SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus wij moeten jou adviseren zonder enige info, maar zelf zeg je dat je wel vertrouwen in die man hebt. Waarom vraag je het dan? want dat soort info hebben wij nietquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:30 schreef klawie het volgende:
😂 zo kan je het idd ook zien maar ik heb wel vertrouwen in die man als ik foto heb dan zie ik wel wat ik doe
ik wou weten of het een gangbaar model is en niet iets waar ik maanden mee blijf zittenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:33 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dus wij moeten jou adviseren zonder enige info, maar zelf zeg je dat je wel vertrouwen in die man hebt. Waarom vraag je het dan? want dat soort info hebben wij niet
Das een hele andere vraag!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:34 schreef klawie het volgende:
[..]
ik wou weten of het een gangbaar model is en niet iets waar ik maanden mee blijf zitten
Da's met elke motor koffiedik kijken, zeker in het naseizoen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:34 schreef klawie het volgende:
[..]
ik wou weten of het een gangbaar model is en niet iets waar ik maanden mee blijf zitten
Je hebt 'm fraai gemod trouwens, zag ik. Beetje ratbike idee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb ook nog een goedlopende Kawa in de aanbieding, mag ook wel voor rond die prijs weg trouwens; foto heb ik effe niet; camera is kapot
Ik twijfel nog, zal van de week eens rondbellen wat de onderdelenhandel voor het lijk over heeft, anders kan het zomaar een rijdende zombie wordenquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 18:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je hebt 'm fraai gemod trouwens, zag ik. Beetje ratbike idee.
Kan, Ik zou hem per direkt in de verkoop gooien; schorsen moet je zelf weten, maar dan kan er niet (legaal) worden proefgereden als je een gek vindt die hem voor de winter wil hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:01 schreef klawie het volgende:
maar kopen schorsen en in de zomer weer verkopen is dus de beste oplossing?
heb je idd wel een punt moet nog effe nadenken hoe ik dit oplosquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan, Ik zou hem per direkt in de verkoop gooien; schorsen moet je zelf weten, maar dan kan er niet (legaal) worden proefgereden als je een gek vindt die hem voor de winter wil hebben.
Kawasaki Walking Dead Editionquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:12 schreef Sounddragon het volgende:
anders kan het zomaar een rijdende zombie worden![]()
Misschien ken je die afleveringen al hoor, maar Blik op de Weg heeft daar vroeger ook 2 items van gemaakt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 00:55 schreef Yreal het volgende:
Net een politiemotor escort mogen aanschouwen in het echt. Knap om te zien hoe geordend die lui rijden.
ik heb ze alleen ingehaald... Zou dat mogen?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:29 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Misschien ken je die afleveringen al hoor, maar Blik op de Weg heeft daar vroeger ook 2 items van gemaakt.
Dit Youtube kanaal van Team Verkeer Politie Den Haag heeft ook een tiental videos van motorbegeleiding e.d.
http://www.youtube.com/user/TeamVerkeerDH
Interessant om te zien ja.
Enerzijds denk ik niet dat het zou mogen, maar als dat het geval zou zijn... Waarom kon je er dan langs?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb ze alleen ingehaald... Zou dat mogen?
Ja, eerst een half uur hinderlijk agressief blokken en toen er een baan links bij kwam lieten ze die linkerbaan compleet vrij.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:34 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Enerzijds denk ik niet dat het zou mogen, maar als dat het geval zou zijn... Waarom kon je er dan langs?
Moeilijk, moeilijk
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, eerst een half uur hinderlijk agressief blokken en toen er een baan links bij kwam lieten ze die linkerbaan compleet vrij.
Dus ik kon even niks verzinnen waarom dat niet zo mogen... maar nu ben ik een beetje bang dat dit een duur grapje was.
Eh ja... ik had mij ooit voorgesteld, maar beetje lezen en niet posten. Tot dat ik dacht, weet je wat... ik ga eens mee posten. En dat dan ook out-of-the-blue doen.quote:
Dat mag uiteraard, maar dan blijven we nog steeds benieuwd naar wat meer info natuurlijkquote:Op woensdag 2 oktober 2013 08:30 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Eh ja... ik had mij ooit voorgesteld, maar beetje lezen en niet posten. Tot dat ik dacht, weet je wat... ik ga eens mee posten. En dat dan ook out-of-the-blue doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rampzone ietswat bewerkt; lees: kuip geamputeerd;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu geen zin meer, dus strakkies rol ik hem weer het hok in.
To do; tellerbak eraf en alles labelen, stuurstroppen roggelen en in de topplate boren, stuurtje kaufen en erop, alles overschroeven, kabelboom anders wegwerken of iets grappigs voor verzinnen, koplamp(en) aanschaffen en erop bouwen, iets als vervanging van de tellerbak verzinnen inclusief lampjes, en eens kijken of ik ergens aan de bevestiging van het rechter stepje kan komen, want die is overleden. Dan zou hij weer rijdbaar moeten zijn.
Dan krijgt 'ie effe een globaal beurtje; kleppies moeten gesteld enzo, frisse olie en filters, voorvorkie effe doen, maar tegen die tijd is het denk ik alweer voorjaar
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
En die wil ik ook wel geven.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat mag uiteraard, maar dan blijven we nog steeds benieuwd naar wat meer info natuurlijk
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:42 schreef Sounddragon het volgende:
More pics from the plastic disaster
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rampzone ietswat bewerkt; lees: kuip geamputeerd;*kuch* leuk topic met al die crashes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu geen zin meer, dus strakkies rol ik hem weer het hok in.
To do; tellerbak eraf en alles labelen, stuurstroppen roggelen en in de topplate boren, stuurtje kaufen en erop, alles overschroeven, kabelboom anders wegwerken of iets grappigs voor verzinnen, koplamp(en) aanschaffen en erop bouwen, iets als vervanging van de tellerbak verzinnen inclusief lampjes, en eens kijken of ik ergens aan de bevestiging van het rechter stepje kan komen, want die is overleden. Dan zou hij weer rijdbaar moeten zijn.
Dan krijgt 'ie effe een globaal beurtje; kleppies moeten gesteld enzo, frisse olie en filters, voorvorkie effe doen, maar tegen die tijd is het denk ik alweer voorjaar![]()
![]()
Watskeburt?
Zag dat je hem nu verkoopt?"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
Oh...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:13 schreef Salatrel het volgende:
Eerst kwam te koop zetten en daarna de crash
Dikke KTMquote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:58 schreef -Splash- het volgende:
[..]
En die wil ik ook wel geven.
Ik ben dus -Splash- en woon in de omgeving Amersfoort. Ooit wou ik al motorrijden, maar om de een of andere reden ben ik hier pas 7 jaar geleden mee begonnen (was toen 23?). Ondertussen al heel wat kilometers gemaakt en ook een paar motoren versleten.
Het begon ooit met een Honda CBR 600F 2007.
[ afbeelding ]
Na 8 maanden heb ik haar moeten laten gaan (bah). Een uitwijk resulteerde in een stukje zwemmen voor zowel motor als berrijder. (wat beter was dan het alternatief) Via de verzekeraar kwam dat gelukkig helemaal goed met;
Mijn tweede Honda CBR 600F 2007.
[ afbeelding ]
Geweldige motor, mis hem nog steeds. Was perfect, behalve dat ik 1m93 was en het af en toe voelde als een minibike. Voor de rest ook niet praktisch met reizen. Al die tassen elke keer eraf halen en niets was waterdicht.... alles bij elkaar koos ik in 2010 voor mijn huidige motor;
Een KTM Adventure 2010;
Een geweldige machine! Leuk voor zowel
[ afbeelding ]
als voor
[ afbeelding ]
Ben er nog steeds helemaal blij mee en verliefd op. Ik zou ook niets anders willen op het moment (misschien een 1190 Adventure R ooit... ooit...).
Oh... ik heb ook nog deze gehad...
Minsk 125 CC (Минск)
[ afbeelding ]
Dit was goedkoper dan mijn KTM naar binnen werken.
Ik rij eigenlijk nooit woon werk, meer voor de fun en voor reizen. Ik kom daarbij op iets van 15 a 20.000 km per jaar.
Was er nog iets wat je wou weten?
Onderuit geremd op nat wegdek met aanrijden van een rotonde, met als resultaat dat ik iets anders als gepland op de rotonde terechtkwam.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:59 schreef -Splash- het volgende:
[..]
*kuch* leuk topic met al die crashes.![]()
![]()
Watskeburt?
Zag dat je hem nu verkoopt?
quote:
Thanks!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dikke KTM![]()
Neuh, dit is voorlopig wel effe genoeg lijkt me![]()
Welkom hier trouwens
Of die gave AT! (en wat rijden die ook lekker zeg! heb er ook een tijdje mee rond gereden)quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Onderuit geremd op nat wegdek met aanrijden van een rotonde, met als resultaat dat ik iets anders als gepland op de rotonde terechtkwam.![]()
Wat Sala al zei; hij stond te koop, maar ze voorspelden sjitweer, dus ik dacht effe lekker de kuip te pakken ipv de CB. Gelukkig maar achteraf, want als ik de CB had gecrasht was ik behoorlijk sjaggo geweest
mee naar de all-road rit, zet je ons te kakken met dat geweld!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:44 schreef -Splash- het volgende:
[..]
[..]
Thanks!Ben er ook erg gelukkig mee!
Zou best kunnen hoor, zó vreselijk zwaar is hij nou ook weer niet, en hij is ook niet overdreven hoog qua zit.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 15:46 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Of die gave AT! (en wat rijden die ook lekker zeg! heb er ook een tijdje mee rond gereden)
Zou zonde geweest zijn (maar dat is dit ook natuurlijk).
Mijn vriendin kwam laatst met jouw kuipje aanzetten, die vond ze wel wat (serieus? Met haar 58 kg en 1m68 denk ik van niet). Daarom wist ik dat hij te koop stond.
Dat moet ik even vragen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zou best kunnen hoor, zó vreselijk zwaar is hij nou ook weer niet, en hij is ook niet overdreven hoog qua zit.
Waar had ze hem gezien dan? hier op FOK! of op MP/MF/MS?
xtz750, niet alle staan in OP, is een nazi beleidquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:18 schreef -Splash- het volgende:
Dan kan ik helaas niet. Zit dan al in Duitsland, weekendje weg met vrienden.
Wat voor motoren rijden jullie dan? (of wacht, dat stond op pag. 1)
De crew nazi's noemen, zou dat crewbash zijn.. hmm?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
xtz750, niet alle staan in OP, is een nazi beleid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem de crew geen nazi'squote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De crew nazi's noemen, zou dat crewbash zijn.. hmm?
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:38 schreef Maegrim het volgende:
Iemand heeft de achterkant van de CB afgereden
[ afbeelding ]WTF, serieus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Terwijl hij stilstond of rijdend?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Iemand een nazi noemen valt bij mij nooit onder een geintje zelfs geen slecht geintjequote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik noem de crew geen nazi'sdat is woorden in mijn mond leggen, was meer een geintje omdat er steeds weer discussies waren over wie in de OP mag en waneer toch?
Neuh zie spoiler, ik ben een kentekenplaathouder van een cbr600rr erop aan het fabriekenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
WTF, serieus?![]()
![]()
Terwijl hij stilstond of rijdend?
ik noemde een beleid nazi, maar goed, mi scuzi kusje op het mondje klapje op het kontjequote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Iemand een nazi noemen valt bij mij nooit onder een geintje zelfs geen slecht geintje
Nog maar een paar maandjes wachtenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik noem de crew geen nazi'sdat is woorden in mijn mond leggen, was meer een geintje omdat er steeds weer discussies waren over wie in de OP mag en waneer toch?
Pff, lambal, schrok me de teringquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:26 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Neuh zie spoiler, ik ben een kentekenplaathouder van een cbr600rr erop aan het fabrieken
You said itquote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:42 schreef Maegrim het volgende:
Iedereen uit de op pleuren is de enige oplossing
Ah, een reizigert! Nog een topic voor jequote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:58 schreef -Splash- het volgende:
[..]
En die wil ik ook wel geven.
Ik ben dus -Splash- en woon in de omgeving Utrecht. Ooit wou ik al motorrijden, maar om de een of andere reden ben ik hier pas 7 jaar geleden mee begonnen (was toen 23?). Ondertussen al heel wat kilometers gemaakt en ook een paar motoren versleten.
Het begon ooit met een Honda CBR 600F 2007.
[ afbeelding ]
Na 8 maanden heb ik haar moeten laten gaan (bah). Een uitwijk resulteerde in een stukje zwemmen voor zowel motor als berrijder. (wat beter was dan het alternatief) Via de verzekeraar kwam dat gelukkig helemaal goed met;
Mijn tweede Honda CBR 600F 2007.
[ afbeelding ]
Geweldige motor, mis hem nog steeds. Was perfect, behalve dat ik 1m93 was en het af en toe voelde als een minibike. Voor de rest ook niet praktisch met reizen. Al die tassen elke keer eraf halen en niets was waterdicht.... alles bij elkaar koos ik in 2010 voor mijn huidige motor;
Een KTM Adventure 2010;
Een geweldige machine! Leuk voor zowel
[ afbeelding ]
als voor
[ afbeelding ]
Ben er nog steeds helemaal blij mee en verliefd op. Ik zou ook niets anders willen op het moment (misschien een 1190 Adventure R ooit... ooit...).
Oh... ik heb ook nog deze gehad...
Minsk 125 CC (Минск)
[ afbeelding ]
Dit was goedkoper dan mijn KTM naar binnen werken.
Ik rij eigenlijk nooit woon werk, meer voor de fun en voor reizen. Ik kom daarbij op iets van 15 a 20.000 km per jaar.
Was er nog iets wat je wou weten?
daarom ga ik morgen ook kijkenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:22 schreef Sounddragon het volgende:
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn.....
Je plaatst steeds dezelfdequote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:56 schreef Dekatria het volgende:
En dan niet eens een Triumph posten
[ afbeelding ]
Mag ik er 1?quote:
Dacht dat jij je brommer had ingeruild voor die Ktm bij dat spoor plaatjequote:
neehoor nog steeds de xtquote:Op woensdag 2 oktober 2013 21:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dacht dat jij je brommer had ingeruild voor die Ktm bij dat spoor plaatje
Heb het nog niet meegemaakt gelukkig, maar lijkt me niet echt prettig neequote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
Worden jullie ook zo agressief als je een bak vol ruitenwisservloeistof krijgt ?
De tiefus, wat is dat spul goor. Nog nooit zo'n lading gehad...quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb het nog niet meegemaakt gelukkig, maar lijkt me niet echt prettig nee
Ik stoor me er in de auto soms al aan, dus ik snap je puntquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tiefus, wat is dat spul goor. Nog nooit zo'n lading gehad...
Nee, nooit last van eigenlijkquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
Worden jullie ook zo agressief als je een bak vol ruitenwisservloeistof krijgt ?
Afstand+scherp zijn = winquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:20 schreef Yreal het volgende:
Worden jullie ook zo agressief als je een bak vol ruitenwisservloeistof krijgt ?
Jij bent andere ladingen gewend hoor ik welquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tiefus, wat is dat spul goor. Nog nooit zo'n lading gehad...
File rijdenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:36 schreef Piles het volgende:
Oh, even tussendoor: ik ben blij met mn motor![]()
Rij nu eindelijk redelijk ontspannen, was in het begin wel andersEn al aardig wat file gepasseerd (wat toch ook een van de redenen was)
Hopen dat de winter lang wegblijft, ik wil niet meer in blik
Ik ben ook niet de snelste, dus ik laat nog wel eens iemand voorbijquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
File rijden![]()
Vanmiddag zo'n pussie tegengekomen dat ik hem maar heb ingehaald tussen de auto's in![]()
Dat terwijl ik gebruikelijk de sloomste filerijder van de randstad ben
Juist bij de stoplichten pak je tijdswinst johquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ben ook niet de snelste, dus ik laat nog wel eens iemand voorbijMaar het gaat steeds minder wiebelig
Alleen verkeerslichten doe ik meestal niet. Die tijdwinst is toch te verwaarlozen.
Niet waar ik rijquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Juist bij de stoplichten pak je tijdswinst joh
Ja, en bij het volgende stoplicht weer 6, en dan weer 6....quote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Niet waar ik rijDie 6 auto's die ik dan inhaal heb ik bij de volgende gewoon weer achter me staan
sta je dan even voor aapquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:47 schreef Vinniiee het volgende:
Ik vanmiddag voorkruipen bij het stoplicht. Stoplicht springt op groen, bluhhhh valt ie uit
Lol 180 bij 144.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:02 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.1290superduker.com/cms/
Damn, wtf!
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dat idd.. standaard overal waar het kán en magquote:Op woensdag 2 oktober 2013 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, en bij het volgende stoplicht weer 6, en dan weer 6....
Waar ik ook best verbaasd over wasquote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:11 schreef Anne het volgende:
Zegt ie terwijl IK bij onze laatste rit het initiatief nam om overal tussendoor te piepen.
Als het een bekende route is, weet je op een gegeven moment wel waar het wel en niet prettig is. Bij veel verkeerslichten heb je rechts op de mast ook nog een verkeerslicht.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:20 schreef punkmuis het volgende:
Misschien dat alleen in Twente de verkeerslichten zo ver naar voren hangen
Vreemd, want ik heb dat wel eens vaker gedaan. Alleen meestal rij jij op dat soort momenten voorop, dus als jij het dan niet doet, doe ik het zeker niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waar ik ook best verbaasd over was![]()
En als ik dan bij thuiskomst zeg dat ik vind dat het steeds beter gaat met rijden, zeg jij dat het kut ging![]()
men begint achter je vanzelf te toeteren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:15 schreef punkmuis het volgende:
Of je staat zo ongeveer ónder het stoplicht een beetje awkward naar boven te kijken.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:42 schreef Salatrel het volgende:
[..]
men begint achter je vanzelf te toeteren.
Dobra!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Deka staat erop te navigeren met kaart en kompas dus die mag lekker voorop rijden door polen
ik dacht dobre, met een e?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Dobra!
Dat hoor ik 100x per dag, onthouden dus.
Die heb je ook. Toevallig legde een collega het onlangs uit, maar je hebt verschillende varianten van goed, allemaal beginnend met dobr...quote:
Dobra gebruik je inderdaad als oké/goed. Dobre is een meervoudsvorm van goed. Vb. Twee goede vrouwen = dwie dobre kobiety.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Die heb je ook. Toevallig legde een collega het onlangs uit, maar je hebt verschillende varianten van goed, allemaal beginnend met dobr...
Hier gebruiken ze dobra in ieder geval sowieso allemaal aan het einde van een (telefoon-)gesprek, dus het zal wel iets als goed/oké betekenen.
Dat zei je vorige week ookquote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:33 schreef Anne het volgende:
Overigens was dat denk ik de laatste rit voor dit jaar. Denk dat de motor een tijdje in de garage zal blijven nu.
Hoor ik tenminste zéker niet bij het lijstje van ongevallen dit jaar *klopt af*
Alleen door Polen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Deka staat erop te navigeren met kaart en kompas dus die mag lekker voorop rijden door polen
Ik vond het nou ook wel een uitspraak....quote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat zei je vorige week ook![]()
Er komen nog zat mooie dagen
Hmm een échte ST. Dat zijn ook erg mooie motoren om lekker off-road mee te crossen!quote:Op woensdag 2 oktober 2013 16:29 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
xtz750, niet alle staan in OP, is een nazi beleid
Als je dat gaat doen dan zou ik toch gewoon een trein kopen als ik jou was.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 20:51 schreef KneusTeun het volgende:
Maar liefst! (meest praktisch)
[ afbeelding ]
maar dan moet ie weer poetsenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:24 schreef -Splash- het volgende:
Dat zijn ook erg mooie motoren om lekker off-road mee te crossen!
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dat idd.. standaard overal waar het kán en mag, ook al zijn het er maar 2, boeiuh, ik sta vooraan, en bij het volgende licht weer als het kan
Met Anne erbij doe ik het niet vaak, die is niet zo handig en vlot met ertussendoor rijden, dus dan is de kans dat het spul op groen gaat wat te groot.
Trage filerijders heb ik ook een schurft aan; ik wacht heel effe of ze opzij gaan, en als dat niet rap genoeg gaat is er meestal ook nog rijstrook 1 waar vaak veel tussenruimte is tussen 2 vrachtwagens, dan ben je er ook voorbijJe moet alleen effe mazzel hebben dat je er vlot tussendoor kan aan het eind. Met de AT was ik master filoloog
![]()
Gelukkig heb je hier bijna nooit file, en zo wel, gaan mensen veel beter en sneller aan de kant als in het westen, waar ze vaak gewoon dik schijt aan je hebben. [ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:11 schreef Anne het volgende:
Zegt ie terwijl IK bij onze laatste rit het initiatief nam om overal tussendoor te piepen.
Dat doe ik dus niet veel.... ik blijf bezig.quote:
kweenie wat is er anders nog te beleven in twente dan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:33 schreef -Splash- het volgende:
En waarom zou je met een ST veel poetsen?
En wat is dan "ik zoek" in het Poolsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 01:26 schreef Polacco het volgende:
[..]
Dobra gebruik je inderdaad als oké/goed. Dobre is een meervoudsvorm van goed. Vb. Twee goede vrouwen = dwie dobre kobiety.
Teun gaat viss'nquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:29 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Gaan jij en punkmuis ook naar H'berg motorbeurs aankomende zaterdag?
Ik ga er zeker heen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:42 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Teun gaat viss'n. Ga jij wel? Misschien dat ik dan wel ff met mien breur daarheen tuf.
Oktober feesten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
kweenie wat is er anders nog te beleven in twente dan?
Misschien is t maar beter dat KT niet meegaat, kerel rijd nog geen jaar en heeft nu al meer motorkleding dan ikquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik ga er zeker heen.Ik wil nog goedkope winterhandschoenen scoren.
En daarom ga ik alvast vrijdag vissen, iets met goede planning.
ja maar ik ga lekker roven uit de bootquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik ga er zeker heen.Ik wil nog goedkope winterhandschoenen scoren.
En daarom ga ik alvast vrijdag vissen, iets met goede planning.
je krijgt straks met de riem! (kleine heads up)quote:
Oh noh! Wou jij nog wat te eten vanavond?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
je krijgt straks met de riem! (kleine heads up)
Mijn advies voor goede winterhandschoenen; De Richa Cold Protect. Errug goed (en anders die motozoom wanten van 30 euroquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:44 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik ga er zeker heen.Ik wil nog goedkope winterhandschoenen scoren.
En daarom ga ik alvast vrijdag vissen, iets met goede planning.
Voorspel?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:22 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
je krijgt straks met de riem! (kleine heads up)
Ik heb niet zulke hele goede nodig want handkappen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Mijn advies voor goede winterhandschoenen; De Richa Cold Protect. Errug goed (en anders die motozoom wanten van 30 euro).
Die heb ik toch ook jonguh! Helpt bij mij alleen geen ene fluit bij -10.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:26 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb niet zulke hele goede nodig want handkappen.
Gelukkig is het niet zo vaak -10, en jouw dikke KTM hoort dan gewoon binnen bij de kaggol te staanquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:28 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Die heb ik toch ook jonguh! Helpt bij mij alleen geen ene fluit bij -10.
Nee dat is waar, en hoewel ik goed tegen koude kan (ben het type dat in de winter nog in een t-shirtje loopt) zijn mijn handen en voeten toch coldspots. Zelfs onder de 5 graden doe ik liever goede winterhandschoenen aan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet zo vaak -10, en jouw dikke KTM hoort dan gewoon binnen bij de kaggol te staan
ligt eraan of JIJ dat wilde door de bermquote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Duitsers hebben een vrije dag en doen dus masaal Enschede aan, was ik glad vergeten.
Toch in het centrum gekomen binnen 10 minuten (door de berm)
De berm was de enige logische keuzequote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:45 schreef KYC het volgende:
[..]
ligt eraan of JIJ dat wilde door de bermje genoot ervan
?
General rule als het koud is; handen en voeten warm houden, dan komt alles goedquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:33 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Nee dat is waar, en hoewel ik goed tegen koude kan (ben het type dat in de winter nog in een t-shirtje loopt) zijn mijn handen en voeten toch coldspots. Zelfs onder de 5 graden doe ik liever goede winterhandschoenen aan.
Mijn KTM maakt in de winter sowieso weinig kilometers. Met gladheid rij ik niet en in de winter... sja... 's avonds ga je in het donker toch niet echt meer voor je plezier rijden.Mocht ik rijden, dan marineer ik mijn dikke KTM lekker ruim in de ACF-50. Daar begin ik overigens nu al mee zodat hij lekker smerig blijft en er geen pekel op kan komen. Hij staat ook lekker in de garage meestal.
Die winterritjes zijn toch wel erg leuk.
Misschien eens kijken voor een pekelbrikje.
Noh!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
General rule als het koud is; handen en voeten warm houden, dan komt alles goed![]()
Ik deed hetzelfde met de AT, alleen dan met een WD40 badje, en eigenlijk maakte ik hem nooit schoon; iig niet de roestgevoelige delen; hoe meer vet en zooi er tussen je metaal en de pekel zit, hoe beter![]()
En koop een Alpje, dan pas je mooi in het topic
Wait, wut?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 14:26 schreef Gummiebeer het volgende:
Duitsers hebben een vrije dag en doen dus masaal Enschede aan, was ik glad vergeten.
Toch in het centrum gekomen binnen 10 minuten (door de berm)
Ik doe lief; Alpjes zijn prima masjientjesquote:
Grrr ik moet nog boodschappen doen vanavond..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:04 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wait, wut?![]()
Is het alleen de binnenstad of staan ze ook de singels te blokkeren?
Same here, maar dan ga ik mooi naar een winkel buiten het centrum en niet via de singelsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:24 schreef Freezer het volgende:
[..]
Grrr ik moet nog boodschappen doen vanavond..
Ik zag net al een berichtje voorbij komen op twitter dat alle parkeergarages zo goed als vol zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:32 schreef Tunafish het volgende:
En dat terwijl de halve binnenstad parkeergarage is
Szukam.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:36 schreef Anne het volgende:
[..]
En wat is dan "ik zoek" in het Pools?
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:45 schreef Gummiebeer het volgende:
De Zuiderval stond/staat vast vanaf kruising Vlierstraat tot aan centrum. De singels zijn een ramp en in de binnenstad wil je nu helemaal niet zijn.
Als je bandensporen ziet op de midden en zijbermen van de Zuiderval... dat was ik. De graspollen vlogen mooi verquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:47 schreef punkmuis het volgende:
[..]Gekke duutsers.
Maar ik moet wel. Centjes verdienen voor te dure hobby's.
Het is een fiets suggestie strook, dus lijkt mij geen probleem!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:49 schreef Tunafish het volgende:
Dat wordt dus lekker de binnenweggetjes nemen. Als ik nou heel rustig met het tempo van de fietsers mee rij op de Pathmossingel, zou ik dan op het fietspad mogen rijden?
Dan zoef ik er zometeen lekker langsquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Het is een fiets suggestie strook, dus lijkt mij geen probleem!
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als je bandensporen ziet op de midden en zijbermen van de Zuiderval... dat was ik. De graspollen vlogen mooi ver
Waarom per se naar de binnenstad dan? Enschede is tegenwoordig toch wel ontwikkeld genoeg dat de supahsupahs buiten t centrum ook tot laat open zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:57 schreef Freezer het volgende:
Op de motor boodschappen doen is helaas geen optie
niet? met mijn 42L topkoffer gaat het prima zolang ik maar geen 6packs cola mee wil nemenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:57 schreef Freezer het volgende:
Op de motor boodschappen doen is helaas geen optie
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als je bandensporen ziet op de midden en zijbermen van de Zuiderval... dat was ik. De graspollen vlogen mooi ver
Gisteren nog een sixpack bier achter mn jas gedrukt, reed wel kutquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
niet? met mijn 42L topkoffer gaat het prima zolang ik maar geen 6packs cola mee wil nemen
beetje zoals elk winkeluitstapjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
beetje zoals elk winkeluitstapjeIk denk het in ieder geval nooit als ik mijn gestorte salaris zie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik we. Dat is het mooie van onregelmatigheidstoeslagenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 19:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk het in ieder geval nooit als ik mijn gestorte salaris zie.
Jammer dat Alpjes zo duur zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 15:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
General rule als het koud is; handen en voeten warm houden, dan komt alles goed![]()
Ik deed hetzelfde met de AT, alleen dan met een WD40 badje, en eigenlijk maakte ik hem nooit schoon; iig niet de roestgevoelige delen; hoe meer vet en zooi er tussen je metaal en de pekel zit, hoe beter![]()
En koop een Alpje, dan pas je mooi in het topic
Daar is toch geen verschil tussen bij Yamaha?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef Salatrel het volgende:
Wel oppassen dat er niet 1 die uit losse onderdelen bestaat koopt
Alle waar naar zijn geldquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:15 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Jammer dat Alpjes zo duur zijn.Maar als ik een leuke tegen komt voor de juiste prijs, zonder erover na te denken.
Let op hangende knippers en rammelende kentekenplatenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:39 schreef Salatrel het volgende:
Wel oppassen dat er niet 1 die uit losse onderdelen bestaat koopt
Ik verloor van de week het startknopje van mn Superquote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar is toch geen verschil tussen bij Yamaha?
Nee, AT is ook overpriced tegenwoordigquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Alle waar naar zijn geld
[..]
Let op hangende knippers en rammelende kentekenplaten
Zeldzaamheid is inherent aan de prijs. Alpjes zijn ruim te koop, dat heeft zijn gevolgen voor de prijs.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:45 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Nee, AT is ook overpriced tegenwoordig
Ja maar dat is gewoon hype gevoelig, net als de cafe racer trend, naked's zijn duurder geworden, oude CB's Triumphs etc. En Super sport verkopen schijnen om te janken te zijn...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zeldzaamheid is inherent aan de prijs. Alpjes zijn ruim te koop, dat heeft zijn gevolgen voor de prijs.
Ik snap ook niet echt waarom die XT's voor zo weinig van de hand gaan; die zijn net zo schaars.
Je draait het verhaal een beetje omquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:56 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon hype gevoelig, net als de cafe racer trend, naked's zijn duurder geworden, oude CB's Triumphs etc. En Super sport verkopen schijnen om te janken te zijn...
Maar je kan toch ook niks met een supersportquote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:56 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon hype gevoelig, net als de cafe racer trend, naked's zijn duurder geworden, oude CB's Triumphs etc. En Super sport verkopen schijnen om te janken te zijn...
De tandarts fiets!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar word je doodgegoooid met GS'en voor een prikkie
Dat de prijzen maar flink mogen dalen. Ik ben voorquote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
Tis degelijk, er zijn er een jezusberg van verkocht, en het schijnt nog best aardig te rijden ook
Vaak als ik er 1 zie is het beest bemand door een oude lul in de 50 en zitten er 100% wegbanden op.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
Tis degelijk, er zijn er een jezusberg van verkocht, en het schijnt nog best aardig te rijden ook
Je hebt ze al vanaf 3K ofzo, wel onderkant van de markt, maar voor 4K heb je wel wat. Die 650jes heb je ook al voor wehnag, is een beetje kaliber 'Alp' denk ik, nog nooit op gereden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:06 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat de prijzen maar flink mogen dalen. Ik ben voor
Zijn ze ook niet voor, faalfillmpjes genoeg op JIJbuis. onverhard weggetje OK, maar glibbershit zou ik niet doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:06 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Vaak als ik er 1 zie is het beest bemand door een oude lul in de 50 en zitten er 100% wegbanden op.
Modder heeft het nooit gezien en doordeweekse dagen huilt ie in de garage.
Nee, maar je moet er niet alleen asfalt ritjes mee doen, beetje als een 4WD halen om boodschappen te doen terwijl je in de stad woont.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet voor, faalfillmpjes genoeg op JIJbuis. onverhard weggetje OK, maar glibbershit zou ik niet doen.
Meh. M'n oom is met een GS adventure naar Nepal gereden, en daar kom je pas shit tegen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet voor, faalfillmpjes genoeg op JIJbuis. onverhard weggetje OK, maar glibbershit zou ik niet doen.
ja maar de meeste GS'en die nu al op de markt hebben enorme kilometerstanden zelfs voor nog hele jonge varianten...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar word je doodgegoooid met GS'en voor een prikkie
Mwoh, de generatie van na LWR/LWD heeft nogal veel garantie nodig. Ik zou zelf voor geen miljard een BMW als reisfiets willen hebben - kans is te groot dattie ermee kapt onderweg.quote:
Terwijl menig GS niet eens kan tippen aan de kwaliteiten van de AT. De AT wil ik echt nog een keer hebben.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je draait het verhaal een beetje omMensen zijn massaal de SS-jes aan het dumpen, wat automagisch de top 3 van andere typen motoren weer omhoog krikt, want de mensen willen tóch motorrijden, dus die kopen wat anders.. SSjes voor de weggeef, en nakeds en classics worden duurder.. allroads ook een beetje, maar dan wel de nieuwere modellen, niet onze ouwe 'rommel', dat zijn tegenwoordig meer liefhebbers brommers.
BMW boft dat de 1150 GS een goede reputatie had. De huidige generatie is om te huilen. En veel van de berrijderd al helemaal. (het type crosshelm, crossbril, alles cross... en dan niet van het asfalt afkomen, je moet zelf weten wat je wilt dragen... het komt gewoon wat sja... anders over...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
Over een paar jaar word je doodgegoooid met GS'en voor een prikkie
Toen ik eens goed naar de getallen van de AT ging kijken vond ik 'm, in vergelijking met de Alp, veel te zwaar voor wat je ervoor krijgt. Het is een gaaf ding, dat zeker... maar 't rechtvaardigt voor mij geen overstap.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:23 schreef -Splash- het volgende:
Terwijl menig GS niet eens kan tippen aan de kwaliteiten van de AT. De AT wil ik echt nog een keer hebben.Wat een fijne, goede motor. Gewoon... voor ernaast...;)
Vrienden van mij reageren altijd een beetje geirriteerd als ze heel trots een foto posten waar ze (al staande natuurlijk) op hun motor over een 'gravel' weggetje rijden dat gewoon even hard is als de gemiddelde asfalt weg en dan heel trots posten 'waar normaal alleen de 1pk gaat, kunnen wij dat ook met 120 pk'.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet voor, faalfillmpjes genoeg op JIJbuis. onverhard weggetje OK, maar glibbershit zou ik niet doen.
Dat is pas je motor goed gebruiken!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:20 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Meh. M'n oom is met een GS adventure naar Nepal gereden, en daar kom je pas shit tegen.![]()
Uiteraard is zo'n 1200 zwaar, erg zwaar, en zal het meer moeite kosten dan een 600cctje. Maar het kan wel
Vergeet vooral de lege kisten nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:24 schreef -Splash- het volgende:
BMW boft dat de 1150 GS een goede reputatie had. De huidige generatie is om te huilen. En veel van de berrijderd al helemaal. (het type crosshelm, crossbril, alles cross... en dan niet van het asfalt afkomen, je moet zelf weten wat je wilt dragen... het komt gewoon wat sja... anders over...)
Doel je nou op de drang van de gemiddelde GS-er om altijd maar met alle koffers te rijden? Ook al zijn ze leeg? Ik weet niet of je de GS hebt gezien zonder koffers. Het is net of je een poedel hebt afgespoten, er blijft niets meer van over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vergeet vooral de lege kisten niet
Ja, en ja. Maar ik vind het zo onwijs idioot om met dingen op je motor te rijden die bijv. het filerijden alleen maar onhandiger en moeilijker maken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:31 schreef -Splash- het volgende:
[..]
Doel je nou op de drang van de gemiddelde GS-er om altijd maar met alle koffers te rijden? Ook al zijn ze leeg? Ik weet niet of je de GS hebt gezien zonder koffers. Het is net of je een poedel hebt afgespoten, er blijft niets meer van over.
de adventure uitvoering heeft extra grote tankquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:54 schreef KneusTeun het volgende:
Zou ook niet voor 1200 gaan
Liever deze http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_f_800_gs_2013.php
http://www.motorcentrumei(...)ger-800-xc-abs-.htmlquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:13 schreef Salatrel het volgende:
Overigens zou ikmet de kennis van nu geen xt meer kopen maar een Tiger 800 al dan niet xc
zouzo kunnenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:26 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
http://www.motorcentrumei(...)ger-800-xc-abs-.html
Kost bijna niks!
Hahaha Gummiebeer blokkeerde die pipo's zo ernstig de wegquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als je bandensporen ziet op de midden en zijbermen van de Zuiderval... dat was ik. De graspollen vlogen mooi ver
je zou echt eens een perenijsje met deka moeten gaan etenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:54 schreef -Splash- het volgende:
Na mijn tirade hier denkt iedereen natuurlijk dat ik een GS fobie heb...
Die gast van C90adventures heeft het als running gag, GSen belachelijk makenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je zou echt eens een perenijsje met deka moeten gaan eten
Dus transalp weg en honda cub kopen!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:34 schreef Dekatria het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/user/c90adventures
Geniale filmpjes van z'n reis door Azië
In Griekenland rijden ze overal op die dingen. Zo jammer dat ik niet even door de stad heb kunnen scheuren op zo'n dingquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:31 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dus transalp weg en honda cub kopen!
In 2017 is ie belastingvrij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef KneusTeun het volgende:
Iemand hier goed in belasting shit?
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/
Er staat
"In de volgende situaties krijgt u vrijstelling van belasting:"
en dan:
"Het motorrijtuig is in 1989 voor het eerst in gebruik genomen, en het tijdstip van eerste ingebruikneming is ten minste 28 jaar geleden."
Mijn eerste toelating was in '89. Dus heb ik nu een old timer?
Beetje raar, omdat dat dan geen 28 jaar is.... ik nie snap nie .
Ze hebben je pensioen al, dus maak je maar niet druk.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:53 schreef Salatrel het volgende:
Ik ben van voor 89 en ook al minstens 28 jaar oud. Hoef ik nu ook geen belasting meer te betalen?
Nee, 1990, want die bestaat ook nog:quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:24 schreef KneusTeun het volgende:
Dus na 89' is er volgens de wet straks geen mogelijkheid tot vrijstelling?
Want ik vind die 89' beetje verwarrend.
Ze moeten beide wel benoemen..quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:09 schreef KneusTeun het volgende:
Er staat is in 89 het eerst in gebruik genomen en het eerste in gebruik neming is 28 jaar geleden.
Dat is toch raar, ik kan toch niet iets voor het eerst in gebruik nemen in 89 wat al 28 jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen?
Of kunnen we ook meerdere malen ontmaagd worden?
Dat snap ik, maar de zin is gewoon krom als een malle toch?quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ze moeten beide wel benoemen..
Als ze alleen het eerste stukje hadden neergeplempt, dan had jij nu gedacht dat je voertuig een oldtimer zou zijn geweest. Als ze alleen het laatste stukje hadden benoemd wordt alles dus oldtimer na 28 jaar.
Ja, ze hadden op zich "van eerste ingebruikneming" weg kunnen laten. Het lijkt dubbelop.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:17 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de zin is gewoon krom als een malle toch?
nee, 9 euro in de maand ofzo. Maar das 108 euro die ik bespaar per jaar als het niet hoeftquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:56 schreef Dekatria het volgende:
Betaal je zoveel aan wegenbelasting dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Idd ben ook al aan het kijken voor andere dempers, zijn alleen zo belachelijk duur omdat ik wel 2 dempers wil houdenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 23:43 schreef Salatrel het volgende:
zeg maar dittum:
[ afbeelding ]
met deze dempers
[ afbeelding ]
de leo's waren 415 euro voor de set... de yoshimura's die onder de GSR zaten hadden een nieuwprijs van 1100 euro maar die zaten er gelukkig al op toen ik hem kocht voor een gunstige prijsquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 11:13 schreef weerstandje het volgende:
[..]
Idd ben ook al aan het kijken voor andere dempers, zijn alleen zo belachelijk duur omdat ik wel 2 dempers wil houden
wat heb je er nu om liggen en wat doe je er mee?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
Met wat voor banden rijden de Transalpers hier? Mijn voorband mag er over een kilometer of duizend af. Ik denk aan een nieuwe Michelin Sirac (die heb ik nu al) of een Metzeler Enduro 3.
Tot nog toe rijd ik alleen over de weg, maar ik wil graag eens uitstapjes maken naar het onverharde. Ik zoek dus een compromis tussen weg en off road, vandaar dat ik op die twee banden ben uitgekomen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat heb je er nu om liggen en wat doe je er mee?en hoeveel kilometers haal je met je huidige?
Wat is jouw ervaring met de K60 in de regen? Ik lees daar niet echt positieve dingen over.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:08 schreef Sounddragon het volgende:
Heidenau K60 eens proberen; vond ik altijd een lekker bandje, zeker in het voor- en naseizoen
het is een allroadband die wat meer richting offroad gaat, dus vanzelfsprekend heb je wat minder rubber op de grond, en het is idd niet raadzaam om meteen vol het gas erop te knallen als je van een natte rotonde af stuurt, maar dat lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 16:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is jouw ervaring met de K60 in de regen? Ik lees daar niet echt positieve dingen over.
Tourances. Prima qua slijtage, maar in hevige regen heb ik achter al wat problemen met grip gehad.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 13:22 schreef Sloggi het volgende:
Met wat voor banden rijden de Transalpers hier? Mijn voorband mag er over een kilometer of duizend af. Ik denk aan een nieuwe Michelin Sirac (die heb ik nu al) of een Metzeler Enduro 3.
Ik heb nu de Tourance EXP, da's in de regen net of je met een rol duct tape besmeerd met secondelijm op je wiel rijdt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tourances. Prima qua slijtage, maar in hevige regen heb ik achter al wat problemen met grip gehad.
Ik had ze juist standaard in de nattere en koudere maanden. In de zomer had ik het liefst Anakee'squote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:32 schreef KneusTeun het volgende:
Ik heb die K60's ook, en inderdaad bij nattigheid wel opletten.
Bij droog weer helemaal perfect!
Band/thread verschilt wel per maat, dus das iets wat misschien anders is per fiets.
Past nietquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had ze juist standaard in de nattere en koudere maanden. In de zomer had ik het liefst Anakee's![]()
Ik heb nog een gloednieuwe Anakee staan in 140/70 trouwens voor de liefhebbers [ afbeelding ]
Oei, da's wel een interessante. Mijn velgen zijn rot aan het worden, een bekend Transalp-probleempje.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, en azzie een setje extra wielen wilt voor je PD06; weggeefprijsje. Zet je op je huidige set een setje noppen voor de blubber, ben je binnen een half uur baggerklaar voor een offroadritje
Strikt genomen niet, kwestie van je schijven overzetten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Past niet.
[..]
Oei, da's wel een interessante. Mijn velgen zijn rot aan het worden, een bekend Transalp-probleempje.
Zonder schijven, maakt dat wat uit?
/noob
Alleen wat meer werk dus, als ik het goed begrijp.quote:
Yes. Het erafkrijgen van je schijven vereist wat ellebogen werk - ik heb het op m'n voorwiel toen met een gewone lange inbus gedaan, dat kreeg uiteindelijk de 13 jaar oude remzooi wel los. Naven zijn alu dus oppassen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alleen wat meer werk dus, als ik het goed begrijp.
wat grappig ik heb juist dat voor onrustig is bij slecht wegdek en zware regen.... (ook als de toplaag asfalt bijvoorbeeld weggesleten isquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Tourances. Prima qua slijtage, maar in hevige regen heb ik achter al wat problemen met grip gehad.
D'r is best een leuk offroad brommertje van te maken hoorquote:
Originele advertentie was van een KTM met een "dikke pijp kut"quote:
Ik vind het maar een lelijk ding, eerlijkgezegd.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:18 schreef Salatrel het volgende:
was deze al voorbij gekomen?
180pk V-twin naked bike en de bike weegt maar 190kg0 naar 200kmh in minder dan 9 secs
te modern voor je denk ikquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:20 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik vind het maar een lelijk ding, eerlijkgezegd.
ja was voorbij gekomenquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:18 schreef Salatrel het volgende:
was deze al voorbij gekomen?
180pk V-twin naked bike en de bike weegt maar 190kg0 naar 200kmh in minder dan 9 secs
ikke nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 17:55 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
ja was voorbij gekomenga je me nu vertellen dat je niet alles netjes terug leest?
They charge it, simply because they can.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vinnum ook wel aardig, alleen is het bij KTM hetzelfde als bij BMW en Stukgaatie; dik en vet overpriced.
Meer spinazie eten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 19:40 schreef Tankiej het volgende:
Vanmiddag ritje gereden, zodra ik thuis kom motor op bok en even ketting in sprayen. Ik haal de motor weer van de bok af, contact aan, druk op de startknop: hoor alleen 'klik'. Contact uit en weer aan, alle lampjes blijven uit.
Dus ik denk, de accu er maar even uit halen en aan de lader hangen en dan morgen kijken of ie het wel weer doet. Ik haal het zadel eraf, trek ik vervolgens zo die pluspool los zonder schroevendraaier. Het moertje waar dat schroefje in hoort te zitten is verdwenen en de pluspool hing dus los![]()
Ik vraag me af wanneer dat gebeurd is, de laatste keer dat ik het zadel eraf had was na de winterstop toen ik de accu er weer in duwde. Dat is alweer 7-8 maanden geleden en ik heb er +/- 6k km mee gereden sinds toen. Dat kan toch niet zomaar los trillen? Het is geen Yamaha
Sabotagequote:Op zondag 6 oktober 2013 19:40 schreef Tankiej het volgende:
Vanmiddag ritje gereden, zodra ik thuis kom motor op bok en even ketting in sprayen. Ik haal de motor weer van de bok af, contact aan, druk op de startknop: hoor alleen 'klik'. Contact uit en weer aan, alle lampjes blijven uit.
Dus ik denk, de accu er maar even uit halen en aan de lader hangen en dan morgen kijken of ie het wel weer doet. Ik haal het zadel eraf, trek ik vervolgens zo die pluspool los zonder schroevendraaier. Het moertje waar dat schroefje in hoort te zitten is verdwenen en de pluspool hing dus los![]()
Ik vraag me af wanneer dat gebeurd is, de laatste keer dat ik het zadel eraf had was na de winterstop toen ik de accu er weer in duwde. Dat is alweer 7-8 maanden geleden en ik heb er +/- 6k km mee gereden sinds toen. Dat kan toch niet zomaar los trillen? Het is geen Yamaha
Het schroefje heb ik nog hoorquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:09 schreef Maegrim het volgende:
wanneer wil je je schroefje terug hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:55 schreef Salatrel het volgende:
Net een busa met verlengde achterbrug bij wegmisbruikers en waarom?Laat me raden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Koos, we zagen hier een motorrijder die zonder beschermende kleding op de motor zat. Mag dat ? "
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:55 schreef Salatrel het volgende:
Net een busa met verlengde achterbrug bij wegmisbruikers en waarom?Hij had wel stylish witte handschoentjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:55 schreef Salatrel het volgende:
Net een busa met verlengde achterbrug bij wegmisbruikers en waarom?De dame op de achterbank vind ik veel leuker wie is dat??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al een paar afleveringen gezien.Ik zwaai naar dieren.
<---quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
Jep, de merkgeile poserts betalen het tóch wel
dat zal wel iemand van de programmamakers zijnquote:Op zondag 6 oktober 2013 23:57 schreef Geerd het volgende:
[..]
De dame op de achterbank vind ik veel leuker wie is dat??
Al een paar afleveringen gezien.
Die productie teams hebben altijd wel 1 chick mee, die kan veel gedaan krijgen, en is vaak een stagiair.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat zal wel iemand van de programmamakers zijnjeweetwel zoiemand die bij moet of iemand onherkenbaar gemaakt wil worden enzo
slechte nieuws?quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:00 schreef Salatrel het volgende:
hebbie het slechte nieuws al gehoord Teun?
Oh ja, scheelt dat er maar 15 man werkt ofzo, en ze genoeg in de opslag hebbenquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
de werknemers van grolsch gaan staken
quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Oh ja, scheelt dat er maar 15 man werkt ofzo,
Serieus, shit is allemaal geautomatiseerd. Blijkbaar 1 van de modernste brouwerijen ofzo.quote:
He Bartquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:00 schreef -Splash- het volgende:
Gisteren op de XC 800 van mijn broertje gereden.
Leuke motor, stuurt ok..... maar wat een saai motorblok. Verschrikkelijk en dat geluid ook, ik wist niet dat er al elektrisch gereden werd. Was blij dat ik weer op mijn KTM kon stappen.
Ha, en u was?quote:
allemaal aziaten die die beugeltjes zitten te vouwenquote:Op maandag 7 oktober 2013 10:36 schreef KneusTeun het volgende:
800 man bij grolsch! zal ook wel transport zijn en al
die onderdelen!
Ik herken je meer van die jongen die op een grappige manier elke keer de weg aangaf.quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:10 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Die CB die gisteren de halve dag achter je aanreed
Je hebt wel een erg verkeerd beeld van mij geloof ikquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:58 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.youtube.com/user/marquez1000RR?feature=watch
Speciaal voor deka, om zijn perspectief op vrouwen en motoren wat bij te schaven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |