abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:47:35 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131881539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Een bepaalde gebeurtenis zoals de bestorming van de Bastille vond plaats op 14 juli 1789 is natuurlijk een feit. Maar daar houdt het in principe ook wel mee op, want wat nou de aanleidingen zijn en welke aanleiding nou zwaarder weegt dan de ander is punt van discussie en zal dat altijd blijven. Zo ook met de gevolgen. Logisch want het is geschiedenis. Kwestie van perspectief.

Nou heb je met de holocaust natuurlijk het meest heftige voorbeeld genomen, maar zelfs daar heb je punt van discussie. Hoewel natuurlijk niemand twijfelt dat het compleet walgelijk was wat er is gebeurt natuurlijk. Wat waren nou de belangrijkste aanleidingen, wie is nou het meest schuldig etc. Vooral morele vraagstukken.

[..]

anti-dictator ben ik sowieso, maar dat is lang niet alleen in Syrië het geval. En pro-rebellen(sowieso gooi je ze nu allemaal op een hoop) zie ik mezelf niet eigenlijk, wel pro-bevolking.
Je kent de bevolking van Syrië? De "rebellen" zijn slechts (elk met hun eigen doelgroep) voor een deel ervan..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:48:27 #252
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131881561
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:13 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ben wel kritisch, ik heb hier op Fok! herhaalde malen kritiek geuit op Arabisch nationalisten vanwege hun Arabistiepolitiek en hun behandeling van Koerden en in mindere mate Assyriërs.

Wat wil je dat ik veroordeel? Nevenschade in een oorlog? Het hardhandig neerslaan van protesten?

Dat eerste is niet te vermijden en het was niet de Syrische regering die dit conflict is begonnen.

Het is jammer maar de harde waarheid is dat een land in die regio met harde hand geregeerd MOET worden wil je maffe takfiri's van de macht af houden die door de Golfstaten gesteund worden.
Ten tweede moet je de Syrische geschiedenis er nog eens op na slaan. De oppositie in Syrië bestaat uit Islamisten. Destijds al, en nu nog steeds.
De Syrische oppositie was (en is grotendeels nog) seculier, totdat het westen niet ingreep en de gewapende oppositie radicaliseerde.
pi_131881605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Een bepaalde gebeurtenis zoals de bestorming van de Bastille vond plaats op 14 juli 1789 is natuurlijk een feit. Maar daar houdt het in principe ook wel mee op, want wat nou de aanleidingen zijn en welke aanleiding nou zwaarder weegt dan de ander is punt van discussie en zal dat altijd blijven. Zo ook met de gevolgen. Logisch want het is geschiedenis. Kwestie van perspectief.

Nou heb je met de holocaust natuurlijk het meest heftige voorbeeld genomen, maar zelfs daar heb je punt van discussie. Hoewel natuurlijk niemand twijfelt dat het compleet walgelijk was wat er is gebeurt natuurlijk. Wat waren nou de belangrijkste aanleidingen, wie is nou het meest schuldig etc. Vooral morele vraagstukken.

[..]

anti-dictator ben ik sowieso, maar dat is lang niet alleen in Syrië het geval. En pro-rebellen(sowieso gooi je ze nu allemaal op een hoop) zie ik mezelf niet eigenlijk, wel pro-bevolking.
1: Dit klopt gedeeltelijk al mis je wel belangrijke nuances.

Maja dit is offtopic, ik ga er dus niet verder.

2: In mijn ogen ben je pas pro-bevolking als je pro Assad bent.

Kijk hiermee zeg ik niet dat Assad een goede vent is, integendeel. Het is alleen in mijn ogen het beste van het slechtste.
pi_131881656
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:21 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik kan me dit wel voorstellen. Dit komt nl. omdat Assad hier totaal buiten schot blijft.
Even in Jip en Janneke taal, jij vind dat er niet vaak genoeg wordt gezegd "assad is een stomme dictator"???
pi_131881725
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Even in Jip en Janneke taal, jij vind dat er niet vaak genoeg wordt gezegd "assad is een stomme dictator"???
Ik vind dat hem in dit topic de hand boven het hoofd gehouden wordt inderdaad.
En dat haalt alles uit balans, en is inderdaad een reden dat hier niet echt gediscussieerd kan worden.
pi_131881800
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:54 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ik vind dat hem in dit topic de hand boven het hoofd gehouden wordt inderdaad.
En dat haalt alles uit balans, en is inderdaad een reden dat hier niet echt gediscussieerd kan worden.
Nee dat is niet zo. Na 73 topics weten we het wel weer.

Discussie moet inhoud hebben, niet dat eindeloze gedoe over of Assad nou slecht is of niet.
pi_131881805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kent de bevolking van Syrië? De "rebellen" zijn slechts (elk met hun eigen doelgroep) voor een deel ervan..
Ik ken Syriërs ja, maar dat is niet relevant. En met bevolking heb ik het vooral over de mensen die tussen die 2 vuren zitten zonder betrokken te zijn bij een van de partijen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dit klopt gedeeltelijk al mis je wel belangrijke nuances.

Maja dit is offtopic, ik ga er dus niet verder.
Wil je het me misschien PM'en, ik ben benieuwd namelijk.

quote:
2: In mijn ogen ben je pas pro-bevolking als je pro Assad bent.

Kijk hiermee zeg ik niet dat Assad een goede vent is, integendeel. Het is alleen in mijn ogen het beste van het slechtste.
Nou, dat is nogal in contrast met mijn mening. Ik vind namelijk dat het Midden-Oosten, niet alleen Syrië, het beste af is zonder Assad. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik dan meteen wil dat die rebellen de boel overnemen.
Incelfrikandel
pi_131881815
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo. Na 73 topics weten we het wel weer.

Discussie moet inhoud hebben, niet dat eindeloze gedoe over of Assad nou slecht is of niet.
Dat vind jij dan.
Ik niet. En zeker niet nadat de VN laatst een rapport heeft uitgebracht.
Wat totaal genegeerd wordt hier.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 20:57:51 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131881822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik ken Syriërs ja, maar dat is niet relevant. En met bevolking heb ik het vooral over de mensen die tussen die 2 vuren zitten zonder betrokken te zijn bij een van de partijen.

[..]

Wil je het me misschien PM'en, ik ben benieuwd namelijk.

[..]

Nou, dat is nogal in contrast met mijn mening. Ik vind namelijk dat het Midden-Oosten, niet alleen Syrië, het beste af is zonder Assad. Daarmee zeg ik overigens niet dat ik dan meteen wil dat die rebellen de boel overnemen.
Ik vind die dus beter af met Assad
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:25:55 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131882669
quote:
Assad geeft toe fouten te hebben gemaakt

Bashar Assad, de Syrische president, heeft toegegeven dat hij fouten heeft gemaakt in de burgeroorlog waarin Syrië al twee jaar lang verkeert

Dat zegt Assad in een interview met het Duitse blad Der Spiegel waarvan zaterdag enkele passages zijn gepubliceerd.

Assad geeft toe dat geen enkele partij in het conflict (rebellen of regeringstroepen, red) volledig gelijk heeft. "Natuurlijk zijn er grijstinten", zegt de Syrische president. "Iedereen maakt fouten, zelfs een president als ik doet dat."

Hij gaf verder aan niet te geloven in een diplomatieke oplossing voor de burgeroorlog, die inmiddels al twee jaar duurt en meer dan honderdduizend slachtoffers heeft gemaakt. "Zoals ik het zie, draagt een politieke oppositie geen wapens", aldus Assad.

Eerder werd al duidelijk dat Assad bereid was om nieuwe verkiezingen uit te roepen, voordat zijn termijn verlopen is. Of hij zichzelf dan opnieuw kandidaat zal stellen, staat nog niet vast. "Als ik de wil van het volk niet achter mij heb, zal ik me niet verkiesbaar stellen", zegt hij tegen het Duitse blad.

Echte vrienden

Ook haalt Assad uit naar het Westen. "Het beeld dat jullie van mij schetsen als iemand die zijn eigen mensen vermoord, klopt niet." De Russen zijn wat Assad betreft zijn echte vrienden. "Zij begrijpen wat er aan de hand is met dit land."

Het hele interview met Assad wordt zondag gepubliceerd.

Bron: nu.nl
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:44:46 #261
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_131883394
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 05-10-2013 21:49:05 ]
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 21:49:29 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_131883589
het mag weer wat minder allemaal hier }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_131884491
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tja, moet het hem nageven. Een intelligent actie! Een soort van charme offensief? Ben benieuwd naar het complete interview.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:19:23 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131884543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, moet het hem nageven. Een intelligent actie! Een soort van charme offensief? Ben benieuwd naar het complete interview.
Assad lijkt me verre van dom idd. Al eerder hoor..
pi_131884747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:57 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat vind jij dan.
Ik niet. En zeker niet nadat de VN laatst een rapport heeft uitgebracht.
Wat totaal genegeerd wordt hier.
Want daar kwam informatie naar voren die jouw ogen open hebben gedaan of zo? Er zaten verder geen nieuwe schokkende dingen in of zo hoor. Niks wat 'nieuwe' inzichten biedt ook.
pi_131884784
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Want daar kwam informatie naar voren die jouw ogen open hebben gedaan of zo? Er zaten verder geen nieuwe schokkende dingen in of zo hoor.
Nou, waarom wordt er in dit topic dan zo de hand boven Assad gehouden? Dat snap ik dan niet.
pi_131884832
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:27 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Nou, waarom wordt er in dit topic dan zo de hand boven Assad gehouden? Dat snap ik dan niet.
Ok, geef eens een voorbeeld van hoe dat gebeurt. Want voor mijn gevoel, als iemand kritiek heeft op de oppositie of de FSA, ziet firefly dat als complot-theorie, en jij ziet het als steun aan Assad.
pi_131885052
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok, geef eens een voorbeeld van hoe dat gebeurt. Want voor mijn gevoel, als iemand kritiek heeft op de oppositie of de FSA, ziet firefly dat als complot-theorie, en jij ziet het als steun aan Assad.
Dat kan je toch zelf wel zien...bijna iedereen heeft hier enkel kritiek op de rebellen. En niet op Assad.
In tegendeel, soms wordt ie nog opgehemeld ook, zie bijvoorbeeld Veldkamp.
pi_131885160
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:35 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat kan je toch zelf wel zien...bijna iedereen heeft hier enkel kritiek op de rebellen. En niet op Assad.
In tegendeel, soms wordt ie nog opgehemeld ook, zie bijvoorbeeld Veldkamp.
Nou en? Ik heb ook constant kritiek op de rebellen. Maar ik ben zeker geen fan van die baathist.
pi_131885212
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nou en? Ik heb ook constant kritiek op de rebellen. Maar ik ben zeker geen fan van die baathist.
Dat is niet te merken :)
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:40:30 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131885254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:39 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

En dus is hij dom en kortzichtig? Of moet jij eens onderzoek doen?
pi_131885275
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:39 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Ok. Maar dat zou net zo iets zijn als dat ik jou van Al-Qaeda/Al-Nusra liefde beschuldig, alleen maar omdat je zo gecharmeerd bent van de rebellen.
pi_131885483
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ok. Maar dat zou net zo iets zijn als dat ik jou van Al-Qaeda/Al-Nusra liefde beschuldig, alleen maar omdat je zo gecharmeerd bent van de rebellen.
Luister. Het is hier eenrichtingsverkeer in dit topic, en daarom niet erg op de realiteit gestoeld.
Ik heb echter niet het doorzettingsvermogen van Firefly hierin, vind het enkel jammer.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 22:49:09 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_131885614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:45 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Luister. Het is hier eenrichtingsverkeer in dit topic, en daarom niet erg op de realiteit gestoeld.
Ik heb echter niet het doorzettingsvermogen van Firefly hierin, vind het enkel jammer.
Luister: je leest je niet in.
pi_131885683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Luister: je leest je niet in.
Ik geloof de VN. Die geloofde jij eerst ook, totdat het je niet uitkwam wat de uitslag was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')