician in Damascus told the Guardian. He speculated that the attacks on the Alawites could have been revenge for the slaughter of Sunnis in Banias and Baida in May, two places about 30 miles south of the city of Latakia. Human Rights Watch said 248 Sunni civilians were executed there.

The Syrian army has not allowed foreign reporters into the Alawite villages to check the massacre reports, but in Latakia city the Guardian spoke to three officers who took part in recapturing the villages. Each was interviewed in separate locations. Two were relaxing off-duty in beach-front hotels and villas. They spoke of executions and other atrocities.

"The attacks started with treachery," said Hassan, an officer in Syria's special forces. "There was a unit of 40 troops. A Sunni defected from it and took 30 other Sunnis with him. A few days later they were part of the attack that started with the village of Hambushiya. The 10 Alawite troops left behind in the area were killed." Hassan said he could listen to the rebel's radio communications. "I heard a rebel telling another rebel: 'Kill this one, but not that one' . One rebel asked: 'What do I do about the girls?' The answer came: 'I'm sending a truck to pick them up'. Several were taken and raped, and have not been seen again," he said.

"They kidnapped Sheikh Badr Ghazal and stripped girls and the sheikh to humiliate him. The sheikh was then killed. Rebels videoed the events and we found the pictures on the mobiles of dead rebels when we retook the villages. They have not been shown on Syrian TV or media because they are too distressing."

Shadi, a 32-year-old officer in a local defence unit that is separate from the Syrian army, was lightly wounded during the government's counter-attack. "When we got into the village of Balouta I saw a baby's head hanging from a tree. There was a woman's body which had been sliced in half from head to toe and each half was hanging from separate apple trees. It made me feel I wanted to do something wild," he recalled.

Ali, a member of the regular army, said he also saw the baby's head. "We found two mass graves with 140 bodies. They were not shot. They had their throats slit. About 105 people of different ages were kidnapped," he said. "It's really scary what happened. Nobody has gone home to the villages because so much has been destroyed and many houses have been burnt. The whole area is unusable. Salafists from abroad were behind the attack."

The officers' accounts cannot be independently verified but the Guardian has obtained lists, compiled by local activists, with the names of victims from Hambushiya, Balouta, and five other villages. They include 62 people listed as killed, 60 kidnapped and 139 people who are missing. The dead range in age from a toddler of two to a man of 90. The vast majority are women, children and the elderly since most men in the villages were away on duty as part of the volunteer defence forces elsewhere in the region. They did not expect their own villages to come under attack.
Fantastisch joh, vooral laten zien dat je boven die monsters van het regime staat :')
Incelfrikandel
pi_131788765
dat isis ook :r :r :r

quote:
ISIS Northern Front Amir Abu Umar Al Shishani Responds To Northern Storm Incident

The leader of the mostly Chechen and Caucasian Jaish Al Muhajireen Wal Ansar and the Amir of the Islamic State of Iraq and Ash Sham’s northern force, the native Chechen Abu Umar Al Shishani responds to the clashes between the FSA’s Northern Storm Brigade and ISIS in Azaz.

Russian-language pro-jihad site FiSyria, which monitors jihadist groups in Syria, posted an announcement from the ISIS:

After the Mujahideen kept their word, and saved human blood, reasonable people of the Free Syrian Army, the group Northern Storm Taub did repentance and handed over their weapons to ISIS, thus they protected themselves by returning to their families without any problems. The Mujahideen kept their word, as is the quality of the faithful.

As Allah says in the Quran:

And they who are to their trusts and their promises attentive

Relatives of the FSA fighters asked the Mujahideen of ISIS to give time to the rebels who wanted to commit repentance. At the meeting it was decided to:

“To extend the term of up to 48 hours to save human blood for the pleasure of Allah”

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_131788849
quote:

lastig heh, als mensen niet passen in een hokje :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:35:23 #69
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131789200
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

lastig heh, als mensen niet passen in een hokje :D
Praten jullie weer over mij.
Trouwens waar waren jullie tussen 14:24 uur en 19:54 uur.
pi_131789608
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 11:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Totale onzin, vraag je eens af waarom honderden jaren al die graven zijn blijven staan. Totdat salafisten opeens in 1900 om de hoek komen en menen dat ze vernietigd moeten worden, hadden de andere Islamitische rijken foutjes gemaakt? Al grote Islam-universiteiten? Net zoals die Talibanhonden die de boeddha-beelden vernietigen, blijkbaar hadden de Afghaanse Moslims tot de Talibantijd in 1990 eeuwenlang over het hoofd gezien die te vernietigen. Timboektoe (Mali) ook zelfde verhaal, het centrum van de Islam geweest en geleerdheid en opeens komen doorgedraaide wahabieten alles kort en klein slaan (recent) en graven vernielen... In Egypte de piramides ook als ze de kans krijgen :'( Salafistische onzin is het, meer niet. En daar moet je hard tegen optreden :Y

In Syrie speelt hetzelfde zich af, gaan ze ook graven openhalen en vernielen. En God verhoedde dat ze Sayyida Zaineb aanraken in Damascus.
dit dus wahabi's :r :r :r
-Rabia Al-Basri
pi_131789637
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:35 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Praten jullie weer over mij.
Trouwens waar waren jullie tussen 14:24 uur en 19:54 uur.
werken/eten, hoezo?
-Rabia Al-Basri
pi_131789870
Grappig hoe iedereen vergeten lijkt te zijn dat assad maanden lang op scherp schoot op burgers tijdens demonstraties en familieleden van hun ging martelen en vermoorden. Ik zou daar misschien ook extremist geworden zijn als mijn familie vermoord werd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_131789989

Interessant video waarbij de FSA een SAA soldaat aanspreken
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:00:05 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131790227
quote:
VN eist vrij baan voor hulp aan Syriërs

De VN Veiligheidsraad heeft de strijdende partijen in Syrië opgeroepen hulpkonvooien met humanitaire hulp voor oorlogsslachtoffers vrij baan te geven.

De eis staat in een woensdag na een stemming aangenomen verklaring. Volgens de VN hebben miljoenen mensen in Syrië hulp nodig.

''Wij dringen er bij de Syrische autoriteiten op aan onmiddellijk stappen te ondernemen om de uitbreiding van humanitaire hulpoperaties te vergemakkelijken", stelde de raad in een verklaring.

De VN wil dat alle betrokken partijen de veiligheid van hulpverlenend personeel garanderen en dat speciale routes worden vastgesteld zodat humanitaire konvooien in noodsituaties ''veilig en ongehinderd'' de weg op kunnen.

Ook moeten strijdkrachten zoveel mogelijk vertrekken uit scholen en medische centra.

Rompslomp

Daarnaast vroeg de VN Veiligheidsraad om een einde aan ''de bureaucratische rompslomp'' in Syrië. Het regime moet wat de VN betreft zorgen voor versnelde procedures, zodat hulpinstanties en hun goederen zoals communicatiemiddelen, gepantserde bescherming en medische en chirurgische apparatuur sneller en gemakkelijker het land kunnen binnenkomen.

Artsen zonder Grenzen pleitte woensdag in een open brief ook voor grootschalige humanitaire hulp in Syrië. De organisatie deed een beroep op de VS en Rusland om de hulp ''substantieel'' uit te breiden.

Bron: nu.nl
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:02:07 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131790315
quote:
Syrische rebellen onderling slaags

Twee groeperingen die vechten tegen het regime van de Syrische president Bashar al-Assad, zijn vlak bij de grens met Turkije onderling slaags geraakt.

De gevechten vonden plaats in de grensplaats Azaz. Dat hebben activisten in Beiroet bekendgemaakt.

De aan terreurbeweging al-Qaeda gelieerde Islamitische Staat van Irak en de Levant joeg een andere rebellenbeweging die de stad bezet hield weg. De islamitische groep, die van Syrië een islamitische staat wil maken, heeft de stad nu in handen.

De gevechten laten zien dat de verdeeldheid onder de tegenstanders van Assad groot is. Tientallen rebellengroepen hebben zich verenigd in het Leger van de Islam. Eerder keerden de belangrijkste gewapende groeperingen zich al van de Syrische Nationale Coalitie (SNC).

Naar verwachting zal het Turkse parlement woensdag het mandaat met een jaar verlengen dat het mogelijk maakt dat Turkse troepen indien nodig Syrisch grondgebied binnentrekken. De maatregel is in eerste instantie gericht op het gebruik van chemische wapens in het buurland. In het voorstel staat ook dat Turkije als land het meeste last heeft van het toenemende geweld in Syrië.

Ouder nieuws:

quote:
'Syrisch regime liegt tegen VN'

De Syrische oppositie heeft het regime van president Bashar al-Assad dinsdag beschuldigd van liegen tegen de VN.

Een dag eerder noemde de Syrische minister van Buitenlandse Zaken het conflict in zijn land geen burgeroorlog, maar een strijd tegen terreur.

Op de jaarvergadering van de Verenigde Naties vergeleek minister Walid al-Mualem het geweld in zijn land met de aanslagen in de Verenigde Staten op 11 september 2001. ''Terorristen uit meer dan 83 landen zijn bezig onze mensen en ons leger te doden met een beroep op een wereldwijde jihad'', zei hij.

Volgens de oppositie camoufleerde Mualem zo het ''totalitaire overheidsbeleid, gebaseerd op het systematisch gebruik van geweld en willekeurige aanvallen tegen het volk''. Het conflict opende inderdaad ''een deur voor extremisten uit de hele wereld om te vechten in Syrië, maar zij stuitten op de gematigde oppositie", zo staat in een verklaring.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')